Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : mk2 golf swap icin fikirleriniz?



erdem325
28-03-2012, 21:24
abilerim kardeslerim..
89 golf mk2 aracimiz var..
uzerinde 1.6 8v karburatorlu 75hp ez kodlu makine var..
aslinda bu yaz bunu satip hizli biseyler alalim diyorduk, kardesim ufak bi kaza yapti, kazadan sonra araci toplarken orasiydi burasiydi diyerekten araci komple soyup topladik..
gayette guzel oldu :)
hal boyle olunca biz bunu satmayalim binelim ama hizli da olsun ayni zamanda diye dusunuyoruz..
zaten tarz olarak vs sevdigimiz bi arac..
kendi motorundan cok bi beklentim yok..
zaten buna ms kuryim desem atesleme dahil en kotu 2 lira yer..
motoru zaten 500 lira para ediyo :D

bu nedenle swap yapalim diyoruz kardesimle..
suan listede 4 motor var..

1.) 2e kodlu motor.. 2litre 8v 115hp bi motor.. bunun avantaji blok kol vs olarak cok saglammis, alsak turbolasakmi diye dusunuyorum.. motor 2 liraya falan cozulebilecek bi motor ama ustune turbo dusununce totalde fiyati cok da az olmuyor sanirim..

http://img42.imageshack.us/img42/610/89643005.jpg (http://img42.imageshack.us/i/89643005.jpg/)

2.) abf kodlu motor.. golf mk3 gti dan falan cikan makine.. 2litre 16v atmosferik 150 hp.. fiyati net degil suan bunun ama temiz bulabilirmiyim bilmiyorum henuz..

http://img853.imageshack.us/img853/4619/abf.jpg (http://img853.imageshack.us/i/abf.jpg/)

3.) agu vs.. 1.8 litre 20v turbo makine.. 150 hp civarlarinda bu da.. 5 lira yada az daha fazla bi fiyati var sanirim.. listedeki en yeni makine bu.. onu acik bi makine diye biliyorum..

http://img842.imageshack.us/img842/7136/18tla.jpg (http://img842.imageshack.us/i/18tla.jpg/)

4.) fantastik bi makine ama kral :) vr6 ;) 2.8 litre 15derecelik v motor.. 12v ve 172 hp civarinda.. gucu yeterli bi makine, biraz yakit konusunda dezavantaji var.. gorsellik olarak kaputu acinca asik ediyor kendine :D

http://img804.imageshack.us/img804/9339/vr6v.jpg (http://img804.imageshack.us/i/vr6v.jpg/)

suan butce ayarlanmadi..
yaz ortasi yada sonuna dogru butce ayarlayacagiz..
sizce bu motorlardan hangisi bizim icin en verimlisi olur?
sizlerin fikirleri ne olur?
bir aydir kafada swap dusuncesiyle yatip kalkiyorum, iyice siyirdim yani :D

BU®AK
28-03-2012, 21:34
Eski tip motorlar yerine imkan dahilinde 1.8t 20v seçerdim. Sonuçda oem malzemeleride çokca bulunabiliyor + ileriye dönük herşey yapılabilecek en önü açık motor diyebiliriz.

erdem325
28-03-2012, 23:40
konuya anket ekledim..
boyle daha duzenli oldu sanki..

tdipower
28-03-2012, 23:46
1.8t diyorum :)

Kakus
28-03-2012, 23:46
"listedeki en iyi makina bu" derken? VR6'dan iyi olduğunu sanmıyorum yahu. :)

İmkan varsa, kesinlikle VR6+Turbo. :)


Edit: "en yeni" yazılmış, ben "en iyi" diye okumuşum özür diliyorum. :)

Trance-R
28-03-2012, 23:47
ABF derim ...
atmo zevkini yaşarsınız bir dönem ve maliyet için para olduğunda turbo yaparsınız ..
AGU ilk etapta çok para ister ... tesisatı filan falan ... motorla kalmayacağı kesin ... eklentiler illaki masraf yapacaktır.

Germanian
28-03-2012, 23:48
vr6 diyorum bi golf 2 de görmek istediğim tek makine diyebilirim ..
izmirde egetuning garaj daha önce 1 arabaya takmıştı şimdi aynı motor şuan topladıkları siyah aarabaya taktılar ve turboladılar bence bi incele 1 2 de video su war izle kararını verirsin bence atmosferik olarak bile çok çok yeterli bi makine bence ve sesi en beğendiğim motorlardandır ;)

erdem325
28-03-2012, 23:53
vr6 diyorum bi golf 2 de görmek istediğim tek makine diyebilirim ..
izmirde egetuning garaj daha önce 1 arabaya takmıştı şimdi aynı motor şuan topladıkları siyah aarabaya taktılar ve turboladılar bence bi incele 1 2 de video su war izle kararını verirsin bence atmosferik olarak bile çok çok yeterli bi makine bence ve sesi en beğendiğim motorlardandır ;)

kendisine ulasabilme sansim nedir?
konusmak fikir almak isterim..
vr6 ya aklim cok gidiyor, ses falan muazzam ama ne bileyim birazda fantazi isi yani :D
yakiti parcasi falan bunlarin hepsi muamma suan benim icin..

erdem325
28-03-2012, 23:54
1.8t diyorum :)

sen her seferinde bana 1.8t diyorsun :D
ya biraz daha aciklarmisin rica etsem, bana diger motorlara gore avantajlari ne olur?
yada varsa dezavantajlarinida..

erdem325
28-03-2012, 23:56
"listedeki en iyi makina bu" derken? VR6'dan iyi olduğunu sanmıyorum yahu. :)

İmkan varsa, kesinlikle VR6+Turbo. :)


Edit: "en yeni" yazılmış, ben "en iyi" diye okumuşum özür diliyorum. :)

ahahhaha :)
bi mahalle baskisi daha :D
saka maka mahalledeki arkadaslarda vr6 diye baskidalar suandada :D

ama vr6+turbo oyle kolay lokma degil :D
motorun kendisini alip koymak bile belki sonrasinda 2 sene falan baska hicbirsey yapmamama sebep olabilir..
tek atimlik kursun bizimkisi..

Trance-R
28-03-2012, 23:56
dez avantajı olmaz düşüncesindeyim 1.8T'nin...
maliyet unsurunu gözden geçiriyorum hep :) ondan...

yoksa bende 1.8T'ciyim :D

Kakus
28-03-2012, 23:57
kendisine ulasabilme sansim nedir?
konusmak fikir almak isterim..
vr6 ya aklim cok gidiyor, ses falan muazzam ama ne bileyim birazda fantazi isi yani :D
yakiti parcasi falan bunlarin hepsi muamma suan benim icin..

Kendisine buradan ulaşabilirsin;

http://www.techturkey.com/forum/members/6528-mustafa-birsesli.html



ahahhaha :)
bi mahalle baskisi daha :D
saka maka mahalledeki arkadaslarda vr6 diye baskidalar suandada :D

ama vr6+turbo oyle kolay lokma degil :D
motorun kendisini alip koymak bile belki sonrasinda 2 sene falan baska hicbirsey yapmamama sebep olabilir..
tek atimlik kursun bizimkisi..

İyi sizin mahalledekiler VR6 nedir biliyor. Bizimkiler "drift atsana ve tüp taktır"dan başka bişey söylemezler. Bu arada, VR6 imkaanınız varsa VR6. : ) Zaten swap esnasında bi ton yük altına gireceksiniz ve stres binicek. Swap bittikten sonra muhtemelen "hadi şimdide turbo" demeye mecaliniz olmicaktır diye tahmin ediyorum. Onun için önce VR6, "artık yetmiyor" dediğiniz vakit ise; turbo. :)

erdem325
28-03-2012, 23:58
ABF derim ...
atmo zevkini yaşarsınız bir dönem ve maliyet için para olduğunda turbo yaparsınız ..
AGU ilk etapta çok para ister ... tesisatı filan falan ... motorla kalmayacağı kesin ... eklentiler illaki masraf yapacaktır.

abf icin fiyat konusunu netlestirmem lazim..
birde temiz duzgun makine bulunabilirmi onada bakmam lazim..

sanirim bu konuda 2e harici butun motorlar tavsiye edilecek :D

tdipower
28-03-2012, 23:58
dostum vr6 güzel motor ama oldu conta yaktın 1.8t gibi gidip 50liraya conta alıp değiştiremezin sonrasını iyi düşün :) tr şartlarında en mantıklısı 1.8t olur senin için

GokhanE.
28-03-2012, 23:58
Ne istediginize bagli,turbo mu atmosferik mi? Turboysa 1.8t,atmosferikse vr6.diger secenekleri turbolamaya ugrasmayin.

erdem325
28-03-2012, 23:59
dez avantajı olmaz düşüncesindeyim 1.8T'nin...
maliyet unsurunu gözden geçiriyorum hep :) ondan...

yoksa bende 1.8T'ciyim :D

eyw anladim ;)
seni dusunuyorum diyosun yani :D


Kendisine buradan ulaşabilirsin;

http://www.techturkey.com/forum/members/6528-mustafa-birsesli.html

cok tesekkur ederim..

Germanian
29-03-2012, 00:02
kendisine ulasabilme sansim nedir?
konusmak fikir almak isterim..
vr6 ya aklim cok gidiyor, ses falan muazzam ama ne bileyim birazda fantazi isi yani :D
yakiti parcasi falan bunlarin hepsi muamma suan benim icin..

mustafabirseli nick i yada

Mustafa Birsesli | Facebook (http://www.facebook.com/egetuning.project?ref=ts&__adt=3)

bu sayfadan ulaşabilrsin ufak tefek olanları banada sorabilirsin yapım aşamasında bayağı emeğim geçti o arabaya :)

erdem325
29-03-2012, 00:02
dostum vr6 güzel motor ama oldu conta yaktın 1.8t gibi gidip 50liraya conta alıp değiştiremezin sonrasını iyi düşün :) tr şartlarında en mantıklısı 1.8t olur senin için

bu vr6 nin parca durumu hakkinda skntili diyor herkes..
her arizanda yurtdisindan parca beklersin falan deniliyor..
makine cok saglammis aslinda ama ariza yapmayacak demek degil tabii ki bu..



