Orijinalini görmek için tıklayınız : 106 gti
benim merak ettiğim bikaç soru var
1: 106 gti yüz kişiden yetmişi 7.000 devirde vites atılması gerektiğini söylüyor
ama izlediğim bayabi videoda 8.200 cip olanlarda 8 vinde atıyorlar ama söylendigi gibi 7.250den sonra boşa ceviriyor bi güç alamazsın deniyor bu dogrumudur.
2: stock arabada yazılıma gerek yok deniyor sonuçta arabanda dereceli vss ürünler yok cip bi iş görmez dediler bizzat stock arabama 7,900 devir çeviren çip yaptırdım kafa kafaya yürüdüğüm 207gt yazılımlı 170 hp aracdan yazılımdan sonra 2 boy fark yedim sonradan yazılımı sildirdim stok orjinal yazılımı kullanıyorum
yzılım tavsiye edermisiniz ederseniz ince contalı bi aracda hangi yazılım iidir..
kapak taşlamayı yavsiye edermisiniz ince contam var kapak taşlatmak da istiyorum fikirlerinizi beklerim
ayrıca son derecesine kadar taşlanmış kapaklı ojinal ayna mauridili 106 gördüm stok gti dan aşırı farklı yürüyordu overbost mete abinin yaptıgı bi arabaydı
buji olarak orjinal buji kullanıyorum farklı bi tavsiyeniz olurmu..
aracımın specleri : tayming . ince conta.gazkelebegi işleme.14;60..
valla hocam ben 106 dan pek anlamam ama, kesinlikle manifold ve kapağa polish yaptır. bide onu t52-53 gibi biişi ile destekleyip uygunda yazılım yaptırırsan baya baya can yakar gibime geliyor.
halilcan9455
12-02-2012, 20:37
1. sorunun cevabını dyno çıkarak anlarsın.
bakarsın .hangi devirde güç kaybı başlıyor görürsün ona göre vitesini atarsın :D
Orjinal egzantirikler7000 den sonra güç üretmediği için stock arabayla 8000 dönmek mantıksız araba devir döner ama o döndüğün 1000 devirde güç alamazsın o yüzden stock araçla 7000 7100 dönmek mantıklıdır...Conta veya kapak taşlamadan sonra motor sıkıştırması arttığı için bu devir bandını biraz daha yukarıya cekmek mümkün olabildiği için 7500 e kadar dönmek yine mantıklı olabilir ama 8000 8250 chip filtre egzoz kısa contayla dönmek bence gereksiz olur...Dynodada zaten hangi devirden sonra motorun güç kaybettiği belli olur o devirden sonrada bos bos devir cevirmeye gerek yok :)
Yazılım contadan sonra yada kısa takıldıktan sonra bence yapılmalı sonucta motor sıkıstırması artıyor ve aracın tüm değerleri değişiyor güç bandında yazılımla desteklenirse daha cok verim alınır bence...
Conta zaten yeterince sıkıstırma artırmıstır bunun üzerine birde gidip kapak taşlatmak cok riskli olur bunun yerine illa sıkıştırma artırılacaksa tepeli piston daha faydalı olacaktır...
Biraz uzun oldu ama kendi görüşlerimdir yanlış bildiğim şeyler olabilir tabiki bunuda dip not olarak belirteyim :)
mad_max1978
12-02-2012, 21:15
yazılım konusunu bende merak ediyorum açıkcası.106 sahipleri genelde kimlere yaptırıyor yazılım işini?memnunlarmı.birde arabanın üzerindeki chipin ne olduğunu,aracı artıyamı yoksa eksiye mi götürdüğünü nasıl anlıyacağız?bunu kime göstermek lazım?
aracın üzerinde yazdırmak biraz zor her memlekette yazılım yapan kişiler yok *****
ben hazır yazılım yükletmiştim standart yazılımdan 2 boy geri geldi araba sonradan orjinale cevrttirdim düzeldi..
1. sorunun cevabını dyno çıkarak anlarsın.
bakarsın .hangi devirde güç kaybı başlıyor görürsün ona göre vitesini atarsın :D
samsunda var dayno ama orduda yok malesef sadece dayno içinde 350 km gel git yapmak zor.. :)
Zaten genelde bu sekilde yapıldığı için araclar geriye gidiyor...Belkide senin aracına yapılan yazılım atmosferik olarak yüklü olan bir GTI ın yazılımıydı bunu nerden biliceksin yazılımdan verim almak istersen custom olarak yazdırılması şart...
