User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Doğan S Atmosferik Tavsiyeleri

  1. #1
    CoSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Doğan S Atmosferik Tavsiyeleri

    Merhabalar, yeni aldığımız aracımızı uzun bir süre artık satmayı düşünmüyorum ve motor atmosferik besleme konusunda bilgi almak istiyorum. düşündüğüm uygulamaların başında dereceli egzantrik ve 4lü manifold headers düz boru var. arac hakkında bilgi vermem gerekirse Yatık motor slx diye bilinen motor var üstünde stok tamamen. bu işten anlayanların yardımına ihtiyacım var teşekkürler

  2. #2
    John - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye/Edirne
    Mesaj
    181
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu işten tam olarak anlamayan birisi olarak benim üstüme düşmez tabi teknik bir şeyler söylemek fakat, bu konuyla ilgili olarak duyacağın şeyler: ''atmosferik olarak uğraşma değmez, o kadar emek harcayıp 5-10 hp alacağına turbola bak keyfine'' tarzında olacak şimdiden söylemesi : )

  3. #3
    CoSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı beermug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu işten tam olarak anlamayan birisi olarak benim üstüme düşmez tabi teknik bir şeyler söylemek fakat, bu konuyla ilgili olarak duyacağın şeyler: ''atmosferik olarak uğraşma değmez, o kadar emek harcayıp 5-10 hp alacağına turbola bak keyfine'' tarzında olacak şimdiden söylemesi : )
    ) turbo daha çekici geliyor tabi insana çuflaması gazlaması vs. ama çok cabuk arıza yapma durumu var diye biliyorum bu yüzden zaten konu açma gereği duydum kendi kafamdaki contayı yakarsam turbolayabilirim

  4. #4
    BRKYLMZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Tekirdağ/Çorlu
    Mesaj
    306
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.techturkey.com/forum/atmo...erformans.html

    http://www.techturkey.com/forum/atmo...fikasyonu.html

    http://www.techturkey.com/forum/atmo...in-16-a-3.html

    bence ilk baş sitede bi arama yap daha önce çok konuşuldu üstteki linkler gibi

    sonra sen tam ne istediğine karar verince bütçen dahilinde bilgi sahibi arkadaşlar yardımcı olur

    şimdiden projende başarılar, İnşallah gönlüne göre olur

    edit: yeter ki düzgün yapılsın turbo veya atmosferik farketmez ikiside sağlıklı yürür doğru ellerde akabinde ikiside arabandan soğutur bilinçsiz yerlerde

  5. #5
    Mst - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    704
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Uzun stroklu krank, orjinal kollar ve opel 2.0 pistonu ile biraz hacim yükseltebilirsin, dereceli eksantrik ve kapak işlemiylede ortaya güzel şeyler çıkabiliyor, biz tofaş motoru ile daha önceden epey bi uğraştık, atmosferik olarak modifiye etmek hem yaptırırken pahalı hemde binerken, karbüratöre yapılacak işleme göre değişmekle beraber kilometrede 1.00 lira gibi tüketimlerle karşılaşabilirsin.
    Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptallar küstahça kendinden emindir..

  6. #6
    BRKYLMZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Tekirdağ/Çorlu
    Mesaj
    306
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mst Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Uzun stroklu krank, orjinal kollar ve opel 2.0 pistonu ile biraz hacim yükseltebilirsin, dereceli eksantrik ve kapak işlemiylede ortaya güzel şeyler çıkabiliyor, biz tofaş motoru ile daha önceden epey bi uğraştık, atmosferik olarak modifiye etmek hem yaptırırken pahalı hemde binerken, karbüratöre yapılacak işleme göre değişmekle beraber kilometrede 1.00 lira gibi tüketimlerle karşılaşabilirsin.
    peki enjeksiyonluyu ele alırsak durum nasıl olur?

  7. #7

    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    114
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence standalone ecu + 50 hp nos basarsanız keyifli bi araba olur..

  8. #8
    Mst - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    704
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BRKYLMZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki enjeksiyonluyu ele alırsak durum nasıl olur?
    Tek nokta enjeksiyonlu ile uğraşma, MPI yapabiliyorsan güzel.
    Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptallar küstahça kendinden emindir..

