Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorun üfleme yaptığını nasıl anlarız ?
dizel araç bakma aşamasındayım, c2 bakıyorum 1.4 hdi larda üfleme sıkıntısı olabiliyomuş, bunu nasıl anlarım ? motor yağ çubuğunu çıkardığımda kibrit söndüğünde çıkan duman kadar beyaz duman çıkıyor , o motorun bittiğine yani üflediğine işaretmidir ? servise götürmeden arabaya bakmaya gittiğimde nereden anlayabilirim bunu iki araç baktım birisi 105.000 kmdeydi dediğim şekil beyaz duman geliyordu, dün başka araca bakmaya gittim motoru sıfır daha 1800 km olmuş ama ondanda aynı duman geliyo, bu normal bişey mi ki
Ahmet Saraçoğlu
29-11-2012, 08:53
İlk arabadan ben vazgeçirdim üflüyosa yanaşma diye ,,, takipteyim :D:D
walla dizeli bilemem ama ben genelde benzinlide grank filitresinden bakıyorum birde arka eksozdan çıkan gazdan biliyorum.üslemesini...
1.4 dizeller için herkes öyle diyorda 400 bin yapanıda gördüm. Bir bilene göstermek en iyisi...
Biraz ufleme normaldir diye biliyorum.cay demliginden kaynayinca biraz buhar cikarya o misal:)
normal üfleme mi olur yaw :D
HDI motor az bi üfleme yapar.
onun bişeyi vardı
eski motorlar alttan bişey, yeni motorlar üstten egzantirik miyi öyle bişeydi.
Yeni tip motorda üflemeyle bişey anlaşılmaz, üflemeye eski tip motorda bakılır demişti usta. ne kadar doğru bilmiyorum. benim eski hdi kapağı açınca duman çıkartıyordu. 140bine kadar kulandım. hiç sorun yoktu.
GokhanRS
29-11-2012, 11:44
üflemeyen dizel çok nadir vardır. ancak çok az üfleme yapar. üfleme çoksa koyu buhar gibi üflüyorsa uzak durulmalı. yoksa yağ çubuğuna elinizi tuttuğunuzda araçların çoğunda hava gelir zaten ordan. önemli olan dumansız olması az olması.
üfleme neden oluşur peki? üfleme motor segmanlarının aşınıp sızdırması sonucu kartere inen kompresyondan dolayı olur. yani araç kompresyon kaybına uğruyor anlamına gelir. motor üflüyorsa ilk akla gelen segmanların aşınmış olması ihtimalidir. ayrıca kompresyon kaçıran aracın gömlek yüzeyinin ve piston kenarlarınında zarar görmüş olma ihtimali yüksektir. yağ çubuğu yada motor yağı kapağını açtığınızda gelen hava fazla ve dumanlıysa bu araçlar motor istiyor anlamını taşır. gömlek ve pistonlar zarar görmediyse daha başlangıç aşamasındaysa genelde segman yenilenerek kurtarılabiliyor maliyet daha düşük oluyor. ama segmanla kurtarılamıyacak durumdaysa maliyet hayli yükselebiliyor.
ulasstoprak
29-11-2012, 11:58
Az üflüyorsa bu yarın motor patlatıcam demek değildir .. yag değişimi gelen araçta biraz üfleme yapar..
bu üfleme nereden çıkıyor yağ çubuğnun oradan mı ?
üflemeye bazıları yağ kapağını açıp bakıyor ama orada hep bir üfleme oluyor araçlarda çok sağlıklı anlaşılmıyor en iyisi yağ çubuğunu çekerek az birşey bakmak lazım yağ çubuğundan daha net anlaşılır diye düşünüyorm
ulasstoprak
29-11-2012, 13:46
Radyatör kapagındanda anlaşılıodu ama sanırım eski düzen dizellerdeydi o suda köpürme varsa oda motor istiyo işaretidir..
driftboy
29-11-2012, 22:49
Yağ kapağını açıp avuç içiyle tamamen kapatıp gaz vererek eldeki basınca göre anlaşılıyo, yada yağ çubuğundan. Bize ustalar böyle öğretti :)
Bugun 2 bin km deki 1.6tdi caddy e baktim oda ufluyor biraz ama gokhan abinin dedigi gibi dumanli degil.kendi aracim 130 bindeki passatta ayni sekilde buhar cikiyor.demekki benim aracimda saglikli)
initial-D
30-11-2012, 18:36
285.000de aracımda gaza basınca üflüyor valla yalan yok:)ama yakıtta çekiştede bir sıkıntım yok çok şükür
yalnız benim aracın yağ çubuğu ile yağ kapağı aynı yerde.o yüzdende biraz fazla geliyordur belki.
Osman Bahadır
30-11-2012, 18:40
Komprasyon testi imkanı yokkendi bu yöntemler. Artık kesin ve net sonuç için dizel-benzinli farketmeksizin uygun aparatla silindir içi basınç test ediliyor.
Ha yok, ben ucuza kendim fikir edineceğim derseniz genellikle aldanırsınız.
Olsun, aldanayım, bizim usta o şekilde bakıyor, ben de öyle bakmak istiyorum derseniz;
Üstten eksantrik motorlarda yağ dolum kapağından bakılmaz, mümkünse külbütördeki karter havalandırma(PCV) çıkışından bakılır.
Alttan eksantrikli motorlarda yağ dolum kapağından da bakılabilir.
Yağ çubuğundan kontrol de net sonuç vermez. Kimi arabalar yağ çubuğundan hiç hava vermez. Çünkü kartere daldırılmıştır vs...
Bir miktar üfleme normal kabul edilebilir. Hiç üflemeyen motor olsaydı karter havalandırma, oil catch-can olmazdı. Ama bu üfleme yağ buharı şeklinde değil, renksiz hava şeklinde olmalı. Ve karter havalandırma borusunun veya valfinin hacmini zorlayacak derecede kuvvetli ve fazla olmamalı. Eğer o seviyeye ulaşmışsa, öngörülen karter hava basıncı aşılmış, yani fazlaca üflüyor demektir.
Yine de en ideal sonucu komprasyon testi ile alırsınız. Dizele komprasyon testini bilmeyenler, daha doğrusu elinde uygun aparatı olmayanlar olabilir. Olanı bulun.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.