Orijinalini görmek için tıklayınız : Renault K4M turbo uygulama
murat_ileri
13-06-2012, 10:17
K4M motora stock internal olacak şekilde max 0,4 bar günlük kullanım için turbo yapmayı düşünüyorum. karşılacağım sorunlar neler olur, fikirlerinizi önerilerinizi bekliyorum.
Not: aracı drag roll vs için değil sadece keyifle kullanmak için turbo takıp erken dolan bir sistem düşünüyorum, fikirleriniz bu yönde olursa sevinirim.
murat_ileri
14-06-2012, 00:09
kimse ugraşmaya değmez diye cevap bile vermemiş anlaşılan :D neyse konu silinebilir.
mehmetRS
14-06-2012, 07:17
yurt dışında yapılan örnekleri mevcut, hatta tak ve kullan tarzı bir turbo sistemi var murat abi. motor içiyle elleşmeden adam 70-80 hp güc aldıgını felan yazmış ki bence cok cici bir değer. ***** ingiliz sitesinde k4m turboı yazınca direk cıkıyor :)
ahmet3425
14-06-2012, 07:40
forumda izo nickliı arkadasımız uzunca bır donem turbo K4M kullandı konuyu gorunce yazacaktır panıge kapılma hemen:)
Jön Türk
14-06-2012, 07:54
http://www.techturkey.com/forum/otomobilleriniz/33517-megane-16-turbo-project-stage-2-a.html
murat ileri : adanada başka ileri var mıydı yahu - ben alper ileri, tanıyamadım ama.
murat_ileri
14-06-2012, 13:59
yurt dışında yapılan örnekleri mevcut, hatta tak ve kullan tarzı bir turbo sistemi var murat abi. motor içiyle elleşmeden adam 70-80 hp güc aldıgını felan yazmış ki bence cok cici bir değer. ***** ingiliz sitesinde k4m turboı yazınca direk cıkıyor :)
mehmet aslına bakarsan o kitlerden daha ziyade bizim egzos manifoldunun olduğu yerde turbo kullanmak biraz zorlaşıyor, amerkanlarda kullanılan sts tarzı bir turbo uygulaması aklımdan geçen. hemen hemen tüm parçaları buldum sayılır. günlük kullanım için düşündüğüm güçden ziyade tork artışı yönünde olduğundan dolayı max hedeflediim güç 50 hp'yi geçmeyecek. motorla ilgili en ufak bir sıkıntım yok kırsam bile en fazla bir haftada tekrar toparlarım benim aklıma takılan yürüyen aksam yol tutuş vs. gibi konularda sorun yaşama riskim ***** motora parça bulsakta yol yürüyen aksamla ilgili çok fazla parça bulamıyoruz.
forumda izo nickliı arkadasımız uzunca bır donem turbo K4M kullandı konuyu gorunce yazacaktır panıge kapılma hemen:)
izzetin projesini inceledim, tr'de ilk ve bildiğim kadarıyla tek k4m turbo yapan arkadaşımız. yukarıda da belirttiğim gibi motor ile ilgili sıkıntı yok sadece yürüyen bu güce dayanırmı, ilk etapta düzğün bir şekilde yürüttükten sonra komple motor içine girerek daha yüksek güçler hedefleniyor ama önce ağzımızdaki cevizi bir kıralım :)
murat ileri : adanada başka ileri var mıydı yahu - ben alper ileri, tanıyamadım ama.
tanıştığıma memnun oldum :) kurcalarsak illaki bir yerden akraba çıkarız :D
Cliosportve
14-06-2012, 14:01
Sıfır motor 3bucuk -4 lira zaten k4m lerde
Kırsanda sorun yok
Her yağ değişiminde motor değiştir:D
Projende başarılar sana
mehmetRS
14-06-2012, 22:00
Murat abi, artı 50 hp için ben olsam fren sistemini mıncıklardım, şanzımanın ve buna bağlı aktarma elemanlarının dayanmayacağını pek düşünmüyorum.. Baskı ile balata konusunda demek istediğimi anlamışsındır abi
murat_ileri
15-06-2012, 01:58
Sıfır motor 3bucuk -4 lira zaten k4m lerde
Kırsanda sorun yok
Her yağ değişiminde motor değiştir:D
Projende başarılar sana
halden anlayan bir renocuyu aramızda görmek güzel :) aynen dediğin gibi tecrübe ederken özellikle stock motorla düşük basınçta yapmayı bu yüzden istiyorum deneyim kazandıktan sonra motor içine zaten girilecek.
Murat abi, artı 50 hp için ben olsam fren sistemini mıncıklardım, şanzımanın ve buna bağlı aktarma elemanlarının dayanmayacağını pek düşünmüyorum.. Baskı ile balata konusunda demek istediğimi anlamışsındır abi
brembo max serisi diskler için araştırdığımda kullanan memnun kalanları pek görmedim öncelikle oem üzerinden değişikliğe gitmeyi düşünüyorum, taşıyıcılara müdahale ederek 259 mm'den 280 mm'e (rs disklerine) çevirebiliyoruz. en azından 280 mm'de spor disk bulmak daha kolay, zaten hem gücün yere aktarımı hemde tutunabilmek açısından semi slick lastiklerle kullandığımızda frenlerde yeterli performansı alırız diye düşünüyorum. baskı balata kısmına gelirsek üzerindeki baskı zaten daha 4000 km yaptı, iyi durumda olduğu için ilk etapta onunla kullanarak belirli bir km sonrasında aşınma derecesine bakarak gerekli değişiklik yapılacak, bu sayede hem şanzımanı kırmamış hemde nerelerde zayıf noktamız olduğunu görürüz.
halden anlayan bir renocuyu aramızda görmek güzel :) aynen dediğin gibi tecrübe ederken özellikle stock motorla düşük basınçta yapmayı bu yüzden istiyorum deneyim kazandıktan sonra motor içine zaten girilecek.
brembo max serisi diskler için araştırdığımda kullanan memnun kalanları pek görmedim öncelikle oem üzerinden değişikliğe gitmeyi düşünüyorum, taşıyıcılara müdahale ederek 259 mm'den 280 mm'e (rs disklerine) çevirebiliyoruz. en azından 280 mm'de spor disk bulmak daha kolay, zaten hem gücün yere aktarımı hemde tutunabilmek açısından semi slick lastiklerle kullandığımızda frenlerde yeterli performansı alırız diye düşünüyorum. baskı balata kısmına gelirsek üzerindeki baskı zaten daha 4000 km yaptı, iyi durumda olduğu için ilk etapta onunla kullanarak belirli bir km sonrasında aşınma derecesine bakarak gerekli değişiklik yapılacak, bu sayede hem şanzımanı kırmamış hemde nerelerde zayıf noktamız olduğunu görürüz.
hem düşük basınc dıyosun hem 50 hp den bahsedıyosun,oyle kafana göre turbo kullanmayla olmaz o işler,düşük basıncla alacagın 15 yada 20 hp en fazla,daha üstüne gıdersen cıkamazsın işin içinden,malıyetı yukselır sana..
hem düşük basınc dıyosun hem 50 hp den bahsedıyosun,oyle kafana göre turbo kullanmayla olmaz o işler,düşük basıncla alacagın 15 yada 20 hp en fazla,daha üstüne gıdersen cıkamazsın işin içinden,malıyetı yukselır sana..
ne kadar düşük basınç?
mehmetRS
15-06-2012, 21:12
0,4 bar demış arkadaş..
0.4 - 0.5 barda alınacak güc 15- 20 hp kadarmıdır?
0.4 - 0.5 barda alınacak güc 15- 20 hp kadarmıdır?
evet o kadardır,atmosfer basıncının kac oldugunu bılıyosundur,0.4 barın normal atmosferık motora yuzde kac olarak etkı eder,tekerlege bınınce guc kayıplarını hesap edersen o kadar fark eder dostum
mehmetRS
15-06-2012, 21:24
evet o kadardır,atmosfer basıncının kac oldugunu bılıyosundur,0.4 barın normal atmosferık motora yuzde kac olarak etkı eder,tekerlege bınınce guc kayıplarını hesap edersen o kadar fark eder dostum
valla hocam bunların hiçbirini bilmediğim için sordum acıkcası, aynı aractan bende de var, fikir olması açısından merak ettim. fakat yabancı bir sitede adam 0.5 barda, bahsettiğiniz 15-20 hp ye nazaran cok ciddi gücler almış stock internal ile.. ekstra ne yapmıs olablirler?
ekstra bıseyler yapmıslardır mutlaka,onlara sormak lazım,forumda büyük ustalar var onlarda cevaplandırırlar zaten,yazılım vardır,beyınden guc artırımına gıtmıslerdır,arac buyuk hacımlıdır,hacıme gore orantılı guc artısı olur,1 atm basıncında 105 beygır uretıyosa bı motor,0.4 le uretecegı guc 130-140 hp cıvarıdır,yuke bınınce 120 hp ye kadar ıner.
mehmetRS
15-06-2012, 21:33
ekstra bıseyler yapmıslardır mutlaka,onlara sormak lazım,forumda büyük ustalar var onlarda cevaplandırırlar zaten,yazılım vardır,beyınden guc artırımına gıtmıslerdır,arac buyuk hacımlıdır,hacıme gore orantılı guc artısı olur,1 atm basıncında 105 beygır uretıyosa bı motor,0.4 le uretecegı guc 130-140 hp cıvarıdır,yuke bınınce 120 hp ye kadar ıner.
valla aynı hacimli k4m kodlu 1.6 16V clio araca yapılmış uygulama, enjektörler ecu ve kavrama farklıymış sadece.. adam 170 hp güc ve 220 küsür nm tork almayı hedeflemiş. Sonunda almışta sanırım:) he belki yazmayı atladıgı veya benim okumayı atladıgım biryerler vardır 10 sayfalık mevzuydu.
Herneyse, Murat İleri kafasına birşey koyduğu zaman, o iş zaten olmuş demektir, bunu bilir bunu söylerim, Kolay gelsin Murat abiyede :)
valla aynı hacimli k4m kodlu 1.6 16V clio araca yapılmış uygulama, enjektörler ecu ve kavrama farklıymış sadece.. adam 170 hp güc ve 220 küsür nm tork almayı hedeflemiş. Sonunda almışta sanırım:) he belki yazmayı atladıgı veya benim okumayı atladıgım biryerler vardır 10 sayfalık mevzuydu.
