PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kule gergilerinde kullanılan kaza anında kıvrılabilen borunun kod numarası tipi ?



DetailEF
14-05-2012, 22:06
Yazdığım gibi bu boru türünün kodunu bulmam gerekiyor, çeşit çeşit numaraları olduğunu varsayarak bildiklerinizi öğrenmek istiyorum bu metaller hakkında, tamamen kendi aracım için düşünüyorum ticari hiçbir mesele sözkonusu değil, yurtdışından parça getirmenin eskisi kadar kolay olmadığını artık biliyoruz, ve shipping fiyatlarıda parça büyük olduğu için pek uygun olmuyor.

Kısaca hangi metaller hangi kodlar üzerinde durmamız gerekiyor ?

Daha önce yapanlar üretenler muhakkak vardır bu sitede ve yol göstermelerini istiyorum. Teşekkürler şimdiden :)

yavuz364
14-05-2012, 22:24
Kule gergilerini kaza anında kıvrılabilsin die yapmıyorlar, birde kıvrılabilmesi kolay olan bir metali özellikle seçmiyorlar..
Neyse o kısmı geçiyorum :) istediğin metal Molibden oranı yüksek çelik boru.. Ayrıca dikişsiz olması lazım, sağlamlık açısından..
Bulma ihtimalin var ama çok değil.. (crommoly olarak da geçer)

En çok tercih edilen ve kullanılanı da 4130 kodlu olanı.. Ben de 4130 tavsiye ederim :) Oldukça kaliteli ve sağlam..

DetailEF
14-05-2012, 22:34
Teşekkür ederim Yavuz :)

dragstar
14-05-2012, 22:59
dikişşiz çelik çekme olması şart daha fazla detay için bknz fia j eki

http://www.tosfed.org.tr/kitaplar/18_fia_jeki%2011042012.pdf

afiyet olsun

ACTPK
14-05-2012, 23:15
En yakın ornek çekme doğal gaz borusu. Kimi yarış araçlarında sonradan yapılan roll cageler bu sekilde Bu borular kullanilip yapılıyor.

Schumi
14-05-2012, 23:36
Şimdi kaza anında yamulacak kadar mukavemette bir boru aracın 2 kulesini birbirine bağlayan şasenin kendisinden daha yumuşak demektir. O zaman da hiç takma daha iyi hiçbir anlamı kalmıyor.

DetailEF
15-05-2012, 00:06
dikişşiz çelik çekme olması şart daha fazla detay için bknz fia j eki

http://www.tosfed.org.tr/kitaplar/18_fia_jeki%2011042012.pdf

afiyet olsun

Saol canım benim :D


En yakın ornek çekme doğal gaz borusu. Kimi yarış araçlarında sonradan yapılan roll cageler bu sekilde Bu borular kullanilip yapılıyor.

Pek bi garipmiş :)


Şimdi kaza anında yamulacak kadar mukavemette bir boru aracın 2 kulesini birbirine bağlayan şasenin kendisinden daha yumuşak demektir. O zaman da hiç takma daha iyi hiçbir anlamı kalmıyor.

Mantıklı tabi :)

XSi
15-05-2012, 07:51
Kule gergilerini kaza anında kıvrılabilsin die yapmıyorlar, birde kıvrılabilmesi kolay olan bir metali özellikle seçmiyorlar..
Neyse o kısmı geçiyorum :) istediğin metal Molibden oranı yüksek çelik boru.. Ayrıca dikişsiz olması lazım, sağlamlık açısından..
Bulma ihtimalin var ama çok değil.. (crommoly olarak da geçer)

En çok tercih edilen ve kullanılanı da 4130 kodlu olanı.. Ben de 4130 tavsiye ederim :) Oldukça kaliteli ve sağlam..

4130 dikişsiz boru zor ya

bulabileceği dikişsiz çelik çekme boru iş görür bence..

Biz kaya delme makinalarında delme borusu yapıyorduk, st37, st52-3 güzel işler çıkartıyordu

yavuz364
15-05-2012, 08:06
Zaten piyasada en kolay bulunan çelikler onlar ama onların bile dikişsizini bulmak zor.. Hatta istenen çapta bulması bile zor :)
Aslında ST52 ısıl işleme sokulsa ciddi değerler verir
ama yinede 4130 a ulaşırmı bi denemek lazım :)
4130 dikişsiz boru zor ya

bulabileceği dikişsiz çelik çekme boru iş görür bence..

Biz kaya delme makinalarında delme borusu yapıyorduk, st37, st52-3 güzel işler çıkartıyordu

DetailEF
15-05-2012, 15:15
Son durum; 4130 kaynağının sıkıntılı olduğunu söyledi arkadaşım hem maliyetli hemde iş gücü olarak zorlayıcı olacağını söyleyip bir alüminyum kodu söyledi dedi hem hafif olur hemde iş görür derecede yatay şekilde şekil verip onlardan yaparız dedi ortayada paso koyarak gerip çekme işlemini görürüz dedi bakalım hayırlısı aracın orjinal kule arası ve şasi ölçülerini bulup onlara göre araç üstünde uygun şablonlar çıkarmayı düşünüyoruz, neticede 30 senelik araç daha önce aracın kulelerini düzeltmek için çektirebiliriz önce bakıcaz ne kadar kayık olduklarına ondan sonra şablonları çıkartmak daha mantıklı olabilir şimdilik durum bu.

yavuz364
15-05-2012, 17:05
sanırım 7075 aluminyum tavsiye etmiştir, tarif ettiği gibni yapılabilir evet..
Aslında istanbulda olsan çok kolay yapardık :) ölçü flan çıkartabilirsen yine üretiriz..

Yalnız aluminyumdan yapmanın fiyatı da oldukça yüksek olur, çelikden daha güzel olur..

Son durum; 4130 kaynağının sıkıntılı olduğunu söyledi arkadaşım hem maliyetli hemde iş gücü olarak zorlayıcı olacağını söyleyip bir alüminyum kodu söyledi dedi hem hafif olur hemde iş görür derecede yatay şekilde şekil verip onlardan yaparız dedi ortayada paso koyarak gerip çekme işlemini görürüz dedi bakalım hayırlısı aracın orjinal kule arası ve şasi ölçülerini bulup onlara göre araç üstünde uygun şablonlar çıkarmayı düşünüyoruz, neticede 30 senelik araç daha önce aracın kulelerini düzeltmek için çektirebiliriz önce bakıcaz ne kadar kayık olduklarına ondan sonra şablonları çıkartmak daha mantıklı olabilir şimdilik durum bu.

DetailEF
16-05-2012, 15:06
sanırım 7075 aluminyum tavsiye etmiştir, tarif ettiği gibni yapılabilir evet..
Aslında istanbulda olsan çok kolay yapardık :) ölçü flan çıkartabilirsen yine üretiriz..

Yalnız aluminyumdan yapmanın fiyatı da oldukça yüksek olur, çelikden daha güzel olur..

Bakıcaz kanka zaten işlevselliği ve fiyatı en uygun şekilde yapılacak ürün peşindeyiz :)

rebel
29-05-2012, 14:31
takıpteyım :D

TUĞRA
05-06-2012, 12:05
takıpteyım :D

bende takipteyim..

aga bi gelişme olursa haber versene..