PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Audi S3 8L Stage 1 Neler Yapalım?



gurcell
24-02-2012, 17:15
Selam Arkadaşlar,

2000 model 210 HP lik 1.8T motorlu bir s3'ümüz var.

Turboback eksoz dışında herşey külli standart.

Blow Off vs bile yok.

Stage 1 olarak ne yapayım bir de nereden parça bulurum?

Kutu içi filtre , Blow Off , silikon hortumlar (radyatör - intake vs.)

Elinde parça olanlar söylesin, parça olmayanlar da ne marka alabileceğim konusunda bana yardım etsin.

Sevgiler.

ümitech
24-02-2012, 18:01
aracınız nasıl 210 hp ? benim bildiğim 8L s3 ler standart 225 hp...yanılıyor muyum ?
tune konusuna gelince stage 2 yapmak daha mantıklı olur ;

intercooler
cold air intake
walbro benzin pompası
ve REVO stage 2 yazılım yapabilirsiniz..

şayet stage 1 yapmak istiyorsanız(zaten egsozunuz varmış)sadece cai ve stage 1 REVO yazılım yapıcaksınız...

tercih sizin...kolay gelsin...

NOT; maliyet açısından arada sadece benzin pompası ve intercooler olucagı için stage 2 yapmanınızı tavsiye ederim..

Bayrampaşalı
24-02-2012, 18:03
gürsel abi yazılım flıtre yaparsın
egsoz zaten var canavar gıbı olur bunları yapınca

1lker
24-02-2012, 18:31
abi yiğit bu konuda daha iyi bilgilendirir seni s3'le baya uğraştılar (ygtrn) konuyu görünce yorum yapacaktır

ygtrn
24-02-2012, 18:52
bizim uğraştığımız s3 stage1 diyebileceğimiz derece yüklü... egzos k04turbo yazılım var, filtreyi arkadaş bir söküyor bir takıyor anlamadım gitti, yazılıma gelince sakın ola custom yaptıma derim abi, arkadaş ankarada yaptırdı hiç sorun yok, eskişehire geldi araç kendini güvenliğe alıp durdu habire basınç tam geliyor diyoruz hoop geri çekiyor yine, n75 valfini söküp manuel boost takmaya kadar herşeyi denedik boost kesmesin diye olmadı, araçta elektronik gaz kelebeği olduğu için kelebeği kapatıp basıncı düşürüyor.... ve tekrar ayar için ankaraya gitmesi gerek aracın... intercooer'ı şimdilik ellemene gerek yok diye düşünüyorum stange 2 ye geçersen yarın öbürgün ozamn değiştir derim, baskı balata çok önemli, aracın kasası 1600kilodan fazla olduğu için ve motor güçlü olduğu için normal balataları peynir gibi yiğor, arkadaş bronz yaptırdı ankarada aşırı memnun, şanzımanıda çok sağlam olduğu için sert geçişlerde fazla bir risk taşımıyor....

şimdilik aklıma bunlar geldi.... bu arada arkadaşın araç satılık :)

ukku
24-02-2012, 19:35
210 hp doğrudur.
Kendi turbosu k04-022.
Aracı iyi bi kontrolden geçirin.
Turbo sağlıklı ise, herhangi bi yerden basınç ya da vakum kaçağı yok ise, MAF iyi ise,
Forge marka dumpvalve edinin, bir de yazılım yapın. Egzoz zaten varmış. 270 hp leri bulursunuz.
Yazılım konusunda bu araçlarla çok uzun süre geçirmiş Bülent Rayman'ı tavsiye ederim. Forumdaki nicki TorqueTuning.
Benzin pompasına, silikonlara falan gerek yok. Blow-off külliyen zarar.

gurcell
24-02-2012, 19:42
Yazilimi kendimiz yapacagiz, orada bir problem yok.

Dumpvalve ve kutu ici filtre satan birileri var midir peki?

Bu arada 2000 modeller 210 , 2001 modeller 225 hp. 2001 modellerde amk motor varmis, kapak ve emme manifold runnerlari farkliymis.

Ben el degmisken bobinleri de degistireyim bide mafi degistiririm.

Gunluk kullanacagim zaten...

