PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor Gücü Kaybında neler Yapılabilir?



Fatih
09-02-2013, 13:51
Merhaba arkadaşlar;

Okuduğum bazı yazılarda 100k dan sonra beygir gücünde %3-4 lük bir kaybın normal olduğu söyleniyordu.
Birde dyno testi yapan bir yer her araçta 15.000kmde 1 beygir azalmanın görüleceğini söylemiş.

Şimdi bunun böyle bir ortalaması var mıdır?
Bu durum aracın kullanıma göre değişmez mi?
Böyle kesin konuşmak ne kadar doğrudur?

Son olarak da 15 beygir güç kaybı olmuş bir motorda sadece rektefiye ile mi bu gücü geri kazanabiliriz?
Başka ne gibi alternatifler vardır?

Saygılar.

semavi
09-02-2013, 13:56
Bujileriniz, katalizörünüzün durumu, hava filtresi benzin filtresi gibi basit durumlar bile size %15 kayıp yaşatabilir...

Bu arada yok öyle bir hesap, araba güç kaybedecek diye bir kaide yok. Sağlıklı kullanılmış arabada güç sorunu yaşamazsınız. Aracın önceden beri kullanıldığı tarz bile farkettirebilir.

Siz küçük bakım malzemelerinizden tamamen eminseniz motorun içi açılır. Ustaların hepsi değil ama bazıları maalesef kendine iş çıkartıyor...

Aracınızda çalışma sorunu varmı
duman atıyor mu? Ne renk
Yakıt durumunuz normal mi?
Bunlar sizin ilk etapta görebileceğiniz tepkiler... Maalesef millet 300binlerde sapasağlam kullanırken arabasını yurt dışında, bizde nedense 150binde motorlar bitiyor hep!Çünkü birisi çıkıp "bu motor bitmiş" diyor!

Hakan Girginer
09-02-2013, 14:03
Bunu her kim demiş ise halt etmiş.

Bakımları düzgün yapılan bir motorda güç müç kaybolmaz.
Ama, mal bulmuş gibi kullanıp, yağını iki senede bir değiştirirsen, soğuk motora deli gibi yük bindidirsen, bakım parçalarının en kıytırığını kullanırsan, aracı ömrü boyunca fabrikanın taktığı bujiler ile kullanırsan, hava filtresi seni ilgilendiren bir parça değilse, o motorun beygirleri de otlamak için başka vadilere giderler.

Güç kaybını geri almanın yolları basit.
Doğru ve zamanında bakım.
Kaliteli yağ.
Doğru lastik basıncı, yılda en az bir kere rot/balans ayarı.
Temizlik. (Bagajda, arka tarafta biriken ve boşuna ağırlık yapan her türlü safradan kurtulmak)

BMW, fabrikadan yeni çıkan modelini daha yepyeni iken test ediyor.
Daha sonra kadran 30.000 mile gelince tekrar test ediyor, üzerinde 30.000 mil olan aracın performansı - çok az da olsa - daha iyi çıkıyor.

Bu konuda yapılacak en basit testlerden biri, yılda bir kez kompresyon testi yapmak.
Motorun ne durumda olduğunun en belirleyici göstergelerinden biridir bu test.

Hakan Girginer
09-02-2013, 14:05
Semavi? Yahu seni burada hiç görmemiştim daha önce...

Aklın yolu birmiş:)

semavi
09-02-2013, 14:20
Semavi? Yahu seni burada hiç görmemiştim daha önce...

Aklın yolu birmiş:)

Ufak ufak yazıyoruz abi elimizden geldiğince :)

Görüşürüz yakın zamanda Uyumsuz'un oralara falan gelirsen...

Fatih
09-02-2013, 14:21
Bujileriniz, katalizörünüzün durumu, hava filtresi benzin filtresi gibi basit durumlar bile size %15 kayıp yaşatabilir...

Bu arada yok öyle bir hesap, araba güç kaybedecek diye bir kaide yok. Sağlıklı kullanılmış arabada güç sorunu yaşamazsınız. Aracın önceden beri kullanıldığı tarz bile farkettirebilir.

Siz küçük bakım malzemelerinizden tamamen eminseniz motorun içi açılır. Ustaların hepsi değil ama bazıları maalesef kendine iş çıkartıyor...

