PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : %30 yerine %70 verim alan motor, RTU pseudo adyabatik motor



mechanic
03-02-2013, 20:33
RTU | discover progress (http://rtugroup.com/animation)
firmanın sitesi (http://rtugroup.com/)
gösterimde olan videosu
vVnM8z1nX4k

şimdi,
bilgilerimizi burda toplayalım ve inceleylim,
nascar da olduğu gibi radyatör yok , onlar gibi ethanol veya aşırı su mu basyorlar motora ben bunu düşündüm ilk olarak,

sübaplar seramik,
çalışma grafiğini yani giriş, sıkıştırma, yanma sıcaklıkları grafikte aşşağı çekilmiş,

sıkıştırma arttırılmış yanılmıyorsam 2.8 bar

özellikler şöyle

AUDI TT RS: 250 kW (336 HP) 450 Nm 9 L/100 km
RTU eFone 598 kW (814 HP) 1.000 Nm 5,3 L/100 km

Water Cooling System Radiatorless Water System
Exhaust Gas Temp. over 1000 °C Exhaust Gas Temp. 351 °C



20°C/-4°F - intake temperature
590°C/1090°F - exhaust temperature
70% - RTU efficiency

erdem325
03-02-2013, 20:46
Bende bakindim epey ama bisey bulamadim.. kafayi kirdirtti bana bu adamlar, deli gibi merak ediyorumo gucun daha dogrusu o verimin nerden geldigini.......

civelek
03-02-2013, 20:48
Bende bakindim epey ama bisey bulamadim.. kafayi kirdirtti bana bu adamlar, deli gibi merak ediyorumo gucun daha dogrusu o verimin nerden geldigini.......

:icon_tup::icon_tup:

Sert@ç
03-02-2013, 20:56
Linkdeki motor 2.0 tfsi yani 2.5 tfsi verimlilik olarak %70den fazla diyebiliriz
Merak ettiğim -20 derece nasıl intake hava alıyor ?

İbrahim Erdem
03-02-2013, 20:58
adiabatic yani bu motor blok dışına hiç ya da çok az mı ısı transferi yapıyor 1. yasadaki q-w deki q sıfır gibi bişey o zaman.

mechanic
03-02-2013, 20:59
Linkdeki motor 2.0 tfsi yani 2.5 tfsi verimlilik olarak %70den fazla diyebiliriz
Merak ettiğim -20 derece nasıl intake hava alıyor ?

hocam %70 verimle çalışan bir otto çevrim motor henüz yok. yukardaki iddia dışında. verimliliği nasıl yorumladığını söyler misin?

mechanic
03-02-2013, 21:10
adiabatic yani bu motor blok dışına hiç ya da çok az mı ısı transferi yapıyor 1. yasadaki q-w deki q sıfır gibi bişey o zaman.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/22/Carnot_heat_engine_2.svg/800px-Carnot_heat_engine_2.svg.png

buradaki th ve tc düşürülmüş ve kaybedilen ısı azaltılmış, çevrimin grafiğini aşşağı çekmişler benim anladığım:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6d/Otto2.png

yani yukardaki grafiğin 1 noktasınaı aşşağı çekmek gibi diğer noktalrla beraber?

dj_batukaan
03-02-2013, 21:11
herşey bi yanada adamların video su bile sanat eseri olmuş :)

Sert@ç
03-02-2013, 21:21
hocam %70 verimle çalışan bir otto çevrim motor henüz yok. yukardaki iddia dışında. verimliliği nasıl yorumladığını söyler misin?

Demek istediğim konunun başında verdiğiniz rtu firmasının linkindeki motor 2.0 tfsi hatta 2 000 cm3 Capacity yazıyor ve 10 litreden 8.5 litreye düşmüş tüketimi
Ancak 2.5 tfsi motorun 5.3 litreye düşmüş yani verimlilik %70den fazla

Ama bu testleri yollarda yapmadıkları sürece herşey havada kalır

erdem325
03-02-2013, 21:38
O emmenin ustune taktiklari izgarali falan bi kapak var, ona dikkat edince yan tarafinda da bi giris var.. bence bu adamlar alkol malkol bisey basiyolar emmeye, baska turlu 20 derece intake isisi ne demek yaw :)
Egt de dibi gormus zaten, 350 lerde falan o da.. e radyatörde yok.. alkol var bence isin icinde.

Sert@ç
03-02-2013, 21:51
Intake ısısı 20 değil yav -20

fatihcakin
03-02-2013, 21:58
-20 ise, demek ki bir cinlik var :D

mechanic
04-02-2013, 09:29
-20 ise, demek ki bir cinlik var :D

işte o cinliği arıyoruz zaten , tahmini olan? alkol zaten ethanol methanol vs.. alkole kadar yolu var hepsi türevi...
sadece bunu basarak mı oluyor?

