Orijinalini görmek için tıklayınız : Dizelde chip sonrası sıkıntılar
nemonomani
15-05-2012, 21:57
Hayırlı akşamlar hepinize:yeni araç almayı beklerken gündelik aracımın bakımının geldiğini farkettim ve garantisinin bitmesine çok kısa bir zaman kaldığı için dostlarıma yaptırmanın hem daha az maliyetli hemde kendimde biraz kurcalarım diye tercih ettim.Bakım yapıldıktan sonra bir lastikci dostum bana chip uygulamasıyla uğraştığını alman bir firmayla anlaştığını vs. anlattı ve ısrarının üzerine yaptırdım standart 110 hp olan aracımın şu anda 135 140 hp civarı olduğunu söyledi ama dyno olmadığı için sözünede inandığım bi dost olduğu için fazla ilgilenmedim.Sıkıntı şu ki aracım 3. viteste bile sarma çabasında zaten 1 ve 2 de gaza sadece dokunmam çok fazla yeterli oluyor.Aracımın bukadar fazla sarmasının sebebi lastiklerimin çok yeni olmaması ve orjinalinin 205 taban olması olabilirmi?İkinci sorum da normalde aracımı en çok sıktığımda 190 çevirdim ama eve gelirken biraz sıktığımda 170e kadar geldi 4. viteste bu rakamlarda bi mantıksızlık varmı?Üçüncü sorumda bu işlem benim motorumun ömrünü nekadar kısaltır aracım şu an 40000 km de?
çip iyidir candır tarhanadır tabiki işi bilen birileri yaptıgında :)
GokhanRS
15-05-2012, 22:13
anlamadım aracın güçlenmesindenmi şikayetçisiniz? güçlü olması zarar verirmi korkusu mu ?
aracın hızlanmasına şaşırdınız sanırım,
araç ne bu arada,
asfalttan,lastikten,güçten olabilir sarması sanki.
normalde 4 te örneğin 170 görüyorsa araç, chipten sonra 3-5 fazla olabilir çünkü daha fazla devir çeviriyor araba.yani benim bildiğim gözlemlediğim böyle.yanlışım varsa bilgili abilerimiz düzeltir
Mehmet gazohan görür yazar sorularına en iyi cevabı o veritr
eğer yazılımınıza güveniyorsanız hiç bir şey olmaz...
tabi ki ne kadar açtı gücü o da var... çok fazla açması ömrü kısaltır...
fakat şöyle bir mantıkta yanaşıyorum normal kullanıcı için safe bir yazılım bence tam tersine motorun ömrünü uzatır tabi bakımı yapılıyor ve düzgün kullanılıyor ise... sonuçta dizelde motor ömrünün devir ile çok ilgisi vardır.. bu durumda devirler daha çok kuvvetlendiğinde daha az basma ihtiyacı doğuracaktır...
lastiklerin durumu ve asfalt da cok onemli..
ayrica yaziliminizin guvenilir olup olmadigini burdan kimse soyleyemez.
turbonuzun omrunu korumak istiyorsaniz yaglanmasina ozen gosterin biraz.
Lastik kötü ise sarabailir ama 3. cü viteste sarması biraz tuhaf olmuş o güçlerde Ayrıca aracın limitörü iptal edilmedi ise ki edilmemiştir diye tahmin ediyorum hız limitlerinde bir değişiklik olmaz Sadece en büyük viteste daha önce ulaşamadığınız son surat e daha kolay ulaşabilirsiniz.
berkay_aydin
15-05-2012, 23:02
Ara hızlanmalarda şaşırtır ama son hıza etki etmez..
Ara hızlanmalarda şaşırtır ama son hıza etki etmez..
Son hizi neye gore etkilemiyor? Neye dayanarak soyluyorsun?
berkay_aydin
15-05-2012, 23:07
Son hizi neye gore etkilemiyor? Neye dayanarak soyluyorsun?