Ne istediginize bagli,turbo mu atmosferik mi? Turboysa 1.8t,atmosferikse vr6.diger secenekleri turbolamaya ugrasmayin.

tesekur ederim..
sanirim atmo bi makineyi sonradan turbolamak zaten bi motor parasi daha yiyor..
bu durumda abf ve 2e yi elemek gerek anlasilan..
himmm..

erdem325
29-03-2012, 00:17
mustafabirseli nick i yada

Mustafa Birsesli | Facebook (http://www.facebook.com/egetuning.project?ref=ts&__adt=3)

bu sayfadan ulaşabilrsin ufak tefek olanları banada sorabilirsin yapım aşamasında bayağı emeğim geçti o arabaya :)

tesekkur ederim..
ya sorarim sormasinada benim kafam cok karisti oyle boyle degil :D
genel olarak cevremin buyuk bi kismi fantazi arama 1.8t koy keyfine bak diyor,
diger buyuk bi kismi ise yapmisken bi kere yap vr6 koy efsane ol diyor..

ama mesele dedigim gibi bizde tek atimlik kursun var..
onu attikmi biter :)

sizin gordugunuz kadariyla nasil bi projeydi vr6 isi?
birde o vr6 12v olandanmiydi yoksa 24v olandanmiydi?
arabada kesme bicme isi falan oldumu hic?

tunch
29-03-2012, 00:21
all motor vr6 güzel fantezi ama 1.8t gt30 stroker bambaşka bi boyut :)
kafama takılan soru sağlıklı yürüyebileceği yürüyen aksam için yeterli aftermarket parça varmı mk2ler için ?

Safak
29-03-2012, 00:23
Track car?
Rolling car?
Show car?

Ne yapacaksınız? var mı bir planınız?

erdem325
29-03-2012, 00:26
all motor vr6 güzel fantezi ama 1.8t gt30 stroker bambaşka bi boyut :)
kafama takılan soru sağlıklı yürüyebileceği yürüyen aksam için yeterli aftermarket parça varmı mk2ler için ?

fantezi bol o konuda sorun yok :D
r32 var mesela cok agir bi fantezi :D
ya dedigim gibi tek atimlik kursunum olucak, dogru ve mantikli bi secim yapmaliyim..
yiyebilecegim biseyin altina yatmam lazim yani :D

yuruyen halledilebilir cinsten mk2 nin..

erdem325
29-03-2012, 00:28
Track car?
Rolling car?
Show car?

Ne yapacaksınız? var mı bir planınız?

haftanin 6 gunu gunluk standart 20km yol yapacak, ise gidip gelinecek yani..
kalan bir gunde gezilip tozulup denk geldikce roll falan yapilacak..
pist falan gibi bi dusunce yok yani..
bunun disinda keyfe keder show amacli denebilir..

Safak
29-03-2012, 00:45
Öncelikle

mk2 mk3 ibiza 6k... hepsi hemen hemen aynı yürüyen olduğundan almanya, ingiltere, amerika ve bütün tuning sektörü gelişmiş ülkeler hizmetinizde olacaktır. Tabi para ile doğru orantılı. Ama herşeyini bulursun.

Bahsini geçirdiğim herşey: Yürüyenden tut motor içine kadar.

Amerikalılar özellikle vr6 motorlar ile çok uğraşırlar onlar avrupa specli 16v motorlara binemiyorlar orada, zamanında ithalatı yapılmamış. ama 9a vs 16v motorları var. Geneli aynıdır bunların parça sıkıntısı gene olmaz.

1.8T zaten dünya genelinde ortak dildir ama modifiyeside öyle kolay değildir, sağda solda yazıldığı gibi 1000 liraya 300HP olmaz tabi.

Eğer bulursanız şanzımanı ile 1.8T motor alabilirsiniz, vites aktarma sistemleride gerekecek. Çünkü mk2 ler çubukludır, 1.8T'nin kabloludur. Fren upgarde vs VW'de çok kolay ama pahalı olacaktır.

Mavcut aracınızın ne yürüyen ekipmanları nede frenleri 100HP üzerinde bir motor için yetersiz ve tehlikeli olacaktır. en kötü ihtimal 280mm disklere ve kaliper setine ve oem oversize viraj demirlerine ihtiyacın olavaktır.

vr6 ben pek sevmem, ama 6 silindir sevenler için harika. Sevmememin özel bir sebebi yok. Çeneme vurmuş sevmiyorum diye.
vr6 motor koyup Atmosferik uğraşmakta mümkün ama en temizi bir şekilde üflemek o motora.

Sadece motoru koymakla olay bitmeyecek, yürüyen aksam yetersizliği seçtiğiniz motor ve şanzıman modeline göre vites mekanizması, elektrik aksamı gibi durumlarıda göz ardı etmemelisiniz.

Genel manası ile vw parçası birçok avrupalıdan çok daha ucuzdur, özellikel bu alt yapının baya ucuzdur. Upgrade ekipmanıda çok pahalı değildir... 8v motor bence günümüzde çok gereksiz ve geri bir teknoloji... Hiç gerek yok bence.

Onun dışında bütün araçlardan birer tane bulup gez, senin karakterine en uygun olan motoru tercih et. Ama bahsettiklerin arasında en kolayı 1.8T makinadır. AGU kodlusunu almalısın. ABF de kaya gibi motordur 3 ayda bir yağına suyuna bak onuda unutmassan umurunda olmaz. AGU ve ABF nin oem şanızmanlarıda çok sağlamndır zaten aynı dişli grubu var ikisinde de. biri o2a diğeri 02m...

Yakıt olarak vr6 nın şehir içi tüketimi çok yüksek gözükür fabrika verisi... AGU ve ABF li araçlar son derece ekonomiktir.

Yazdığım gibi ben olsam 1.8T kullanırım... ama bin hepsine bak bence

erdem325
29-03-2012, 01:02
Öncelikle

mk2 mk3 ibiza 6k... hepsi aynı yürüyen olduğundan almanya, ingiltere, amerika ve bütün tuning sektörü gelişmiş ülkeler hizmetinizde olacaktır. Tabi para ile doğru orantılı. Ama herşeyini bulursun.

Bahsini geçirdiğim herşey: Yürüyenden tut motor içine kadar.

Amerikalılar özellikle vr6 motorlar ile çok uğraşırlar onlar avrupa specli 16v motorlara binemiyorlar orada, zamanında ithalatı yapılmamış. ama 9a vs 16v motorları var. Geneli aynıdır bunların parça sıkıntısı gene olmaz.

1.8T zaten dünya genelinde ortak dildir ama modifiyeside öyle kolay değildir, sağda solda yazıldığı gibi 1000 liraya 300HP olmaz tabi.

Eğer bulursanız şanzımanı ile 1.8T motor alabilirsiniz, vites aktarma sistemleride gerekecek. Çünkü mk2 ler çubukludır, 1.8T'nin kabloludur. Fren upgarde vs VW'de çok kolay ama pahalı olacaktır.

Mavcut aracınızın ne yürüyen ekipmanları nede frenleri 100HP üzerinde bir motor için yetersiz ve tehlikeli olacaktır. en kötü ihtimal 280mm disklere ve kaliper setine ve oem oversize viraj demirlerine ihtiyacın olavaktır.

vr6 ben pek sevmem, ama 6 silindir sevenler için harika. Sevmememin özel bir sebebi yok. Çeneme vurmuş sevmiyorum diye.
vr6 motor koyup Atmosferik uğraşmakta mümkün ama en temizi bir şekilde üflemek o motora.

Sadece motoru koymakla olay bitmeyecek, yürüyen aksam yetersizliği seçtiğiniz motor ve şanzıman modeline göre vites mekanizması, elektrik aksamı gibi durumlarıda göz ardı etmemelisiniz.

Genel manası ile vw parçası birçok avrupalıdan çok daha ucuzdur, özellikel bu alt yapının baya ucuzdur. Upgrade ekipmanıda çok pahalı değildir... 8v motor bence günümüzde çok gereksiz ve geri bir teknoloji... Hiç gerek yok bence.

Onun dışında bütün araçlardan birer tane bulup gez, senin karakterine en uygun olan motoru tercih et. Ama bahsettiklerin arasında en kolayı 1.8T makinadır. AGU kodlusunu almalısın. ABF de kaya gibi motordur 3 ayda bir yağına suyuna bak onuda unutmassan umurunda olmaz. AGU ve ABF nin oem şanızmanlarıda çok sağlamndır zaten aynı dişli grubu var ikisinde de. biri o2a diğeri 02m...

Yakıt olarak vr6 nın şehir içi tüketimi çok yüksek gözükür fabrika verisi... AGU ve ABF li araçlar son derece ekonomiktir.

Yazdığım gibi ben olsam 1.8T kullanırım... ama bin hepsine bak bence

bu tam istedigim gibi bir cevap oldu gercektende..
cok aciklayii ve net oldu..

aslinda mantikli dusunuldugunde en makul ve en temizi agu gozukuyor..
is fazteziye kacinca vr6 da hos geliyor insana..
vr6 nin en cok korktugum iki noktasi var, birisi tr de parca bulunabilirligi ikinciside yakit..
1.8t yi cogu kisi bikac binliraya kral yaparsin onune gelene saplarsin falan diyor ama isin aslinin boyle olmadigini bu motorlarla ugrasmis olanlarda soyluyor sizin gibi..
agu u guclendirmekte oyle 1-2 binlik isler degil..
1.8t piyasada rahat bulunabilen bi motor aslinda ama agu kodlusu biraz skntili..
agu nunda epey detay farklari varmis sanirim, kol kalinliklari emme portlari vs vs..

simdi kardesimle konusuyorduk o da ayni seyi soyluyor aslinda, abi bende vr6 ve agu arasinda kaliyorum diyor..

vr6 nin sanzumani hakkinda bi bilginiz varmi peki?
abf sanzumani mesela oluyormu bu motora?
benim ankarada bi vw cikmacisi abim var, samimiyizdir sagolsun elinden gelen yardimida yapar benim icin, zaten birazda ona guveniyorum parca konusunda ama mevzu vr6 olunca isler degisiyor..
mesela vr6 yi ben motor olarak bulabiliyorum ama sadece komple motor olarak bulabiliyorum..
6bin gibi bir fiyati var en az..
buna mesela abf sanzumani falan eger olmazsa bunun sanzumanini bulmak da bi dert olacak..