Ben chip filtre ile dynoya cıktım +10 hp +10 tork aldığımı gördüm fabrika verilerine göre...Custom bir yazılım olduğunu düşünyorum...
mad_max1978
12-02-2012, 21:55
Zaten genelde bu sekilde yapıldığı için araclar geriye gidiyor...Belkide senin aracına yapılan yazılım atmosferik olarak yüklü olan bir GTI ın yazılımıydı bunu nerden biliceksin yazılımdan verim almak istersen custom olarak yazdırılması şart...
Ben chip filtre ile dynoya cıktım +10 hp +10 tork aldığımı gördüm fabrika verilerine göre...Custom bir yazılım olduğunu düşünyorum...
peki üzerindeki yazılımın ne olup olmadığını nasıl öğrenecez?
O konuda bir fikrim yok :) Custom yazdırmak en iyisi bu yüzden...
bahsettiğiniz speclerde heleki contalı bi 106; bahsettiğin araçla diil yanyana gitmek fazlasıyla geçmesi lazm..aracında bi sıkıntı olduğu belli.kompresor değerlerinize baktırdınızmı? timing i kim nasıl neye göre yaptı? ateşleme bobini yansanayi olduğundada fark ediyor. Düzgün bi eller bi bakması lazım bence aracınıza..
chip olayına gelince çok fazla dönmek tabiki mantıksız ama net bişey sölenemez araçdan araca değişmekle dyno eğrilerine göre yorum yapmanız daha mantıklı olur. hazır yazılım atıldıysa sıkıntı çıkması normal araçdaki işlemlere göre custom hazırlanması yararlı olur..
Zaten genelde bu sekilde yapıldığı için araclar geriye gidiyor...Belkide senin aracına yapılan yazılım atmosferik olarak yüklü olan bir GTI ın yazılımıydı bunu nerden biliceksin yazılımdan verim almak istersen custom olarak yazdırılması şart...
Ben chip filtre ile dynoya cıktım +10 hp +10 tork aldığımı gördüm fabrika verilerine göre...Custom bir yazılım olduğunu düşünyorum...
bana versene yazılımdan bi kpya :)
Eheh valla eskişehirde isteyen cok :) Zaten benim aracımın beyinide 1AP50 normalde 1AP41 oluyor GTI ların benimkisi quicksilver sanıyorumki siteye konu açmıştım bununla ilgili quicksilver yanıtı gelmişti üstadlardan...Yazılım yapılırken oem beyni riske atmamak için böyle yaptıklarını düşünüyorum baktılar iyi oldu ellemediler satarkende bu sekilde sattılar herhalde :)
Chipi ben yaptırmadım cünkü :)
anladım şuan çip ve kapak işine girmiyorum bu hafta şanzumanı sökecem bronz takıcam taktıktan sonraki farkı yazarım inş
ers10weys91
13-02-2012, 20:17
bronz un markası varmı acaba fiyat olarak ne kadar
benim merak ettiğim bikaç soru var
1: 106 gti yüz kişiden yetmişi 7.000 devirde vites atılması gerektiğini söylüyor
ama izlediğim bayabi videoda 8.200 cip olanlarda 8 vinde atıyorlar ama söylendigi gibi 7.250den sonra boşa ceviriyor bi güç alamazsın deniyor bu dogrumudur.
2: stock arabada yazılıma gerek yok deniyor sonuçta arabanda dereceli vss ürünler yok cip bi iş görmez dediler bizzat stock arabama 7,900 devir çeviren çip yaptırdım kafa kafaya yürüdüğüm 207gt yazılımlı 170 hp aracdan yazılımdan sonra 2 boy fark yedim sonradan yazılımı sildirdim stok orjinal yazılımı kullanıyorum
yzılım tavsiye edermisiniz ederseniz ince contalı bi aracda hangi yazılım iidir..