BlackEmperor
04-02-2013, 10:55
20 derece= -4 fahrenait beyler dikkatli bakın :) -20 derece felan değil

melih
04-02-2013, 11:10
o değilde adamlarda yok yok ekipman olarak ...

Sert@ç
04-02-2013, 12:11
20 derece= -4 fahrenait beyler dikkatli bakın :) -20 derece felan değil

RTU | discover progress (http://rtugroup.com/animation)
Solda stock vs rtu var engine intake -20 diyor standarti 45 dereceyken

VtecDream
04-02-2013, 16:39
emme manifoldunun klimada kullanılan gazla soğutulup motora o şekilde soğutulmuş hava çekiliyor diye okudum bu videonun birde yorumlara açık olan videosu var orda öyle yazıyordu ama şimdi bulamadım silinmiş sanırım.

Yiğit Ş.
04-02-2013, 16:41
okadar havayı hızlı soğutabilir mi klima ?

coolvtec
04-02-2013, 17:34
sırf emme ısısının soğutulması ile bu kadar verimlilik olur mu yaw?

TaGo
04-02-2013, 18:17
Nos basarak dahi mümkün değil. Ayrıca kanıtlanamamış hiçbirşey üzerine bu derece düşünmeyin bence.

alihan_27
04-02-2013, 19:23
0.8 bar olan turbo basıncını, 2.8 bara çıkartmış olmalarına rağmen emme hava giriş sıcaklığı düşürülmüş.
Katalizatör yok. Ve videoda lcd ekranlardan birinde CO:0 CO2:0 olarak görülüyor.

Yukardakileri toplayınca aklıma gelen tek şey, yakıt olarak hidrojen kullanılmış olabilirmi?

Y.Emre
04-02-2013, 21:47
Edit: fena saçmalamışım :D

mehmetRS
05-02-2013, 12:06
videoda bazı bölümlerde piksel sansur var.. ne iş? yani portların oralara felan adamlar sansur koymuslar resmen.. özel bir sebebi olabilirmi?

Y.Emre
05-02-2013, 12:08
videoda bazı bölümlerde piksel sansur var.. ne iş? yani portların oralara felan adamlar sansur koymuslar resmen.. özel bir sebebi olabilirmi?

yaptıkları 'mühendisliği' gizlemek. Adamlar patent vs almışlar. Yaptıklarının hemen keşfedilmesini istemiyorlar haliyle.

delsolemrah
05-02-2013, 12:10
benim düşüncem çektiği havayı - dercelerde ve yakıtda benzinden daha kaiteli yakıt kulanmışlar ama yuzde 70 verim buyuk bir olay

Y.Emre
05-02-2013, 12:54
yakıt kalitesi o derece ciddi bi verim artışı sağlayamaz otto çevriminde. bence kapak ve gömlekler de ciddi bir iş var.

bLackModeL
05-02-2013, 13:27
adamlar kendı adlarına ust kapak yapmıslar kı kafa yormasınlar ne yaptıgımız dıye yaptıracaz bınecez ksıaca :D

VtecDream
05-02-2013, 17:04
klima gazı kullanılıyor keşke yorum kalsaydı... ama bende zannetmiyorum çünki okadar düşük bardaki havayı zor soğutuyor okadar basınçlı havayı nasıl soğutacak daha etkili bir madde lazım direk emişin şeklini değiştirerek imkansız gibi geliyor o sıcaklıklar kimya mühendisi arkadaşıma sordum nitrojenle yapılabilinir ancak dedi ama oda yanıcı yani daha farklı şeylere neden olabilir :) bu videoyu izlediğimden beri kafa yoruyorum araştırıyorum :D

sansar34
05-02-2013, 19:06
suana kadar bılındık en yanıcı malzeme sıvı hıdrojen dıye bılıyorum belkıde yanlıs bılıyorumdur ama sıvı hıdrojenı elde edebılmek ıcın gaz -80 derece yada suyu -80 dereceye kadar ındırmek gerekıyor o helde elde edılebılıyor yada elektrolız yontemıyle yanı eger ofsetlı krank kullanılmıssa dıye dusunursek %5 %10 verım elde edılıyodu bıldıgım kadarıyle yınede hesapta max verım %50 %60 fln olur dıye dusunuyorum he sogutma olarakda bence r12 gaz kullanılıyo olabılır dogada 250 yıl kadar kalan dıger ıkıncı bı gaz daha zararlı r134a ya gore ve daha uzun surelı sogukluk ve yogunluk saglayabılıyodu dıye hatırlıyorum tabı bunlar bı varsayım yada halk dılınde sallamasyonda olabılır :) :D vede anladıgım kadarıyla hep aynı gaz kullanılmıyo bloga vıdeoda radyator borusu baglıyo heralde oda komprasor gazının bulundugu tanka gıdıyo olabılır

mechanic
07-02-2013, 10:26
Az kaldı fake diyecem...