edit:
1.8t bikac kez passatta kullanmisligim oldu ama hic benim olacak gozuyle kullanmadigim icin dikkat etmedim..
vr6 zaten canli gormek henuz nasip olmadi..
kullanabilecek bi firsatim olabilecegini sanmiyorum pek :(

ukku
29-03-2012, 01:08
Ben olsam ABF kullanırım.
Bi takım sübap yayı, şapkaları ve eksantrikler, ayarlı kasnakları, üzerine de standalone ve güzel bi ayar. Tabi emiş ve egzoz desteği ile.
Günlük binilir, 180-200 hp aralığı yakalanır.
Hızlı gider. Güzel olur.
Standart ABF problem çıkarmama konusunda sıfır km araçlara taş çıkartır. Kapak iyi toplanır, ayarda da sorun olmazsa, evladiyelik olur. Madem proje olmuş, değişik bişeyler olsun. 16v kaç tane VW var ki yürüyen?

ukku
29-03-2012, 01:14
1.8T'lerin çeşitleri var evet.
AEB ya da AGU bulursanız piston pimleri kalın, emme manifold ve kapakları büyük port, piston kolları sağlam tip olur.
2 liraya 300 hp olmaz.
5 liraya 250 hp yapabilirseniz şanslısınız diyebilirim.
Ayrıca bu kadar hafif şaseye bu gücü yüklemek için ben olsam sağlam bir alt yapı kurardım.

erdem325
29-03-2012, 01:14
Ben olsam ABF kullanırım.
Bi takım sübap yayı, şapkaları ve eksantrikler, ayarlı kasnakları, üzerine de standalone ve güzel bi ayar. Tabi emiş ve egzoz desteği ile.
Günlük binilir, 180-200 hp aralığı yakalanır.
Hızlı gider. Güzel olur.
Standart ABF problem çıkarmama konusunda sıfır km araçlara taş çıkartır. Kapak iyi toplanır, ayarda da sorun olmazsa, evladiyelik olur. Madem proje olmuş, değişik bişeyler olsun. 16v kaç tane VW var ki yürüyen?

bunu 1.8t kullanicisi olarak soylemeniz ilginc geldi :)
tesekkur ederim fikirler icin..
bende karistim yine allak bullak oldum..

Safak
29-03-2012, 01:15
vr6 da 02j var adaptasayon vs emin değilim...
VW makinalarından ve şanzımanlarından korkma... benzemez başka marakaya... Tık demez... modifiye sonrası yükselen güçte debriyaj upgrade yaparsın devam et.

Ukku'nun dediğide bir yöntem ama, ABF nin camları, yayaları şapkaları, kasnağı, beyin vs derken motor hariç 3000 4000 liralık olursun sadece parçalar ile :D Bunu gözardı etmemek lazım.

Oem bineceğim diyorsan ABF mk2'yi 172 RS ile yürütür dışardan yapılcak birkaç müdahale ile.
mk2'ni hafif yapacaksın ama... Uzunda 1 depo ile istanbula gelir gidersin. Şehir içinde 7-8 yakarsın... Max 9

Safak
29-03-2012, 01:16
bunu 1.8t kullanicisi olarak soylemeniz ilginc geldi :)
tesekkur ederim fikirler icin..
bende karistim yine allak bullak oldum..

Ukku benim arabamı benden çok kullandıyor bazen, ABF fanatikliği ondan :D

ukku
29-03-2012, 01:21
bunu 1.8t kullanicisi olarak soylemeniz ilginc geldi :)
tesekkur ederim fikirler icin..
bende karistim yine allak bullak oldum..


Ukku benim arabamı benden çok kullandıyor bazen, ABF fanatikliği ondan :D



Bana kalmadan cevap gelmiş.
Ben atmosferik çok seviyorum.
Şafak'la sık sık sürücü değiştiriyoruz.
O da 1.8t önermiş keza :D

erdem325
29-03-2012, 01:22
vr6 da 02j var adaptasayon vs emin değilim...
VW makinalarından ve şanzımanlarından korkma... benzemez başka marakaya... Tık demez... modifiye sonrası yükselen güçte debriyaj upgrade yaparsın devam et.

Ukku'nun dediğide bir yöntem ama, ABF nin camları, yayaları şapkaları, kasnağı, beyin vs derken motor hariç 3000 4000 liralık olursun sadece parçalar ile :D Bunu gözardı etmemek lazım.

Oem bineceğim diyorsan ABF mk2'yi 172 RS ile yürütür dışardan yapılcak birkaç müdahale ile.

yok sanzuman saglamliklari olarak korkum yokda iste vr6 sanzumanini bulamama ihtimalim var sanki oyle gubu geliyor bana..
bunu gozardi etmemem lazim..
motor var biliyorum, hatta haftasonu gidip bakarim bile motora..
ama sanzumani onusunda bi fikrim yok..
abf sanzumani kolay bulabilecegim ve dediginiz gibi saglam bi sanzuman..
eger vr6 ya piyasada rahat bulunan sanzumanlardan biri olmuyorsa is karisir o noktada..

motor swap isinden sonra 3-4 binlik olma gibi bi luksum yok..
isin asli, bu swap isini iyi arastirip, bir kere maddi yukun altina girip motoru koyduktan sonra belki 2 sene koydugum sekilde binecegiz araca..
bu yuzden benim alipta yuklerim konusunda becerebilecegim tek motor 2e olur ki bunuda kimse zaten tavsiye etmedi..
bu nedenle motorlari koydugum sekilde kalacak gibi dusunmekte fayda var..

peki birsey sorayim size..
vr6 yi sonradan bolt on turbolamak mi daha makul fiyatlara cikar yoksa agu yu yuklemek mi?
hani ***** agu yuklemekte 5 bin falan yiyormus..
az bi rakam degil :)
(bunu daha daha ilerisi icin soruyorum)

bir de bu vr6 larin yakitlari ile ilgili net bilginiz varmi acaba?
tamam cok yakiyordur ama ne kadar cok?

ukku
29-03-2012, 01:26
vr6 çok yakar, az kaçar.
fantazi işi biraz. yüklemeden hakettiği kadar gitmez.
ama ben olsam vr6 yapmam. abf yaparım ya da agu-aeb.
tabi siz bilirsiniz.

Safak
29-03-2012, 01:29
Bir motora sonradan turbo yapmak ile mevcut turboyu büyütüp ona göre borulama yapmak arasında bence hiçbir maddi fark yok. Belki çıkacağı güçler ve dirençleri farklı olur ama... İkisinde de bir yerden sonra o motoru illaki açıcaksın :D

Erdem, ingilizcen varsa türk forumlarda zaman kaybediyorsun, VAG işleri ile ciddi uğraşan 3.4 değerli insan var onlar buralarda pek yazmaz. Okur geçerler.

Amerikan ve ingiliz vag forumlarına yüklenmen lazım doğru parçaları doğru şekilde seçmek için, deneme yanılma ve tahmin yürüterek vakit ve nakit kaybedersin sadece. Benim için güzel olan birşey senin işine gelmeyebilir çünkü.

Buaralarda honda sorucan, peco sorucan... VAG pek yaygın değil ama

VR6 oem fabrika verisi mk3 te şehir içi 12-13lt falan

Safak
29-03-2012, 01:35
bu arada mk2'nin kondisyonunu merak ettim, varsa 1-2 fotosunu koyar mısın?

vr6 bone stock... çok kifayetsiz hacmine göre... Yüklenmek lazım üzerine o makinanın.
SC bence en güzel uygulama olur, Turbo yapılabilir... İnanırsan bende para çok dersen Atmosferik yapılır. Ama benim önerim AGU ve hemcinsi 1.8T ler olacaktır... 1.8T ile oynamaya başlayınca belki para harcayacaksın ama bana teşekkür edeceksin.

1.8T işi temiz iş ama rabbimin uygun gördüğü atmosfer basıncı ile mutluyum ben.Çok aykırı bir durum olmadıkça Turbo otomobil düşünmem. Sebebi yok! :D

Safak
29-03-2012, 01:36
vr6 çok yakar, az kaçar.
fantazi işi biraz. yüklemeden hakettiği kadar gitmez.
ama ben olsam vr6 yapmam. abf yaparım ya da agu-aeb.
tabi siz bilirsiniz.

Ben sana dedim 1.8T yi ver bana ABF verirdim ben sana, üzerine para vermem dedin... Ben mi vereydim?

:D

erdem325
29-03-2012, 01:42
ben emre abimin yerine göderiyim :)
http://desmond.imageshack.us/Himg88/scaled.php?server=88&filename=45699932528876752978310.jpg&res=medium

Safak
29-03-2012, 01:44
ben emre abimin yerine göderiyim :)
http://desmond.imageshack.us/Himg88/scaled.php?server=88&filename=45699932528876752978310.jpg&res=medium

Tamam bu ukku'nun arabanın renginden AGU yakışır buna :D Chip üzerine Aem'i de takınca her gaz kestiğinde boşalıyor alet :D Yandakine öndekine... :D

Yalnız dediğim gibi, ne olursa olsun, başta frenleri ve sonra yürüyeni sağlamlaştırmalısınız, poluretan set ve viraj demirleri şart, mümkünse motor çıkınca şaseyi rijitleştirin.

ukku
29-03-2012, 01:45
Ses mi hmmmm

audi a3 1.8t - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/audi-a3-18t_2309397.htm)

:D

Safak
29-03-2012, 01:52
Ses mi hmmmm

audi a3 1.8t - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/audi-a3-18t_2309397.htm)

:D

Ben dedim... :D

erdem325
29-03-2012, 01:55
vr6 çok yakar, az kaçar.
fantazi işi biraz. yüklemeden hakettiği kadar gitmez.
ama ben olsam vr6 yapmam. abf yaparım ya da agu-aeb.
tabi siz bilirsiniz.

bunun sebebi motorun kendi agirlimi acaba?
epey agir bi makine gibi duruyor cunki..
birde bu mk2 golf kasasinda acaba ciddi agirlik dengesizligi yaratirmiki simdi aklima geldi bu da :D


Bir motora sonradan turbo yapmak ile mevcut turboyu büyütüp ona göre borulama yapmak arasında bence hiçbir maddi fark yok. Belki çıkacağı güçler ve dirençleri farklı olur ama... İkisinde de bir yerden sonra o motoru illaki açıcaksın :D

Erdem, ingilizcen varsa türk forumlarda zaman kaybediyorsun, VAG işleri ile ciddi uğraşan 3.4 değerli insan var onlar buralarda pek yazmaz. Okur geçerler.

Amerikan ve ingiliz vag forumlarına yüklenmen lazım doğru parçaları doğru şekilde seçmek için, deneme yanılma ve tahmin yürüterek vakit ve nakit kaybedersin sadece. Benim için güzel olan birşey senin işine gelmeyebilir çünkü.