kapak taşlamayı yavsiye edermisiniz ince contam var kapak taşlatmak da istiyorum fikirlerinizi beklerim
ayrıca son derecesine kadar taşlanmış kapaklı ojinal ayna mauridili 106 gördüm stok gti dan aşırı farklı yürüyordu overbost mete abinin yaptıgı bi arabaydı
buji olarak orjinal buji kullanıyorum farklı bi tavsiyeniz olurmu..
aracımın specleri : tayming . ince conta.gazkelebegi işleme.14;60..
kardeşim selamlar öncelikle.sorularına kendi aracımdan örnekler vereyim.SAXO VTS aracım 7100 de biterken şuan tam 8020 dönüyor yanıltma yok ayrıca boşa dönüyor diyen arkadaşlar yazılımdan anlamayan kişilerdir muhtemelen çünkü yazılımı anlamayan birisi yaparsa araban geriye de düşer hp de kaybeder ayrıca işin bi diğer boyutu sibop keser kol çıkartır vs ciddi problemler.Yazılımı yaptırdığın arkadaş muhtemelen hazır yazılım kullanmıştır.önemli olan deneyerek yazılımı ayarlamak.Bak şuan aracımda vts filtre kiti düz boru yazılım var egzozu söktüm şuan egzozlu filtreli düz borulu 106 saxo vs ile yazılımdan sonra çok çok ciddi ayrılarak yürüyorum ki benim aracımda şuan eksantrik vs yok kapak oynaması yok portpolish yok şanzuman da standart.CUSTOM yazılım yapacaksın aracına bu konuda da iddalıyız yani :) yazılım stok da gerek yok diyen arkadaşlar yazılımsız sende bi yazılımla gir bakalım sonuca gelelim sonra :).sana yardımcı olabilecek bir iki arkadaşım var çok iyi bu işte zaten belirli kişiler gerçekten iyi yapıyor bu işi.yardımcı olmamı istersen eğer özelden msj atarsın konuşuruz.saygılar.
aLperTunga
13-02-2012, 21:01
benim merak ettiğim bikaç soru var
1: 106 gti yüz kişiden yetmişi 7.000 devirde vites atılması gerektiğini söylüyor
ama izlediğim bayabi videoda 8.200 cip olanlarda 8 vinde atıyorlar ama söylendigi gibi 7.250den sonra boşa ceviriyor bi güç alamazsın deniyor bu dogrumudur.
2: stock arabada yazılıma gerek yok deniyor sonuçta arabanda dereceli vss ürünler yok cip bi iş görmez dediler bizzat stock arabama 7,900 devir çeviren çip yaptırdım kafa kafaya yürüdüğüm 207gt yazılımlı 170 hp aracdan yazılımdan sonra 2 boy fark yedim sonradan yazılımı sildirdim stok orjinal yazılımı kullanıyorum
yzılım tavsiye edermisiniz ederseniz ince contalı bi aracda hangi yazılım iidir..
kapak taşlamayı yavsiye edermisiniz ince contam var kapak taşlatmak da istiyorum fikirlerinizi beklerim
ayrıca son derecesine kadar taşlanmış kapaklı ojinal ayna mauridili 106 gördüm stok gti dan aşırı farklı yürüyordu overbost mete abinin yaptıgı bi arabaydı
buji olarak orjinal buji kullanıyorum farklı bi tavsiyeniz olurmu..
aracımın specleri : tayming . ince conta.gazkelebegi işleme.14;60..
kendi tecrübelerimden birebir yazıyorum..sırayla cevap vericem.
1. En az 5 106 ya 8000 lik 7800 lük chip yaptırdık hiç birinde 7200 den sonra verim alamadık,hoş 7200 e kadarda hiç bir artısı olmadı..kafakafaya gittiğim arabayla 8000 vites attıgımda 2 boy gerisinde kalıyordum..7200 de attıgımda yine kafa kafaya gifiyorduk..bunu böyle belki yıllarca farklı arabalarda denedik..7200 den sonra araba boş ceviriyor tek avantajı bir sonraki vitesi daha yüksek devirde yakalıyorsun..chip yaptıracaksan en kötü egzantrik ve kısa olmalı arabada yoksa hiç bir artı vermıyor eksoz filtre ile..sadece kesicin daha hızlanıyor daha hızlı hard saydırıyor... artı veren var diyenlerede saygı duyuyorum.. 2. sorunun cevabını da burda vermiş oldum.
aracındaki speclere göre bence yazılım olmayacak yine dediğim yanlışa düşeceksin..