senna
07-02-2013, 10:46
tam bakamadım yüzeysel baktım ama -20 dereceyi sıvı soğtuma ile sağlamış olabilirlermi? nitrojen vs gibi birşeyle cooler düzeneği yapıp soğutmuş olabilirlermi?


eve gidince bakıcam iyice

senna
07-02-2013, 10:50
Minor water flow is still used to equalise the hot and cold spots, inside the engine.


muhtemelen ciddi düşük sıcaklıklı bir madde kullanıyorlar ısıl şoku önlemek için su kullanıyorlar halen

sansar34
07-02-2013, 10:58
abı kac gundur dusunuyorum yok mu mantıklı bı acıklaması ? :D en sonunda gıdıp fızık prof. sorucam okulda :D

coder
07-02-2013, 11:32
Bence sadece emmeyi değil üst kapakta gördüğüme göre Kanallar vardı. Kanal yollarına hidrojen verip soğutuyor olamazlar mı?

berkay_aydin
07-02-2013, 11:40
buz dolaplarında kullanılan buz olamayan sistem gibi birşey olsa o kadar hızlı havayı soğutamaz dönüp dolaştırırsa aynı yerden soğutabilir ama başka birşey var gibi :)

coolvtec
07-02-2013, 11:49
sonuç olarak turbo arabada daha fazla güç almak sorun değil, yani atıyorum;

orjinali

0.5 bar, 200hp, tüketim 10lt,

olan bir aracı

1.2 bar, 400hp, tüketim 6lt

gibi birşey mi yapmış bu elemanlar?

coder
07-02-2013, 11:54
sonuç olarak turbo arabada daha fazla güç almak sorun değil, yani atıyorum;

orjinali

0.5 bar, 200hp, tüketim 10lt,

olan bir aracı

1.2 bar, 400hp, tüketim 6lt

gibi birşey mi yapmış bu elemanlar?

Takıldığımız konu basınç değil abi verim ve o soğutulan hava

sansar34
08-02-2013, 17:22
Takıldığımız konu basınç değil abi verim ve o soğutulan hava

+ yakıt sarfıyatı nasıl oluyo bn onuda cozemedım 8 kusurdu heralde 5 lt dusmus o nasıl oluyo kafam orada hala :)

AEAlmas
08-02-2013, 18:36
Bu adamlar a nasıl ulaşılabilir asıl konu bu :)

pocket_rocket
09-02-2013, 08:39
Arkadaşlar önceki mesajların hepsini okumadım daha önce yazılmışsa uyarın lütfen, nitrojen separatör membran var motorda. Bildiğiniz gibi havanın %75i nitrojen %21i oksijen. Nitrojeni ayırıp saf oksijen ile verimi arttırıp soğutmayı da saf nitrojenle sağlıyorlar muhtemelen... (Tabii bu kadar basit değil bu olay burada söylediğim kadar)

MCN21
09-02-2013, 09:00
baya sasırtıcı , birisi yaptırsında motoru söktürüp bakalım bitsin bu çile :D

Jam da Joker
09-02-2013, 09:39
sonuç olarak turbo arabada daha fazla güç almak sorun değil, yani atıyorum;

orjinali

0.5 bar, 200hp, tüketim 10lt,

olan bir aracı

1.2 bar, 400hp, tüketim 6lt

gibi birşey mi yapmış bu elemanlar?


Bu projeyi yapan adamin 1998 den beridir uzerinde calistigini okudum.. Aslinda modifiye firmasi gibi degil her otomobil fabrikasinin yapmak istedigini yaptigini iddaa ediyor. Motor urettigi beygiri sicakliklar yuzunden kaybediyor ve urettigi gucun %30 unu kullanabiliyoruz. Bu adam ise isiyi cok ciddi derecelerde dusurerek %70 oranlarinda ayni motordan guc alabildigini ve daha az yakit sarfettigini iddaa ediyor. Bu konuyu aslinda Bugatti Veyronun nationaldaki belgeselinde izlerken aslinda motorun 3000 beygire yakin gucu sicaklik dolayisi ile 1000 beygir olarak alabildiklerini duymustum. Fakat videodaki yorum yapanlar bu projenin yalan oldugunu yapan adaminda sahtekar oldugunu daha oncede bu gibi olaylarda adini gectigini falan yazmislar tam arastirip okumadim ama dogruysa guzel bir proje

GokhanRS
09-02-2013, 09:57
feyk proje ben inanmıyorum. inş gerçek çıkar bende mors olurum. ancak sanmıyorum.

