PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Prelude 2.2 VTI Hararet sorunu



Sadrive
28-01-2013, 21:18
Kar yağdığında sıcaklığın eksilere düştüğü günlerde aracı çalıştırdığım anda kendiliğinden gaz vermeye başladı (gaz verip çekme şeklinde).Aracı yeni aldığım için antifriz olup olmadığını bilmiyordum ve soğutma sıvısı tahliye deposu olmadığından kontrol edememiştim,kar yağdığı gün de şehir dışında olmam dolayısıyla anca geldiğimde ilgilenebildim.2-3 km yol yapıp benzinlikten antifriz doldurmak için yola çıktığımda hararet hızla artmaya başladı.Antifrizi eklemek için radyatör kapağını açtığımda da baya su kaynatmıştı,su ve antifrizi ekledim bir süre sorunsuz şekilde çalıştı araba 2 gün sonra yeniden hararet yükselmeye başladı ve aşırı derecede su eksiltmişti.Hararet göstergesi hızla yükseliyordu su eklememe rağmen 1-2 km yapmama izin vermiyor bende hemen stop edip biraz soğumasını beklemek zorunda kalıyordum.Devirdaim açmadığından şüphelendim sonra otoparkta aracın yerini değiştirdiğimde kısa süreli ama sık yağ damlattığını sonra stop edince damlatmanın sona erdiğini farkettim.2 Haftadır araç aynı şekilde yatıyor ben iş dolayısıyla şehirdışındaydım yeni geldim ama aklımın bi kenarında hep büyük bi sorun olup olmadığı dönüp duruyor.Az önce tekrar marşa bastım ilk marşta aldı sorunsuz şekilde fakat 1-2 dk çalıştıktan sonra tekleyerek stop etti ve bir daha çalışmadı.Zaten bozuk olan moralimi iyice perçinledi bu.Bloğun arka tarafında kalorifer hortumunun çıktığı yerden su damlattığını farkettim,bu arada olayların başladığı günden beri kalorifer hiç ısıtmıyor.Takdir edersiniz ki hangi ustayla konuşsam ''kapalı kutu açmadan bilemeyiz'' diyor/diyecek ve kapak açılınca da en kötü conta değişecek,kaçının dürüstlüğüne güvenilir o da tartışılır.Aranızda daha önce buna benzer bir problem yaşamış ya da saydığım işaretlerden teori çıkartabilecek tecrübeli arkadaşlarım varsa düşüncelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.Araçta LPG sistemi mevcut bu arada..

Osman Bahadır
28-01-2013, 21:29
Aracının su seviyesine bak.

LPG regülatörü su bağlantılarına bak. Bağlantılardan herhangi bir kaçırma var mı diye...

Yağ seviyesine bak. Yağın nereden damladığını tespit et.

Yağda köpürme, çamurlaşma var mı, kapaktan kontrol et.

Suya karışan yağ var mı, su taşırma kabından veya radyatör kapağından kontrol et.

Arabanı mümkünse benzinde çalıştır, hatta mümkünse hiç çalıştırma, doğrudan ustana çek.

vs... böyle gider ihtimaller, tavsiyeler, gözlemler, teşhisler.

Kimse sana buradan deva olamaz, düzgün teşhis koyamaz. Ustana güvenmiyorsun, uzaktan senin anlatımına göre teşhis koyan adama nasıl güveneceksin?

Her tecrübe, her olay farklıdır. Doktorların "hastalık yoktur, hasta vardır" lafını çok severim. Başkasının yaşadığı tecrübe/arıza ile seninki benzer/aynı olmak zorunda değil. Çok kişiden fikir dinlemek, akıl almak bazen umduğundan veya ustanın sana çıkaracağından daha fazla masrafa sebep olabilir.

Aracının durumu belli. Varsa güvendiğin, yoksa tavsiye edilen, referans olunan bir ustaya veya servise çekip her türlü teşhisini, onarımını yaptırman lazım.

Sadrive
28-01-2013, 21:35
Öncelikle zaman ayırıp yorumladığınız için teşekkür ederim.Haklısınız tabi ki teorideki gibi olmuyor bu işler ama zamansızlık büyük problem benim için şu aralar.Söylediğiniz testleri hemen gerçekleştireceğim tekrar teşekkürler.

kRo_bOy
28-01-2013, 22:22
ne tarafta oturuyosan yazarsan istanbuldaki arkadaşlar güvenilir servisleri söler yardımcı olurlar
zaten osman usta sölemiş gerekenleri conta bile yakmış olsa çalışması gerekir arabanın hiç çalışmıyor diyorsun bence sorun biraz önemli güvenilir bi yere çektir arabanı daha büyük zarar vermeden
bende de var prelude 1 ay geçti alalı bakımları düzgün olduğu sürece çok sorun çıkaran motorlar deildir

Sadrive
28-01-2013, 22:52
Beylikdüzü'ndeyim buralara yakın usta tavsiyeleriniz varsa alabilirim.Sorunu yaşadığım günden beri sorunsuz çalışıyordu bugün tekleyerek stop etti ve bir daha çalışmadı aklıma kötü kötü şeyler geliyor.Birde h22'nin bloğu döküm mü alüminyum mu biliyor musunuz?

Tranquillity
28-01-2013, 23:17
Su donunca genleşir usta, bu da ince motor bloğunun çatlamasına neden olur dikkat etmek gerek.

Sadrive
29-01-2013, 00:03
En korkutan ihtimal o zaten dostum.

kRo_bOy
29-01-2013, 08:04
Su donunca genleşir usta, bu da ince motor bloğunun çatlamasına neden olur dikkat etmek gerek.
benimde aklıma gelmedi deil de iyi şeyler düşünmek istedim

vtecturbo
29-01-2013, 17:24
hıc kendın bulmaya calısma problemı.zaten anlattıgına gore araban hararet yapmıs artık.bldıgın veya onerılen bı ustaya gotur arabanı. once su ve yag kacaklarını tespıt ettrıp kacak sorununu coz.sora genlesme tankı uydur arabana. orjınalını bulman zor.genlesme tankı olmadan araban devamlı su eksıltır. kacak problemını hallettıkten sora tekrar aracı deneyın bakalım hararet yapacak mı.eger yparsa kapak sokulecek ve kapagın durumuna bakılacak eger kapakta prblem yoksa kapagı ve blok yuzeyını cok ınce zımpara ve benzınle beraberuzun suren bı ıslemle zımparalasın ustan.taslatmanı tavsıye etmem aslatsan bıle mutlaka soledıgım sekılde zımparalattır yoksa bı ıse yaramıyor.ben 3 defa kapak sokup cnta degıstırdım bu yzden.bu ısemler olurken de arp kapak saplaması ve sce copper conta sıparısı ver ve kapagını topla sora yola devam ben bole yaptım sıkıntım kalmadı.

Sadrive
01-02-2013, 00:45
Çok teşekkür ederim hocam harfiyen uygulamaya çalışıcam ayrıca özelden de ulaşırım size.

Sadrive
01-02-2013, 18:23
Birkaç gündür çalışmayan araç bugün ilk marşta saat gibi çalıştı gayet sorunsuz bir şekilde hararet dahi yükseltmeden servise kadar gittim.Eklediğim su devirdaimden aşırı miktarda dışarı atılıyor şu an için tek sorun bu ama ben herşeyine bakılmasını istedim sanırım tahmin ettiğimden ucuz atlatıcam.