PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Eğimin 100-200km/h ölçümlerine etkisi



RCkid
17-01-2013, 15:40
lise fiziğine dayanarak, eğimin ne kadar sürelere ne kadar etki edebileceğini
belirli varsayımlar yaparak kestirmeye çalıştım. kendi arabamın süresinden yola çıktım.
***hesaplamalarda yanlışlık olabilir, kesinliği hiçbir şekilde yoktur, kendimce basit şekilde modelleme yapmaya çalıştım

http://i45.tinypic.com/5nu32r.jpg

mechanic
17-01-2013, 15:48
katılmamak elde değil.

onursumer
17-01-2013, 15:50
teşekkurler

-3 ile +3 ortalama karşılaştırıldığında çok fark oluşmuyormuş aslında ama çok hızlı araçlarda zaten ufak rakamlar ıcın bile birçok uğraş gerekiyor

RCkid
17-01-2013, 19:20
özellikle düşük süre çıkaran araçlar yüzde olarak daha çok etkilenir

XSi
18-01-2013, 10:12
ölçüm aletlerinde eğime göre düzeltme yok mu acaba? ben hep vardır diye düşünmüştüm..

yoksa ölçümler adil olmaz gibi geliyor..

ahk
18-01-2013, 11:19
herkes yokuş aşşağı ölçtüğü için adil oluyor :)

%10-15 gibi fark çok önemli tabi hesaplamalar doğru ise. yani 16 saniye 100-200 diyen biri 18 saniye üstünde 100-200 yapmış oluyor.

RCkid
18-01-2013, 13:01
herkes yokuş aşşağı ölçtüğü için adil oluyor :)

%10-15 gibi fark çok önemli tabi hesaplamalar doğru ise. yani 16 saniye 100-200 diyen biri 18 saniye üstünde 100-200 yapmış oluyor.


degisim agirliga bagimli, sureyle pek baglantisi yok, baska bir 206 16sn kossa yine yaklasik 0.7 etkilenir hava direnci ve surtunmeler nedeniyle belki cok az daha fark olabilir

997TT
18-01-2013, 13:50
Burada yanlıs var,yanı +3 egımde 6,14 cıkan arac -3 egımde 5,44 degıl cokk daha dusuk cıkar.

B.Aktepe
18-01-2013, 14:00
http://www.drecu.com/driftbox/rckid/mustafa100-200.png

Bildiğim kadarı ile tablodaki 2. veri, [Korr.(s)] zaten eğime göre correction yapılmış süresi diye biliyorum yapılan koşunun.

RCkid
18-01-2013, 14:06
http://www.drecu.com/driftbox/rckid/mustafa100-200.png

Bildiðim kadarý ile tablodaki 2. veri, [Korr.(s)] zaten eðime göre correction yapýlmýþ süresi diye biliyorum yapýlan koþunun.

Korr. dikkate alinmiyor ama sanirim yapilan siralamada degil mi?
0 egime gore duzeltme degil mi o?


hesaplama yanlis olabilir, sadece fikir vermesi acisindan ve egim neden etkiliyor onu aciklayabilmrk icin, bir suru varsayim var zaten

997TT
18-01-2013, 14:08
Burak,bu 4 denemede cok ıstıkrarsız olmus...
Dogru ornek olmaz.
Yukarıda verılen ornek ıse kesınle tutarsız olucaktır.
Correction degerı ıse sanal hesaplıyor PBox.

B.Aktepe
18-01-2013, 14:11
Korr. dikkate alinmiyor ama sanirim yapilan siralamada degil mi?
0 egime gore duzeltme degil mi o?


hesaplama yanlis olabilir, sadece fikir vermesi acisindan ve egim neden etkiliyor onu aciklayabilmrk icin, bir suru varsayim var zaten


Sıralamada correction dikkate alınmıyor, fakat başka bir aracı kıstas alırken 2 aracında o tablodaki değerlerine bakmakta fayda var tabi. 0 eğime göre yapılan düzeltme daha doğru bana kalırsa.

Hesaplamayı incelemedim, doğru yanlış bir yorum yapamam.

B.Aktepe
18-01-2013, 14:13
Burak,bu 4 denemede cok ıstıkrarsız olmus...
Dogru ornek olmaz.
Yukarıda verılen ornek ıse kesınle tutarsız olucaktır.
Correction degerı ıse sanal hesaplıyor PBox.

Abi adım Bilal :)

Örnek aldığım deneme, Mustafa arkadaşımızın kendi yaptığı koşular. O yüzden onu örnek gösterdim.

B.Aktepe
18-01-2013, 14:18
http://www.drecu.com/driftbox/canberkevo/canberk837.png

Mesela bu örnekte, 1. ve 3. koşulardaki + - eğimler birbirine çok yakın. 0 derecedeki süresi de birebir aynı. Bu da bir örnek tabi.