sansar34
09-02-2013, 10:29
aslında gercek olma ıhtımalı yuksek tabı %70 olurmu orasını bılmem her yapılan ıste meyjana cıkan bı ısıl deger vardır bu ortam kosuluna ve maddenın parcacık yapısına gore degısebılıyor bunları ılk okul 7 sınıfta bıle gormustuk her yapılan ıste enerjı ve yanında ısı meydana cıkar dıye ee bu adamlar ısıyı 0 dercelere kadar ındrdıklerıne gore ılakı enerjı cıkısında daha fazla verım alınabılır :) bunu aslında kucuk 25 30cc motorlarda denemek lazım

Turbo1
09-02-2013, 10:43
bu olay dogru beyler:)

ısının önüne geçilirse %70i geçtim %90 verim bile alınabilir.
sıcaklıktan dolayı belli güç kayıpları yaşanıyor bu gerçek.
üst kapak ve siboplar işlemden geçiriliyor. kendi özel sistemleri monte ediliyor,

videoda motoru test ediyorlar

1850 rpm de : 800 + hp
100 km de 5.3 litre benzin tüketiyor.

adamlar ciddi oranda arge yapıyor.

sitelerinde örnek vermişler 1000 nm tork muazzam

COMMON CHARACTERISTIC

5-cylinder inline
2,5 liter Turbo
VW JETTA AUDI TT RS RTU eFone
125 kW (168 HP) 250 kW (336 HP) 598 kW (814 HP)
230 Nm 450 Nm 1.000 Nm
8,9 L/100 km 9 L/100 km 5,3 L/100 km
Water Cooling System Water Cooling System Radiatorless Water System
Exhaust Gas Temp. over 1000 °C Exhaust Gas Temp. over 1000 °C Exhaust Gas Temp. 351 °C
EU4/ULEV Emissions standard EU5 Emissions standard No catalityc converter needed

senna
09-02-2013, 10:46
Yaw isinin onune geciosunda mevcut cokan isiyi nasil kullanicaksin ? Yalitim vs nasil olacak? Elemanlar dayanabilecekmi kolay birsey degil bu

coolvtec
09-02-2013, 10:58
Bu projeyi yapan adamin 1998 den beridir uzerinde calistigini okudum.. Aslinda modifiye firmasi gibi degil her otomobil fabrikasinin yapmak istedigini yaptigini iddaa ediyor. Motor urettigi beygiri sicakliklar yuzunden kaybediyor ve urettigi gucun %30 unu kullanabiliyoruz. Bu adam ise isiyi cok ciddi derecelerde dusurerek %70 oranlarinda ayni motordan guc alabildigini ve daha az yakit sarfettigini iddaa ediyor. Bu konuyu aslinda Bugatti Veyronun nationaldaki belgeselinde izlerken aslinda motorun 3000 beygire yakin gucu sicaklik dolayisi ile 1000 beygir olarak alabildiklerini duymustum. Fakat videodaki yorum yapanlar bu projenin yalan oldugunu yapan adaminda sahtekar oldugunu daha oncede bu gibi olaylarda adini gectigini falan yazmislar tam arastirip okumadim ama dogruysa guzel bir proje

insan beyninin %10 onun kullanıyormuş gibi bir şey, anladım şimdi.

benim kaba çözümüm ise; nasıl eksozdan çıkan gazı kullanmışlar ve turbo teknolojisini geliştirmişler, ortaya çıkan o aşırı sıcaklığı da işe yarar bir şeylere dönüştürerek hem motor gücüne eklemek hem de belki soğumayı sağlamak...

biraz kaba oldu idare edin:)

dragon07
09-02-2013, 11:00
methanol etnahol alkol vs ne buldularsa basmıslar soğutma sıvısı yerine.draglardada böyle zaten

motor içi tüm parçalar degiştirilmiş ,bu beygirleri zaten alabilirler bu şekildede üstüne özel yakıt koyuyorlar.

200hplik makinalardanda 1000hp gibi rakamlar çıkıyor çok zor bişiy degil bana göre .

motor içi sıcaklık düşürmek istiyosan soğutma sistemini degiştirirsin vs NOS basarsın EGTen her türlü düşer yani bana imkansız gelmedi.

birde motor gücü bu verdigi tekere kaç vercek ben ona bakarım :)

senna
09-02-2013, 11:15
methanol etnahol alkol vs ne buldularsa basmıslar soğutma sıvısı yerine.draglardada böyle zaten

motor içi tüm parçalar degiştirilmiş ,bu beygirleri zaten alabilirler bu şekildede üstüne özel yakıt koyuyorlar.