Buaralarda honda sorucan, peco sorucan... VAG pek yaygın değil ama

VR6 oem fabrika verisi mk3 te şehir içi 12-13lt falan

ingilizcem var idare eder, ispanyolcam daha iyi ama ben bi latin amerika forumlarina mi baksam napsamki..
dediginiz gibi aslinda vag gurubu altin gibi ama bizde cok ugrasan yok :(
keske olsada bilgilerden faydalansak bizde..
gerci o zamanda ies piyasasi gibi olurdu sanirim piyasasi neyse sustum :D

dediginiz gibi zaten deneme yanilmalarla para harcamak istemiyorum, zaten buna durumumuzda el vermez..
nokta atislari yapmam sart benim..

12-13 litre de az uz degil aslinda ama ne diyimki..


bu arada mk2'nin kondisyonunu merak ettim, varsa 1-2 fotosunu koyar mısın?

vr6 bone stock... çok kifayetsiz hacmine göre... Yüklenmek lazım üzerine o makinanın.
SC bence en güzel uygulama olur, Turbo yapılabilir... İnanırsan bende para çok dersen Atmosferik yapılır. Ama benim önerim AGU ve hemcinsi 1.8T ler olacaktır... 1.8T ile oynamaya başlayınca belki para harcayacaksın ama bana teşekkür edeceksin.

1.8T işi temiz iş ama rabbimin uygun gördüğü atmosfer basıncı ile mutluyum ben.Çok aykırı bir durum olmadıkça Turbo otomobil düşünmem. Sebebi yok! :D

anliyorum..
vr6 icin zaten ben bolt-on dusunurum ancak, yada dusunebilirim diyeyim, onun icini acmak falan biraz yurek ister :D

bu arada bizim golfun elimde cok resmi yok, bikac tane ekliyorum, kimisi boyacida ilk kat verniksiz boyasi atilirken kimi bilmem nerde falan :D

su an boyasi bitti, tava citalarini takmadim daha sogukta takmak istemiyorum..
g60 dodik marspiye seti buldum fiber, onlarin irzina gecip araca uydurmam lazim, kardesimin fibercisi rahatsiz onun iyilesmesini bekliyoruz..
kapi bantlarim takili degil vs vs..
lastiklerim uygun olmadigi icin o cok enteresan olan jantlarimi daha takmadim :D
daha leylek style duruyor..
yaza coil gelcek almanyadan vs vs..
daha isimiz cok yani :)

http://img99.imageshack.us/img99/2848/39393629517125054153510.jpg (http://img99.imageshack.us/i/39393629517125054153510.jpg/)

http://img85.imageshack.us/img85/4785/42187931892235483309110.jpg (http://img85.imageshack.us/i/42187931892235483309110.jpg/)

http://img854.imageshack.us/img854/6595/43156531281441877721810.jpg (http://img854.imageshack.us/i/43156531281441877721810.jpg/)

http://img88.imageshack.us/img88/9179/55698332528876752978310.jpg (http://img88.imageshack.us/i/55698332528876752978310.jpg/)

edit:
ben yazana kadar kardesim resim atmis konuya, dumur oldum kendi nick imle gorunce hahahah :D

Safak
29-03-2012, 02:08
Erdem mesela geçen VWtech te bitane mk2 8v gti yapıyorlardı. Sahibi baya güzel uğraşıyor tek egzntrik motor, yüksek derece egzntrik almış, 13cr sıkıştırma, İTB falan...MS kurmuşlar. Bizimde biraz işimiz vardı izleme fıresatımız oldu... Araç sizin aracınıza benziyordu hatta kırmızı. Oradan aklıma geldi şimdi.

http://www.facebook.com/photo.php?v=168492449938410
buda videosu... Hatta benim araba, ben ukku vs bütün takım çıkmışız :D

İnan uğraşınca güzel arabalar güzel makinalar güzel güçler çıkar. VW in özellikle saydığımız 3 makinası muazzam makinalardır, 16v serisi 1.8T serisi ve VR6 lar. Tercih size kalmış.

Tek egzatrik motorda güzeldir, ama günümüz teknolojilerine çok uzak. vr6 da 12v makinalar gerçi... Ama hacimli, torklu makina sc, turbo gibi uygulamalarda güzel güçler çıkartır. Hacimli makinaların basınca karşı direncide daha iyi oluyor. Ama ne ukku en ben teorik dışında pek bilmiyoruz vr6 makinaları.

Yeni tercih senin ne alırsan al... Böyle çok garip hatalı birşey yapmadıkça kıramassınız motoru ve şanızmanı.

erdem325
29-03-2012, 02:16
Erdem mesela geçen VWtech te bitane mk2 8v gti yapıyorlardı. Sahibi baya güzel uğraşıyor tek egzntrik motor, yüksek derece egzntrik almış, 13cr sıkıştırma, İTB falan...MS kurmuşlar. Bizimde biraz işimiz vardı izleme fıresatımız oldu... Araç sizin aracınıza benziyordu hatta kırmızı. Oradan aklıma geldi şimdi.

İnan uğraşınca güzel arabalar güzel makinalar güzel güçler çıkar. VW in özellikle saydığımız 3 makinası muazzam makinalardır, 16v serisi 1.8T serisi ve VR6 lar. Tercih size kalmış.

Tek egzatrik motorda güzeldir, ama günümüz teknolojilerine çok uzak. vr6 da 12v makinalar gerçi... Ama hacimli, torklu makina sc, turbo gibi uygulamalarda güzel güçler çıkartır. Hacimli makinaların basınca karşı direncide daha iyi oluyor. Ama ne ukku en ben teorik dışında pek bilmiyoruz vr6 makinaları.

Yeni tercih senin ne alırsan al... Böyle çok garip hatalı birşey yapmadıkça kıramassınız motoru ve şanızmanı.


abi vwtech e yazamiyorum cunki uyelik icin referans istiyorlar..
hatta konusunuda acmistim ama bi tane dahi cevap gelmedi :D

tek agzantrik makineleri sildim kafamdan diyebilirim artik..
zaten kardesimlede paslasiyoruz suan faceden :D
ikimizde vr6 ve agu arasinda kaldik..
vr6 ninda son hamlede yakiti biraz korku vermeye basladi..
bilmiyorum yani ikisi arasindayiz suan..
yanliz benim kastettigim vr6 24v olanlardan, gidip gormedim motorlari ama 24v oldugunu soyluyordu saticisi..

Safak
29-03-2012, 02:19
abi vwtech e yazamiyorum cunki uyelik icin referans istiyorlar..
hatta konusunuda acmistim ama bi tane dahi cevap gelmedi :D

tek agzantrik makineleri sildim kafamdan diyebilirim artik..
zaten kardesimlede paslasiyoruz suan faceden :D
ikimizde vr6 ve agu arasinda kaldik..
vr6 ninda son hamlede yakiti biraz korku vermeye basladi..
bilmiyorum yani ikisi arasindayiz suan..
yanliz benim kastettigim vr6 24v olanlardan, gidip gormedim motorlari ama 24v oldugunu soyluyordu saticisi..

2.8 24v yeni makina mk4 lerde v6 diye satılan.

vr6 olup üzerinde dohc yazan makinalar çift egnztrik ama 12v... Millet onları da 24 sanıyor bazen.

erdem325
29-03-2012, 02:25
2.8 24v yeni makina mk4 lerde v6 diye satılan.

vr6 olup üzerinde dohc yazan makinalar çift egnztrik ama 12v... Millet onları da 24 sanıyor bazen.

ben ozellikle sordum mk4 de ikiside cikar 99 sonrasimi ne bunlar 24v olanlardan demi diye evet dedi ama senin bahsettigin durumun olma olasiligida var..
12v ler hem mk3 hemde mk4 de cikti sanirim..
12v ler 170hp falan diye biliyorum
24v ler 201hp olmasi lazim..

Safak
29-03-2012, 02:33
ben ozellikle sordum mk4 de ikiside cikar 99 sonrasimi ne bunlar 24v olanlardan demi diye evet dedi ama senin bahsettigin durumun olma olasiligida var..
12v ler hem mk3 hemde mk4 de cikti sanirim..
12v ler 170hp falan diye biliyorum
24v ler 201hp olmasi lazim..

Golf olarak düşünme, Passat'ı var Corradosu var... bu MPV sınıfı olan arabası var, Ventosu var, neyden çıktığı önemli değil...

mk4 te 12v makina kullanmadılar sanırım. onlar 24 var adıda Golf v6. Bu kesin gibi

Corrado ve Passatlardan Dohc olan 2.9 zaten o 12v çıkıyor sanırım, o makina Golf'te olmayabilir.

Golf 3 ten tek cam 12v çıkıyor bildiğim kadarı ile, bilmiyorda olabilirim sadece fikir verebilmek için yazıyorum.

Ama neyin neyden çıktığı bizim için çok önemli değil... :D ne denk gelirse tak sen :D

Bu arada bu kadar yazdık ettik, 2 gün sonra vazgeçtim civic ies alıp ofsetli jant takıcam deme :D

erdem325
29-03-2012, 02:39
Golf olarak düşünme, Passat'ı var Corradosu var... bu MPV sınıfı olan arabası var, Ventosu var, neyden çıktığı önemli değil...

mk4 te 12v makina kullanmadılar sanırım. onlar 24 var adıda Golf v6. Bu kesin gibi

Corrado ve Passatlardan Dohc olan 2.9 zaten o 12v çıkıyor sanırım, o makina Golf'te olmayabilir.

Golf 3 ten tek cam 12v çıkıyor bildiğim kadarı ile, bilmiyorda olabilirim sadece fikir verebilmek için yazıyorum.

Ama neyin neyden çıktığı bizim için çok önemli değil... :D ne denk gelirse tak sen :D

Bu arada bu kadar yazdık ettik, 2 gün sonra vazgeçtim civic ies alıp ofsetli jant takıcam deme :D


ahahahhahahaha yok yok ies lere para yetmez zaten :D :D :D
hondayida seviyoruz biz hepsini severiz kimseye bisey dedigimiz yok ama alman arabasini ben hep baska goruyorum..
o nedenle alman gurubundan baska zor..

kardesimde sizin 1.8t videosunun verdigi gazla 1.8t yapak amk falan demeye basladi :D
ne bilim vr6 ninda hacimli olusu cezbediyor ama yakitida bi o kadar itiyor kendinden :D

bu arada denk geldikce isime yarayacagini dusundugunuz link vs burdan paylasirsaniz cok sevinirim..
link paylasmak sorun olur ise pm de olabilir..
biz kararliyiz artik bu iste..
sadece zamanlama degisebilir hepsi bu..
yani Allah tan bisey olmazsa..

