Orijinalini görmek için tıklayınız : yuksek devir donebilmek icin internal olarak hafifletme?
Selamlar, b18 integra motoru icin yuksek rpm cevirmek icin neler gerekiyor? Erkut abinin konusunu okudum ve yuksek devir icin internal zayiflamaya gitmis..
Ancak bu isin para ile yapacak adam bulmak zor demis.
ben integrayi ortalama 10k cevirecek sekilde yapmak icin yag pompasindan baslayarak bircok parcanin degismesi gerektigini okudum bu is icin hafif verimli egzantrikler , hafif kollar ve krank disinda neler yapilmasi gerek? (Eger egz, vs degisirse ÝTB de dusunuyorum) Tesekkurler.
Edit: ayrica aracin destroke olmasi gerekli mi?
CyberKnight
08-12-2012, 02:48
sıkıştırmayı düşürmekte yüksek rpm çevirmek için yararlı olabilir.destroke olması gerekir diye düşünüyorum.
10 k cevirmenin stock blokla nekadar saglikli olacagi tartisilir bence macera aramaya gerek yok 10k icin saglam bi setup lazim bence
Subap yaylarının subapları hızlı bir şekilde yerine çekmesi lazım... Uygun kapak bileşenleri yani.
Silindir yukarı tekrar çıktığında önünde açık subap görmemeli... Aksi halde büyük sıkıntı olur.
kickbuttowski
08-12-2012, 06:46
b serisinden 8-9 k devirden sonra güç almak turbo değilse imkansız gibi birşey.. spoon'un 11k çeviren b16'sı vardı vidyosunu izlersen görürsün..
ahanda konulu vidyosu
Rl8T9KFgjWc
evet o işi parayla yaptırmak zor bi de ardından tüm parçaların balansı var çok paraya maal olacaktır b18 için gayet mümkün 10000 11000 ama amaç ne olacak o devirde bitmeyen egzantirik ler çok risklidir
evet o işi parayla yaptırmak zor bi de ardından tüm parçaların balansı var çok paraya maal olacaktır b18 için gayet mümkün 10000 11000 ama amaç ne olacak o devirde bitmeyen egzantirik ler çok risklidir
Erkut abi en az masrafla nasil bi setup lazim 10 11 k icin
sıkıştırmayı düşürmekte yüksek rpm çevirmek için yararlı olabilir.destroke olması gerekir diye düşünüyorum.
Evet farkındayım. Ama sıkıştırma düşerse yüksek rpmde güç nasıl elde edilecek?
10 k cevirmenin stock blokla nekadar saglikli olacagi tartisilir bence macera aramaya gerek yok 10k icin saglam bi setup lazim bence
Setup için buraya sordum açıkçası.
Subap yaylarının subapları hızlı bir şekilde yerine çekmesi lazım... Uygun kapak bileşenleri yani.
Silindir yukarı tekrar çıktığında önünde açık subap görmemeli... Aksi halde büyük sıkıntı olur.
Onun için sanırım todonun yüksek rpmli b16 ve b18ler için egzantrikleri var, biraz araştırmıştım.
b serisinden 8-9 k devirden sonra güç almak turbo değilse imkansız gibi birşey.. spoon'un 11k çeviren b16'sı vardı vidyosunu izlersen görürsün..
ahanda konulu vidyosu
Evet abi bunu çok önce izlemiştim ama 11k gereksiz zaten videonun yarısında ecu gidiyordu :D
evet o işi parayla yaptırmak zor bi de ardından tüm parçaların balansı var çok paraya maal olacaktır b18 için gayet mümkün 10000 11000 ama amaç ne olacak o devirde bitmeyen egzantirik ler çok risklidir
Abi parayı gözden çıkardım fantazim için açıkçası ha her saniye de 10k dönecek halim yok tabiki.