3. ince conta varsa kapağı taşlatma çok riske girmiş olusursun kırma olasılığı cok yuksek.Ayrıca denedik kapağı taşlı araca ince conta koyduk araba yürümedi yani artı bişey alamadık..seninki de tam tersi conta var kapağı taşlatacaksın..bence taşlatma zaten kapak seviyesi contayla limitte ;)
Yani sonuç olarak yazılım yapıp ve kapağı taşlarsan sonra hayal kırıklığına uğrama..benden sana tavsiye..
zaten şuan hiç bişey yapmıyorum bronz ve baskımı degişicem sonra tekrar deneyecegim şuan balata bitti vitese geçmiyor aracım dükkanda şanzumanı sökecem ama eriniyorum :))))
iyi bir beyinciye giderseniz anlayabilirsiniz
KingoAtmo
13-02-2012, 21:52
Çip aracınıın üzerindeki modifikasyonlara uygunsa verim alırsın, En sağlıklısı arabanı işini profesyonelce yapan firmalara teslim edip farkı görebilirsin, aksi halde pt 52 li araba için yazılmış çipi arabana yükletirsen, boşboş 8000 devir dönmüş olursun
kardeşim selamlar öncelikle.sorularına kendi aracımdan örnekler vereyim.SAXO VTS aracım 7100 de biterken şuan tam 8020 dönüyor yanıltma yok ayrıca boşa dönüyor diyen arkadaşlar yazılımdan anlamayan kişilerdir muhtemelen çünkü yazılımı anlamayan birisi yaparsa araban geriye de düşer hp de kaybeder ayrıca işin bi diğer boyutu sibop keser kol çıkartır vs ciddi problemler.Yazılımı yaptırdığın arkadaş muhtemelen hazır yazılım kullanmıştır.önemli olan deneyerek yazılımı ayarlamak.Bak şuan aracımda vts filtre kiti düz boru yazılım var egzozu söktüm şuan egzozlu filtreli düz borulu 106 saxo vs ile yazılımdan sonra çok çok ciddi ayrılarak yürüyorum ki benim aracımda şuan eksantrik vs yok kapak oynaması yok portpolish yok şanzuman da standart.CUSTOM yazılım yapacaksın aracına bu konuda da iddalıyız yani :) yazılım stok da gerek yok diyen arkadaşlar yazılımsız sende bi yazılımla gir bakalım sonuca gelelim sonra :).sana yardımcı olabilecek bir iki arkadaşım var çok iyi bu işte zaten belirli kişiler gerçekten iyi yapıyor bu işi.yardımcı olmamı istersen eğer özelden msj atarsın konuşuruz.saygılar.
custom yazılımın fiyatını bana ögrenirmisin kardeşim epron olarak göndersin burda takarım ben..
kendi tecrübelerimden birebir yazıyorum..sırayla cevap vericem.
1. En az 5 106 ya 8000 lik 7800 lük chip yaptırdık hiç birinde 7200 den sonra verim alamadık,hoş 7200 e kadarda hiç bir artısı olmadı..kafakafaya gittiğim arabayla 8000 vites attıgımda 2 boy gerisinde kalıyordum..7200 de attıgımda yine kafa kafaya gifiyorduk..bunu böyle belki yıllarca farklı arabalarda denedik..7200 den sonra araba boş ceviriyor tek avantajı bir sonraki vitesi daha yüksek devirde yakalıyorsun..chip yaptıracaksan en kötü egzantrik ve kısa olmalı arabada yoksa hiç bir artı vermıyor eksoz filtre ile..sadece kesicin daha hızlanıyor daha hızlı hard saydırıyor... artı veren var diyenlerede saygı duyuyorum.. 2. sorunun cevabını da burda vermiş oldum.
aracındaki speclere göre bence yazılım olmayacak yine dediğim yanlışa düşeceksin..