Aracınızda çalışma sorunu varmı
duman atıyor mu? Ne renk
Yakıt durumunuz normal mi?
Bunlar sizin ilk etapta görebileceğiniz tepkiler... Maalesef millet 300binlerde sapasağlam kullanırken arabasını yurt dışında, bizde nedense 150binde motorlar bitiyor hep!Çünkü birisi çıkıp "bu motor bitmiş" diyor!
Evet çok haklısınız bizdeki bu km sevdasından dolayı km düşürmelerde artıyor.
150 bindeki bir motora bitti gözüyle bakarsan adamda 250k dan 100k düşürüp isteğin doğrultusunda satışa hazırlar.
***** siteye baktığımızda 14-15 yaşında arabaların %80 hala 200k yapamamışlar:D

Açıklama için teşekkürler.

Bunu her kim demiş ise halt etmiş.

Bakımları düzgün yapılan bir motorda güç müç kaybolmaz.
Ama, mal bulmuş gibi kullanıp, yağını iki senede bir değiştirirsen, soğuk motora deli gibi yük bindidirsen, bakım parçalarının en kıytırığını kullanırsan, aracı ömrü boyunca fabrikanın taktığı bujiler ile kullanırsan, hava filtresi seni ilgilendiren bir parça değilse, o motorun beygirleri de otlamak için başka vadilere giderler.

Güç kaybını geri almanın yolları basit.
Doğru ve zamanında bakım.
Kaliteli yağ.
Doğru lastik basıncı, yılda en az bir kere rot/balans ayarı.
Temizlik. (Bagajda, arka tarafta biriken ve boşuna ağırlık yapan her türlü safradan kurtulmak)

BMW, fabrikadan yeni çıkan modelini daha yepyeni iken test ediyor.
Daha sonra kadran 30.000 mile gelince tekrar test ediyor, üzerinde 30.000 mil olan aracın performansı - çok az da olsa - daha iyi çıkıyor.

Bu konuda yapılacak en basit testlerden biri, yılda bir kez kompresyon testi yapmak.
Motorun ne durumda olduğunun en belirleyici göstergelerinden biridir bu test.
Hocam var böyle söylentiler. Dyno testi yapan bir yerin söylemeside garibime gitti.
Kesin konuşmada oluncada sormak istedim.
Benim 1.4 İS 246 binde şuan ben bir performans kaybı görmüyorum.
Belkide vardır ama abartılan düzeyde olduğunu sanmıyorum.
Detaylı bilgi için teşekkürler.

semavi
09-02-2013, 14:25
Az önce arkadaş aradı :) Beni Astina GT uzmanı gördüklerinden olsa gerek :) İki tane araç söyledi ve taa 2006lara gitti aklım... dedim araçlar böyle mi? Cevap evet... yani bildiğim araçlar...

Her ikiside 180binin üzerindeydi bu araçların dedim, şimdi kaç? ikiside 120 civarı mı neymiş :)

İkiside yakından tanıdığım araçlar...

Allah onları bildiği gibi yapsın, 2006da 180bindeydi, siz düşünün artık....

İyi bakılmış bir motorda sorun olmazki 200binlerde... Mok attığımız multijetler 500binleri deviriyor taksilerde...

Fatih
09-02-2013, 14:32
@semavi hocam kesinlikle haklısınız.
Km düşürmenin etik bir tarafı olamaz.

Yalnız insanlarda sinirlenip mecbur kalıyorlar.
100kdan sonra motor biter.
2.el dizel alınmaz gibi tabular oturmuş durumda.
Bu durumda aracın kondisyonu çok iyi durumda olan birisi satamıyor ve başlarım böyle işe diyor hoopp düşürüyor kmyi araç 3 günde satılıyor.

Tam 6 haftadır 1.3 CDTİ enjoy spor paket aracını arkdaşım satmaya çalışıyor.
Kmsi 188 binde sadece sağ kapı değimiş başka birşey yok araçta.
Bütün bakımları serviste yapıldı.
En son 24 bine bıraktı ama alan yok her hafta pazarda.
Nette 21-22 teklif ediyorlar.
Kmyi gören kapısını kapatıyor aracın.
Ama düşürmüyor kmyi zararına verecem ne yapayım diyor.

semavi
09-02-2013, 14:38
Arkadaşına selamlarımı ve tebriklerimi iletirsen sevinirim...

Cebimden parayı çalmak ne ise, km düşürülmüş aracı satmak benim için aynı şeydir...


190bine kadar binilmiş ve problemsiz bir araba hizmetini yapmış demektir. 1-2bin lira ucuza satılmayı sonuna kadar hakeder...

Maalesef bizde hala ikinci el değerleri yüksek araçların...

Fatih
09-02-2013, 14:45
Tabiki hocam, teşekkürler açıklamalar için.