200hplik makinalardanda 1000hp gibi rakamlar çıkıyor çok zor bişiy degil bana göre .

motor içi sıcaklık düşürmek istiyosan soğutma sistemini degiştirirsin vs NOS basarsın EGTen her türlü düşer yani bana imkansız gelmedi.

birde motor gücü bu verdigi tekere kaç vercek ben ona bakarım :)



-20 li derecelerkonusuluyor nitrojrn vs bisey var muhtemelen ama su var,

Sogutma ile ne kadar ne yaparsin yada fazla bu aciga cikan kayip enerjiyi silindir icerisinde nasil kullanabilirsin onemli olan bu panpa:) nitrojeni muhtemelen yada artik neyse kullandiklari yakiorlar eve gidemedim gidince oturup incelemek istiyorum:)

Ki suda var yeni nesil motorlarin veriminin bu kadar dusuk olmamasi lazim

sansar34
09-02-2013, 11:29
evet turbo demısken kafama takılan bısy daha var adamlar vıdeoda odar hp cıkartırkn bılmem farkettınızmı ama egsoz manıfoldu bıle ısındıgını gormedım normal benzınle bı motorda o manıfold pancar olmustu ama hıcde ole bısy olmuyo yada vıdeoda olduda benmı goremedım?

Bulut Y.
09-02-2013, 11:29
bide alkol tüm kötülüklerin anasıdır derler..

sansar34
09-02-2013, 11:35
RTU Engine Dyno Test - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=1TdK0gZsRp8)

bunu buldum abı bu ruslardan korkulur :D

pocket_rocket
09-02-2013, 11:46
-20 li derecelerkonusuluyor nitrojrn vs bisey var muhtemelen ama su var,

Sogutma ile ne kadar ne yaparsin yada fazla bu aciga cikan kayip enerjiyi silindir icerisinde nasil kullanabilirsin onemli olan bu panpa:) nitrojeni muhtemelen yada artik neyse kullandiklari yakiorlar eve gidemedim gidince oturup incelemek istiyorum:)

Ki suda var yeni nesil motorlarin veriminin bu kadar dusuk olmamasi lazim


Arkadaşlar önceki mesajların hepsini okumadım daha önce yazılmışsa uyarın lütfen, nitrojen separatör membran var motorda. Bildiğiniz gibi havanın %75i nitrojen %21i oksijen. Nitrojeni ayırıp saf oksijen ile verimi arttırıp soğutmayı da saf nitrojenle sağlıyorlar muhtemelen... (Tabii bu kadar basit değil bu olay burada söylediğim kadar)

8.000rpm
09-02-2013, 11:52
Beyler intake isisi icin benim bir projem vardi bi zamanlar , linkini bulursam atarim..
İmkansiz birsey degil hatta daha da dusukmsicakliklar mumkun..

toonch
09-02-2013, 11:58
Arkadaşlar önceki mesajların hepsini okumadım daha önce yazılmışsa uyarın lütfen, nitrojen separatör membran var motorda. Bildiğiniz gibi havanın %75i nitrojen %21i oksijen. Nitrojeni ayırıp saf oksijen ile verimi arttırıp soğutmayı da saf nitrojenle sağlıyorlar muhtemelen... (Tabii bu kadar basit değil bu olay burada söylediğim kadar)

Soğutma açısından mantıklı çok mantıklı geldi bu çözüm.
Ama aklıma takılanlar var enerji enerjidir sonuçta sadece soğutmak enrerji verimliliğini değiştirir mi?
Nitrojenle soğutnuz ait yi düşürdünüz.
safa yakın oksijen bastınız
Nitrojeni motor bloğunu ve kapağı soğutmakta direkt veya dolaylı kullandınız ki radyatörede gerek kalmadı.
Soğuk oksijence çok yoğun sıkıştırılmış yani toplamda bolca oksiyen atamunu yanma odasına gönderdiniz. Bukadar oksijene bolca yakıt gönderdiniz ve yüksek güçler elde ettiniz.

Herşey süperde verimliliğin nasıl %70 e çıktı. Başka birşeylerde olmalı.
Ozaman motora Nos basalım, saf oksijenle besledim , Su soğutmasını nosla yapalım. Bizde artık %70 verimli bir motora sahibiz. Ya sahte yada başka numaralarda var.

8.000rpm
09-02-2013, 12:00
Evet , konuyu bulamadim , tarih olmus :):):):)
Ama ozet verebilirim ,
Vortex prensibi diye birsey var. Bu prensip ile calisan cok basit aletler var , bu aletler sacma denilebilecek derecede soguk hava uretebiliyor.
Asagidaki linkten prensipleri ve aletleri gorebilirsiniz , aletler cok cok basit zaten..

