Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : manifold seçimi?



alperkirman
12-06-2012, 14:39
arkadaşlar konuşulan bir düz birde boynuz model olarak var bunların +sı ve -si
nelerdir ??
araç turbo olduğundan buraya açtım konuyu :)

alperkirman
12-06-2012, 15:17
yokmu bilgisi olan arkadaşlar bilmiyoruz naapak:D
bilmemek değil öğrenmemek ayıp öyle değilmi ?

ukku
12-06-2012, 15:17
1.8t nin oem manifoldu candır. boşver başkasını :D

alperkirman
12-06-2012, 15:21
1.8t nin oem manifoldu candır. boşver başkasını :D

usta oem manifold küçük kalıyo oyüzden yenisi gerek :D

senna
12-06-2012, 15:53
konu açalı 1 saat olmamış insaf et biraz kimse görmemiştir tepki vermene gerek yok:)

her manifoldun kendine has kendine ayrı özellikleri var, nerede kullanmak istediğin önemli, küçük turbo şehir içi alt devirlermi önemli, drag vs içinmi kullanacaksın, turbon motorun nasıl oalcak çok parametre var direk boynuzlu yada boynuzsuz olarak adlandırmak yanlış olur


asıl mantık motordan çıkan gazı en az kayıpla hızını kaybetmeden, gerekirse hızlandırarak turboya göndermek, bunun çeşitli yolları var, önemli olan senin ne istediğindir

alperkirman
12-06-2012, 16:36
anladığım kadarıyla drag time trail gibi yarışlar için manifold tasarımları değişiyor.

sen böyle söyleyince düşündüm taşındım benim kraterimde çatlama patlama olmasın :D
aracın hiçbişeyde bi iddası yok sağlıklı bi şekilde yürütelim yeter :)

Bayrampaşalı
12-06-2012, 19:08
bune şiddet bune celal :D

işin ustasına sordum kanka düz olsun bizim olsun diyolar :D

murat_ileri
12-06-2012, 19:14
takacağın turbo nedir, günlük kullanım için mi, roll vs için mi, araçta yapılan işler ve yapmayı planladığın değişikliklere neler olacak bunların hepsini belirtmeniz gerekli. aksi takdirde bol bol sorun yaşaman mümkün.

alperkirman
12-06-2012, 19:33
bune şiddet bune celal :D

işin ustasına sordum kanka düz olsun bizim olsun diyolar :D

celali falan tanımamda kanka merak ettim şimdi binbirtürlü manifold var nedir ne değildir araştırma öğrenme aşamasındayım :D

alperkirman
12-06-2012, 19:36
takacağın turbo nedir, günlük kullanım için mi, roll vs için mi, araçta yapılan işler ve yapmayı planladığın değişikliklere neler olacak bunların hepsini belirtmeniz gerekli. aksi takdirde bol bol sorun yaşaman mümkün.

takılcak turbo gt28 öyle roll falan kovalicak bi adam değilim . araç şuan günlük kullanılıyo ama bundan turbodan sonra ne olur orasını allah bilir :) motor stok sadece turbo büyütme işlemi gerçekleşicek okadar. zaten manifoldu hemen kararşaltırıp yarın yaptıracak durumdada değilim :) yanlış olmasın sadece bunların çeşitleri neler onları öğrenmek istiyorum

alperkirman
13-06-2012, 13:16
http://www.turbo-kits.com/images/parts/1.8t_audi_vw_fullrace_longitudinal_turbo_manifold. jpghttp://i.ebayimg.com/00/s/MjY0WDQwMA==/$(KGrHqJHJD!E8fYS9T9MBPJ-C13K4w~~60_35.JPG
http://lh3.ggpht.com/_672I6Mb1ByY/S6rI8LZgCLI/AAAAAAAAAPM/DoT14BGG1Xk/IMG_3875.JPG

Oz`
21-06-2012, 06:57
log tipi manifold tercigim hiç değildir geç dolmayı sağlar ama kolay çözümdür yukarıdaki gibi yapar isen senin işine yarar ilerisi içinde güç içinde senin için iyi olacaktır daha erken dolum + Egtni düşürücektir yüksek basıncta almak zorunda değilsin iskender yapabilir opeltech Selim abide yapabilir çok güzel manifold lar yapıyorlar


http://www.turbo-kits.com/images/parts/1.8t_audi_vw_fullrace_longitudinal_turbo_manifold. jpg

rockford34
21-06-2012, 07:49
döküm manifold herzamn saglamdır 1,8 gibi sıcaklıgı hat saffalarda olan bir motor için döküm sec bence paslanmaz kaynaklı manifoldlar belli bir süre sonra catlama ve kacırma sorunları ile karsı karsıya kalacaksın :(

alperkirman
21-06-2012, 09:05
cevaplar için teşekkürler arkadaşlar
tubular manifold şeklinde yapıcam inşallah :)

TurboJDM
21-06-2012, 09:24
Bu işi ustasına danışırsan orda senin düşüncene göre yardımcı olacaklardır :)

turbo27
24-06-2012, 01:57
hıc bosuna ugrasma,göremezsın faydasını,ne boynuzlusunun ne düzünün...şişirme laflara aldanma kardeşim...turbodan egsoz gazı cıkısı onemlı ..turbodan cıkısı rahatlatabılıyosan kralsın..o da turbocuların işi :D

alperkirman
25-06-2012, 09:44
hıc bosuna ugrasma,göremezsın faydasını,ne boynuzlusunun ne düzünün...şişirme laflara aldanma kardeşim...turbodan egsoz gazı cıkısı onemlı ..turbodan cıkısı rahatlatabılıyosan kralsın..o da turbocuların işi :D

turbonun devamı 76 düz komple

sen şimdi niye böle dedinki gene kafa karıştı benim amk(spor gazetesi :D )

senna
25-06-2012, 09:57
hıc bosuna ugrasma,göremezsın faydasını,ne boynuzlusunun ne düzünün...şişirme laflara aldanma kardeşim...turbodan egsoz gazı cıkısı onemlı ..turbodan cıkısı rahatlatabılıyosan kralsın..o da turbocuların işi :D



vay be bu manifoldların tasarımları falan boş iş zaten hepsi aynı dimi:) egzoz gaz çıkışı önemli:D turboya gelene kadar olan kayıplar ne olacak boynuzmu yapacaz:D



ne çok biliyosunuz ya bu işi auhauha:D

birde sen girmicektin foruma hayrola noldu niye giriyorsun?