Yazılımdan öncede 5.vites 4 bin devirde 160'la gidiyordum sonrada aynı gidiyorum ancak dyno'da aracım 68 hp iken 102 hp çıktı.. Eğer yazılımda hız limiti kaldırılmışsa değişir ona birşey demiyorum.. Yanlışım varsa düzeltin lütfen çok emin yazmışım :) bilmediklerim olabilir..
GokhanRS
15-05-2012, 23:08
son hızada etki eder gücede etki eder. chiptuning iyi yapıldığında herşeye iyi yönde etki eder. son hız limitör olan araçlarda değiştirilirse etkiler. yoksa son hızı yükseltmedende yapmak mümkün.
ayrıca kafanda fazla kurcalanmasın. gidişinden memnunsan pek korkma aracını tanıyorsa bi sorun olup olmadığını kendin anlarsın zaten. şimdi sen hangi tuningciye sorsan kendi en iyisi diğerleri kötü olucak. senin memnunluğun önemli olan.
son hız az da olsa değişir,derim ben..
Yazılımdan öncede 5.vites 4 bin devirde 160'la gidiyordum sonrada aynı gidiyorum ancak dyno'da aracım 68 hp iken 102 hp çıktı.. Eğer yazılımda hız limiti kaldırılmışsa değişir ona birşey demiyorum.. Yanlışım varsa düzeltin lütfen çok emin yazmışım :) bilmediklerim olabilir..
Devirler daha cok guclendigi icin son viteste son hiz artabiliyor... 1.3 75 hp fiorino 170 i zor yaparken 180 son olan ibreyi geciyor...
Yazilim safe bir yazilim
Tabi yazilim konusunda herkese guvenmemek lazim cunku her zaman risk vardir...
Arabaya giderken bisi olmasina gerek yok tam yazilim atarken guc kesilir beyin yanar vs.
DetailEF
15-05-2012, 23:13
Yazılımdan öncede 5.vites 4 bin devirde 160'la gidiyordum sonrada aynı gidiyorum ancak dyno'da aracım 68 hp iken 102 hp çıktı.. Eğer yazılımda hız limiti kaldırılmışsa değişir ona birşey demiyorum.. Yanlışım varsa düzeltin lütfen çok emin yazmışım :) bilmediklerim olabilir..
Dişli oranların değişse haklısında öyle bi farklılık zaten olamaz chiptuningte, sen istersen 500 hp yap 4000 devirde gideceğin hız o şanzımanla yine aynıdır. Sadece yazılım yapılırken devir limitörü arttırılmışsa ya da hız limitörü kaldırılmışsa son hızınıza etki eder :)
tdipower
15-05-2012, 23:14
dostum bence sana normal insanların kullandığı bir takım ön lastik lazım. 3.vites sarıyorsan o güçlerde bizim otobanda ters dönmemiz lazım 200+ güçlerle gazlarken
berkay_aydin
15-05-2012, 23:14
Devirler daha cok guclendigi icin son viteste son hiz artabiliyor... 1.3 75 hp fiorino 170 i zor yaparken 180 son olan ibreyi geciyor...
Yazilim safe bir yazilim
Ama orjinal hali ile 5.vites o devirlere ulaşamıyor ? benimki ile durumlar farklı biraz ancak doğrudur anladım şimdi o araçta etki eder..
Benim dedigim son hizdan kastim 5 bin ceviren dizel araba son viteste 4 bin civarinda gaza dip bassanda kaliyorsa guclendigi icin biraz daha devirlenerek son hizi degismis olur...
berkay_aydin
15-05-2012, 23:17
Dişli oranların değişse haklısında öyle bi farklılık zaten olamaz chiptuningte, sen istersen 500 hp yap 4000 devirde gideceğin hız o şanzımanla yine aynıdır. Sadece yazılım yapılırken devir limitörü arttırılmışsa ya da hız limitörü kaldırılmışsa son hızınıza etki eder :)
Şimdi anlaşıldı :) dizelde devir limitörü arttırılacağını zannetmiyorum o yüzden 5.vitesi bitirebilen araca yazılım yapıldığında son hız etki etmez ancak o kadar devir çevirmeye gücü yetmiyor ise artar olarak düşünüyorum :D
Ama orjinal hali ile 5.vites o devirlere ulaşamıyor ? benimki ile durumlar farklı biraz ancak doğrudur anladım şimdi o araçta etki eder..
