PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Orjinal ebat ile Farklı ebat farkı?



tuncayakyz
15-01-2013, 08:39
Konuyu aslında "videolar" bölümünde x bir konu aracılığı ile devam ettirmeye çalıştım ama yeri orası olmadığı için yeterli bilgi alamadım.Burdan devam ettirebilirsem iyi olacak şu işi tam bilmem gerek...

Orjinal lastiklerim: 195*55*15
Şuan üzerinde: 215*40*17 var aracı ilk aldığımda 17 jantlarla aldım.Yani aracı hiç orjinal jant ve lastiklerle kullanmadım.Kullanan arkadaşlar şiddetle orjinale dönmemi istiyorlar çok fark yarattığını söylediler.Fakat bu konu hakkında bilgili olan arkadaşlara sormak istediklerim var;

Örneğin bu jant ve lastik farklılıkları aracın teknik özelliklerine ne kadar etki eder? Güç,Tork,Hız,Yol tutuş,Devire göre hız(Burda şöyle bir durum var arkadaşlar orjinal jantlarla 3000 devirde 5 nci vites 130km/h gördüklerini söylüyorlar bu değer bende aynı devirde 125km/h olarak gözüküyor.) Bu artı ve eksileri bilmem lazım siz ne diyosunuz bu işe?? Geçsekmi orjinale ne yapsak :soru:

mrtsnr
15-01-2013, 10:29
Jant-Lastik devri değiştirmez, sadece orjinal ile şuan takılanlar arasında çap farkı oluşursa, kadran hatalı ölçer.

Yol tutuş geniş tabanda daha iyidir, lastik daha çok yere basar.
Güç konusunda da, biraz gerileme yaşatır büyük ebatta jant. Ağırlığı ve çevireceği çap daha uzun olduğu için.

Kullandığında değişim gösterebilir, ama bunu hiç hissetmeyebilirsinde, örneğin ben 16-dan 18e geçtiğimde farkı hissetmedim, ilk kalkışta biraz hissettiriyo, birde son hızda, onun dışında öyle fark hissetmedim ben.

Video'da da cidden çok fark yaratılmış, bu nedenle pboxla ölçüm yapıcam 1 aya kadar. 16 jantlı bi golf160 bulursam, onunla da değer alıcam :)

tuncayakyz
15-01-2013, 12:14
yani orjinal herzaman orjinaldir mi diyosun?

mrtsnr
15-01-2013, 14:19
yani orjinal herzaman orjinaldir mi diyosun?

Görüntü değil, performans istenirse her zaman düşük ebatta jant iyidir. :)

Ama görüntü istenirse büyük jant daha iyidir. Tabi yol tutuşta büyük jantta daha iyi olur, lastik tabanı genişlediği için.

Benim için önemli olan sadece performans olmadığı için, 18 jant kullanıyorum. Sadece performans olsa ultra hafif bir 16 serisi alırım :) Ki 16 jant varken yüksek hızda 18interlagoslu roccoların önüne geçiyordum. Şimdi 18 taktım, belki arkalarına bile düşerim yani :)

emrekuzdere
15-01-2013, 14:47
Hocam zaten sizin şuan ki lastikleriniz orjinal lastiklerinizde %1.37 daha geniş. Daha büyük jant demek genellikle daha ağır olduğu için düşük performans ve çok yakıt demek oluyor. Ayriyetten firmaların ürettiği oem jantlar çoğu sonradan takılan jantlardan daha hafif olduğu için, orjinal iyidir ;)

Anıl Ercan
15-01-2013, 17:59
En ideal degerler

15 jantta : 195-65-15
16 Jantta : 205-55-16
17 Jantta: 225-45-17
18 Jantta : 225-40-18

tuncayakyz
15-01-2013, 19:50
bir program vardı jant hesabı yapan hatırlayamıyorum ismini şimdi...

MaXiGörKy
16-01-2013, 06:07
bir program vardı jant hesabı yapan hatırlayamıyorum ismini şimdi...

http://www.jant.com.tr/jant-lastik-hesaplama.htm

tuncayakyz
16-01-2013, 10:05
teşekkürler görkemcimmm..

roo
10-03-2013, 18:14
bende uzun süre 220t kullandım SUE58 plakalı araç.
Öncelikle orjinal ebat şanzıman oranlarına göre kadrana değer verir. teker çapı değişmez ise (çevre aynı kaldığı sürece) kadranda gördüğün değer değişmez.
Orjinalde konfor, yakıt ve şehiriçi performans önde tutulur.
Pist işinde, engebesiz yolda (çap aynı kalmak şartıyla) jant büyük yanak küçük olursa, esneme düşük yol tutuşu yüksek olur.
Orjinal ebatın 195/55R15 ile 205/40R17 arasında olan tek fark taban genişliğindeki 1cm. Onuda şöyle düşünebilirizki biz otomobilleri fabrikanın uygun gördüğünden daha limitlerde kullanıyoruz ayrıca otomobilindeki uygulamalar hızlanmanı arttırdığı gibi artık lastiklerinin tabanınında genişlemesi gerektiği anlamına gelir. 205/40R17 gayet uygundur.
Jant lastiğin toplam ağırlığı sonradan kullanacağınınki ile aynı olabilir? Ben çok 17jant gördüm lastikli hali 15ile aynı ağırlıkta. Bu şekilde olunca spindede bi olumsuzluk olmayacak yakıttada.
Yola tutunma olayıda bence şöyle 215 veya 225lere çıkmadan taze ve adını duyurmuş lastiklerle 195te de bu tutuşu yakalayabilirsin. yani 215 veya 225taban iyi olmak zorunda değil lastik kötü ise 255ide sararsın.