Orijinalini görmek için tıklayınız : HONDA TÜRKİYE'den bomba açıklama! "HONDA nın kalitesi bu kadar!"
Aracımı geçtiğimiz günlerde, çeşitli eksikliklerinden dolayı yetkili servise bıraktım.
Frenlerde bir uğultu var onu da kontrol ederseniz sevinirim diye de ekledim.
Daha önce de 17.000 km de iken aynı sorunu yaşadım ve diskler ve balata garanti dahilinde değiştirildi.
Herneyse;
Uğuldama sebebini öğrenmek için ön diskler ölçülmüş ve "bitmiş" olduğu tespit edilmiş, yenisini taktırmam gerektiği bildirilerek 450-500TL civarında bir ücret talep edildi. Haliyle kabul etmedim, garantiden değiştirilmesini talep ettim. Honda TR yeye bilgi vereceklerini bildirdiler.
Ertesi gün aradıklarında ise Honda TR den RED yanıtı geldiğini arayıp söylediler.
Bu sefer ben aradım sayın kendilerini..
- Yeni disk takılalı 37bin km geçmiş ve işin garip tarafı disklerle balataların aynı anda bitmesinin çok manidar olduğunu,
- FD kasaların genelinin bu şikayetten muzdarip olduğunu, bunu kronik sorunu da kendilerinin çok iyi bildiğini;
- velev ki sorun yok, neden yüzlerce FD kasa civic in disklerini garanti kapsamında değiştirdiklerini,
- Daha önce de aynı sorunu yaşadığım için aynı şekilde garanti kapsamında disklerin değişmesi gerektiğini
- Markaya olan sevgimden ve aracıma olan tutkumdan dolayı Honda nın genelinde ama daha çok özellikle FD kasalar hakkında nacizane bilgim olduğunu,
- Civic sahibi olmam sebebi ile özellikle FD kullanıcıları arasında da tanındığımı, bu model otomobile yabancı olmadığımı;
telefondaki karşımdaki kişiye bildirdim. (Yaklaşık 30-40 dk süren bir görüşme yaptık, karşılıklı iddia çürütme şeklinde)
Bu disklerle frenlerle ilgili problem ( ki bu sorun; disk ve balata sertliği uyumsuzluğundan kaynaklanıyor) neden TypeR, S2000, Accord, CRV vs modellerde olmuyor da neden Civic lerde oluyor diye sorduğumda, Civic lere takılan disklerin 37bin km de bitmesinin Honda nın standartları/limitleri dahilinde normal olduğunu, bu aracın kalitesinin bu olduğunu söylediler.
Şu an açık sözlü oluşlarına mı (adi disk kullanıyor olmalarını kabul etmeleri) yoksa garanti kapsamına alınmayışım konusundaki dirençleri sebepli markayı kötülemelerine mi üzgün olmam gerekiyor inanın bilmiyorum. Her iki durum da içler acısı.. Honda dan artık an itibariyle inanılmaz soğudum.
Konu 500 liralık parça olayı değil.. OEM olur, Stoptech olur, Brembo olur, taktırır geçerim.. O kısım problem değil gerçekten..
Lakin Honda TR nin böyle bir tutum sergilemesi, 37bin km de disklerin bitmesi durumunu sırf garantiden değişim yapmaması sebebli inadı yüzünden normal karşılaması, ya da gerçekten bu kalitede ise parçaları ve Honda markasını müşterisine bu denli ifşa etmiş olması üzücü..
Aracımı takasa verip 2012 model Yeni Civic, CRZ ya da II. el 2010/2011 model Accord almak için bile görüşme halinde idim aynı Honda bayisi ile. Ayrıntıları ve detay bilgileri görüşüyorduk, onu da iptal ettim.
Honda markasının bir karakteri, bir duruşu vardı, farklı bir yeri vardı kalbimde; an itibariyle bitti.. Şu an a noktasından b noktasıne beni götüren bir demir yığını sadece.. Beni tanıyanlar otomobilime ne denli aşık olduğumu, düşkün olduğumu bilirler ki artık o düşüncelerim değişmiş durumda..
Honda nın demek ki abartıkları kadar bir parça kalitesi yokmuş..
Kendi kendilerini ifşa ettiler baya dillendirdiler bunu..
37bin de disk mi biter yahu, hadi onu geçtim marka da bunu normal limitlerde şeklinde mi karşılarlar? Hala inanamıyorum. :)
Sabah akşam köprü trafiğinde ne kadar zorlayabilirim diskleri? Hani ben bu kadar üzerine titriyorken otomobilimin; demek ki eşşek gibi kullansam 20 binde mi bitecekti? Şaka gibi :)
Doğuş Otomotiv bile yapmaz bunu bu kadar.. Hiç sanmıyorum..
Neyse.. Alman markalarına geçişin zamanı gelmiş demek ki..
Sabırla okuduğunuz için teşekkürler, Neyin ne olduğunu herkes bilsin istedim.
Q.
alperkirman
13-04-2012, 17:01
üstad ben honda sever biri değilim hatta honda sevmeyen biriyim .
ama bitane gavat müşteri temsilcisi yüzünden bu sevdandan vazgeçme derim
o adama söylenen bu sene garantiden parça değişimini azaltıyoruz kar yükseltmek için oda aazına geleni bilip bilmeden söylemiş gavat işte:D
üstad ben honda sever biri değilim hatta honda sevmeyen biriyim .
ama bitane gavat müşteri temsilcisi yüzünden bu sevdandan vazgeçme derim
o adama söylenen bu sene garantiden parça değişimini azaltıyoruz kar yükseltmek için oda aazına geleni bilip bilmeden söylemiş gavat işte:D
Söyledikleri ya garantiden parça değiştirmemek için değil de ya gerçekse?:)
ki derdim 300-500 lira değil benim söylediğim gibi..
Sinek küçük, mide bulandırır..
ayrıca frenlerden bahsediyoruz.. tampon kapı kolu vs değil.. Fren bu.. Tamam frenleri çok sağlıklı değildi ama yaklaşık bitme limitlerini 40bin olarak belirledikleri kalitede bir parça takmaları düşündürücü.. Can taşıyoruz koyun değil ki..
bence bi disk yuzunden komple markaya olan sevgi bitmemeli :)
darkmoon
13-04-2012, 17:04
honca civiclerdeki bilhassa yeni kasalardaki malzeme kalitesi aşikar bunu honda kullanıcılarının kendileri bile kendi forumlarında çokcana dillendiriyor şaşırmadım okuduklarıma o yüzden.. 5 yaşında sonatamın rot kolunu hyundai garantiden değişdi 5 yaşında araçdan bahsediyorum bırakın biri ikiyi üçü..
Abi markadan soğuyacak bir şey yok, modelden soğumak daha mantıklı bu durumda. Tutumları yanlış ve bence telefonda karşındaki kişinin teknik bilgisi sınırlı düzeyde muhtemelen. O yüzden verilen emri savunması normal, sonuçta o da ordan ekmek yiyo şeklinde düşünülebilir. Tabi müşteri memnuniyetini hiçe saymış oluyorlar bu durumda da genel merkez suçlu konuma düşüyor, yani TR ağının başındaki kişi özellikle.
Ne diyim, geçmiş olsun. Ama bence Japoncu, Japondan kolay kolay vazgeçemez. Ne yaparsa yapsın hor da kullansan Honda 20 bin gidecekken benzer fiyatlardaki Alman aracı 10-15 bin km ya gider ya gitmez, nacizane fikrim bu yönde. Daha çıt-kırıldım Avrupa arabaları bana göre.
honca civiclerdeki bilhassa yeni kasalardaki malzeme kalitesi aşikar bunu honda kullanıcılarının kendileri bile kendi forumlarında çokcana dillendiriyor şaşırmadım okuduklarıma o yüzden.. 5 yaşında sonatamın rot kolunu hyundai garantiden değişdi 5 yaşında araçdan bahsediyorum bırakın biri ikiyi üçü..
Aracınızın garanti süresi 5 yıl, e sürekli müşteri iseniz + olarak iyi niyet garantisi adında bir şey de var, sonuçta değiştirmeleri normal.
Disklerden dolayı alman markasına geçiyorsun fakat kroniği en az olan marka hondadır
dünya standartlarında yapılan araştırmalarda japon markaları kroniği en az markadır
bence çok iyi düşün almana veya birbaşka markaya geçmeden önce
dragon07
13-04-2012, 17:10
ezelden beri honda kullanıcısıyım,ezelden beride hondanın frenleri çöptür , herşeyi yapmıslar fren koymayı unutmuslar ...:)
aftermarket disk balata illaki takmalısınız :) bu sıkıntı yeni bişey degil eskiden varolan bi sıkıntıdır...207 rc lerde muazzam bir disk fren sistemi varken typer yine çöptür...
poseidon
13-04-2012, 17:11
Honda servislerinde farklı bir durum yok maalesef al birini vur ötekine.
Maalesef tsunamiden sonra kendilerini kıstıkça kıstılar. Nereden ne kadar kâr yapabiliriz diye düşünüyorlar.
ama suç servislerde değil servisleri ticaret ahlakı çerçevesinde denetlemeyen genel müdürlükte
ve yine ülkeleri denetlemeyen Honda Japonya'da.
Az da olsa bu olayları duydukça gidip yine Honda alan kullanıcılarda.
Ben de senelerdir Honda kullanıyorum ama artık dediğin gibi 3 harfliye geçmenin
vakti geldi.
Bir de Honda sevgisi bir yere kadar sonuçta bu araba bana hizmet edecek ben ona değil değil mi?
Genellikle tüm yazdığın yorumları okurum abi. Katıldığım da oluyor, katılmadığım da oluyor fakat anladığım kadarı ile tartışmaktan çekinmeyen biri olduğu için katılmadığım görüşlerine cevap yazmıyorum. Nihayetinde yaşım senden küçük, senin de yaşı küçük diye sözünü kâle almicak düşüncede biri olmadığını tahmin edebiliyorum fakat saygısızlık olmaması maksadında yazmıyorum. Şimdi Honda sevgini okudum, bilmiyordum doğrusu bu mesajına kadar. Bence bir markaya böylesine bağlı iken, yani bir markanın senin için değeri var iken ki bu önemli birşeydir; müşteri temsilcisi yüzünden markaya olan sevgini kaybetme. Takas çok mantıklı geldi bana bunlar üstüne. (crz) Yepyeni bir araba sana aynı marka heyecanını geri kazandırabilir. Ben bunları sana Honda sevmeyen diye bilinen biri olarak söylüyorum. Buradan hesap et abi. : )
He illaki dersen, yok benim için bitmiştir; BMW dünyasına hoşgeldin. : ))
BlackEmperor
13-04-2012, 17:13
50 bin TL ye benzinli 125 bg araba satan honda yetkilileri yatıp kalkıp Vtec mühendisine dua etsin.
Kizmakta haklisiniz bence baska bir yetkiliyle gorusun. Sizin temsilciniz bana bunlari soyluyor dogru mu diye sorun sikintinizi anlatin. Bide ondan dinleyin konuyu. Sonra soguyup sogumamak size kalmis
Disklerden dolayı alman markasına geçiyorsun fakat kroniği en az olan marka hondadır
dünya standartlarında yapılan araştırmalarda japon markaları kroniği en az markadır
bence çok iyi düşün almana veya birbaşka markaya geçmeden önce
Geçeceğim marka Mercedes (W211 cabrio) ya da bmw(E46 m3) olacak muhtemelen.. Attan inip eşeğe binme olmayacak.
