Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Peugeot 406 - Varex için Yardım Lütfen!!



ERY98
26-04-2012, 19:27
Merhaba arkadaşlar, aracıma varex egzoz takmak istiyorum. Fakat sesi maksimum seviyeye çıkartırken güçten yanada ek gelmesini istiyorum. Bunun için nasıl bi egzoz yada boru sistemiyle bu işi başarıyla çözebilirim? Sanırsam back pressure konusu açılcak yine ama ben halk dilindede dendiği gibi alt devir / üst devir farketmez, güçten ve sesten yana taviz vermemek için neler yapmalıyım? Kaçlık boru kullanmalıyım, egzoz girişim kaçlık olmalı? Açıkken veya kapalıyken back pressure da değişiklik olurmu? işin aslı ciddi bir yardıma ihtiyacım var, bana komple izlemem gereken yolları anlatırsanız sevinirim arkadaşlar..

- Araç 2001 model mk2 Peugeot 406 / 2.0 - Manuel - Benzinli.
- Şuan üzerinde 51 lik kendi orjinal borusu var, katalizör iptal edildi..

Şimdiden bilgileriniz için çok teşekkürler arkadaşlar..

Bi1ReD
26-04-2012, 23:53
Ben gene 51'lik düz boru çekmiştim sonada remus taktım sesi ve performansı gayet tatminkardı.
Çapı büyütme bence gerek yok yanlız arabada tüp varsa kat iptali sıkıntı yaratabilir. Rolentide istop etme gibi.

ERY98
27-04-2012, 07:37
Arabada tüp yok daha öncedende hiç takılmamıştı.. Kimileride 63 mm çaplı egzoz ile 63 lük boru senin için en ideali diyor ama bilemiyorum ***** şuan kat söküldü back pressure sağlansın birazda sesi kıssın diye kat yerine ufak bi susturucu takıldı ama artık pederlerin elinden kurtardığım için aracı o susturucuda çıkabilcek :D

VtecDream
27-04-2012, 17:11
Ben gene 51'lik düz boru çekmiştim sonada remus taktım sesi ve performansı gayet tatminkardı.
Çapı büyütme bence gerek yok yanlız arabada tüp varsa kat iptali sıkıntı yaratabilir. Rolentide istop etme gibi.

kat iptali sonrası araç lpg'de saçmalarmı diyosun yani ? bendede anyı sıkıntı var arıza falan yakmıyor ama araç saçma salak çalışıyor ?

tapari75
28-04-2012, 11:47
sadece egsoz sistemiyle alabileceğiniz en fazla güç 5 hp civarı olur sanıyorum.. bence birazda motora girseniz iyi olur gibi...

Bi1ReD
28-04-2012, 13:44
kat iptali sonrası araç lpg'de saçmalarmı diyosun yani ? bendede anyı sıkıntı var arıza falan yakmıyor ama araç saçma salak çalışıyor ?

406'larin katında sensor var oyuzden sacma salak calismasi ve istop etmesi normal bi bir çözüm bulmamistim.

ERY98
29-04-2012, 01:56
galiba 63 lük düzboru + varex sisteminde karar kıldım..

A.Cem
29-04-2012, 03:57
1.6 araç için 63 bi nebze fazla gelecektir ben de 1.6 16v 100hp aracımda 51 mm boru kullanıyorum.

CRUEL
29-04-2012, 08:20
rfn motor kodlu ise çift sensörlü biraz sıkıntılı yanıltıcıda taksan arada yakıyor arıza lambasını. rfr lerde öle bi sıkıntı yok. 2001in ilk yarısından sonrakiler rfn olması lazm..
aynı motora sahip 206gti aracımda katı iptal edip 60lık boru ve sona yine iç ve giriş çapı 60lık olan carub marka(100liralık bi egsoz) ortayada 60lık bi susturucu taktık. alt devirler olsun üst devirler olsun gayet iyiydi. İşin özü bence boru 60lık uygun. bunu takarken orta ve sona takılan susturucularn çapıda 60lık olmalı daralma ve genişleme olunca bozuluyo sistem..
sesini merak ediyorsan youtube da ug 206 yazarsan o araçdaki egsoz sistemi sölediğim şekildeydi.varex hakkında bilgim yok malesef.

ERY98
29-04-2012, 11:49
1.6 araç için 63 bi nebze fazla gelecektir ben de 1.6 16v 100hp aracımda 51 mm boru kullanıyorum.

Araç 2.0 :)

ERY98
29-04-2012, 11:52
rfn motor kodlu ise çift sensörlü biraz sıkıntılı yanıltıcıda taksan arada yakıyor arıza lambasını. rfr lerde öle bi sıkıntı yok. 2001in ilk yarısından sonrakiler rfn olması lazm..
aynı motora sahip 206gti aracımda katı iptal edip 60lık boru ve sona yine iç ve giriş çapı 60lık olan carub marka(100liralık bi egsoz) ortayada 60lık bi susturucu taktık. alt devirler olsun üst devirler olsun gayet iyiydi. İşin özü bence boru 60lık uygun. bunu takarken orta ve sona takılan susturucularn çapıda 60lık olmalı daralma ve genişleme olunca bozuluyo sistem..
sesini merak ediyorsan youtube da ug 206 yazarsan o araçdaki egsoz sistemi sölediğim şekildeydi.varex hakkında bilgim yok malesef.

RFN kodlu, kat zaten sökük, söküldüğünden bu yana 1 kere ikaz lambası yaktı oda gece çok yüklenmiştim, bana yüklendiğinde arıza verme olasılığı artar demişlerdi zaten. Onuda sistemden sildirdim şuan hala herhangi ikaz ışığı yanmıyor.. Buarada paylaşımın için teşekkürler. Hemen izliyorum videoyu :) sonuçta motor aynı döşencek olan sistemde aynı gibi büyük ihtimal ortayı taktırmıcam ama 3 aşşağı 5 yukarı ses aynı olur diye düşünüyorum..

CRUEL
29-04-2012, 12:10
RFN kodlu, kat zaten sökük, söküldüğünden bu yana 1 kere ikaz lambası yaktı oda gece çok yüklenmiştim, bana yüklendiğinde arıza verme olasılığı artar demişlerdi zaten. Onuda sistemden sildirdim şuan hala herhangi ikaz ışığı yanmıyor.. Buarada paylaşımın için teşekkürler. Hemen izliyorum videoyu :) sonuçta motor aynı döşencek olan sistemde aynı gibi büyük ihtimal ortayı taktırmıcam ama 3 aşşağı 5 yukarı ses aynı olur diye düşünüyorum..

o zaman şanslısın ben yanımda laptopla geziyordum yandıkca söndürüyordum:) belkide benim taktığım yanıltıcı dandikdi.. orta sökük hali kafayı fazlaca şişiriyor şahsen ben dayanamıyorum:)ama sen sesli olsn demişin. benm bahsettiğim şekilde rolantide ve 3bine kadar gayet sessiz sonrası yırtıcı oluyordu.

ERY98
29-04-2012, 12:24
o zaman şanslısın ben yanımda laptopla geziyordum yandıkca söndürüyordum:) belkide benim taktığım yanıltıcı dandikdi.. orta sökük hali kafayı fazlaca şişiriyor şahsen ben dayanamıyorum:)ama sen sesli olsn demişin. benm bahsettiğim şekilde rolantide ve 3bine kadar gayet sessiz sonrası yırtıcı oluyordu.

Videoları izledim, güzel saplamışsın :) yok ya varex e güveniyorum sonuçta kapattığımızda keseceğine tanık oldum heleki ağzına kadar yüklü 200 sx ti :)