Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Megasquirt uzmanları, bi el atıverin...



Hakan Girginer
03-06-2012, 03:48
Montaj bitti, bu aşamada launch control, table switching gibi ilave özellikleri şimdilik kapattım, sadece yakıt/ateşleme/VE tablosu/ilk çalışma/rölanti konularına eğiliyorum.

Sürekli autotune yapıyorum.
Gerekli değişiklikleri küçük adımlar şeklinde yapıyorum, arada dinliyorum, loglar üzerinde kafa patlatıyorum, risk almıyorum.

Araç, her kullandığımda daha da güzelleşiyor. Boost harici (100kpa altı) alanlar çok diri oldu.
Boost alanlarında ise önce çok emniyetli başladım, azar azar yakıt çekerek, minik minik avans ilave ederek ilerliyorum. Şimdiden oldukça tatminkar.

1.8 BP motor. 650cc EV14 enjektörler. Port water injection. COP ateşleme.

MP62 Magnuson supercharger, yaklaşık 1 bar (14 psi) basınç. 130/65mm kasnaklar, maksimum devir 14400 rpm. TDR AA Intercooler. IAT IC sonrasında.

MSII "enhanced" versiyon. (3.1.6)

Forum .msl ya da .msq dosyası yüklemeye izin vermiyor, ilgilenen olursa mail atabilirim.

Ama, yakıt, avans ve VE tabloları şu şekilde:

http://img10.imageshack.us/img10/8344/avanstablosu.jpg

http://img16.imageshack.us/img16/7681/afrtablosu.jpg

http://img521.imageshack.us/img521/237/vetablosu.jpg


Yorumlarınız ve fikirleriniz için şimdiden teşekkürler..

omer_yildir
03-06-2012, 19:19
Hakan Abi merhaba,

İstersen benim dosyaları paylaşabilirim. Bir bakarsın.

Bp05 motor. Benim maks avans 39 derece. Ancak na ile forced karşlaştımak yanlış olur. :)

alperx
03-06-2012, 21:31
hayırlı olsun dileklerimle fikrimi söylüyorum.

aracınla güzel güzel oynaşmışsın, yanlış anlama, yüzümde gülümseme ile bu yorumu yapıyorum,

ama eger bu inceledigim vardıgın son noktada yardıma ihtiyacın varsa, sanmıyorum uzaktan ya da forumdan fazla birşey yapılabilecegini.

elinden geldigince yapmışsın, ama bu oldugun konumda bir profesyonele bu işi devretmek bence sana iki şey kazandırır:

1. maksimum performans , 2. maksimum güvenlik

Cunku yeterince tecrübeye ulaşmadan bunu kendin yapman çok uzun sürecektir. Ve sorunsuz olabileceginin de garantisi yoktur.

Aracın tek araç degildir, bozulursa tekrar yaparım, para sorunum da yok diyorsan, diyecek birşey yok tabi ki.

teoride, motoru dinliceksin, logları kontrol edeceksin, dyno'ya cıkcaksın, maksimum performans ve güvenlik olarak ideal avansı bulacaksın. yapacak başka birşey var mı bilmiyorum.

tabi dediklerim yanlış da olabilir bu sitedeki bu işi yapan uzmanlar düzeltebilir sıkıntı yok.

boosted_pug
03-06-2012, 22:48
Afr yi görmeden yakit hava karisimina herhangi bisi demek dogru olmaz ama target afr gayet emniyetli olmus onun haricinde eger 2 bar basma niyetin yoksa haritalarin sol tarafindaki max. 300 kpa olan kisimlari biraz düşürüp diğer kısımlara dağıtabilirsin daha hassas ayar yapabilirsin son olarak 19 26 ve 35 load lardaki yüksek avanslari kısman çok çok daha emniyetli olucaktir 41 biraz fazla olmuş araç cut off dan çıkarken biraz sarsilir

Hakan Girginer
05-06-2012, 03:48
Yorum yapan arkadaşlara çok teşekkür ederim.

Bugün motor indiriyorum. Benşm asıl amacım, yeni motorun rodajında sıkıntı yaratmayacak bir setup kurmaktı, onu da bu aşamada başardım.

Rodaj sonrasında hain ve agresif bir setup için hepinizin başını ağrıtacağım.

alperx
05-06-2012, 06:52
motor neden iniyor ?

dragstar
06-06-2012, 19:06
Hakan abi yeni gördüm konuyu, afr haritası biraz fazla zengin bence, log dosyan varsa bana mail atabilirmisin.

Hakan Girginer
07-06-2012, 01:36
motor neden iniyor ?

Çok uzun zamandır planlıyordum, bir anda vakit buldum, saldırdım.

http://www.techturkey.com/forum/do-it-yourself-diy/123087-quotveletquot-yeni-motoruna-kavusuyor.html#post5927990

Hakan Girginer
07-06-2012, 01:38
Hakan abi yeni gördüm konuyu, afr haritası biraz fazla zengin bence, log dosyan varsa bana mail atabilirmisin.

Haklısın, biraz daha düzelttim, ama şu anda motor bin parçaya ayrılmış durumda zaten.

Topladıktan sonra esaslı girişeceğim tune işine, o zaman rahatsız ederim seni.

dragstar
08-06-2012, 21:32
Haklısın, biraz daha düzelttim, ama şu anda motor bin parçaya ayrılmış durumda zaten.

Topladıktan sonra esaslı girişeceğim tune işine, o zaman rahatsız ederim seni.

yardım edebilirsem ne mutlu bana

Hakan Girginer
09-06-2012, 00:31
Çok sağol..

(telefonunu şarja takmayı unutma, pili bitmiş olabilir)

EEE
09-06-2012, 10:55
güzel araba ve proje bol gazlamalar dileğiyle