Orijinalini görmek için tıklayınız : VTS tekleme ve boğulma sorunsalı.
Selam,
Aracımın motor durumu normal ve herhangi bir modifikasyonu yok, eski sahibinin yaylarını çok kesmesi dolayısıyla araç neredeyse istinat takozlarının üzerinde gidiyor.
Özetle 2 problemim var.
1)araç stop ettiğinizde farlar açık uyarı sesi tümseklerden veya bozuk yollardan geçerken çok kısa ötüyor.Bu benim aklıma aracın darbe sensörünün aracın hiç esnememesinden dolayı darbe algılayıp elektriği kesmesi olarak geliyor fakat böyle olsa bile elektriği kesen sensorün tekrar açmaması gerekir nasıl oluyor da ben devam edebiliyorum.
Aracımı 10 gün önce aldım ve yarın yaylarını değiştireceğim benim aklıma aracın çok alçak olması ve hiç esnememesinin problemi geliyor ama başka fikri olan var mı?
2)Aracımda normal kullanımda bazen vites değiştirdikten sonra bazen de yarım gaz sabit giderken araç bir anda 3 silindir çalışıyormuş gibi oluyor ve gaz yememeye bir nevi boğulmaya başlıyor.Aracı durdurup veya durdurmadan stop ettirip tekrar çalıştırdığımda düzeliyor ve kaldığı yerden devam edebiliyorum.Belli olmuyor bazen günde 2 kere yapıyor bazen 3 gün hiç yapmıyor.Araç dip gaz ve performanslı kullanımında da herhangi bir kesiklik göstermiyor.
Benim aklıma benzin pompası geliyor. fakat daha önce karşılaşan veya benzer problem yaşayan var mı bilmek isterim.Bu arada bobin ve bujileri geçen hafta değiştirdim.
Fikirlerinizi merakla bekliyorum.
inanın vts hakkında hiç bilgim yok ama yardımcı olmak adına bildiğim kadarıyla şunu söyleyebilirim;
1. problem hakkında bilgim yok.
2. problem ise bence benzin pompası değil sensor alakalı gibime geliyor. ne biliyim sanki benzin olsa stop etsende çalıştırınca tekrar yapar. yanlış yönlendirmiyim ama ben olsam sensörlerden birinden şüphe ederdim.
brkkksln
23-03-2012, 23:32
ilk problemin kapıdaki ışık butonu büyük ihtimal.
ikinciside bobin gibi geldi bana.
kcl_saxo
28-03-2012, 01:47
ilk problemin kapıdaki ışık butonu büyük ihtimal.
ikinciside bobin gibi geldi bana.
bende oyle düşünüyorum bi başka bobinle dene birde bujilerine bak bızden daha bılgılı arkadaslarda yardımcı olcaktır mutlkaa
ilk problemin kapıdaki ışık butonu büyük ihtimal.
ikinciside bobin gibi geldi bana.
Aynen 2inci problem krank okuyucusu olabilir. O tekleme sırasında devir saatinin tepkisi nasıl ?
2. Problem buyuk ihtimalle bobinden kaynakli olabilir focusta ayni sey benimde basima gelmisti ama vts hakkinda bilgim yok.
Tekleme olduğunda genelde araç 3000d/d civarında oluyor bobin yeni ama diğer başka bir bobinle deneyip sonucu burada paylaşırım.
Bu arada tekleme haricinde bu günlerde araç ilk çalışınca ısınana kadar anormal şekilde tekleyip gaz yememeye başladı.Sizce sonuç hala bobin mi yoksa diğer sıcaklık ile ilgili olan sensorler veya kabloları da olabilir mi???
Bence isinana kadar yapiyorsa atesleme ile ilgili problem var gibi duruyor
Oksijen sensörü ısıtma devresi arızalanmaya başlayacağı zamanlarda ısınana kadar tekleme yaptırabiliyordu.
hakan876
30-03-2012, 00:34
kapılarda sıyah sıwıch var onları konturol edebılırsınız ikaz otmesini onlar saglıyo ikincisi ıse olması muhtemel bır ıkı arza var oksıjen sensoru. benzın pompası dıye bılırım benım basıma bu arzalar gelmıstı bırde gaz kelebegını temızlettın derım ben..servıste bılgısayara da baglatın ..farklı bır sey de olabılır..
emretektas
03-04-2012, 18:37
ilk problemin kapıdaki ışık butonu büyük ihtimal.
ikinciside bobin gibi geldi bana.
+10 sanırım nokta atışı
Arkadaşlar söylediğim gibi bobin ve bujiler yeni değişti.
Bujileri çıkarıp baktığımızda kurum olduğunu gördük.Araca ayrıca haric termostat takmışlar.Onu keşfettik.
Önümüzdeki hafta ilk olarak fan bitronunu ardından hararaet müşürünü devreye alıp aracı normal düzenine getirdikten sonra sorunu yeniden ele alacağız.
emme manifoldu üzerinde ki tüm sensörleri, özellikle map sensörü (gaz kelebeğinin zıt yönünde) ve rölanti kontrol motoru / sensörünü temizlettirin. yağsız kontak spreyi yada en basiti 5 tl ye satılan balata spreyi işi çözecektir.
Zayıfta olsa bir ihtimal, beyne motor suyu sıcaklığı söyleyen sensör (yeşil soketli) uzun seneler sonucu arızalanabiliyormuş, sensördeki anlık arıza beyni yanıltıp zengin karışıma ve boğulmaya neden olabilir.
emme manifoldu üzerinde ki tüm sensörleri, özellikle map sensörü (gaz kelebeğinin zıt yönünde) ve rölanti kontrol motoru / sensörünü temizlettirin. yağsız kontak spreyi yada en basiti 5 tl ye satılan balata spreyi işi çözecektir.
Zayıfta olsa bir ihtimal, beyne motor suyu sıcaklığı söyleyen sensör (yeşil soketli) uzun seneler sonucu arızalanabiliyormuş, sensördeki anlık arıza beyni yanıltıp zengin karışıma ve boğulmaya neden olabilir.
yüzde yüz bunları dene bide bişe daha aracın deposunu çok dip benzinde kullandıysalarda yapar egsoz manifoltunun üstündeki sensöre baktır aracı 4. vitese tak 2000 devirde sabit giderken gaza bas çek yap hızlı hızlı bir süre boğulma yapmaya teklemeye başlarsa bilgisayara bağlat arıza çıkmazsa bobinle yada bujiyle yada emmedeki sensörlerle alakası yok fazlada kafana takma kanser olursun benzini çeyrek depodan aşağı düşürme bir depo temizliği yaptır enjektör temizliği yaptır kendine gelir bir süre sonra aracını yeni aldıysan uzun süre binmeyi düşünüyorsan triger setini emme manifoltundaki sensörleri egsoz monifoltunun üstündeki sensörü değiştir kafan rahatlar yakıttada biraz düşme olur
hbatuhanc
12-04-2012, 10:53
Enjektör ile alakalı olabilir.
bobinden yapıyor gibime geliyor ama benzin pompası da sıkıntı yaratabilir araç çalıştıkdan sonra benzin pompası ses yapmaya devam ediyormu?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.