Orijinalini görmek için tıklayınız : Hava filtresinin sesi ?
izmirlicem
24-02-2013, 02:05
Astra h 1.6 da arada filtreyle geziyorum.Geçen gün bişey fark ettim,aracı İlk çalıştırdığımda gaza hemen basarsam ilk 5-10 saniye boyunca acayip bi filtre sesi çıkıyo.ama 5-10 saniye geçtikten sonra gaza tekrar bastığımda o filtre sesi neredeyse %50 azalıyo.sadece o güzel filtre sesini ilk çalıştırdığında 5-10 saniye içinde gaza basarsann çıkarıyo.Bunun etkisi ilk çalıştırdığımızda 5 saniye fln çok fazla hava çekmesi mi acaba motorun?Hem o sesi nasıl elde ederiz?
Soğuk havadan dolayı motor ilk çalıştığında soğuk hava çektiğinden dolayı, daha sonra motor ısınınca hava filtrenizde ısınıyor. Hava filtresini soğuk hava alacak şekilde boruların ısınmaması gereken yerde olursa o sesi her zaman alırsınız.
emme manifolduna hava basan bi sistemmi ne var onla alakalıdır.ilk calıstırmada arac hızlı ısınsın diye sanırsam..emmenin ustundeki zımbırtıyı ıptal ederek ulasabılırsın kısacası.. busaatte bu kdr acıklayabıldım. kbakma
murat_ileri
24-02-2013, 02:17
biraz daha ugraşırsan motoru eline alıp o sesi asla duyamaz hale gelirsin. yaptıgın iş çok tehlikeli sırf ses duymak için böyle atraksiyonlar yapma.
Soğuk araca yüklenmek akıl karı değil.sakın..
izmirlicem
25-02-2013, 01:12
Soğuk araca yüklenmek akıl karı değil.sakın..
Soğukken yüklenmiyorum ztn,bugünü kadar motor soğukken hiç 3000 devri bile geçmemişimdir.Arabalar konusunda bilgiliyim :)
biraz daha ugraşırsan motoru eline alıp o sesi asla duyamaz hale gelirsin. yaptıgın iş çok tehlikeli sırf ses duymak için böyle atraksiyonlar yapma.
biliyorum abim mrk etme :)
izmirlicem
25-02-2013, 01:16
motor soğukken çok yükleniyorum redline fln yapıyorumsandınız da öle yapmıyorum,biliyorum soğukken yüklenilmez.benim demek istediğim araç ilk çalıştığında boştayken gaza bas çek yapınca aşırı bi filtre sesi geldiği.5 saniye geçince yap %50 ses azalıyo.3000 devri geçirmiyorum ztn.boştayken gaz bile vermem geçen gün basacağım tuttu :)
izmirlicem
25-02-2013, 01:19
Soğuk havadan dolayı motor ilk çalıştığında soğuk hava çektiğinden dolayı, daha sonra motor ısınınca hava filtrenizde ısınıyor. Hava filtresini soğuk hava alacak şekilde boruların ısınmaması gereken yerde olursa o sesi her zaman alırsınız.
ama benim dediğim ilk 5-10 saniye.motor sıcakken bi deniyeyim,acaba sizin dediğinizmi gibimi yoksa ilk çalıştırmada sadece olan bişeymi acaba?
bu 5-10 saniye içinde araba tekrar rölantı ya geliyo ve ondan sonra mı basıyosun yoksa daha rolantıya gelmeden mi gaz veriyosun??
izmirlicem
25-02-2013, 20:50
bu 5-10 saniye içinde araba tekrar rölantı ya geliyo ve ondan sonra mı basıyosun yoksa daha rolantıya gelmeden mi gaz veriyosun??
2 side farketmiyo abi bugün gene denedim.ilk çalışırmada yapıyor motor soğuk yada sıcak farketmiyo sonra azalıyo ses.sanırım debimetre yapıyo.ilk çok hava çektiriyo zengin karışım yapıyo sonra azaltıyo çekilen havayı
biraz daha ugraşırsan motoru eline alıp o sesi asla duyamaz hale gelirsin. yaptıgın iş çok tehlikeli sırf ses duymak için böyle atraksiyonlar yapma.
Özellikle de motor soğuk iken :)
murat_ileri
26-02-2013, 02:48
2 side farketmiyo abi bugün gene denedim.ilk çalışırmada yapıyor motor soğuk yada sıcak farketmiyo sonra azalıyo ses.sanırım debimetre yapıyo.ilk çok hava çektiriyo zengin karışım yapıyo sonra azaltıyo çekilen havayı
olay debi metre ile alakalı derken dogru tahmin ettin. motor stop edildikten sonra ateşelemeyi kessede blok içerisinde az miktarda yakıt kalıyor. bu yakıt zaten gömlek içerisindeki yagı çözerek yapısını bozuyor. sen soguk motorda 0 yaglama sırasında aracın fazla hava çektiği için hem tamamen yagsız hemde aşırı fakir halde bunu yaptıgın için segman kırman yada gömleği çizmen muhtemel bir olay. şuana kadar bişey olmadıgı konusunda motoru açmadan bişey söyleyemem ama devam edersen başın çok agrıyacak onu söyleyebilirim. özellikle sogukken metallerin genleşmesini düşünürsen aradaki boşlugu sadece segman kapattıgı için tehlike çok daha fazla.
hava filitresinden gelen ses içinden geçen hava ile alakalı bi durum.. ben debimetrenin daha fazla hava gödnermesi ya da daha az hava göndermesi gibi bişeyin muhtemel olduğunu düşünmüyorum.. zira içerideki yanma fazla ise motor daha fazla hava istediği için içine daha fazla hava çekiyo bu durumda debimetreden daha fazla hava geçiyo ( debimetre daha fazla hava göndermiyo yani)
benim o soruyu sormamın nedeni de sen daha araç rölantiya gelmeden yada içerdeki yanma henüz bitmemişken ikinci bi kez gaza bastığında motor daha az havaya ihtiyaç duyacağı için hava filtresinden ya da debimetreden -siz nasıl söylerseniz artık- daha az hava geçecektir.. bu benim yorumum.. :)
2 side farketmiyo abi bugün gene denedim.ilk çalışırmada yapıyor motor soğuk yada sıcak farketmiyo sonra azalıyo ses.sanırım debimetre yapıyo.ilk çok hava çektiriyo zengin karışım yapıyo sonra azaltıyo çekilen havayı
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.