Bayrampaşalı
24-02-2012, 19:42
edit.........

gurcell
24-02-2012, 20:02
Bide bu s3 lerin hava filtresi ile normal 1.8t lerin filtresi ayni midir?

levent
24-02-2012, 20:21
99-01 ler 210 , 01 2. yarı makyajlılar 225hp.

1420kg ayrıca 1600+ değil yiğit kesinlikle boş ağırlığı.

dp dahil komple egsoz, filtre, n75 valve, yazılımdır abi stg1 olarak en ideali bence bu araç için :)

Bayrampaşalı
24-02-2012, 20:25
hazır konu varken bende merak edıyorum sormak ıstedım gursel abı ıznınle

benım aracımda 1.8t yazılım komple egsoz downpipe var filtre yapmadım daha cok faydası olurmu bızım araclarda :beuj:

TorqueTuning
24-02-2012, 21:49
1.8T'lerin tümü hava filtresi aynı ebatta. APY ve AMK motor kodlular 154kw/210PS, BAM motor kodlu ve 2002 model olarak çıkan S3'ler ise 165kw/225PS'tir. Filtre çok extra bir kazanç sağlamaz bu arada. Yeterki standart filtre temiz ve düzgün olsun, sık sık filtre yenilemek kafi bence. Kutu içi yerine AEM dryflow filtre tercih edilebilir. TR'deki araçların ortalama ağırlığı da bu arada 1470-1490kg dolaylarında ülke paketi ile gelen donanımlarla birlikte. S3'lerde bagajdaki kaplamayı yukarı çekerseniz stepnin üzerinde Audi'nin fabrika stickeri bulunur, orada araca ait bir künye vardır ve burada aracın tüm donanımı kodlarla, fiili ağırlığı, renk kodu gibi birçok veri mevcuttur.

gurcell
24-02-2012, 21:51
Filtre almayayim mi o zaman?

Bir de bana dump valve satan bir yer soyleyin, olsun bitsin :)

ümitech
24-02-2012, 23:28
Filtre almayayim mi o zaman?

Bir de bana dump valve satan bir yer soyleyin, olsun bitsin :)

Dumpvalve i izmir dd-tune veya istanbul maslak powershop tan temin edebilirsiniz...

gurcell
24-02-2012, 23:47
200 euro civari bir fiyati var bu dump valve in! Yuh dedim.

Bildiginiz recirculating valve, gider 200 euroya 2. El hks racing bov takar, gene recirculating baglarim yahu :)

Bide 1.8t parcalari cok ucuz diyorlar :)

grey
24-02-2012, 23:58
200 euro civari bir fiyati var bu dump valve in! Yuh dedim.

Bildiginiz recirculating valve, gider 200 euroya 2. El hks racing bov takar, gene recirculating baglarim yahu :)

Bide 1.8t parcalari cok ucuz diyorlar :)

2. Eli 200-250 lira civarındadır ama satanı bulmak zordur.
Sıfır isterseniz bu arkadaşta var.Yurtdışında ki fiyatıyla hemen hemen aynıya geliyor

VW-AUDI-SEAT VAG 1.8 TURBO FORGE DUMPVALVE - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - 37202495 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-otomobil-arazi-araci-vw-audi-seat-vag-1-8-turbo-forge-dumpvalve-37202495/detay/)

douu
25-02-2012, 01:30
Abi selam. Dump valve şart. İzmir ddtune aracılığıyla alabilirsin 360 liralarda fiyat. Sakin kutu ici filtre takma abi. Aem dryflow veya hks mantar takın. Dump valve yazılım ve cooler ile 280lerde güç alır rahatça.

ukku
25-02-2012, 02:10
Bide 1.8t parcalari cok ucuz diyorlar :)


Onu kim diyor ben bi türlü anlamadım.
2 senedir gelen özel mesaj ve mailler: "1.8t 3 milyara 350 hp oluyormuş, neler almalıyım" vs. şeklinde.
Para çokomel eğrisi bu arabada da geçerli :)

Burak Kasim
25-02-2012, 05:11
Filtre ve yazilim ile destekleyin, gunluk binicekseniz.

Bobinlerinizi degistiriniz, zaten 100K de degistirmenizi istiyor fabrika.

1.8T parcalari ucuz degil kesinlikle, aksine bence pahali cunku market ufak uretilen mal az ve dogal olarak surum az olunca malda pahali oluyor.

