PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mercedes 2014 Formula 1 Motorunu Tanıttı



Eriador
13-01-2013, 07:09
Mercedes Benz, 2014'te Formula 1'de kullanılacak olan V6 1.6 litre turbo motorunu bugün gazetecilere tanıttı.

Brixworth'teki fabrikada Mercedes, yeni motoru dyno üzerinde gazetecilere tanıtımını yaptı ve bu etkinliğe katılan gazeteciler yeni motorun sesinin memnun edici olduğunu söylediler.

Mercedes-Benz Yüksek Performanslı Motorlar Bölümü'nün Başkanı Andy Cowell "Motorlar yüksek ancak tatlı sesli olacak. Frekans daha yüksek olacak ve turbo beslemenin 125000 rpm olmasıyla yüksek sesli olacaklar. Dynoda yanında durduğunuzda sessiz olmuyor, kulak tıkaçı takmanız gerkeiyor."

"Yarışlara da yeni bir kalite gelecek. Sürücüler araçtan maksimumu çıkarma konusunda daha sınırda düşünecekler ve yakıt enerjilerini hesaba katmak durumunda olacaklar."

"Motorlar aynı zamanda çok daha fazla tork üretecekler, özellikle de viraj çıkışlarında. Yol tutuşundan daha çok motor gücüne sahip olan araçlar olacak. Bundan hep birlikte keyif alacağız." dedi.

http://www.trf1.net/files/mercedes_turbo_motor_706376991.jpg

*trf1 den alinti.

-

Obur konu cok hosaf oldu burdan devam edelim .2009 daki gibi tum dengeler alt ust olucakmi ? Mercedes durmadan dile getirdigi 2014 bizim yilimiz olucak bunu gercege donusturebilcek mi ? vs vs vs bi suru ? heyecanli olucak . Bu arada detaylar geldikce paylasicam burda elbette ucak kacik bisi olucak biz hayal bile edemeyiz ama f1 icin tahmin edicek mi ? gorucez

kadirsa
13-01-2013, 12:11
Frekans daha yüksek olacak demek ki sesler artık homurtudan cırıltıya doğru gidiyor. İyi olur inşallah.

Ahmet Saraçoğlu
13-01-2013, 12:16
125000 olan motor devri değil , turbo pali devri dimi :D

coder
13-01-2013, 12:16
125000 rpm?

evrendogu
13-01-2013, 12:21
Evet turbo devri :)

coolvtec
13-01-2013, 12:25
bildiğin hayabusa turbo gibi bir şey bu. 1600cc motosiklet motoru, çok da hafiftir.
beygir gücü hakkında bir bilgi var mı?

yearone
13-01-2013, 12:26
Atmosferiklerle aynı hp mi olacak acaba ? Eski turbolar gibi 1500 hp olmaz herhalde

individual
14-01-2013, 21:29
2014 yılını iple çekiyorum :D artık 2014 yılında fren pit'de fren soğutmakdan daha çok turboyu soğutmak için uğraşacaklar sanırım sıcak pistlerde :D

dragstar
15-01-2013, 01:29
Atmosferiklerle aynı hp mi olacak acaba ? Eski turbolar gibi 1500 hp olmaz herhalde

abi eski turbolar gibi diyince içim bi hoş oldu :D

neydi onlar yav :D

levent
15-01-2013, 02:01
750-800hp deniliyor yeni turbo motorlar için ama pistte görmek lazım artık nasıl olacak, bu sezonu direk ileri saramıyormuyduk :D

DetailEF
15-01-2013, 02:22
Zaten eski turbo f1 motorlarında 1500 ve üstü olabilen bi bmw vardı, gerisi en fazla 1200 1000 falandı :D Hep bmw nin yüzünden kalktı turbo motorlar :D Pis kaka bmw :D O F1'de kullanılan bloğu aracımda taşımaktan gurur duyuyorum valla :D

dragstar
16-01-2013, 01:52
750-800hp deniliyor yeni turbo motorlar için ama pistte görmek lazım artık nasıl olacak, bu sezonu direk ileri saramıyormuyduk :D

torque steer izleyelim biraz :D

k_Hbuydy9LI

levent
16-01-2013, 02:16
güzel paylaşım kanka :D

kickbuttowski
16-01-2013, 04:44
125000 rpm? saniyede 2000 kez dönecek trübin.. Spool sesini hayal bile edemiyorum ama asıl merak ettiğim şey Ferrarinin ne yapacağı.. Keşke Ferrari yola v10 yada v8le devam etse neden tek tip motor zorunluluğu var anlamıyorum ki zaten zamanında turbo/na araçlar aynı pistte beraber yarıştılar şimdi neden olmasın?

