PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Doğan S Atmosferik Tavsiyeleri



CoSA
12-09-2012, 11:53
Merhabalar, yeni aldığımız aracımızı uzun bir süre artık satmayı düşünmüyorum ve motor atmosferik besleme konusunda bilgi almak istiyorum. düşündüğüm uygulamaların başında dereceli egzantrik ve 4lü manifold headers düz boru var. arac hakkında bilgi vermem gerekirse Yatık motor slx diye bilinen motor var üstünde stok tamamen. bu işten anlayanların yardımına ihtiyacım var teşekkürler :)

John
12-09-2012, 12:25
bu işten tam olarak anlamayan birisi olarak benim üstüme düşmez tabi teknik bir şeyler söylemek fakat, bu konuyla ilgili olarak duyacağın şeyler: ''atmosferik olarak uğraşma değmez, o kadar emek harcayıp 5-10 hp alacağına turbola bak keyfine'' tarzında olacak şimdiden söylemesi : )

CoSA
12-09-2012, 12:44
bu işten tam olarak anlamayan birisi olarak benim üstüme düşmez tabi teknik bir şeyler söylemek fakat, bu konuyla ilgili olarak duyacağın şeyler: ''atmosferik olarak uğraşma değmez, o kadar emek harcayıp 5-10 hp alacağına turbola bak keyfine'' tarzında olacak şimdiden söylemesi : )

:)) turbo daha çekici geliyor tabi insana çuflaması gazlaması vs. ama çok cabuk arıza yapma durumu var diye biliyorum bu yüzden zaten konu açma gereği duydum kendi kafamdaki contayı yakarsam turbolayabilirim :)

BRKYLMZ
12-09-2012, 13:46
http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/119921-sahin-karburator-max-performans.html

http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/126159-tofas-131-16-motor-modifikasyonu.html

http://www.techturkey.com/forum/atmosferik-besleme/86080-tofas-sahin-16-a-3.html

bence ilk baş sitede bi arama yap daha önce çok konuşuldu üstteki linkler gibi

sonra sen tam ne istediğine karar verince bütçen dahilinde bilgi sahibi arkadaşlar yardımcı olur

şimdiden projende başarılar, İnşallah gönlüne göre olur :)

edit: yeter ki düzgün yapılsın turbo veya atmosferik farketmez ikiside sağlıklı yürür doğru ellerde akabinde ikiside arabandan soğutur bilinçsiz yerlerde

Mst
12-09-2012, 15:24
Uzun stroklu krank, orjinal kollar ve opel 2.0 pistonu ile biraz hacim yükseltebilirsin, dereceli eksantrik ve kapak işlemiylede ortaya güzel şeyler çıkabiliyor, biz tofaş motoru ile daha önceden epey bi uğraştık, atmosferik olarak modifiye etmek hem yaptırırken pahalı hemde binerken, karbüratöre yapılacak işleme göre değişmekle beraber kilometrede 1.00 lira gibi tüketimlerle karşılaşabilirsin. :)

BRKYLMZ
12-09-2012, 15:31
Uzun stroklu krank, orjinal kollar ve opel 2.0 pistonu ile biraz hacim yükseltebilirsin, dereceli eksantrik ve kapak işlemiylede ortaya güzel şeyler çıkabiliyor, biz tofaş motoru ile daha önceden epey bi uğraştık, atmosferik olarak modifiye etmek hem yaptırırken pahalı hemde binerken, karbüratöre yapılacak işleme göre değişmekle beraber kilometrede 1.00 lira gibi tüketimlerle karşılaşabilirsin. :)

peki enjeksiyonluyu ele alırsak durum nasıl olur?

hkspower
12-09-2012, 17:22
bence standalone ecu + 50 hp nos basarsanız keyifli bi araba olur..

Mst
13-09-2012, 14:45
peki enjeksiyonluyu ele alırsak durum nasıl olur?Tek nokta enjeksiyonlu ile uğraşma, MPI yapabiliyorsan güzel.

Zorbey
15-09-2012, 01:18
2-2500 tl ile çok nokta enjeksiyona geçebilirsiniz.Turbo işlerine de yaklaşık 5000 tl gider.Sorunsuz turbo işlemi yapmış olursunuz.Yakıt 30 kuruş yaklaşık olarak.
Atmosferik olarak 1.4 kapak(işlenmiş),headers,4 lü süper radyotör sorunsuz olur.Km'de 50 kuruş lpg tüketir.

