PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Şarj dinamosu kasnağı & V kayışı sorunu



0M42
25-09-2012, 19:01
Aracımda başka bir aracın şarj dinamosu var uzun bir müddet şarj sorunu yaşadım rölantide olması gereken 14 küsür voltajı bir türlü yakalayamadım.En sonra başka bir aracın şarj dinamosu olduğu için kasnak ölçüsünde bir sıkıntı olduğunu düşündüm ve tornada daha küçük ebatta yeniden bir kasnak yaptırdım.Yaptırdım diyorum çünkü istediğim ölçüde V kasnak hiç bir yerde bulamadım.

Her neyse kasnağı şarj dinamosuna takıp kayışı vs. taktık sorunsuz çalıştı rölantide 13.9 voltaj elde ettim.Ancak bir zaman sonra kayışı gevşek motorlar gibi bir cirlama sesi gelmeye başladı.Özellikle rölantide iken ani devirlenme sırasında heleki farlar s açıkken gaza basılmıyor.

Kayıştandır dedim kayışı değiştirdim 9.5 x 875 yeni kayış ile bir müddet yapmadı ama bu günlerde aynı sorun yine baş gösterdi kayış gevşekliği vs. olması gereken şekilde yani gevşeklik söz konusu değil.Bu sorunun üstesinden nasıl gelirim ? Uzun vadeli alternatif bir çözüm varmı ? Eski kasnağı taksam rölantide yeterli devirde dönemediği için voltaj düşük çıkıyor.

Osman Bahadır
25-09-2012, 19:05
Başka arabanın alternatörünü uydurmuşsun da gergiyi nasıl çözdün? Gergi yok deme sakın.

0M42
25-09-2012, 19:07
Gergi olmaz olurmu :) Gergi de özel olarak yapıldı gerdirme vs. sorunu değil zaten kayışın gerginliği iyi hatta geçenlerde biraz daha gerdireyim dedim şu an anlayan baksa kayış sıkıdır der belkide bu şekilde uzun vade de şarj dinamosunun rulmanlarını yada devirdaimin göbeğini bozacağım o yüzden bir an önce şu meseleyi halletmem lazım.

Osman Bahadır
25-09-2012, 19:15
Alternatör kasnağına kayışın temas açısı dar olabilir. Yani kayış kasnağa çok az bir kısımda basıyor olabilir. Alternatör kasnağının en az 1/3'üne temas etmeli kayış.

Yaptırdığın kasnağın malzemesi de önemli. Pürüzsüz işlenebilen bir malzeme ile daha güzel bir tutunma sağlanabilir.

Kayışı çok gerdirme tabi. Sonra da rulman sorunuyla uğraşırsın.

0M42
25-09-2012, 20:28
Kayis kasnagin en az %60 ini kavriyor ama simdi aklima geldi tornada acilan V kanaldan emin degilim acaba V kanal tam olarak kayisin V acisiyla ortusmuyor olabilirmi ? Kayisin yanaklari tam olarak kanala oturmuyorsa kacirma yapabilir saniyorum ? O zaman kasnakmi degisecek ne olacak hadi degistik yapilan kasnaktada ayni sorunu yasarmiyim muamma.

Malzeme olarak ham demir malzemeden islendi ama kanalin puruzu konusunda bilgim yok hatirlamiyorum purussuz olmasi bu sorunun ustesinden gelebilirmi diyorsun ? Bunu kontrol ederim puruzluysa kalem izleri vs varsa purussuz hale getirebilirim.

rekord2000
25-09-2012, 21:18
Evet bende tam purussuz ayna gibi olmasi gerek diye biliyorum, tornada yaptirdiysan dedigin gibi kalem izi kalmis olabilir cizgi cizgi ona dikkat et

Osman Bahadır
25-09-2012, 21:23
Kayis kasnagin en az %60 ini kavriyor ama simdi aklima geldi tornada acilan V kanaldan emin degilim acaba V kanal tam olarak kayisin V acisiyla ortusmuyor olabilirmi ? Kayisin yanaklari tam olarak kanala oturmuyorsa kacirma yapabilir saniyorum ? O zaman kasnakmi degisecek ne olacak hadi degistik yapilan kasnaktada ayni sorunu yasarmiyim muamma.

