Orijinalini görmek için tıklayınız : Megane Sport Tourer 110 privilage EDC - Toyota Corolla d-4D MM Comfort Extra
Selamlar,
Corolla 25oo lira daha ucuz. Araç 5 yıl tepe tepe kullanılacak.
Hangisi neden? :)
Teşekkürler
Tabiki megane st.Sıfır alınacaksa GTline donanımını tercih edin derim.Daha iyi frenler,yol tutuş ve koltuklar
Kesinlikle megane. Multimode kadar rezalet bir şanzıman görmedim.
Nightfish
11-09-2012, 14:46
Toyota'nın otomatik şanzımanı cidden üzer. Sıfır araç olduğundan garantiden yapılır çoğu işi ama çok uğraştırır.
Tabiki megane st.Sıfır alınacaksa GTline donanımını tercih edin derim.Daha iyi frenler,yol tutuş ve koltuklar
Bugün gittim iyice inceledim MST GTL'yi. Yol tutuş ve koltuklar tamam ama frenler privilage ile aynı. Aracın süspansiyonu ne kadar sert yarın bi deneme sürüşünden sonra anlayacağım.
Privilagede klimanın 2 tane ızgarası var kol dayamanın arka kısmında, arka koltuklar için. Ancak GTLine'da bu ızgaralar da yok maalesef.
Toyota'nın otomatik şanzımanı cidden üzer. Sıfır araç olduğundan garantiden yapılır çoğu işi ama çok uğraştırır.
MM şanzımanın oldukca lanet oldugunu biliyorum aslında. Ama bozulması durumunda diger çift kavramalar gibi 15-20K tutmayacak olması cazip geliyor.
Bir de daha önceki saçma/yanlış vites geçişlerini düzeltmişlerdir sanırım artık. yani 3 sene önce kalibrasyonla bile düzeltiyorlardı az çok.
O yüzden ezberlere bildiklerimiz değil de güncel bilgilere ihtiyacım var.
Teşekkürler
auris comfort plus d4d M/MT var bizde gayet memnunuz.. çok büyük bir performans beklentim olmadığı için sürüşü yol tutuşu yakıtı vs gayet iyi bir sunroof eksiği var o kadar.. :)
bu arada şanzuman ile ilgili olumsuz söylemler çok ama ben gayet rahat sıkıntısız kullanıyorum.. bu araçlarda kaba tabirle otomatik şanzuman yok otomatik debriyaj sistemi var gibi düşünelim.. manuel araçlarda ayağını gazdan çekmeden vites değiştirilmediği gibi bu araçlarda da vites geçişlerinde ayağınızı gazdan çekip bastığınızda hiçbir problem kalmıyor ortada.. sadece debriyaja basmıyorsunuz hepsi bu..
Shadow_Dancer
11-09-2012, 14:50
Edc cidden guzel bir sanziman, dsg'yi aratmiyor.. Ayrica performans olarakta megane derim..
auris comfort plus d4d M/MT var bizde gayet memnunuz.. çok büyük bir performans beklentim olmadığı için sürüşü yol tutuşu yakıtı vs gayet iyi bir sunroof eksiği var o kadar.. :)
bu arada şanzuman ile ilgili olumsuz söylemler çok ama ben gayet rahat sıkıntısız kullanıyorum.. bu araçlarda kaba tabirle otomatik şanzuman yok otomatik debriyaj sistemi var gibi düşünelim.. manuel araçlarda ayağını gazdan çekmeden vites değiştirilmediği gibi bu araçlarda da vites geçişlerinde ayağınızı gazdan çekip bastığınızda hiçbir problem kalmıyor ortada.. sadece debriyaja basmıyorsunuz hepsi bu..