XSi
18-01-2013, 14:27
http://www.drecu.com/driftbox/rckid/mustafa100-200.png

Bildiğim kadarı ile tablodaki 2. veri, [Korr.(s)] zaten eğime göre correction yapılmış süresi diye biliyorum yapılan koşunun.

peki araç ağırlığı bu ölçüm cihazına girilebiliyor mu?

B.Aktepe
18-01-2013, 14:29
peki araç ağırlığı bu ölçüm cihazına girilebiliyor mu?

Güç ölçümünde giriliyor. Ama 100-200 ölçümünde o veriyi kullanıyor mu bilmiyorum.

997TT
18-01-2013, 14:31
Bilal,kusuruma bakma :(
Agirlik kistas degil.

alp1903
18-01-2013, 14:40
Bilal abi son koydugun örnekte egim farkı olmasına ragmen Korr. neden aynı çıkmış ilginç.

B.Aktepe
18-01-2013, 14:43
Bilal abi son koydugun örnekte egim farkı olmasına ragmen Korr. neden aynı çıkmış ilginç.

Korr. yazan zaten yapılan süreyi 0 eğime göre düzeltilmiş hali.

alp1903
18-01-2013, 14:46
Tamam işte ama -2,19 ile 2,53 arasındada fark var 0 egimi baz alıyor ise eger. Makina'nin yaptıgı saglama mı yanlış oluyor?

B.Aktepe
18-01-2013, 14:48
Tamam işte ama -2,19 ile 2,53 arasındada fark var 0 egimi baz alıyor ise eger. Makina'nin yaptıgı saglama mı yanlış oluyor?

-2.19 eğimde kaç sn yapmış?
2.53 eğimde kaç sn yapmış?

İlk veri Zeit. eğimde yaptığı süreler.

2. veri Korr. yazan yapılan koşunun 0 eğime göre düzeltilmiş hali.

1.6 VTi
18-01-2013, 14:58
Ayrıca bence atlanılmaması gereken başka birşey de, her koşu(run) aynı değil. %100 aynı eğimde 2 koşu da farklılık gösterebilir(vites atış, o anki tutunma, lastik ısısı, debriyajın ısısı,...vs vs).

alp1903
18-01-2013, 15:17
-2.19 eğimde kaç sn yapmış?
2.53 eğimde kaç sn yapmış?

İlk veri Zeit. eğimde yaptığı süreler.

2. veri Korr. yazan yapılan koşunun 0 eğime göre düzeltilmiş hali.

Ben kendimi yanlış anlattım galiba abi kusura bakma,

"-2.19 eğimde 8.3sn , 2.53 eğimde 9.7sn bunları sıfıra göre düzelttiginde aynı süreleri bulmuş cihaz. Bende diyorumki -2.19 ile +2.19 egim arasındakilerin aynı olması gerekmez mi? +2.53teki süre nin sıfırdaki süresi daha farklı olmaz mı?

Şimdi anlatılmışımdır kendimi umarım. :o

baser
18-01-2013, 15:24
eğim tek faktör değil süre için. tork, ağırlık oldukça belirleyici. düşük torklu araçlarda eğim ve ağırlık çok etki ederken, yüksek tork sahibi araçlar eğimden ve ağırlıktan nispeten daha az etkilenir.

B.Aktepe
18-01-2013, 15:35
Ben kendimi yanlış anlattım galiba abi kusura bakma,

"-2.19 eğimde 8.3sn , 2.53 eğimde 9.7sn bunları sıfıra göre düzelttiginde aynı süreleri bulmuş cihaz. Bende diyorumki -2.19 ile +2.19 egim arasındakilerin aynı olması gerekmez mi? +2.53teki süre nin sıfırdaki süresi daha farklı olmaz mı?

Şimdi anlatılmışımdır kendimi umarım. :o

vites geçiş hızları, aracın o anki kondisyonu gibi bir sürü etken daha var. yaklaşık bir değer saptıyor cihaz zaten. tek bir veri ile kesin sonuç elde edemeyiz. Ortalama almak doğrusu.

Alper_
18-01-2013, 16:32
birde her yol aynı değil..örneğin, +3 eğim olan bir yolda araba daha rahat hızlanıp gidebiliyor..bazı - yollarda ise araç tutularak gidebiliyor..veya düz yolda da aynısı olabiliyor..sanırım manyetik bir alana denk geliyoruz..örnek veriyorum + - bilmiyorum, bilmeden yazıyorum, manyetik alan - olunca arabamız zor hızlanıyor, + olunca çok daha rahat hızlanıyor..