Ahmet Saraçoğlu
28-02-2013, 22:30
Yapacağımdan vss değilde , hep merak etmişimdir , air konusunu görünce de tekrar aklıma geldi soriym dedim.
Şimdi air in en büyük dezavantajı ne ? Yol tutuşkaygısı... Ve muayene vss çekinceli durumlar.Amaç ne?istendiği zaman alçak , istendiği zaman yüksek sürüş...
coildki gibi sürekli 4amortisör lle ayarı hem pratik değil hem zahmetli..çoğu arkadaşcoil kullanıyor.gerçi sistemi tam bilmiyorum.nasıl ayarlanıyor ayarda bilezikle çevrilen yerin sıkılığı nasıl bir tork gerektiriyor vss ama aklıma şu geldi.
Aracta coil olsa , merkezde bir kompresör olsa , bu kompresörden 4 amortisör yakınına 4hava bağlantısı ve uçlarına da hava basıncını dönme kuvvetine çeviren ; deviri torka çeviren , ve hem sağ hem sola dönüşü sağlayabilen 4 dişli kutusu olsa (((tıpkı şarjlı tornavida mantığında çalışacak))..
İçeriden kumanda edilen bu sistem aynı anda tüm amortisör başlarındaki ayar bileziği ile elle yapılan döndürmeyi kompresörle yapıp istenilen seviyede alçaltıp yükseltse???? Atladığım , kaçırdığım , yada mantık hatası olan herhangi bir nokta varmı sistemde?bu uygulansa hem istenilen anda yükseklik ayarı yapılır , hem araç alçakken airdeki gibi yoltutuş zaafiyeti değil , aksine kabiliyeti sağlar , hemde araç yürüyeninde aşırı bi tadilat gerektirmez...Bu uygulanabilir bişeymi?
Şimdi air in en büyük dezavantajı ne ? Yol tutuşkaygısı... Ve muayene vss çekinceli durumlar.Amaç ne?istendiği zaman alçak , istendiği zaman yüksek sürüş...
coildki gibi sürekli 4amortisör lle ayarı hem pratik değil hem zahmetli..çoğu arkadaşcoil kullanıyor.gerçi sistemi tam bilmiyorum.nasıl ayarlanıyor ayarda bilezikle çevrilen yerin sıkılığı nasıl bir tork gerektiriyor vss ama aklıma şu geldi.
Aracta coil olsa , merkezde bir kompresör olsa , bu kompresörden 4 amortisör yakınına 4hava bağlantısı ve uçlarına da hava basıncını dönme kuvvetine çeviren ; deviri torka çeviren , ve hem sağ hem sola dönüşü sağlayabilen 4 dişli kutusu olsa (((tıpkı şarjlı tornavida mantığında çalışacak))..
İçeriden kumanda edilen bu sistem aynı anda tüm amortisör başlarındaki ayar bileziği ile elle yapılan döndürmeyi kompresörle yapıp istenilen seviyede alçaltıp yükseltse???? Atladığım , kaçırdığım , yada mantık hatası olan herhangi bir nokta varmı sistemde?bu uygulansa hem istenilen anda yükseklik ayarı yapılır , hem araç alçakken airdeki gibi yoltutuş zaafiyeti değil , aksine kabiliyeti sağlar , hemde araç yürüyeninde aşırı bi tadilat gerektirmez...Bu uygulanabilir bişeymi?