Selam,
Düşünülen araçta gazla fren eş zamanlı olarak kullanılamayacak. haliyle vites geçişlerinde illa gazla oynamak lazım mı? bir de yokuşta ciddi ciddi boştaki araba gibi geri kayıyor mu?
gazla oynamazsanız arada 1 sn gibi bir boşluk oluyor tuhaf geliyor ilk kullanımda.. rampa da aman aman bir kaydırma yok ama illaki bir geri bırakıyor rampada kalkarken manuele alıyorum genelde daha sağlıklı olduğunu söylüyorlar ayağımı frenden çekip gaza basana kadar ki sürede herhangi bir problem yaşamadım gayet rahat kalkıyor..
şöyle bir durum var ben burada bunu sabaha kadar anlatsam da boş en iyisimi bir yetkili servise gidip test sürüşü yapmak ben öyle yaptım.. hem pratik yapıp hem bilgi almak daha yararlı oluyor..
bora1311
11-09-2012, 15:34
edc sanziman cidden cok basarili, bence megane st, iyi bir tercih olur. alabiliyorsaniz gt line i tercih edin derim...
Nightfish
11-09-2012, 15:45
O yüzden ezberlere bildiklerimiz değil de güncel bilgilere ihtiyacım var.
Teşekkürler
Pek ezbere değil bildiklerim. Yakın zamanda yakın bi abim şanzıman sıkıntılarından bıktığı için yetkili serviste manuele çevirtti arabayı. Ona dayanarak yazmıştım.
Megane derim ben de, toyotanın otomatiği ağlatır adamı...
Böyle rezalet birşey görmedim daha önce.
Sanzıman bıle Renoyu almaya deger,Japonların bu sanzımandan kurtulması gerek,acıl!
Toyota'nın otomatiği rezalet aman ha...
Bu GT Line ne kadar serttir ? Satışçı arkadaş aracın oldukca sert oldugunu, bu sebeple hafif bozuk yolda baya işkence çekebileceğimi belirtti.
Magen ST ile GT Line arasında 2ooo lira fark oldugu için aklım GT line'da kaldı açıkcası
Bu GT Line ne kadar serttir ? Satışçı arkadaş aracın oldukca sert oldugunu, bu sebeple hafif bozuk yolda baya işkence çekebileceğimi belirtti.
Magen ST ile GT Line arasında 2ooo lira fark oldugu için aklım GT line'da kaldı açıkcası
konfor olarak privilage gibi olamaz.ama her koşulda daha sağlam yere basan,spor şaseye sahip 1 sport tourer aracınız olur.Gtline tercih edin derim.
Sadece bu iki araçtan biri olacaksa ve bu araç illa ki otomatik olacaksa kesinlikle Megane olmalı. (Şanzımanları kıyaslayarak bunu söylüyorum). EDC +1
Mivec_4G63
11-09-2012, 19:49
Toyota'nın mmt şanzıman problemi çok dik yokuşlarda ortaya çıkıyor. Yokuş çıkarken manuele almak dışında bir sıkıntısı yok. Yok araba atlıyor zıplıyor bunlar şehir efsanesi,sadece manuel vitesteki gibi vites geçişleri hissediliyor o da 1 ile 2 arasında, 3 4 5 de en ufak bi sarsılma yok. ilk zamanlar yabancı gelir şanzıman , ancak zamanla alışılıyor. Toyotanın eksisi şanzıman(bana göre o da eksiklik değil ama neyse)
Toyota'nın artılarına gelirsek, daha güvenli, fren mesafesi, çarpmışma testleri vs.
Motor ömrü(japon motorlarını , fransız motorlarla kıyaslamam bile(buna katılmayanlar olacaktır)
Benzin sarfiyatı, Megane'ın yeni nesil edc şanzımanlı araçları ne kadar yakıyor bilmiyorum, ancak mmt şanzıman dizelde çok az yakıyor.
Tip olarak derseniz, bana göre megane'nın gt line versiyonu corolladan yakışıklı.
onursumer
11-09-2012, 20:06
mmt de problem yaşamak istemiyorsanız manuelde kullanmak daha iyi oluyor
bizde 2006 da civic 1.8 i-shift almıştık herkes sorunlu sorunlu diyordu 3 sene sorunsuz bindik aynı mantığa sahip şanzımanları
ayrıca denilen gibi tek masrafı baskı balata olur :D
gerçi sürekli otomatikte kullanılıcaksa ve yokuşta kaydırması sıkıntı ise
edc almak daha mantıklı
MehmetCanA.