Erkut abi en az masrafla nasil bi setup lazim 10 11 k icin
bekliyoruz :)
VtecDream
10-12-2012, 14:30
bizamanlar b16 vardı paşaoğlunun gri vti o 11k dönüyordu sanırsam sonrası noldu bilmiyorum :)
bizamanlar b16 vardı paşaoğlunun gri vti o 11k dönüyordu sanırsam sonrası noldu bilmiyorum :)
Yatak saran mi?
fsunnetci
10-12-2012, 19:23
b18a blok ile şu zamana kadar hiç duymadım 10bin ve üstü çeviren :D çeviremezlerde zaten hafifletme ilede bu iş çözülmez o yüzden hedefini devir çevirtmekten ziyade güç alabilceğin devir bandına çıkarmak daha mantıklı olur,ben bile main girdle olduğu halde 9000k'ya tereddütlü bakıyorum R/S ratio çok yüksek çünkü b18a2'de.
seninki proje biraz hayal olur başka motor seç kendine b18a2 olması şartmı ?
b18a blok ile şu zamana kadar hiç duymadım 10bin ve üstü çeviren :D çeviremezlerde zaten hafifletme ilede bu iş çözülmez o yüzden hedefini devir çevirtmekten ziyade güç alabilceğin devir bandına çıkarmak daha mantıklı olur,ben bile main girdle olduğu halde 9000k'ya tereddütlü bakıyorum R/S ratio çok yüksek çünkü b18a2'de.
seninki proje biraz hayal olur başka motor seç kendine b18a2 olması şartmı ?
Uzerine b16b kapak dusunuyoruz erkut abi ile telde konustum kafaya koyduk yapacagiz :)
Selamlar, b18 integra motoru icin yuksek rpm cevirmek icin neler gerekiyor? Erkut abinin konusunu okudum ve yuksek devir icin internal zayiflamaya gitmis..
Ancak bu isin para ile yapacak adam bulmak zor demis.
ben integrayi ortalama 10k cevirecek sekilde yapmak icin yag pompasindan baslayarak bircok parcanin degismesi gerektigini okudum bu is icin hafif verimli egzantrikler , hafif kollar ve krank disinda neler yapilmasi gerek? (Eger egz, vs degisirse ÝTB de dusunuyorum) Tesekkurler.
Edit: ayrica aracin destroke olmasi gerekli mi?
hangi b18 ilk önce onu söyleesen
hangi b18 ilk önce onu söyleesen
Block ile kapak aldik abi kasa olarak ef civic koyacagiz erkut abide yapacaguz isi buyuk ihtimal
Allah utandirmasin merakla bekliyorum.
Allah utandirmasin merakla bekliyorum.
Allah razi olsun specler kafamizda biraz belli ama tam arastirma yaptiktan sonra yilbasi sonrasi girismeyi dusunuyorum, specler ss works crx speclerine yakin sayilir
frankestein swap tarzı bi iş olacak yani b18 hacim için b16 kapakla flow olacak yanı dogrumu anladım :)
frankestein swap tarzý bi iþ olacak yani b18 hacim için b16 kapakla flow olacak yaný dogrumu anladým :)
Evet 1834cc (yanlis hatirlamiyorsam) , b18c krank olacak sanzuman ys1 , todo high rpm vtec killer egz. Piston vs.vs. en sonunda para yeterse itb insallah.
Şimdi yanlış anlamadı isem amaç güçlü yada hızlı olmak değil salt olarak devin dönmek öylemidir ? Öyle ise direk eski kasa Suzuki 1.3 GTI alsaydınız işiniz daha kolay olurdu. Bir makinayı en çok yıpratan şey devir dönmektir.
Şimdi yanlış anlamadı isem amaç güçlü yada hızlı olmak değil salt olarak devin dönmek öylemidir ? Öyle ise direk eski kasa Suzuki 1.3 GTI alsaydınız işiniz daha kolay olurdu. Bir makinayı en çok yıpratan şey devir dönmektir.