3. ince conta varsa kapağı taşlatma çok riske girmiş olusursun kırma olasılığı cok yuksek.Ayrıca denedik kapağı taşlı araca ince conta koyduk araba yürümedi yani artı bişey alamadık..seninki de tam tersi conta var kapağı taşlatacaksın..bence taşlatma zaten kapak seviyesi contayla limitte ;)
Yani sonuç olarak yazılım yapıp ve kapağı taşlarsan sonra hayal kırıklığına uğrama..benden sana tavsiye..
dostum yorumuna saygı duyuyorum ama şöyle söyleyim abi yazılımı yapan kişinin verdiğini limitler çok önemli birincisi araçta timing yapılacak düz boru egzoz takılacak filtre kiti takılacak sonra yazılım yapılacak ve hazır yazılım olmayacak her 106 yada saxo bir değil malumki aynı yazılımlarda da birisi yürür birisi yürümez.ama kendi aracımdan örnek vereyim ciddi bir fark var hemde şakaya gelmeyecek kadar aracımla burun buruna yürüdüğüm araçla şuanda abartısız 4 boy fark var ve şöylede bir durum var aracımda egzozu standarta çevirdiğim halde eğer egzozu tekrar takarsam 2-3 boy daha var yani 6-7 boy değişmiş oluyor.ha yazılımdan sonra araç yürümüyorsa yazılımın sadece bilki boşta olsa devir dönmesi için yapılmış demektir.yani alt devirler 4000-6000 arası ayarları iyi değilse yürümez tabiki her vites için tek tek ayarlarını deneyerek yapıp 300 km rodaj yapar gibi binip sonra denediğinde farkı göreceksin.eğer bu 300 km lik dönemi atlatmazsan zaten yazılımdan birşey anlamazsın çünkü aracın o yazılıma bi alışma süreci var ki onu da geçtik km yaptıkca farkı anlayacaksın.Bence iyi bir yazılımcı ama bak söylüyorum gerçekten iyi bir yazılımcı ile bu iş olur sana beyni ver yazılımı atayım diyen bir adamdan zaten birşey hiç bekleme yanına oturup tek tek deneyip ayarlayan adam bu işi yapan adamdır işte...saygılar...
custom yazılımın fiyatını bana ögrenirmisin kardeşim epron olarak göndersin burda takarım ben..
aracının speclerini söyle dostum bana yada özelden numaramı atayım konuşalım duruma göre hareket edelim uyarmı?
PPR engineering
15-02-2012, 09:51
Merhaba.Yazılımdan önce bence arabanın sağlığıyla ilgilensen daha iyi edersin ilk işin kompresiyon ölçmek olsun ölç her silindir ölçülürken tek tek fotoğrafını cek buraya resim olarak ekle sağlığı bakımından yorumda yapabiliriz.Komp. testinden sonra tek tek sensör değerlerine bak daha sonra yazılımı düşün bence en son işin yazılım olsun yazılıma gelince benden sana tavsiye aracına uygun custom yazılım yaptırırsan aracın hızlanıcaktır muhtemelen senin denediğin yazılım egzantirkli pistonlu için yapılmış yazılımlardan olabilir.benim tavsiyem bu şekilde olur sana..
Merhaba.Yazılımdan önce bence arabanın sağlığıyla ilgilensen daha iyi edersin ilk işin kompresiyon ölçmek olsun ölç her silindir ölçülürken tek tek fotoğrafını cek buraya resim olarak ekle sağlığı bakımından yorumda yapabiliriz.Komp. testinden sonra tek tek sensör değerlerine bak daha sonra yazılımı düşün bence en son işin yazılım olsun yazılıma gelince benden sana tavsiye aracına uygun custom yazılım yaptırırsan aracın hızlanıcaktır muhtemelen senin denediğin yazılım egzantirkli pistonlu için yapılmış yazılımlardan olabilir.benim tavsiyem bu şekilde olur sana..
sana katılıyorum herşeyi yazılıma baglamamak gerekir önce altyapıyı hazırlayıp motor durumunu görüp sıkıştırmalarına bakıp custom yazılım yaptırman daha mantıklı daha saglıklı olacaktır. önemli olan senin 7200 veya 8000 dönmen degil önemli olan 4000 devirden sonra devir bantlarını hareketlendirmendir...buda ancak custom yazılımla olur.
merhabalar.. custom chip konusunda sana yardımcı olurum. aracının özelliklerine göre yazılım yaparım.