11-09-2012, 21:14
Sport Tourer. Ciddi anlamda opsiyonlarıyla keyifli
bencede megane görüntü ve şanzıman gayet güzel ..
toyotanın otomatiği müşterilerimden duyduğum kadarıyla pek iyi değil...
MehmetCanA.
11-09-2012, 22:31
Ayrıca şöyle bi durum daha var. Toyota müşterilerini sallamıyor artık. Alırsan al, almazsan alma mantığında gibi. Bunun sebebi de Türkiye'de belli bi isim yapmış olması(sorunsuzluk, sağlamlık vs.). Sırf bu yüzden bile megane alınabilir. Ki zaten megane corollaya kıyasla daha yukarda duruyor
Carpisma guvenliginde,bu sinifra ilk 5 yildizi alan Megane'dir...
Dizelide saglamdir...
Sanzimani zaman gostericek...
Fifth Gear - Renault Modus v Volvo 940 Crash Test - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY)
euro n cap ve yapılan testlerin şaka olmadığını anladım :)
Adamlar Megane ST GTline'a 270 kadran koymuş.şaka gibi ya:)
O analog göstergenin temel amacı sportiflik ama 1.5 motora onu koyunca, ibre sanki yerinden oynamıyor gibi
Adamlar Megane ST GTline'a 270 kadran koymuş.şaka gibi ya:)
O analog göstergenin temel amacı sportiflik ama 1.5 motora onu koyunca, ibre sanki yerinden oynamıyor gibi
Kadranın altında renault sport yazıp 210 olsa çok daha komik dururdu bence :)
Adamlar Megane ST GTline'a 270 kadran koymuş.şaka gibi ya:)
O analog göstergenin temel amacı sportiflik ama 1.5 motora onu koyunca, ibre sanki yerinden oynamıyor gibi
1.5 dci 65 hp renault symbol göstergesi
http://www.otoparkim.com/wp-content/uploads/2008/09/2009-renault-symbol-3.jpg
MehmetCanA.
12-09-2012, 01:59
e bizim 1.5 110 bg meganeda 230 yazıyor. çok saçma değil mi
Corollanın kasası değişecek yakında....
Şuan alacak olsam Megane alırım ;)
Ayrıca şöyle bi durum daha var. Toyota müşterilerini sallamıyor artık. Alırsan al, almazsan alma mantığında gibi. Bunun sebebi de Türkiye'de belli bi isim yapmış olması(sorunsuzluk, sağlamlık vs.). Sırf bu yüzden bile megane alınabilir. Ki zaten megane corollaya kıyasla daha yukarda duruyor
Hangi plazada bu şekilde bilmiyorum ama pek öyle değillerdir genelde, biraz da müşterinin ciddiyetiyle alakalı bi olay tabi ama genel merkezi arayıp bu tarz bi durum varsa bildirebilirsiniz bence satış danışmanı vs isim verirseniz direk ilgilenirler.
Toyota'nın en çok önem verdiği olay müşteri memnuniyetidir (her koşulda, satış-servis-danışma olarak)
Kadranın altında renault sport yazıp 210 olsa çok daha komik dururdu bence :)
Yok hocam o iş öyle olmuyor. Önemli olan araç kullanırken verdiği hissiyatsa, insan o ibrenin hareketini görmek istiyor. Hani yola bakıyorsun ama yine de hissediyorsun o ibrenin hareketini.Daha makul bi kadran koysalar en azından o ibre biraz daha hızlı hareket eder ki insan biraz daha feyz alabilir.
130 GT line düz vites test ettik az önce.
Privilage ne kadar konforlu bilmiyorum ama GTL yeterli konforu saglıyor. Biraz daha sert olmasından çekinirken, biraz daha sert olmasını ummuşum sanırım. Zira hafiften hayal kırıklıgına ugradım.