Eriador
16-01-2013, 08:18
ne olursa olsun v10 larin verdigi duyguyu vermiyecek gibi geliyor bana . Sanki gelen arac degil kasirga bi firtina geliyor gibi olurdu hele yanindan gecip gittikten sonra olan ses ortaligi yikip dokmus pesinde biraktigi ruzgar ile surekler gibi veridigi his

5ePbBtEgzR8]Williams BMW V10 F1 Sound.mp4 - YouTube
Williams BMW V10 F1 Sound.mp4 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=5ePbBtEgzR8)

16. saniye ile 24 arasi anlatmak istedigim umarim burda hissetigimizi bize yasatir

kickbuttowski
16-01-2013, 09:04
Bu kadar fanatik olmamak gerek bence f1'e biraz özgürlük gerekli.. Neden bazı takımlar atmosferik bazı takımlar turbo motor kullanamıyor? Zaten atmosferik motordan da hacmi yada silindir sayısı yada motor tipi farketmeksizin aynı gücü çıkaracak teknolojiye sahipler olmasalar bile boost vs. na çok iyi rekabet ortamı sağlardı.
Sonra şu lastik olayı var.. Neden tüm takımlar aynı marka lastik kullanmak zorunda? Herkes aynı lastiğe sahip olursa hangi firma hangi firmayla mücadele içinde olup daha iyi lastik üretmeye çalışacak?
Pirellilerin f1'e girdiği ilk sezonu hatırlarsanız lastiklerden herkes şikayetçiydi sonra da tutup yumuşak hamurlu lastikleri getirdiler, tek sefer yakıt alma olayını getirdiler..
Eee ne anladık bu işten?
Hareketli parçalar yasak neden? Herkes hareketli gövde parçaları kullanırsa bunun ne gibi bir zararı olacak?
....
Neyse fazla uzadı aslında en çok merak ettiğim ferrari'nin ne yapacağı..

erdem325
16-01-2013, 17:19
ucuz olsada swap için alsak :D
sesini duymayı bekliyorum f1 de..

individual
18-01-2013, 09:00
v12 Ferrari

LiveLeak.com - Vintage F1 Ferrari engine sound (http://www.liveleak.com/view?i=26d_1358431268)

akbaba78
18-01-2013, 09:50
muthis olacak bence:icon_tup:

levent
18-01-2013, 10:03
evrenin sağlığını korumak amacıyla 2020 de tamamen elektrikli f1 aracı görürsek şaşırmıcam artık, zaten yollardaki son v12 nin de aventador olduğu söylentilerini düşünürsek..

initial-D
18-01-2013, 10:06
Bu kadar fanatik olmamak gerek bence f1'e biraz özgürlük gerekli.. Neden bazı takımlar atmosferik bazı takımlar turbo motor kullanamıyor? Zaten atmosferik motordan da hacmi yada silindir sayısı yada motor tipi farketmeksizin aynı gücü çıkaracak teknolojiye sahipler olmasalar bile boost vs. na çok iyi rekabet ortamı sağlardı.
Sonra şu lastik olayı var.. Neden tüm takımlar aynı marka lastik kullanmak zorunda? Herkes aynı lastiğe sahip olursa hangi firma hangi firmayla mücadele içinde olup daha iyi lastik üretmeye çalışacak?
Pirellilerin f1'e girdiği ilk sezonu hatırlarsanız lastiklerden herkes şikayetçiydi sonra da tutup yumuşak hamurlu lastikleri getirdiler, tek sefer yakıt alma olayını getirdiler..
Eee ne anladık bu işten?
Hareketli parçalar yasak neden? Herkes hareketli gövde parçaları kullanırsa bunun ne gibi bir zararı olacak?
....
Neyse fazla uzadı aslında en çok merak ettiğim ferrari'nin ne yapacağı..

hepsine katılıyorum ama koyu yazdığın cümlede zarar gören pilotlar olur.frende ve virajda 8-10 g kuvvetler 1,5 saat boyunca bir insanın +50 C sıcaklıkta dayanabileceği güçler değil.

----

genel olarak kurallar maliyet yüzünden tek tip hale getiriliyor.basınç sınırı olmasa mesela biri 2 bar basarken diğeri 4 bar basacak.4 bar basmak isteyen dayanıklılık için bir ton para harcayacak ve sonunda o da basacak.prelli çok daha iyi yol tutarken bridgestone ona ulaşmak için daha çok harcayacak vs vs böyle gidecek.3 litre v10ların son zamanında birde bridgestone ve michelin varken f1 almış başını gidiyordu.dizginlemek için birton saçmalık getirdiler.aslında o dönemi seyredenler f1 in en uç zamanlarından bir dönemi seyrettik.3 lt NA +1000 hpler.50 km lik sıralama motorları.oluklu lastikle alınabilecek en iyi performanslar..