Herneyse, Murat İleri kafasına birşey koyduğu zaman, o iş zaten olmuş demektir, bunu bilir bunu söylerim, Kolay gelsin Murat abiyede :)
enjektörler ve ecu farklıymıs ıste daha ne olsun.
Mehmet Gazihan
15-06-2012, 21:40
VNT teknolojili sağlam bir dizel turbosu seç derim.. çok erken doldurur istediğini elde edersin..
VNT teknolojili sağlam bir dizel turbosu seç derim.. çok erken doldurur istediğini elde edersin..
keske oyle bısey yapsa ama kolay değil malıyetı yukselır,emiş hattının cok ıyı duzenlenmesı lazım..
O plastik emme basınç kaldırıcak mı?
O plastik emme basınç kaldırıcak mı?
kaldırır,bıneklerde manıfoltların cogu plastık zaten..
mehmetRS
15-06-2012, 21:54
enjektörler ve ecu farklıymıs ıste daha ne olsun.
e tamam motor içiyle hiçbir şekilde oynamamışlar.. Nihayetinde bu araca bir turbo yapılıyor, biraz benzin hava mikstürüyle oynayabilsinler dimi..:) ne bileyim işte map'e müdahele edebilsinler felan.. o yüzden ecuyu değiştirmişler. Enjektörü değiştiren pompayıda değiştirmiştir. Ama asıl büyük iş olan motor içini acıp kurcalamamışlar
e tamam motor içiyle hiçbir şekilde oynamamışlar.. Nihayetinde bu araca bir turbo yapılıyor, biraz benzin hava mikstürüyle oynayabilsinler dimi..:) ne bileyim işte map'e müdahele edebilsinler felan.. o yüzden ecuyu değiştirmişler. Enjektörü değiştiren pompayıda değiştirmiştir. Ama asıl büyük iş olan motor içini acıp kurcalamamışlar
notor ıcıyle oynama bambaska bısey,kolay değil,rallı ye arac hazırlayanlar motor ıcıylede oynuyor,ecuyu değiştirmemıslerdır,ecuya sensörlerı tanıtmıslardır,yada ecudan sensörlerın lımıtlerını farklılastırmıslardır,pompayla alakası yok,pompa dedıgınız benzın otomatıgı,,benzın otomatıgının bar ı ne kadar yuksek olursa olsun tek basına bı ıse yaramaz,onu basacak enjektör,beyın önemli..
mehmetRS
15-06-2012, 22:03
notor ıcıyle oynama bambaska bısey,kolay değil,rallı ye arac hazırlayanlar motor ıcıylede oynuyor,ecuyu değiştirmemıslerdır,ecuya sensörlerı tanıtmıslardır,yada ecudan sensörlerın lımıtlerını farklılastırmıslardır,pompayla alakası yok,pompa dedıgınız benzın otomatıgı,,benzın otomatıgının bar ı ne kadar yuksek olursa olsun tek basına bı ıse yaramaz,onu basacak enjektör,beyın önemli..
yukarıda enjektörleri değişip beyini de değiştirdiklerini yazmıştım zaten hocam.
yukarıda enjektörleri değişip beyini de değiştirdiklerini yazmıştım zaten hocam.
tamam,dedıgım gıbı ıste ecu ve enjektörlerde oynama oldumu olay bıtıyo zaten,turboda takmıslar,ıstedıgın gıbı oynarsın motorla..
murat_ileri
15-06-2012, 22:32
hem düşük basınc dıyosun hem 50 hp den bahsedıyosun,oyle kafana göre turbo kullanmayla olmaz o işler,düşük basıncla alacagın 15 yada 20 hp en fazla,daha üstüne gıdersen cıkamazsın işin içinden,malıyetı yukselır sana..
maliyetle ilgili bir tek cümle yazıldığını gördünüz mü? kafama göre kullandığımı yada benim araçta turboyu nereye takacağım nasıl bir uygulama yapacağım hakkında bilginiz var mı?
ekstra bıseyler yapmıslardır mutlaka,onlara sormak lazım,forumda büyük ustalar var onlarda cevaplandırırlar zaten,yazılım vardır,beyınden guc artırımına gıtmıslerdır,arac buyuk hacımlıdır,hacıme gore orantılı guc artısı olur,1 atm basıncında 105 beygır uretıyosa bı motor,0.4 le uretecegı guc 130-140 hp cıvarıdır,yuke bınınce 120 hp ye kadar ıner.
sizin hesabınızı bende yapabiliyorum 105*1.4=147 hp motor gücü basit hesapla alınacak güctür. bende zaten max 50 hp diye belirtmiştim daha önce ve sizde bunun aksini savunsanızda sizin hesabınızla benim ki aynı, tekerden alınacak gücü asla telafuz etmedim benim aracımda aktarmada ne kadar kayıp olduğunu net olarak biliyorsanız açıklayın bende öğrenmiş olurum bu sayede.
valla aynı hacimli k4m kodlu 1.6 16V clio araca yapılmış uygulama, enjektörler ecu ve kavrama farklıymış sadece.. adam 170 hp güc ve 220 küsür nm tork almayı hedeflemiş. Sonunda almışta sanırım:) he belki yazmayı atladıgı veya benim okumayı atladıgım biryerler vardır 10 sayfalık mevzuydu.
Renault Clio B 1.6 16v K4M Turbo Dyno 172hp / 222nm - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=3NOVt9RGTX0) bahsettiğin araç bu olması gerekli.
megane 1.6 16v turbo vs clio rs not stock 3 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=xFes-GF63oU) buda forumdan izo (izzetin) rsle olan videosu
enjektörler ve ecu farklıymıs ıste daha ne olsun.
oem beyinle böyle bir uygulama yapacağımı düşünmediniz herhalde, oem enjektörler ilk etapta yeterli geliyor.
VNT teknolojili sağlam bir dizel turbosu seç derim.. çok erken doldurur istediğini elde edersin..
aklın yolu birdir:icon_tup:
keske oyle bısey yapsa ama kolay değil malıyetı yukselır,emiş hattının cok ıyı duzenlenmesı lazım..
üstadım otu püsürü yapan adam onuda düşünür illaki yapar bir şekilde, sürekli maddiyattan bahsediyorsunuz bu iş için aklınızdan geçen bir rakam varsa paylaşın ki belki yaptırmak isteyen çıkar;)
e tamam motor içiyle hiçbir şekilde oynamamışlar.. Nihayetinde bu araca bir turbo yapılıyor, biraz benzin hava mikstürüyle oynayabilsinler dimi..:) ne bileyim işte map'e müdahele edebilsinler felan.. o yüzden ecuyu değiştirmişler. Enjektörü değiştiren pompayıda değiştirmiştir. Ama asıl büyük iş olan motor içini acıp kurcalamamışlar
her kuşu sevipte leyleği bırakmak zaten olmaz, alıp turbo yapacaksın launch kontrol olmayacak tech alemi adamı hiç acımaz öper :D
ne ögreteyım ben sana? hadı yap bakalım değişken geometrılı turbo,0.4 basınc dıyosun,mehmet gazıhana bende katılıyorum,vnt turbo olursa ıyı olur,hem 0.4 basınclardan hem 50 hp alırım dıyosun,youtube dan yabancı sitelerden bakarak bende yaparım olmuyo murat kardesım bu işler,ben bıseyler yazdım,ters anladın,neden ters anlıyosun kardesım,bu ısın ıcınde olupta fıkrını soyleyenlere hıcmı tahammulun yok,malıyet dedık hatamı ettık? malıyet gercekten yukselır,ben senın gunluk sehır ıcı kullanıcam lafına karsılık o kelımeyı kullandım..herkes herkesı her an öper bu hayatın kuralı :)
mehmetRS
15-06-2012, 22:51
Murat abi gerekli şeyleri yazmışsın zaten, konu bilgilendirmesi için tekrar teşekkürler, pazartesiden itibaren mersindeyim zaten, mutlaka görüşeceğiz, k4m yi turbo öncesi bir göreyim istiyorum :)
mehmetRS
15-06-2012, 22:55
ne ögreteyım ben sana? hadı yap bakalım değişken geometrılı turbo,0.4 basınc dıyosun,mehmet gazıhana bende katılıyorum,vnt turbo olursa ıyı olur,hem 0.4 basınclardan hem 50 hp alırım dıyosun,youtube dan yabancı sitelerden bakarak bende yaparım olmuyo murat kardesım bu işler,ben bıseyler yazdım,ters anladın,neden ters anlıyosun kardesım,bu ısın ıcınde olupta fıkrını soyleyenlere hıcmı tahammulun yok,malıyet dedık hatamı ettık? malıyet gercekten yukselır,ben senın gunluk sehır ıcı kullanıcam lafına karsılık o kelımeyı kullandım..herkes herkesı her an öper bu hayatın kuralı :)
yok yok kötü birşey söylemediniz zaten, üslubunuz biraz.. nasıl desem ; hani siz bir *** bilmiyorsunuz, hayal dünyasında gezmeyin demeye getiriyor gibi. Kesinlikle yanlış anlamayın ama Murat İlerinin de rahatsız oldugu şey bu gibi bir yaklaşım olabilir. En başından yazacaktım ama iş sonra tartışmaya dönmemesi açısından konunun noktalandığı yere yakın yazmayı uygun gördüm. Tabi kimsenin kimseye kastı yok fakat, biz burada bu işleri, " o işler öyle olmaz, böyle olur" diye diretekerek değil, dosthane bir yaklaşım ve gerçekten kendimize yapılıyormuş gibi düşünerek cevaplarız. Adam maximum 50 hp olsun yeterli bna demiş, sadece turboyu bağlayacağım 50 hp alacağım dememişki. Yada drag roll birşey düşünmüyorum demiş, turbolu ama zayıf bir arabam olsun dememiş. Özetle sizde biraz konuyu yanlış anladınız veya eksik okudunuz sanırım.
sıze oyle gelmıs,lafımı yanlıs anlamıssınız,ama dedıgım gıbı youtube dan bakarak yabancı sıtelerle olmaz bu ısler,neyse hata ettıysek affola sevgılı kardesım,hakkınızı helal edın..
mehmetRS
15-06-2012, 23:07
sıze oyle gelmıs,lafımı yanlıs anlamıssınız,ama dedıgım gıbı youtube dan bakarak yabancı sıtelerle olmaz bu ısler,neyse hata ettıysek affola sevgılı kardesım,hakkınızı helal edın..
hocam youtube değil olay.. adamların yurt dışında ne yaptıklarını devamlı takip ettiğimiz techturkey gibi bir teknik paylaşım sitesi asıl mevzu.