Mekanik sorunu en az olan Japondur cümlesi eskidenmiş. VTİ için vs geçerli..
Geçeceğim marka Mercedes (W211 cabrio) ya da bmw(E46 m3) olacak muhtemelen.. Attan inip eşeğe binme olmayacak.
Mekanik sorunu en az olan Japondur cümlesi eskidenmiş. VTİ için vs geçerli..
Öyle diyorsunda patronumun cayenne s ini 2-3 haftada bir servise bizzat götürüyorum:)
SOMEONESPECIAL
13-04-2012, 17:21
Japonların bu tutumdan haberi olsa bir daha araba göndermezler TR ye
SOMEONESPECIAL
13-04-2012, 17:22
Ya bu arada sıfır 2012 Jazz ın fiyatını bilen var mı ?
5000km de ikinci elini 40,000 TL ye sattılar gözümün
önünde şaşırdım kaldım. Sıfırı 45,000 TL filan mı ? (1,4 Fun)
darkmoon
13-04-2012, 17:23
yeni kasa civiclerde 2007 ve sonrası sıfırında bile arızalar var nette forumlarda bolcana konular bulabilirsiniz bu konuda honda demiyorum bakınız civic diyorum.. accord 2.4 arkadaşımda var çok memnun biraderde jazz var 2004 model 6 yıldır kullanır çok memnun..
Kalite = Alman
Dogru secim Engin degistir gitsin ...
Ya bu arada sıfır 2012 Jazz ın fiyatını bilen var mı ?
5000km de ikinci elini 40,000 TL ye sattılar gözümün
önünde şaşırdım kaldım. Sıfırı 45,000 TL filan mı ? (1,4 Fun)
işe yararları 50 civarı malesef
kelalper
13-04-2012, 17:36
Arkadaşlar bir almanla hondayı aynı kefeye koymayın gülerim. Hondanın hangi stock motorunu internal a dokunmadan 450-500 hp yapıyorsunuz da dayanıyor. Aynı segment te kusura bakmayın ama konfor ve dayanıklılık konusunda almanlar japonları ezer.
Osman Bahadır
13-04-2012, 17:38
Meselenin birkaç yönü var;
- Honda yeni kasalarda, özellikle de FD kasada eski kasalara göre biraz overrated(hakettiğinden fazla değer verilen) kaldı. FD, bence eski Honda kalitesini taşımıyor. Bunda yerli üretimin de payı olabilir, incelemek lazım.
- Yeni teknolıji geliştirmiyor veya geliştiremiyor. Vtec, yani değişken subap zamanlaması bence artık yazılmasına bile gerek olmayan bir özellik, ki değişken subap zamanlaması olmayan motor kalmadığı gibi diğer markaların çoğu motorlarındaki bu standart özelliğe değinmiyorlar bile... Avrupa şartlarına uygun, küçük hacimli dizel ve küçük hacimli aşırı beslemeli benzinli motor konusunda da hakeza geride kaldı.
Meselenin diğer yönü;
- Fren ve debriyaj balatası gibi parçaların ömrü olmaz. İsteyen, azmeden çok kısa sürede bitirebilir. Siz ne kadar itinalı kullandım deseniz de İstanbul trafiği ve özellikle köprü trafiği bence önemli bir aşındırıcı etken. Ama 200k km'deki integra'mın arka balatalarının orjinal fabrika montajı nissin olduğunu ve halen bitmediğini, disklerin tamamının orjinal fabrika montajı olduğunu düşününce honda kalitesindeki düşüş de göze çarpmıyor değil. Ford C-max'imde bile 120 binde ön balataları değiştirmiştim. Arkalar pert olduğunda (160k) hala fabrika montajıydı...
Sonuç;
Bence disk-balata için marka değiştirilmez. Ama burada durum disk-balatadan çok markanın ürününün arkasında durması meselesi. Gözle görülür bir malzeme kalitesi düşüşü de var. Bu durumda akla yatan başka bir markaya geçilebilir ki bahsettiğiniz alternatifler bence gayet yeterlidir bu konuda. Ama sonuçta mekaniktir. Onlarda da benzer sorunlar yaşayabilirsiniz. Bunun garantisi yok.
50 bin TL ye benzinli 125 bg araba satan honda yetkilileri yatıp kalkıp Vtec mühendisine dua etsin.
Artik onuda satamicaklar emin ol insanlar gozunu acti aile araci diye benzinli arac satiyorlar fiyatinida dedigin gibi 45-50 lerde tutuyorlar e ona binene kadar biraz daha ver dizel golf jetta al kaliteyse kalite tasarrufsa tasarruf honda bu kafayla giderse daha cok kan kaybeder son zamanlarda bakiyorum fd ilk ciktiginda trafikte ne cok goruyorduk simdi son kasa cikti belki 3 sefer gordum durum ortada bence
poseidon
13-04-2012, 17:41
Arkadaşlar bir almanla hondayı aynı kefeye koymayın gülerim. Hondanın hangi stock motorunu internal a dokunmadan 450-500 hp yapıyorsunuz da dayanıyor. Aynı segment te kusura bakmayın ama konfor ve dayanıklılık konusunda almanlar japonları ezer.
İyi de burada Japon Alman karşılaştırması yapmıyoruz ki...
Nereden çıktı stok motordan 450-500 hp çıkarma ? ? ?
cagri-35
13-04-2012, 17:43
Şimdi bütün japoncular özelliklede hondacılar dökülür konuya ne alakası var diye :)
Ama her şerde bir hayır varmış, bence çok iyi bir seçim yaparsınız almana geçmekle.
Alman arabaları kesinlikle daha kaliteli güvenli ve tok...
ondertopcu
13-04-2012, 17:44
Alman arabasının kalite ve güvenliği tabiki tartışılmaz. Konu alman japon kavgasına gidiyor gibi :D
mechanic
13-04-2012, 17:45
honda kullanıcısı olarak 2005 siviklerin bagajı kafama düştüğünde servise gittim. bana söyledikleri "hepsi böyle"....
aynı şekilde ön sol camı kapatırken tam kapandığında da kapı kartonunu çekiyor kapıya doğru...
teneke mi teneke bana göre benim kasa.
ama. amaaaaaa.
tık demedi meret. 7 yıl oldu hiçbir şeyi yok. sapasağlam.
Alman arabasının kalite ve güvenliği tabiki tartışılmaz. Konu alman japon kavgasına gidiyor gibi :D
hehe hocam kavgada japonlar almanları döver ama :D
poseidon
13-04-2012, 17:46
Alman arabasının kalite ve güvenliği tabiki tartışılmaz. Konu alman japon kavgasına gidiyor gibi :D
Bence de gitmesin.
Konu Honda yetkili servislerinin ve Honda Türkiye'nin densizliği.
Genel itibariyle o.b.k. +1 (bu bölümde niye teşekkür butonu yok?)
Temsilci işine hakim bir arkadaş değil belliki. Aşınan parçalar grubundan bir parçaya kısa veya uzun farketmez herhangi bir ömür biçemez. Aslında bu parçalar garantiye de girmez.
Telefondaki görüşme olayı daha kötü bir noktaya sürüklemiş.
Diğer arkadaşlara da katılıyorum. Bir Disk+Balata yüzünden alışılmış markadan kopmamak lazım.
Gittim 0 km S2000 aldım,aldığım hafta bodozlama kamyonun altına giriyodum.Hemen mutluhana gittim dedim bu arabanın freni şişiyor yenı diyemi? Teste cıkalım dediler cıktık bastı bastı bişey yok ben gectim bastım şişer gibi oluyor araba durmuyor.Dedilerki bundan önce ne kullanıyodunuz...Sıfır A4 vardı B7 kasa.Dedilerki en iyi fren hondalar içinde bunlarda,belliki önceden hondanız olmamış.Daha öncede civic vardı bizde.Sonra s2000 yanına civic aldım yine.Ben seviyodum arabamı sonradan ele ayağa düşmesi dışında.Japon arabası bitek subaruyla evo alırım bu saatten sonrada.Kalite konusundada japonun uçağını getirsinler almanın traktörüyle kıyaslamam açık ve net.
Ben de mesela oldum olası S2000'in frenlerini öyle bir araca yetersiz bulurum.
Arkadaşlar bir almanla hondayı aynı kefeye koymayın gülerim. Hondanın hangi stock motorunu internal a dokunmadan 450-500 hp yapıyorsunuz da dayanıyor. Aynı segment te kusura bakmayın ama konfor ve dayanıklılık konusunda almanlar japonları ezer.
boyle bı yorum gelırse kavgaya donusur tabı :D bu arada type r s2k sorunun cevabı :D
ınsallah hatalarını telafı ederler.ama bence bı dıskten dolayı sogumamalısınız.ınsallah sızı gerı kazanırlar
Mivec_4G63
13-04-2012, 18:14
3 sene Honda civic 1.6 ies(2000) kullandım, daha sonra passata bindiğimde fren yapmamla araba anında duruyordu alışana kadar trafikte yemediğim küfür kalmamıştır. Daha sonra toyota auris aldık, arabayı durdurmanın mümkünü yok (passattan sonra). Aurisin fren diskleri 27.000'de değişmiş.
Alırken sorduk nedir bu disk değişmesi diye, adamın eşi yanlış kullanmış garantiden falan diyip geçiştirdiler. Toyota ve honda sadece motoru için tercih ediliyor bence, başka bi artıları yok. Konfor desen yok, Dayanıklılık desen tavana yağmur yağıyor sanki dolu gibi(teneke). Kapılar kuş gibi hafif, özetle honda ve toyotanın amacı performans
darkmoon
13-04-2012, 18:14
bu araba işi tercih işi bende yeni kasa passatmı yeni accord mu deseler accord derim zevk meselesi..
Mivec_4G63
13-04-2012, 18:17
bu araba işi tercih işi bende yeni kasa passatmı yeni accord mu deseler accord derim zevk meselesi..
Yeni kasa accord son yıllarda çıkan en iyi arabalardan, ancak hondanın performans motorları sayesinde pek tercih edilmiyor. 2.0 motor benzini bi yandan vergisi bi yandan. Wv 1.2 , 1.4 tsi çıkardı bi anda etraf bu motorlara sahip araçlarla doldu. Honda çok nadir dizel araç yapıyor performanstan kesinlikle taviz vermek istemiyor.
kelalper
13-04-2012, 18:18
boyle bı yorum gelırse kavgaya donusur tabı :D bu arada type r s2k sorunun cevabı :D
ınsallah hatalarını telafı ederler.ama bence bı dıskten dolayı sogumamalısınız.ınsallah sızı gerı kazanırlar
Stock internal ile tayyar ve s2000 450-500 hp lere kaç km dayanır acaba bilgin var mı. Yoksa benim F4R da dayanır. Revo stage 3 yapıyor arabaları sadece turbo upgrade ile. Tayyarda stock sıkıştırmaya vuramazsın 30R 35R turboyu.
drummer582
13-04-2012, 18:20
ben olsam bende soğurdum,honda bu servis kalitesizliği yüzünden gerçekten çok kan kaybediyor.2006nın ikinci altı ayından beri fd kasa üretiliyor,2006 model fdlerden tutunda 2011 dahil fdlerde direksiyon kutusu problemi var.arkadaş 5 yılda bu sorunu çözemedinmi her sıfır aracın 30k kmde direksiyon kutusunu garantiden değiştiriyorsun.büyük başarısızlık,kalitesizlik...
zamanında efsaneydi doğru çok kaliteli arabalar yaptı doğru ama artık ben öle düşünmüyorum,hem araç hem servis konusunda çok hataları var.honda yetkili servislerinin eski alfa yetkili servislerinden farkı kalmadı
mertarıkan
13-04-2012, 18:21
50 bin TL ye benzinli 125 bg araba satan honda yetkilileri yatıp kalkıp Vtec mühendisine dua etsin.