Air Powered Cold Air Gun for Spot Cooling Dry Machining and Other Processes (http://www.vortexair.biz/Cooling/ColdAirGun/coldairgun.html)

8.000rpm
09-02-2013, 12:01
Konuyu da buldum , tarih olmamis cok sukur :):):)

http://www.techturkey.com/forum/genel/24867-vortex-prensibi-ve-quotcold-air-gunquot-uygulamasi.html

dragon07
09-02-2013, 12:23
bu olay volümetrik verime giriyor
peki volümetrik verim nedir ben size onu söyleyim,silindire alınan yakıt hava miktarının toplam silindir hacmine oranıdır.yani ne kadar hava yakıt okadar güç demek .Volümetrik verim emme supabı düzenleniş şekline, havanın ve motorun sıcaklığına, atmosferik basınca, motor devrine ve gaz kelebeği açıklık miktarına bağlıdır.bu verim artarsa motor gücü verimide artar .motora verdigin yakıtla aldıgın beygire torka bakarsın aracının volümetrik verimliligini hesaplarsın .özet geçmek gerekirse volümetrik verim aracın aldıgı nefes oksijen miktarıdır.

şimdi bu adam 814hp almıs motor 250hpydi orjinalken yamulmuyorsam, birde araç yükte degilken ölçümler yapılmış 5.3lt yakıt miktarı olarak yazılmış 814hp almıslar krankta .adamda bukadar çakallık sayesinde yüzde70 diyor verimlilige .birde nos basalım diyenler olmuş nos basarak volümetrik verimliligini arttırırsın ama yüzde 70degilde yüzde 10 arttırırsın.motor içine ne basmıs ama bilmiyorum araştırmak lazım :)

senna
09-02-2013, 12:29
Arkadaşlar önceki mesajların hepsini okumadım daha önce yazılmışsa uyarın lütfen, nitrojen separatör membran var motorda. Bildiğiniz gibi havanın %75i nitrojen %21i oksijen. Nitrojeni ayırıp saf oksijen ile verimi arttırıp soğutmayı da saf nitrojenle sağlıyorlar muhtemelen... (Tabii bu kadar basit değil bu olay burada söylediğim kadar)



Tamam bunu yapiyor zaten boyle birsey yapmasi lazim ama bazi uyusmayan muallakta olan noktalar var bunu demek istiyorum, onceki mesajlarimda da bunun nitrojen gibi maddelerle yapilabilecgini dusundugumu soyledim ama bazi kafama yatmayan seyler var

senna
09-02-2013, 12:30
bu olay volümetrik verime giriyor
peki volümetrik verim nedir ben size onu söyleyim,silindire alınan yakıt hava miktarının toplam silindir hacmine oranıdır.yani ne kadar hava yakıt okadar güç demek .Volümetrik verim emme supabı düzenleniş şekline, havanın ve motorun sıcaklığına, atmosferik basınca, motor devrine ve gaz kelebeği açıklık miktarına bağlıdır.bu verim artarsa motor gücü verimide artar .motora verdigin yakıtla aldıgın beygire torka bakarsın aracının volümetrik verimliligini hesaplarsın .özet geçmek gerekirse volümetrik verim aracın aldıgı nefes oksijen miktarıdır.

şimdi bu adam 814hp almıs motor 250hpydi orjinalken yamulmuyorsam, birde araç yükte degilken ölçümler yapılmış 5.3lt yakıt miktarı olarak yazılmış 814hp almıslar krankta .adamda bukadar çakallık sayesinde yüzde70 diyor verimlilige .birde nos basalım diyenler olmuş nos basarak volümetrik verimliligini arttırırsın ama yüzde 70degilde yüzde 10 arttırırsın.motor içine ne basmıs ama bilmiyorum araştırmak lazım :)


İlla VE artiyor ama mekanik verimde artiyor sanirsam dediklerine gore yakit tuketiminden belli


Eve gidemedim ya la daha

Y.Emre
09-02-2013, 19:21
Bahsi geçen 'nitrojenle soğutulmuş hava' yanma odasına basıldığında yanma odasındaki sıcaklığı düşürüp, yakıt istemdışı patlamadan önce daha yüksek sıkıştırma oranına izin veriyor ve daha yüksek basınç ile birlikte daha verimli bir yanma sağlanıyor. Aynı zamanda da gerek emme gerek egzost ısılarını düşürüyor.

Sogutma sıvısı olarakta kaynama sıcaklığı çok daha yüksek bir sıvı ile yanma sonrası oluşan enerjinin soğutma sistemine geçerek kaybedilmesinin önüne geçiliyor. Ya da daha düşük bir kayıpla hallediyor bu ısı geçişini..