Safak
29-03-2012, 02:47
ahahahhahahaha yok yok ies lere para yetmez zaten :D :D :D
hondayida seviyoruz biz hepsini severiz kimseye bisey dedigimiz yok ama alman arabasini ben hep baska goruyorum..
o nedenle alman gurubundan baska zor..

kardesimde sizin 1.8t videosunun verdigi gazla 1.8t yapak amk falan demeye basladi :D
ne bilim vr6 ninda hacimli olusu cezbediyor ama yakitida bi o kadar itiyor kendinden :D

bu arada denk geldikce isime yarayacagini dusundugunuz link vs burdan paylasirsaniz cok sevinirim..
link paylasmak sorun olur ise pm de olabilir..
biz kararliyiz artik bu iste..
sadece zamanlama degisebilir hepsi bu..
yani Allah tan bisey olmazsa..

1.8T yapak amk diyorsa... iş işten geçmiştir. Gerçek bir vagcı oldu :D
Özellikle amk kısmı VAG da çok önemlidir.

Benim arabam ile sizin mk2 nin birkısım altyapısı benzerdir. yardımcı olabileceğim şeylerde yardımcı olmaya çalışırım.

Link konusunda google dan daha fazla yardımcı olamaz size kimse.
Ama ne kadar çok okuyup baksanızda, uygulama olayı başka dünya tabi.

BU arada ucuz coillerden uzak durun... Sadece alçaltmak için olan 200 300 dolarlık coiller ile iyi birşey beklemek doğru değil. Yarın öbür gün bu araba hayalinizdeki gibi olur o coiller ile yol yapılmaz böyle kaliteli bir araçla.

erdem325
29-03-2012, 02:58
1.8T yapak amk diyorsa... iş işten geçmiştir. Gerçek bir vagcı oldu :D
Özellikle amk kısmı VAG da çok önemlidir.

Benim arabam ile sizin mk2 nin birkısım altyapısı benzerdir. yardımcı olabileceğim şeylerde yardımcı olmaya çalışırım.

Link konusunda google dan daha fazla yardımcı olamaz size kimse.
Ama ne kadar çok okuyup baksanızda, uygulama olayı başka dünya tabi.

sanirim bu isin sonu 1.8t olarak noktalanicak gibi..
zaten ankette oyle diyor :D

google amca tabiiki buyuk kaynak ama olsun denk geldiginizde lan bu erdemlerin isine yarayabilir dediginiz linkler olursa yinede paylasirsaniz sevinirim..

golfu satip degistirme dusuncesinin oldugu zamanlar sizin araclara da sulaniyordum o zamanlar ama komple toplayinca o is yatti artik..
gicik bi adamim ben araba konusunda, bunu satip baska bisey alincada zaten harcayacagiz orasi kesin :D
e bundan gelcek parada belli, zaten harcamisiz buna hic gerek yok diye dusunduk..
bide kasa olarak hosumuza giden bi meret bu mk2 ler..
her ne kadar bos arabalar olsalarda doldurulabilirler en azindan :)

motor disinda dusunduklerimizde klima. hid. direksiyon. elektrikli aynalar, abs. elektrikli far ayari ve koltuk isitma..
tabi once motor..

edit:
mesajinizi duzenlemisiniz..
coil olarak valla yukarda allah var ben ta technix midir nedir ondan dusunmustum ama sanirim bu uzak durun dediginiz guruba giriyor :)

Safak
29-03-2012, 03:04
motor disinda dusunduklerimizde klima. hid. direksiyon. elektrikli aynalar, abs. elektrikli far ayari ve koltuk isitma..
tabi once motor..

Bunların olmaması pist aracı yapacak birisi için büyük avataj aslında. Pistte gereksiz olacak herşeyi yazmışsın :D

Güzel ustalarınız, iyi bir çıkmacınız varsa çok sorun yaşamassınız. Yaratıcı birşeylerde yapılabilir... Keyif meselesi.

ABS, klima falan zor olur ama inşallah yapabilirsiniz.
Uygun fiyata... kazalı yada kötü durumda... alt takımı, içi falan elle tutulur gibi olan bir mk2 GTi bulursanız... Kaçırmayın, aracı buna geçirirsiniz. Onda aradıklarınızın büyük bölümü olacaktır.

erdem325
29-03-2012, 03:07
Bunların olmaması pist aracı yapacak birisi için büyük avataj aslında. Pistte gereksiz olacak herşeyi yazmışsın :D

Güzel ustalarınız, iyi bir çıkmacınız varsa çok sorun yaşamassınız. Yaratıcı birşeylerde yapılabilir... Keyif meselesi.

ABS, klima falan zor olur ama inşallah yapabilirsiniz.
Uygun fiyata... kazalı yada kötü durumda... alt takımı, içi falan elle tutulur gibi olan bir mk2 GTi bulursanız... Kaçırmayın, aracı buna geçirirsiniz. Onda aradıklarınızın büyük bölümü olacaktır.

pist zaten yokki, olsada kac kere cikicaz :)
ben aslinda bunlarin hicbirini istemiyorum, bi tek hid direksiyon isime yarar..
kardesim istiyor ama o yuzden zamanla dusunuyorum bende..
abs icin parcaya ayrilan toledolardan sokebilirim..
cikmacim cok iyidir sagolsun o konuda skntim yok..
motoru kim koyar ama orasini bilmiyorum..
proje icin maddi engelleri astigimizda bakicaz artik orasina..
erkut abi olabilir..
neyse orasina daha var :)

Safak
29-03-2012, 03:14
Valla mk2 çok yakışıklı araba... Herzaman beğenmişimdir. Hatta en güzel Golf bence.

Kolay gelsin, siz inandıktan sonra, istedikten sonra herşey olur. Bu araçlar ile uğraşmak düşünüldüğü gibi zor ve pahalı değil. Modellerine göre çokta başarılı araçlardır.
Ülkemizde de bol miktarda araç ve parça var. Tuning sektöründe pek uğraşılan araçlar olmadığı için piyasada modifiye amaçlı parça biraz zor ama onuda yurt dışında var biraz özveri ile temin edebilirsinz, isteyince herşey olur.

erdem325
29-03-2012, 03:20
Valla mk2 çok yakışıklı araba... Herzaman beğenmişimdir. Hatta en güzel Golf bence.

Kolay gelsin, siz inandıktan sonra, istedikten sonra herşey olur. Bu araçlar ile uğraşmak düşünüldüğü gibi zor ve pahalı değil. Modellerine göre çokta başarılı araçlardır.
Ülkemizde de bol miktarda araç ve parça var. Tuning sektöründe pek uğraşılan araçlar olmadığı için piyasada modifiye amaçlı parça biraz zor ama onuda yurt dışında var biraz özveri ile temin edebilirsinziz isteyince herşey olur.

tesekkur ederim ilginize alakaniza valla bu saatte baya yordum sizide..
dediginiz gibi guzel araclar, ugrasmasi keyifli..
herhaftasonu gidip biyerlerini sokuyorum geri topluyorum falan..
basit bir kere bu yuzden cok avantajli..
birde disardan gorundugu gibi degil, bende almadan once biraz burun kiviriyordum ama ici falan cok genis..
yol tutusu falanda bekledigimin cok ustunde..
seviyorum keratayi :)
ruhu var bir kere..

bakalim ins alnimizin akiyla cikariz bu isten..
zaten swap iside olursa evladiyelik kalir bu bizde :)

Safak
29-03-2012, 03:26
Güzel bölümdü araç GTİ 16v gerçi ama muhtemelen sizi biraz daha heveslendirir.

1. ve 2. part şeklinde ekliyorum. İlginizi çekecektir.
Part1
WFy0OsabdY0&feature=relmfu
part2
TGEfNOdAHHI&feature=related

Bende devrileyim artık...:D

erdem325
29-03-2012, 03:28
ahahhahaha tekrar tesekkur ederim :)
iyi geceler..
sagolun ;)

taytay
29-03-2012, 06:56
Ben olsam ABF kullanırım.
Bi takım sübap yayı, şapkaları ve eksantrikler, ayarlı kasnakları, üzerine de standalone ve güzel bi ayar. Tabi emiş ve egzoz desteği ile.
Günlük binilir, 180-200 hp aralığı yakalanır.
Hızlı gider. Güzel olur.
Standart ABF problem çıkarmama konusunda sıfır km araçlara taş çıkartır. Kapak iyi toplanır, ayarda da sorun olmazsa, evladiyelik olur. Madem proje olmuş, değişik bişeyler olsun. 16v kaç tane VW var ki yürüyen?

utku abf ile yazdıklarını yakından takip ediyorum güzel bilgiler veriyorsun :)

ukku
29-03-2012, 11:44
Tiff Needell en sevdiğim test/yarış pilotu
Golf Mk2 GTI en sevdiğim Golf kasası, safkan hothatch.
Videoyu her izleyişimde bi tuhaf oluyorum.
Dur bakalım a3 'ü versek mi ne yapsak :D

Şafak güzelce açıklamış. Teşekkür ede ede katıldığımı dile getirmeye çalıştım.
Umarım herşey istediğiniz gibi, sıkıntısız olur.
İyi bir ustanız varsa, olmayacak iş değil zaten.
Dünya üzerinde vr6 turbo olarak bile dolaşan sayısız mk2 var. Sizin söylediğiniz onlar yanında 2 günlük iş kalır. Ama tabi ki, iyi işçilik ve kaliteli malzemeler önemli.

erdem325
29-03-2012, 11:53
Tiff Needell en sevdiğim test/yarış pilotu
Golf Mk2 GTI en sevdiğim Golf kasası, safkan hothatch.
Videoyu her izleyişimde bi tuhaf oluyorum.
Dur bakalım a3 'ü versek mi ne yapsak :D

Şafak güzelce açıklamış. Teşekkür ede ede katıldığımı dile getirmeye çalıştım.
Umarım herşey istediğiniz gibi, sıkıntısız olur.
İyi bir ustanız varsa, olmayacak iş değil zaten.
Dünya üzerinde vr6 turbo olarak bile dolaşan sayısız mk2 var. Sizin söylediğiniz onlar yanında 2 günlük iş kalır. Ama tabi ki, iyi işçilik ve kaliteli malzemeler önemli.

