Orijinalini görmek için tıklayınız : Supercharger uygulaması & teknik bilgi
Supercharger uygulaması yapmaya karar verdim.Aracım karburatörlü s/c emişinden karburatörü bağlamayı düşünüyorum.Motorumun maksimum devri 6000d/dk. hacim 1998 cc 77 kw (105 hp 160 tork) 0.5 - 0.6 civarı bir boost düşünüyorum artık bu booostta motor bize ne verirse.
Araştırma yaptım aşağıdaki konuyu vs. okudum ;
http://www.techturkey.com/forum/makaleler-amp-teknik-bilgiler/56778-supercharger-ve-kasnak-secimi.html
Ancak formüllerle aram iyi olmadığı için ne kapasitede bir s/c kullanmam gerektiğini kestiremedim.AISIN AMR 500 diye bir s/c var bu benim işimi görürmü sizce ? Ebat olarak ne kadar küçük olursa montajda o kadar işimi kolaylaştırır ama s/c lerde ebat küçüldükçe kapasitede düşüyor sanırım ?
Supercharger konusunda bilgi ve tecrübesi olan arkadaşlardan yardım istiyorum.
bende eaton m90 var kapasite olarak baya büyük ben 1.8 motora takacaktım hemen herşeyi tamam ama ev ile ilgili sıkıntılarımdan dolayı proje askıda.. devam edip etmemek konusunda kararsızım.. yardımcı olacağım bişey olursa "bildiğim kadarıyla" destek olmaya çalışırım..
Teşekkür ederim aslında projeye başlamanın tam zamanı birbirimize yardımcı oluruz :) M90 1.8 motor için çok büyük değilmi boost ne düşünüyosun ? Ben şimdilik M45 de karar kıldım gibi görünüyor ama M62 te olabilir boost olarakta 0.5 - 0.6 bar düşünüyorum.
M62 derim ben boyut olarak, daha uygun olacağını düşünüyorum.
Bildiğim kadarıyla SC nin çevirebildiği max devir / aracın çevirebildiği max devire uygun olacak şekilde kasnak boyutunu hesaplarsanız SC nin over-rev yaşamasını engellersiniz bu sayede pek bir sıkıntı yaşayacağınızı zannetmiyorum :) tabi gerekli flow hesaplarından sonra :)
http://www.techturkey.com/forum/makaleler-amp-teknik-bilgiler/56778-supercharger-ve-kasnak-secimi.html
Okumanızda fayda var, yardımcı olabilecek bir konu..
Teşekkür ederim o konuyu okudum bu M62 sanırım mercedes lerde kullanılan s/c ?
Bu arada aşağıdaki fotoda yuvarlak içine aldığım bağlantı neden var görevi nedir ?
http://d1301.hizliresim.com/15/j/j0fz9.jpg
ben over rev olmaması için ve fiyat da uygun olduğu için m90 aldım komple kit olarak.. benim mantığım şuydu m90 büyük ama ben kasnak çapı ile uygun boostu ayarlarım diye düşünüyorum aklımdaki boost da0,5 yada 0,6 gibiydi.. hep -dı -di die konuşuyorum çünkü şu an devam etmeyi çok düşünmüyorum..
o resimde gödterdiğin şey by-pass valfinin boru girişi.. be işe yarıyo: emiş ile çalışan bi by-pass valfi var cupercharger dan hava girişi ile bastığı boost çıkışını arasına yerleştiriliyo emiş arttığında bağlı olduğu kelebeği açıyor.. emiş olmadığı zaman o by-pass ın bağlı olduğu kelebek kapalı duruyo bu yakıt ekonomisi ve performans için gerekli bi durum olduğunu okumuştum...
tabii senin durumunda karbüratör var setup nasıl olacak çok fikrim yok açıkcası..
ha bu arada m62 yanlış bilmiyosam 65 değil ve m90 arasında ebat farkı yok hemen hemen aynı..
Teşekkür ederim peki o by-pass valfi benimde koymam gerekiyormu ?
Sendeki M90 ı satmayı düşünürmüsün ? Gerçi ben gürcistandan almayı düşünüyordum fiyatları hakkında bir bilgim yok ancak orda özellikle mercedes çıkma parçaları zebil gidip alıp Türkiyeye getirme imkanımda var.Ama senden de bir fiyat isterim satmayı düşünüyorsan en azından aklımda olsun.
