Orijinalini görmek için tıklayınız : bmw 20d ve x-drive modifikasyon
n47 kodlu 177 hp gücündeki motorun yazılım dışında modifikasyonu ile ilgili pek birşey bulamadım. 204hp olanın manifold ve turboları veya 184 hp olanın turbosu 177lik makinalara uygulanabiliyor mu diye merak ettim. var mı bilgisi olan?
ayrıca, x-drive, özetle tekerlerdeki devir ve herbirinin olması gerekeninden kaçıklıklığını izleyerek çok kısa sürede orta differansiyelin ön-arka tork dağılımını %0-100 oranında değiştirebilen bir sistem. madem bu elektronik kontrolle yapılıyor, acaba differansiyele dışardan oynanmış sinyal göndererek sürekli önden çeker veya sürekli arkadan çeker yapma şansı var mıdır diye de düşündüm. teoride elbet yapılır, fakat differansiyel sürekli tek tarafa gücü aktarırsa kısa sürede yıpranıyor mudur? tamam, sürekli 4 çeker iyi güzel hoş da, yakıt tüketimini felaket etkiliyor. tahminimce rahat 2lt/100km artırıyor. 4 çekere ihtiyaç olmadığı zamanlarda müdahele edilebilse ya?
RafetAraç
22-08-2012, 00:11
güzel bir soru , cevabını bende merak ediyorum
realoem.com'dan baktığım kadarıyla, 184lüğün turbosu mevcut manifolda takılıp devam edilebiliyor ancak 204lüğün çift turbolu manifoldu da farklı. ayrıca yanlış görmüyorsam çift turbo olan modelde (N47S) internal wastegate vakum ile kontrol ediliyor. dönüşüm yapılmaz mı? elbette yapılır ama sanırım astarı yüzünden oldukça pahalı olur.
ben şimdilik yazılımlı 220Hp ile devam edeyim, tork konvertörü dağılana kadar artık... zira düşük devirde yüksek tork istediğimde araba titreme yapıyor. tahminim tork konvertörü yüksek torka maruz kalınca basınç koruma valfi falan açıyor olmalı.
şimdi bi yanlış var, x derive sistemlerde normalde gücün tamamı arka tekerlere iletilir, aracın çekiş kontrol ecusu ön ve arka tekerlerde herhangibir anormallik tespit ettiği zaman anında orta difransiyeli değişken oranlarda kitleyerek gücü öne aktarır, hiçbirzaman gücün tamamı yanlızca öne aktarılmaz yani arka tekerler %0 güçte bırakılamaz... bunun dışında sen normal düz yılda giderken zaten gücünün tamamı arka tekerlerde oluyor, ön tekerlere herhangibir güç aktarımı söz konusu değil yani, aracının yakıt tüketmmini etkileyen şey, mevcut 4 çeker sisteminin öndeki extra akslar difransiyel vs vs gibi elemanların yürür aksama eklediği extra ağırlıktır... sanmaki ön taraftaki sisteme güç aktarılmadığı zaman orası boşta kalıyor, araç ilerleiği zaman öndeki akslar şaft difransiyel hepsi boşta bi vaziyette tekerleklerle beraber dönmeye devam ediyor, yani senin aracın sürekli bir vaziyette 4çekerde olsa arkadan çekerde olsa yakıtında pek birşey dfeğişmeyecektir, o aracın kaderi 2 litre daha fazla yakmak, yada öndeki difransiyel aks şaft gibi elemanları söküp çöpe atmak :D
EserBodrum
18-08-2013, 14:40
şimdi bi yanlış var, x derive sistemlerde normalde gücün tamamı arka tekerlere iletilir, aracın çekiş kontrol ecusu ön ve arka tekerlerde herhangibir anormallik tespit ettiği zaman anında orta difransiyeli değişken oranlarda kitleyerek gücü öne aktarır, hiçbirzaman gücün tamamı yanlızca öne aktarılmaz yani arka tekerler %0 güçte bırakılamaz... bunun dışında sen normal düz yılda giderken zaten gücünün tamamı arka tekerlerde oluyor, ön tekerlere herhangibir güç aktarımı söz konusu değil yani, aracının yakıt tüketmmini etkileyen şey, mevcut 4 çeker sisteminin öndeki extra akslar difransiyel vs vs gibi elemanların yürür aksama eklediği extra ağırlıktır... sanmaki ön taraftaki sisteme güç aktarılmadığı zaman orası boşta kalıyor, araç ilerleiği zaman öndeki akslar şaft difransiyel hepsi boşta bi vaziyette tekerleklerle beraber dönmeye devam ediyor, yani senin aracın sürekli bir vaziyette 4çekerde olsa arkadan çekerde olsa yakıtında pek birşey dfeğişmeyecektir, o aracın kaderi 2 litre daha fazla yakmak, yada öndeki difransiyel aks şaft gibi elemanları söküp çöpe atmak :D
Hocam peki yan verirken güç sürekli arka tekerlerde kalıyormu yoksa aracın stabil kontrolü dağıldığı için otomatik ön tekerlerede güç veriyormu?
Hocam peki yan verirken güç sürekli arka tekerlerde kalıyormu yoksa aracın stabil kontrolü dağıldığı için otomatik ön tekerlerede güç veriyormu?
sistemi devreden çıkaran bir düğme vs varsa eğer ki bence vardır, güç süreklli arkada kalır, bunun dışında sistem gücü öne aktarıp aracı toparlamaya çalışacaktır...
Autoshow testinde 2 çeker ve x drive 320d arasında 2 litre kadar tüketim farkı vardı.... Verdiği avantaja göre değmez deniyordu yorumlarda....