İmza yapıyorum :)
darkmoon
13-04-2012, 18:21
Yeni kasa accord son yıllarda çıkan en iyi arabalardan, ancak hondanın performans motorları sayesinde pek tercih edilmiyor. 2.0 motor benzini bi yandan vergisi bi yandan. Wv 1.2 , 1.4 tsi çıkardı bi anda etraf bu motorlara sahip araçlarla doldu. Honda çok nadir dizel araç yapıyor performanstan kesinlikle taviz vermek istemiyor.
performansdan ziyade d segmenti aracada şahsi fikrim 2.0 yakışıyor.. önceki araçlarımdan tecrübe ile vectra1.6 s401.6 passat1.6 bunu diyebilirim.. yani o konuda honda bence doğru olanı yapıyor..
Mivec_4G63
13-04-2012, 18:26
performansdan ziyade d segmenti aracada şahsi fikrim 2.0 yakışıyor.. önceki araçlarımdan tecrübe ile vectra1.6 s401.6 passat1.6 bunu diyebilirim.. yani o konuda honda bence doğru olanı yapıyor..
Bilmiyorum 1.4 tsi araçları test ettiniz mi, ancak hondadan pek aşağı kalır yanı yok. Honda bu şekilde %30'a hitap ediyorsa, Wv %70'lere hitap ediyor. Ama makyaj olarak accordu bende passata değişmem.
By_DoMiNo
13-04-2012, 19:28
Mesajları genel itibariyle okudum. Arkadaşlarında dediği gibi bir insan için yada fren diskleri için honda dan vazgeçme. Bu durumda kolay olay aracı satıp honda tutkusunu bastırmak. Ama Her zaman zor olanı seçmeli insan. 1 tane Lakayit insan yüzünden marka ya küsülmemeli. Ben senin yerinde olsam biraz daha görüşmeyi resmi tutardım. İlk önce görüştüğüm kişinin Adını ve yetkisini öğrenirdim ona göre görüşürdüm. Fikir ayrımı yada görüşmede bir lakayıtlik sezersem de Bir üst mevkisine başvururum. Sonuçta kimse kral değil, Kimse Vazgeçilmez değil. Fordun 2010-2011 yılında belli bir miktar 0 km aracı daha sonra boyalı değişmeli çıktı. Millette neler var.
Edit: Bir keresinde vergi dairesine kapanışa gittim. Memur benden vekaletim olduğu halde bana uyuz olsa gerek vekalette faturaları yırtma diye yetki olması gerektiğini söyledi ve kapanış yapamayacağımı söyledi. Bence bir lehçe şive hatası olabilir diye Yırtma mı felan diye heceleyerek söyledim. Evet dedi. Dedim öyle bişey yok kapanış yetkim var felan. Adam nuh diyor peygamber demiyor. Bunu diyen de serviş şefi idi. Bende onun bir üst makamı olan müdür yardımcısına gittim. Dedim böyle böyle kapanış yetkim var yırtma diyor bana. Müdür yardımcısı haklısın o başka bişeyle karıştırmıştır deyip. telefonla bildirerek kapanış işlemimi yapmasını söyledi. Sonuçta ben memurun dediğiyle kalsam yapamayacaktım. Bir insan yüzünden markaya küsme. Karakteri oturmamış ne insanlar var.
Ben bütün yorumlari teker teker okudum is gercekten Japon Alman karşılaşmasına donmuş yorumlarla ama yanlış yerden bakıyor herkez ben bı Alman kullanicisiyim ama honda benim sevdgim bı arabadir sorunu yasiyan abimizin sırf bi insan yuZunden araçtan soğuması değil herkez ayrı bı taraftan bakiyo anladığım kadarıyla baya yol yapiyo yanliz bu sorunları cogu insan yasamış belliki duymuş takip etmiş can taşıyo insanlar gercektende haklı performans olarak honda iyi olabilir yanliz konfor güvenlik olarak Alman'a gecmek istemiş bence gayet iyi bı tercih yapmış saygı duymak lazım.
Doğuş otomotiv bile yapmaz bu kadar demişsiniz. Kendi parça garantisinden değiştirdiği parçanın garantisini Almanya VW'nin değiştirin parçayı(komple şanzımandı bahsedilen parça) emrine rağmen değiştirmeyen bir firmadır. Doğuş otomotiv ülkemizde işlerin nasıl yürüdüğünü çok iyi biliyor aldığınız araç Porsche olsa bile süründürebiliyorlar adamı(ki yaptılar 0 olarak alınmış 911 turbonun davası 5-6 senede sonuçlandı o da sahibinin sabrı ve parasıyla).
Yazdıklarınızı tek tek okudum arkadaşlar. Teşekkürler.
Lakin şöyle bir durum var.
Yıllardır Honda markasına mantık sınırları içinde laf ettirmemiş birisi olarak Honda Türkiye nin kendi aracının arkasında durmamış olması, sırf kendi ceplerinden bir parça çıkacak diye (ki bu da kendi ayıplı ürünleri) müşterisini RED cevaplarına ikna(!) etmek için markayı kötülemeleri.
Ali veli hasan hüseyin kimse kim.. Benimle kimin konuştuğu ilgilendirmiyor beni. Ben Honda Türkiye ile konuştum. Velev ki benimle konuşan kişinin ayıbı söylediği şeyler, o kişiye iş veren ve Honda yı temsil etme yetkisi veren kurum da hatalıdır.
Velev ki söylediği şeyler doğru, (burada konuştuğum kişi benim kendi yorumlarım değil bu söylediklerim, Honda nın kabul edilebilir limit değerleridir diye belirtti) yine sıkıntı büyük.
Nereden tutsam elimde kalıyor.
Accord alsam bu sefer başka bir kronik sorunu var. CRZ alsam başka bir kronik sorunu çıkacak belki.. Her markanın her modelinde sorun var 4/4 lük hangi marka var?
Burada problem marka değerinin düşmemesi anlamında markanın arkasında durulmaması. Kaliteyi iyice düşürmeleri ve müşteriyi kaybetme pahasına baya rest çekmeleri..
İhtimal bu ya; tsunami sebepli ekonomi yapın şeklinde bir direktif gelmiş olabilir Honda TR yeye.. Tabi bu tahmin dahilinde bir konu..
Ancak ne olursa olsun sorun yaşayan müşteriye rest şeklinde "durum budur, red kararı değişmeyecek siz bilirsiniz" (tabiki kelime kelime böyle söylenmedi) denirse, benim bu otomobil ile bir işim kalmamış demektir.
Ben markayı, otomobilimi bu kadar seviyorken, gözümden sakınıyorken, bırakın valeye vs vermeyi, 3 yıldır direksiyona benden başka kullanan kişi sayısı 1 er kez olmak üzere 3 kişi ise, arkamda en az benim kadar ürününü savunan, marka değerini azaltmayan firma isterim. 40 binde disk erir normal standart budur şeklinde benimle kafa bulan bir marka istemem..
Accord olsa disk olmaz kapı olur, crz olsa pil olur, öteki olsa başka bir şey olur. Kronik sorunlar hep olur.. Burada soğumamın sebebi disk değil, sebep TR genel müdürlük..
Pire için yorgan yakmadım yani. Sıkıntı daha büyük. Ben çölde bir kum tanesiyim onlar için farketmez ancak çevremde de yaşadığım tüm olumsuzlukları anlatmaktan çekinmeyeceğim.
Konu Honda Alman kavgasına dönüşmesin lütfen.. Dava o değil..
Amerikan bir otomobil de tarcih edebilirdim.. Fransız da isteyebilirdim. Ama Almana geçmek istedim. Sadece tercihtir bu.. Alman Japon u döver değil konu.. Rica ederim.
Q.
Bu FD kasa kaç kilo. İstanbul trafiğinde eğer göründüğü kadar ağır bir araç ise 35 bin km de frenlerin bitmesi bence normal.