Ölçüsel olarak arada fazal bir fark yok evet ;
http://www.capa.com.au/pics/eaton_M62_drawing.gif
http://www.capa.com.au/pics/eaton_M90_drawing.gif
Karburatör ile s/c arası mesafe önemlimi ? Mesela 50 - 60 cm kadar mesafe olsa bir sorun olurmu acaba ? Özellikle ilk çalışma aında geç marş problemi yaşarmıyım ?
karbiratörde çalışma prensibi nasıl bilmiyorum ama çok bi problem olacağını düşünmüyorum sonuçta sen marşa basınca krank da döndüğü için ve bu dönüş de SC ı döndürmeye başlayacağı için sana gerekli olan hava her halikarda gelecektir..
benim elimde şu an eaton m90, intercooler, gaz kelebeği, bypass valfi (üzerinde biraz değişiklik yapmak zorunda kalsak da çalışıyo) ve bi adet üzerinde "süpercharger" yazan alimiinyum döküm boru (bu boru çok ciks duruyo :) ) var.. tam set yanii..hepsini vereceğim fiyatı pm atıyım sana..
haa bide snout (burun kısmı) önemli eatonlarda bi kaç adet snout var.. kimisinde uzun kmisinde kısa.. kabut altında yerleştirmeyi düşündüğün yer önemli bu snout ona göre bişey olmalı...
PM i cevapladım.Güzel bilgiler verdin teşekkür ederim snout meselesini araştırıyorum şimdi.
Bu snout denilen şeyin aynı zamanda sağa yakın olanı yada sola yakın olanıda varmı ? Yoksa sadece uzunluğa göremi çeşitleri ?
o snout kısmının tek görevi gövdenin hemen başlangıcındaki 3 tane dişli var onun birini dönderen mil diğer ucunda kasnağa bağlı.. yani krank SC daki kasnağı çevirdikçe kasnak dönüyo ve snout kısmının içinden arkaya doğru giden mil de döerek SC içindeki rotor ları dönderiyo... benim aldığım SC da uzun olduğu için ben snout kısmını 6,5 cm küçülttüm ancak öyle sığdırdım ve çalıştırdım..
sağa sola yakın olanı var mı sorusunu unuttum cevaplamayı.. bildiğim kadarıyla o tek taraflı çünkü milin gelip dönderdiği dişlide girip çevirdiği yuva var o snout kısmını dönderip takma şansın yok ancak o dişlilerin yerini de değiştirirsen ki teknik olarak mümkün gibi gözüküyo sağda olan snoutu sola ya da tam tersini yapabilirsin gibi ancak ele alıp incelemek lazım... ama niye yer değiştirmeyi düşündün onu anlayamadım..
Aklımda farklı bir konum şekli daha var belki o şekilde yaparım diye sordum.Motor araca swap olduğu için sağda solda çok ta müsait yer yok karburatörün gaz teli sistemide ayrıca sorun ama öyle yada böyle bir şekile girecek tabiki.
Bu bypass valf ı Türkiyede bulmak mümkünmü ayrıca ayarı vs. bişeyi varmı bunun yoksa direk tak çalışsın şekildemi ?
bi çok arabada kullanılan by pass var ancak genellikle turbo lara göre dizayn edilmiş.. benim sistemde açığ kapattığı kelebekle birlikte sadece bypass valfi almak istrsen bu kelebek kısmı çok büyük bi ihtimalle gelmeyecektir..
ikinci bi mevzuu da SC ı motora sabitlemen lazım yani motor haricinde bi yere sabitlersen motordaki kasılmalar ufak hareketler filan motordan farklı yere konumlandırılarak kayışla çevrilen sistemde esneme mümkün olmayacağı için sıkıntılar çıkaracaktır..
Bu arada m45 serisinin farklı kasa tiplerimi var ? Mesela Eaton M45 diye arattığımda genel olarak aşağıdaki çıkıyor ;
http://d1301.hizliresim.com/15/k/j1877.jpg
http://d1301.hizliresim.com/15/k/j187p.jpg
Ama buda M45 diye geçiyor ama arka kısımlar farklı ;
http://c1301.hizliresim.com/15/k/j18d0.jpg
http://c1301.hizliresim.com/15/k/j18ct.jpg
İkinci fotodakinin aynısını sahibinden de "mercedes kompresörü" diye satılırken görmüştüm acaba eatonun mercedes için ürettiği özel M45 seri olabilirmi ?
Mercedesteki M45 ile Minideki arasında jenerasyon farkı olması lazım yıldan dolayı..
Hangi modellerde ne kullanıldığına dair bilgiler. Eaton SC modelleri için;
Eaton supercharger data (http://victorylibrary.com/supercharger/super-eaton-data.htm)
Bu bilgiler iyi oldu teşekkürler peki bu jenerasyon farkı nedir ?
