Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Rampa yukarı veya yarım gazdan sonra meydana gelen yüksek hararet ?



DetailEF
03-01-2013, 01:06
Aracım BMW E21 1982 model motoru m10, Almanya'dan 0 alınmış ve 61.000 km'de Türkiye'ye getirilmiş ve aynı sahibi tarafından kullanılmış, daha sonra aracı ben aldım, her parçasını orjinalleriyle değiştirdiğini söyledi, aracı alalı hemen hemen 3 seneye yakın oldu, su pompası, kayışlar ve radyatör hortumları değiştirildi. LPG takıldı.

LPG'de kesinlikle hararet sorunum yoktu baktım ki keyfime uymadı LPG'yi söktüm bir yaz vakti, herşey çok düzgün kış geldi çattı düşük hızlarda kesinlikle hiç bir sorun yok, sorunum 60 km ve üstünde gerçekleşiyor, rampa çıkarken 60 km üstündeysem hararet çizelgesi yavaş yavaş yükseliyor, fakat düşük hızlarda istediğim kadar kesiciye girsin istediğim kadar gazlayayım hiç bir problem yok, fanım termikli eski tip yalnız fanın yanlarını kapatan kepi yok, büyük bir eksi sanırım.

Velhasılkelam sorun termostat mı, fanın termikli olması ve kepinin olmaması mı, yazdan önce kesinlikle böyle bir sorun yoktu termostat olsa yazın yapması gerekirdi diye düşünüyorum, yüksek viteslerde özellikle 1800 2000 devirlerde hararet yavaş yavaş yükseliyor, aracı bir düşük vitese atıp kompresöre bindirince yavaş yavaş çıktığı gibi iniyor, kaloriferi sıcak konumda açtığımdaysa hafif yükseliyor hararet tersine düşmesi gerekirken. LPG mikserinin ısınması için araç suyu kullanıldığı için kalorifere yakın taraflardan sıcak su girişi alınmış, ve buralarda T borular vardı, ben bu LPG'yi sökerken 2 adet T çıkışlı kalorifere giren su borularını birbirine tek bir silikon boru ile bağladım..

Sorun bir yerlerden kaynaklanıyor ama günlerdir kafa patlatıyorum bulamıyorum, biliyorum bayağı uzun oldu ama tek seferde açıklamak istedim, vereceğiniz cevaplar cidden çok değerli, aracımı kendim yapıyorum kendim deneyeceğim ne olursa olsun teşekkürler :)

Osman Bahadır
03-01-2013, 01:10
LPG bağlantını yanlış iptal etmişsin gibi anladım ben. T'leri iptal edip düz bağlayacağına birbirine körlemişsin gibi. Resim veya şema koyabilirsen daha net anlaşılır.

Sorunun devirdaim, radyatör ve fan üçlüsünü akla getiriyor. Ama sabitken hararetinin yükselmemesi garip. Araç durduğu yerde uzun süre çalışsa, veya durduğu yerde devir çevirse durum nedir?

DetailEF
03-01-2013, 01:12
LPG bağlantını yanlış iptal etmişsin gibi anladım ben. T'leri iptal edip düz bağlayacağına birbirine körlemişsin gibi. Resim veya şema koyabilirsen daha net anlaşılır.

Sorunun devirdaim, radyatör ve fan üçlüsünü akla getiriyor. Ama sabitken hararetinin yükselmemesi garip. Araç durduğu yerde uzun süre çalışsa, veya durduğu yerde devir çevirse durum nedir?

Yarın o T leri iptal edip orjinal şeklinde bağlayıp bir de öyle deneyeceğim. Araç durduğu yerde uzun süre çalışınca hiç bir hararet yok, devir çevirince de problem yok garip.

Osman Bahadır
03-01-2013, 01:14
Fanın ters takılma ihtimali olabilir mi?

DetailEF
03-01-2013, 01:17
Fanın ters takılma ihtimali olabilir mi?

