DetailEF
03-01-2013, 01:06
Aracım BMW E21 1982 model motoru m10, Almanya'dan 0 alınmış ve 61.000 km'de Türkiye'ye getirilmiş ve aynı sahibi tarafından kullanılmış, daha sonra aracı ben aldım, her parçasını orjinalleriyle değiştirdiğini söyledi, aracı alalı hemen hemen 3 seneye yakın oldu, su pompası, kayışlar ve radyatör hortumları değiştirildi. LPG takıldı.
LPG'de kesinlikle hararet sorunum yoktu baktım ki keyfime uymadı LPG'yi söktüm bir yaz vakti, herşey çok düzgün kış geldi çattı düşük hızlarda kesinlikle hiç bir sorun yok, sorunum 60 km ve üstünde gerçekleşiyor, rampa çıkarken 60 km üstündeysem hararet çizelgesi yavaş yavaş yükseliyor, fakat düşük hızlarda istediğim kadar kesiciye girsin istediğim kadar gazlayayım hiç bir problem yok, fanım termikli eski tip yalnız fanın yanlarını kapatan kepi yok, büyük bir eksi sanırım.
Velhasılkelam sorun termostat mı, fanın termikli olması ve kepinin olmaması mı, yazdan önce kesinlikle böyle bir sorun yoktu termostat olsa yazın yapması gerekirdi diye düşünüyorum, yüksek viteslerde özellikle 1800 2000 devirlerde hararet yavaş yavaş yükseliyor, aracı bir düşük vitese atıp kompresöre bindirince yavaş yavaş çıktığı gibi iniyor, kaloriferi sıcak konumda açtığımdaysa hafif yükseliyor hararet tersine düşmesi gerekirken. LPG mikserinin ısınması için araç suyu kullanıldığı için kalorifere yakın taraflardan sıcak su girişi alınmış, ve buralarda T borular vardı, ben bu LPG'yi sökerken 2 adet T çıkışlı kalorifere giren su borularını birbirine tek bir silikon boru ile bağladım..
Sorun bir yerlerden kaynaklanıyor ama günlerdir kafa patlatıyorum bulamıyorum, biliyorum bayağı uzun oldu ama tek seferde açıklamak istedim, vereceğiniz cevaplar cidden çok değerli, aracımı kendim yapıyorum kendim deneyeceğim ne olursa olsun teşekkürler :)
LPG'de kesinlikle hararet sorunum yoktu baktım ki keyfime uymadı LPG'yi söktüm bir yaz vakti, herşey çok düzgün kış geldi çattı düşük hızlarda kesinlikle hiç bir sorun yok, sorunum 60 km ve üstünde gerçekleşiyor, rampa çıkarken 60 km üstündeysem hararet çizelgesi yavaş yavaş yükseliyor, fakat düşük hızlarda istediğim kadar kesiciye girsin istediğim kadar gazlayayım hiç bir problem yok, fanım termikli eski tip yalnız fanın yanlarını kapatan kepi yok, büyük bir eksi sanırım.
Velhasılkelam sorun termostat mı, fanın termikli olması ve kepinin olmaması mı, yazdan önce kesinlikle böyle bir sorun yoktu termostat olsa yazın yapması gerekirdi diye düşünüyorum, yüksek viteslerde özellikle 1800 2000 devirlerde hararet yavaş yavaş yükseliyor, aracı bir düşük vitese atıp kompresöre bindirince yavaş yavaş çıktığı gibi iniyor, kaloriferi sıcak konumda açtığımdaysa hafif yükseliyor hararet tersine düşmesi gerekirken. LPG mikserinin ısınması için araç suyu kullanıldığı için kalorifere yakın taraflardan sıcak su girişi alınmış, ve buralarda T borular vardı, ben bu LPG'yi sökerken 2 adet T çıkışlı kalorifere giren su borularını birbirine tek bir silikon boru ile bağladım..
Sorun bir yerlerden kaynaklanıyor ama günlerdir kafa patlatıyorum bulamıyorum, biliyorum bayağı uzun oldu ama tek seferde açıklamak istedim, vereceğiniz cevaplar cidden çok değerli, aracımı kendim yapıyorum kendim deneyeceğim ne olursa olsun teşekkürler :)