Ayrıca listeye göre M45 hem mini de (1.6 lt.) kullanılıyor hemde C320 (3.2 lt.) de kullanılmış bu nasıl oluyor ?
generasyon farkı şöyle uzun yıllardan beri kullanılan bişey olduğu için üzerinde çalışmalar sürüyo bendeki SC 80lerin sonu 90 ların başı gibi üretilen 3. jenerasyon ve şu an yanlış bilmiyosam 5. jenerasyon olması lazım.. verimlilikle alakalı bişey..
Bu bilgiler iyi oldu teşekkürler peki bu jenerasyon farkı nedir ?
Ayrıca listeye göre M45 hem mini de (1.6 lt.) kullanılıyor hemde C320 (3.2 lt.) de kullanılmış bu nasıl oluyor ?
bilgi hatalı olabilir, 3.2 lt de basınç oluşturmaya yetmiyor m45 in debisi (maksimum 14000 devirde scharger ı döndürürsek bile!)
s/c yi gürcistandan mercedes yedek parça olarak alacağım gürcistanda mercedes ve yedek parçaları üç kuruşa zebil ama bunun için m45 hangi modelde kullanılıyor bilmem lazım.
bilgi hatalı olabilir, 3.2 lt de basınç oluşturmaya yetmiyor m45 in debisi (maksimum 14000 devirde scharger ı döndürürsek bile!)
Bilgi hatalı değil araştırdım aynı supercharger ı kullanıyorlar.
bilgi doğru şu linkten de kontrol edilebilir ancak:
Eaton supercharger data (http://victorylibrary.com/supercharger/super-eaton-data.htm)
iki şey göze çarpıyo C class C230 larda 2,3 motorlarda kullanılan m45 94-97 tarihleri arası ve C class C320 lerde 3,2 motor için kullanılam m45 2001-2004 model arası.. bence çok büyük bi ihtimalle bu m45 ler arasında generasyon farkı vardır.. uygulamaya da bakmak lazım intercoolar olan yada olmayan uygulamar biliyorum.. 3,2 motora takıldıysa eğer intercoolar olmadan olmaz zannımca..
Jenerasyon farkına göre ebat olarakta büyüyor sanırım M45 in ebat, ölçü olarak üç farklı çeşiti var.Aynı zamanda mercedeslerde kullanılan M45 mini lerdekinden ölçüsel olarak daha büyük.
valla linklerde m45 in hacminin değiştiği ile ilgili bir bilgi yok, ek olarak eaton ın sitesinede baktım, m45 1 tane öle farklı versiyonları olsa (rotor hacmi olarak farklı versiyon), mutlaka koyardı web sitesine
hem m45 in 14000 devirdeki debisi, 3.2 litre motor, 6500 devir döndüğünü düşünelim, basınca geçmeye yetmiyor nerdeyse..
bi gariplik var o linkteki listede
hem düşünüyorum da, c320 kompressor diye bir model var mı? c32 amg ler var sc li, ama c320 kompressör??
Peki M45 2.0 motor için uygunmudur ? Neticede extreme bir şey yapılmayacak stok motordan ne alabilirsek ? Kaldı ki devir çeviren bir motor da değil benimkisi 5800 d/dk. max. güç devri.
Peki M45 2.0 motor için uygunmudur ? Neticede extreme bir şey yapılmayacak stok motordan ne alabilirsek ? Kaldı ki devir çeviren bir motor da değil benimkisi 5800 d/dk. max. güç devri.
kaba hesap yapalım:
1. motor kaç devir?
2. std motor gücü nedir?
3. istenen motor gücü nedir?
bu soruların cevabına göre haritasına bakıp yorum yapalım..
Bu arada eaton modellerinin teknik detaylarını inceleyebileceğim bir link vs. varmı bildiğiniz ? Yani şu model maksimum şu devirde çalışır şu kadar hava üfler vs. şeklinde.M45 için XSI zaten değerleri vermiş ayrıca birde M62 nin değerlerini öğrenmek istiyorum.
http://www.techturkey.com/forum/makaleler-amp-teknik-bilgiler/56778-supercharger-ve-kasnak-secimi.html
Yukarıdaki linke göre motor hacmim 1998 cc maksimum güç devri 5800d/dk. ve istediğim basınç 9 psi bu durumda M45 benim için yeterli değil eğer hesaplamalarda bir hata yapmadıysam istediğim basıncı 19.324 d/dk da veriyor buda limitini aşıyor.
Peki bu supercharger ı 20.000 d/dk döndürsek ne olur ?
kaba hesap yapalım:
1. motor kaç devir?
2. std motor gücü nedir?