Link vermek yasak mı tam bilmiyorum ama yasaksa da özür dilerim admin arkadaşlardan gerekli görürlerse silebilirler fakat bu durumu acıklamananın başka yolu yok..
Renault Clio 1.6 16v K4M Turbo (http://www.cliosport.net/forum/showthread.php?543365-Renault-Clio-1-6-16v-K4M-Turbo&highlight=k4m+turbo)
buyrun linki inceleyin derim bir. Kesinlikle hata v.s. birşey düşündüğümden yazmadım bunları yanlıs anlamaıyn, sadece nasıl algılandığını belirtmek istedim.
Teşekkürler
hocam youtube değil olay.. adamların yurt dışında ne yaptıklarını devamlı takip ettiğimiz techturkey gibi bir teknik paylaşım sitesi asıl mevzu.
Link vermek yasak mı tam bilmiyorum ama yasaksa da özür dilerim admin arkadaşlardan gerekli görürlerse silebilirler fakat bu durumu acıklamananın başka yolu yok..
Renault Clio 1.6 16v K4M Turbo (http://www.cliosport.net/forum/showthread.php?543365-Renault-Clio-1-6-16v-K4M-Turbo&highlight=k4m+turbo)
buyrun linki inceleyin derim bir. Kesinlikle hata v.s. birşey düşündüğümden yazmadım bunları yanlıs anlamaıyn, sadece nasıl algılandığını belirtmek istedim.
Teşekkürler
ah be mehmet orda ıskembeden sallamıslar gıbı geldı bana,sımdı baktım ınceledım...ne kadar dogru oldugundan emın olabılırızkı,herıfcı oglu yazmıs da yazmıs,mıllette okumus dınlemıs...
mehmetRS
15-06-2012, 23:14
ah be mehmet orda ıskembeden sallamıslar gıbı geldı bana,sımdı baktım ınceledım...ne kadar dogru oldugundan emın olabılırızkı,herıfcı oglu yazmıs da yazmıs,mıllette okumus dınlemıs...
herifcioğlu :D o nasıl birşey yahu :))) gece gece güleceğim yoktu Allah iyiliğini versin hocam :))
murat_ileri
15-06-2012, 23:15
ne ögreteyım ben sana? hadı yap bakalım değişken geometrılı turbo,0.4 basınc dıyosun,mehmet gazıhana bende katılıyorum,vnt turbo olursa ıyı olur,hem 0.4 basınclardan hem 50 hp alırım dıyosun,youtube dan yabancı sitelerden bakarak bende yaparım olmuyo murat kardesım bu işler,ben bıseyler yazdım,ters anladın,neden ters anlıyosun kardesım,bu ısın ıcınde olupta fıkrını soyleyenlere hıcmı tahammulun yok,malıyet dedık hatamı ettık? malıyet gercekten yukselır,ben senın gunluk sehır ıcı kullanıcam lafına karsılık o kelımeyı kullandım..herkes herkesı her an öper bu hayatın kuralı :)
üstadım konuyu baştan okuduysanız ben zaten motorla ilgili sıkıntım yok diye belirtmiştim, motorla ilgili sorun ne olursa olsun her türlü çözerim,elimde yığınla parça var, sırf elimdeki parçaları rezil etmemek için stock internal olarak kullanıp dagılan bozulan yerler ortaya çıksın diye uğraşıyorum. daha öncede selçuk'un dediği gibi yağ değiştireceğime motor değiştiririm :) bana bu konuda gerekli olan bilgi aktarmada yada alt takımla ilgili yaşayacağım sorunlar. gücü sağlıklı bir şekilde yere aktaramadıktan sonra yada sürekli sorun yaşayacaksam zaten bir anlamı yok.
murat_ileri
15-06-2012, 23:19
Murat abi gerekli şeyleri yazmışsın zaten, konu bilgilendirmesi için tekrar teşekkürler, pazartesiden itibaren mersindeyim zaten, mutlaka görüşeceğiz, k4m yi turbo öncesi bir göreyim istiyorum :)
kardeşim biz yanıyoruz sen yanma, kaç kurtar kendini :D illada gelicem dersen haftaya yanına ugrarım mutlaka :D
mehmetRS
15-06-2012, 23:20
kardeşim biz yanıyoruz sen yanma, kaç kurtar kendini :D illada gelicem dersen haftaya yanına ugrarım mutlaka :D
ne zaman dilersen abi, bende gelirim yanına hiç farketmez:)
VNT turboyu kontrol edebilecek ucuz bir kit var mı ? Bir aralar yoktuda.
üstadım konuyu baştan okuduysanız ben zaten motorla ilgili sıkıntım yok diye belirtmiştim, motorla ilgili sorun ne olursa olsun her türlü çözerim,elimde yığınla parça var, sırf elimdeki parçaları rezil etmemek için stock internal olarak kullanıp dagılan bozulan yerler ortaya çıksın diye uğraşıyorum. daha öncede selçuk'un dediği gibi yağ değiştireceğime motor değiştiririm :) bana bu konuda gerekli olan bilgi aktarmada yada alt takımla ilgili yaşayacağım sorunlar. gücü sağlıklı bir şekilde yere aktaramadıktan sonra yada sürekli sorun yaşayacaksam zaten bir anlamı yok.
murat adanadasın ıstanbulda olsaydın ınan elımden ne gelse yapar yardımcı olmaya calısırdım,ne de olsa hemserı sayılırız:)
murat_ileri
16-06-2012, 00:16
eyvallah üstadım iyi dilekleriniz bile yeterli, bu arada antebin neresindensiniz :)
eyvallah üstadım iyi dilekleriniz bile yeterli, bu arada antebin neresindensiniz :)
merkezınden,antebın ıcındenım,ıstanbula gelırsen mutalaka haber et beklerım..
Mehmet Gazihan
16-06-2012, 01:09
VNT turboyu kontrol edebilecek ucuz bir kit var mı ? Bir aralar yoktuda.
hiçbir elektronik düzenek olmadan basınc setlenebiliyor.. bir internal bir external wastgate ile.. internal wastgate yayı ile eksoz manifold basıncını regüle edip, external wastgate yayı ile emme manifold basıncını regüle edebilirsiniz..
Peki bu şekilde yaptığımız sabit ayar ile spoolu erkene alınca üst devirlerde flow düşüşü olmuyor mu ?
By_HaNNibaLL
16-06-2012, 01:32
Bi öncülük yapinda haydar abininde kanina girin :D
O plastik emme basınç kaldırıcak mı?
1.2 bar bastim kenarlarini birlesme noktalarini yapistirici ile kapatmistim gerci ama hic bi xaman patlayip catlamadi.
biraz google dan megane 1.6 turbo ankara megane 1.6 turbo projesi diye arastirsaniz keske, ben de forumlardan aylarca arastirip yaptim turkiyede tek (merdan reno da yapiyordu 2.0 ide motoru koydular sonra) dunyada sedan kasada yine tek yapan bendim.
ogrenciydim o zaman sizin gibi .5 bar basacam diye basladim, turbo cok nalet bir meret o alttan doldurma sesini duyunca insan duramiyor 1.1 -1.2 barlara cikmistim bi aralar:D
maliyetler dusuk degil cok burda modifiyemde ve sanayide bilgili olan buyuklerimden hepsinin bilgilereni tecrubelerini dikkate alip yabanci forumlardan sabahlara kadar okuyup kafa patlatip yaptik ama sizin hazir yapilmisi varken cok da kafa patlatmaniza dunyalari kesfetmenize gerek yok cok insan bana pm atti daha cesaret eden olmadi. oysa dogru insalnlarla calisirsaniz Allah da yardim ederse cok guzel sonuclar alinabiliyor.
kritik noktalar debriyaj/baski/balata, sikistirma, benzin regulatoru, enjektorler, en az bir piggy back (mumkunse stand alone), cok dogru turbo secimi, borular ve egzoz manifoldu...
benim elimde o resimlerde gordugunuz Onur abinin gunlerce ugrasip sanat eseri olarak ortaya cikardigi turbo manifoldu duruyor hala, bu sizin elinizdeki en buyuk sans. inanin o dar kisimda turboyi nasil takicaz diye ne kadar ugrastik, bu dizayna gecince 10-15 hp alip egt mizi inanilmaz dusurduk...
turbo seciminiz cok cok ama cok onemli. ne kucuk olacak ne buyuk. sikistirmayi dusureceginiz icin (iki conta arasina pnc de 1mm celik conta kestirceksiniz) doldurmakta cok isteksiz davrancak, e makine de devir cevirmiyor tam boyle 2500 gibi doldurmaya baslayip 5000 de fln peak yapacak bir turbo cok zevkli olur obur turlu ya cok gec doldurcak (ki ben buyuttum turboyu ve twin spool turbo takmama ragmen 5500 de peak yapiodu sehir ici apacilik yapamiyordum:) ) ya da ustleri fln iyi bar basarsaniz ust kapagi dagitma riskiniz var.
trigger kayisi carti curtu bakimlari cok iyi olmus olmasi lazim ki arabanizin alt yapisi iyi olsun ise baslamadan once...
enjektor bulmak da zor yesil coswort enjektorleri fln is gorebilir..440 cc ile 80% duty cylcle daydim...
baski balata cok onemli stok olan bana 170 hpye fln kadar 4-5 ay dayandi galiba..ama makine tork uretcek performans acisindan baya avantajiniz o olacak onun icin baski balata koyvercek. ama yine guzel haber ankara bronz baski balatada bunu cozmus durumda, ben 3 deneme sonrasi cok iyi bir baski balata kombinasyonu bulmustum...
benzin hatti baska bi dunya. orjinal regulator arkada pompa icinde o etkisiz hale getirilip on benzin rayina geri donus hatti yapilacak. benzin regulatoru takilcak.
