PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Şanzıman yağı kalınlık durumu



Ufuk
23-01-2013, 17:45
Şanzıman yağını değiştireceğim.Duyduğum kadarıyla en iyi marka mobil 1 imiş.
Aracım 1.6 benzinli manuel c-max.Hiçbir uygulama yok komple stock.
Aracıma en iyi marka yağı almak istiyorum.Mobil 1 doğru seçim midir ?
75-80 yada 75-90 tercih etmem gerekiyormuş sanırım.Hangisi daha uygun olur ?

ep80 nedir ? yağın türümü ? yağın bir özelliğimi ? Buna dikkat etmem gerekir mi ?

Teşekkürler.

Osman Bahadır
23-01-2013, 19:28
Öncelikle Ford'da şanzıman yağı değişimi öngörülmüyor. Ama herhangi bir şekilde eksilmiş veya şanzıman inmişse Ford'un kendi şanzıman yağı var. Tam sentetik 75w90.

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQaLeYSDnI0T1yCH7LMWCHAF8WHCvmAg i9qae6P4qxQkR4jot8ZEA

Ford oem şanzıman yağı bulamazsan yine aynı viskoziteye sahip castrol syntrans tam sentetik 75w90 var. Hatta son dönemde Ford artık kendi ambalajında üretim yapmıyor, castrol'ün ürününü kullanıyor.

Bu arada boşaltma alt tapasını bulamayacak olursan, ki genelde usta ford ustası değilse bulamaz; geri vites müşürünü söküp oradan boşaltıyorsun.


Ekleme;

EP80 castrol'ün mineral bazlı tek viskoziteli (80w) yağıdır. Türkiye şartlarında binek araçlar için uygun değil.

Kadyr
23-01-2013, 19:31
osman abi bende sorayım seni bulmuşken. bizim passat içinde değiştirmeyin diyolar doğrumudur?

Osman Bahadır
23-01-2013, 19:37
osman abi bende sorayım seni bulmuşken. bizim passat içinde değiştirmeyin diyolar doğrumudur?

Manuel şanzıman yağları genelde ömürlüktür. Sebebine gelince; bu yağlar ne fren hidroliği gibi su tutarlar, ne motor yağı gibi kurum, deposit, yanma görürler, ne de otomatik şanzıman yağı gibi aşırı ısıya maruz kalırlar. Bu yüzden dayanımları yüksektir. Genelde üreticiler değişim öngörmez. Ama debriyaj değişiminde şanzıman inmişse veya şanzıman bir şekilde açılmışsa o zaman zaten eksilecek, boşaltılacaktır. Yenisiyle doldurulur.

Eğer şanzıman içinde fabrika dolumu yağ varsa, arabanın da yaşı çok büyük değilse, seviye de tamamsa bence değiştirmeye gerek yoktur. Ama ikinci el araç almışsanız, şanzımana daha önce ne yağ konmuş bilmiyorsanız, soğukken geçişlerde sorun yaşıyorsanız tam sentetik uygun viskoziteli bir yağla değiştirmekte fayda var.

Ufuk
24-01-2013, 06:28
Osman abi senin cevap vereceğini bilerek açmıştım konuyu.Çok teşekkür ederim.2-3 defa geriye geçerken cırtlamalar başladı.Giderken durup geriye takınca (cadde üstünde hızlı park etme durumları) geri vitese geçmek istemiyor.Senkromeçden olabilir.Araba 8 yaşında olunca baskıyıda değiştireyim diyorum.Aslında km düşük 41.000'de henüz.Ama yaşı geldi,yorgunluk varıdr. triger,fren tertibatı,şanzıman,yürüyen vs komple detaylı bir bakıma girmeyi planlıyorum.Şanzıman yağını değiştirme isteğimde vites geçişleri eskiye göre daha zorlaştı eskiden pamuk gibi lak diye girerdi.Şimdi biraz daha şanzımanın içini hissettiriyor vites topuzunu tuttuğumda belkide yağdandır diye değiştireceğim.
Bu arada fren hidroliği olarak ne önerirsin abi ? Fiyatı önemli değil.En kalitelisi en düzgünü hangisi ?

VWci
24-01-2013, 07:09
Subaru'da 75000 km bir hem şanzıman hem de diferansiyel yağı değişiyor. VW ise ömürlük diyor. Firmaların farklı yaklaşımları mevcut.

Osman Bahadır
24-01-2013, 16:23
Osman abi senin cevap vereceğini bilerek açmıştım konuyu.Çok teşekkür ederim.2-3 defa geriye geçerken cırtlamalar başladı.Giderken durup geriye takınca (cadde üstünde hızlı park etme durumları) geri vitese geçmek istemiyor.Senkromeçden olabilir.Araba 8 yaşında olunca baskıyıda değiştireyim diyorum.Aslında km düşük 41.000'de henüz.Ama yaşı geldi,yorgunluk varıdr. triger,fren tertibatı,şanzıman,yürüyen vs komple detaylı bir bakıma girmeyi planlıyorum.Şanzıman yağını değiştirme isteğimde vites geçişleri eskiye göre daha zorlaştı eskiden pamuk gibi lak diye girerdi.Şimdi biraz daha şanzımanın içini hissettiriyor vites topuzunu tuttuğumda belkide yağdandır diye değiştireceğim.
Bu arada fren hidroliği olarak ne önerirsin abi ? Fiyatı önemli değil.En kalitelisi en düzgünü hangisi ?

