Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dizel Araç İçin Gerekli Göstergeler?



Emre Akçay
25-12-2012, 15:01
Ortalama yüklü bir dizel araç için gerekli göstergeler nelerdir? Mesela EGT-Oil Press-Oil Temp-Boost takmaya gerek var mı? Veya hangi göstergelere gerek var? Wideband ve SAFC türü göstergeler takılabilir mi dizel araca?

dark
25-12-2012, 18:38
Boost ve EGT bence kesinlikle olmalı oil temp mecburi değil orta derecede yüklü ise yani Turbo upgrade vs yoksa Dizele zaten wideband takılamıyor afr değeri çok düşük aralıkta olduğu için diye biliyorum Yanlışım varsa düzeltin :)

Emre Akçay
25-12-2012, 19:52
Teşekkürler. Başka yorum yok mu acaba?

B.Koçer
25-12-2012, 19:54
Görsellik istiyorsunuz sanırım ben sadece boost taktım gayet memnunum ilerde oil ve egt takarım herhalde :)

berkay_aydin
25-12-2012, 19:55
Boost ve oil press diyorum :)

egt benim bildiğim çok yükselmeyeceği için gereksiz..

bilalMW
25-12-2012, 19:56
boost ve egt ilk akla gelen kritik göstergeler ama 3llü yapmak adettendir oil temp da koyarsınız mis. :)

dark
25-12-2012, 21:48
Boost ve oil press diyorum :)

egt benim bildiğim çok yükselmeyeceği için gereksiz..

Yanlış düşünüyorsun. En önemli olanı gereksiz olarak nitelendiriyorsun. Senin gibi düşünen arkadaşlarım. Yolda kalıp servise araçlarını çektirip kapak açtıklarında pistonun eksozdan çıktığını görüp motor yapıp ilk iş EGT göstergesi taktılar :)

tdipower
25-12-2012, 21:49
egt boost ikilisi yeterli

Emre Akçay
25-12-2012, 21:56
İlk etapta boost ve egt mi alalım diyorsunuz?

berkay_aydin
25-12-2012, 22:06
Yanlış düşünüyorsun. En önemli olanı gereksiz olarak nitelendiriyorsun. Senin gibi düşünen arkadaşlarım. Yolda kalıp servise araçlarını çektirip kapak açtıklarında pistonun eksozdan çıktığını görüp motor yapıp ilk iş EGT göstergesi taktılar :)

http://www.techturkey.com/forum/dizel/114569-dizel-egt-sicakligi.html

Biz gerekli göremdik, bir sıkıntı çıkmaz inşallah ..

Dragger
25-12-2012, 22:16
Boost yeter bence.

dark
25-12-2012, 22:17
Bu zamana kadar bir sıkıntı olmadı ise bundan sonrada olmaz. Yazlım yaparken ve top speed kovalarken nerde bırakman gerektiğini görmek açısından faydası oluyor.

aliergun
26-12-2012, 00:52
1.7 corsada boost, egt ve innovate wideband kullanıyorum.

Boost birkere şart bence. Egt de şehir içinde sıkınca ve uzun yolda değer gösteriyor.

wideband rölantide 22.2 sabit sabit gazda veya ani hareketlerde değer gösteriyor. Bence şart değil ama yazılım yaparken değerleri görmek işe yarayabiliyor. uzun vadede pek gerekli olduğunu düşünmüyorum. hatta dizelde wideband ile ilgili bir konu açmıştım tartışılmıştı üzerinde. Girip bakılabilir.

phantom
26-12-2012, 01:34
uzun süredir 206HDi 1.4'ü MaxiDisplay ile gözlemliyorum. araba full stok.

- EGT gazlama durumuna, yüke bağlı olarak ciddi oranda değişiyor. yazılım/turbo kısımlarında modifiye olduğunu varsayarsak sende daha yüksek oranda değişimler olacaktır. sonuç: EGT izlemek şart.

