Orijinalini görmek için tıklayınız : Şanzuman inmişken tavsiyeleriniz.?
UmutRıza
18-02-2012, 19:20
Arkadaşlar aracım şanzumandan yağ kaçırıyor, yakın zamanda şanzuman inecek, inmişken baskı balata değiştireceğim ve 17*77 ayna mahruti takacağız başka tavsiyeleriniz varmı hazır inmişken ne yapabiliriz? bu arada araç 206gti
Cırtlayan ya da ara sıra zor geçen vites varsa senkromec yenile
açılmışken güzelce tiner yada benzinle yıka.. :D çatallar ve senkromençlerin durumuna bak.. mesela..
bence ayna mahrutide gireceksen komple bi karbon senkromeç ve maşon seti takarsan birde short shift ile tadından yenmez.
Osman Bahadır
18-02-2012, 20:08
Aslında tüm dişlilieri DLC karbon kaplatacaksın. Sürtünmenin müthiş azalması bir yana, yağsız yürü yine birşey olmaz...
UmutRıza
18-02-2012, 20:10
Aslında tüm dişlilieri DLC karbon kaplatacaksın. Sürtünmenin müthiş azalması bir yana, yağsız yürü yine birşey olmaz...
Bunu nerede yapacağız daha önce yaptıran varsa tecrübelerini paylaşabilir mi :)
kickbuttowski
18-02-2012, 20:10
Aslında tüm dişlilieri DLC karbon kaplatacaksın. Sürtünmenin müthiş azalması bir yana, yağsız yürü yine birşey olmaz...
Dlc karbon nedir?
Osman Bahadır
18-02-2012, 20:15
DLC diamond-like carbon yani elmas gibi karbon demektir. Bir kaplama türüdür. Yağsız, yüksek devir ve yüksek yüke maruz kalan yüzeylerde bile çok iyi sonuç verir. Formula 1 araçlarıın şanzımanlarında da kullanılır.
Ben supercharger rotor yüzeylerini kaplattım. Türkiye'de yapan nadir birkaç yer var. Ama birkaç dişli için uğraşırlar mı bilmem.
UmutRıza
18-02-2012, 20:25
DLC diamond-like carbon yani elmas gibi karbon demektir. Bir kaplama türüdür. Yağsız, yüksek devir ve yüksek yüke maruz kalan yüzeylerde bile çok iyi sonuç verir. Formula 1 araçlarıın şanzımanlarında da kullanılır.
Ben supercharger rotor yüzeylerini kaplattım. Türkiye'de yapan nadir birkaç yer var. Ama birkaç dişli için uğraşırlar mı bilmem.
nadir yerlerin iletişim bilgilerini alabilirmiyim ?
Osman Bahadır
18-02-2012, 20:36
nadir yerlerin iletişim bilgilerini alabilirmiyim ?
Teflon kaplama yapan yerlere sormak lazım DLC yapıyorlar mı diye. Ben Ankara'da bir teflon kaplamacıya yaptırdım. İstanbul'da da kesin yapıyorlardır.
Teflon kaplama (http://www.google.com.tr/#sclient=psy-ab&hl=tr&safe=off&source=hp&q=teflon+kaplama&pbx=1&oq=teflon+kaplama&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=3&gs_upl=5961l6649l2l6804l7l7l0l0l0l6l368l1620l0.1.3 .2l6l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=9ac0e91eb018f702&biw=1280&bih=796)
turbelco, kafsan, baliteknik vs... bunlarla görüşmekte fayda var.
UmutRıza
18-02-2012, 20:39
Teflon kaplama yapan yerlere sormak lazım DLC yapıyorlar mı diye. Ben Ankara'da bir teflon kaplamacıya yaptırdım. İstanbul'da da kesin yapıyorlardır.