Tamamdir hem fikiriz :)
Konuya donersek arkadasinizdan eminseniz yaptigi ise guveniyorsaniz asiri kara duman yoksa ve yakis duserse fazla dusunmeye gerek yok yazilim kalsin :)
nemonomani
16-05-2012, 09:35
Şimdi anlaşıldı :) dizelde devir limitörü arttırılacağını zannetmiyorum o yüzden 5.vitesi bitirebilen araca yazılım yapıldığında son hız etki etmez ancak o kadar devir çevirmeye gücü yetmiyor ise artar olarak düşünüyorum :D
Bakin birazcik aranizdaki muhabbete dahil olyim arabam eyimli yolda dip gaz 190 goryordu 5. Viteste tabi suan 4 de 170 i sıktım yol bitti su an 220 rahat cevirir diye tahmin ediyorum telefondan yazdigim icin brz karisik olabilir
nemonomani
16-05-2012, 11:03
Bu arada arkadaşlar asfalt farkı diyen arkadaşlar iççin söylüyorum kuru asfaltta 3 te sarmıyor ama rampa ve yaş yerde sarıyor.Kuru dümdüz asfaltta 1. ve 2. viteste direk 4500 5000 rpm görüyor birde şu turbo yağlamasına dikkat et diyen arkadaş vardı ben bunu nasıl anlıyacam bana bir yardımcı ol lütfen
sabahlari araci calistirdiginda direk hareket etme.
mutlaka 2 dakika bekle. motor biraz isinsin ve turbo yaglasin.
araci stop ederklen de vakltin varsa 1 dakika bekle ki turbo kendini yaglasin biraz. direk kontagi kapama. hatta uzun yoldan falan donuslerde 2-3 dakika bekle.
nemonomani
16-05-2012, 11:20
Bunu zaten yapıyorum ben timer takmayıda düşündüm ama cenbax olayı yüzünden arabama zenon bile koyamıyorum farklı bir ampul bile takamıyorum hatta :D
sorun lastiklerinde o zaman.
kuru asfaltta 3. te patinaj ancak 200 hp uzeri olur zaten.
sifir lastik al once :)
rampa da patinaj bitik lastikle normaldir.
Kaç bin devir çeviriyor şu anda aracınız.. Yani bu dizellerde gaz kesme olayı olmuyor böyle IIIIIIIIIIIIIIIIII diye bağırıyo ya araç.. :) Kaçta oluyor o..
nemonomani
16-05-2012, 11:59
5000 rpm çevirdiğim oldu daha üstünü görmedim.1 2 de 5000 çevirdi hele 2. vites çok enteresan turbo gaza dokunduğum gibi dolduruyo direksiyon ne yöne bakarsa baksınn hemen sarmaya başlıyo dün e 5 te trafikten kaçmaya çalışırken 2 de gaza dokundum gene sarmaya başladı giriyodum x5 e arkadan :D:D
5000 rpm çevirdiğim oldu daha üstünü görmedim.1 2 de 5000 çevirdi hele 2. vites çok enteresan turbo gaza dokunduğum gibi dolduruyo direksiyon ne yöne bakarsa baksınn hemen sarmaya başlıyo dün e 5 te trafikten kaçmaya çalışırken 2 de gaza dokundum gene sarmaya başladı giriyodum x5 e arkadan :D:D
2 de gaza dokununca tam basamadan kontol edilmeyecek şekilde sarıyorsa 300+ hp leri bulmuşsunuz Yada sizin şöförlüğünüzde ciddi bir sıkıntı var :)
Arabanın ne olduğu yazıldı da kaçırdım mı? :)
honour35
16-05-2012, 21:17
Arabanın ne olduğu yazıldı da kaçırdım mı? :)
yok daha bekliyoruz dört gözle:)
redbaron
16-05-2012, 21:28
arkadaşın aracı büyük ihtimal peugeot partner 110 luk.önceki bi konusunda yazmıştı copy -paste yaptım.ama bu patinaj işi biraz abartı.yada kabak lastik kaymak asfalt artı yokuş yukarı.birde 1.8 tfsi a3 bunla dalga geçmiş.1.8 tfsi ında önden çeker olduğunu söylesin :)