timucintt
13-04-2012, 20:36
Abi koyu bir hondacı olarak honda geçmişi baya fazla olan bir ailede büyüdüğüm için sana sadece şunu diyebilirim HONDA ve HONDA TÜRKİYE çelik motor distribütörlüğünü bitirdikten sonra anadolu hondaya geçtiği an bitmiştir benim gözümde... genel olarakta son 15 yılda honda malzeme kalitesinden tutda üretime kadar en düşük kaliteli modelleri türkiyede ürettirdi ve ithal edildi... neyseki arada accord crv s2000 gibi kaliteli hondaları soktularki marka imajını tam rezil etmediler.... HONDA'nın altın çağı kalitesi 88-95 yılları arasında kaldı... halen o yıllardaki arabalarda ilk fren disklerini balatalarını ilk rot ve rotillerini bozulmamış şekilde üstlerinde görmen gayet şaşırılmıyacak bir durumdur hemde türkiye yollarında... çünkü o zaman kalite vardı ar-ge vardı markanın gerçek anlamda üretim şevki ve kalitesi vardı ama 96 97 den sonra bu büyük japon ekonomik krizinden sonra honda başta EK kasalarla birlikte o kalitede sıçışa girdi.... ve halende geri kalıyor günlük teknolojilerden, halen ayak yapıyorlar şu anda benzin bittiğinde biz kalacaz diyede bu gidişle HONDA MOTOR CO.nun otomotiv bölümü kapanır gider direnemez bu vahşi ortama... millete bunu anlatsamda bin kere anlamıyorlar honda halen 25 yıllık vtec motorlarını ve 30 yıllık double wishbone yürüyen aksam teknolojisini arabalarına uyguluyor hemde daha uyduruk olanını.... tek değişen kasaların tipleri ve kaza dirençleri onun dışında kalite yerle bir... bu sadece Honda için geçerli değil diğer japonlar içinde geçerli honda gene onların yanında nimet kalır.... Ha HONDA TURKİYEYE gelince... onları sallama hiç işin peşini bırakma derim parçayı değiştirt. benim bu tür olaylar çok başıma geldi yetkili servisler anca para peşinde müşteri memnuniyeti düşük hondanın sen olmazsanda olur onlar için onların mentalitesi böyle... ama frenlerin aşınması doğal bişi 35.000de aşınmazsa bile 60.000 km dayanmaz yeni nesil arabaların diski :) benim çok kavgam oldu servislerle 2 tanede mahkemem var birini kazandım biri duruyor 2 senedir sürüyor :D :D
Osman Bahadır
13-04-2012, 20:41
Abi koyu bir hondacı olarak honda geçmişi baya fazla olan bir ailede büyüdüğüm için sana sadece şunu diyebilirim HONDA ve HONDA TÜRKİYE çelik motor distribütörlüğünü bitirdikten sonra anadolu hondaya geçtiği an bitmiştir benim gözümde... genel olarakta son 15 yılda honda malzeme kalitesinden tutda üretime kadar en düşük kaliteli modelleri türkiyede ürettirdi ve ithal edildi... neyseki arada accord crv s2000 gibi kaliteli hondaları soktularki marka imajını tam rezil etmediler.... HONDA'nın altın çağı kalitesi 88-95 yılları arasında kaldı... halen o yıllardaki arabalarda ilk fren disklerini balatalarını ilk rot ve rotillerini bozulmamış şekilde üstlerinde görmen gayet şaşırılmıyacak bir durumdur hemde türkiye yollarında... çünkü o zaman kalite vardı ar-ge vardı markanın gerçek anlamda üretim şevki ve kalitesi vardı ama 96 97 den sonra bu büyük japon ekonomik krizinden sonra honda başta EK kasalarla birlikte o kalitede sıçışa girdi.... ve halende geri kalıyor günlük teknolojilerden, halen ayak yapıyorlar şu anda benzin bittiğinde biz kalacaz diyede bu gidişle HONDA MOTOR CO.nun otomotiv bölümü kapanır gider direnemez bu vahşi ortama... millete bunu anlatsamda bin kere anlamıyorlar honda halen 25 yıllık vtec motorlarını ve 30 yıllık double wishbone yürüyen aksam teknolojisini arabalarına uyguluyor hemde daha uyduruk olanını.... tek değişen kasaların tipleri ve kaza dirençleri onun dışında kalite yerle bir... bu sadece Honda için geçerli değil diğer japonlar içinde geçerli honda gene onların yanında nimet kalır.... Ha HONDA TURKİYEYE gelince... onları sallama hiç işin peşini bırakma derim parçayı değiştirt. benim bu tür olaylar çok başıma geldi yetkili servisler anca para peşinde müşteri memnuniyeti düşük hondanın sen olmazsanda olur onlar için onların mentalitesi böyle... ama frenlerin aşınması doğal bişi 35.000de aşınmazsa bile 60.000 km dayanmaz yeni nesil arabaların diski :) benim çok kavgam oldu servislerle 2 tanede mahkemem var birini kazandım biri duruyor 2 senedir sürüyor :D :D
:icon_tup:
Bir Honda'cının bu kadar açık sözlü olabileceği, durumu bu kadar net ve tarafsız görebileceği aklımın ucundan bile geçmezdi. Eski bir "Eski Model Honda"cı olarak tebrik ederim. Güzel analiz.:icon_tup:
timucintt
13-04-2012, 20:45
:icon_tup:
Bir Honda'cının bu kadar açık sözlü olabileceği, durumu bu kadar net ve tarafsız görebileceği aklımın ucundan bile geçmezdi. Eski bir "Eski Model Honda"cı olarak tebrik ederim. Güzel analiz.:icon_tup:
Eee Fanatikliğe gerek yok gerçekler ortada abartmaya ballandırmaya gerek yok hiç :) :) Ama halende herkesten daha oldskool hondacıyım onada laf ettirmem :D :D :icon_tup: :)
@timucintt
Senin ne kadar bilgili ve Honda markasına olan saygını bilen kişilerdenim. Yazdıklarınla da derdimin ne olduğunu anladığını düşünüyorum. Teşekkürler :)
@Schumi
1296 kg tam olarak. Stock ağırlık.
Otomobil isterse 2 ton olsun. Hadi 3 ton olsun.
Balata ile disk aynı anda biter mi? Çok net bir soru. Honda TR cevap vermek istemedi buna.
Ya disk çok yumuşak, ya balata çok sert (Bence her ikisi de..)
Sonuç olarak birbirine uyumsuz iki parça..
Burada kullanıcının suçu yoktur. Honda TR bu ürününü değiştirmesini geçtim, hatasının arkasında durması gerekir. Değiştirmemek için Marka kötülenmez. Bu bakış açısında olan bir firma ile ileride daha büyük sorunlarla uğraşmamak için vaz geçiyorum kısaca.
2 ay sonra şanzımanda sorun çıksa "sen yoğun trafikte kullanmışsın, şanzıman çok ısınmış, dağılması normal" şeklinde verilecek bir cevaba çok şaşırmam. Honda nın hayata duruşunu beğenirdim, Honda TR sayesinde kırdılar bunu da..
kaanpoyrazoglu
13-04-2012, 20:59
Konu ile alakalı honda japonya yada belçikaya mail atmanı öneririm .Hızlı ve etkili bir dönüşü olucaktır .. Ben bir motor hacimi ile ilgili yazı alabilmek için 10 gün uğraştım, yok orayı ara burayı ara , döneceğiz size vs vs.. Eş dostla işlerin yürüdüğü ülkedeyiz maalesef...
meLaNchoLic
13-04-2012, 22:01
hondaların piyasası düşer mi acaba artık :D
By_DoMiNo
13-04-2012, 22:11
hondaların piyasası düşer mi acaba artık :D
Makara olsun diye değil ironik bir cevap vermek istiyorum. İes ve vti piyasası yükselir diyorum.
valla adamın soyledikleri yanlış tabi ama bana frenlerin bitmesi normal gibi geldi bu trafikte , 35000 km neredeyse 1 seneye tekabul eder 1 senede normal gibi,disklerde de sorun oluyosa 1 senede o zaman bu işte bi hata vardır
overblack
13-04-2012, 22:14
Stock internal ile tayyar ve s2000 450-500 hp lere kaç km dayanır acaba bilgin var mı. Yoksa benim F4R da dayanır. Revo stage 3 yapıyor arabaları sadece turbo upgrade ile. Tayyarda stock sıkıştırmaya vuramazsın 30R 35R turboyu.
alper sen bu yazdıklarına kendin inanıyormusun? aşırı besleme ile seri üretim yapılacak motor ile atmosferik besleme ise seri üretim yapılacak motorun aynı malzemeden üretildiğinimi yada aynı referans değerlerine sahip olduğuna inanıyorsun?? Merak etme honda eğer birgün turbo motor yaparsa senin arabandaki motor anca çim biçme makinası motoru olur.
konuyu açan arkadaş için;
tamamı ile haklısın kardeşim.servislerinde 700 lira maaşla boyacı çalıştıran firma call center'da muhtemelen ticaret lisesi stajeri kullanıyordur.böyle saçma sapan cevaplar almamız normaldir.zaten hondanın dünya üzerindeki en bahtsız tesisi honda türkiyedir.
Kızmakta çok haklısınız..
Eee Boşuna dememişler MERCEDES ve diğerleri diyee !!!!
Alman otomobili gibisi yok bu bir gerçek..
Geçmiş olsun..
Kalite = Alman
Dogru secim Engin degistir gitsin ...
Buğra abi, kendine gel, yönetim falan dinlemez, basarlar cezayı..
Honda varken.. Haşa..
:D
araba duz mu otomatik mi birde uretim yili nedir?
SekoLive
13-04-2012, 23:00
vay be engın abıye bunları yazdırcak kadar abartmslar olayı ozurlerı kabahatlernden buyukmus abı cok can skma sen gbı adamın dusuncelerını kırmıslar harbı utansnlar.
bmw e46 m3 okudum sanki. Abı e46 gorselde super ama gel gorkı sen m3 alırsan cıddı benzn protestolarını baslatma ıhtımalın cok yuksek:D
arkadaşlar bilmiyorum almanla honda arasındaki farkıda, 2008 model jettamızın frenlerini 65 binde yeniledik.
ben bir sorun oldugunu düşünüyorum araç sahibi gibi.
Kızmakta çok haklısınız..
Eee Boşuna dememişler MERCEDES ve diğerleri diyee !!!!
Alman otomobili gibisi yok bu bir gerçek..
Geçmiş olsun..
Kim diyor onu ya PUG ve diğerleri ;) :D :D
Konuyu açan abim ,FD6 sevdiğim bir kasa honda grubunda geçmiş olsun diyorum,ama karşılaştıgım durumlar ve yaşadıklarımdan anladıgım kadarıyla 3 tane araba markasının servisine gitmişliğim var bunlardan ikisi bizim bir diğeri akrabamızın araçlarıydı .Peugeot'un servisi de aynı hondanınki de aynı tabi genelleme yapmak olmaz ancak benim karşılaştıgım durumlar bunlar .Müşteri önceliği yok ,yakalamışken öpüyüm derdindeler ..Babamın kayseri özsa'dan 99 yılında bora ve tokattan 2010 passat almışlığı var ve servis kalitesi olarak ne honda ne peugeot yanında hiçbir şey benim gözümde,babamın aracında sorun var diye tokattan yola çıkıp 150 km yol katetti adamlar ve basit bir sorundu işimiz bu diye ilgilendiler,aynı şekilde vw'nin hangi şehrinde olursan ol servisi ilgileniyor izzet ikram ilgi alaka çok ..Ben ne peugeot'ta gördüm ne honda'da ..kalite konusunda kıyaslama yapmıyorum o kadar binmişliğim yok ben sadece servis muhabbetlerini karşılaştırdım ..Servis kalitesi ve müşteri önceligi bakımından alman bir adım önde bence
gambit49
13-04-2012, 23:12
emin ol dogus yapar :D
Bir marka doğar yaşar ve ölür. Her şeyde olduğu gibi. Önce kalite pazara girme kalite sonra kar vs. bi doğru 0'den 9'a kadar olduğu gibi.
Mesela şuanda KİA bence çok sağlam güzel performansi tüketimi en mantıklı araçlar üretiyor. Ama 10 sene sonra nasil arabalar üretecek bilinmez...
ibratice
13-04-2012, 23:52
şu an geliştirilmiş disk ve balata geliyor sizin araba km den yada 3 seneyi geçmişse garantiye sokmazlar rica edersiniz balatalarınızı ücretli diskleri garantiye sokabilirler ha bide dışardan takıcağınız hiçbir balata diskte bu probleminizi gidermez .
yeni civic kullandım .. lanet gitsin :) diskler benimde sizinle aynı kaderi paylaştı .. stoptech aldık onları taktık .. alın g*tünüze sokun dedik en sonunda .. 1 hafta sileceklerin önünde ingiliz anahtarıyla gezdim sayelerinde .. ustaları oraya bırakmayı uygun görmüş .. 3 defa aynı problemden(debriyaj) aracımı garantiden kafalarına vura vura zorla yaptırdım .. titreme ve koku yapıyordu .. mahkemeye vericeğimi söyledim 3 sefer oldu diye ama onada kılıf uydurmuslar bile .. birinde debriyaj değilde merkez vs değişik bi kelime ekleyip sorunu baska göstermişler ... amcamdada aynı araçtan vardı daha 10 bin km de yan hava yastıklarının olduğu direkler kendiliğinden açılmaya basladı (airbagler patlamadı) ondada frenler aynıydı ..
he unutmadan yaziyim belki ne lanet bi iş içinde olduğunuzu anlarsınız veya diğer arkadaşlar olayı daha iyi anlar .. frenlerle ilgili bizde sizin gibi uzuuuun uzun tartıştık , bize sorunun yüksek hızda frene basmamızdan dolayı olduğunu söylediler .. paraşüt mü açalım dediğimizde basmayın yüksek hızda frene dediler ..
bırak sat gitsin birine .. kurtar kendini ..
yaklaşık 40 bin kmden fazla stoptech disk ve balata kullandım bi kere sorun yaşamadım aynı araçta .. honda stoptechden bişeyler öğrenmeli demekki :)
honda, her türlü pislik onda!!!
onursumer
14-04-2012, 00:20
yuksek hızda frene basmayın nedemektir ya :D
borina57
14-04-2012, 00:35
çok yakın bir abimede aynsını dediler.fakat garantiden değişti.2010 sıfır almıştı.sattı 2012 aldı şahsi fikrim o daha kötü..