Autoshow testinde 2 çeker ve x drive 320d arasında 2 litre kadar tüketim farkı vardı.... Verdiği avantaja göre değmez deniyordu yorumlarda....
verdiği avantaj değmez durumu normal kuru yol şartları şartları için geçerli, 2 çeker iken yol tutuşu mükemmele yakın olan bir araca neredeyse hiçbir katkı sağlamıyor evet ancak 4 çekeri bunun için düşünmemek lazım, karda buzda yağmurlu havalarde kesinlikle çok büyük yarar sağlıyor....
n47 kodlu 177 hp gücündeki motorun yazılım dışında modifikasyonu ile ilgili pek birşey bulamadım. 204hp olanın manifold ve turboları veya 184 hp olanın turbosu 177lik makinalara uygulanabiliyor mu diye merak ettim. var mı bilgisi olan?
ebay satılık (http://www.ebay.com/itm/bmw-320-520-123-n47d20-diesel-twin-turbo-/301089226761?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item461a510009)ların arasında buna denk geldim. Bolt on upgrade mümkün mü bu manifold ve torbolarla?
Q126 kodlu tork konvertöründen S126 tork konvertörüne geçiş yapmak gerekir mi mümkün ise?
şimdi bi yanlış var, x derive sistemlerde normalde gücün tamamı arka tekerlere iletilir
Bunu bilmiyordum, çok iyi oldu teşekkürler:icon_tup: yakıtı ise kesinlikle arttırıyor xdrive. Ortalama 7.5 altına inmiyor, ecomezar modunda bile. Aynı motorlu 3-5 serileri ise 5-6 arası hep.
Bolt on mumkun ama calistirmasi cok cok zor standole beyin sart
Bide sanziman dediginiz gibi konvertor degisikligi sart
Ama sizinki xdrive yani sanziman ici baya farkli olabilir
Bolt on mumkun ama calistirmasi cok cok zor standole beyin sart
Bide sanziman dediginiz gibi konvertor degisikligi sart
Ama sizinki xdrive yani sanziman ici baya farkli olabilir
Küçük turbonun wastegate actuator vakumla çalışıyor gibi görünüyor, oradan kesin bir gol yenir gibi geldi bana da ama, yine de bilenlerden öğrenmek istedim. İcabında küçüğün wg tam kapalı sabitlenir, basınç büyüğün wg ile ayarlanır sadece gibi bir fikir de aklıma gelmedi değil.
Bu arada, bendeki şanzman ve tork konvertörü 177lik 320d ile aynı! Maalasef! Q126 yüzünden sadece yazılımla bile tork eğrisinin tepesinde titreme yapıyor.
Bunu bilmiyordum, çok iyi oldu teşekkürler:icon_tup: yakıtı ise kesinlikle arttırıyor xdrive. Ortalama 7.5 altına inmiyor, ecomezar modunda bile. Aynı motorlu 3-5 serileri ise 5-6 arası hep.
Ben sadece arkadan ittiği konusunda çok emin değilim. Dsc kapalı iken yine dynoda 4 çekiyordu...
Küçük turbonun wastegate actuator vakumla çalışıyor gibi görünüyor, oradan kesin bir gol yenir gibi geldi bana da ama, yine de bilenlerden öğrenmek istedim. İcabında küçüğün wg tam kapalı sabitlenir, basınç büyüğün wg ile ayarlanır sadece gibi bir fikir de aklıma gelmedi değil.
Bu arada, bendeki şanzman ve tork konvertörü 177lik 320d ile aynı! Maalasef! Q126 yüzünden sadece yazılımla bile tork eğrisinin tepesinde titreme yapıyor.
İyi bir ustanin bana soyledigine gore blok vs hersey ayni ancak elektronik sistem ve wg olayi yuzunden direk sandik motor daha mantikli demisti
Dediginiz gibi zaten yazilim bile sanzimani epey zorluyor
Muhtemelen sadece konvertor degil internal parcalarda farklidir
Alpina modeli 320 biturbo dizellerin sanzimani 6hp26 diye hatirliyorum
Ben sadece arkadan ittiği konusunda çok emin değilim. Dsc kapalı iken yine dynoda 4 çekiyordu...
Arkadasimin f10 525inde sifir cizmeye calistiktan sonra 4x4 tahrik arizasi veriyor
Sonrasinda tamamen rwd oluyor
gambit49
05-06-2014, 19:54
ebay satılık (http://www.ebay.com/itm/bmw-320-520-123-n47d20-diesel-twin-turbo-/301089226761?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item461a510009)ların arasında buna denk geldim. Bolt on upgrade mümkün mü bu manifold ve torbolarla?
Q126 kodlu tork konvertöründen S126 tork konvertörüne geçiş yapmak gerekir mi mümkün ise?
direk uygulayabilirsiniz tork limiti 450 nw a cikar.
Arkadasimin f10 525inde sifir cizmeye calistiktan sonra 4x4 tahrik arizasi veriyor
Sonrasinda tamamen rwd oluyor
bir kez başıma geldi;
park ederken hiç durmadan tam sağ ile park yerine girdim, ve hızlıca motoru durdurdum. haliyle anahtarı almama izin vermedi. P'ye alıp anahtarı aldım, çıktım gittim. sabah motoru çalıştırır çalıştırmaz kırmızı 4x4 hatası verdi, ve ben resetleyene kadar da öyle kaldı. resetleyene kadar RWD idi araba, resetledikten sonra düzeldi.
not: bu arızayı vermesinin sebebi, orta difransiyel aktuatörü park durumuna gelmeden motoru durdurmuş olmamdı. xdrive park manevrası hızlarında(<10kmh) tamamen iptal oluyormuş, bense bu değişikiği yapmasına izin vermeden motoru durdurmuş olmalıyım. ki bence yazılım hatası bu. bir daha hiç yaşamadım, sistemde gerçekten bir sorun yoktu yani.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.