""
Merhaba arkadaşlar abiler.Mesaj sayımdanda anlaşılan üzere aranızda yeniyim. Üyelerimiz bölümünde kendimi uzun uzadıya anlattığımı düşünüyorum.Şu anda hali hazırda kullandığım günlük bir aracım var.2010 Partner Tepee premium pack 110 hp ve aracımdan gayet memnunum katlanır aynasından tutunda park yağmur geri vites sensörüne kadar mevcud ki arabayla sektörümden dolayı pek haşır neşir değilim.Bu ayın sonunda finansal açıdan rahatlıyacağımı düşünerek (inşallah evdeki ve çarşıdaki hesapta karışıklık olmaz ) maximum 30 35 bin civarında 250 300 hp ye ulaşacağım ve benim için asıl önemli olan kavram yol tutuşu mükemmele yakın bi araç yada benim bu hale getirebileceğim.Kriterlerim arasında komfor çok önemli değil.Asıl önem teşkil eden emniyet muhtemelen hepiniz neyi kastettiğimi anlamışsınızdır Ne yalan söyleyeyim ufak yaşlardan beri gazlamaya meraklıyım bunu hep arkadaşlarım araçlarıyla bastırdım taki 1.8tfsi stage 1 a3 benimle dalga gecene kadar.Daha fazla başınızı ağrıtmak istemem.Şimdi fikirlerinizi alayım dostlar""
nemonomani
17-05-2012, 11:33
arkadaşın aracı büyük ihtimal peugeot partner 110 luk.önceki bi konusunda yazmıştı copy -paste yaptım.ama bu patinaj işi biraz abartı.yada kabak lastik kaymak asfalt artı yokuş yukarı.birde 1.8 tfsi a3 bunla dalga geçmiş.1.8 tfsi ında önden çeker olduğunu söylesin :)
""
Merhaba arkadaşlar abiler.Mesaj sayımdanda anlaşılan üzere aranızda yeniyim. Üyelerimiz bölümünde kendimi uzun uzadıya anlattığımı düşünüyorum.Şu anda hali hazırda kullandığım günlük bir aracım var.2010 Partner Tepee premium pack 110 hp ve aracımdan gayet memnunum katlanır aynasından tutunda park yağmur geri vites sensörüne kadar mevcud ki arabayla sektörümden dolayı pek haşır neşir değilim.Bu ayın sonunda finansal açıdan rahatlıyacağımı düşünerek (inşallah evdeki ve çarşıdaki hesapta karışıklık olmaz ) maximum 30 35 bin civarında 250 300 hp ye ulaşacağım ve benim için asıl önemli olan kavram yol tutuşu mükemmele yakın bi araç yada benim bu hale getirebileceğim.Kriterlerim arasında komfor çok önemli değil.Asıl önem teşkil eden emniyet muhtemelen hepiniz neyi kastettiğimi anlamışsınızdır Ne yalan söyleyeyim ufak yaşlardan beri gazlamaya meraklıyım bunu hep arkadaşlarım araçlarıyla bastırdım taki 1.8tfsi stage 1 a3 benimle dalga gecene kadar.Daha fazla başınızı ağrıtmak istemem.Şimdi fikirlerinizi alayım dostlar""
Abicim çok özür dileyerek ne söylediğini anlamadım desem bir daha açıklarmısın :confused: Bunun dışında lastiklerim 40.000 de çok sağlıklı değil haklısın ama birşeyleri abartınca elime ne geçecek onuda anlamış değilim Saygılar:o
berkay_aydin
17-05-2012, 11:38
110 luk partner bende kullandım düz yolda 3 ten 2 ye çekince sarmaktan gidemiyor doğrudur :) Çok şaşırmıştım hatta .. Araç ağır tork fazla olunca böyle birşey oluyor herlade ?