Maxiboost
14-04-2012, 01:35
şimdi herkes alman vs demiş kullanımdan vs den kimse bahsetmemiş. Ölçülüpte bitik denilmiş ölçüm sonuçları nedir? bitikten kastı nedir servisin. 17.000 km de normal kullanıyorum diyen bir insanın disk bitirmesi imkansız. Hele balatadan önce diskin bitmesi hepten imkansız üretim hatası vs olmadıkça. Ayrıca herkesin 17.000km de disk balatası bitse yer yerinden oynardı. Bence ya sizin kullanım şeklinizde bir problem var ya da 2 dir kusurlu ürünler denk geliyor ki zor ihtimal.
Farkında olmadan balatalarınız sıkı kalıyor olabilir, sıcak disklere su gelip bozabilir ki bu da uğultu yapar servise sorarsın bitmiş bu disk diyip geçiştirirler. Ya da fren kullanımının fazlalığından balatanız bitmiştir farkına varmadan kullanmaya devam etmişsinizdir vs.
Mercedes kullanıyoruz evde sert kullanımdan sonra disk soğutma bile yaparım ona rağmen cayır cayır çatlıyor disklerim. 1mm civarı çatlakların oluştuğu oldu ama 17.000 de bitiremedim gerçekten :) hoş full sakin kullansanızda aşırı bir ömür farkı olmuyor 112 cdi larda.
FD civic kullanan arkadaşlar fren bakım km lerini yazarlarsa oranı öğrenmiş oluruz.
yeni civic kullandım .. lanet gitsin :) diskler benimde sizinle aynı kaderi paylaştı .. stoptech aldık onları taktık .. alın g*tünüze sokun dedik en sonunda .. 1 hafta sileceklerin önünde ingiliz anahtarıyla gezdim sayelerinde .. ustaları oraya bırakmayı uygun görmüş .. 3 defa aynı problemden(debriyaj) aracımı garantiden kafalarına vura vura zorla yaptırdım .. titreme ve koku yapıyordu .. mahkemeye vericeğimi söyledim 3 sefer oldu diye ama onada kılıf uydurmuslar bile .. birinde debriyaj değilde merkez vs değişik bi kelime ekleyip sorunu baska göstermişler ... amcamdada aynı araçtan vardı daha 10 bin km de yan hava yastıklarının olduğu direkler kendiliğinden açılmaya basladı (airbagler patlamadı) ondada frenler aynıydı ..
he unutmadan yaziyim belki ne lanet bi iş içinde olduğunuzu anlarsınız veya diğer arkadaşlar olayı daha iyi anlar .. frenlerle ilgili bizde sizin gibi uzuuuun uzun tartıştık , bize sorunun yüksek hızda frene basmamızdan dolayı olduğunu söylediler .. paraşüt mü açalım dediğimizde basmayın yüksek hızda frene dediler ..
bırak sat gitsin birine .. kurtar kendini ..
yaklaşık 40 bin kmden fazla stoptech disk ve balata kullandım bi kere sorun yaşamadım aynı araçta .. honda stoptechden bişeyler öğrenmeli demekki :)
Yüksek hızda frene basmayın nasıl bir tabirdir ya.. Oldu canım.. Gaz kesmeden ölümüne gidelim o zaman..
tolgakaynak
14-04-2012, 02:17
Benim aracım FD6 2010 Model 21 bin kusur kmde frenlerden ses yada ugultu almadım daha ne zaman olucak diyede bekliyorum. Tamm frenler çok iyi deil ama dahada kötüleşmedi. zaten en ufak bişeyde direkman başka disk balataya geçmeyi düşünüyorum. bakalım hayırlısı
şimdi herkes alman vs demiş kullanımdan vs den kimse bahsetmemiş. Ölçülüpte bitik denilmiş ölçüm sonuçları nedir? bitikten kastı nedir servisin. 17.000 km de normal kullanıyorum diyen bir insanın disk bitirmesi imkansız. Hele balatadan önce diskin bitmesi hepten imkansız üretim hatası vs olmadıkça. Ayrıca herkesin 17.000km de disk balatası bitse yer yerinden oynardı. Bence ya sizin kullanım şeklinizde bir problem var ya da 2 dir kusurlu ürünler denk geliyor ki zor ihtimal.
Farkında olmadan balatalarınız sıkı kalıyor olabilir, sıcak disklere su gelip bozabilir ki bu da uğultu yapar servise sorarsın bitmiş bu disk diyip geçiştirirler. Ya da fren kullanımının fazlalığından balatanız bitmiştir farkına varmadan kullanmaya devam etmişsinizdir vs.
Mercedes kullanıyoruz evde sert kullanımdan sonra disk soğutma bile yaparım ona rağmen cayır cayır çatlıyor disklerim. 1mm civarı çatlakların oluştuğu oldu ama 17.000 de bitiremedim gerçekten :) hoş full sakin kullansanızda aşırı bir ömür farkı olmuyor 112 cdi larda.
FD civic kullanan arkadaşlar fren bakım km lerini yazarlarsa oranı öğrenmiş oluruz.
üstad.. 17 bin km de diskler bitmedi.
diskler fren balatasının sertliğinden ve yüksek hızlarda (+150km/h) frene basıldığından dolayı mikron oranında yamuldu ki bu sebepten türkiyede FD kasa civic lerin yüzlercesinin diskleri garanti dahilinde değişti.
Düşün bir otomobille gidiyorsun.. 150km üzeri bir hızdasın otobandasın, karşına bir kamyon çıkıyor, frene asılıyorsun sonuna kadar.. Ne olur? Bir şekilde durur/yavaşlar ve yoluna devam edersin değil mi..
FD civic içinde isen geçmiş olsun.. Diskler sizlere ömür.. İçeride inanılmaz bir uğultu frene ayağının ucu ile "dokunsan" bile..
Kullanıcı hatası neresinde bunun? ya da kusurlu ürün olma ihtimali? Bu sorunu civic kullanıcılarının %90 ı yaşamıştır. Yaşamayan da ya farkında değildir, ya da frene asılacak bir pozisyon olmamıştır.
Garantiden diskler değişirlerken kendileri kabul ediyor zaten kendileri kaynaklı sorun olduğunu.
kaldıki örneğin küçücük bir toz lastiğini bile kullanıcı hatası diyerek değiştirmezlerken ön diskler ve fren balataları komple garantiden değişti. Kullanıcı hatası şüphesi olsa zırnık koklatmazlar firmalar emin olun..
Balata konusu ise; balataların bitmesi çok normal. Biter..
10bin km de de bitebilirdi, sesimi çıkarmazdım. ama disk ise konu, bu işte tuhaflık var.
Lakin sıfır diskin üzerine sıfır balata takılıp da 37bin km sonra her ikisini de aynı anda bitirecek babayiğit ben tanımıyorum. Ben malın önde gideni olsam, zerre kadar bilmesem kullanmayı, yine de bitiremem bu kadar sürede. Sadece pistte kullanıyor olsam, time trial yapsam örneğin devamlı, 20 binde bitsin diskler tamam.. Normal trafikte nasıl bitebilir ki bu sürede.. Ne kadar yanlış bir kullanım olabilir ki bu diskler bitsin?
2 dir kusurlu ürünün denk gelmesi değil sözkonusu olan..
Diskin yumuşak, balatanın sert oluşu.. ve diski yemesi..
Arif.. Bana da söylendi ilk garantiden dğeiştiğim zaman.. O zaman da biraz arıza çıkardılar 150km yi geçmeyin falan dediler.. Bisiklet alırdım o zaman niye ben bunu aldım ki şu söylediğin şeye sen inanıyor musun şimdi diye söylenmiştim.. Kem küm edildi peki dendi sonra da..
Bu arada 3 yıl garanti vs diye söylemiş bir arkadaş da, 2009 model bu çocuk 5 yıl ve 150bin km garantili sözüm ona.. Kağıt üzerinde hepsi.. Lafta bin derededen su getiriyorlar..
Yarın serviste maç var.. Dur bakalım ne olacak..
Bakalım hatalarının arkasında neden duramadıklarını, yarım ağız konuştuklarını, onlara anlatabilecek miyim, yoksa buradaki çoğu arkadaşın anladığı gibi vay efendim niye benim diskimi bedavaya değiştirmiyorsunuz gibi bir şey mi söylediğimi düşünecek onlar da..
S.Özeren
14-04-2012, 03:42
Abi markadan soğuyacak bir şey yok, modelden soğumak daha mantıklı bu durumda. Tutumları yanlış ve bence telefonda karşındaki kişinin teknik bilgisi sınırlı düzeyde muhtemelen. O yüzden verilen emri savunması normal, sonuçta o da ordan ekmek yiyo şeklinde düşünülebilir. Tabi müşteri memnuniyetini hiçe saymış oluyorlar bu durumda da genel merkez suçlu konuma düşüyor, yani TR ağının başındaki kişi özellikle.
Ne diyim, geçmiş olsun. Ama bence Japoncu, Japondan kolay kolay vazgeçemez. Ne yaparsa yapsın hor da kullansan Honda 20 bin gidecekken benzer fiyatlardaki Alman aracı 10-15 bin km ya gider ya gitmez, nacizane fikrim bu yönde. Daha çıt-kırıldım Avrupa arabaları bana göre.
bu yoruma çok güldüm Allahta seni güldürsün :D
geçmiş olsun
Cost saving rulazz.
Kızmayın dünya böyle artık. bu arada benim araç 83000'de hala aynı diskler 3. set balata :)
QUANTUM
Şimdi burada yapacağınız 2 şey var yani ben olsam bu yolu izlerdim. ilki tüketici haklarına gereken başvuruları yaparak hakkınızı en sıkı şekilde arıyorsunuz. bu işle alakalı olan köşe yazarları falan var birçok mail atıyorsunuz ve dikkat çekiyorsunuz.
diğer yolda ilkine ek olarak, japonyaya çok detaylı hiçbir basamağı atlamadan bir mail atıyorsunuz. servis kayıtları vs ekliyorsunuz.
biz bu 2 yolla evimize aldığımız sharp marka tv nin tüpünü değiştirmiştik seneler önce. o zaman sharpı sabancı getiriyordu ve kabul etmediler aynı şekilde yan çizdiler babamda inat etti japonyaya mail attı. adamlar 1 hafta sonra geri dönüş yaptılar ve bize yok olmaz cart curt diyen yetkili servis ile. kapıyı bi açtk tv yi almaya gelmişler değişim için. diyeceğim o ki japonlar bu işlerde malının arkasında duran müşteri memnuniyetine önem veren insanlar.
ek olarak yukarda alman olsa olmazdı bu gibi sığ cümleler kurulmuş. bir kerede sığ olmayı bırakın. almanda bunun kat be kat fazlasını yaşayan tanıdıklarım oldu. her firmada yaşayabilirsin bu sorunu.
