Orijinalini görmek için tıklayınız : 2.0 TFSI Tune Önerileri/Tecrübeler
aybarsdnr
14-07-2017, 19:38
Antepte yasiyor olsam yaz kis motul 300v 5v40 koyardim
Dostum başka bir konuda gördüm galiba, 2.0 tfsi quattro a5 var sende de diye anımsadım. Yağ olarak ne kullanıyorsun?
Ek bilgi olsun diye yazayım. 2009 TT quattro aracıma custom downpipe ve gfb taktım. Yazılımı revo stage 2 olarak yaptırdım. CCZA motor bendeki. Şu an oldukça başarılı oldu gidişi. Fabrika verisi 24 saniyenin üzerinde 100-200 varken şu an 14 saniyelere düştü.
Bir sonraki safhada orijinal tts son susturucu buldum. Difüzör alıp onu takmayı , intercooler almayı ( bu konuda fikirlere açığım) ve apr nin karbon açık filtre kitini almayı düşünüyorum.
İntercooler S3 8p ninki oluyor sanırım. Öyle ise makul bir rakama halledebilirim gibi duruyor. Arabanın şu anki gidişinden de memnunum. İntercooler'i İzmir'de yaşadığım için araç sağlığı açısından taktırmayı düşünüyorum. Performansa etkisi olacağını sanmıyorum.
merhabalar,
kesinlikle aftermarket bir ürün alın.soğutma işlemi ile birlikte birkaç parametre daha var.bunlardan biri basınç düşürümü,
örnek vermek gerekirse;
oem s3 cooler girisinde 1 bar basınç,çıkışında 0.85 bar basınç oluyor diyelim aradaki 0.15 bar kayıp,coolerın hava akışına karşı içindeki kayıplardan gidiyor,
after market ürünlerde de bu kayıp var ama oem e nazaran çok daha az.bunu ürünleri inceleyerek anlayabilirsin.İE,wagner gibi markalar bu testlerin sonuç grafiklerini sayfalarında paylaşıyorlar.bu nedenle almışken aftermarket kaliteli birşey öneririm.
merhabalar,
kesinlikle aftermarket bir ürün alın.soğutma işlemi ile birlikte birkaç parametre daha var.bunlardan biri basınç düşürümü,
örnek vermek gerekirse;
oem s3 cooler girisinde 1 bar basınç,çıkışında 0.85 bar basınç oluyor diyelim aradaki 0.15 bar kayıp,coolerın hava akışına karşı içindeki kayıplardan gidiyor,
after market ürünlerde de bu kayıp var ama oem e nazaran çok daha az.bunu ürünleri inceleyerek anlayabilirsin.İE,wagner gibi markalar bu testlerin sonuç grafiklerini sayfalarında paylaşıyorlar.bu nedenle almışken aftermarket kaliteli birşey öneririm.
Bilgi için çok teşekkürler. Bunu göz önünde bulunduracağım.
Bilgi için çok teşekkürler. Bunu göz önünde bulunduracağım.
bence;
wagner gibi bir cooler kitini tr şartlarında 2.el olarak 1700-2200 tl arası bulabilirsiniz,
autotech hpfp pompa içide 350 dolar+kargo/gümrük
rs4 rail geri dönüş valfi serviste 275 tl.
işçilik ve revo stg2 den 2+ geçiş için küçük bir fark ödersiniz. çok daha keyifli olur aracınız.filitre kiti takılsa iyi olur ama oem filitresinizi sık değiştirin hiç bir sorun olmaz.aracınız 4 çeker tt bu parçalar ve yazılım güncellemesi ile çok daha keyifli ve yeterli olur.
şahsi fikrim bu yöndedir.son olarak aracınız dsg olmalı ?revo sgt1 dsg yazılımıda yaptırın çok farklı oluyor.
Levent Y.
15-07-2017, 13:00
Dostum başka bir konuda gördüm galiba, 2.0 tfsi quattro a5 var sende de diye anımsadım. Yağ olarak ne kullanıyorsun?
Motul 300v 5v40 kullaniyorum. Suan 132 bin de ve baya yag eksiltiyor :)
A4-A5 (b8) 2.0 tfsi ic 6 lt. Aynı kasanın 3.0 Tdi ic 8 lt.
8 lt. İc bizim araçlara direk oturuyor. Tek fark 2.0 ic boru çapı 2.25, 3.0 tdi çapı 2.50. Biraz zor olsada sıkıntısız oturuyor. İsteğe göre boru 2.50 lik bir silikonla upgrade edilebilir. Yurtdışında bir çok örneği var, alınan loglarda güzel değerlerde yakalanmış. Uzun soluklu koşulmayacaksa stage 2 dahil paklar, lag derdide olmaz.