3. istenen motor gücü nedir?
bu soruların cevabına göre haritasına bakıp yorum yapalım..
Motorun maksimum güç devri 5800 d/dk (red line 6300 civarı) standart gücü 105 hp 160 tork istenilen güç te 140 - 150 hp.
Motorun maksimum güç devri 5800 d/dk (red line 6300 civarı) standart gücü 105 hp 160 tork istenilen güç te 140 - 150 hp.
2 litre motor, 6300 devir ise, kaba hesapla standart hava emiş debisi:
2 * (6300 / 2) = 6300 litre/dk = 6,3 m3 / dk = 378 m3/ saat
istenen gücü elde etmek için basınç seviyesini iki gücü oranlayarak bulalım:
150 / 105 = 1,4 bar (mutlak basınç yada 0,4 bar gösterge basıncı)
gerekli hava = 378 x 1,4 = 529 m3 / saat
bu hesap kabada olsa, bize yol göstermek adına yeterlidir.
haritalara bakarsak
m45:
http://imageshack.us/a/img689/1843/m45i.jpg
m62:
http://imageshack.us/a/img21/4903/m62o.jpg
bu motor, mevcut hali ile yani üst kapakta VE yi arttıracak modifikasyonlar yapmadıkça (örneğin emme manifoldu büyütmek, yüksek dereceli egzantrik kullanma, port polish) m45 yerine m62 daha iyi bir seçenek olarak duruyor.
Bu arada eaton modellerinin teknik detaylarını inceleyebileceğim bir link vs. varmı bildiğiniz ? Yani şu model maksimum şu devirde çalışır şu kadar hava üfler vs. şeklinde.M45 için XSI zaten değerleri vermiş ayrıca birde M62 nin değerlerini öğrenmek istiyorum.
http://www.techturkey.com/forum/makaleler-amp-teknik-bilgiler/56778-supercharger-ve-kasnak-secimi.html
Yukarıdaki linke göre motor hacmim 1998 cc maksimum güç devri 5800d/dk. ve istediğim basınç 9 psi bu durumda M45 benim için yeterli değil eğer hesaplamalarda bir hata yapmadıysam istediğim basıncı 19.324 d/dk da veriyor buda limitini aşıyor.
Peki bu supercharger ı 20.000 d/dk döndürsek ne olur ?
ekte, eaton modelleri için flow mapler var, göreceğin gibi 20 bin devir kabul edilebilir sınırların çok ötesinde..
Gen V Performance Maps (http://www.eaton.com/Eaton/ProductsServices/Automotive/RootsSuperchargers/GenVPerformanceMaps/index.htm)
Çok teşekkür ederim gayet açıklayıcı oldu bu :)
Bir sorum daha var s/c nin kendine has çıkan dişli sesini sevmiyorum youtube dan eaton M45 - 62 modellerine bakıyorum hepsi vızır vızır ötüyor ancak bu güne kadar hiçbir mercedes ten böyle bir ses duymadım belliki yapısal farklılık var nedir bu olay ?
M45 in çıkış portu büyütüldüğü takdirde hemen hemen M62 ile aynı kapasiteye geldiğini hatta M62 ile M45 in içindeki rotorların aynı olduğunu idda eden biri var aşağıdaki forumda ilk sayfada geçiyor diyalog (Steve Johnson) hatta foto eklemiş portlara dikkat çekmiş.
Eaton M62 confusion - Benzworld.org - Mercedes-Benz Discussion Forum (http://www.benzworld.org/forums/r170-slk-class/1431384-eaton-m62-confusion.html)
Siz ne dersiniz bu duruma ?
M45 in çıkış portu büyütüldüğü takdirde hemen hemen M62 ile aynı kapasiteye geldiğini hatta M62 ile M45 in içindeki rotorların aynı olduğunu idda eden biri var aşağıdaki forumda ilk sayfada geçiyor diyalog (Steve Johnson) hatta foto eklemiş portlara dikkat çekmiş.
Eaton M62 confusion - Benzworld.org - Mercedes-Benz Discussion Forum (http://www.benzworld.org/forums/r170-slk-class/1431384-eaton-m62-confusion.html)
Siz ne dersiniz bu duruma ?
m45 in rotoru m62 ile aynı ölçüde (sanırım çapı kastetmiş) fakat m62 rotoru kadar uzun değil demiş.
zaten bu tip kompresör vidalarının debisini belirleyen rotorların boyutlarıdır, m45 ile m62 farklı kapasitede ise (eaton öle diyor :)) aynı rotorlara sahip olmaları mümkün değil
Yanlış anlamışım teşekkürler :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.