nemonomani
17-05-2012, 11:38
Arabam duman atmaya başladı galiba arkadaşımı arayıp söyledim ve ayarlarını biraz kısmamız gerektiğini söyledi bu gün tekrar uygulamaya gidiyorum.
berkay_aydin
17-05-2012, 11:46
duman iyidir ya :) siyah olanı yanlız :D
honour35
17-05-2012, 11:47
bırak duman atsın :D
***** yer, dumanlı gelişimiz, şaşkın bakışlar:D:D hepsi birşey ifade ediyordur umarım :)
***** yer, dumanlı gelişimiz, şaşkın bakışlar:D:D hepsi birşey ifade ediyordur umarım :)
hahahah unutamıyorum abi o günü :D
nemonomani
17-05-2012, 11:52
110 luk partner bende kullandım düz yolda 3 ten 2 ye çekince sarmaktan gidemiyor doğrudur :) Çok şaşırmıştım hatta .. Araç ağır tork fazla olunca böyle birşey oluyor herlade ?
Arkadaş biraz alaylı kouşmuş benimle bak sen kullanmışsın 110 üzerine birde chip düşün minimum 135 hp normalde durmuyo araba şimdi zaptedemiyorumm
berkay_aydin
17-05-2012, 11:55
Arkadaş biraz alaylı kouşmuş benimle bak sen kullanmışsın 110 üzerine birde chip düşün minimum 135 hp normalde durmuyo araba şimdi zaptedemiyorumm
Alaylı değilde kullanmayan bilemez, daha geniş tabanlı lastiğe geçerseniz galiba sorun ortadan kalkar :) benim kullandığım araç'da aynıydı aynalar kapanıyor çok dolu bir araç yapmışlar..
nemonomani
17-05-2012, 11:57
Alaylı değilde kullanmayan bilemez, daha geniş tabanlı lastiğe geçerseniz galiba sorun ortadan kalkar :) benim kullandığım araç'da aynıydı aynalar kapanıyor çok dolu bir araç yapmışlar..
orjinal tabanlar 205 kaça geçeyim :D:D
berkay_aydin
17-05-2012, 12:02
orjinal tabanlar 205 kaça geçeyim :D:D
205 mi :confused: benim gördüklerim sanki daha inceydi orjinalde güzel bir jant var zaten üstünde :) o zaman ilginç bir tavsiye komple düz boru yaptırın, saçma gelicek ama benim ilk zamanlar 2 de sarıyordu şimdi kat ve son susturucudan sonra sarmıyor alt devirler öldüğü için gaz tepkisi değişti.. yada yazılım ile alt devirler ellenmeyecek, bunuda ancak yazılımı kendisi yapan firmalar yapabilir...
nemonomani
17-05-2012, 12:06
205 mi :confused: benim gördüklerim sanki daha inceydi orjinalde güzel bir jant var zaten üstünde :) o zaman ilginç bir tavsiye komple düz boru yaptırın, saçma gelicek ama benim ilk zamanlar 2 de sarıyordu şimdi kat ve son susturucudan sonra sarmıyor alt devirler öldüğü için gaz tepkisi değişti.. yada yazılım ile alt devirler ellenmeyecek, bunuda ancak yazılımı kendisi yapan firmalar yapabilir...