Hondaya hicbir zaman isinamadim. Gecmis olsun, umarim sorununuz cozulur.
battalgazi
14-04-2012, 09:15
honda bir araç için frenin ne demek olduğunu kavrayamamış bir firma , başlarından savuşturmak için şikayet eden her kullanıcının birkez diskinin balatasını değiştirip biz görevimizi yaptık bak yine oldu bu sefer suç senin diyecek kadar yüzsüzler,ilk bakımda balata disklerim değişti 250 km geçmeden gene uğultu başladı 20 bin bakımına kadar dayandım yine şikayet ettim aynı ses gelmesine rağmen normal dendi, şuan yüksek hızda frenlediğimde korkuyorum ayağımı frenden çekiyorum yok böyle bir patırtı uğultu..6 yıldır bu kasaya biniliyor hiçmi freni yüzünden dava açan yok ona üzülüyorum saçma sapan sebeplerden arabaları başka ülkelerde çağırıyorlar bizde müşteri suçlu bulunuyor
poseidon
14-04-2012, 09:20
Honda yeni modeller çıkardıkça bozdu kendini.
Dikkat edin.
Ef-Eg-Ek'lar kendi sınıflarının ve yıllarının en problemsiz araçları.
Bir kere arabaya para veriyorsun bir daha servisin yolunu unutuyorsun.
8-9 senedir 1,4 - 1,6 ve vti olmak üzere 3 farklı 96-99 civic kullandım.
1 kere arka takım, 2 kere hararet müşürü ve ömürünün bitmesi sebebiyle
son susturucu değiştirmekten başka para vermedim.
Tamam frenleri, güvenlik ve konforu vasat
ama bunların dışında yeniler dahil motor sağlamlığına laf söylettirmem.
Honda kullanmadan komple kötüleyen arkadaşlar umarım hayatlarında 3-5 km dışında uzun süre
Honda kullanmışlardır. Yoksa neye dayanarak komple kötülediklerini merak ederim.
Ama Honda'yı da körü körüne savunmuyorum arkadaşın şikayet ettiği konu bir güvenlik konusu markayı ve aracı değiştirmek için de yeterli bir sebeptir.
Hele ki bu açıklarının karşısında bu kadar sorumsuz duran bir Honda Türkiye varsa.
Eğer araçtan konfor ve güvenlik beklentim çok değilse 2001 model ve daha eski
Honda tercih ederim. Onun dışında Honda artık çağa ayak uyduramıyor.
darkmoon
14-04-2012, 10:22
98-99 1.4 is tek kapılar taş gibi sağlamdır tamam kütük mütükdür donanım yokdur konfor yokdur ama sağlam araçlardır güzel bir projelendirme ila biraz izalasyon biraz modernizasyon ile ömürlük kullanıcak araç haline gelir bence.. ama 99 dan bu güne kadar çıkan kasaların hepsinde sıkıntılar sorunlar heleki son kasalarda hiç eksik olmadı..
araçları ülkelere ayırıp da alman japon fransız diye ayırt etmekde yanlış her ülkenin iyi araçları var fiyat performans beklenti eğrisinde ama geneli sorunlu olunca o ülke araçlarının hepsine sorunlu gözüyle bakıyor bizim halkımız fransız şahsen sevmem hiçde fransız aracım olmadı ama fiyat performans eğrisinde full bir 406 her zaman bence iyi bir seçimdir 15 bin tl ye deri döşemeli ısıtmalı elektrikli koltuklu iklim klimalı v.b araç almak zordur o açıdan bence gayet doğru bir tercihdir renaultda safrane misal her zaman bende yeri ayrıdır ağzına kadar dolu bir araçdır.. megan cabrio 12-13 bin tlye cabrio araç arayan için iyi bir tercihdir bana göre yada 306 cabrio.. v.b uzar gider araçlarda seçimler insanların ihtiyaç fiyat orantısında olduğu için ülkeleri bu genellemeye sokup japonlarda şöyle demek bence yanlış bende mazdanında yeri ayrıdır gayetde tok kalıplı araç üretir mazda yeni 6 serilerine binen varsa bilirler japon diyemezler çok kalıplı kemikli ve kaliteli.. subaru 4 çeker sistemi ile yeri ayrıdır bilhassa yeni legacy boxer dizel motorlu olanları dehşet ilerde bir tane almayı çok istiyorum.. italyanda keza her zaman bir alfa nın yeri ayrıdır 156 sı olsun 159 olsun.. bu gün bence fiyatına oranla 2.0 selespeed alınabilicek üst sınıf segmentinde bir araçdır.. yani alman ve diğerleri demek bence yanlış alman çokmu iyi eski a5 coupem 2 kere termostat değişdi şu anda e90 3.20d bendeki silkeleme yapıyor 2 dir servise gidiyor bir şanzıman dediler yazılım yenilediler gene olmadı şimdi turbo diyorlar v.b daha 4 yaşında bile olmadı araç bundan yıllar önce passat 1.6 fsi ım vardı oda arıza ışığı eksik olmazdı bir vectramı çok güzel kullandım ondan hiç bir sıkıntı çekmedim yani almanda öyle ahım şahım amanda aman araç üretmiyorlar abartmamak lazım..
Maxiboost
14-04-2012, 10:28
Abi durum dedigin kadar vahimse 1 frende gecmis olsun diyosan tuketici mahkemelerine basvur bence. Oyuncak degil otomobil deli gibi arka arkaya frn yapmadikca nasil bozulur
Accord al hayatını yaşa :)
MR.TurboALİ
14-04-2012, 15:19
"japondan uzak durucan amerikanı sevicen almana binicen" diye diye aşıladı bizi abilerimiz.
bi fren için markaya küsülmemeli bencede:icon_tup:
onn_dear
14-04-2012, 15:36
Yil 2001 son kasa 1.4is ve 1.6ies uretimi bittikten sonra honda da tr.de bitmistir.
Jeandan-R
14-04-2012, 15:38
37binde disk bitebilir bu arada. Ama fd kasa civiclerde kronikti bu sorun
jdmantalya
14-04-2012, 16:00
Hondanın Tek Sıkıntısı Fren Sistemleri Bizim Japonlar Pek Akıl Edememiş Sanırım :)
En İyisi Hava Kanallı Disk Kullanmak :)
Ama Yine Alacaksan JAPON Al Derim ...
Yiğit G.
14-04-2012, 16:14
37binde disk bitebilir bu arada. Ama fd kasa civiclerde kronikti bu sorun
2001 den bugune kadar crx i kullandım daha disk değiştirmedim.Sadece 2 kez taşlattım oda diskler sogumadan yıkadım bi kaç kez sanırım ondan yamulmuşlardı.Citroen 70.000 oldu onunda diskleri değişmedi bi sorun yok
Honda TR İle 2010 FD6 Kasa Aracımla Ben de Çok Problem Yaşadım Ama Forumda Bi Miktar Rezil Edince Binbir Rica Binbr Hediye İle Beni Tekrar Servise Yönlendirip Ellerinden Gelenin Fazlasını Yaptılar Ama En Son 40.000 Km Bakımımı Yaptırdığım Halde Kapanan Plaza Honda Yazeks Bunu İşlememiş ve Aracımın Garanti Dışı Olucağı Söylendi Yine Baya Bir Talan Ettim Bu Seferde Merak Etmeyin Aracınız Garanti Dışı Değil Dediler Sonuç Şubat Ayı İtibariyl VW Geçiş Yaptım :)
Bu gün servise gittim, ne yazık ki sessizce dinlemek durumunda kaldılar olan biteni, Honda TR ile yaptığım görüşmeyi.. Hiç bir yorumda bulunmadılar ya da bulunamadılar.
Zira bu durumda isteseler de istemeseler de taraf durumundalar.. Hatta gayet nazik davranıp şirket olarak kendi insiyatifleri ile başka konulardan telafi edecekleri sözünü verdiler. Bu sebepten dolayı Mutluhan Honda ya teşekkürler.
Diskler 40 binde bitebilir diyen arkadaşlarım..
Ben balata ile diskin aynı anda bitmeyeceğini iddia ediyorum. fizik kurallarına aykırı böyle bir şey hammaddesinden dolayı.. Belki çin malı otomobiller için maliyet düşürücü sebeplerden dolayı 40bin de bitebilir diskler ancak global hiç bir firmanın disk ömrünün bu kadar düşük olacağını düşünmüyorum. velev ki düşük, kendi markalarına .ok atacaklarını da düşünmüyorum.
Sırf dısk için markaya kızdığımı düşünen arkadaşlardan ricam da üşenmeyip konunun tamamını okuduktan sonraki düşüncelerini okumak beni daha memnun eder.
Teşekkürler yorum ve fikirleriniz için.
Q.
37000 km de disc balata bitmesi normal e46 m3 aldginda hondayi mumla ararsin :D
bugramutlu
14-04-2012, 20:38
söylediklerinde sonuna kadar haklısın. bi otomobilin görüntüsü güzel olabilir motoru güçlü olabilir ama altyapısı sağlam değilse ne yürür ne durur. ayrıca yapılan olayıda anlamış değilim nası bi kafa yapısı ki bu kendi malının kötü olduğunu söylüyosun ve savunuyosun. bir iki boş kafanın düşünülmemiş bi anlık parlak fikrinin sonuçları biz niye çekelim ki. sen tekrar gitmişsin ve Mutluhan yardımcı olmuş. ben şahsen pes etmezdim onlara göre bait ben olsamda olur olmasamda ama ben o aracıda havadan almadım çalıştım çabaladım aldım ve sen bunu bana bir bir türlü ambalaşla şaşayla sundun yerine göre arkasında da duracaksın durmayacaksanda çekil kenara ki işini hakkıyla yapanlara yer açılsın. umarım başka sorunlar yaşamazsın. Honda yı genel olarak pek fazla seven bir insan değilim bu konudan sonra düşüncelerim biraz daha şekillenmedi değil.
coolvtec
14-04-2012, 21:33
Artık honda, eski honda DEĞİL!!!
Japonyaya gönderilecek metin hazır.
2009 yılına ait servis faturaları ve kayıtları, ve bu hafta servisten yazılı alacağım garanti red cevabı.. ayrıntılı fotoğraflar, ayrıca Honda TR ile yaptığım telefon görüşmesi, vsvs.. Kayıt etseydim iyi olurdu bu görüşmeyi ancak o da benim tarafımda yasal değil. Belki Japonyadaki merkez bu kayıtları isteyebilir, çünkü "hizmet kalitesi" adına kaydedildiği anonsu ile görüşmeye başladık kendileri ile..
Japonya merkeze göndereceğim metni hem ingilizce hem japonca göndereceğim. Çalıştığım kurumun anlaşmalı tercüme şirketi bir kere de benim için işe yarasın..