orasi oyle tabi cok ornek var yurtdisinda..
hatta yurtdisina bakacak olursa r32 ler falanda var ama iste tr sartlari imkanlar falan isin icine girince bilmiyorum artik nasil olacak bu is..
icimde hala vr6 sevdasi yok degil ama benzin olmus anasinin nikahi..
ne bilim vr6 biraz mantik cercevesinin disinda kalmaya basladi sanki..
1.8t agirlikta suan :)

volume81
29-03-2012, 11:58
1.8t ;) kapak bile açmadan 400+hp'lere çıkabiliyorsun mk2'de 400+ :D oda kesmezse yuh artık :D

erdem325
29-03-2012, 12:01
1.8t ;) kapak bile açmadan 400+hp'lere çıkabiliyorsun mk2'de 400+ :D oda kesmezse yuh artık :D

ben onu motor icine girmeden max 300 civarlari diye biliyorumki o da zaten anasinin nikahi tutuyor :D

ukku
29-03-2012, 12:08
bizim çevrede 400+ örneği var, stock eksantrikler, stock makina içi :)
ama ucuza gelmediği aşikar.
size k03-s (benim setup) ya da k04 ideal olur. kasa zaten fazlasıyla hafif.
şuursuzca hızlanan, hatta çoğu zaman tutunamayan bi araba yerine, kontrollü hızlanan bi araba benim tercihim olur.

erdem325
29-03-2012, 12:16
bizim çevrede 400+ örneği var, stock eksantrikler, stock makina içi :)
ama ucuza gelmediği aşikar.
size k03-s (benim setup) ya da k04 ideal olur. kasa zaten fazlasıyla hafif.
şuursuzca hızlanan, hatta çoğu zaman tutunamayan bi araba yerine, kontrollü hızlanan bi araba benim tercihim olur.

birden bu kadar gaz vermeyin launch control yapacam yoksa birazdan :D :D
ben suan sadece stock makineyi mk2 ye koyabilmek derdindeyim :)
hele bunu bi halledelimde gerisi zamanla gelir elbet..
ben bu haftasonu cikmacilar underground party yapim en iyisi bi :D
biraz fiyat arastirayim bakalim..

volume81
29-03-2012, 12:23
yurtdışında 450+ yapan sapıklar bile var :D

burada da 756hp çıkartmış heyvanlar :D
MK2 GTi Golf - AWD 20V 756.6hp 1.8t Dyno Run - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=b4x4YIoZS1A)

Safak
29-03-2012, 12:31
Naptınız :D

ukku
29-03-2012, 12:31
Ben stock makina olarak demiştim.
Türkiye'de de var 600+ 1.8t.
Ama aynı turboyu iese taksan, onu elek eder. O yüzden foruma girip yazmıyor. Yürüse muhakkak denerdi :D

erdem325
29-03-2012, 12:31
yurtdışında 450+ yapan sapıklar bile var :D

burada da 756hp çıkartmış heyvanlar :D
MK2 GTi Golf - AWD 20V 756.6hp 1.8t Dyno Run - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=b4x4YIoZS1A)

terbiyesizlik cok afedersiniz baska birsey degil yani :D

bu arada agu gibi olan yani kollari kalin emme portlari daha genis vs olan 1.8t ler hangileriydi?
agu dan baska hangi kodlar vardi?
haftasonu dedigim gibi bi cikmacilar turu yapayim, ona gore bakayim motorlara..
zibilyon tane 1.8t var ***** :D

erdem325
29-03-2012, 12:33
Naptınız :D

ahahahah gayet hos bi giris oldu konuya tekrardan :D



Ben stock makina olarak demiştim.
Türkiye'de de var 600+ 1.8t.
Ama aynı turboyu iese taksan, onu elek eder. O yüzden foruma girip yazmıyor. Yürüse muhakkak denerdi :D

150 hp 150 :D
suan bukadariz fazlasi yok :D

ukku
29-03-2012, 12:33
agu, aeb.
bunlar iyidir :)

erdem325
29-03-2012, 12:37
agu, aeb.
bunlar iyidir :)

tamamdir motor bakarken kodlara gore bakip ona gore fiyat alayim..
bakalim fiyatlar nasil olacak :D

Safak
29-03-2012, 12:38
agu, aeb.
bunlar iyidir :)

Dünden beri diyorum, doğuştan üfleyeni varken... sonradan üflenti yapmayın die :D


schumi nick li üye nin fikirlerine de önem veriyoruz... bence oda yazmalı buraya.
vr6'ya oy verip kaçmakla olmaz :D
neden vr6? :P

Schumi
29-03-2012, 12:39
Kasa klasik makinada klasik olsun. Hem 200 beygir adama olana yeter o kiloda. Sonra mazallah kupayı 2 eşit parçaya bölmek var maxi 106 gibi.

erdem325
29-03-2012, 12:44
Kasa klasik makinada klasik olsun. Hem 200 beygir adama olana yeter o kiloda. Sonra mazallah kupayı 2 eşit parçaya bölmek var maxi 106 gibi.

ben o 200hp konusunu duzenleyim en iyisi ya..
170kusur hp imis vr6 lar..
24v olan mk4 de cikan v6 lar 201 hp imis..
o motorun elinde oldugunu iddia eden kiside kesin yoktur ya gidicem bakicam kesin alayi 12v vr6 cikacak :D

bu arada aklima geldi de..
aslinda soyle guzel komple bi synrko alt takimi bulup gecirmek lazim bizim kasaya..
4 ceker olur tutunma derdide biter ilerisi icin :D
ben bunuda atiyim hafizaya dursun en iyisi, beyin bedava nasilsa..
olur mu olur denk gelir falan bi yerden :D

Safak
29-03-2012, 12:46
Kasa klasik makinada klasik olsun. Hem 200 beygir adama olana yeter o kiloda. Sonra mazallah kupayı 2 eşit parçaya bölmek var maxi 106 gibi.

Oda büyük başarı ama...
Viraj dönerken boylamasına mı ikiye ayrılmış, rolling yaparken enlemesine mi?

ukku
29-03-2012, 12:47
2 çeker iyidir.
o kadar kısa wheelbasede 4 çeker pek de güzel olmaz. yağmur çamur hariç tabi.
kaldı ki bulacağın syncro aktarması teknoloji harikası değil.
hothatch ön çeker olur. boşver. gelme böyle oyunlara :D

bir de vr6 dediğin, 174 hp mi ne. 200 değil.
abf 'ye çok minik dokunuşlar ile 160 165 arası alırsın. yaktığın yakıta değmez gibi duruyor.
ilerisi için diyorsan, turboyla abf de çok güzel sonuçlar veriyor.
wrc 'de bile kullanıldı turbo abf.

Safak
29-03-2012, 12:49
ben o 200hp konusunu duzenleyim en iyisi ya..
170kusur hp imis vr6 lar..
24v olan mk4 de cikan v6 lar 201 hp imis..
o motorun elinde oldugunu iddia eden kiside kesin yoktur ya gidicem bakicam kesin alayi 12v vr6 cikacak :D

bu arada aklima geldi de..
aslinda soyle guzel komple bi synrko alt takimi bulup gecirmek lazim bizim kasaya..
4 ceker olur tutunma derdide biter ilerisi icin :D
ben bunuda atiyim hafizaya dursun en iyisi, beyin bedava nasilsa..
olur mu olur denk gelir falan bi yerden :D

Sizin fwd mk2'nin altı muhtemelen syncro dan farklı, o yürüyen size uymayacaktır... komple taban şasesi ile geçirmeniz lazım :D

erdem325
29-03-2012, 12:53
2 çeker iyidir.
o kadar kısa wheelbasede 4 çeker pek de güzel olmaz. yağmur çamur hariç tabi.
kaldı ki bulacağın syncro aktarması teknoloji harikası değil.
hothatch ön çeker olur. boşver. gelme böyle oyunlara :D

bir de vr6 dediğin, 174 hp mi ne. 200 değil.
abf 'ye çok minik dokunuşlar ile 160 165 arası alırsın. yaktığın yakıta değmez gibi duruyor.
ilerisi için diyorsan, turboyla abf de çok güzel sonuçlar veriyor.
wrc 'de bile kullanıldı turbo abf.


Sizin fwd mk2'nin altı muhtemelen syncro dan farklı, o yürüyen size uymayacaktır... komple taban şasesi ile geçirmeniz lazım :D


tamam yuklenmeyin hemen bi fikirdi sadece :D
ahahahha :D
himmm olmuyor anlasilan..
neyse zaten hothatch dedigin fwd olur di mi ?? :D

volume81
29-03-2012, 12:57
bu arada aeb'in şanzuman'ı ters tarafta kaldığı için uymaz mk2'ye diye biliyorum :)

agu motor kod'lu olana bak sıkıntısız olsun uğraşma hem daha rahat bulması :)

geçen sene sarmıştım kafaya yıkık bir mk2 alıp üzerine 1.8t koymayı hatta ozamanlar 225hp'lik 1.8 audi TT motoru bile bulmuştum 5000 TL +şanzuman demişlerdi :)

Schumi
29-03-2012, 12:57
Oda büyük başarı ama...
Viraj dönerken boylamasına mı ikiye ayrılmış, rolling yaparken enlemesine mi?

LCD'lerin boyunu ölçer gibi diagonal bölmüşler. Sol alt köşeden sağ üst köşeye doğru kesit halinde.

Safak
29-03-2012, 12:59
2 çeker iyidir.
o kadar kısa wheelbasede 4 çeker pek de güzel olmaz. yağmur çamur hariç tabi.
kaldı ki bulacağın syncro aktarması teknoloji harikası değil.
hothatch ön çeker olur. boşver. gelme böyle oyunlara :D

bir de vr6 dediğin, 174 hp mi ne. 200 değil.
abf 'ye çok minik dokunuşlar ile 160 165 arası alırsın. yaktığın yakıta değmez gibi duruyor.
ilerisi için diyorsan, turboyla abf de çok güzel sonuçlar veriyor.
wrc 'de bile kullanıldı turbo abf.

Ukku'nun bahsettiği gibi ABF 160 165HP...
900kg lık bir kasada, ellenmemiş bir 02a ile
son derece tatminkar olur... belki 170 175 olur sadece dışardan çalışarak. (egzantrik vs olmayacak)

Üzeri güçler için harcama çok katlanır çünkü bu makinanin upgrade parçasını buradan bulmak çok zor.