Yok abi gucte alacagiz insallah aklimizdaki specleri ustamin garajina gidecegim yarin, o zaman kararlastiririz en uygunu nedir diye.benim ornek aldigim speclerdeki arac 240 hp
Erkut abi en az masrafla nasil bi setup lazim 10 11 k icin
2 ters orantılı şey en az masraf çok devir..
hangi b18 ilk önce onu söyleesen
Block ile kapak aldik abi kasa olarak ef civic koyacagiz erkut abide yapacaguz isi buyuk ihtimal
block ne aldınız b18 onlarca varyasyonu var ama eğer standart 89mm krankla dönüceksiniz işiniz zor..
block ne aldınız b18 onlarca varyasyonu var ama eğer standart 89mm krankla dönüceksiniz işiniz zor..
b18a2 olması lazım abi blockun krank olarak b18c takılacak diye biliyorum tam kararlaştırmadık bugun erkut abinin yanına gidecektim ama yataktan yeni kalktım açıkçası gidebilirsem bugun tüm detayları görüşeceğim.
fsunnetci
11-12-2012, 18:12
Coder senin bu proje başlamadan biter benden söylemesi :D
en az masrafla 10-11K dönmek çok tutarsız geliyor bana ?
b18a2 ile 11 bin dön sen seni guiness rekorlar kitabına sokarlar kesin :D
bence madem devir döncen b16 blok seç kendine eğer masrafsız bir setup istiyorsan..
Coder senin bu proje başlamadan biter benden söylemesi :D
en az masrafla 10-11K dönmek çok tutarsız geliyor bana ?
b18a2 ile 11 bin dön sen seni guiness rekorlar kitabına sokarlar kesin :D
bence madem devir döncen b16 blok seç kendine eğer masrafsız bir setup istiyorsan..
İyi guzel konusuyorsunda okumadan konusuyorsun abi ben en az masrafla b isi nasil yaparim diye sormadim. Ben bu is icin 20.000 hibeyi gozden cikardim ki fazlada tutacaktir. Erkut ustamin yanindan geliyorum b18c uzerinden gidecegiz o sekilde kararlastirdik.
kickbuttowski
11-12-2012, 19:19
20 bin mi? ne topluyonuz abi 20 bine jet motoru mu? İstersen sana 2. el f1 motoru bulak rahat rahat 15-16 bin devir dön..
Turbo mu olacak proje?
Atmo olacak, itb olacak ve egzantriklerden tut herseyine kadar degisecek girtlak dusunuyoruz. yilbasi sonrasi baslayacagiz insAllah.
20 bin mi? ne topluyonuz abi 20 bine jet motoru mu? İstersen sana 2. el f1 motoru bulak rahat rahat 15-16 bin devir dön..
Turbo mu olacak proje?
kickbuttowski
11-12-2012, 20:28
Atmo olacak, itb olacak ve egzantriklerden tut herseyine kadar degisecek girtlak dusunuyoruz. yilbasi sonrasi baslayacagiz insAllah.
Tam yapmaya çalıştığınız şeyi anlamadım..
Yani atmosferik bir motorun gelebileceği nokta belli zaten litre başına en fazla alabileceğiniz 150-160 hp Atıyorum b18 strokuyla filan 2 litre oldu hadi 2.2 litre diyelim burdan çıksa çıksa 380 hp çıkar.. yanlış mıyım? tamamen teorik salladım ama mantıklı sanırım..
Ama 20 bin lira harcayacaksın en fazla 380 hp olan atmosferik bir motor sahibi olacaksın..
Ben burdaki amacı anlayamadım..
h22 yap bence, b18 ile uğraşma. h22 den tr de 310 hp güç alındı.
hacim herzaman büyük avantaj, eminim b18c den daha ucuza malolur.
Tam yapmaya çalıştığınız şeyi anlamadım..