Yetkili serviste parça 13xx'ti. Aynı marka ürünü (Behr) aloparçadan 659 tl'ye aldım. İc ile beraber hava kanallarınıda değişmek gerekiyor. Cebinizden çıkacak para 700 tl + işçilik. Az paraya çok iş. Hava kanalları doğuşun elinde yokmuş. Onlarıda sipariş ettim. Montajdan sonra log değerlerini paylaşırım.
İlgilenenler için parça kodları;
İc- 8K0145805E
Hava Kanalları- 8K0121283F / 8K0121284F
okanaltas
20-07-2017, 10:45
Scirocco r 2.0 tsi yüksek basınç pompam arızalandı orjinali için 1350 lira fiyat verdiler değiştirmişken apr mi olsa dedim fiyat aldım aprden 1450 euro dediler çok fazla değil mi bu fiyat?
Scirocco r 2.0 tsi yüksek basınç pompam arızalandı orjinali için 1350 lira fiyat verdiler değiştirmişken apr mi olsa dedim fiyat aldım aprden 1450 euro dediler çok fazla değil mi bu fiyat?
eğer btg DEN FİYAT ALDIYSANIZ zaten fiyat politikaları inanılmaz.bence aftermarket parça getiren kişiler ile iletişime geçin.çok daha uyguna apr yada ie alabilirsiniz.oem pompanın neyi bozuldu?
okanaltas
20-07-2017, 10:56
eğer btg DEN FİYAT ALDIYSANIZ zaten fiyat politikaları inanılmaz.bence aftermarket parça getiren kişiler ile iletişime geçin.çok daha uyguna apr yada ie alabilirsiniz.oem pompanın neyi bozuldu?
gaza yüklendiğim zaman kesiklik yapıyor silkeliyor arabayı egzozdan patırdamalarla beraber araba gitmiyor.cihaza bağladılar yüksek basınç pompası arızalıymış yeteri kadar yakıt veremiyor :( aynen btgden fiyat aldım..bildiğiniz birileri varsa özelden yazabilirseniz sevinirim aftermarket parça getiren..
Arkadaşlar orijinal mk2 audi tts son susturucu ölçüsünü bilen var mı ? Benim downpipe 70 geliyor , eğer tts inki 76 ise takılmasında bir sorun olur mu ?
Yani downpipe 70 , son susturucu 76 gibi.
Eğer tts zaten 70 ise bir sorun yok Zaten doğrudan takarım
Arkadaşlar orijinal mk2 audi tts son susturucu ölçüsünü bilen var mı ? Benim downpipe 70 geliyor , eğer tts inki 76 ise takılmasında bir sorun olur mu ?
Yani downpipe 70 , son susturucu 76 gibi.
Eğer tts zaten 70 ise bir sorun yok Zaten doğrudan takarım
tts 60 yada 63 mm golf r la aynı ölçüleri.70 mm yada 76 mm asla degil.dp nizden rediksiyonla 60 yada 63 mm ye düşüreceksiniz.bende golf r var 2011,76 mm dp var ve
son rediksiyonu 70 mm yapılmış.bende rediksiyonu 70 mm den 60 düşürüp takacağım.
tts 60 yada 63 mm golf r la aynı ölçüleri.70 mm yada 76 mm asla degil.dp nizden rediksiyonla 60 yada 63 mm ye düşüreceksiniz.bende golf r var 2011,76 mm dp var ve
son rediksiyonu 70 mm yapılmış.bende rediksiyonu 70 mm den 60 düşürüp takacağım.
Öncelikle cevap için teşekkür ederim.
Şu an 70 mm downpipe var ve ortada bir susturucu takmıştık fazla gürültü sevmediğimden. Gidişte herhangi bir sorunum yok , gayet iyi durumda revo stage 2 yazılım var üzerinde. Aldığım egzoz orta susturucu ile beraber orijinal tts son susturucu. Bu durumda ben downpipe a direk orta susturucusu ile birlikte tts egzozunu taktırsam herhangi bir sorun olmaz doğru mu anladım ?
Bu arada ortaya taktırdığımız susturucudan sonra orijinal son susturucuyu kullanıyorum.
2008 model s3 um vardı.onda atp dp vardı 76 mm lik.s3 te tt gibi son kısımdaki catback te bir adet susturucu ve son susturucu kullanıyordu.sesi çok güzeldi gidişide.bence sizin 70 mm dp ile kullandığınız ortadaki kuçük susturuyu iptal edin ve tts catback teki orta ve son susturucu ile kombin edin.yani toplamda 2 adet susturunuz olsun ve bunlar tts inkiler olsun.daha güzel olur ve kesinlikle sesi sizi rahatsız etmez.