Aracı çok zorlama fırsatımız olmadı ama 130'luk benzinli gibi gitmediği kesin. Devir bandının kısalıgından da kaynaklanmıyor bu. Araç bi şekilde şahlanmıyor işte.
Malzeme kalitesi oldukca iyi.
Arka diz mesafesi eleştiriliyordu ama yayılıp uzanır vaziyette oturmadıktan sonra, ön koltuklar sonuna kadar çekildiğinde bile yeterli mesafe kalıyor.
Hep öyle mi bilmiyorum ama iç tavan döşemeleri gri renkteydi. Bu da içeride sıkıcı bir ortam olmasını engelliyor.
Privilagenin kol dayamasının arkasındaki klima ızgaraları burda kendini küçük bir eşya koyma alanına bırakmış. Vazo gibi bişey,çok çirkin.
Bindiğimiz aracın test aracı olmasından mı kaynaklanıyordu bilmiyorum ama orasından burasından ses geliyor. Bununla birlikte motor sesi oldukça filtrelenmiş.
Lafın özü 60K'ya satılan hiç bir aracın bu paraları hak etmemesi gibi, bu araç da bu parayı hak etmiyor. Ama maalesef ki bu paralara alınabilecek en iyi araçlardan biri oldugu kesin.
Hocam hb ve coupe kadar seri olma şansı yok zaten sport tourer'in.130 ps dizel araçtan nasıl şahlanma bekliyorsunuz bilmiyorum ama bu motor hacminde ve dizelde rakibi yok.
105ps+yazılım+kat. iptalli 140+ps 1.5 dci'yi, 1.5 boy geçebiliyor rahatlıkla.
Efe selam,
açıkcası beklediğim gibi bi performansı vardı. Ama ne yalan söyleyeyim ben o performansı 110'luk otomatikten beklediğim için sanırım 130'lugun çok daha iyi olmasını umuyordum. Dedigim gibi 3-4km'lik bir alanda bu ne kadar anlaşılır orası muamma.
Kısmet olursa 110'luk edcli gtline alırsam, iyiden iyiye yorumlarım.
Efe selam,
açıkcası beklediğim gibi bi performansı vardı. Ama ne yalan söyleyeyim ben o performansı 110'luk otomatikten beklediğim için sanırım 130'lugun çok daha iyi olmasını umuyordum. Dedigim gibi 3-4km'lik bir alanda bu ne kadar anlaşılır orası muamma.
Kısmet olursa 110'luk edcli gtline alırsam, iyiden iyiye yorumlarım.
130luk asıl şakayı yazılım yapılmaya başlandığında yapacak orası kesin.
emretorlak
13-09-2012, 15:16
Renault motorlarına yazılım yapıp yüksek değer alanı pek görmedim bugüne kadar. Tdi motorlara nazaran diyelim. Neyse konu bu değil zaten.
Toyota'nın otomatik şanzımanı arabadan soğutacak kadar kötü. Markaya yakışmayacak bir şanzıman bence. Benzinli otomatik şanz. modelini kullandım.
Megane sport tourer dizel var arkadaşımda düz vitesi. Araba yayla gibi yol tutuşu çekişi kullanımı yakıt ve iç mekan kalitesi açısından başarılı.
Renault motorlarına yazılım yapıp yüksek değer alanı pek görmedim bugüne kadar. Tdi motorlara nazaran diyelim. Neyse konu bu değil zaten.
Toyota'nın otomatik şanzımanı arabadan soğutacak kadar kötü. Markaya yakışmayacak bir şanzıman bence. Benzinli otomatik şanz. modelini kullandım.
Megane sport tourer dizel var arkadaşımda düz vitesi. Araba yayla gibi yol tutuşu çekişi kullanımı yakıt ve iç mekan kalitesi açısından başarılı.
Dumanı göze alınca güzel güçler geliyor :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.