Orijinalini görmek için tıklayınız : vti da buji+kablo uygulamasi
Ngk 10.2 buji kablosu+ iridyum bujilerini vti ma uygulamak istiyorum. Aracimin specleri big tube+dc headers+hks+stage 2 dir. Tam speclerdir. Ayni specler de olup bir tek egsoz farkli arkadasmin vti da kablo+ buji var ama basabas gidiyoruz. Bu tam bir kiyas degil ama uygulama durumunda + performans alabilirmiyim. Bilgisi olan arkadaslar dan ve denemis olanlarin bilgilerinden faydalanmak isterim. Cunku ortalama maliyeti 250 tl buluyor. Simdiden tesekkurler vereceginiz bilgilerden dolayi.
kanashibari
18-10-2012, 16:51
Buji iridyuma geçmekte mutlaka yarar vardır bilidğim kadarıyla oem sıkıştırmadan farklı bir sıkıştırmaya geçilirse yada silindir hacmi değişirse buji değişimi şart.
Buji kablosununda mutlaka yararı olacaktır ben kullanıyorum NGK mavi silikonlardan şimdilik bir sıkıntı görmedim. Denemeden tam yararını göremezsiniz ama mutlaka yazılımı tekrar gözden geçiriniz.
Buji iridyuma geçmekte mutlaka yarar vardır bilidğim kadarıyla oem sıkıştırmadan farklı bir sıkıştırmaya geçilirse yada silindir hacmi değişirse buji değişimi şart.
Buji kablosununda mutlaka yararı olacaktır ben kullanıyorum NGK mavi silikonlardan şimdilik bir sıkıntı görmedim. Denemeden tam yararını göremezsiniz ama mutlaka yazılımı tekrar gözden geçiriniz.
Tesekkur ederim verdigin bilgilerden dolayi aksiyon alip degerlendirmek lazim galiba bu durumu.
ykavcioglu
19-10-2012, 08:29
oem buji kabloları 300 hp'ye kadar yeterli diye biliyorum...
Buji iridyuma geçmekte mutlaka yarar vardır bilidğim kadarıyla oem sıkıştırmadan farklı bir sıkıştırmaya geçilirse yada silindir hacmi değişirse buji değişimi şart.
Buji kablosununda mutlaka yararı olacaktır ben kullanıyorum NGK mavi silikonlardan şimdilik bir sıkıntı görmedim. Denemeden tam yararını göremezsiniz ama mutlaka yazılımı tekrar gözden geçiriniz.
Bende NGK mavi silikonlu kablo + iridium buji kullanıyorum , 6-7 ay oldu.Herhangi bi dezawantajını görmedim ama ohaaa bi kablo+buji bukadar etki edermi diyecek farkta görmedim , belkide prof. olmadığımdan görmedim.Tawsiye ederim.
Mutlaka yazılımı gözden geçirin derken , benim arabam f/h/e bide vafc war.Beyin olmadan benim yazılımını gözden geçirebilme şansım warmı?
kanashibari
19-10-2012, 09:03
Bende NGK mavi silikonlu kablo + iridium buji kullanıyorum , 6-7 ay oldu.Herhangi bi dezawantajını görmedim ama ohaaa bi kablo+buji bukadar etki edermi diyecek farkta görmedim , belkide prof. olmadığımdan görmedim.Tawsiye ederim.
Mutlaka yazılımı gözden geçirin derken , benim arabam f/h/e bide vafc war.Beyin olmadan benim yazılımını gözden geçirebilme şansım warmı?
Yok yazılımı diğer arkadaş için yazdım çünkü motor içi yapılı ve eksantrik var gözden geçirmesini bu yüzden önerdim. f/h/e de yapacak bişi yok zaten oem ecu ile :(
MaXiGörKy
19-10-2012, 09:25
buji seçimi çok önemli. iridium buji sizin aracınıza fazla. vtec in orjinal bujisi bkr6en-11 dir. sizin için tam ideal olan bujide bkr7en-11 dir. buji kablosunu 10mm le çıkarmak tabi güzel ama. genel olarak atlanılan birşey var. aracın performansında zayıflık varsa önce distributor kapağına ve tevzii makarasının durumuna bakmakta yarar var. ayrıca benzin filtreniz ne zaman değişti o da bir etken, eğer hatırlamıyorsanız onunda kesin değişmesi gerekir. bu saydıklarım vti da ne yazık ki hep unutuluyor. ayrıca yazılımla(p28 ve benzeri yazılım yapılabilen ecu lar ile) sizin speclerindeki araclar da aracın durumuna 10-15 hp arasında alabiliyorum. yazdıklarım bilgilendirme amaçlıdır lütfen yanlış anlaşılmasın.
kanashibari
19-10-2012, 09:41
buji seçimi çok önemli. iridium buji sizin aracınıza fazla. vtec in orjinal bujisi bkr6en-11 dir. sizin için tam ideal olan bujide bkr7en-11 dir. buji kablosunu 10mm le çıkarmak tabi güzel ama. genel olarak atlanılan birşey var. aracın performansında zayıflık varsa önce distributor kapağına ve tevzii makarasının durumuna bakmakta yarar var. ayrıca benzin filtreniz ne zaman değişti o da bir etken, eğer hatırlamıyorsanız onunda kesin değişmesi gerekir. bu saydıklarım vti da ne yazık ki hep unutuluyor. ayrıca yazılımla(p28 ve benzeri yazılım yapılabilen ecu lar ile) sizin speclerindeki araclar da aracın durumuna 10-15 hp arasında alabiliyorum. yazdıklarım bilgilendirme amaçlıdır lütfen yanlış anlaşılmasın.
Görkem bence bıji değişmeli. Örnek olarak aynı motor üst güçlerde iki aracı örnek olarak verebilirim nasıl mı?
b16a2 ler bildiğimiz üzre 10.4 sıkıştırma ile geliyor standart ve üzerinden dediğin gibi bkr6en11 çıkıyor
b16b10.8 b18c-r 11.1 sıkıştırma ile yine aynı yıl üretimi aynı yapıda çalışan motorlar fakat bujilerine baktığızda platinyuma geçilmiştir o yıllarda bunu öneriyorlar farka bakıtğımızda sıkıştırma ve eksantrik farkı var bu yüzden b16a2 ye de yararlı olacaktır
b16b 185 b18c-r ise 200 hp gibi.
Buji kablosunda düşüncelerimiz aynı.
Herkes vti ın orj. bujisinin bkr6en-11 olduğunu söylüyo , ancak service manual öyle söylemiyo.
Bence bkr6en-11 , günümüz teknolojisi ile orjinal bujinin muadili.
Ayrıca resimdeki orj.bujiler hem denso hem ngk "platinum"
http://i48.tinypic.com/kbbnev.jpg
kanashibari
19-10-2012, 09:47
Türkiye kitapçığında buraya ithal edilenlerde bkr6en-11 takın yazıyor. Daha sıcak veya daha soğuk ülkeler için durum değişebilir.
kanashibari
19-10-2012, 09:52
Buda türkiye servis kitapçığından alınma buji kodları.
http://d1210.hizliresim.com/12/m/f2cr3.jpg
Türkiye kitapçığında buraya ithal edilenlerde bkr6en-11 takın yazıyor. Daha sıcak veya daha soğuk ülkeler için durum değişebilir.
Ama bkr6en-11 platinum değilki ! usa , avrupa arasında bukadar ciddi bi fark olmaması lazım değilmi ?
Bence bu işin prof.ları , BKR6EN-11 ile PFR6L-13 ve PK2OPR-L13 arasındaki farkı , olası kıtalar arası değişiklik farkı ile anlatıp , bizi aydınlatmalı:icon_tup:
Edit:Bu KG,KE,KQ,KM ülkeler arasındaki emisyon tripleri galiba...
MaXiGörKy
19-10-2012, 10:08
Görkem bence bıji değişmeli. Örnek olarak aynı motor üst güçlerde iki aracı örnek olarak verebilirim nasıl mı?
b16a2 ler bildiğimiz üzre 10.4 sıkıştırma ile geliyor standart ve üzerinden dediğin gibi bkr6en11 çıkıyor
b16b10.8 b18c-r 11.1 sıkıştırma ile yine aynı yıl üretimi aynı yapıda çalışan motorlar fakat bujilerine baktığızda platinyuma geçilmiştir o yıllarda bunu öneriyorlar farka bakıtğımızda sıkıştırma ve eksantrik farkı var bu yüzden b16a2 ye de yararlı olacaktır
b16b 185 b18c-r ise 200 hp gibi.
Buji kablosunda düşüncelerimiz aynı.
örnek için teşekkürler.
bende bujinin değişmesinden yanayım. arkadasın motor içini stock sanırım. yanlış anladıysam düzeltin lütfen. o yüzdenden de stock sıkıştırma ve konulan parçalara göre yazılımda yapıldığında genel olarak en az 4-5 puan avans gerekicek ayrıca yakıt haritasıda değişicek tabi ben buna istinaden bkr7en-11 önerdim. sürekli bu speclerde atmosferik vtec ve si larda bu bujiyi kullanıyorum. orjinal bujisine göre bir derece daha soğuk ve yeterli oluyor. anca turbo beslemelilerde iridium kullanıyorum. şuan 1600 cc li gt3076(1.1 barda yürüyor) lı vtec te bkr8eix-11(iridium) kullanıyorum.
ben 12.5 pistonlu skunk pro stage2 egz. aracımda bkr7-eix iridium kullanıorum ve işi bilen herkez bunu önerdi öle taktım ama buji kablosuna gelince sadece buji kablosu böyle bir araçta tam ateşleme sağlamadı daha fazla güç almak için msd kit aldım yakında onu takıp tekrar ayar yapıcaz arkadaşın setupta bana yakın sanırım bilgi açısından;)
edit:sadece kablo yetmez değil ama daha iyi verim ve güç alabilmek için msd kit candır:)
Yok yazılımı diğer arkadaş için yazdım çünkü motor içi yapılı ve eksantrik var gözden geçirmesini bu yüzden önerdim. f/h/e de yapacak bişi yok zaten oem ecu ile :(
Eger benim Aracimi diyosanz f+h+e baska bisey yok zaten o bakimdan fayda saglarmi diye arastirmak istedim.