Yani atmosferik bir motorun gelebileceği nokta belli zaten litre başına en fazla alabileceğiniz 150-160 hp Atıyorum b18 strokuyla filan 2 litre oldu hadi 2.2 litre diyelim burdan çıksa çıksa 380 hp çıkar.. yanlış mıyım? tamamen teorik salladım ama mantıklı sanırım..
Ama 20 bin lira harcayacaksın en fazla 380 hp olan atmosferik bir motor sahibi olacaksın..
Ben burdaki amacı anlayamadım..
evet amacımız zevk, motor içi forged olup bi turbo takıp en fazla 15 bine +400hp ilede güç alabilirdik ama N/a düşündük.
h22 yap bence, b18 ile uğraşma. h22 den tr de 310 hp güç alındı.
hacim herzaman büyük avantaj, eminim b18c den daha ucuza malolur.
O kadar yüksek değerler istemiyoruz, istesek yukarda bahsettiğim gibi turbo yapardık aracı time trial için hazırlayacağız motor harici coiller yürüyenler herşey değişecek Allah yüzümüzü kara çıkarmazsa yapacağız birşeyler..
niye time trial için 11k mı dönmek lazım :)
niye time trial için 11k mı dönmek lazım :)
Hayır tabikide abi her çıkışta 10k dönecek halimiz yok o işimizin biraz fantazisi ayrıca merak ve yapabiliyorsak neden olmasın dedik.
ben senin yerinde olsam tercihimi h22 den yana kullanırdım, hani devirde döneyim istiyorsan sadece krank hafifletme ile 9000 devir sorunsuz döndü h22 misal.
herşeye devir olarak bakma, hacim büyük avntaj ve bu hacimden gelen tork senin daha fazla işini görecektir.
ama tabiki yine tercih senin,
şunuda belirteyim aşırı hafifletilmiş internal krank kasnak vs herzaman için + değildir.
misal vites atarken devirin daha çabuk düştüğünü görürsün, o yüzden çok hızlı vites atman lazım :)
youtubeye h2b olarak yaz biraz incele belki fikrin değişebilir :D
ben senin yerinde olsam tercihimi h22 den yana kullanırdım, hani devirde döneyim istiyorsan sadece krank hafifletme ile 9000 devir sorunsuz döndü h22 misal.
herşeye devir olarak bakma, hacim büyük avntaj ve bu hacimden gelen tork senin daha fazla işini görecektir.
ama tabiki yine tercih senin,
şunuda belirteyim aşırı hafifletilmiş internal krank kasnak vs herzaman için + değildir.
misal vites atarken devirin daha çabuk düştüğünü görürsün, o yüzden çok hızlı vites atman lazım :)
youtubeye h2b olarak yaz biraz incele belki fikrin değişebilir :D
Abi b18cde direk 9bin dönüyorsun işlemsiz :D Eğer elimizden gelirse zaten sequential vites yaparız, ayrıca her konuda h22 aşılıyorsun fark etmedim sanma :D sevemedim şu h22'yi :soru:
Abi b18cde direk 9bin dönüyorsun işlemsiz :D Eğer elimizden gelirse zaten sequential vites yaparız, ayrıca her konuda h22 aşılıyorsun fark etmedim sanma :D sevemedim şu h22'yi :soru:
sen niye yapmadın de ona :D
sen niye yapmadın de ona :D
geldide biz mi yapmadık :D kısmet k dan yanaymış zaten k hayalim vardı böylesi daha iyi oldu :D
b18 alt
b16 kapak
11.000rpm
TT
enteresan...
b18 alt
b16 kapak
11.000rpm
TT
enteresan...