ama ilk öncelikle aracın bütün silindirlerindeki kompresiyon değerlerini bi ölçtürebilirmisin?
aracın gaz kelebeği tam açılıyormu? onu kontrol ettirebilirmisin?
lambda sensörünün arızalı olup olmadığını ve değişmesi gerekiyorsa değişmesini sağlayabilirmisin?
benzin pompası da her hangi bi sorunun varmı? (saat le ölçebilirmisiniz?) araçta farklı benzin regülatörü varmı?
araca soğuk hava girmeli (filtre kiti varmı?)
düz boru gerekli, yapılması şart.
kapakta port polish olursa güzel olur. japantuner yardımcı olucaktır.. kesinlikle kefilim...
14.60 varsa keyifli bir kısa zaten..
bu işlemlerden sonra ve custom yazılımla bir 106'nın yürümeme gibi şansı yok....
Saygılar...
bir 106'nın ne kadar yürüyebileceği ve custom yazılımla neler yapabileceği örnek size.
Saygılar...
http://www.techturkey.com/forum/videolar/92417-ds-106-amp-ep-by-hb-type-r.html
eski aracım orjinalken dyno ya soktuk. 124 hp verdi 6600 devirden sonra inanılmaz düşüş yaşıyordu. resimi bulursan eklerim. eksoz yaptırdım. 51 lik boru supersprint ve ortada bi susturucu takıp dyno ya soktuğumuzda 119 hp aldık. üstlerden gitti ama alt devirler güçlendi. ne zamanki chip ve filtre taktık o zaman araba düzeldi. yani orjinal yazılım varken eksozu pek mıncıklamayın. hep söylenir 106 sıkıştırmaya yürür ;)
aracım yürümüyor demedimki sadece daha ii nasl yürütebilirim derdindeyim
1500 km önce herşeyi sıfırladım piston gömlek siboplar tüm sensörler map. pot.rolanti.oksijen.
devir sensörleri herşey sıfır bugün baskı balatamıda taktım önceye göre inanılmaz oldu
baskı balatadan önce aynı benle eşdeger bi vts ile denedim ondada 14 60 var bendede ikimizinde motorları stock tu 2 boy alıyordum ben 4 vites sonuna kadar şimdi balatamı taktım 500 km basmicam balatanın kemikleşmesini beklicem 500 km sonra denicek araba bulursam burda videoları paylaşırım
stock arabaya göre costum yazılım yaptırıcam kısa zaman içinde burdan yardımcı olurum diyen arkadaşllarında numaralarını aldım yazılımı yaptırıcam herkeze teşekkürler..
ayrıca elince stock arabaya göre yazılım olan varsa pm atabilir epron olarak gönderse burda ben takarım aracımın specleri ince conta tayming ve 14.60 sadece bunlar...
Bence vites atmak arabanın en iyi olduğu devirlerde tutmaktır. 150Hp araba her devirde 150hp degildir. Eger arabanın alt devirleri iyise alt devirde kullanmalısın. Mesela 6k devirde 150hp veriyorsa 7k devirde bu düşmüyr veya 5k devire göre daha yüksek hp değeri veriyorsa geç atmalısın. Yani arabanı 5k ile 7k arasında yürütmelisin.
Arkadaşların dediği gibi önce dayno yap sonra o grafiğe bakarak arabanın en hızlı olduğu devirlerde yuru.
Mesela benim arkaşımda gırtlağına kadar dolu bir gti var ben 5-7k arası vites atıyorum o 8-10k arası 5. vitese kadar ayni gidiyoruz ondan sora beni geçiyor.
kendi tecrübelerimden birebir yazıyorum..sırayla cevap vericem.
1. En az 5 106 ya 8000 lik 7800 lük chip yaptırdık hiç birinde 7200 den sonra verim alamadık,hoş 7200 e kadarda hiç bir artısı olmadı..kafakafaya gittiğim arabayla 8000 vites attıgımda 2 boy gerisinde kalıyordum..7200 de attıgımda yine kafa kafaya gifiyorduk..bunu böyle belki yıllarca farklı arabalarda denedik..7200 den sonra araba boş ceviriyor tek avantajı bir sonraki vitesi daha yüksek devirde yakalıyorsun..chip yaptıracaksan en kötü egzantrik ve kısa olmalı arabada yoksa hiç bir artı vermıyor eksoz filtre ile..sadece kesicin daha hızlanıyor daha hızlı hard saydırıyor... artı veren var diyenlerede saygı duyuyorum.. 2. sorunun cevabını da burda vermiş oldum.
aracındaki speclere göre bence yazılım olmayacak yine dediğim yanlışa düşeceksin..