Malzeme olarak ham demir malzemeden islendi ama kanalin puruzu konusunda bilgim yok hatirlamiyorum purussuz olmasi bu sorunun ustesinden gelebilirmi diyorsun ? Bunu kontrol ederim puruzluysa kalem izleri vs varsa purussuz hale getirebilirim.

Malzemeden kaynaklı bir kaçırma olabilir. Yani kalem izlerini düzeltsen de malzeme pürüzlü işleniyor olabilir. Denon'a danışmak lazım kasnak malzemesi konusunda.

Kanal açısında veya derinliğinde bir sorun olacağını pek sanmıyorum. V kayışı kanalları standart. Kasnak yapacak kapasitedeki tornacı ölçüleri de bilir diye tahmin ediyorum. Zaten testi ve tespiti kolay onun.

yavuz364
25-09-2012, 21:31
Bence tornacının açtığı V kanaldan kaynaklanıyordur problem..

Onu bilen tornacı hayatımda görmedim ben :)

Osman Bahadır
25-09-2012, 21:33
Çoğu tornanın üstünde ölçü şeması var Yavuz. Benim tornacım oradan bakıp da ayarlıyor vitesi derinliği vs... Ha tabi bilmeden, "getir hallederiz"ci bir tornacıya denk gelmişse olabilir tabi.

0M42
25-09-2012, 22:38
Aslında tornacım iyi bir usta daha çok ince işlerin ustası sanatını konuşturur baştan salma işi olmaz bilemiyorum kanal açısı konusunda hata yapmış olabilirmi.Ben önce kanal üzerinde pürüz varmı yokmu onu kontrol edeyim varsa pürüzleri almaya bakayım bakalım ne olur olmazsa bir şekilde uygun ölçüde orjinal bir kasnak bulmaya çalışacağım yada yeniden bu sorunu göz önünde bulundurarak bir kasnak daha yaptıracağım.

Aslında bu sorunu henüz tornacım ile görüşmedim onunda fikrini almak lazım sanırım.

Yaptırdığım kasnağın dış çapı 55 mm. geliyor kanal çapını bilmiyorum ölçmedim hazır kasnakların 9.5 luk kayışa göre bu ölçüde olanı yokmudur ya ? Rizede nereye baktıysam bulamadım bir tane buldum oda 9.5 luk kayışa göre çok çok ince 9.5 luk kayış o kasnağa imkanı yok girmez ama ebat hemen hemen aynı.

ReSuL
26-09-2012, 08:12
ben de SC ı monte ederken şarz dinamosunun yerni değiştirdim ve kasnakta da bi değişikliğe gitmek zorunda kaldık ama çok zorlanmadım bu kasnağı bulmak için.. eminim bulunur ama yaşadığın yer nası bi yer bilmiyorum.. fikir olsun die söylüyorum ben eski renoların şarz dinamosu kasnağını deneyerek başlamıştım ve traktör kasnakları var massey fergusonların :D onlardan da olabilir ama reno işi çözer die düşünüyorum..

0M42
26-09-2012, 09:39
Hepsine baktım renault olsun tofaş olsun japon gurubu olsun zaten şimdiki çoğu aracın kasnakları triger kasnak V kasnaklar artık eskide kaldı sanıyorum bulamayınca yaptırayım dedim.Bu sabah kasnağa kayışa pudra serpiştirdim ses kesildi bakalım ne kadar idare edecek.

ReSuL
26-09-2012, 10:48
72 model renonun kasnağından bahsediyorum ben :D yeni renolar değil.. o zaman ben şanslıydım ilk gittiğim yerde bulmuştum aynı ebatta bi kasnak..

0M42
26-09-2012, 11:20
Şumu senin söylediğin kasnak ?