Diye düşünüyorum. Ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmiyorum

sansar34
11-02-2013, 18:41
hala detaylı acıklamasını yapabılecek bı baba yıgıt aranıyor hala merak edıyorum :)
tek bı sıvıyla bıtecek bı ıs gıbı degıl abılerım yakıtlada max %10 oynama yapar bu kapakla ılgılı bısy hava akısıyla fln alakalı

senna
11-02-2013, 20:01
Nasil bu kadar emin oluyosun hemen max %10 falan?

alihan_27
11-02-2013, 20:39
Bence bu adamlar bol miktarda suyu motora basmışlar, yanma devam etsin diyede turbo basıncını 3.5 kat arttırmışlar, olayı bitirmişler.

sansar34
12-02-2013, 09:35
Nasil bu kadar emin oluyosun hemen max %10 falan?

abı mısalen %10 oynar gıbısınden yazdım. hem burada onemlı olan %10 yakıt fln degılkı nasıl bu kadar yakıttan tasarruf yapabılıyor ıkıncısı nasıl bu kadar guc cukartıyo vede neyle sogutuyo yazdıgım seylere bu kadar takılmaya gerek yok sadece merak edıyorum kusur olduysa affola :)

Y.Emre
12-02-2013, 11:17
Yazılanları okuduguna emin misin ? Ayrıca kim, tam olarak açıklar/açıklamak ister/açıklayabilir ki.

Ne yapsın yani al plan proje bu mu desin? Varsa fikrin sen de söyle görelim bilelim

sansar34
25-02-2013, 18:30
http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/modul_pdf/525MT0112.pdf

heralde burada az cok bısyler buldum dragon07 hocamında dedıgı gıbı volümetrik olayları var

nemonomani
25-02-2013, 20:29
r134a gazını çif bölmeli bi emmenin içinde muhafaza ederek ve bu gazı hem emme hepde blokda kanal açarak kopresörle gezdirse dışardada radyatörle soğutsa extra olarakda yakıtla alkol kullansa -20 dereceye ulaşamazmı birde adamlar pistonlarıda buzlu göstermiş sıkıştırma konusunda bilgi vermemişler galiba

AEAlmas
28-02-2013, 21:23
Logo bi yerden benzetiordum buldum :D

http://www.kaliteliresimler.com/data/media/1631/Umbrella_Corporation_logosu.jpg

http://www.wallsave.com/wallpapers/1920x1200/fbi/1368537/fbi-umbrella-taringa-1368537.jpg

0M42
28-02-2013, 21:51
Tüm mesajları okumadım ancak içten yanmalı motorların performansını etkileyen temel faktörlerden sürtünmeyi ve doğal olarak ısıyı aşağıya çekerek ciddi bir verim, kazanç elde etmiş olabilirler ***** teknoloji var adamlarda.

ygtrn
01-03-2013, 11:42
yazlanları bende tam okumadım ancak, volumetrik verimliliğin dışında bitakım olaylar daha var bu motorda, thermal coating denen ve metal yüzeylerin ısı iletkenliğini inanılmaz derecede düşüren metal yüzeye lazer ile işlenen bir çeşit özel kaplama, motorumu forget yaptırırken üst kapak ve piston tepelerine yaptırmayı düşünmedim değil, nerede nasıl yapılıyor onuda biliyorum :)

olayın mantığı ise çok basit, biliyoruzki motor içinde yakılan hava yakıt karışımı ısı enerjisi üretiyor ve bu ısı genlesme sağlayarak pistonları ittiriyor, işte bu açığa çıkan ısıyı ısı iletmeyen özel kaplamayla yanma odasının içinde nekadar çok hapsedersek okadar çok verim alıyoruz, ayrıca kaplamalı olan yüzeyler bünyelerinde fazla ısı tutmadığı içinde egzos gazı tahliye edildikten sonra içeri alınacak yeni hava yakıt karışımını normalden daha soğuk bir yanma odası bekliyor, egt gibi değerler mantıken artmalı ancak bu artış yanma odasındaki ısının egzosdan daha fazla miktarlarda tahliye edilmesinden kaynaklanıyor....

sansar34
01-03-2013, 19:57
yazlanları bende tam okumadım ancak, volumetrik verimliliğin dışında bitakım olaylar daha var bu motorda, thermal coating denen ve metal yüzeylerin ısı iletkenliğini inanılmaz derecede düşüren metal yüzeye lazer ile işlenen bir çeşit özel kaplama, motorumu forget yaptırırken üst kapak ve piston tepelerine yaptırmayı düşünmedim değil, nerede nasıl yapılıyor onuda biliyorum :)

olayın mantığı ise çok basit, biliyoruzki motor içinde yakılan hava yakıt karışımı ısı enerjisi üretiyor ve bu ısı genlesme sağlayarak pistonları ittiriyor, işte bu açığa çıkan ısıyı ısı iletmeyen özel kaplamayla yanma odasının içinde nekadar çok hapsedersek okadar çok verim alıyoruz, ayrıca kaplamalı olan yüzeyler bünyelerinde fazla ısı tutmadığı içinde egzos gazı tahliye edildikten sonra içeri alınacak yeni hava yakıt karışımını normalden daha soğuk bir yanma odası bekliyor, egt gibi değerler mantıken artmalı ancak bu artış yanma odasındaki ısının egzosdan daha fazla miktarlarda tahliye edilmesinden kaynaklanıyor....