benzin pompasi inanilmaz iyi bizim arabalarda, ben 175000 de sattim arabami 50.000 fln turbolu kullandim tik demedi...
sanziman da ilginc; benimki turbodan once bazen 3 e girerken zorlaniyordu sanirsam ama 1 yil orjinal sanzimanla kullandim sonra sert bir 3 ten 4 e atista karpuz gibi ortadan yardim.
siz hic ugrasmadan laguna 140 lik sanzimani takin cuk diye otoruyor maksimum hiziniz da 243 oluyor sanirsam orjinal devirde...
beyin ayari cok cok onemli bizim arabalar daha once yapilmadigi icin tanitana, yaniltana kadar fln baya ugrascaksiniz. beyin isi icin ankarad fm tuningdeki Onur abi ayarimi yapti 2 yil. arabayi o kdr kullanabilmemin, cok iyi gucler almamizin arkasinaki insan odur. Allah razi olsun.
mekanikte de cok sukur Bes Servis Sato tecrubeleri sayesinde yine arabami yuruttu.
benim tek arabam vardi; her gun evden kiz arkadasimi alip okula ordan ise sonra tekrar okula falan gidiyordum. en az 5 kere uzun yol yapmisimdir, toplamda 50.000 km ye yakin kullandim 2 yil boyunca turbolu olarak, cok sukur para harcadim biraz ama simdi bile hala meganedan aldigim zevki unutamiyorum.
dusuk sikistirmayla 1-1.1 barda 222 hp 320 nm dyno ciktim var en fazla...dyno videolari da var nette..
tork cok iyi yurutuyordu...buyuk turbo taktim 230 hp civari guc aldim .8 barda ama torkum 275 e dustu ayni zevki almadim eski turboya geri dondum...
2 yilda karsilastigim sorunlar.
ilk once piston kollari koy verdi 3 unu birden egdik bir gun kendi yuksek oktanli benzinimizi yapip arabanin basta acaip koptugu sonra egik kolla ibo (tic rs) bana sapladigi gece:D
soylemeyi unuttum belki de ilk degistireceginiz parca piston kolu. nette 300 euroya fln var renault 5gt tubo forged kollari, pistonlar 300 hpye fln kadar dogru ayarla kurtarir. daha ucuz cozum de renault fairway (spring de olabilir) kollari takmak! evet dogru duydunuz piston kollarinin olcusu ayni ama en az 2 kati daha kalinlar. 4 unu 120 ye almistim hurdacidan on numara koldur, cok az guc kaybettiriyor agir oldugu icin orjinale gore...
103 oktan benzinine gore ayar yapmisken 98 alip bitip depoyla sikistirdigim icin pistonlardan birini erittim ama sadece tek pistonla honlama fln yapmadan kurtardik...
sanzimani kirdik 1 yil sonra, laguna sanzimani koydum 10 numara oldu...
subaru sti ile yarisirken gaza gelip 3 ten 2 ye caktigim icin ust kapagi dagittim bi kere de:D
konya draglarinda 160.000 km dir degismedigim fren merkezimiz icine pislik doldurup yine hic degistirmedigimiz akislerimizi kirdi. 14-15 arasi bir seeding yapabildim cakma slicklermle...
yani genelde benden kaynaklanan sorunlar. 2 kere draglara katildim; izmitte 2. oldum konyada seedinglerde kaldim:D
ozet olarak aklimdan cikmayan Sato'nun efsane lafi kaldi aklimda, abi ben buna turbo takicam ne kdra olur dedigimde;
"x e takariz her hafta cayimi icmeye gelirsin, y ye takariz 2 haftaya bir. ama cayimi icmeye gelicen"
demisti, haklidir Sato. oyle basarim gazlarim ucarim kacarim olmuyor isler basinc borusu patliyor, blow off kiriliyor, egzoz contasi yaniyor, baski balta tutmuyor vs vs..
sabirli olmak lazim ama kafaya konulursa cok zevk alinir...
son olarak bir kac video...
megane 1.6 turbo .9 bar - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=ptlLDnhiWsg)
+175 hp vtec vs megane 1.6 turbo - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=gMrguqHy8lU)
megane 1.6 16v turbo vs clio rs not stock 3 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=xFes-GF63oU)
Megane 1.6 Turbo vs Clio Rs (2) - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=Uabaq3HTd7M)
megane 1.6 16v turbo stock internals @.9 bar - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/megane-16-16v-turbo-stock-internals-9-bar_209501.htm)
megane 1.6 turbo vs type-r cai headers 60mm - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/megane-16-turbo-vs-typer-cai-headers-60mm_169675.htm)
megane 1.6 turbo vs. type r cai headers 60mm 2.n g - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/megane-16-turbo-vs-type-r-cai-headers-60mm-2n-g_169676.htm)
megane 1.6 turbo vs. type r cai headers 60 mm 2.nd - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/megane-16-turbo-vs-type-r-cai-headers-60-mm-2nd_169678.htm)
Clio RS Vs Megane 1.6 Turbo - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/clio-rs-vs-megane-16-turbo_693979.htm)
megane 1.6 turbo dyno - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/megane-16-turbo-dyno_209498.htm)
megane 1.6 turbo vs. e30 2.7 throttle body drag - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/megane-16-turbo-vs-e30-27-throttle-body-drag_715982.htm)
Fan Typer vs Megane 1.6 Turbo - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/fan-typer-vs-megane-16-turbo_204925.htm)
Mehmet Gazihan
16-06-2012, 09:53
Peki bu şekilde yaptığımız sabit ayar ile spoolu erkene alınca üst devirlerde flow düşüşü olmuyor mu ?
sabit ayar yok
basmak istedigin basınca ulasır ulasmaz vnt ilerleyip flowu max düzeye çıkartıyor vnt turboların en üst düzeydeki geçirgenliği aynı boyutlardaki normal bir turbodan fazladır..
[QUOTE=Mehmet Gazihan;5955292]sabit ayar yok
basmak istedigin basınca ulasır ulasmaz vnt ilerleyip flowu max düzeye çıkartıyor vnt turboların en üst düzeydeki geçirgenliği aynı boyutlardaki normal bir turbodan fazladır..[/QUOTE
wasgate yaylarının motor egsoz cıkısı tepkısıne uyumlu olması gereklı ,sapma olursa basınc yetersızlıgı yada fazlallıgı sorunları olabılır sanırım ..
Mehmet Gazihan
16-06-2012, 10:22
çok hızlı hareket ederler
ben uzun zamandır kendi projelerimde kullanırım kah 1 bar basarım kah 3 bar ip gibi yürür basınc..
çok hızlı hareket ederler
ben uzun zamandır kendi projelerimde kullanırım kah 1 bar basarım kah 3 bar ip gibi yürür basınc..
işte o hızı kazandırmak onemlı, gaz pedalına basıp cektıkce tepkı hassaslıgı,bıcakların yön değiştirmeleri... helal olsun mehmet kardesım..
Mehmet Gazihan
16-06-2012, 12:36
en önemli şey tabiki basıncın fırlamaması
bunu da external ile sigortalıyoruz..
external ıle yınede sabıtlenıyor gıbı oluyor basınc,vnt siz turbonun basınc tahlıyesı yerıne external tahlıye edıyor basıncı..
İzo birsey sorucam;
Regulatore neden gerek duydun, aynı basinc büyük enjektor is görmezimi?
Turbo27;
140 hp yukte neden ve nasıl 120 ye duser?
murat_ileri
16-06-2012, 15:47
İzo birsey sorucam;
Regulatore neden gerek duydun, aynı basinc büyük enjektor is görmezimi?
izzet daha doğru cevabı verir, ben kendi açımdan cevap vereyim. benzin debisini sabit tutmak ve enjektörlere biraz daha fazla basınç vermek için olabilir.
murat_ileri
16-06-2012, 15:48
İzo birsey sorucam;
Regulatore neden gerek duydun, aynı basinc büyük enjektor is görmezimi?
Turbo27;
140 hp yukte neden ve nasıl 120 ye duser?
daha önce bunu konuşmuştuk, 140 hp'nin tekerden alınacak güç olarak 120 hp civarında olacağını belirtmek istenmiş.
izzet daha doğru cevabı verir, ben kendi açımdan cevap vereyim. benzin debisini sabit tutmak ve enjektörlere biraz daha fazla basınç vermek için olabilir.
Ama zaten arabanda basıncı sabit tutan regulator var.. Sadece büyük enjektor takmak yakıtı arttiricak zaten.. Pompanın debisi yetmezse zaten regulator taksanda yetmeyecek..
Enjektor buyutulecekse regulatore gerek kalmaz sanki??
murat_ileri
16-06-2012, 16:03
Ama zaten arabanda basıncı sabit tutan regulator var.. Sadece büyük enjektor takmak yakıtı arttiricak zaten.. Pompanın debisi yetmezse zaten regulator taksanda yetmeyecek..
Enjektor buyutulecekse regulatore gerek kalmaz sanki??
üzerindeki regülatör ayarlı olmadığı için, basıncı açtığında motor içine gönderilen benzin basıncınında açılması gerekli
İzo birsey sorucam;
Regulatore neden gerek duydun, aynı basinc büyük enjektor is görmezimi?