ABF'nin ilacını yazayım ben.
2 egzantrik, (derecesi keyfe kalmış)
yay şapka seti,
ayarlı kasnak
Conta
Hava geçen heryer port polish
Oem ecuya eprom yazarak 270 üzeri egzntrikten verim almak çok zor olur.
270 üzerinde hidrolik iticilere veda etmekte gerekebilir.
Standalona ecu da lazım.
280 ve üzeri egzantrik tercih ederseniz İTB kullanmak gerekecek, uzun runnerlar keyif kaçırabilir.
Egzantik ile 180HP den başlarsınız derecesine göre atmosferik 240 250HP lere kadar ulaşırsınız. Tabi bir yerden sonra piston da lazım sıkıştırma artmalı.
Maliyet 180/190HP için 4000 liralardan başlar bir mk3 GTi parasına kadar uzanır.

Doğuştan atmoferik motorların turbolanmasını ben sevmediğim için o kısmına girmiyorum. Ama stock ABF'ye üflenir 0.6falan... doğru ayar ile kırılmaz. Sağlam makinadır.

Bu arada doğru, Cordoba WRC nin motoru sanıldığı gibi 1.8T değil, 2.0ABF altyapılı turbo dur :D
Ama bu fabrikanın ürettiği bir abf değil vw motorport tarafından servet harcanmış bir ABF dir.

erdem325
29-03-2012, 13:01
bu arada aeb'in şanzuman'ı ters tarafta kaldığı için uymaz mk2'ye diye biliyorum :)

agu motor kod'lu olana bak sıkıntısız olsun uğraşma hem daha rahat bulması :)

geçen sene sarmıştım kafaya yıkık bir mk2 alıp üzerine 1.8t koymayı hatta ozamanlar 225hp'lik 1.8 audi TT motoru bile bulmuştum 5000 TL +şanzuman demişlerdi :)

bismillahirrahmanirrahim :D
bu motor da 1.8t mi oluyor simdi?
hala duruyormuki acep?
kodu falan ne ki bunun?

yanlis bu konunun bizde yani kardesimle ikimizde nerden nereye geldigini bi bilseniz yemin ediyorum gulersiniz :D
hakikaten nerden nereye olduk ve oluyoruzda..
hakkimizda hayirlisi bakalim..

FcX
29-03-2012, 13:09
bismillahirrahmanirrahim :D
bu motor da 1.8t mi oluyor simdi?
hala duruyormuki acep?
kodu falan ne ki bunun?

yanlis bu konunun bizde yani kardesimle ikimizde nerden nereye geldigini bi bilseniz yemin ediyorum gulersiniz :D
hakikaten nerden nereye olduk ve oluyoruzda..
hakkimizda hayirlisi bakalim..

Şu listeye bir bak, boy boy 1.8T var :D Hangisi daha sağlamdır, iyidir vs. ben bilemem ama, ona ustaları cevap versin :)

Audi TT - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_TT#8N_engines)

Hatta bir de şöyle bir liste var ki, daha bakarken kafa gitti benim :D 1.8T başlı başına bir dünyaymış :D

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines#1.8_R4_20v T_110-221kW

erdem325
29-03-2012, 13:14
Ukku'nun bahsettiği gibi ABF 160 165HP...
900kg lık bir kasada, ellenmemiş bir 02a ile
son derece tatminkar olur... belki 170 175 olur sadece dışardan çalışarak. (egzantrik vs olmayacak)

Üzeri güçler için harcama çok katlanır çünkü bu makinanin upgrade parçasını buradan bulmak çok zor.

ABF'nin ilacını yazayım ben.
2 egzantrik, (derecesi keyfe kalmış)
yay şapka seti,
ayarlı kasnak
Conta
Hava geçen heryer port polish
Oem ecuya eprom yazarak 270 üzeri egzntrikten verim almak çok zor olur.
170 üzerinde hidrolik iticilere veda etmekte gerekebilir.
Standalona ecu da lazım.
280 ve üzeri egzantrik tercih ederseniz İTB kullanmak gerekecek, uzun runnerlar keyif kaçırabilir.
Egzantik ile 180HP den başlarsınız derecesine göre atmosferik 240 250HP lere kadar ulaşırsınız. Tabi bir yerden sonra piston da lazım sıkıştırma artmalı.
Maliyet 180/190HP için 4000 liralardan başlar bir mk3 GTi parasına kadar uzanır.

Doğuştan atmoferik motorların turbolanmasını ben sevmediğim için o kısmına girmiyorum. Ama stock ABF'ye üflenir 0.6falan... doğru ayar ile kırılmaz. Sağlam makinadır.

Bu arada doğru, Cordoba WRC nin motoru sanıldığı gibi 1.8T değil, 2.0ABF altyapılı turbo dur :D
Ama bu fabrikanın ürettiği bir abf değil vw motorport tarafından servet harcanmış bir ABF dir.

oncelikle ellenmemis 02a nedir?

hocam elinize saglik..
bu bilgiler inan cok onemli benim icin..
simdi kafa tahmin ettiginiz uzere hala soru isaretleriyle dolu, sizler bilgilerinizi aktardikca birer birer azaliyorlar kafamdan..

bu arada baya baya vag ci mi oldum ne :) :D

ha unutmadan ben bi ara bi motor bulmustum, bi bakim hemen linki duruyosa yada ilan hala duruyosa onuda bi ekleyim..

ilan ucmus ya tuh :(

erdem325
29-03-2012, 13:17
Şu listeye bir bak, boy boy 1.8T var :D Hangisi daha sağlamdır, iyidir vs. ben bilemem ama, ona ustaları cevap versin :)

Audi TT - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_TT#8N_engines)

Hatta bir de şöyle bir liste var ki, daha bakarken kafa gitti benim :D 1.8T başlı başına bir dünyaymış :D

List of Volkswagen Group petrol engines - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines#1.8_R4_20v T_110-221kW)

abartmamisim ya zibilyon tane varmis hakkaten :D

Safak
29-03-2012, 13:23
oncelikle ellenmemis 02a nedir?

hocam elinize saglik..
bu bilgiler inan cok onemli benim icin..
simdi kafa tahmin ettiginiz uzere hala soru isaretleriyle dolu, sizler bilgilerinizi aktardikca birer birer azaliyorlar kafamdan..

bu arada baya baya vag ci mi oldum ne :) :D

ha unutmadan ben bi ara bi motor bulmustum, bi bakim hemen linki duruyosa yada ilan hala duruyosa onuda bi ekleyim..

ilan ucmus ya tuh :(

02a ABF'nin şanzımanı CDA dır koduda...
Hani son dişli değiştirmeden manasına söyledim.

sen 1.8T den vazgeçme ama, macera arama bence.

Safak
29-03-2012, 13:28
Bu arada, ruhsat ile ilgili sorun yaşamayız diyorsanız 1.9 TDi motorlara da yönelebilirsiniz, forumda passat'lı bir arkadaş baya birşeyler yaptı, hem hesaplı (tüketim olarak) hem tatminkar olur. Buda bir tercih meselesi tabi.

erdem325
29-03-2012, 13:34
02a ABF'nin şanzımanı CDA dır koduda...
Hani son dişli değiştirmeden manasına söyledim.

sen 1.8T den vazgeçme ama, macera arama bence.

himmmm bu benim parcacinin sana halatli sanzuman veriyim olum s..sen kiramazsin dedigi sanzuman :)
1.8t den daha mantikli baska bi alternatif yok gibi sanki tr kosullarinda..
vr6 yakit yuzunden zaten cok mantik disi kaldi artik :(



Bu arada, ruhsat ile ilgili sorun yaşamayız diyorsanız 1.9 TDi motorlara da yönelebilirsiniz, forumda passat'lı bir arkadaş baya birşeyler yaptı, hem hesaplı (tüketim olarak) hem tatminkar olur. Buda bir tercih meselesi tabi.

yok arac benzinli bizim, dizel olsaydi eger zaten dusunulecek tek alternatif olurdu hemen hemen ama maalesef..

Safak
29-03-2012, 18:05
himmmm bu benim parcacinin sana halatli sanzuman veriyim olum s..sen kiramazsin dedigi sanzuman :)
1.8t den daha mantikli baska bi alternatif yok gibi sanki tr kosullarinda..
vr6 yakit yuzunden zaten cok mantik disi kaldi artik :(




yok arac benzinli bizim, dizel olsaydi eger zaten dusunulecek tek alternatif olurdu hemen hemen ama maalesef..

Ya halatlı dediği, vites kolunun aktarması kablolu... zaten mk3 te hemen hemen hepsi öyle...

erdem325
29-03-2012, 21:09
Ya halatlı dediği, vites kolunun aktarması kablolu... zaten mk3 te hemen hemen hepsi öyle...

lugat-i cikmacilar da halatli deniliyor yani piyasa dili boyle onlarin, o bakimdan oyle yazdim bende :D

bu sekilde olusu zaten nimet:)
kesme bicme isi de olmuyor sanirim montajinda..

simdi bana oncelikle motor ve sanzuman fiyati lazim dimi...
gidip bu ikisini arastirmam lazim detaylica..

motoru koymak falan degil de sanirim en cok elektrik isleri ugrastiricak gibi ..

Safak
30-03-2012, 01:38
lugat-i cikmacilar da halatli deniliyor yani piyasa dili boyle onlarin, o bakimdan oyle yazdim bende :D

bu sekilde olusu zaten nimet:)
kesme bicme isi de olmuyor sanirim montajinda..

simdi bana oncelikle motor ve sanzuman fiyati lazim dimi...
gidip bu ikisini arastirmam lazim detaylica..

motoru koymak falan degil de sanirim en cok elektrik isleri ugrastiricak gibi ..

Motor şanzıman kolay... Önce yürüyen

Poluretan takozlar ve burçlar, arka frenlerin disk olamalı... Ön diskler büyümeli
Oversize viraj demiri şart. Kule gergisi bulunmalı.
Sağlıklı durabilecek ve sağlıklı tutnabilecek bir yürüyen elde ettiğinizde... Motoru üzerine kondurursunuz. Motoru bu karosere oturttuğunuzda, aracın 75HP için tasarlanmış yürüyeni bahsettiğiniz performansa hiçbir tepki veremez. Ancak düzde basar, getirir garaja çekersiniz, oda önünüze bir engel çıkana kadar.

Bu ekipmanları çıkma olarak temin edin bence ilk olarak yavaş yavaş uygulayın... O yüzden evvelki sayfalarda çıkmacıda falan 16v GTi yürüyeni bulursanız alıp geçirin demiştim.