Abi ben bunu anlamıyorum konuda 10k yazıyor (benım yazdığım mesajda) Despe abim 11k yazmasına rağmen cevap olarak 10k yazıyorum ama neden 11kda ısrar ediyorsunuz? 10k döndük 11k kaldı
Abi ben bunu anlamıyorum konuda 10k yazıyor (benım yazdığım mesajda) Despe abim 11k yazmasına rağmen cevap olarak 10k yazıyorum ama neden 11kda ısrar ediyorsunuz? 10k döndük 11k kaldı
10k da farklı değil zaten, zaten o bantta güç alamıycaksın sadece donmekse amacın zaten tek ısın devır kesıcıyı ayarlamak onun dısında bu setupla bu bahsettıgın krankla bu r/s oranıyla ımkansız kolay gelsın ne dıyelım
10k da farklı değil zaten, zaten o bantta güç alamıycaksın sadece donmekse amacın zaten tek ısın devır kesıcıyı ayarlamak onun dısında bu setupla bu bahsettıgın krankla bu r/s oranıyla ımkansız kolay gelsın ne dıyelım
9k ile 10k arasında çok fark var. Güç almak ayrı birşey çevirmek ayrı birşey. Devir kesiciyi 1k ileri ayarlamak çok şey değiştirir. 1k yüzünden çok güzel yatak sarar. (hondanın kronik yağ pompası olayını gayet iyi biliyoruz).
s2k bildiğim kadarı ile 9k çeviriyor kesiciyi 1k uzatıp sonucu almak çok kolay abi yanlış anlamanı istemiyorum kesinlikle ama emek veriliyor kötü sonuç almak kim ister ki? 1k ile çok şey değişiyor demek istediğim bir hatam olduysa affola.
kickbuttowski
11-12-2012, 21:52
Abi madem time trial araba hazırlayacaksınız o kadar parayı neden motora gömüyorsunuz? Koyun bi crx'e ef civic'e b16'yı boşaltın güzelce gergisi, rollcagei, coilleri, viraj kolları, koltukları, kemerleri, jantları, frenler, lastikleri vesairesi derken zaten bir sürü masraf..
Bana hala gereksiz bir uğraşmış gibi geliyor ama madem Erkut abi yapacak vardır bir bildiği..
Koyduğum videoyu bir daha izle istersen 11 k çevirmesi gereken spoon civic'te bile 10 k devirden sonra güç gelmiyor hatta keiichi 9.2 k'da vites değiştiriyor ve o devrin vites değiştirmek için en iyi devir olduğunu söylüyor..
Abi madem time trial araba hazırlayacaksınız o kadar parayı neden motora gömüyorsunuz? Koyun bi crx'e ef civic'e b16'yı boşaltın güzelce gergisi, rollcagei, coilleri, viraj kolları, koltukları, kemerleri, jantları, frenler, lastikleri vesairesi derken zaten bir sürü masraf..
Bana hala gereksiz bir uğraşmış gibi geliyor ama madem Erkut abi yapacak vardır bir bildiği..
Koyduğum videoyu bir daha izle istersen 11 k çevirmesi gereken spoon civic'te bile 10 k devirden sonra güç gelmiyor hatta keiichi 9.2 k'da vites değiştiriyor ve o devrin vites değiştirmek için en iyi devir olduğunu söylüyor..
Yahu abi zaten 20k yı motora gömmeyeceğiz ki sadece yürüyen, şanzuman herşey değişecek kasa EF HB olacak. Ben anlatamıyorum ki derdimi.
Sonuca ulaşacağımız şey şu: 10k dönüyorsa neden olmasın ve neden yapılmasın dedik, bu demek oluyor ki her virajdan sonra 10k basacağız. Dynoya çıkar güç kaybettiği yerde vitesi atarım bu kadar basit.
Abilerimiz yüksek güçlerdeki aracın sadece amerikada yapılmadığını göstermek için o kadar şey deniyor. benim aklımdaki ise imkan varken neden bu işin sadece japonyada yapılmadığını göstermek hemde imkanlar kısıtlı iken.
kickbuttowski
11-12-2012, 22:03
İyi güzel diyosun da canım kardeşim bunu yapan adamlar işi çok iyi bilen adamlar sen öyle tepeden hop diye atlarsan zor olur bence..