Turbo27;
140 hp yukte neden ve nasıl 120 ye duser?
dynamometreden ölcüm iki şekılde yapılıyor, bant uzerınde yuksuz ve yüklü olarak,yuksuz ölçümde toplam güç örnek verıyorum 100 hp ıse yuklu sıstemde 80 - 90 hp cıkabılıyor,yüklü demektekı kastım, bantın tekerlege gercek yol sartlarındaymıs gıbı uyguladıgı kuvvet..
bLackModeL
16-06-2012, 17:22
üzerindeki regülatör ayarlı olmadığı için, basıncı açtığında motor içine gönderilen benzin basıncınında açılması gerekli
sen nelere karısıyon yaa noluyo sizee biri focusu yürütecem biri turbo yapacamm ne içtiniz aynısında getirin :D
murat_ileri
16-06-2012, 17:28
sen nelere karısıyon yaa noluyo sizee biri focusu yürütecem biri turbo yapacamm ne içtiniz aynısında getirin :D
merak etme adanaya gelince sanada veririz içersin, sonra başlarsın k20 turbo yapıyorum diye :D:D:D
üzerindeki regülatör ayarlı olmadığı için, basıncı açtığında motor içine gönderilen benzin basıncınında açılması gerekli
Adasim, enjektorleri büyütup ve de enjektorleri kontrol edicek piggyback varsa benzin basıncı sabit olsa da olur.. Motora ihtiyacı olan benzini enjektorlerin açık kaldığı sureleri değiştirerek saglanacak
Ha araç ustundeki regulator kullanilcak basinc 3 olcak ha ayarlı regulator ile 5 bar olcak her iki durumdada enjeksiyon sureleri degisecek
Senin ihtiyacın bir piggyback + 4 adet clio rs enjektoru. %99 arabandaki benzin pompası clio rs ile aynıdır, bu durumda 170 - 180 beygire kadar oem pompa is gorecek demektir
dynamometreden ölcüm iki şekılde yapılıyor, bant uzerınde yuksuz ve yüklü olarak,yuksuz ölçümde toplam güç örnek verıyorum 100 hp ıse yuklu sıstemde 80 - 90 hp cıkabılıyor,yüklü demektekı kastım, bantın tekerlege gercek yol sartlarındaymıs gıbı uyguladıgı kuvvet..
Dyno da zaten sadece tekerdeki gucu olcersin motor gucu hesap edilir..
Yuksuz olcum diye bisey varsa bu neden yapilir orasida anlaşılır degil? Güç ölçümü demek motorun karsilayabildigi yükün ölçülmesi demek. Yuk olmadan gucu nasıl öldeceksin?
murat_ileri
16-06-2012, 17:49
Adasim, enjektorleri büyütup ve de enjektorleri kontrol edicek piggyback varsa benzin basıncı sabit olsa da olur.. Motora ihtiyacı olan benzini enjektorlerin açık kaldığı sureleri değiştirerek saglanacak
Ha araç ustundeki regulator kullanilcak basinc 3 olcak ha ayarlı regulator ile 5 bar olcak her iki durumdada enjeksiyon sureleri degisecek
Senin ihtiyacın bir piggyback + 4 adet clio rs enjektoru. %99 arabandaki benzin pompası clio rs ile aynıdır, bu durumda 170 - 180 beygire kadar oem pompa is gorecek demektir
teşekkür ederim murat; dediğine katılıyorum. beyin ile gerekli müdahale yapılarak istenilen sonuç alınacak, yalnız şöyle bir durum var. oem sistemde yüksek debili benzin pompası değişimi yapıldığında enjektörlerde nasıl işeme yapıp aracı zengine çekiyorsa, turbo yapıldığında da motor içi basıncı yükseldiğinden dolayı enjektörlere basınç bindiğinden dolayı püskürtmeyi engelliyor. ayarlı regülatör kontrollü şekilde benzin basıncını açmak için gerekli, aksi halde enjektörler tıkanmış gibi davranmaya başlıyor.
Dyno da zaten sadece tekerdeki gucu olcersin motor gucu hesap edilir..
Yuksuz olcum diye bisey varsa bu neden yapilir orasida anlaşılır degil? Güç ölçümü demek motorun karsilayabildigi yükün ölçülmesi demek. Yuk olmadan gucu nasıl öldeceksin?
rolantıdeyken 4000 devıre cıkmanla yolda 4000 devıre cıkman aynımı? rolantıde dıp gaz yapmak bıle tehlıkelıdır,motor yuksuz oldugu ıcın sıbop eger kol yamultur krank keser,demek ıstedıgımı anlamıssındır belkı,dynolar dedıgım gıbı ıkı tıp ölçüyor,yuksuz tekerlek ustunde ve yüklü tekerlek üstünde..ön aks üzerıne 500 kg basınc uyguluyor yüklü tıpte,öbür sistemde bos bantta dönüp duruyor..
forumun admını kımse sorumu cevaplandırmadı? özel mesaj attım yıne cevap gelmedı,gecerlı bır sebep soyleyın banlanma sebebım nedır? gecerlı bı sebepse saygı duyarım ,ama gecerlı bı sebep yoksa ben üyelık ıptalımı ıstıyorum,burdan duyurulur,daha oncede mesaj attım ama cvp veren olmadı !!!
forumun admını kımse sorumu cevaplandırmadı? özel mesaj attım yıne cevap gelmedı,gecerlı bır sebep soyleyın banlanma sebebım nedır? gecerlı bı sebepse saygı duyarım ,ama gecerlı bı sebep yoksa ben üyelık ıptalımı ıstıyorum,burdan duyurulur,daha oncede mesaj attım ama cvp veren olmadı !!!
foruma girmemekte özgürsünüz banlanma sebebiniz şu an görünmüyor yalnız izinsiz reklam olabilir üyeliğiniz girmediiğiniz takdirde silinir zaten
sebep su an görünmüyormu :) peki bende özgürlük hakkımı kullanıp foruma artık gırmıyorum,en kısa sürede silerseniz sevınırım...
TurboJDM
20-06-2012, 18:51
Murat Bey sonuç olarak turbolama fikri aklınıza yattımı? Benimde K7M 1600cc 90 Bg Clio B var. Atmosferik olarak yüklemeyi düşünsemde araç fazla bi güç alınamayacağı belli atmosferik olarak en iyi turbolamak ama benim clio'mda otomatik kararsız kaldım 90 Bg için üretilen otomatik şanzuman 150-160 Bgleri sorunsuz yürütür mü? Turbolasanda otomatik araçtan genede zevk alınmaz diye düşünüyorum o yüzden kararsızım bu konuda bize öncü olucak gibisiniz.
murat_ileri
20-06-2012, 20:52
Murat Bey sonuç olarak turbolama fikri aklınıza yattımı? Benimde K7M 1600cc 90 Bg Clio B var. Atmosferik olarak yüklemeyi düşünsemde araç fazla bi güç alınamayacağı belli atmosferik olarak en iyi turbolamak ama benim clio'mda otomatik kararsız kaldım 90 Bg için üretilen otomatik şanzuman 150-160 Bgleri sorunsuz yürütür mü? Turbolasanda otomatik araçtan genede zevk alınmaz diye düşünüyorum o yüzden kararsızım bu konuda bize öncü olucak gibisiniz.
atmosferik olarak benim aracımda şuan sadece dereceli egzantrik olmasına rağmen keyif veren bir kullanıma sahip, aracın otomatik vites olması drag roll vs gibi durumlar için dezavantaj fakat günlük kullanımda daha avantajlı bir durumda sergileyebilir tamamen kişisel zevkle alakalı. aracınıza ait otomatik şanzıman turbo uygulamasında iddalı bir rakam düşünmüyorsanız dayanabilecek kapasitede.
en önemli konuyu atlamayalım, renault k4m motora türkiyede ilk turboyu uygulayan @izo "izzet" arkadaşımızdır, bizde ondan fikir alarak yolumuza devam ediyoruz.
TurboJDM
20-06-2012, 22:36
atmosferik olarak benim aracımda şuan sadece dereceli egzantrik olmasına rağmen keyif veren bir kullanıma sahip, aracın otomatik vites olması drag roll vs gibi durumlar için dezavantaj fakat günlük kullanımda daha avantajlı bir durumda sergileyebilir tamamen kişisel zevkle alakalı. aracınıza ait otomatik şanzıman turbo uygulamasında iddalı bir rakam düşünmüyorsanız dayanabilecek kapasitede.
en önemli konuyu atlamayalım, renault k4m motora türkiyede ilk turboyu uygulayan @izo "izzet" arkadaşımızdır, bizde ondan fikir alarak yolumuza devam ediyoruz.
sizin aracınız galiba 2 kapı 1.6 105 hp sport modeli vede manuel bu yüzden atmosferik bi yükleme zevkli olabilir düşüncelerime göre 0-100nüz 9 sn civarlarında. benim aracıma atmosferik yüklesekte 0-100ünü kısaltabilmemiz için baya bi güce ihtiyacım var çünkü tam otomatik 4 ileri şanzuman ve vites aralıkları bi o kadarda uzun mesela 1. vites 60 2. vites 115 km gibi bi rakam söz konusu bu yüzden atmosferikteki gibi basit güçlerle bi sonuca varamıcam galiba bunun yerine 140-150 hp olursa aracım 0-100m 9 saniye gibi olucağını düşünüyorum araçlarımızın bi avantajlarıda ağırlıkları 106 gti 950 kg gibi bi rakamlar söz konusu iken bizim 4 kapı hb aracımız 1050 kg buda bi avantaj aracımız için işte düşüncem yapmaktan yana ama şuanlık durum belli değil bu aracımız için turbo kiti olmadığı için custom bi kit yapıcam en büyük sorunsa custom manifold benim sizin K4M motora göre avantajım manifold kısmının ön tarafa bakması turboyu bağlıyacak geniş bi alana sahibim aslında ama genede dediğim gibi maddiyat ve otomatik şanzumandan ötürü kararsızım. :)
murat_ileri
21-06-2012, 00:00
gözünde çok büyütmüşsün ufak tefek müdahalelerle çok güzel yürür, egzos filtre ve yazılımla çok zevkli hale getirebilirsiniz aracınızı. halen sizin için yeterli gelmezse sc yada turbo projesi düşünülebilir ve son olarak 150 hp gibi bir güçle aracınız beklediğinizden çok daha üst performans sergilediğini göreceksiniz.
TurboJDM
21-06-2012, 08:51
gözünde çok büyütmüşsün ufak tefek müdahalelerle çok güzel yürür, egzos filtre ve yazılımla çok zevkli hale getirebilirsiniz aracınızı. halen sizin için yeterli gelmezse sc yada turbo projesi düşünülebilir ve son olarak 150 hp gibi bir güçle aracınız beklediğinizden çok daha üst performans sergilediğini göreceksiniz.