Teflon kaplama (http://www.google.com.tr/#sclient=psy-ab&hl=tr&safe=off&source=hp&q=teflon+kaplama&pbx=1&oq=teflon+kaplama&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=3&gs_upl=5961l6649l2l6804l7l7l0l0l0l6l368l1620l0.1.3 .2l6l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=9ac0e91eb018f702&biw=1280&bih=796)
turbelco, kafsan, baliteknik vs... bunlarla görüşmekte fayda var.
Teşekkür ederim bunu araştıracağım.
Osman Bahadır
18-02-2012, 20:42
Teşekkür ederim bunu araştıracağım.
Dediğim gibi, ben şanzımana yaptırmadım. Supercharger rotorunu kaplattım. Ama F1'de kullanılan bir teknoloji. Muhtemelen şanzımanda maliyetli ama güzel sonuç veren bir uygulamadır. Benimki sadece bir öneri. Araştırmakta yarar var. Şu linki de incelemeni tavsiye ederim; Carbon Coatings for Transmission Components - Gear Solutions Magazine (http://www.gearsolutions.com/article/detail/6021/carbon-coatings-for-transmission-components) Gayet teknik, veri yönünden zengin, makale tadında güzel bir döküman.
UmutRıza
18-02-2012, 21:03
Dediğim gibi, ben şanzımana yaptırmadım. Supercharger rotorunu kaplattım. Ama F1'de kullanılan bir teknoloji. Muhtemelen şanzımanda maliyetli ama güzel sonuç veren bir uygulamadır. Benimki sadece bir öneri. Araştırmakta yarar var. Şu linki de incelemeni tavsiye ederim; Carbon Coatings for Transmission Components - Gear Solutions Magazine (http://www.gearsolutions.com/article/detail/6021/carbon-coatings-for-transmission-components) Gayet teknik, veri yönünden zengin, makale tadında güzel bir döküman.
teşekkürler inceliyorum hemen
şanzıman inmişken hafif volan yoksa hafif volan takabılrısın. shortshft+17*77+hafif volan bence cok zevklı olur. çatal ve senkromençleride gozden gecırmekte fayda var . vitesteki boşlukları almak ve kısaltmak önemli bence
4 tane kadar bilya var şanzıman içinde. Hepsini orjinal olanları ile değiştirebilirsin. Diff'in omuz bilyaları. Prizdirek bilyası gibi. Maksat bakım olsun. Debriyaj çatalını ve debriyaj halatınıda değiştirebilirsin. Temiz bile olsa ucuz parçalar bunlar. Yarın bi gün uğraşmazsın. Ben öyle yaptım mesela.
DLC diamond-like carbon yani elmas gibi karbon demektir. Bir kaplama türüdür. Yağsız, yüksek devir ve yüksek yüke maruz kalan yüzeylerde bile çok iyi sonuç verir. Formula 1 araçlarıın şanzımanlarında da kullanılır.
Ben supercharger rotor yüzeylerini kaplattım. Türkiye'de yapan nadir birkaç yer var. Ama birkaç dişli için uğraşırlar mı bilmem.
bahsettiğin olayı ilk defa duydum, çok da ilginç. Gear Solutions Magazine'deki yazıyı da okudum.
hangi arabada roots type supercharge kullanıyorsun? kaplamadan sonra sağladığı sürtünme avantajını nasıl gözlemledin?
şimdi bu öyle bir konu ki rotorların yağlama sistemi var mı daha önce hiç düşünmemiştim :) herhalde var?
asıl bomba uygulama şanzıman için olur. bu konuda bildiğin bir uygulama var mı?
UmutRıza
28-02-2012, 09:00
4 tane kadar bilya var şanzıman içinde. Hepsini orjinal olanları ile değiştirebilirsin. Diff'in omuz bilyaları. Prizdirek bilyası gibi. Maksat bakım olsun. Debriyaj çatalını ve debriyaj halatınıda değiştirebilirsin. Temiz bile olsa ucuz parçalar bunlar. Yarın bi gün uğraşmazsın. Ben öyle yaptım mesela.
Teşekkürler bunları mutlaka değiştireceğim :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.