Ankara da Honda yetkılı servısınde çalısırken bır tane 2007 model 120.00 km de FD6 Kullanacısı Musterım vardı
aracın gecmısını ınceledıgımde
her 10.000 kmde bır veya her 20.000 km de bır on fren dıskı garantı kapsamında degısıtırılmış
daha sonra aracın 3 yıllık garantı suresı dolunca
yıne aynı sıkayetten arac servıse gelmıs
ve on fren dısklerı musterı odemelı olarak degısıtırılmıstı
ve 5000 km sonra yıne aynı sıkaetten arac gelınce parca garantısınden dısk degısıtılmıs
ve yıne aynı sıkayetten arac servıde geldı sans eserı bana verıldı
sahıbı pamuk gıbı bır kısıydı ama fren sorunundan kesınlıkle bıkmıstı
ben ona stoptech fren dısk ve balata onerdım
parcaları kendısı temın ettı ve taktık
sorun suz sekılde kullandı aracını
acıkcası fd dekı en buyuk sorun
stoptech de en ıyı cozum :)
Ankara da Honda yetkılı servısınde çalısırken bır tane 2007 model 120.00 km de FD6 Kullanacısı Musterım vardı
aracın gecmısını ınceledıgımde
her 10.000 kmde bır veya her 20.000 km de bır on fren dıskı garantı kapsamında degısıtırılmış
daha sonra aracın 3 yıllık garantı suresı dolunca
yıne aynı sıkayetten arac servıse gelmıs
ve on fren dısklerı musterı odemelı olarak degısıtırılmıstı
ve 5000 km sonra yıne aynı sıkaetten arac gelınce parca garantısınden dısk degısıtılmıs
ve yıne aynı sıkayetten arac servıde geldı sans eserı bana verıldı
sahıbı pamuk gıbı bır kısıydı ama fren sorunundan kesınlıkle bıkmıstı
ben ona stoptech fren dısk ve balata onerdım
parcaları kendısı temın ettı ve taktık
sorun suz sekılde kullandı aracını
acıkcası fd dekı en buyuk sorun
stoptech de en ıyı cozum :)
dışarıdan çözüm aramak zorunda değilim ?
dışarıdan çözüm aramak zorunda değilim ?
Ben sadece Öneri sundum..
Bence frenler bu kasaya kucuk gelıyor
Bu bır Problem degıl
Tasarım hatası :soru:
Honda ya sızın gıbı mılyonlarca sıkayet gelıyodur
ınsallah sorununuza cozum bulursunuz.
Ben sadece Öneri sundum..
Bence frenler bu kasaya kucuk gelıyor
Bu bır Problem degıl
Tasarım hatası :soru:
Honda ya sızın gıbı mılyonlarca sıkayet gelıyodur
ınsallah sorununuza cozum bulursunuz.
yo size bir şey dediğim yok yanlış anlamayın. Bu sorunu kökten halleden tüm seçenekleri biliyorum. Hatta pratikte hangi marka, nasıl uygulanmalı, neye dikkat edilmeli vs derecesine kadar biliyorum.
Lakin başkalarının hatalarını ben düzeltmeye çalışmak zorunda değilim.
Kendileri düzeltecek bunu.. Bu gün değilse yarın.. 5 yıl 150bin km garanti veriyorum diyorsa yapacak.. Havaya garanti ben de veririm..
Garantı kıtapcıgını dıkkatlı okudunuzmu ?
Hanı o arabayı alırken sevıncten neye ımza attıgınızı bılmeden ımzalagıdınız kıtapcık
Genellıkle Yenı arac alan musterıler okumadan ımzalar
bır cok evrak ızmaladıgı gıbı
Iste o kıtapcıkta
Ilk 3 yıllık garantıye nelerın gırdıgını ve daha sonra 1+1+1 yıllık garantının nelerı kapsadıgını acıkca yazıyor ve arac alan kısıler bunu ımzaladıgı ıcın butun garantı kosullarını kabul etmıs sayılıyor
bu yuzden Honda her konuda kendını haklı cıkarır
araca park ampulu takılsa garantıden cıkartabılır..
ayrıca aynı sıkayet ıle 3 kere iş emrı acılmıs ve problem gıderelememişse sızın mahkemeye verme hakkınız doguyor ve araç degıstırme talebınde buluna bılırsınız.
ama tabı bu konuda da servıs kendını koruyacak tarzda is emrı kapansları yaptıysa yıne kendını haklı cıkarabılır Honda :)
Not olarak sızın araçta 18 jant var
orjınalı 16 dıye yıne garantı dısı bırakabılırdı servıs yıne ıyımser davramıs :)
HondatugraL
14-04-2012, 22:13
sevgılı abıcım bence bu disk olayı markadan soğumanı gerektırmez. FD den nefret edebılırsın ama bı dısk yuzuncen s2000 ı si ı vteclerı de heba etmıs oluyorsun markaya kuserek. Konuya gelıcek olursak haklısın gibi geldi.
@ Quantum , Değerli kardeşim :) , Senin yuzunden aldık arabayı :D butun suç senin oğlum verdin gazı - verdin gazı aldırdın bize arabayı :) Şaka bir yana yazacak o kadar çok şey var yazmaya üşeniyorum.Benim frenler de bir problem yok araç 20.000 km'de (ses vs. gibi) ama arkadaşların aynı segment opel,vw ve bmw(farklı segment) gibi araçlarını kullandıktan sonra kendi aracımı kullanırken çok korkuyorum.Bizim civic'ler durmuyor,valla billa durmuyor.Benimkilerin zamanı gelsin direkt stoptech taktırcam.Çok geçmiş olsun Enginim.
Not:Bu arada direksiyon kutusunun içinden sanki içine civciv koymuşsun gibi ses gelmeye başladı.
Garantı kıtapcıgını dıkkatlı okudunuzmu ?
Hanı o arabayı alırken sevıncten neye ımza attıgınızı bılmeden ımzalagıdınız kıtapcık
Genellıkle Yenı arac alan musterıler okumadan ımzalar
bır cok evrak ızmaladıgı gıbı
Iste o kıtapcıkta
Ilk 3 yıllık garantıye nelerın gırdıgını ve daha sonra 1+1+1 yıllık garantının nelerı kapsadıgını acıkca yazıyor ve arac alan kısıler bunu ımzaladıgı ıcın butun garantı kosullarını kabul etmıs sayılıyor
bu yuzden Honda her konuda kendını haklı cıkarır
araca park ampulu takılsa garantıden cıkartabılır..
ayrıca aynı sıkayet ıle 3 kere iş emrı acılmıs ve problem gıderelememişse sızın mahkemeye verme hakkınız doguyor ve araç degıstırme talebınde buluna bılırsınız.
ama tabı bu konuda da servıs kendını koruyacak tarzda is emrı kapansları yaptıysa yıne kendını haklı cıkarabılır Honda :)
Not olarak sızın araçta 18 jant var
orjınalı 16 dıye yıne garantı dısı bırakabılırdı servıs yıne ıyımser davramıs :)
ben her konuya hakimim arkadaşım yorma sen kafanı
overblack
15-04-2012, 19:46
ben her konuya hakimim arkadaşım yorma sen kafanı
bak bu yanlış olmuş işte.insan gibi yardım etmeye çalışıyor herkes sana.kafa yormamızı istemiyorsan açmıcan kardeşim buraya konuyu kendin halletcen işini.forum ortamı burası ya sevimsiz cevaplar vermeyin böyle insanlara.kalp kırıyorsunuz sonra.ne demiş mertcan? doğru şeyler yazmış.
VTec_king
15-04-2012, 22:39
hondanın malesef bir çok modelinde fren sistemi sorunu mevcut.vti ların mesela berbat.type r ınki idare eder s2000 ki iyi.hondanın en iyi yaptığı şey sorunsuz motor ve şanzıman üretmek..
ibratice
16-04-2012, 00:52
[QUOTE=MeRtCaN;5778312]
Not olarak sızın araçta 18 jant var
orjınalı 16 dıye yıne garantı dısı bırakabılırdı servıs yıne ıyımser davramıs :)[/QUO .QUOdoğru demişsin 18 jantda daha çabuk hızlı soğuduğu için sıcak soğuk çarpılmada yapabilir senin gırgırına söylediğin doğru aslında. bu firen işini bazıları çok abarttı bizde çok disk red ettik adam çıkıyo yola diskleri morartana kadar firen gaz firen gaz nasıl olsa kronikya hiçbiri 125 km süratin altında yapmıyor mahkemeye gitse araba değiştirme sevdasındakilerin kursağında kalıyor yasal hız sınırından şu anda firenlere yapılan yeni setlerden geriye dönen olmadı olanlarda art niyetli insanlar .
Techturkey.com Post 103
--------------------------------------------------------------------------------
bak bu yanlış olmuş işte.insan gibi yardım etmeye çalışıyor herkes sana.kafa yormamızı istemiyorsan açmıcan kardeşim buraya konuyu kendin halletcen işini.forum ortamı burası ya sevimsiz cevaplar vermeyin böyle insanlara.kalp kırıyorsunuz sonra.ne demiş mertcan? doğru şeyler yazmış.
ok .
Day Walker
16-04-2012, 07:39
Engin abi geçmiş olsun abi sorun olmazsa Honda TR den kimle görüştün.
Ayrıca abi şuan kronik problemleri olmayan marka yok gibi alışılmışı değiştirmek zaman ve sabır isteyen büyük bir mücadeledir.
kuvvetli ihtimal o konuşmalar kayıda alınmıştır ben senin yerinde olsam bununla ilgili honda japonyaya kadar şikayet maili atarım..
e-bayraktar
16-04-2012, 08:33
HONDA'nın altın çağı kalitesi 88-95 yılları arasında kaldı... halen o yıllardaki arabalarda ilk fren disklerini balatalarını ilk rot ve rotillerini bozulmamış şekilde üstlerinde görmen gayet şaşırılmıyacak bir durumdur hemde türkiye yollarında...
çok haklısın 91 crx 360,000 km de hala orjinal diskler....
BKaya35i
16-04-2012, 09:02
Aracım 32.000 km'de şuan 2008 model.
Frenlerle ilgili şikayetimi daha ilk bakımda iletmiştim Honda servisine.Temizlediler baktılar sorun yok dediler geçiştirdiler.
Araba şuan tek başımayken 130 km/h üzeri frene bastığımda acayip bir uğultu ve titreme yapıyor.
Düşük hızlarda sert basınca takır tukur ses yapıyor.
Araba doluyken 3-4 kişi ile 100 km/h'in üzerinde frene basar basmaz uğultu ve titreme yapıyor.
25.000 km'den itibaren yaşıyorum bu problemi ve kronik bir sorun olduğunu bildiğim için açıkcası servisinde sorunu çözemeyeceğini düşündüğüm için kendimi bu sorunla kullanmaya alıştırdım.
metinmb407
16-04-2012, 09:37
Abi markadan soğuyacak bir şey yok, modelden soğumak daha mantıklı bu durumda. Tutumları yanlış ve bence telefonda karşındaki kişinin teknik bilgisi sınırlı düzeyde muhtemelen. O yüzden verilen emri savunması normal, sonuçta o da ordan ekmek yiyo şeklinde düşünülebilir. Tabi müşteri memnuniyetini hiçe saymış oluyorlar bu durumda da genel merkez suçlu konuma düşüyor, yani TR ağının başındaki kişi özellikle.
Ne diyim, geçmiş olsun. Ama bence Japoncu, Japondan kolay kolay vazgeçemez. Ne yaparsa yapsın hor da kullansan Honda 20 bin gidecekken benzer fiyatlardaki Alman aracı 10-15 bin km ya gider ya gitmez, nacizane fikrim bu yönde. Daha çıt-kırıldım Avrupa arabaları bana göre.