yanlıs analamadıysam egsozdan cıkan ısı daha sıcak olucak gıbısınden demıssınız belkıde dedıgınız gıbıde olabılır ama kafama takıldı vıdeoda ve dıger vıdeolarda dayno testınde egsozun normalde okadar hp yı veren motorlardakı gıbı ısınmıyo yanı dıgerlerıne bakıyorum pancar gıbı kızarıyo ustunde cız bız kofte bıle yapılır :D :) ama bu motorda hıc gormedım vıdeolarında

ygtrn
02-03-2013, 08:09
yanlıs analamadıysam egsozdan cıkan ısı daha sıcak olucak gıbısınden demıssınız belkıde dedıgınız gıbıde olabılır ama kafama takıldı vıdeoda ve dıger vıdeolarda dayno testınde egsozun normalde okadar hp yı veren motorlardakı gıbı ısınmıyo yanı dıgerlerıne bakıyorum pancar gıbı kızarıyo ustunde cız bız kofte bıle yapılır :D :) ama bu motorda hıc gormedım vıdeolarında

egzosa bakarakmı egt mi ölçüyorsun sen?
herzaman ısınacak diye birşey yok, açığa çıkan etkilerin bir kısmı zaten teorik ancak yanma odasında tutulan fazla ısının etkisi teorik değil tamamen gerçek, ısı artışı teorik olan etkilerden biri, belkide verimlilik ısıyıda düşürüyordur demeden bilemeyiz....

AEAlmas
01-04-2013, 11:32
mantikli açıklama nedir şimdi :)

xplod
02-04-2013, 13:28
patlama ısısını düşürmeden mekanik verimi artırmak pek mümkün değil. birim yakıtı yaktığımızda ne kadar mekanik enerji, ne kadar ısıl enerji açığa çıkarıyoruz, işte bu bizim verimimizi (hep mekanik verimden bahsediyoruz bu forumda) belirliyor. adamlar patlama ısısını düşürmüşler, dolayısıyla ısıl verim düşmüş. ısıl düşünce mekanik yükselmiş oransal olarak. belli ki hem emme havasını hem de soğutma suyunu soğutacak bir teknoloji yakalamışlar.
ha, nasıl yapmışlar, bilmiyorum. lean burn yanma yapmışlar diyecem, yazdıklarıma küllüm ters olacak.
ayrıca, birim işi (aracı 100km mesafeye taşımak) %30 verimle 10 litre yakıtla yaparken aynı işi 8.5 litreyle yapınca verim nasıl %70e çıkmış, onu anlayamadım ben.

xplod
02-04-2013, 13:39
ilave, adamların sitesindeki teknolojiler bölümünde seramikten bahsetmişler. dönüştürdükleri makinalarda komponentlerin %80ini seramik teknolojisiyle geliştiriyor veya değiştiriyorlarmış. sürtünmeden oluşan ısıyı da elimine ettin mi? etmişsindir büyük çoğunlukla. ,)

sansar34
02-04-2013, 13:57
o zaman mekanıık verımı artırmak ıcın seramık mataryaller kullanmıslar olabılırımı?

+ eger bunlarla bılrlıkre surtunma kat sayısı azıldıgını dusunursek pıstonun alt ve ust olu noktalardakı daha rahat hareketınden dolayı daha az yakacagını dusunuyorum ayrıca bı ara yakıtlarla ılgılı bı konu acılmıstı yakıt ne kardar kalınlasırsa okadar yakıt tasarrufu azalır gıbısınden eger oleyse bu kadar yakıt tasarrufu normal gıbı gozukuyo. :)

emrekuzdere
03-04-2013, 14:07
hala merakla açıklayıcı yorumlar bekliyoruz :D :D

mechanic
29-01-2014, 11:30
şöyle bir daha siteyi inceledim de. ben inandım.
ama süreklilik soru işareti kafamda. yani 100.000 km gider mi motor ve bu süredeki bakım masraflarını merak ediyorum.

By_HaNNibaLL
29-01-2014, 12:47
Bu firma bu işi 2012 de yapmiş 2014 deyiz bi gelişme yok mu bu motoru arabaya koyup yürütmemişler mi ne durumda vs vs ?

Y.Emre
18-10-2014, 17:27
Sahi, ne oldu bu motor :D

bilalMW
18-10-2014, 17:38
konseptti yapıldı depoya atıldı bitti gitti ? gerçekten böyle birşey varsa mutlaka talipleri olur böyle birşeyin aga.