3. ince conta varsa kapağı taşlatma çok riske girmiş olusursun kırma olasılığı cok yuksek.Ayrıca denedik kapağı taşlı araca ince conta koyduk araba yürümedi yani artı bişey alamadık..seninki de tam tersi conta var kapağı taşlatacaksın..bence taşlatma zaten kapak seviyesi contayla limitte ;)
Yani sonuç olarak yazılım yapıp ve kapağı taşlarsan sonra hayal kırıklığına uğrama..benden sana tavsiye..
alper bu işi bilen sayılı insan arasındadır dediklerine sonuna kadar katılıyorum kardeşim ;)
ayrıca elince stock arabaya göre yazılım olan varsa pm atabilir epron olarak gönderse burda ben takarım aracımın specleri ince conta tayming ve 14.60 sadece bunlar...
pm gönderdim.:icon_tup:
UmutRıza
18-02-2012, 18:22
Bence vites atmak arabanın en iyi olduğu devirlerde tutmaktır. 150Hp araba her devirde 150hp degildir. Eger arabanın alt devirleri iyise alt devirde kullanmalısın. Mesela 6k devirde 150hp veriyorsa 7k devirde bu düşmüyr veya 5k devire göre daha yüksek hp değeri veriyorsa geç atmalısın. Yani arabanı 5k ile 7k arasında yürütmelisin.
Arkadaşların dediği gibi önce dayno yap sonra o grafiğe bakarak arabanın en hızlı olduğu devirlerde yuru.
Mesela benim arkaşımda gırtlağına kadar dolu bir gti var ben 5-7k arası vites atıyorum o 8-10k arası 5. vitese kadar ayni gidiyoruz ondan sora beni geçiyor.
katılıyorum dynodaki verilere göre yürümek lazım
baskı balatayı bronz mu yaptın?
evet yaptım oldu :)
titreme varmı? kaça aldın bende taktım da :)
UmutRıza
18-02-2012, 21:21
bu bronz balatanın faydası nedir arkadaşlar bende şanzumanı sökmek üzereyim ciddi faydası varsa taktırıcam
250 liraya aldım ben titreme yok şimdilik ayarını yüksekte kullanıyorum 500 km normal kullanıcam ısınıp sogusun kemikleşsin iice sonra yardırmaya devam
sıfır alıp taktıgın baskı balatada motor gücünü yüzde otuzunu kaçırır bu bronzla yüzde 8 yüzde onlara kadar degişir kaçırma ısındıgında yada yüksek sıkıştırmada standart baskı balatadan farkı oluyor sadece kavraması biraz degişik oluyor az çekersinn kalkmaz çok az oynatırsın zıplar :)
yarım debriyaj yapamıyorum kalkışlarda çok titriyo bu normal mi bronz balatada?
yarım yapma zaten neden yarım yapıcankı kalkarken hafifce sirkeler gibi yapar ama öle aşırı titretiyorsa sorun var demektir balatanın yayları duruyordu demi bide eski çıkan balatayamı bronzu çaktırdınız oda önemli baskın sıfır olucak balatanda sıfır eger temiz çıkma varsa oda iş görür ama bayabi kullanılmış baskının tırnakları set yapmış şemsiyeleri eskimiş bi baskı kullanıyosan aşırı titreme ondandır
benim merak ettiðim bikaç soru var
1: 106 gti yüz kiþiden yetmiþi 7.000 devirde vites atýlmasý gerektiðini söylüyor
ama izlediðim bayabi videoda 8.200 cip olanlarda 8 vinde atýyorlar ama söylendigi gibi 7.250den sonra boþa ceviriyor bi güç alamazsýn deniyor bu dogrumudur.