CeM öZeR
25-02-2012, 08:17
Evet arkadaşların söylediği gibi 2001 öncesi 210,2001 sonrası 225 hp. Bildiğim kadarıyla ikisinin n75 valfleri farklı olması lazım. Yada sadece 225 lik quattro tt lerin n75 valfleri farklı olabilir. Onu takmanız avantaj sağlar diye düşünüyorum. 1.8 T'de ben barbaros bayrak yani pschiptuning'i tercih ederim. Turboback egzos,filtre kiti ve güzel bir yazılım yeterlidir bence. :)

alperkirman
25-02-2012, 13:54
hazır konu varken bende merak edıyorum sormak ıstedım gursel abı ıznınle

benım aracımda 1.8t yazılım komple egsoz downpipe var filtre yapmadım daha cok faydası olurmu bızım araclarda :beuj:

araç fakire düşer

alperkirman
25-02-2012, 13:57
200 euro civari bir fiyati var bu dump valve in! Yuh dedim.

Bildiginiz recirculating valve, gider 200 euroya 2. El hks racing bov takar, gene recirculating baglarim yahu :)

Bide 1.8t parcalari cok ucuz diyorlar :)

Awesome - VAG Specialists (http://www.awesome-gti.co.uk/)

üstad ben burdan almıştım dv yi 200liraya gelmişti ama alırken yaylarınıda iste yada sarı yayını iste yayları çımıyor içinden sarı yay 1-1,5 bar arası kullanım içindir

MECOO
25-02-2012, 14:13
Onu kim diyor ben bi türlü anlamadım.
2 senedir gelen özel mesaj ve mailler: "1.8t 3 milyara 350 hp oluyormuş, neler almalıyım" vs. şeklinde.
Para çokomel eğrisi bu arabada da geçerli :)

Varmı öyle bir dünya yaa. Eğer gerçekten varsa biz boşuna uğraşıp yaşıyoruz bu dünyada.

TorqueTuning
25-02-2012, 18:45
Forge'un direk sayfasından da sipariş geçebilirsin:

Forge Motorsport | Alloy Fabrication (http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&cat=010201&product=FMCL007P)

audilover
25-02-2012, 20:04
Evet arkadaşların söylediği gibi 2001 öncesi 210,2001 sonrası 225 hp. Bildiğim kadarıyla ikisinin n75 valfleri farklı olması lazım. Yada sadece 225 lik quattro tt lerin n75 valfleri farklı olabilir. Onu takmanız avantaj sağlar diye düşünüyorum. 1.8 T'de ben barbaros bayrak yani pschiptuning'i tercih ederim. Turboback egzos,filtre kiti ve güzel bir yazılım yeterlidir bence. :)

Neden barbaros bayrak ?
Yanlis anlama merakimdan soruyorum.

gurcell
25-02-2012, 21:14
Yazilimini ben yapacagim sorun yok, obd uzerinden okunup yazilabiliyor 2000 model s3 ler, onu test ettik.

Aracin parcasi cidden ucuz, siz hic bmw m gormediniz sanirim? Ikinci el boktan kranklari bile 3000 lira. 1.8t nin yatagi yorgani yag pompasi oem yeterli ve cok ucuz. O yuzden dedim.

Ama orjinal recirculating valve den tek farki yayi sokulen bir seye 250 euro vermem valla :)

Bugun gosterge panelindeki lcd ekrani, anahtar kabugunu , tepe antenini ve bagaj s3 logosunu aldim, 100 dolar bisey tuttu :D

Burak Kasim
25-02-2012, 21:27
Ikinci el piyasasi ulkelerin ekonomi ve yasayis tarzlarina gore degisebilir ondan ikinci eli karsilastirmak yanlis olur.

Oem parcalari evet fazla pahali degildir ama Aftermarket urunleride ucuz degildir kesinlikle, ne yapmak istedigine bagli, nasil parca kullanmak istedigine bagli.

Harcadigin paranin kesin hakkini vericek bi araba oldugu icin millet ucuz diyordur bence ki ole dusunuyorlarsa gercekten haklilar :)

gurcell
27-02-2012, 17:08
Hadi bakalım bugün teslim aldım aracı.

Öncelikle göstergelerin ortasındaki info panel lcd'si bozuk, pixellenme var, onu nerden alayım ve Ankara'da kim değiştirir? Lehim işi biraz zor geldi bana.