dostum bana pm den mail adresini hatta sana ulaşabileceğim bir numara atarmısın
Bizim Focus TDCİ da aynı şekilde 2 de son gaz yapıldı mı sara sara gidiyo ve direksiyonun oynadığını hissediyorum. Lastiklerde de harhangi bir problem yok
nemonomani
17-05-2012, 15:45
Bizim Focus TDCİ da aynı şekilde 2 de son gaz yapıldı mı sara sara gidiyo ve direksiyonun oynadığını hissediyorum. Lastiklerde de harhangi bir problem yok
yok kardeş biz abartıyoruz :hahaha:
redbaron
17-05-2012, 23:32
Abicim çok özür dileyerek ne söylediğini anlamadım desem bir daha açıklarmısın :confused: Bunun dışında lastiklerim 40.000 de çok sağlıklı değil haklısın ama birşeyleri abartınca elime ne geçecek onuda anlamış değilim Saygılar:o
dalga falan geçmiyorum.ben şuan 150 hp araç kullanıyorum senin kadar sarmıyorum yada şikayetçi değilim. 1.8tfsi da 160 hp stage 1 falan demişsin sen sarıyorsan o napsın anladın mı ? kullandığın gücün 3 -4 katını burda kullanan insanlar var. 200hp stock fwd araç kullandığımda bile offf ne sarıyor demedik .abartmandan kastım bu.herhalde hayatında kullandığın en güçlü araç şuan kullandığın olduğu için çok sardığını düşünüyorsun.Sen 135 hp lik aracınla sarıyorum tutunamıyorum kontrol edemiyorum dersen 280 hp lik typer sahibi napsın ? demek istediğim bu anlayana... ticari araç kullandığın ağırlık dengesi farklı , hız için yapılmamış, oyüzden ön teker üzerindeki baskı azalıyordur üstüne 40binde değişmemiş lastik zaten lastiğinin bittiğini gösterir. Lastiğini değiştir ,büyük jant al sarmayı azaltırsın...orantılı gaza basmayıda ihmal etme.
bu arada annemde yazılımlı 3008 110luk hdi var.aynı motor.arada bir kullanıyorum bir sıkıntı yok,dip yaptığımda 2 nin ortasında tutunuyor. 3008 partnerden daha hafif ve annem kullanabiliyor.Senin yazılımı yapanlar turboyu çok erken devreye sokmuş olabilir, onun devrini ayarlatabilirsin bir kontrol ettir.
yok kardeş biz abartıyoruz :hahaha:
Doğrudur.....
nemonomani
18-05-2012, 10:28
dalga falan geçmiyorum.ben şuan 150 hp araç kullanıyorum senin kadar sarmıyorum yada şikayetçi değilim. 1.8tfsi da 160 hp stage 1 falan demişsin sen sarıyorsan o napsın anladın mı ? kullandığın gücün 3 -4 katını burda kullanan insanlar var. 200hp stock fwd araç kullandığımda bile offf ne sarıyor demedik .abartmandan kastım bu.herhalde hayatında kullandığın en güçlü araç şuan kullandığın olduğu için çok sardığını düşünüyorsun.Sen 135 hp lik aracınla sarıyorum tutunamıyorum kontrol edemiyorum dersen 280 hp lik typer sahibi napsın ? demek istediğim bu anlayana... ticari araç kullandığın ağırlık dengesi farklı , hız için yapılmamış, oyüzden ön teker üzerindeki baskı azalıyordur üstüne 40binde değişmemiş lastik zaten lastiğinin bittiğini gösterir. Lastiğini değiştir ,büyük jant al sarmayı azaltırsın...orantılı gaza basmayıda ihmal etme.
bu arada annemde yazılımlı 3008 110luk hdi var.aynı motor.arada bir kullanıyorum bir sıkıntı yok,dip yaptığımda 2 nin ortasında tutunuyor. 3008 partnerden daha hafif ve annem kullanabiliyor.Senin yazılımı yapanlar turboyu çok erken devreye sokmuş olabilir, onun devrini ayarlatabilirsin bir kontrol ettir.