2: stock arabada yazýlýma gerek yok deniyor sonuçta arabanda dereceli vss ürünler yok cip bi iþ görmez dediler bizzat stock arabama 7,900 devir çeviren çip yaptýrdým kafa kafaya yürüdüðüm 207gt yazýlýmlý 170 hp aracdan yazýlýmdan sonra 2 boy fark yedim sonradan yazýlýmý sildirdim stok orjinal yazýlýmý kullanýyorum
yzýlým tavsiye edermisiniz ederseniz ince contalý bi aracda hangi yazýlým iidir..
kapak taþlamayý yavsiye edermisiniz ince contam var kapak taþlatmak da istiyorum fikirlerinizi beklerim
ayrýca son derecesine kadar taþlanmýþ kapaklý ojinal ayna mauridili 106 gördüm stok gti dan aþýrý farklý yürüyordu overbost mete abinin yaptýgý bi arabaydý
buji olarak orjinal buji kullanýyorum farklý bi tavsiyeniz olurmu..
aracýmýn specleri : tayming . ince conta.gazkelebegi iþleme.14;60..
Yay sapka istemeyen eksantrik al colombo 280-280 chip attir rahat 8k karsiligi alirsin yazilim stoc arabada da fark eder ozgunden cok daha detayli bilgi alman mumkun ek olarakta taslama konusunda japantuner (ppr kaan'a)msj atabilirsin portpolish cok ciddi fark yaratiyor arabanin yururunde kapak emme ve gaz kelebegi port , colombo eksantrik , headers , filtre , egzoz , ince contan varmis , hafif volanda alabilirsen cok tatli.bi 106 olur cokta saglikli ve iyi yurur
Yay sapka istemeyen eksantrik al colombo 280-280 chip attir rahat 8k karsiligi alirsin yazilim stoc arabada da fark eder ozgunden cok daha detayli bilgi alman mumkun ek olarakta taslama konusunda japantuner (ppr kaan'a)msj atabilirsin portpolish cok ciddi fark yaratiyor arabanin yururunde kapak emme ve gaz kelebegi port , colombo eksantrik , headers , filtre , egzoz , ince contan varmis , hafif volanda alabilirsen cok tatli.bi 106 olur cokta saglikli ve iyi yurur
inş bakalım az bi yaz bası gelsin sırayla yapılıcak
kcl_saxo
25-02-2012, 00:08
yazılım saxo ve 106 için hayattır ama custom daha güzel olur öncelikle güzel bi yazılım ve timing ayarın iyimi oda var ince conta, 13/61 ,portpolısh,timing ayarı var aracım çokta güzel yürüyodu he bu arada buji sseçimin çok önemli
samet_61
25-02-2012, 00:11
pt52 egzantrık gırıp carbon tıp fıltre orjınal headersın dewamında 48 boru orta susturucu cıkmayacak sekılde uzerınde duracak sanzıman dıslılerını bızzıkle yazılımla kopek gıbı yurur ınce contan varmıs kapagı taslatma onun yerıne komple portmatch gaz kelebeg vs polısh yaptır bence
tapari75
26-04-2012, 16:48
bronz baskı iyidir lakin kullanmasını bilene... arkadaşlarında dediği gibi ince conta varsa kapak taşlama sakat bir durum olabilir... ha ayar tutarda sorun çıkarmassa bu halinden daha iyi olacağı kesin... onun dışında yazılım konusunda kesinlikle aracıne özel yapılmalı chip yoksa her araba bir değil sonuçta insan gibi düşünelim herkes farklı.... port polish faydasını görürsün bence...
bronz baskı iyidir lakin kullanmasını bilene... arkadaşlarında dediği gibi ince conta varsa kapak taşlama sakat bir durum olabilir... ha ayar tutarda sorun çıkarmassa bu halinden daha iyi olacağı kesin... onun dışında yazılım konusunda kesinlikle aracıne özel yapılmalı chip yoksa her araba bir değil sonuçta insan gibi düşünelim herkes farklı.... port polish faydasını görürsün bence...
adam arabayı satmış başka araç almış..:D
tapari75
26-04-2012, 18:53
adam arabayı satmış başka araç almış..:D
eee? yeni araba aldıysa hayırlı olsun... forumlardaki belirtilen fikirler yazılan yorumlar sadece o gün veya o araç için değil her daim gerekli bilgiler değilmi hocam ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.