2008 model s3 um vardı.onda atp dp vardı 76 mm lik.s3 te tt gibi son kısımdaki catback te bir adet susturucu ve son susturucu kullanıyordu.sesi çok güzeldi gidişide.bence sizin 70 mm dp ile kullandığınız ortadaki kuçük susturuyu iptal edin ve tts catback teki orta ve son susturucu ile kombin edin.yani toplamda 2 adet susturunuz olsun ve bunlar tts inkiler olsun.daha güzel olur ve kesinlikle sesi sizi rahatsız etmez.
İşte tam da kafamdaki buydu. Teşekkür ederim tekrardan.
eticet06
22-04-2018, 16:46
Merhabalar en sonunda bekledigim araci aldim ☺ï¸A4 2.0 Fsi manuel Quattro â˜ºï¸ Simdi bir kac güncelleme düsünüyorum yardimlariniza ihitiyacim var
Aracimda olanlar
Supersprint dp
Kn kutu içi filtre
Hr ön arka viraj demirleri rs4
Ngk buji 7 sogukluk
Apr 95 ve 98 oktan yazılım
K04 e geçmeden önce neler yapabilirim.Pcv delete oil cash tank,intake manifolt flap delete,orta susturucu iptali,hafif krank kasnagi ,gfb veya forge dumo valve vb önerileriniz nedir bu konularda
eticet06
22-04-2018, 17:00
Kendi tecrübelerimi aktarayım sana.. Bende 2007 model A4 2.0TFSI Quattro var ( B7 kasa ) ve çok çok memnunum. Yağ yakma olayı öyle kafaya takılacak kronik bir sorun değildir, sonuçta 200 HP üzeri turbo bir araçtan bahsediyoruz, bu tip araçlar yağ yakarlar ama elbette bunun da bir sınırı var. mesela ben kendi aracıma 5 - 6.000 Km de bir, 1 Lt yağ ekliyorum. Ama bu eklemem kronik bir motor sorunundan değil. Yakıta gelince, bu araçlar fazla yakar ama yaktığı her kuruşun hakkını sonu kuruşuna kadar verir. Ama yinede 350 km de depoyu bitirmen için aracı çok yüksek devirlerde kullanman gerekir. Benim aracım 250 HP olmasına rağmen 450 km civarında iken yakıt ışığı yanar ki ekonomik kullanımla bunu artırabiliyorum fakat şehir için 700 falan istiyorsan bu araçlarla onu göremezsin. Ya performans yada ekonomi tercihini yapman lazım. Benim kendi aracımla kıyasladığımda 2010 modeli daha ekonomik, şanzıman sisteminden dolayı.
Bende yeni aldim 400 km oldu daha 300 gider diyor hafif gazlamali kullanimda 2.0 tfsi quattro manuel
eticet06
09-05-2018, 00:36
K04 e geçtim aracıma air k04 64 turbo taktım,orta susturucuyu iptal ettım ama ses gerçekten rezalet oldu :) Baskı balatam kaçırmaya basladı suanda triger ve baskı balata yapıtıcam pcv delete aldım daha neler yanılırım bu aşamada sizce
6 ay önce A5 2.0 tfsi aldım 211 HP cdnc motor kodlu aldığımda kronik yağ yakma sorunu vardı piston sekman değiştirerek yağ yakma sorununu çözdüm ortama 1500 km yaptım hiçbir sorun yokken soğukta geç çalışmaya başladı hatta bir ara 3 marşta çalıştı bazen de dip gazda üst devirlerde kesiklik yapiyor,tekmeme patirdama yok ,sizde sorun nereden kaynaklı aklıma benzin pompası geliyor ama öncesinden böyle bir sorun yoktu
6 ay önce A5 2.0 tfsi aldım 211 HP cdnc motor kodlu aldığımda kronik yağ yakma sorunu vardı piston sekman değiştirerek yağ yakma sorununu çözdüm ortama 1500 km yaptım hiçbir sorun yokken soğukta geç çalışmaya başladı hatta bir ara 3 marşta çalıştı bazen de dip gazda üst devirlerde kesiklik yapiyor,tekmeme patirdama yok ,sizde sorun nereden kaynaklı aklıma benzin pompası geliyor ama öncesinden böyle bir sorun yoktu
Anlattıklarınız krank sensörü/egzantrik sensörü problemlerine de benziyor.
Hata kodu vermiyor mu?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.