Ben rahmetli benzinli c-max'ımın fabrika montaj baskı balatasını 160bin km'de değiştirmiştim. Ve karşıma en az 50bin km daha gidecek bir balata çıktı. Bu yüzden kaçırma, debriyaja bastığında ötme, bırakmama durumları yoksa boşuna debriyaja masraf etme.

Benzinli fordlarda, hatta birçok gerisi sonda olan araçlarda vites geriye hep zor geçer zaten. Bu senin aracına has bir sorun değil. Geçmediği durumda cırtlatma, zorlama, 1-2 veya 3-4 yap öyle tak. Veya debriyajdan ayağını çek, tekrar bas, geçecektir. Geri vites dişlisinin helisel olmamasından kaynaklanıyor bu durum. Yani debriyajı değiştirsen, yağı değiştirsen de düzelmeyecek bu durum. Hepsi denendi.

Triger değişimi için km dolmadıysa 5 yılı bekle. 5 yıl dolduysa ancak değişimi düşün. Ve orjinal parça kullanmayacaksa değiştirme daha iyi.

Fren hidroliği olarak dot4 kullanacaksın. FMY adıyla satılan Ford'un kendi fren hidroliği de var. Oldukça yaygın ve uygun fiyatlı. Ama daha orjinal birşey kullanayım dersen ATE, Ferodo(Mogul) kullanabilirsin.

Ufuk
24-01-2013, 16:43
Abi 21 mayıs 2013'de c-max le tanışmamızın üstünden 8 yıl geçmiş olacak. :)
Kaçırma,ötme falan yok.Trigerin yılı geldide geçti.Hiç açmıyım şanzıman mevzusunu,trigeri değiştireyim.
Abi bu arada sabırla bütün mesajlarıma cevap verdiğin için çok teşekkür ederim :)

levent
24-01-2013, 16:54
Subaru'da 75000 km bir hem şanzıman hem de diferansiyel yağı değişiyor. VW ise ömürlük diyor. Firmaların farklı yaklaşımları mevcut.

Toyota da 80000 km lik periyotlarda şanzıman yağı ve fren hidroliği mutlaka değiştirilsin diyor :)

Osman Bahadır
24-01-2013, 16:56
Subaru'da 75000 km bir hem şanzıman hem de diferansiyel yağı değişiyor. VW ise ömürlük diyor. Firmaların farklı yaklaşımları mevcut.


Toyota da 80000 km lik periyotlarda şanzıman yağı ve fren hidroliği mutlaka değiştirilsin diyor :)

Fren hidroliği tüm markalarda değişir. Çünkü su tutar. Bu standarttır. Ama şanzıman yağını genelde çekikgözlüler değiştiriyor.

kurtlukaya
13-04-2015, 13:54
yeni konu acmamak icin konuyu hortlatmak istedim , aracim 2006 lancer 110000 km de manuel vites araci 70000 de almistim o zamanki vites gecisi yumusakligiyla simdiki farkli , sanziman yagini degistirmek istiyorum , kullanici el kitabindada herhangi bilgi bulamadim , sanziman yagi olarak ne tavsiye edersiniz kalite olarak hangi marka daha kalitelidir , telefondan yazdim imla hatalari icin ozur dilerim , simdiden herkese tesekkur ederim

bymurat___61
13-04-2015, 17:37
yeni konu acmamak icin konuyu hortlatmak istedim , aracim 2006 lancer 110000 km de manuel vites araci 70000 de almistim o zamanki vites gecisi yumusakligiyla simdiki farkli , sanziman yagini degistirmek istiyorum , kullanici el kitabindada herhangi bilgi bulamadim , sanziman yagi olarak ne tavsiye edersiniz kalite olarak hangi marka daha kalitelidir , telefondan yazdim imla hatalari icin ozur dilerim , simdiden herkese tesekkur ederim

Bence servis deigişimi on goruyorsa. Kı honda goruyor japon kore tarzı aracların sanzıman yagı cok spesifik bir deger vermıyeyım. Honda inin manuel transmissionlarına 80.000 km degişimi on goruyor. BU yagıda kesınlıkle servisten mitsubishi ambalajında alıp degiştireceksenız degiştirin. Yoksa içindekı oem yagın kalsın daha ıyyı. Ama gıttınız servise cıkardı sıze castrol yada mobıl kutusunda su su vizkoziteli yag diyelim. Bu duurmda bu yagı dısardan temın edıp kullanmanız daha ekonomık olacaktır.

acn90
27-11-2017, 18:33
konuyu hortlattım kusura bakayın topic kirliliği olmasın :)

98 model mazda minibüs için hangi şanzıman-diferansiyel yağının kullanmam gerekir daha önce hiç değiştirilmemiş, sanayide gerek yok kontrol edelim diyeceklerini bildigim için yağı alıp gitmek istiyorum Mobilube 1 SHC 75W-90 doğru tercih olurmu ?