80lerde 1500 hp olan otomobillerin tam potansiyelini kullanamadığı gibi bunlarda kullanamayacak.aslında bu seyirci için harika bir şey.daha güçsüz araçla birinin daha iyiye kafa tutabilmesi yada güçlü ama kötü bir aracı kimse kullanamazken birinin çıkıp herkesi darmaduman etmesi..ama spor için gereksiz görül
üyor artık bu.ecclestone olduğu sürecede bundan öteye gidebileceğine inanmıyorum

+

f1 tarihinin en iyi motorları 3lt v10lardır bence

Eriador
18-01-2013, 14:46
Burak herseyi yazmis ek olarak ben farkli lastik durune karsiyim cunku cok fark ediyor sampiyonluga direk etki ediyor.Haksiz avantaj bence herkesin lastigi esit olsun pilotaj biraz daha onde olsun

individual
18-01-2013, 16:12
bence şuanki kurallar çok iyi.Devir düşük cc den yüksek güç üretmek.bunuda f1 deki mühendisler çalışıp yapacaklarki yollardaki araçlara yol göstersin.

halilcan9455
18-01-2013, 16:41
kurallar her ne kadar kısıtlıyor gibi gözüksede aslında üreticileri teknolojilerini geliştirmek için mecbur bırakıyor
örnek vermek gerekirse
kural belli 1.6 turbo motor.Herkes bu motora sahip olacak.
burda üreticiler farklı birşey bulmaları gerekiyor ki diğer araçlardan iyi derece edebilsinler.
tabi birde aerodinamik bölümü var.

Y.Emre
20-01-2013, 00:32
bazı konularda abartı olsada şuankı kurallar gayet güzel bence, sonuçta f1'in çıkış amacı hangi sürücünün daha iyi olduğunu görmek. e bunun içinde mecburen belirli sınırlamalar gerekiyor. Birde bundan önceki dönemde yol otomobilleriyle f1 otomobilleri tamamen alakasızlaşmıştı 1.6 motor olayıyla birbirine yaklaşıcak, günlük araçlarda daha iyi teknolojiler görme ihtimalimiz artacak. Son olarakta bazı sporlar belirli sınırlamalar getirilmediğinde spor olmaktan çıkıp sadece ticarete dönüşüyor bana göre. Bu yüzden iyidir sınırlandırmalar :)

Eriador
20-01-2013, 01:19
Suanki kurallar gayet guzel mi ? Motor gelistirmek yasak , sadece aerodinamik de gelisim serbest.Ferrari cok guzel bi soru sordu biz ucak fabrikasimiyiz ? F1 in ruhu siradisi motordur tamam butceler uctu gitti bi kac sene kis bunu ama bu kadar fazla .

Turbo motor bu berbar surecten sonra ilac gibi gelicek bu yeni sezon hemen bitsede Turbo lar gelse neler olucak gorsek

kickbuttowski
20-01-2013, 01:29
Kısıtlamanın yapıldığı alan saçma madem kısıtlama yapmak istiyorsunuz takımların bütçesini kısıtlayın yada her haracın saatte, kilometrede harcadığı yakıtı kısıtlayın ki ekonomik araba üretmek zorunda kalsınlar.
Tutupta ferrariye turbo motor dayatmayın.

Eriador
20-01-2013, 01:32
Ferrari nin turbo yapmasina niye bu kadar karsisin onu anlamadim ?

kickbuttowski
20-01-2013, 01:37
Ferrari nin turbo yapmasina niye bu kadar karsisin onu anlamadim ?

Daha öncede 100 defa yazdım gerçi gereksiz bir post oldu sindiremedim bir türlü :D

Ferrari baştan beri turbo motor üretmek istemiyor zaten bende üretmelerini istemiyorum Ferrarinin ruhuna aykırı gibi geliyor hep.

Eriador
20-01-2013, 01:38
Daha öncede 100 defa yazdım gerçi gereksiz bir post oldu sindiremedim bir türlü :D

Ferrari baştan beri turbo motor üretmek istemiyor zaten bende üretmelerini istemiyorum Ferrarinin ruhuna aykırı gibi geliyor hep.

Ferrari nin takintisi turbo degil hacimdi . ilk baslarda 1.4 lerden bahsediyorlardi ondan karsiydi

kickbuttowski
20-01-2013, 01:40
Ferrari nin takintisi turbo degil hacimdi . ilk baslarda 1.4 lerden bahsediyorlardi ondan karsiydi

4 silindirli motorlardan bahsediliyordu yanlış mı hatırlıyorum?

Eriador
20-01-2013, 01:42
Evet .Dediklerine biraz katiliyorum Ferrari ye Turbo motor ilk basta garip geliyor ama insan F40 i hatirlayinca saygi duyuyor :)