Yptığın yorum a göre genelleme yaparsak ben brşeyi abartmıyorum chip den sonra aracım dengesizleşti dün tekrar bir ayar yapıldı şu anda düzgün ama bilmeden yaşamadan insanlara ABARTIYORSUN deme ayrı olarak a3 ü bu konuya niye bağladı onada anlam vermiş değilim genede bana yardımcı olmaya çalıştığını ümit ederek teşekkür ediyorum.
redbaron
18-05-2012, 17:37
Yptığın yorum a göre genelleme yaparsak ben brşeyi abartmıyorum chip den sonra aracım dengesizleşti dün tekrar bir ayar yapıldı şu anda düzgün ama bilmeden yaşamadan insanlara ABARTIYORSUN deme ayrı olarak a3 ü bu konuya niye bağladı onada anlam vermiş değilim genede bana yardımcı olmaya çalıştığını ümit ederek teşekkür ediyorum.
110 luk dizelin chiplenmiş halini bildiğim için yorumların abartı geldi o zaman söforluğune gözat yada bi önceki yorumumda verdiğim 4-5 tavsiyemi uygula.yardım etmeye çalışıyoz yaranamıyoruz.neyse kolay gelsin...
nemonomani
18-05-2012, 17:56
110 luk dizelin chiplenmiş halini bildiğim için yorumların abartı geldi o zaman söforluğune gözat yada bi önceki yorumumda verdiğim 4-5 tavsiyemi uygula.yardım etmeye çalışıyoz yaranamıyoruz.neyse kolay gelsin...
Sen birşeyler yarıştırma peşindesin ama kusuruma bakma cidden gücüm yok .Yanlış birşey konuştuysam özürdilerim .Saygısılık olarak algılama.
redbaron
18-05-2012, 19:28
Sen birşeyler yarıştırma peşindesin ama kusuruma bakma cidden gücüm yok .Yanlış birşey konuştuysam özürdilerim .Saygısılık olarak algılama.
algılama sorunu yaşıyorsun sanırsam .ne yarıştırma peşindeymişim? umrumda bile olmaz, tavsiye veriyorum o kadar sözden abartıyı algılıyorsun kaldıki abartı ile ilgili tek yorumu ben yapmamışım neyse sen lastiğini değiştir, yazılımını gözden geçir turbo nun girme devrini üst devirlere çıkar gerisini boşver
nemonomani
19-05-2012, 09:23
Çok sağol sana borçluyum. :bravo:
ghibli06
20-05-2012, 14:29
demek ki her aracın bir 'zaptedilme' sınırı varmış, zaten gündelik araçlar da %30 daha güç eklensin diye yapılmamış hele ki ticari turbo dizeller... aktarması yürüyeni amortisörü hatta bilyeleri...
şirkete bir hyundai ERA almıştım, abi şöyle sarıyor şöyle kayıyor zaptedilmez gidiyor inanılmaz uzuyor falan derken araba pert oldu birinin altında, ne fren vardı ne yol tutuş kaç kere uyarmama rağmen dinlemediler, ha chipten sonra olsun olsun 120-130 hp olmuş olsun o da...
bu kadar 'az' güçle bile arabayı zaptedemiyorsanız bu aracın spor araba gibi güçlü olmasından kaynaklanmaz... ben 200HP altında pek araç kullanmadım şu an da 330 HP 340 HP lik araçlarım var söylediğin sorunların hiç birini yaşamıyorum, sana tavsiyem dikkatli olman...
nemonomani
22-05-2012, 10:38
demek ki her aracın bir 'zaptedilme' sınırı varmış, zaten gündelik araçlar da %30 daha güç eklensin diye yapılmamış hele ki ticari turbo dizeller... aktarması yürüyeni amortisörü hatta bilyeleri...
şirkete bir hyundai ERA almıştım, abi şöyle sarıyor şöyle kayıyor zaptedilmez gidiyor inanılmaz uzuyor falan derken araba pert oldu birinin altında, ne fren vardı ne yol tutuş kaç kere uyarmama rağmen dinlemediler, ha chipten sonra olsun olsun 120-130 hp olmuş olsun o da...
bu kadar 'az' güçle bile arabayı zaptedemiyorsanız bu aracın spor araba gibi güçlü olmasından kaynaklanmaz... ben 200HP altında pek araç kullanmadım şu an da 330 HP 340 HP lik araçlarım var söylediğin sorunların hiç birini yaşamıyorum, sana tavsiyem dikkatli olman...