- emme manifoldu basıncı yazılım+turbo modifikasyonuna göre değişeceğinden MAP görmek şart olur diye düşünüyorum.

- emme manifoldu basıncı yazılım+turbo modifikasyonuna göre değişeceğinden IAT görmek de gerekir. arabanda intercoller var mı bilmiyorum. bende turbo sonrası MAP+IAT combo sensör mevcut. IAT acayip değişimler göstermemekle birlikte, senin arabanda modifikasyon olduğuna göre; yanma verimi hakkında yorum yapmak için IAT'ı gözlemlemek gerekir.

- AFR değeri dizel için de mevcut. değerler tabii ki benzinli motordan farklı. bu konu hakkında araştırma yaparsan iyi olur. genel olarak dizelde ne kadar yakıt o kadar güç kavramı var ama benim aklıma yatmıyor. mutlaka alt ve üst ve limitler olması gerekir. limitlere ne kadar yakın olduğunu wideband sensörü ile anlayabilirsin.

- modifiyeli motorda blok genelinde ısı artışının stoka göre daha fazla olacağını tahmin ederim (tecrübeli arkadaşlardan yorum beklerim). bu durumda yağ sıcaklığını görmek yararlı olur.

kolay gelsin.

Emre Akçay
26-12-2012, 08:24
En azından ilk öncelik olarak boost, daha sonra egt, oil press ve oil temp şeklinde 4 adet gösterge yeterli sanırsam.

MCN21
26-12-2012, 08:30
Egt ve boost

Onno
26-12-2012, 21:00
Stock 1.3 cdti için boost + oil temp / oil pres. yeterli gibi geldi ama gereksiz de olabilir sonuçta stock araç

aliergun
07-01-2013, 01:01
İleriye dönük merak edenler için wideband ve egt nin dizel araçtaki hareketleri.
Boost controllerımda arıza olduğu için şuan 22 psi(1.55bar) civarlarında değerler bu şekilde. Egt sensoru downpipe üzerinde 700 derecelere kadar çıkıyor sıkıştırınca.

Fakat 35 psi(2.5bar) da afr fakire doğru gidiyor. Egt de düşüyor.
Buyrun.

icXqI3owiVk

SnM2cZiV6Vo
corsa c innovate wideband afr değerleri - YouTube (http://youtu.be/icXqI3owiVk)
corsa c innovate wideband afr değerleri - YouTube (http://youtu.be/SnM2cZiV6Vo)

douu
07-01-2013, 11:41
dizel araçta yazılım varsa boost şart. büyük turbo vs. uygulamalar varsa eger egt ve oil press girmesi gerekiyor işin içine.

Emre Akçay
07-01-2013, 17:38
Wideband gerekli mi peki?

douu
07-01-2013, 17:52
Hiç gereği yok. Zaten dizel araba zengin yürümeyi sevdiği için afr okumaya gerek kalmıyor. Çok zengin yurutmemek lazım tabi. Egt çok yükselir çok zengin olursa da.

Emre Akçay
07-01-2013, 17:58
İlk etapta boost alıyorum o zaman. Oil Temp gerekli mi peki?

levent
07-01-2013, 18:00
boost ve egt al, oil temp aşırı gerekli değil

Emre Akçay
07-01-2013, 18:05
boost ve egt al, oil temp aşırı gerekli değil

Teşşekürler Leventçim.

douu
07-01-2013, 18:35
oil temp gerekli değil. büyük turbo vs gibi işlemler yapılırsa eğer oil press lazım.

aliergun
07-01-2013, 19:15
Ilk etapta boost lazim. Sonrasinda yag basinci ve egt alinabilir.

By_HaNNibaLL
16-01-2013, 17:01
dizel araçta yazılım varsa boost şart. büyük turbo vs. uygulamalar varsa eger egt ve oil press girmesi gerekiyor işin içine.

Bence de en mantiklisi