Orijinalini görmek için tıklayınız : Dizel de vakum olmamasinin sebebi gaz kelebegi olmamasi midir?
Benim aracta scangauge den surekli 100 KPa in ustunde basinc, hic bir zaman vakum olmuyor.
Bunun sebebi gaz kelebeginin olmamasi mi? Turbo ne zaman basinc olusturmaya basliyor? 1000 devirden itibaren yaratilan basincin hepsi turbo tarafindan mi saglaniyor?
Yada kialarda gaz kelebegi var mi?
====
yada gaz kelebegi isini yanlis mi hatirliyorum
Osman Bahadır
14-03-2012, 16:09
Doğrudur. Dizelde kelebek olmadığı için vakum da olmaz. Bu yüzden de scangauge'da minimum basınç olarak atmosfer basıncını okursun. En fazla yokuş aşağı yüksek devirde inerken gazdan ayağını çekince pistonun hareketi ile çok zayıf bir vakum oluşabilir o kadar.
Ancak yeni dizel motorlarda küçük çapta kelebekçikler de olabiliyor. Sebep genelde yakıt ekonomisi oluyor. Ama bunlar da vakum oluşturamıyor. Sadece giren havayı kısıtlayarak düşük yüklerde aşırı fakir çalışmayı önlüyor o kadar.
Dizellerde vakum olmadığı içindir ki ayrıca bir de vakum pompası olur zaten fren vb vakum ihtiyacı duyan elemanlara vakum sağlamak için. Dizeldeki bu gibi elemanlar motor çalıştığı sürece tüm devirlerde vakum oluştururlar. Güçlerini kranktan alırlar. Genelde alternatöre bağlıdırlar.
Dizelde boost turbo ile oluşturulur. Ama gaza bastıkça artan yakıt püskürtmesi ile devirlenen motorda yine bir miktar vakum da oluşur. Hangi devirde itibaren basınç oluştuğu kullanılan turboya bağlı.
Atmosferik dizellerde nasil oluyor acaba, surekli ic dis basinc esit mi?
Bu konuyu bende merak etmişimdir.
Sanırım eski tip dizel motorlarda gaz kelebeği vardı (emin değilim)
Ama yeni nesil common rail dizel motorlarda ne tip bir sistem kullanılıyor merak ediyorum doğrusu.
Takipteyim :)
Ne dizelmis yahu bebde dizeli tam olarak cozemedim gitti:)
Osman Bahadır
14-03-2012, 17:57
Atmosferik dizellerde nasil oluyor acaba, surekli ic dis basinc esit mi?
Herhangi bir booster(aşırı besleme kaynağı) veya herhangi bir restrictor(hava akışını önleyici veya kısıtlayıcı) olmadığı için piston hareketinden kaynaklı çok küçük dalgalanmalarla birlikte eşit.
Devir ve güç tamamen püskürtülen yakıt miktarıyla ayarlanıyor.
Osman Bahadır
14-03-2012, 18:01
Bu konuyu bende merak etmişimdir.
Sanırım eski tip dizel motorlarda gaz kelebeği vardı (emin değilim)
Ama yeni nesil common rail dizel motorlarda ne tip bir sistem kullanılıyor merak ediyorum doğrusu.
Takipteyim :)
Kelebek genelde emisyon kriterleri sebebiyle yeni tip motorlarda uygulanıyor. Hatta gayet yeni bir yöntem. Eskilerde ben görmedim. Ama o da gaz kelebeği gibi akışı tamamen kesecek bir parça değil, kısıtlayıcı, limitleyici bir parça. Yani çalışma mantığı benzinliden çok farklı.
Turbo dizel sistemlerde benzinlideki MAP yerine MAF'ın ölçümü yakıt haritasında esas değerdir. (takibi 3D haritada diğer veriler de etken)
eski tip yani mekanik enjeksiyonlularda bir kol vardır, ama bu kol motor devrini kontrol etmek te kullanılır, gaz keledeği gibi emme hattında değil, bilakis yakıt pompasının üstündedir..
gaz teli bu kola bağlıdır, güce ihtiyaç duyduğunuzda gaz depalına basınca pompanın üstündeki kol hareket eder ve motor istenilen devirde kalmaya çalışır, pompa anlık güç ihtiyacına göre yakıtı ayarlayarak devri sabit tutmaya çalışır..
Bu konuyu bende merak etmişimdir.
Sanırım eski tip dizel motorlarda gaz kelebeği vardı (emin değilim)
Ama yeni nesil common rail dizel motorlarda ne tip bir sistem kullanılıyor merak ediyorum doğrusu.
Takipteyim :)
76 model 220d mercedesimde gaz gelebeği var..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.