İlahi Levent :) Allah ta seni güldürsün :)
Belki bu yazdıklarımla tepki alabilirim bilmiyorum. Amacım Alman-Japon kavgası çıkarmak, varsa da bu kavgayı körüklemek değil. Sizler kadar diğer motorlardan modellerden arabalardan anlamam ama aracımın ustasıyım. VW kullanıcısıyım. Her markanın modelin kendine göre avantajları, dezavantajları var. Japonda sorunsuzluk ön planda ise Almanda konfor ve güvenlik ön plandadır. VW de de kronik sorunlar var. Tüm yorumları okudum. Japonun sorunsuz olmasının sebebi (kendi aracıma muadil araçları ele alıyorum) araca nerede ise donanım eklemiyorlar eski mantık kara düzen devam. Misal benim aracım 2004 Bora. 2006 Corolla araca bindim aynalar elektrikli değil manuel. Araca bindiğim gibi hayal kırıklığı. Manuel olan birşey kırılmadığı sürece arıza verir mi? Vermez. Bora nın en boş modelinin bile aynaları elektriklidir 1998 den beri. Aracımı alırken dedim ya muadil olarak Astra, Corolla, Civic te bakındım. Valla hi Civic te bir tane yol bilgisayarı olan model bulamadım. Yukarıda da belirttim araçtan modelden detaylı şekilde anlamam ama ben bulamadım. Şimdi aracımda yol bilgisayarı var ama kronik sorun olarak bu araçlarda da yol bilgisayarı ekranında sorun çıkabiliyor.Ondan sonra bizim araçlarda da boğaz kelebekleri (AKL motorda benim aracım BCB motor) sorunlu fakat yeni modellerde sorun düzeltilmiş.
Aracım 63 bin km de ne disk ne de balata değişti maşallah. Ama yavaş yavaş değişimi gerekiyor ses yapmaya başladı.
Şimdi genel itibari ile şöyle bir düşünce oluşmuş. Fren diski için markadan soğuma. Olay fren diski, dreksiyon kutusunun kroniği vs değil. Markanın yetkililerinin markasını kötülemesi. Akabinde malının arkasında durmaması. Hani şikayet deyip forum içerisinde birisinden birşey aldıktan sonra malzemede sorun çıkar satan kişide bende iken sağlamdı sende iken bozuldu deyip içinden sıyrılır veya bunların geneli böyle deyip parasını alır gerisine bakmaz. Sonra da şikayet linki açılır insanlar 50-100 lirasının derdinde değildir ama 50-100 liralık malzeme kişi için çok önemlidir ve onun canını yakmıştır. Telafisi çok zor olan veya olmayan işler gelmiştir başına. Ondan sonra da o kişiden bir daha alışveriş yapılmaz ve diğer üyelerin o kişi hakkındaki düşünceleri değişir kimse de alışveriş etmez. Durum sanırım özetlenmiştir.
Hele hele fren gibi hayati bir mekanizmada bu tür sorunlar çıkıyorsa sanırım Allah a emanet gideceğiz. Saldım çayıra mevlam kayıra.
Araç isterse arıza yapsın isterse kalitesi düşsün ama beni canımdan etmesin... Sorunsuz araca bineceğime sağlam araca binerim. Her Avrupa arabası çıtkırıldım değildir öyle olsaydı Mercedesin yüzüne bakmazdı kimse. Okuyanlara teşekkürler.
Konuyu açan kişininde umarım en kısa sürede sorunu giderilir...
HLLVTECII
16-04-2012, 09:51
hocam uzucu bı olay yasamıssın ama senınkı pıre yuzunden yorgan yakmak degılmı.. hondayı bu kadar bı sorunla kafanda bıtırme bence.. her marka arabanın parcasında servısınde bunun gıbı sorunlar yasanıyor her guzelın bı kusuru olur derler.. sen yınede bu sedadan vazgecme derım
Söyledikleri ya garantiden parça değiştirmemek için değil de ya gerçekse?:)
ki derdim 300-500 lira değil benim söylediğim gibi..
Sinek küçük, mide bulandırır..
ayrıca frenlerden bahsediyoruz.. tampon kapı kolu vs değil.. Fren bu.. Tamam frenleri çok sağlıklı değildi ama yaklaşık bitme limitlerini 40bin olarak belirledikleri kalitede bir parça takmaları düşündürücü.. Can taşıyoruz koyun değil ki..
Aynı sorunu bende yaşadım :S yaşayan tanıdıklarım da oldu.Onlar epey uğraştı.bir iki defa garantiden değiştiler.Ben hiç uğraşmadım.Direk stop-teh disk balata gömdüm napiym.bi fren yapıyosun uğultu gürültü.patlıcak zannediyosun diskler :S
ben her konuya hakimim arkadaşım yorma sen kafanı
Yaşınız benden buyuk sıze saygısızlık Etmek ıstemem
Ama sız Honda kullanıcısınız
ve bende 2 senemı Honda yetkılı servısınde servıs dansmanlıgı yapmıs bırıyım
Bronz ve Gumus Honda egıtım sertıfıkam var
Egerkı sız boyle bır konu açmıssanız yardım etmeye calısır elımden gelenı yapmaya calısırım
ama sızın boyle postlarınızı gordukce
ıcımden oh ne guzel olmus ıyı olmus demek gelıyor
cunku sızın ve sızler gıbı bır cok musterı servısımıze gelııyordu
problemı bır sekılde cozmeye calsıyorduk
ama yaklasımınız hıc hosuma gıtmedı..
@mertcan
Benim ve aracım hakkında biraz daha araştırma yapın sonra yazın yazacaklarınızı.. Böyle tepki vermem normal..
ha yine de normal gelmiyorsa size, "oh ne güzel olmuş iyi olmuş" dersiniz olur biter.
İyi günler.
@mertcan
Benim ve aracım hakkında biraz daha araştırma yapın sonra yazın yazacaklarınızı.. Böyle tepki vermem normal..
ha yine de normal gelmiyorsa size, "oh ne güzel olmuş iyi olmuş" dersiniz olur biter.
İyi günler.
aracınız standart fabrıkadan cıktıgı gıbı bır araç olsa
belkı yaklasım farklı olurdu
ama yetkılı servıslerde
modıfıyelı jant ebatları buyutulmus araçlara
pek normal bakmıyorlar
benım anlatmak ıstedıgım buydu..
iyi gunler..
mechanic
04-05-2012, 12:08
bir yere varamadık galiba. frenlerde sese devam.
oldu iyi günler
Sercanius
06-05-2012, 02:50
uzun yıllardır çeşit çeşit honda modeli denedikten sonra tecrübelerime dayanarak şunu söyleyebilirim yerli hondayı çevremde kimseye tavsiye etmiyorum, hatta çok daha ağır yazmak isterdim.. ingiliz hondaya gelince yerliden 1-2 gömlek daha üstün ama genel olarak bakıldığında ingiliz hondayıda hiç tavsiye etmiyorum..üretim yılı kaç olursa olsun japon ya da amerikan hondaya binmiyorsanız hiç binmeyin daha iyidir, eğer daha önce şahin tipo reno tarzı araçlar kullanıp hondaya geçiş yapmıyorsanız, üstelik detaycı ve kusursuzu arayan bir kişilikte iseniz halka uyup yerli honda almayın derim, tabi bu benim fikrim..
6 yıl olacak neredeyse.. '98 civic 1.4is tek kapı kullanıyorum.. Kasa kodu EJ9 sanırım..
İmkanım olursa asla satmam 2. bir araç olarak kullanırım o derece memnunum..
Lakin '99 sonrası civiclere n' olduysa oldu sorunlar ufak ufak patara vermeye başladı..
Mesela en son kasa civic' te çıkacak bu tür sorunlar, biraz eskisinde..
_____Konuya dönersek yapı itibariyle balata 20K de bitebilir Lakin disk'in bitmesi normal gelmedi.
Kesinlikle mühendislik bir hata olabilir.. Kronik bir hata değildir telafisi mümkün olmayan durumlar kronik olarak nitelemekte pek doğrucu bir yorum olmaz.. Umarım sorun bir şekilde çözülür..
bedoxlar
06-05-2012, 11:05
VALLA KARDEŞ GEÇ BİLE KALDIN HUZUR=ALMAN ALMAN=BMW :d
otopratik
06-05-2012, 11:35
disk balata garantiye girmez mantık budur.garanti kapsamı budur.tüm markalarda aynıdır.siz ford a gitseniz kavga ederdiniz demekki 37000 km iyi yapmışsınız fordlar sıfırken 3000 de bitiyor.tüm markaların yeni vizyonu bu artık alışsak iyi olur.aşınan parçalrın eskiye nazaran daha çabuk aşınması ve bitmesi.servisleri geri dönüşümün daha çok olması içindir.yani yedek parça kazancı oluşturmaktır.
sen gene iyisin benim ön diskler 20 binde çuvalladı
sen gene iyisin benim ön diskler 20 binde çuvalladı
Şu yorum yüzünden geçen seneden kalma 7 sayfa okudum. Teşekkürler.
Şu yorum yüzünden geçen seneden kalma 7 sayfa okudum. Teşekkürler.
Ahahahhha kardeşim çok sağol tam herşeyi okuyup yorum yapıcaktım sen kurtardın beni:)
hakansiR
15-09-2013, 00:12
Şu yorum yüzünden geçen seneden kalma 7 sayfa okudum. Teşekkürler.
ahahah aynen bende gece gece ya :D
HondatugraL
15-09-2013, 00:18
Evet HondaTR nın çok saçma açıklamaları oluyor. Bızımde vıtes topuzu soyuldu gıttı garantıden değişsin istedik red yanıtı geldi açıklamaları ise babamın koyde olusu nedenı ıle 70 ve 80 bın bakımlarının geçmiş olmasından dolayı dendi. Bunun uzerıne " ne yanı ben aracı bakıma getırınce vıtes topuzuna bakım mı yapıyorsunuz da bakımı kaçırdıgım için soyulmuş deniliyor " dedidiğimizde ise mırın kırın ettıler. Babamda o kızgınlıkla la alt ustu bı hava fıltresı bı yağ fıltresı değilmi yaptıgınız bakım gider yaptırırm sanayıde gelmıyorum servıse falan diyerek Antalya eysa hondayada res çekti. Allaha şükür antalya şenoğlu hondadan çıkan ustaların eskı sanayıde açmış oldukları özel ada honda servısı var bu bakımdan şanslıyız çunku servıs ne kullanıyorsa aynı markaları kullanıyorlar ve honda servısınden çıkma ustalar. Butun hepsını ıse sanayi piyasasında yapıyorlar paranız cebınıze kalıyor ama aklınız arabanızda kalmıyor.
Risendark
15-09-2013, 00:32
7 sayfayı ivit ivit bende okudum akşam akşam. ayrıca teşekkürlerimi sunuyorum...
Şu yorum yüzünden geçen seneden kalma 7 sayfa okudum. Teşekkürler.
:D :D ben ilk mesajı okudum hatırlar gıbı oldum son anda yırttım :D
boosted_pug
15-09-2013, 01:14
Yine yeni yeniden bir amca klasiği daha :)
Edit . Kaç yılının konusu lan bu
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.