,
Herkezde bi baskınlık varda ya anlamıyorsunuz yada birşeyleri sadece konuşmak için yazıyorsunuz aracı deneme amaclı sıktım ben kamyonetle roll yada drag yada slalom a girmiyorum cahil değilim canıma ve malıma kastım yok araç chipten sonra normal tepkilere anormal cevaplar veriyordu gittik düzelttik bu yani biri geliyo yalan konuşuyosun biri geliyo abartıyosun biri geliyo kullanmayı bilmiyosun cidden çözemiyorum
akucukdogan
22-05-2012, 10:53
Iyide insanlar sana kötü birşey söylemiyorlar ki. Insanlar gayet açık ve mantıklı cevaplar çerçevesinde sana olayları izah etmeye çalışmışlar bence sen onları anlamıyorsun. El elden üstün değildir dostum bunu sakın unutma. Herkes iyi şöför herkes 10 numara sürücü. Kime göre yada hangi kriterlere göre. Sen bence üzerindeki alınganlığı atmalısın. Çünkü herkes gayet normal konuşuyor buluttan nem kapma.
nemonomani
22-05-2012, 11:35
Iyide insanlar sana kötü birşey söylemiyorlar ki. Insanlar gayet açık ve mantıklı cevaplar çerçevesinde sana olayları izah etmeye çalışmışlar bence sen onları anlamıyorsun. El elden üstün değildir dostum bunu sakın unutma. Herkes iyi şöför herkes 10 numara sürücü. Kime göre yada hangi kriterlere göre. Sen bence üzerindeki alınganlığı atmalısın. Çünkü herkes gayet normal konuşuyor buluttan nem kapma.
Belkide haklısın özür dilerim hepinizden ama önceki arkadaşın bana abartıyorsun demesi canımı sıktı aslında tekrar kusuruma bakmayın :(
ghibli06
22-05-2012, 11:36
,
Herkezde bi baskınlık varda ya anlamıyorsunuz yada birşeyleri sadece konuşmak için yazıyorsunuz aracı deneme amaclı sıktım ben kamyonetle roll yada drag yada slalom a girmiyorum cahil değilim canıma ve malıma kastım yok araç chipten sonra normal tepkilere anormal cevaplar veriyordu gittik düzelttik bu yani biri geliyo yalan konuşuyosun biri geliyo abartıyosun biri geliyo kullanmayı bilmiyosun cidden çözemiyorum
pardon senin bu konuyu açmandaki maksat ne ozaman? yani ne sormak istedin de bu kadar adam yanlış anladı? her aracın bir limiti var dedik bunu aşarsan cana da mala da sıkıntı gelir dedik hata etmişiz, sen daha iyisini bilirsin tabi...
nemonomani
22-05-2012, 12:24
pardon senin bu konuyu açmandaki maksat ne ozaman? yani ne sormak istedin de bu kadar adam yanlış anladı? her aracın bir limiti var dedik bunu aşarsan cana da mala da sıkıntı gelir dedik hata etmişiz, sen daha iyisini bilirsin tabi...
Kızgınlığım sana değildi hatalı konuştum affedebilirmisin
berlingo
22-07-2012, 18:44
motora zararı yok dimi çip uygulamasının sonuçta ?
berkay_aydin
22-07-2012, 21:29
motora zararı yok dimi çip uygulamasının sonuçta ?
Hoşgeldiniz. Yok .
yeni üye patlaması var forumda :D
emretorlak
22-07-2012, 23:01
motora zararı yok dimi çip uygulamasının sonuçta ?
Her türlü yazılım motorun da turbonun da ömrünü kısaltır. Daha fazla güç daha fazla aşınma demektir. Çok agresif bir yazılım tercih edilmediği sürece keyifli kullanım açısından parça ömründen bir miktar fedakarlık yapılabilir. Yapan çok insan var zaten
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.