  9. #9

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara cebeci Dörtyol
    Mesaj
    2.483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2-2500 tl ile çok nokta enjeksiyona geçebilirsiniz.Turbo işlerine de yaklaşık 5000 tl gider.Sorunsuz turbo işlemi yapmış olursunuz.Yakıt 30 kuruş yaklaşık olarak.
    Atmosferik olarak 1.4 kapak(işlenmiş),headers,4 lü süper radyotör sorunsuz olur.Km'de 50 kuruş lpg tüketir.
    Coğrafya kaderdir

  10. #10
    131mirafiori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    2.885
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynı motora yaptıklarım;

    Emme sibop büyütme
    4-1 headers
    kapak taşlama
    düzgün karbüratör ayarı
    düzgün bir egzoz sistemi.

    Gayet eğlenceli oldu benzinde 50 krş civarı yakıyor LPG de 30 civarı bunlar şehir içi
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    itin köpeğin maskarası değil, Mustafa Kemal Atatürk'ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti'nin bekçisi, askeriyim.

  11. #11
    CoSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 131mirafiori Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynı motora yaptıklarım;

    Emme sibop büyütme
    4-1 headers
    kapak taşlama
    düzgün karbüratör ayarı
    düzgün bir egzoz sistemi.

    Gayet eğlenceli oldu benzinde 50 krş civarı yakıyor LPG de 30 civarı bunlar şehir içi
    aslında aradığım fikir tam olarak buydu. Çok fazla maliyeti olmayan ama eğlenceli bir sürüş keyfi veren sistem. 7 8 bin liralık araca 7 8 bin masraf yapıp tamamen zarar yapmak istemiyorum. Headers 4-1 mi 4-2-1 mi tavsiye edersiniz ucuna 48 mi 51 mi birde düz boru

  12. #12
    1998corsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.420
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CoSA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında aradığım fikir tam olarak buydu. Çok fazla maliyeti olmayan ama eğlenceli bir sürüş keyfi veren sistem. 7 8 bin liralık araca 7 8 bin masraf yapıp tamamen zarar yapmak istemiyorum. Headers 4-1 mi 4-2-1 mi tavsiye edersiniz ucuna 48 mi 51 mi birde düz boru
    sahınle ugrasıcaksan ya turbo yap ya hıc ugrasma derım...

  13. #13
    131mirafiori - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    2.885
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CoSA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında aradığım fikir tam olarak buydu. Çok fazla maliyeti olmayan ama eğlenceli bir sürüş keyfi veren sistem. 7 8 bin liralık araca 7 8 bin masraf yapıp tamamen zarar yapmak istemiyorum. Headers 4-1 mi 4-2-1 mi tavsiye edersiniz ucuna 48 mi 51 mi birde düz boru
    51 lik iyi olur. 60 lık yap diyenler olacaktır sen sen ol yaptırma Headers 4-2-1 olursa dha iyi olur
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    itin köpeğin maskarası değil, Mustafa Kemal Atatürk'ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti'nin bekçisi, askeriyim.

  14. #14
    K0213 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.832
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bencede koyarın aracına yaptıklarından fazlası haram olur
    Fiat's Are Faster Than You Think!

  15. #15
    AtmoSpheriC
    Misafir
    enjeksiyona geç headers düz boru tak devam az yakar çok kaçar gibi

  16. #16
    AtmoSpheriC
    Misafir
    ha bide volan hafiflet

  17. #17
    CoSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı A/R60 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    enjeksiyona geç headers düz boru tak devam az yakar çok kaçar gibi
    bu enjeksiyona geçme olayı basit bir sistemmi yani aşağı yukarı maliyeti ne olur bize bir bilginiz varmı? ( hoş gerçi denizlide bunu yapabilecek usta varmıdır orasıda muallakta)

  18. #18
    d16y4
    Misafir
    enjeksiyona geçiş 3000 lirayı bulur

  19. #19
    CoSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hey maşallah bu gidişle headers düzboru takılıcam hiç olmadı benzin alıp gazlayayım :P

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •