PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.4 motor - supercharger - 200hp sorunsalı



boosted_pug
10-11-2012, 23:28
Arkadaşlar birkaç haftadır süpercharger olayına takkın durumdayım sebebine gelirsek bircok nedeni war ama en basta gücün herzaman ayak altında hazır bulunuyo olması ve devir çevirmek istememem geliyo 5500 - 6000 en fazla 6500 gibi devir çeviricem ayriyetten sistemde lpg de olucak o yüzden gerektiğinde sc yi devreye sokup gerektiğinde çıkartıcam (mersolardaki debriyajlı kasnaklardan yararlanarak) son olarak ses olayı beni bitiriyo :)

herhangi bi şekilde drag kovalama gibi bi niyetim yok zaten artık iyicene moku çıktı yıllardır doğru düzgün bi organizasyon görmedim belki roll olabilir araç hergün kullanılan günlük kullanımlık bi araç olucak ve tüplü olucak herhangi bir şekilde hacim artışı da düşünmüyorum aracım ef civic hb mekanik işi vs. Sorun değil allaha şükür elimden gelir custom ayak vs. De çok rahat hallederim ondan yanada sıkıntım yok amacım sıkıldığım zaman gaza bastığımda giden bir aracım olsun bana her allahın günü sorun çıkartmasın ayriyetten her yıl muayene war sc ile muayeneden geçmesi daha kolay olur gibi bir düşüncede kafamda var bilmiyorum nekadar doğru

Şimdi bu bilgiler ışığında öğrenmek istediğim herhangi bir 1.4 motora eaton62 gibi büyük bi sc takılarak 200 hp ler elde edilebilirmi?
Edilemezse niçin edilemez edilirse nasıl bir yol izlemek gerekir

Takma etme orjinalliğini bozma turbo yap daha iyi daha az paran gider gibi şeyler yerine bu konuda bilgili arkadaşlardan teknik bilgiye ihtiyacım war şimdiden yardımcı olan arkadaşlara çok teşekkürler

Osman Bahadır
11-11-2012, 11:36
M45 ile tatminkar bir tork alırsın. Ama D14'den SC ile çok devir çevirmeden 200hp biraz zor. HP demek devir demek...

M62 1.4 motora, özellikle de devir çevirmeyecek bir 1.4 motora büyük gelir. O hacimle M62'nin Volumetrik verimliliğini yakalayamazsın. Volumetric efficiency (VE), inlet flow(CFM) hesabı yapıp görebilirsin.

D14'e SC yapılmaz değil. Kesinlikle yapılır. Gayet keyifli de olur. İlle de kavramalı yapmana da gerek yok. By-pass valfi bunun için var. LPG'de sorunsuz kullanırsın. Lakin çok üst beklentilere girmemek gerekir. M45 ile D14'de yaklaşık 180nm tork, 150hp civarında güç ile stabil kullanırsın.

boosted_pug
11-11-2012, 15:08
Obk çok teşekkürler bu dünyada anlamadığım birtek şey matematik :) daha önceki konularda ve hesabıyla ilgili formulleri vermişsin onlara felan baktım ama çok bişi anladığımı söyliyemicem ben biraz kara düzen bi insanım

Benim anladığım kadarıyla sc lerde turbo gibi yüksek basınç istedikçe hava daha fazla ısınıyo buda rotorlar üzerindeki stresi baskıyı ve ısıyı arttırıyor ve zarar vermeye başlıyo afaki konuşuyorum mesela m45 ile max. Güvenli Sc devri 10000 olsun ben bunu büyük küçük kasnakla ayarladım farzedelim ve 1 bar boost olsun bu basınçla benim aracım atıyorum 160 hp Xnm tork versin aynı şeyi ben m62 ile max sc devrinde 1.4 bar gibi safe bi değer elde edememmi

Neden devir çevirmeye ihtiyacım war onu anlıyamadım kasnak ayarlıyarak istediğim basıncı ayarlıyamazmıyım

Schumi
11-11-2012, 15:35
Büyük SC çalışmak için motorundan daha fazla güç çalacak. Ve senin hacim ve kapak yapından dolayı büyük SC'nin verimli devirlerinden güç elde edemeyeceksin çünkü devirde çevirmiyorsun. Senin aklına gelen olay küçük turbo ile büyük PSI basmaktansa büyük turbo ile az PSI daha güvenli mantığından geliyor ama durum pekte öyle değil. Ayrıca SC ile aftercooler hatta water-air cooler ile IAT'ı düşürebilirsin. Biraz uğraştırır ama halledebilirsin bence.

boosted_pug
11-11-2012, 17:57
http://new.minimania.com/assets/dyno_081903.gif

Arkadaşlar bu dyno mini cooper s e ait extradan kasnak hafif volant hava filtresi headers ve egzost war ve orjinal sc ile alınmış zorlasam m45 den de 200 hp alabilirim sanırım ne düşünüyosunuz

boosted_pug
11-11-2012, 18:00
Büyük SC çalışmak için motorundan daha fazla güç çalacak. Ve senin hacim ve kapak yapından dolayı büyük SC'nin verimli devirlerinden güç elde edemeyeceksin çünkü devirde çevirmiyorsun. Senin aklına gelen olay küçük turbo ile büyük PSI basmaktansa büyük turbo ile az PSI daha güvenli mantığından geliyor ama durum pekte öyle değil. Ayrıca SC ile aftercooler hatta water-air cooler ile IAT'ı düşürebilirsin. Biraz uğraştırır ama halledebilirsin bence.

Anladım nekadar büyütürsem okadar hp yi yiyecek motorun limiti nereyekadar yeterse oraya kadar m45 ile alabilliyorum anladığım kadarıyla water-air cooler kesinlikle olucak planını hazırladım bakalım parçaları ufak ufak toplıyayım nasıl bi sonuç çıkıcak merak ediyorum

OMTech
11-11-2012, 18:13
Şöyle inciğiyle boncuğuyda turbo kadar önem verilse ve püf noktalarını açıklayıcı olunsa SC gerçekten mükemmel bir mekanik sistem. Konu hakkında pek bir bilgim olmadığı için mazur görün yorum yapanlar çok güzel açıklamış. merakla takipteyim.

Osman Bahadır
11-11-2012, 19:16
Obk çok teşekkürler bu dünyada anlamadığım birtek şey matematik :) daha önceki konularda ve hesabıyla ilgili formulleri vermişsin onlara felan baktım ama çok bişi anladığımı söyliyemicem ben biraz kara düzen bi insanım

Benim anladığım kadarıyla sc lerde turbo gibi yüksek basınç istedikçe hava daha fazla ısınıyo buda rotorlar üzerindeki stresi baskıyı ve ısıyı arttırıyor ve zarar vermeye başlıyo afaki konuşuyorum mesela m45 ile max. Güvenli Sc devri 10000 olsun ben bunu büyük küçük kasnakla ayarladım farzedelim ve 1 bar boost olsun bu basınçla benim aracım atıyorum 160 hp Xnm tork versin aynı şeyi ben m62 ile max sc devrinde 1.4 bar gibi safe bi değer elde edememmi

Neden devir çevirmeye ihtiyacım war onu anlıyamadım kasnak ayarlıyarak istediğim basıncı ayarlıyamazmıyım

Sondan başlayayım;

Devir çevirmeye dynoda güç alabilmek için ihtiyacın var. HP=Tork X Devir 'dir.

SC'lerin flow haritaları vardır. Verimli bölgeler vardır. SC'nin ölçüsüne uygun olmayan hacimde bir motora takılması durumunda verimli bölgenin dışında kalırsın. Flow da düşer, iat da artar.

SC'nin turbodan bir diğer farkı ise, arabana istediğin büyüklükte turboyu takabilirsin. Dolmaz, ama takarsın. Ama istediğin büyüklükte bir SC takamazsın. SC'de bir nevi "trade off", getiri-götürü durumu vardır. SC gücünü kranktan, motordan alır. Turbo gibi atık bir enerjiyi dönüştürmez. Büyük SC daha büyük yük demektir. Eğer VE'yi maksimize edemezsen götürün getirini aşabilir.

SC ile Water-air cooler kurmanı öneririm. Borulamayı olabildiğince kısa ve düz tut. Zaten basıncın az olacak. Onu da borulamada kaybetme.

Osman Bahadır
11-11-2012, 19:16
Şöyle inciğiyle boncuğuyda turbo kadar önem verilse ve püf noktalarını açıklayıcı olunsa SC gerçekten mükemmel bir mekanik sistem. Konu hakkında pek bir bilgim olmadığı için mazur görün yorum yapanlar çok güzel açıklamış. merakla takipteyim.


SC her devirde homojen, rafine, lineer bir güç verir. Güzeldir. Ama mekaniği çoktur. Saç baş yoldurur. Sonunda "bu kadar uğraşacağıma turbo yapardım" der çıkarsın. Ama internallere girmedikçe en verimli ve stabil yöntemdir. Yazılımı, haritası bile basittir. Turbo gibi riskler içermez.

Osman Bahadır
11-11-2012, 19:25
http://new.minimania.com/assets/dyno_081903.gif

Arkadaşlar bu dyno mini cooper s e ait extradan kasnak hafif volant hava filtresi headers ve egzost war ve orjinal sc ile alınmış zorlasam m45 den de 200 hp alabilirim sanırım ne düşünüyosunuz

Bu amcam 7500 çevirmiş. Sen 5500-6000 çeviririm diyorsun. Ona göre f/h/e'yi de düşünmeden ben 150hp civarı bir tahminde bulunmuştum.

kkursat01
11-11-2012, 19:44
bu işlem için yaklaşık nekadarlık bir harcama yapmanız gerekiyor ve kullandığınız aracın sistemi enjeksiyonmu yoksa araç orjinal halde karbüratörlümü kullanacaksınız ?

ACTPK
11-11-2012, 21:40
O.b.k. Ansiklopedi gibisin vallahi, keyifle takip ediyorum verdiğin bilgileri:)

JDMazda_GTR
11-11-2012, 22:28
0 533 262 53 66 - 0 537 295 63 53 Hakan
Sen direk bu numarayı ara.Senin bu isteğini 2 yıl önce yaptı ve şu an yürüyor araç :D Hakan abi de Ankarada

boosted_pug
11-11-2012, 23:44
Bu amcam 7500 çevirmiş. Sen 5500-6000 çeviririm diyorsun. Ona göre f/h/e'yi de düşünmeden ben 150hp civarı bir tahminde bulunmuştum.

Dynoda 5500 civarında 200 hp 200nm tork alınmış aynı değeri işlenmiş bi kapak iyi bi egzostla elde edebilirmiyim yoksa daha düşük mü olur mutlaka hacimden dolayı biraz düşük olucaktır ama 180 gibimi olur yoksa senin dediğin 150 gibimi


bu işlem için yaklaşık nekadarlık bir harcama yapmanız gerekiyor ve kullandığınız aracın sistemi enjeksiyonmu yoksa araç orjinal halde karbüratörlümü kullanacaksınız ?
Enjeksiyonlu olucak araç elimde bikaçtane ms birkaçtane enjektör takımı throtle body vs war onlarla çok rahat enjeksiyonluya çevirebilirim ama şuan karbüratörden yana bi sıkıntım yok buyüzden beklemedeyim


0 533 262 53 66 - 0 537 295 63 53 Hakan
Sen direk bu numarayı ara.Senin bu isteğini 2 yıl önce yaptı ve şu an yürüyor araç :D Hakan abi de Ankarada

Teşekkürler dükkanı felan warsa bi uğramak isterim

onursumer
11-11-2012, 23:48
tam aradığım konu

hiç anlamadığım için konuyu okuyup kavramaya çalışıyorum şuan :D

1.4 97hp olan versiyon getz ortalama hedefim 150-160 hp stock olarak aracım otomatik zaten 6300 falan donuyor max olsun 6500

merakım şu sc ile orjinal beyine yazılım ile yürüyebilirmiyim ?

hangi sc benim aracıma uygundur ?

yeni bir araç alıcam haliyle getzle uğraşmak istiyorum

JDMazda_GTR
11-11-2012, 23:48
Dükkanı yok ama hiç çekinmeden arayabilirsin

JDMazda_GTR
11-11-2012, 23:53
Faceden mesaj attım görünce yazacaktır konuya

skullcrusher
12-11-2012, 00:01
merhabalar,
koray telefon numaralarımı yazmış,537'liden ulaşabilirsin diğer numaram daha önce çalıştığım şirkete ait olan kullanılmayan bir numara.

şu an benim aracımı son değişikleri bitirmek için çalışıyoruz.yarın sabahtan aracı görmek ve sormak istediklerini yüzyüze konuşmak istersen saat 10 gibi başkent sanayide aracın yanında olacağım.

boosted_pug
12-11-2012, 00:10
merhabalar,
koray telefon numaralarımı yazmış,537'liden ulaşabilirsin diğer numaram daha önce çalıştığım şirkete ait olan kullanılmayan bir numara.

şu an benim aracımı son değişikleri bitirmek için çalışıyoruz.yarın sabahtan aracı görmek ve sormak istediklerini yüzyüze konuşmak istersen saat 10 gibi başkent sanayide aracın yanında olacağım.

İlgi alakanız için teşekkürler

Schumi
12-11-2012, 00:35
tam aradığım konu

hiç anlamadığım için konuyu okuyup kavramaya çalışıyorum şuan :D

1.4 97hp olan versiyon getz ortalama hedefim 150-160 hp stock olarak aracım otomatik zaten 6300 falan donuyor max olsun 6500

merakım şu sc ile orjinal beyine yazılım ile yürüyebilirmiyim ?

hangi sc benim aracıma uygundur ?

yeni bir araç alıcam haliyle getzle uğraşmak istiyorum

Sadece otomatik vites olduğu için riske girme diyorum. 97 hp olan aracını istediğin güçlere getirdiğin zaman aşırı besleme ile gelicek olan tork şanzımanına hiç iyi gelmiyecektir. Limitleride bilinen bir şanzıman olduğunu sanmıyorum. O yüzden en güzeli 50 shot nos basmaktır oda illa güç istiyorsan.

onursumer
12-11-2012, 00:41
Sadece otomatik vites olduğu için riske girme diyorum. 97 hp olan aracını istediğin güçlere getirdiğin zaman aşırı besleme ile gelicek olan tork şanzımanına hiç iyi gelmiyecektir. Limitleride bilinen bir şanzıman olduğunu sanmıyorum. O yüzden en güzeli 50 shot nos basmaktır oda illa güç istiyorsan.

aslında hedefim oydu hatta time trial a girerken takmak istedim lazım olur diye kısmet olmadı

çat diyede kırılırmıki bu şanzıman açıkcası dediğin gibi kestirmesi zor

sc maliyetlerini onume alıp değerlendiricem en kotu 50shot nos yapmam lazım içimde kalır yoksa :D

levent
12-11-2012, 02:04
aslında hedefim oydu hatta time trial a girerken takmak istedim lazım olur diye kısmet olmadı

çat diyede kırılırmıki bu şanzıman açıkcası dediğin gibi kestirmesi zor

sc maliyetlerini onume alıp değerlendiricem en kotu 50shot nos yapmam lazım içimde kalır yoksa :D

valla onur otm. dizel accent yazılım + basınç sonrası tork konvektörünü bir kez yedi, garantiden değişti, ikinci kez de yiyebilir her an (dragstar) kemal'in arabası :D

onursumer
12-11-2012, 14:05
valla onur otm. dizel accent yazılım + basınç sonrası tork konvektörünü bir kez yedi, garantiden değişti, ikinci kez de yiyebilir her an (dragstar) kemal'in arabası :D

tork ne oldu yazılım sonrası ? şanzımanlarımız %90 aynıdır 4 ileri ise :D

sanırım bu konvektorun tamiride mümkün ya eğer sadece o arıza çıkıcaksa başımıza bence çok sorun değil gibi gozukuyor şuan :D

tayreep_john
13-11-2012, 22:59
Sadece otomatik vites olduğu için riske girme diyorum. 97 hp olan aracını istediğin güçlere getirdiğin zaman aşırı besleme ile gelicek olan tork şanzımanına hiç iyi gelmiyecektir. Limitleride bilinen bir şanzıman olduğunu sanmıyorum. O yüzden en güzeli 50 shot nos basmaktır oda illa güç istiyorsan.




stock motora 50 hp shot nos basmak mantıklımı ??

levent
14-11-2012, 04:48
tork ne oldu yazılım sonrası ? şanzımanlarımız %90 aynıdır 4 ileri ise :D

sanırım bu konvektorun tamiride mümkün ya eğer sadece o arıza çıkıcaksa başımıza bence çok sorun değil gibi gozukuyor şuan :D

valla ölçmedikte şöyle diyim kemal'in araba tr deki yazılımsal olarak en açık accent onur bildiğimiz kadarıyla, net 300+ sı vardır torkun :D 4 ileri 220 de bitiyo işte 4500 devirde :) %90 aynıdır diyorum bende.

onursumer
14-11-2012, 11:02
valla ölçmedikte şöyle diyim kemal'in araba tr deki yazılımsal olarak en açık accent onur bildiğimiz kadarıyla, net 300+ sı vardır torkun :D 4 ileri 220 de bitiyo işte 4500 devirde :) %90 aynıdır diyorum bende.

ozaman çok sıkıntı değil ya bence sorun olamz o torklara çıkabilirmiyim bilmiyorum bile

araştırmadım daha ne güç alırım diye ama 150-160 hp yeter bana :D

SNCKTR
14-11-2012, 11:54
benımde aklımda olan bir proje kafamda cok soru var mk1 golfe takabilirmiyim düz dizel takabilirsem ne gibi değisiklikler yapmalıyım nasıl bir sonuc alırım :)

onursumer
14-11-2012, 17:24
benımde aklımda olan bir proje kafamda cok soru var mk1 golfe takabilirmiyim düz dizel takabilirsem ne gibi değisiklikler yapmalıyım nasıl bir sonuc alırım :)

dizelde hiç ama hiç sc duymadım ben onu geçtim

teknik olarak bilgiye sahip değilim ama dizel devir çevirmeyen güçsüz bir motor için sc hiç iyi seçim değil gibi gözüküyor

bilgili arkadaşlar daha ii yazar ama

tam devir aralığına uygun ufak bir turbo daha iyi olucaktır dizelde

levent
14-11-2012, 21:22
ozaman çok sıkıntı değil ya bence sorun olamz o torklara çıkabilirmiyim bilmiyorum bile

araştırmadım daha ne güç alırım diye ama 150-160 hp yeter bana :D

o güçlerde alacağın torkta 200nm yi geçmeyeceği için, pek sorun yaşayacağını sanmıyorum şanzımanla alakalı :)


benımde aklımda olan bir proje kafamda cok soru var mk1 golfe takabilirmiyim düz dizel takabilirsem ne gibi değisiklikler yapmalıyım nasıl bir sonuc alırım :)

büyük amerikan dizellerde sc gördüm ben, ufak hacimlilere gereksiz bence ki zaten canı ne? gücünün bir kısmını çekicek, götürüsü getirisinden fazla olacaktır.

Schumi
14-11-2012, 22:09
Jaguar'da vardı sanki dizel SC. Ama düz dizeli sonradan f/i dizele çevirmek bence çoook zor birşey.

levent
15-11-2012, 06:26
Jaguar'da vardı sanki dizel SC. Ama düz dizeli sonradan f/i dizele çevirmek bence çoook zor birşey.

Büyük hacimli vardı diye hatırlıyorum bende.. Ama neticede ufak hacimli dizel yok SC li..

SNCKTR
15-11-2012, 15:32
hep ılgımı cekmıstır sc 1.6 54 hp 100nm motor var buna 1.9 IDI ust kapak fln taksam sc bı faydası olurmu