Orijinalini görmek için tıklayınız : a3 1.8 t yardım lütfen.
Splendour
07-02-2012, 15:17
merhabalar,güzel bir a.3 1.8 t buldum arkadaşımın abisinin aracı araç çok temiz herşeyiyle içime sindi kmside yaşına göre iyi.araç 98 model ve 130 binde.tek sorunum araç bir süre bov la ve biraz yüksek basınçta kullanılmış.araştırdım biraz bov zararlıymış 1.8t motorda öyle yorumlar gördüm bu konuda yardımınızı bekliyorum sıkıntı yaşarmıym.ve yanılmıyorsam araç 1 barda yürütülmüş belirli bir süre bununda bir sıkıntısı olurmu bana aldıktan sonra.şimdiden teşekkürler.
şimdi bi bov araca ne kadar zarar verebilir ki söker atarsın yani.normal basıncı ne kadar ki 1 barda yürütülmüş. 1.8t ci çok akşama doğru hepsi konuyu görür. km si baya iyiymiş hayırlısı olsun hakkında
Splendour
07-02-2012, 15:36
teşekkürler.sabırsızlıkla bekliyorum cvpları :)
Bayrampaşalı
07-02-2012, 15:53
bov olayı hakkında bı bılgım yok ama basınc olayı sıkıntı olmaz orjınal 0.6 zaten cok dert olursa yenısını alırsın turbonun bende öle yaptım şuan 1.2 1.3 basıyorum sıkıntı yok yanı :D
Splendour
07-02-2012, 16:26
hocam peki senin aracın kaç binde.ve bu motorun başarılı olup uzun kmler dayandığı söyleniyor.doğrumudur bir 1.8t ci yakalamışken sorayım :)
Hayırlı uğurlu olsun :)
Kendi turbosunun yağ boruları tıkanmadığı sürece bişey olması çok zor.. Sorun olacağını sanmam. 1 bar zaten aşırı bi basınç değil. Bi basınç saati takılıp bakılırsa değerlerde yanlışlık var mı yok mu görülür.
Bov da kullanıldığı süre içinde hava yakıt karışımını bozar. Bovu söküp dumpvalve kullanmanız lazım. Basınç açıksa standart olan iş görmez, Forge olanından almalısınız. Bov çıktığı anda sorun da biter, kalıcı bi problem yaratmaz yani.
Basınç (ve tabiki intercooler hattı) ve vakum boruları biraz kalabalıktır. Bunları detaylıca kontrol edip kaçak olmadığına bir bakın. Egzoz manifoldunda çatlak, kaçırma falan var mı ona bir bakın. Turbonun sağlıklı olduğu, lambda (oksijen) sensörünün, MAF'ın (debimetre)nin problemsiz olduğu bi 1.8t, forge dumpvalve, kat iptali ve güzel bi yazılım ile 190 hp çıkartır. Gayet keyifli olur.
Komple egzoz ve cai ile ulaşacağı değer 195-200 civarı olur. 200 'ün üstünü aldım diyen yalan söyler.
Bir de, yanlış anlamayın, her gün birileri 1.8T 2500 TL 'ye 350 hp oluyormuş diye geliyor soruyor. Umarım öyle bir inancınız ya da düşünceniz yoktur. :)
200 hp, standart turbo, standart debriyaj, standart intercooler, standart enjektörler vs. için limit değerdir. Üzerine çıkıldığında pek çok revizyon ve değişiklik gerekir. Sadece turbodan sona kadar paslanmaz egzozun, en ucuz son susturucu ile, 1000 TL 'yi geçtiği, büyük bir ihtimalle yurtdışından almak zorunda kalacağınız debriyaj-volan seti ve yeni borulandırma isteyecek intercooler sisteminin 2500 TL'den aşağı çıkmayacağı düşünülürse, daha bir sürü parça değişikliği gerektirecek 350 değil, 270 hp hedefi dahi sanılanlardan epey maliyetli oluyor. İç karartıcı olmak isemezdim, "ucuza modifiye oluyormuş" hurafesiyle 1.8t tercih edilmemesi gerektiğini hatırlatayım dedim.
hocam peki senin aracın kaç binde.ve bu motorun başarılı olup uzun kmler dayandığı söyleniyor.doğrumudur bir 1.8t ci yakalamışken sorayım :)
350-400 bin km aralığında, kompresyonlarını ölçtüğümüz ve çok çok iyi durumda olan, en ufak problemsiz 1.8t kullanan arkadaşlarım ve tanıdıklarım var.
Yağını suyunu eksik etmezsen bişey olmadığı doğrudur :)
Benim arabam 141.000 km oldu. 7000 km'de bir yağını değişiyorum, her yağ değişiminde 300-400 ml yağ eksilmiş oluyor. Turbo bi araba için hiç bişey. Kaldı ki 5w40 yağ kullanıyorum, 10w60 falan değil :)
Maşallah :)
Splendour
07-02-2012, 17:46
gayet açıklayıcı olmuş,parmaklarınıza sağlık ve teşekkür ederim.söylediklerinize dikkat edicem.aslında "ucuza modifiye oluyormuş" diye tercih etmiyorum aracı ama bu söylediğinizede şaşırdım bende öyle biliyordum :).şuanki aracım 206 xt,110 hp xs ve quicklerdeki motor var.istediğim performans ve donanım.bunlar açısındanda pek üzüleceğimi sanmıyorum.
Rabbit33
07-02-2012, 17:56
1.8T ler gördüğüm duyduğum en dayanıklı motorlardan biri,paasat 1.8 t kullandık zamnında 227binde sattık ne motorda ne turboda problem çıktı performansta düşüş bile olmadı .Tabi baktığın sürece :icon_tup:
1400 1500 TL 'ye 40 hp alabilirsiniz. Bu kısım gerçekten ucuz :) Ancak sonrası yazdığım gibi..
Hayırlı uğurlu olsun tekrardan, rica ederim :)
alperkirman
07-02-2012, 18:53
hocam peki senin aracın kaç binde.ve bu motorun başarılı olup uzun kmler dayandığı söyleniyor.doğrumudur bir 1.8t ci yakalamışken sorayım :)
1.8t nin uzun kmler yapıp yapmicaa düzenli olarak bakımını yapmakla alakalı olabilir ama anlık olarak kırılamicanı test ettim onayladım(yanlışlıkla) :D
TorqueTuning
07-02-2012, 19:40
Göreceli olarak 1.8T sağlam ve dayanıklı bir altyapıya sahiptir arkadaşların da belirttiği gibi. Ancak unutulmaması gereken bu araçların birçoğu artık 10 yaşını devirdi ve bu süre zarfında epey bir el değiştirmiş olabilirler. Aracın periodik bakımları düzenli ve düzgün yapılırsa, motor yağsız bırakılmazsa ufak tefek sıkıntılar haricinde kolay kolay sorun çıkarmayacaklarıdır. Tabi bu söylediklerim bu yaş ve km.lerdeki grubundaki araçlarla kıyasla. Utku'nun söylediği gibi, ucuz modifiye yoktur, ucuz modifiye sonradan daha yüksek maliyetlerle geri döner.. 1.8T'de stage 1-2 olarak adlandırılabilecek başlangıç modifiyeleri göreceli olarak fiyat/performans oranı oldukça yüksektir. Yani daha uygun bütçelerle güzel artışlar alabilirsiniz. Ama büyük turbo vb uygulamalarda daha ciddi bütçeler gerekecektir.
7 yılın üzerinde 1.8T kullanıcısı olarak bunlarla olay özetlenebilir... :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.