örnek için teşekkürler.
bende bujinin değişmesinden yanayım. arkadasın motor içini stock sanırım. yanlış anladıysam düzeltin lütfen. o yüzdenden de stock sıkıştırma ve konulan parçalara göre yazılımda yapıldığında genel olarak en az 4-5 puan avans gerekicek ayrıca yakıt haritasıda değişicek tabi ben buna istinaden bkr7en-11 önerdim. sürekli bu speclerde atmosferik vtec ve si larda bu bujiyi kullanıyorum. orjinal bujisine göre bir derece daha soğuk ve yeterli oluyor. anca turbo beslemelilerde iridium kullanıyorum. şuan 1600 cc li gt3076(1.1 barda yürüyor) lı vtec te bkr8eix-11(iridium) kullanıyorum.
Aynen motor stock aslinda bujileri izmirde servisten aldim yeni bujilerim ama sadece ngk buji+kablo yapsam + performans alirmiyim diye bir dusunceye girdim acikcasi
Ozaman bence orjinal bujin ve kablon senin için yeterli olucaktır oem kablolar yüklü araçlarda bile yeterli geliyor gereksiz harcama tabi benim fikrim.
buji seçimi çok önemli. iridium buji sizin aracınıza fazla. vtec in orjinal bujisi bkr6en-11 dir. sizin için tam ideal olan bujide bkr7en-11 dir. buji kablosunu 10mm le çıkarmak tabi güzel ama. genel olarak atlanılan birşey var. aracın performansında zayıflık varsa önce distributor kapağına ve tevzii makarasının durumuna bakmakta yarar var. ayrıca benzin filtreniz ne zaman değişti o da bir etken, eğer hatırlamıyorsanız onunda kesin değişmesi gerekir. bu saydıklarım vti da ne yazık ki hep unutuluyor. ayrıca yazılımla(p28 ve benzeri yazılım yapılabilen ecu lar ile) sizin speclerindeki araclar da aracın durumuna 10-15 hp arasında alabiliyorum. yazdıklarım bilgilendirme amaçlıdır lütfen yanlış anlaşılmasın.
Ben o zaman 6en olqn bujimi 7 en yapmam daha saglikli olucak cunku drdigim gibi aracim stock bu arada adlinda arabam speclerine gore iyi gidiyor ben + olurmu diye dusunmustum :)
Benzin filitresini hatirlamiyorum dediginiz gibi ilk isim onuda degistirmek olucak :icon_tup:
Ozaman bence orjinal bujin ve kablon senin için yeterli olucaktır oem kablolar yüklü araçlarda bile yeterli geliyor gereksiz harcama tabi benim fikrim.
Kesinlikle size katiliyorum gereksiz bir masraf olucak gibi duruyor suan :)
Bu arada benim hatam stage egzantrik degil malesef :) ama olsun isterdim :D tam spec yazmak icin baskiyida yazdim :)
gokhan035
20-10-2012, 01:12
Bence bujini bir üst soğukluk alma ne zaman ki egzantrik / emme / gaz kelebeği / beyin vs yaparsan almanı tavsiye ederim onu da BKR7EIX-11 olarak.
Şimdiki setup ın için ise orjinal soğukluk ile aynı iridyumlara geçmeni tavsiye ederim. BKR6EIX-11 ya da Denso IK20 (6 soğuluktur) gibi..
Kablo konusunda ise bence değiştirmende fayda var o da aracın yaşından ötürü bi şekilde 14-15 yaşında bir araçdan bahsediyoruz, sıfır kablo bu yaşta ki bir otomobil için bence işe yarıyacaktır.
Bence bujini bir üst soğukluk alma ne zaman ki egzantrik / emme / gaz kelebeği / beyin vs yaparsan almanı tavsiye ederim onu da BKR7EIX-11 olarak.
Şimdiki setup ın için ise orjinal soğukluk ile aynı iridyumlara geçmeni tavsiye ederim. BKR6EIX-11 ya da Denso IK20 (6 soğuluktur) gibi..
Kablo konusunda ise bence değiştirmende fayda var o da aracın yaşından ötürü bi şekilde 14-15 yaşında bir araçdan bahsediyoruz, sıfır kablo bu yaşta ki bir otomobil için bence işe yarıyacaktır.
aynen o sekıldede mantıklı olabılır tesekkurler verdıgın bılgılerden dolayı :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.