131mirafiori
15-09-2012, 01:32
Aynı motora yaptıklarım;

Emme sibop büyütme
4-1 headers
kapak taşlama
düzgün karbüratör ayarı
düzgün bir egzoz sistemi.

Gayet eğlenceli oldu benzinde 50 krş civarı yakıyor LPG de 30 civarı bunlar şehir içi :)

CoSA
15-09-2012, 11:34
Aynı motora yaptıklarım;

Emme sibop büyütme
4-1 headers
kapak taşlama
düzgün karbüratör ayarı
düzgün bir egzoz sistemi.

Gayet eğlenceli oldu benzinde 50 krş civarı yakıyor LPG de 30 civarı bunlar şehir içi :)

aslında aradığım fikir tam olarak buydu. Çok fazla maliyeti olmayan ama eğlenceli bir sürüş keyfi veren sistem. 7 8 bin liralık araca 7 8 bin masraf yapıp tamamen zarar yapmak istemiyorum. Headers 4-1 mi 4-2-1 mi tavsiye edersiniz ucuna 48 mi 51 mi birde düz boru :)

1998corsa
15-09-2012, 11:58
aslında aradığım fikir tam olarak buydu. Çok fazla maliyeti olmayan ama eğlenceli bir sürüş keyfi veren sistem. 7 8 bin liralık araca 7 8 bin masraf yapıp tamamen zarar yapmak istemiyorum. Headers 4-1 mi 4-2-1 mi tavsiye edersiniz ucuna 48 mi 51 mi birde düz boru :)

sahınle ugrasıcaksan ya turbo yap ya hıc ugrasma derım...

131mirafiori
15-09-2012, 12:04
aslında aradığım fikir tam olarak buydu. Çok fazla maliyeti olmayan ama eğlenceli bir sürüş keyfi veren sistem. 7 8 bin liralık araca 7 8 bin masraf yapıp tamamen zarar yapmak istemiyorum. Headers 4-1 mi 4-2-1 mi tavsiye edersiniz ucuna 48 mi 51 mi birde düz boru :)

51 lik iyi olur. 60 lık yap diyenler olacaktır sen sen ol yaptırma :) Headers 4-2-1 olursa dha iyi olur :)

K0213
15-09-2012, 12:08
bencede koyarın aracına yaptıklarından fazlası haram olur :)

AtmoSpheriC
16-09-2012, 21:25
enjeksiyona geç headers düz boru tak devam az yakar çok kaçar gibi :D

AtmoSpheriC
16-09-2012, 21:34
ha bide volan hafiflet :D

CoSA
17-09-2012, 15:27
enjeksiyona geç headers düz boru tak devam az yakar çok kaçar gibi :D

bu enjeksiyona geçme olayı basit bir sistemmi yani aşağı yukarı maliyeti ne olur bize bir bilginiz varmı? ( hoş gerçi denizlide bunu yapabilecek usta varmıdır orasıda muallakta) :)

d16y4
17-09-2012, 15:36
enjeksiyona geçiş 3000 lirayı bulur

CoSA
17-09-2012, 19:08
hey maşallah bu gidişle headers düzboru takılıcam hiç olmadı benzin alıp gazlayayım :P

JusticeForAll
17-09-2012, 19:33
ben şaşırdım sat üstüne 5 koyup 106 veya corsa gsi al gazla diyen çıkmadı :D

1998corsa
17-09-2012, 22:16
bende turbo sahın vardı aracımın parcalarını satısa baslıycam yarın arabadan sokulmus olurlarsa ucuza verıcem parcaları

CoSA
18-09-2012, 10:45
ben şaşırdım sat üstüne 5 koyup 106 veya corsa gsi al gazla diyen çıkmadı :D

aslında mantıklı düşünülebilir :)


bende turbo sahın vardı aracımın parcalarını satısa baslıycam yarın arabadan sokulmus olurlarsa ucuza verıcem parcaları

performans ve yakıt olayı nasıldı memnunmuydunuz ?

1998corsa
18-09-2012, 16:12
aslında mantıklı düşünülebilir :)



performans ve yakıt olayı nasıldı memnunmuydunuz ?

performans ve yakıt 2 bırbırıne zıt kavram :D

aracın performansından memnundum gıdısı bı sahın ıcın cok ııydı ama yakıtta bır o kadar fazla sahsı fıkrım deger mıydı benım ıcın degerdı ama sızı bılemem yakıt lafını araya koyuyorsanız bence dusunmeyın derım... dusunuyorsanız da motorumu komple olarak satıcam