Yok olamaz, çünkü tek taraflı takılabilir ancak

Zorbey
03-01-2013, 22:27
Komşumdaki e30'da da buna benzer bi sorun vardı.Lpg bağlantısı yaparken 2 tane çıkış yapmışlar.T nin 2 tarafındanda su geliyordu.Düzelttik sorunu çözdük

ghibli06
03-01-2013, 23:01
sistem hava yapıyor, bu da iptal ettiğin hortumlardan olabilir...

overblack
03-01-2013, 23:41
radyatörü değiştir düzelecektir. aynı olay sattığım integrada vardı.70 km'nin üzerinde kaldırıyordu harareti.

Skyhawk34
03-01-2013, 23:46
büyük ihtimalle lpg yi iptal ederken o gün yanlış bir bağlantı işlemi yaptık herkes lpg bağlantısından bahsediyor zaten

DetailEF
05-01-2013, 21:19
Sorunumuz termostatmış, yarım açıyormuş takılıyormuş vs.. Lpg iptal bağlantısı radyatörcümün aracında da mevcut aynı şekilde yapmış kendisi de (e30 m10).. Herkese teşekkürler

mk35280
06-01-2013, 12:43
Aracım BMW E21 1982 model motoru m10, Almanya'dan 0 alınmış ve 61.000 km'de Türkiye'ye getirilmiş ve aynı sahibi tarafından kullanılmış, daha sonra aracı ben aldım, her parçasını orjinalleriyle değiştirdiğini söyledi, aracı alalı hemen hemen 3 seneye yakın oldu, su pompası, kayışlar ve radyatör hortumları değiştirildi. LPG takıldı.

LPG'de kesinlikle hararet sorunum yoktu baktım ki keyfime uymadı LPG'yi söktüm bir yaz vakti, herşey çok düzgün kış geldi çattı düşük hızlarda kesinlikle hiç bir sorun yok, sorunum 60 km ve üstünde gerçekleşiyor, rampa çıkarken 60 km üstündeysem hararet çizelgesi yavaş yavaş yükseliyor, fakat düşük hızlarda istediğim kadar kesiciye girsin istediğim kadar gazlayayım hiç bir problem yok, fanım termikli eski tip yalnız fanın yanlarını kapatan kepi yok, büyük bir eksi sanırım.

Velhasılkelam sorun termostat mı, fanın termikli olması ve kepinin olmaması mı, yazdan önce kesinlikle böyle bir sorun yoktu termostat olsa yazın yapması gerekirdi diye düşünüyorum, yüksek viteslerde özellikle 1800 2000 devirlerde hararet yavaş yavaş yükseliyor, aracı bir düşük vitese atıp kompresöre bindirince yavaş yavaş çıktığı gibi iniyor, kaloriferi sıcak konumda açtığımdaysa hafif yükseliyor hararet tersine düşmesi gerekirken. LPG mikserinin ısınması için araç suyu kullanıldığı için kalorifere yakın taraflardan sıcak su girişi alınmış, ve buralarda T borular vardı, ben bu LPG'yi sökerken 2 adet T çıkışlı kalorifere giren su borularını birbirine tek bir silikon boru ile bağladım..

Sorun bir yerlerden kaynaklanıyor ama günlerdir kafa patlatıyorum bulamıyorum, biliyorum bayağı uzun oldu ama tek seferde açıklamak istedim, vereceğiniz cevaplar cidden çok değerli, aracımı kendim yapıyorum kendim deneyeceğim ne olursa olsun teşekkürler :)

Kardeşim benim e21 dede aynı sorun vardı 2 sene boyunca sorunu çözemedim.80km hızdan sonra hararet yavaş yavaş yükseliyordu.rampalarda çıkıyordu ama şehir içinde trafikte herşey normal.3 tane radyatör kapağı değiştirdim 5 tane termostad değiştirdim radyatör değiştirdim olmadı m40 aliminyum radyatör taktım yine değişiklik olmadı.komple motor yaptıktan sonra bile sorun düzelmedi.Tamircimde bende çözemedik.