Time trial arabası yapıcam diyorsun yarın bir gün frankenstayn gibi motoru olan bir arabayla piste çıktığında canını sıkacak şeyler başına gelebilir..
Yani güzel bi b16 yada b16b bulup koymak dururken arabana....
Neyse hayırlısı diyeyim gereksiz uzadı kusura bakma hatta istersen modlara söyle silsinler gereksiz postları :)
İyi güzel diyosun da canım kardeşim bunu yapan adamlar işi çok iyi bilen adamlar sen öyle tepeden hop diye atlarsan zor olur bence..
Time trial arabası yapıcam diyorsun yarın bir gün frankenstayn gibi motoru olan bir arabayla piste çıktığında canını sıkacak şeyler başına gelebilir..
Yani güzel bi b16 yada b16b bulup koymak dururken arabana....
Neyse hayırlısı diyeyim gereksiz uzadı kusura bakma hatta istersen modlara söyle silsinler gereksiz postları :)
Estf. gereksiz değil görüş her görüş önemlidir gereksiz gibi birşey söz konusu olamaz. sadece elimizden ne geliyorsa onu uygulamak için yapmayı planlıyoruz. Allah yüzümüzü kara çıkartmazsa güzel birşey çıkacaktır elbet.
9k ile 10k arasında çok fark var. Güç almak ayrı birşey çevirmek ayrı birşey. Devir kesiciyi 1k ileri ayarlamak çok şey değiştirir. 1k yüzünden çok güzel yatak sarar. (hondanın kronik yağ pompası olayını gayet iyi biliyoruz).
s2k bildiğim kadarı ile 9k çeviriyor kesiciyi 1k uzatıp sonucu almak çok kolay abi yanlış anlamanı istemiyorum kesinlikle ama emek veriliyor kötü sonuç almak kim ister ki? 1k ile çok şey değişiyor demek istediğim bir hatam olduysa affola.
1000rpm ileri almak ne işine yarıyacak senin ? O devirde güç kaybettiğin sürece ?
Ayrıca kronik yağ pompası sorunu diye birşey yok hondalarda senin bahsettiğin efsane ls/vteclerde yatak sarması ki bunun sebebi yağ pompasının yetersiz olması değil stroke kol oranının düşük olmasından dolayı kol yataklarına ve pinlere binen aşırı yük. Sen en iyi yağ pompasını koysan da o yatak dayanmaz.
ayrıca eğer yüksek devir dönebilen bir araç istiyorsan ki aynı zamanda güç almayı hedefliyor olduğunu düşünüyorum zira aksi anlamsız olur o zaman mutlaka uzun kol kullanılması gerekiyor. bunun sebebi motor dinamikleriyle alakalı.
B18 krank kullanıyorsan ciddi sağlam pinler almayıda unutma ayrıca darton gömlek listene ekle ***** hem gömleklere hemde kola çok yük binecek.
Kısacası bence paranı yanlış yönde harcıyorsun, biraz daha araştır. Sitede hesap kitap yapıp custom stroker hazırlayan insanlar var, en azından istediğin gibi bir setup sahibi olursun.
kolay gelsin...
Teşekkür ederim görüşlerin için.
madem devir dönüceksin ben tavsiyede bulunuyum yine b18c blok kullan b16 krank b16b kol kullanın Rod / Stroke Ratio 1.84:1 oluyor yine 5 nokta main girdel kullan yoluna bunla .devam ett.89mm krankla sıkıntı yaşarsın olmaz demiyoruz dönersin ama ne kadar dönersin ..
madem devir dönüceksin ben tavsiyede bulunuyum yine b18c blok kullan b16 krank b16b kol kullanın Rod / Stroke Ratio 1.84:1 oluyor yine 5 nokta main girdel kullan yoluna bunla .devam ett.89mm krankla sıkıntı yaşarsın olmaz demiyoruz dönersin ama ne kadar dönersin ..
Eyvallah abi sağolasın :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.