Motor şanzıman nedir? elektrik tesisatı üzerine bulduğunuzda en uzun 1 haftada marşa basar gidersiniz.

Çıplak ayağa takım elbise giyseniz ne olur? ;)

erdem325
30-03-2012, 01:55
Motor şanzıman kolay... Önce yürüyen

Poluretan takozlar ve burçlar, arka frenlerin disk olamalı... Ön diskler büyümeli
Oversize viraj demiri şart. Kule gergisi bulunmalı.
Sağlıklı durabilecek ve sağlıklı tutnabilecek bir yürüyen elde ettiğinizde... Motoru üzerine kondurursunuz. Motoru bu karosere oturttuğunuzda, aracın 75HP için tasarlanmış yürüyeni bahsettiğiniz performansa hiçbir tepki veremez. Ancak düzde basar, getirir garaja çekersiniz, oda önünüze bir engel çıkana kadar.

Bu ekipmanları çıkma olarak temin edin bence ilk olarak yavaş yavaş uygulayın... O yüzden evvelki sayfalarda çıkmacıda falan 16v GTi yürüyeni bulursanız alıp geçirin demiştim.

Motor şanzıman nedir? elektrik tesisatı üzerine bulduğunuzda en uzun 1 haftada marşa basar gidersiniz.

Çıplak ayağa takım elbise giyseniz ne olur? ;)

bu bilgilendirme icinde tesekkurler..
benim tam olarak yuruyen listem bu mu olmali?
ekstra varmi daha birseyler?

motor ve sanzuman fiyatindaki merakim projenin bize nelere ne kadara mal olacagini biraz olsun kestirebilmek..
en cok parayi motor ve sanzuman tutuyor nihayetinde..

yuruyen icin varsa detayli bi liste alabilirim :)
hazir sizi bulmusken :)
yoksa iki tane buyuk fren diskiyle olacak is degil bu..
saga sola patlamayalim :D

Safak
30-03-2012, 02:52
bu bilgilendirme icinde tesekkurler..
benim tam olarak yuruyen listem bu mu olmali?
ekstra varmi daha birseyler?

motor ve sanzuman fiyatindaki merakim projenin bize nelere ne kadara mal olacagini biraz olsun kestirebilmek..
en cok parayi motor ve sanzuman tutuyor nihayetinde..

yuruyen icin varsa detayli bi liste alabilirim :)
hazir sizi bulmusken :)
yoksa iki tane buyuk fren diskiyle olacak is degil bu..
saga sola patlamayalim :D

Liste vermek falan benim pek sevdiğim şeyler değil, otomobil bu herkez kendine göre yapar. Kimisi çıkıp o öyle olmaz böyle daha iyi olur diyebilir.

Brembo vs astronomik şeyler önermiyorum. Ama imkan olursa kesinlikle kullanın.

Yani... mk3 GTi'ın 280mm fren diskleri ve kalipelerini kullanabilirsiniz, ama onlar 5 bijondur. Benim arabamın yani ibiza cupra2 nin 280mm fren diski ve kaliperi olabilir... Ama bulması pek kolay olmaz. Porya ile bulursanız MK3'ünki olabilir ama çıkmacıları gezmeniz lazım. Fren konusunda geniş bir araştırma ve gözatma ile uyumlu birçok ölçü bulacaksınız zaten.

Viraj demiri olarak mk2 GTİ'ın olur mk3'ünki de olabilir, Cupra2'nin olabilir... Uyuyor olması lazım birbirine hepsinin.

Yurt dışında birsürür poluretan üretici var, salıncak ve viraj demiri burçlarını getirtebilirsiniz dilediğinizden. Viraj demirinin ölçüsünü iyi belirtmek lazım ama.
Kullanacağınız motora göre kulaklarda alırsınız sonra.

Arka takımı komple mk2 GTi ile değiştirebilirsiniz bulursanız. Tabi 4 disk olunca fren merkezi de 4 diske uygun olmalı.

Kule gergisi olarak amerikada ucuz çözümler var kapınıza kadar gelir.
Gerçi sanayide iyi bir ustaya da yaptırabilirsiniz. İllaki çevreniz geniştir.

İyi bir set suspansiyon,
Eğer bunun için imkan yoksa oem suspansiyonlara koyacağınız motorun ağırlığına uygun modelin -35mm helezınları bir süre işinizi görür. Misal vr6 koyarsanız öne mk3 vr6 için olan yaylarını takmanız iyi olacaktır, fazla alçaltmak iyi yol tutmak değil çünkü. -35mm ile amortisörünüz de rahat çalışır. Ama mevcut aracın 75HP lik motoruna uygun yayı vr6 motora takarsanız ağırlıktan garip bir duruş ve saçma bir tutunma ortaya çıkabilir. Yay seçeneklerini bilmiyorum araştırısınız.

Bunları hallederseniz ztn 75 HP motor ile track day gibi birşeyse baya iyi zaman çıkarırsınız. :D

:icon_tup:

erdem325
30-03-2012, 03:21
Liste vermek falan benim pek sevdiğim şeyler değil, otomobil bu herkez kendine göre yapar. Kimisi çıkıp o öyle olmaz böyle daha iyi olur diyebilir.

Brembo vs astronomik şeyler önermiyorum. Ama imkan olursa kesinlikle kullanın.

Yani... mk3 GTi'ın 280mm fren diskleri ve kalipelerini kullanabilirsiniz, ama onlar 5 bijondur. Benim arabamın yani ibiza cupra2 nin 280mm fren diski ve kaliperi olabilir... Ama bulması pek kolay olmaz. Porya ile bulursanız MK3'ünki olabilir ama çıkmacıları gezmeniz lazım. Fren konusunda geniş bir araştırma ve gözatma ile uyumlu birçok ölçü bulacaksınız zaten.

Viraj demiri olarak mk2 GTİ'ın olur mk3'ünki de olabilir, Cupra2'nin olabilir... Uyuyor olması lazım birbirine hepsinin.

Yurt dışında birsürür poluretan üretici var, salıncak ve viraj demiri burçlarını getirtebilirsiniz dilediğinizden. Viraj demirinin ölçüsünü iyi belirtmek lazım ama.
Kullanacağınız motora göre kulaklarda alırsınız sonra.

Arka takımı komple mk2 GTi ile değiştirebilirsiniz bulursanız. Tabi 4 disk olunca fren merkezi de 4 diske uygun olmalı.

Kule gergisi olarak amerikada ucuz çözümler var kapınıza kadar gelir.
Gerçi sanayide iyi bir ustaya da yaptırabilirsiniz. İllaki çevreniz geniştir.

İyi bir set suspansiyon,
Eğer bunun için imkan yoksa oem suspansiyonlara koyacağınız motorun ağırlığına uygun modelin -35mm helezınları bir süre işinizi görür. Misal vr6 koyarsanız öne mk3 vr6 için olan yaylarını takmanız iyi olacaktır, fazla alçaltmak iyi yol tutmak değil çünkü. -35mm ile amortisörünüz de rahat çalışır. Ama mevcut aracın 75HP lik motoruna uygun yayı vr6 motora takarsanız ağırlıktan garip bir duruş ve saçma bir tutunma ortaya çıkabilir. Yay seçeneklerini bilmiyorum araştırısınız.

Bunları hallederseniz ztn 75 HP motor ile track day gibi birşeyse baya iyi zaman çıkarırsınız. :D

:icon_tup:

fren viraj demiri falan genel olarak hep oem vag kullanabiliyorum demek bunlar iyi oldu..
cikmacilardan bu parcalarin cogunu ben temin edebilirim sorun olmaz sanmiyorum..
suspansiyon isi zaten basli basina bir is, ilk etapta ciddi bi set alamayabilirim, dediginiz gibi uygun yaylarla bi sure idare edilebilir..
arka takim mk2 gti da olur, bulamazsamda tolede falan bakarim onlarin arkalarida disk olmasi lazim, yuruyen ayni benimkiyle hemen hemen..
fren merkezi hakeza arka dingili arakladigimiz arabadan alinabilir vs..
bunlari ogrendigim iyi oluyor tesekkur ederim..

bu cumartesi eger bi aksilik olmazsa ivedik hurdacilara gidip hem cikmacimla oturup konusayim hemde onda olmayan seyler icin onun cevresindekilerle de konusayim..

once kaba tasla bi butce cikarmam lazim, daha sonra kardesimin isler netlesene kadar bekleyip parayi ayarlamamiz lazim..
sonrasi zaten burda konu olur :)

ins basarabiliriz de guzel bi arac ortaya cikar..

mehmet6r
18-03-2018, 17:57
Hazine gibi bilgiler var konuda resmen. Hortlatıyorum ama acaba teoridekiler pratiğe döküldü mü? erdem325

maxima
19-03-2018, 12:01
Hazine gibi bilgiler var konuda resmen. Hortlatıyorum ama acaba teoridekiler pratiğe döküldü mü? erdem325

dokuldu dokuldu. aracı yukledı 2. gün motor kol cıkardı... oylede satıldı araç

mehmet6r
19-03-2018, 12:26
dokuldu dokuldu. aracı yukledı 2. gün motor kol cıkardı... oylede satıldı araç

Hadi ya.. :( üzücü olmuş

Ramcho®
20-03-2018, 10:19
hali hazırda bizde mk3 1.8t swap mevcut.
Mk1 1.8 kr GT 3071 mevcut
mk2 Vr6 Turbo 4 çeker yapılıyor su anda.

erdem325
22-03-2018, 00:50
dokuldu dokuldu. aracı yukledı 2. gün motor kol cıkardı... oylede satıldı araç

:D


Hadi ya.. :( üzücü olmuş

konu çok eski bir konu, ben bu konuyu açtığımda kırmızı bir mk2 miz vardı, komple kaporta vs vs yapmıştık, herşeyi tamamdı sadece motoru karbüratörlü bir motordu vs. ona motor alıp swap yapacaktık, sonra motor parasına ben başka bir 16v gti bulup onu satın aldım. bu konuda bahsi geçen mk2 de satıldı. gti hala bende, proje olayı hala devam ediyor. short block 2 litre 16v turbo olacak. turbosu kolları pistonları vs vs satın aldım. motoru ve şanzumanı arabaya koydum zaten. ama araya evlilik girdi, iş değiştirme olayları borçlar vs vs derken çok zaman geçti. ama yavaşta olsa hala devam ediyor.