Evet 150 hp gayet yeterli bi güç benim için. Atmosferik olarak 90 hp aracım +10hp yazılımdan kazansam, tahmini +5hp custom yapılacak tampondan direk boğaza kadar bi hava filtresi, tahmini +10hp komple egsoz manifoldndan son susturucuya kadar 51lik bi boru ve son susturucu olarak otto ile bitirsem. birde dereceli eksantrik kaç hp aldığınızı siz bilgilendirirseniz şimdilik tahmini 115 hp gibi bi güç genede yeterli değil bence atmosferik yüklemeye bu kadar masrafı yapıcağıma çıkma turbo, sıfır intercooler falan derken bi turbolama yapsam daha iyi güç alırım :)
murat_ileri
22-06-2012, 07:27
Evet 150 hp gayet yeterli bi güç benim için. Atmosferik olarak 90 hp aracım +10hp yazılımdan kazansam, tahmini +5hp custom yapılacak tampondan direk boğaza kadar bi hava filtresi, tahmini +10hp komple egsoz manifoldndan son susturucuya kadar 51lik bi boru ve son susturucu olarak otto ile bitirsem. birde dereceli eksantrik kaç hp aldığınızı siz bilgilendirirseniz şimdilik tahmini 115 hp gibi bi güç genede yeterli değil bence atmosferik yüklemeye bu kadar masrafı yapıcağıma çıkma turbo, sıfır intercooler falan derken bi turbolama yapsam daha iyi güç alırım :)
ben hayali beygirleri pek makul görmem, bizim hava filtresi ile çok aşırı derecede güç alınamıyor. özellikle cat back yani komple egzos sistemi olmadıkca -'ye bile düşebilmekteyiz. egzos uygulamalarında bugüne kadar birçok arkadaşımın stock halinde daha iyi yürüdüğüne şahit oldum. benim atmosferik clio için isterseniz tavsiyelerde bulunabilirim, ama elde edilen beygir sorusuna dynoya çıkmadan verdiğim cevaplar sadece kafadan atma olur.
TurboJDM
22-06-2012, 09:26
ben hayali beygirleri pek makul görmem, bizim hava filtresi ile çok aşırı derecede güç alınamıyor. özellikle cat back yani komple egzos sistemi olmadıkca -'ye bile düşebilmekteyiz. egzos uygulamalarında bugüne kadar birçok arkadaşımın stock halinde daha iyi yürüdüğüne şahit oldum. benim atmosferik clio için isterseniz tavsiyelerde bulunabilirim, ama elde edilen beygir sorusuna dynoya çıkmadan verdiğim cevaplar sadece kafadan atma olur.
Evet dediğim gibi atmosferik bizim araçlara yaramıyor bence. bi honda civic olucak atmosferik yükliceksin tadına doyum olmaz ama gel gelelim bizim araçlar clio. bu yüzden turbo vazgeçilmez bi tercih bence burdada bize rehberlik edicek kişi @izo bence. ***** araçın turbo kiti custom bi kit ve bu kiti nasıl oluşturduğu hakkında bilgi verirse belki aklımıza yatar diye düşünüyorum.
murat_ileri
23-06-2012, 19:26
Evet dediğim gibi atmosferik bizim araçlara yaramıyor bence. bi honda civic olucak atmosferik yükliceksin tadına doyum olmaz ama gel gelelim bizim araçlar clio. bu yüzden turbo vazgeçilmez bi tercih bence burdada bize rehberlik edicek kişi @izo bence. ***** araçın turbo kiti custom bi kit ve bu kiti nasıl oluşturduğu hakkında bilgi verirse belki aklımıza yatar diye düşünüyorum.
arkadaşım ya ben anlatamadım yada sen yanlış anladın. ben bu araca atmosferik olmaz demiyorum, olur hemde çokta güzel olur. atmosferik uygulamayı 1000 lira harcayıp 20 hp, turboya 2000 lira harcayıp 60 hp alacağını düşünüyorsan tavsiyem motor kaputunu bile açma. bu aracı atmosferikte yüklesen turboda taksan hem parça bulman zor hemde bir araba parası daha harcayacaksın bunu unutma. o yüzden öncelikle atmosferik olarak aracını yürütüp sonra turbo hayallerine geç.
TurboJDM
23-06-2012, 20:31
arkadaşım ya ben anlatamadım yada sen yanlış anladın. ben bu araca atmosferik olmaz demiyorum, olur hemde çokta güzel olur. atmosferik uygulamayı 1000 lira harcayıp 20 hp, turboya 2000 lira harcayıp 60 hp alacağını düşünüyorsan tavsiyem motor kaputunu bile açma. bu aracı atmosferikte yüklesen turboda taksan hem parça bulman zor hemde bir araba parası daha harcayacaksın bunu unutma. o yüzden öncelikle atmosferik olarak aracını yürütüp sonra turbo hayallerine geç.
Turbo hayalinden vazgeçtim. aracı normal kullanıp kendimi 5-6 ay sonraya bütçe ayarlamaya çalışıyorum en büyük hayalim subaru impreza 2.0 GT Turbo almak istiyorum. gereksiz yere o araca o paraları harcamanın anlamı yok diye düşünüyorum siz harcarsanız hakkını verir manuel ve 2 kapı spor araç ama benim harcamam mantıksız :) inşallah sizde turbo projenizi uygularsın bizde zevkli bir turbo projesi takip ederiz. :)
murat_ileri
23-06-2012, 22:35
iyi dilekleriniz için teşekkür ederim. araca hakkını vererek gerekli uygulamaları yapabilmek için eksiksiz olması gerektiği için, ihtiyacım olan ve olabilecek tüm parçaları tedarik etmeden bu işe başlamayacağım, elimde mevcut olan parçalardan hariç ıvır zıvır parçalarda tedarik edildikten sonra hayırlısı ile başalayacağız, tabi bu süre zarfında tüm fikirler benim için önemli. fikrini esirgemeyerek bizlerle paylaşan tüm arkadaşlarımıza sonsuz teşekkürlerimi iletirim.
Öncelikle sana projen de başarılar dilerim,
k4m motora sahip megane coupe kullanıyorum bu araçta birşeyler yapmaya karar verdiğimde elimde hazır malzemelerin olmasıdan dolayı once turbolamayı düşündüm daha fakat bilindik ex manifoldu konumu beni bu işten caydırdı.
Ben de bir eaton45 edinip motorun ön kısmına yerleştirdim 0,5 barla yaklasık 20 000 km dir yuruyorum henüz daha arıza yapan bir parça çıkmadı alt devir tork u inanılmaz güzelleşti henüz dinamometre ye çıkmadım fakat güç ve kullanım benim i,çin tatminkar. yakıt işine gelince ben oktan ve fiyat durumundan dolayı LPG kullanıyorum afr yi de LPG beyni üzerinden ayarlıyorum, avans işini de sensörün yerini değiştrerek hallettim. elbette daha prof. uygulamalar yapıla bilinir fakat stock motor da 0,5 bana yeterli geldi. Birkaç saate kadar bende yaptığım proje ile ilgili konu açmayı planlıyorum orada fotoları paylaşırım
Yardımcı olacağimi düşündüğün birşey olursa pm atabilirsin
Mehmet Gazihan
25-06-2012, 11:24
Öncelikle sana projen de başarılar dilerim,
k4m motora sahip megane coupe kullanıyorum bu araçta birşeyler yapmaya karar verdiğimde elimde hazır malzemelerin olmasıdan dolayı once turbolamayı düşündüm daha fakat bilindik ex manifoldu konumu beni bu işten caydırdı.
Ben de bir eaton45 edinip motorun ön kısmına yerleştirdim 0,5 barla yaklasık 20 000 km dir yuruyorum henüz daha arıza yapan bir parça çıkmadı alt devir tork u inanılmaz güzelleşti henüz dinamometre ye çıkmadım fakat güç ve kullanım benim i,çin tatminkar. yakıt işine gelince ben oktan ve fiyat durumundan dolayı LPG kullanıyorum afr yi de LPG beyni üzerinden ayarlıyorum, avans işini de sensörün yerini değiştrerek hallettim. elbette daha prof. uygulamalar yapıla bilinir fakat stock motor da 0,5 bana yeterli geldi. Birkaç saate kadar bende yaptığım proje ile ilgili konu açmayı planlıyorum orada fotoları paylaşırım
Yardımcı olacağimi düşündüğün birşey olursa pm atabilirsin
bende sana pm atabilirmiyim ?
Öncelikle sana projen de başarılar dilerim,
k4m motora sahip megane coupe kullanıyorum bu araçta birşeyler yapmaya karar verdiğimde elimde hazır malzemelerin olmasıdan dolayı once turbolamayı düşündüm daha fakat bilindik ex manifoldu konumu beni bu işten caydırdı.
Ben de bir eaton45 edinip motorun ön kısmına yerleştirdim 0,5 barla yaklasık 20 000 km dir yuruyorum henüz daha arıza yapan bir parça çıkmadı alt devir tork u inanılmaz güzelleşti henüz dinamometre ye çıkmadım fakat güç ve kullanım benim i,çin tatminkar. yakıt işine gelince ben oktan ve fiyat durumundan dolayı LPG kullanıyorum afr yi de LPG beyni üzerinden ayarlıyorum, avans işini de sensörün yerini değiştrerek hallettim. elbette daha prof. uygulamalar yapıla bilinir fakat stock motor da 0,5 bana yeterli geldi. Birkaç saate kadar bende yaptığım proje ile ilgili konu açmayı planlıyorum orada fotoları paylaşırım
Yardımcı olacağimi düşündüğün birşey olursa pm atabilirsin
güle güle kullanın öncelıkle,fakat bı kac sorum olacak,motorun rolantı durumundan ıtıbaren ele alırsak,1 bar basınç her türlü çalısabılmesı için motora gereklı,yanı rolantıden ıtıbaren 1 bar basabılıyormu? gaza yuklendıkce basınc halıyle cogalacak,bunu nasıl sabıt yada dengede tutuyorsunuz,birde,rolantıde 1 bar iken,tam gazda 0,5 yanı toplamda 1.5 bar basıncı nasıl saglıyorsunuz,rolantıde 900 devırdeyken supercharge 1 bar basıyorken 3500 yada 5000 devıre cıktıgınızda yıne 0.5 mı ?
Mehmet Gazihan
25-06-2012, 12:30
senin o 1 barın atmosfer basıncı.. onu hesaba katmayız pek.. zaten o basınc herzamAN motorun ağzındadır..
bende bılıyorum atm basıncı oldugunu, sonucta bu m45 havayı manıfolt gırısıne basmıyormu? calıstıgı andan ıtıbaren 1 atm basıncını basabılıyormu,turbonun motora uyumlu olmasının önemi kadar bu sistemınde uygunlugu olmalı..o yüzden sordum.