RENO 12 ŞARJ DİNAMOSU ÇIKMA ÇALIŞIR DURUMDA 60 TL - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - 74774072 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-otomobil-arazi-araci-reno-12-sarj-dinamosu-cikma-calisir-durumda-70-tl-74774072/detay/)

Bu gün fırsat bulabilirsem özellikle 72 model diye arıyacağım özellikle hurdacılarda daha rahat bulunur sanıyorum.

Murat48
26-09-2012, 11:51
R9-11-12-19 modellerinde V tipi alternatör kasnağı bulunuyor.71den 2000lere kadar tüm seride kullanılan bir parça.Bulması zor bi malzeme değil.Eğer kesin işinizi görebilecekse hurdacılarda gezmeye değmez.Bir reno parçacısından temin edilebilir.
Şunun gibi ;
http://www.bursaotoparca.com/images/renault/640x480/renault-9-alternator-kasnak-1.JPG

ReSuL
26-09-2012, 12:01
evet ordaki kasnak gibi.. onun farklı boylarda olanları da var ve hepsi 7 tl :D sakın komple şarj dinamosu filan alma ha.. arkadaşın dediği gibi hurdacılara gitmeye gerek yok onlar en az 20 ister sadece kasnağa...

0M42
26-09-2012, 18:14
Peki bu kasnağın çapı nedir biliyormusunuz ? Fotodaki kasnağın çapı bendeki şarj dinamosunun kendi kasnağı ile aynı gibi görünüyor zaten benim bulduklarımda aynı ölçülerde kasnaklardı o yüzden yaptırmak zorunda kaldım.

Murat48
27-09-2012, 02:38
Genelinin kanal çapı zaten 9.5luk kayışa göre.Dış çapını bilmiyorum ama tofaşların kasnak ölçülerini eksiksiz buldum.İşine yarayabilir;

TOFAŞ KALIN MİL SAÇLI KÜÇÜK-BÜYÜK SABİT KASNAK

Rotor kasnak iç çap:17.00 mm

Dış çap:70.30 mm

Kanal kayış ölçüsü:09.50 mm

Boy uzunluk:13.00 mm

Kanal sayısı: tekli

Malzeme cinsi: sac

Görüntü olarak önceden verdiğim resmin aynısı diyebilirim.

0M42
27-09-2012, 09:20
Çok teşekkür ederim ama 70 mm büyük şarj dinamosunun orjinalide öyle bir şeydi zaten bu ölçüde voltaj değeri düşük çıkıyor.Eğer istediğim ölçüde hazır kasnak bulamazsam şarj dinamosuna orjinal kasnağını takıp krank kasnağını biraz daha büyütmeye gidebilirim ama şimdilik pudra işe yarıyor bakalım ne kadar daha işe yarar :)

0M42
27-09-2012, 13:55
Az önce pudra alternatifide su koyuverdi arkadaşlar :) Sanırım komple kayış sistemini triger e çevireceğim.Enjeksiyonlu tofaşlarda triger kayış kullanılmış kasnaklarda (krank, devirdaim, şarj dinamosu) aşağıdaki tip ;

http://www.yedekparcayurdu.com/ProductImages/ONSAN%208200386453.jpg

Aslında burton un benim motor için şöyle bir kiti var ;

Powergrip pulley drive kit: water pump & alternator SOHC Pinto - Water Pumps & Drives - Engine Components - Parts by Category (http://www.burtonpower.com/parts-by-category/engine-components/water-pumps-drives/powergrip-pulley-drive-kit-water-pump-alternator-pinto-ft1054k-17.html)

Ancak çok pahalı 350 küsür tl ediyor kargosu vs. 450 tl yi buluyor.

Öncelikle tofaş kasnaklarını sağdan soldan hurdacıdan toparlayıp uydurma işçiliği ile ne kadara maal edebileceğimi bir araştırmam lazım çıkmaz sanıyorum ama şayet yukarıdaki kite yakın bir mebla çıkarsa kiti aldıracağım yoksa tofaş düzeneğine devam.

Bu arada benim kasnak ölçülerim (dış ölçüler) ;

Krank : 11.6 cm
Devirdaim : 10.7 cm
Şarj Dinamosu : 5 cm