Mehmet Gazihan
25-06-2012, 13:31
Supercharger motor döndüğü sürece motorun ihtiyac duydugu havayı üzerinden gecirecektir...
Onur un arabası bu
http://b1206.hizliresim.com/y/t/8pqq7.jpg
Supercharger motor döndüğü sürece motorun ihtiyac duydugu havayı üzerinden gecirecektir...
Onur un arabası bu
http://b1206.hizliresim.com/y/t/8pqq7.jpg
bılıyorum bılıyorum :) krank döndükce o da blöver sistemi gıbı hava basıyo...anlamadıgım şu,bu süperşarjlar üniversal değildir elbetteki,basınc dengesını nasıl saglamıs olması,ayrıca ronlatıde 1 dönüyosa, 5000 devırde 5 dönüyodur,turbodakı vesgeyt sistemıne benzer bıs sıstem varmı? yoksa o zaman 0.5 den fazla basıyo demektir..sorum anlasılmadı galiba..
Mehmet Gazihan
25-06-2012, 13:49
ayarlanan basıncdan fazlasını tekrar filtreye gönderen bir dumpvalve var sistemde..
tamamdır anlasıldı şimdi :) eyvallah saolasın usta...
bende sana pm atabilirmiyim ?
Herzaman beklerim kardeşim :) selamlar.
Arkadaşın sorusuna gelince evet basıncı ayarlayan bir valf var bu valfle ihtiyaç duyulan basınş sağlanmış oluyor.
montaj aşamasında pek fotografları yok ama en kısa zamanda araçla ilgili konuyu açacağım daha yardımcı olur sanırım.
Mehmet Gazihan
25-06-2012, 15:36
Gelmedin Onur HydroPower için ((:
Sorma Mehmet o gün işlerim biraz uzadı gelemedim ama birkaç güne oralardayım ***** tatil olayları km yapıcam ;)
TurboJDM
26-06-2012, 19:56
Supercharger motor döndüğü sürece motorun ihtiyac duydugu havayı üzerinden gecirecektir...
Onur un arabası bu
http://b1206.hizliresim.com/y/t/8pqq7.jpg
K4M motorda Emme manifoldu önde egsoz manifoldunu arkada olduğunu göz önünde bulundurursak aslında Superchargerı uygulamak Turbo uygulamaktan daha kolay. Murat abi sende Atmosferik seviyorsun atmosferikten bi farkıda kalmıcak arabanın alt devirlerde hissedeceksin güçü. Tam senlik yani abi. Ama peki yaa ürettiği güç :beuj:
murat_ileri
27-06-2012, 02:42
K4M motorda Emme manifoldu önde egsoz manifoldunu arkada olduğunu göz önünde bulundurursak aslında Superchargerı uygulamak Turbo uygulamaktan daha kolay. Murat abi sende Atmosferik seviyorsun atmosferikten bi farkıda kalmıcak arabanın alt devirlerde hissedeceksin güçü. Tam senlik yani abi. Ama peki yaa ürettiği güç :beuj:
kardeşim turbo ile atmosferik için sarın-esmer benzetmesi vardır benimkisi o misal, öncelikle atmosferik olarak makul çerçevede son demine kadar ne varsa yapmadan turboya geçmek istemiyorum. şahsen kendi aracımda söküp takmadığım 3 yada 5 vidası kalmıştır. bunların hepsi deneyim edinmek adına yapılmakta. filtre ve komple egzoslu sportla denediğimde oem egzos ve kutu içi filtre ile 4 boy öndeyim, aynı araçla tek bir vida bile sıksam deneyerek ne kazandığımızı daha iyi değerlendirebildiğimiz için atmosferik olarak ugraşmaya devam ediyoruz. iyiki bu konuyu açmışım diyorum şuanda türkiyede ilk turbo k4m'i izzet (sağlıklı yürüten) ve yine türkiyedeki il ve tek supercharger k4m yapan onur'da bilgilerini burada paylaşabilmekte. bende yapmayı planladığım sistemde ilk olacağım için arkadaşlarımızın değerli bilgi ve deneyimleri ışığında uygulamamızı yaparak tüm detaylarını açıklayacağım. fikir vermesi açısından uygulamayı düşündüğüm sistemin bir resmi.http://img62.imageshack.us/img62/933/60106239825891687865874.jpg
murat_ileri
27-06-2012, 02:57
sesi düşünemiyorum :)
ben düşünmek bile istemiyorum, artık kovalamaca oynar dururuz :D
sesten güçten cok cekeceği ilgiyi düşünebılıyomusun :D
murat_ileri
27-06-2012, 03:05
mangalı egzosla yakacaz :D
mangalı egzosla yakacaz :D
ınsallah :) sen kafandakı planları hallet beraber yapıcaz ,türkıyede ilk ve tek oluruz heralde :)
murat_ileri
27-06-2012, 03:23
inşallah abi :)
TurboJDM
27-06-2012, 22:58
kardeşim turbo ile atmosferik için sarın-esmer benzetmesi vardır benimkisi o misal, öncelikle atmosferik olarak makul çerçevede son demine kadar ne varsa yapmadan turboya geçmek istemiyorum. şahsen kendi aracımda söküp takmadığım 3 yada 5 vidası kalmıştır. bunların hepsi deneyim edinmek adına yapılmakta. filtre ve komple egzoslu sportla denediğimde oem egzos ve kutu içi filtre ile 4 boy öndeyim, aynı araçla tek bir vida bile sıksam deneyerek ne kazandığımızı daha iyi değerlendirebildiğimiz için atmosferik olarak ugraşmaya devam ediyoruz. iyiki bu konuyu açmışım diyorum şuanda türkiyede ilk turbo k4m'i izzet (sağlıklı yürüten) ve yine türkiyedeki il ve tek supercharger k4m yapan onur'da bilgilerini burada paylaşabilmekte. bende yapmayı planladığım sistemde ilk olacağım için arkadaşlarımızın değerli bilgi ve deneyimleri ışığında uygulamamızı yaparak tüm detaylarını açıklayacağım. fikir vermesi açısından uygulamayı düşündüğüm sistemin bir resmi.http://img62.imageshack.us/img62/933/60106239825891687865874.jpg
allahım lastiklere bak sana geliyorum :(
Motoru arkaya mi alcaksiniz?
Motoru arkaya mi alcaksiniz?
yok ızo kardesım,turbo son susturucunun önünde..orda dolup tekrardan boru hattıyla ıntercooler a ve ordanda manıfolta gıdıyor..
murat_ileri
28-06-2012, 01:38
Motoru arkaya mi alcaksiniz?
daha önce yapılmış olan yüzlerce uygulama var, bir kaç tane daha paylaşarak zannedersem daha açıklayıcı olurum. yurt dışında yapılan uygulamalarda katalizör orta susturucu hepsi duruyor bende sadece son susturucu olacak.
http://img826.imageshack.us/img826/7476/1ststurbosystemsfordodg.jpg
http://img31.imageshack.us/img31/2825/2ststurbosystemsfordodg.jpg
http://img3.imageshack.us/img3/4797/05gtturboview.jpg
http://img259.imageshack.us/img259/3074/1480502turbo02z.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/7846/205rearmountturbo.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/4279/dsc05115320.jpg
http://img43.imageshack.us/img43/1980/gtoturbo.jpg
http://img850.imageshack.us/img850/2768/sts4.jpg
Bunu bn de dusunmustum ama turbo lagi cok olmaz mi?
murat_ileri
28-06-2012, 03:12
turbo lag beklenen kadar yüksek olmuyor sadece spool süresi uzamış oluyor. aslında evoların mivec motorları gibi bir çalışma prensibi var.
murat_ileri
28-06-2012, 03:16
STS Single Turbo SRT8 Dodge Challenger 5 psi easy launch - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=P9OMNkmC8kQ&feature=results_main&playnext=1&list=PL5910E0B52DEA12CC)
http://www.youtube.com/watch?v=edVHO4WI43I
http://www.youtube.com/watch?v=BdY2_lmeTX0
http://www.youtube.com/watch?v=RKl7E51CVJY
bir kaç tene video ile dahada pekişir sanırım :)
Insallah istediginiz gibi olur ama bizim motorun 1.6 oldugunu ve bir de sikistirmayi dusurdugunuzu goz onunde bulundurarak zaten bi omur olan spool suresinin cok sacma uzun olacagi dusuncesindeyim. Bu konuda daha bilgili olanlar aydinlatir aslinda bizi..
Bir de arabanin altinda oyle egzoz borusunun yanindan fln hava borusu gecirecek yer de yok.
Benim naciz dusuncem, boyle deneysel sistemden cok profosyenelce motor icine girilip beyniyle fln tam bir proje yapmaniz durumunda ztn yine ilk olursunuz, bnmkisi deneme yanilmayla gecti...
Turbo manifoldu zor ama yapilmayacak birsey degil..
murat_ileri
28-06-2012, 04:10
şuanki proje sadece başlangıç niyetimiz bu sistemle performans almaktan ziyade çalışma şekli ile alakalı, eğerki istediğimiz gibi olursa bu sistem üzerinden devam edeceğiz aksi takdirde geleneksel sistemden devam :) amacım zaten ilk etap için 0.4 bar olduğu için stock motorda kullanmak ilerleyen zamanlarda forget malzemeleri temin ettikten sonra gerekli basıncı açarak kullanacağız.
edit: motor ilk etapta atosmerik haliyle yani yüksek sıkıştırma ve düşük basınçla yapılacak.
şuanki proje sadece başlangıç niyetimiz bu sistemle performans almaktan ziyade çalışma şekli ile alakalı, eğerki istediğimiz gibi olursa bu sistem üzerinden devam edeceğiz aksi takdirde geleneksel sistemden devam :) amacım zaten ilk etap için 0.4 bar olduğu için stock motorda kullanmak ilerleyen zamanlarda forget malzemeleri temin ettikten sonra gerekli basıncı açarak kullanacağız.
edit: motor ilk etapta atosmerik haliyle yani yüksek sıkıştırma ve düşük basınçla yapılacak.
Rabbim utandirmasin, insallah istediginiz gibi olur.
TurboJDM
29-06-2012, 02:10
daha önce yapılmış olan yüzlerce uygulama var, bir kaç tane daha paylaşarak zannedersem daha açıklayıcı olurum. yurt dışında yapılan uygulamalarda katalizör orta susturucu hepsi duruyor bende sadece son susturucu olacak.
http://img826.imageshack.us/img826/7476/1ststurbosystemsfordodg.jpg
http://img31.imageshack.us/img31/2825/2ststurbosystemsfordodg.jpg
http://img3.imageshack.us/img3/4797/05gtturboview.jpg
http://img259.imageshack.us/img259/3074/1480502turbo02z.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/7846/205rearmountturbo.jpg
http://img18.imageshack.us/img18/4279/dsc05115320.jpg
http://img43.imageshack.us/img43/1980/gtoturbo.jpg
http://img850.imageshack.us/img850/2768/sts4.jpg
resimlere bakarsan aklıma yattı bu fikir. :icon_tup: kat. iptali olsa lag azalmaz mı :beuj: bide orta susturucunun önüne koyulsa hiçte fena olmaz en azından lag az olur dimi :beuj:
By_HaNNibaLL
29-06-2012, 03:17
Sen iyice kafayi yedin git bi tatil yap :)
videolarda lag nerde diye şeklinide yapmişlar ama bana garip geldi turbonun orda olmasi nie böyle bişey yapmak istiyorsunuz turbo manifold yüzünden mi ?
murat_ileri
29-06-2012, 16:45
resimlere bakarsan aklıma yattı bu fikir. :icon_tup: kat. iptali olsa lag azalmaz mı :beuj: bide orta susturucunun önüne koyulsa hiçte fena olmaz en azından lag az olur dimi :beuj:
orta susturucu önüne koyduğun zaman otobandan başka yerde aracı kullanma şansın pek kalmaz, otobanda bile yüksek süratte kasisten geçerken turboyu parçalama şansın çok yüksek.
Sen iyice kafayi yedin git bi tatil yap :)
videolarda lag nerde diye şeklinide yapmişlar ama bana garip geldi turbonun orda olmasi nie böyle bişey yapmak istiyorsunuz turbo manifold yüzünden mi ?
2 günlük mini tatilden yeni geldim, tatil beni bozuyor dinlenmeye başlayınca fikrim geliyor :D :D
bizim araçlarda turbo takmak için yer bırakmayı unutmuşlar :) yer arayışındayken bu sistem aklıma geldi hem turbonun boşaltması daha kolay hemde montaj için fazlasıyla yer mevcut:cool:
murat_ileri
30-06-2012, 01:20
Rabbim utandirmasin, insallah istediginiz gibi olur.
iyi dileklerin için teşekkür ederim izzet, ama belirtmeden geçemeyeceğim bu işi başımıza sen sardın :D
By_HaNNibaLL
30-06-2012, 02:18
Ordaki turbodan kime fayda getirecek arkadan millete alev gösterisi yaparsin ancak heralde :D
murat_ileri
30-06-2012, 03:24
Ordaki turbodan kime fayda getirecek arkadan millete alev gösterisi yaparsin ancak heralde :D
günay turbonun yerinin basıncı ile alakası yok, manifoldda olduğu zamanda içerisinden egzos gazı geçmiyormu? çalışması aynı prensibe bağlı. bu sistemi tercih sebebim hem aşırı güçler hedeflemediğim için hemde montajı daha kolay olduğundan. bu uygulama pozitif ve negatif yönlerde mevcut. pozitif olarak bakarsan atmosferik araç için kullandığın egzos sistemi ile kullanarak alt devirlerde doldurmaya başlayabiliyorsun egt daha düşük seviyede oluyor, negatif yönü ise peak değerlerde aşırı derecede egzos gazı oluşması. baştan beri aynısını tekrar ediyorum bu sistemde açılacak basınç 0.4 bar civarında olacak dolayısıyla sistem üzerinde yapılacak olan iyileştirmeler veya oluşan hatalar kullanım sırasında gözlemlenerek düzeltilecek.
namlu ne kadar uzun olursa kurşun o kadar hızlı olur,bu sistemde ona benzer,bu sistemin dezavantajları yağlamanın gec başlaması ,basıncın geç oluşması,sudan çamurdan etkılenmesi,fakat bu geç dolumu daha seri döndürerek pervaneleri tölere edıyor sistem..
orjinal sıkıştımanın bu sistemde işe yarayacağını sanmıyorum. daha yüksek sıkıştırmada daya agresif orta bantları besleyecek bir egzantrik ile araca e85 yada methanol ile depodan yakıt ile daha çabuk doldurması için katkıda bulunulması lazım. bukadar uzağa çekilecek yağlama borusu sorun çıkartacaktır. ki turbo araçlarda yağ hortumunun kartelin alt hizasında olması sorun çıkartacaktır.ayrıca interoooler borusu çok uzayacak lag kesin olacak. hadi küçük intercooler ve altlarda dolacak vnt tarzı bir turbo kullanıldı diyelim. busefer turbo yeterince ısınmayacak. turbonunda ısınması gerekiyor sonuçta verim alınabilmesi için. EGT de çok yükseleceğini düşünüyorum.şahsen amerikayı baitan keşfetmenin anlamı yok.biraz kesip biçme ve işin ucundaki en büyük etken paradan haber verdiğinizde olmaz diye birşey yok
murat_ileri
09-07-2012, 00:38
mustafa dediğin gibi amerikayı tekrar tekrar keşfetmeye gerek yok bu sistem yıllardır kullanılmakta, gereksiz görülseydi günümüzde bu sistemi güncel versiyonlarıyla kullanan araçlar olmazdı.
TurboJDM
17-07-2012, 23:19
mustafa dediğin gibi amerikayı tekrar tekrar keşfetmeye gerek yok bu sistem yıllardır kullanılmakta, gereksiz görülseydi günümüzde bu sistemi güncel versiyonlarıyla kullanan araçlar olmazdı.
abicim turbo ve sc yapma projesi ne durumda? karar verdin mi yoksa atmosferik devam mı?
murat_ileri
20-07-2012, 19:11
abicim turbo ve sc yapma projesi ne durumda? karar verdin mi yoksa atmosferik devam mı?
işlerin yoğunluğunun üstüne birde kuzenim kaza yapınca şuanda arabaya binmeye bile fırsat bulamıyorum. eksik bazı parçalarımız var, onlarda temin edildikten sonra montaja geçeceğiz inşallah.
TurboJDM
20-07-2012, 19:25
işlerin yoğunluğunun üstüne birde kuzenim kaza yapınca şuanda arabaya binmeye bile fırsat bulamıyorum. eksik bazı parçalarımız var, onlarda temin edildikten sonra montaja geçeceğiz inşallah.
bu son susturucunun önüne koyucam turboyu diyordun o şekil mi yapıcaksın :)
STS Single Turbo SRT8 Dodge Challenger 5 psi easy launch - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=P9OMNkmC8kQ&feature=results_main&playnext=1&list=PL5910E0B52DEA12CC)
350z Single rear Turbo - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=edVHO4WI43I)
ford festiva rear mount turbo @ speedworld - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=BdY2_lmeTX0)
STS Turbo 350z - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=RKl7E51CVJY)
bir kaç tene video ile dahada pekişir sanırım :)
Peki bu sistemde turbo yağının geri dönüşü nasıl oluyor ? Bildiğim kadarıyla normalde turbodan çıkan yağ yer çekimi etkisiyle kartere rahatça süzülüyor aksi halde motora rahat geri dönemeyen yağ turboda sorun oluşturabiliyor.Sistem böyle olunca turbo karter ile hemen hemen aynı hizada oluyor hatta yağ dönüşü turbodan daha yüksek seviyede kalma ihtimali yüksek.
murat_ileri
21-07-2012, 01:55
bu son susturucunun önüne koyucam turboyu diyordun o şekil mi yapıcaksın :)
aynı sistem üzerinden uygulama yapacağız. ilerleyen günlerde farklı uygulamalarıda yaparak en verimli olan sistemde karar kılacağız.
Peki bu sistemde turbo yağının geri dönüşü nasıl oluyor ? Bildiğim kadarıyla normalde turbodan çıkan yağ yer çekimi etkisiyle kartere rahatça süzülüyor aksi halde motora rahat geri dönemeyen yağ turboda sorun oluşturabiliyor.Sistem böyle olunca turbo karter ile hemen hemen aynı hizada oluyor hatta yağ dönüşü turbodan daha yüksek seviyede kalma ihtimali yüksek.
turbonun yağlaması ve soğutması tamamen bağımsız olacak.
mehmetRS
21-07-2012, 07:15
abi park halindeyken altına eğilip, söküp çalmasınlar turboyu v.s. yi ? :)
murat_ileri
21-07-2012, 21:19
çalabilene helal olsun :D
murat_ileri
15-01-2013, 05:22
turboda max sıkıştırma oranı kaç kullanabiliriz, wössnerden başka k4m için forged piston üreten firma bulamadım. wössner 12.7 sıkıştırma olarak seçenek sunuyor. konu hakkında bilgili arkadaşların yardımlarını bekliyorum.
wosnerdeki N/A pistonu benim bildigim. orjinal piston ile 300hp leri gorebilirsin sikistirmayi dusurerek, zayif olan kol...fazla guc istiyorsan bakmak lazim, custom yaptirmak zorunda kalabilirsin. kol olarak renailt 5 gt forged kol alacaksin en son 300 sterline satiliyordu ebayde...
murat_ileri
15-01-2013, 06:18
wosnerdeki N/A pistonu benim bildigim. orjinal piston ile 300hp leri gorebilirsin sikistirmayi dusurerek, zayif olan kol...fazla guc istiyorsan bakmak lazim, custom yaptirmak zorunda kalabilirsin. kol olarak renailt 5 gt forged kol alacaksin en son 300 sterline satiliyordu ebayde...
catcams satıyor 799 sterline :( ebay üzerinden r5 gt turbo kolunu buldum ama satıcıya türkiye dediğim anda satmıyorum dedi :D
catcams satıyor 799 sterline :( ebay üzerinden r5 gt turbo kolunu buldum ama satıcıya türkiye dediğim anda satmıyorum dedi :D
kadir abi bora rs uzerinden bisey ayarlayabilir sanirsam:confused:
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.