PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni Moda Dizel Otomobil



asansu94
17-03-2013, 01:47
Merhaba arkadaslar günümüzde artan dizel arabaların sebebi olarak ülkemizdeki benzin fiyatını sebep gösterebiliriz.

Ama basit bi araştırma yaptığımızda çoğu otomobilde yıllara yayarsak dizelin aslında daha ekonomik olmadığını anlıyoruz.Söylediğim komik gelebilir ama rakamlarla açıkladığımda öyle demiyeceksiniz.Çünkü aynı model otomobilde dizel ve benzinli arasında dudak uçuklatan fiyat farkı oluyor(50 milyar üstü arabalar için söylüyorum ve istisnai durumlar var tabiki.)

Örneğin yolda çok sık gördüğümüz volkswagen passat. Vwnin sitesi çok kullanışlı onun için passatı seçtim yoksa bir çok marka ve modeldede durum bu.Gelelim hesabımıza.

VW Türkiye - Binek Araç 2013 yılı fiyat listesi (http://binekarac.vw.com.tr/fiyat-passat.aspx)

linktede attığım gibi fiyatlara bakarsanız; Passat 1.4 TSI 160 PS Tiptr. DSG Highline 90.400 TL

Passat 2.0 TDI 177 PS BlueMotion Technology Tiptr. DSG Highline 125.800 TL
(Kıyaslarken eşit olsun diye ikisindede dsg ve highline olan modeli seçtim)

arada yaklaşık 35 bin tl fark var.

VW Türkiye - Volkswagen Passat (http://binekarac.vw.com.tr/passat-teknik-bilgi.aspx)

yakıt değerlerine baktığımızda dizelinki ortalama 5.2 , benzinlinin ortalama 6,1 (kolaylık olsun diye motorinin litre değerini 4.2 tl den benzininkini 4.7 tl den hesaplıyorum)
budurumda 100 kmde dizel 22 tl benzinli 29 tl ye geliyor.100 kmde 6 tl ucuza gelen dizel bakalım bu 35 bin tllik farkı kaç km yaptığımızda eşitliyor.

ekonomik olduğu için aldığınız dizel otomobil tam 583 bin kilometre yaptığınızda verdiğiniz 35.0000 tlyi dengeliyor.Ben o kilometrede bi dizel otomobil görmedim tabi o ayrı :D

1.4 le 2.0 karşılaştırılmaz falan diyebilirsiniz ama performansları yakın olan araçlar seçtim.

1.4 ve 2.0 vergi farklarını hesaba katmıyorum bile ama bence dizel motor sesi çekeceğime ,kışın sabah motorun ısınmasını bekleyıp soguktan titreyeceğime benzinli almak daha mantıklı. sürüş keyfi devir çevirmesi ayrı meseleler zaten bu kıyasladığım araçların 0-100ü ve 100-200 ünde benzinli daha hızlı.(her nekadar birinde daha yavaş olan 6 ileri dsg olsada)

biraz bahçelinin 40. yıl hesabı gibi oldu ama rakamlar açık ve net :) bahsettiğim kıyaslama 30bin 40 bin liralık araçlarda dizel tabiki daha makul çünkü fiyat farkını 50 bin km civarında eşitliyor. ama genellikle lüks sınıfta dizelin parasını çıkaracak kilometreyi yapamıyorsun.
Porsche Panamera nın 3.0 dizeliyle 3.6 benzinlisinde durum daha vahim arada 25-30 bin euro fark oluyor onun hesabını yapmadım ama sanırım 2 milyon kmde falan aradaki fark kapanır :D

Sanırım insanların cebinden birden çıkması koymuyor ama benzin alırken sık sık daha fazla ödemek daha çok batıyor yani başka mantık bulamadım ben şahsen :)

berkay_aydin
17-03-2013, 01:50
nasıl atmo-turbo farklı bir zevkse dizelde öyle aslında benim için kolay modlanması avantajdı, zevkliydi yani :) isterse benzinli gibi yaksın yine durum elverdiğince dizel tercih ederim :)

asansu94
17-03-2013, 01:53
o kişiye göre değişebilir tabi ben benzinden aldığım keyfı dizelden alamadım hiç

hddsheriff
17-03-2013, 01:56
vergi farkını neden göz ardı ettin anlamadım. 35 bin tl uçurum var diyorsun bunun ne kadarı vergi ?

İbrahim33
17-03-2013, 01:57
Moda değil , ihtiyaç ve mecburiyet.Yoksa kim istemez ki yüksek hacimli benzinli motorlu araçlar dururken dizele binmeyi.

Mutu
17-03-2013, 01:59
Fakat genel Türk aile bütçesine hitap eden b ya da c sınıfı araçlara baktığınızda aradaki fiyat farkı örnekteki kadar değil. Ayrıca dizel aracı aldıktan sonra benzinliyle aynı fiyata satmıyorsun ki, aradaki fiyatı amorti etmeye çalışasın. :)

Diyelim ki, aynı aracı dizeli 50bin, benzinlisi 40 bin.
2. elde dizelini satarken 40bine, benzinlisini 30bine satarsın.
(rakamları ve değer kaybını kafadan attım, vw alırsan hiç zarar etmezsin mesela. :p )

Dragger
17-03-2013, 01:59
Ben de 2006dan beri dizel kullanan biri olarak yeni arabayı benzinli alıyorum.

Dizel 6 litre yakıyor, benzinli 1.4 turbo arabalar 7 litre yakıyor zaten...

Pompada da çok az fark var, o traktör gibi sesi çekmeye hiç gerek yok artık.

asansu94
17-03-2013, 02:01
vergi farkını neden göz ardı ettin anlamadım. 35 bin tl uçurum var diyorsun bunun ne kadarı vergi ?

dediğim gibi performansları yakın olan otomobilleri kıyasladım.dizelin 2.0de ürettiği gücü benzin 1.4te üretiyor buda benzinin avantajı değil mi ?

asansu94
17-03-2013, 02:02
Fakat genel Türk aile bütçesine hitap eden b ya da c sınıfı araçlara baktığınızda aradaki fiyat farkı örnekteki kadar değil. Ayrıca dizel aracı aldıktan sonra benzinliyle aynı fiyata satmıyorsun ki, aradaki fiyatı amorti etmeye çalışasın. :)

Diyelim ki, aynı aracı dizeli 50bin, benzinlisi 40 bin.
2. elde dizelini satarken 40bine, benzinlisini 30bine satarsın.
(rakamları ve değer kaybını kafadan attım, vw alırsan hiç zarar etmezsin mesela. :p )

yazıyı tam okumadınız sanırım o sınıfta dizelin daha makul oldugunu belirttim.benim bahsettiğim lüks sınıfta

berkay_aydin
17-03-2013, 02:11
dediğim gibi performansları yakın olan otomobilleri kıyasladım.dizelin 2.0de ürettiği gücü benzin 1.4te üretiyor buda benzinin avantajı değil mi ?

örnek ?




.

Jeandan-R
17-03-2013, 02:13
örnek ?




.

2.0tdi ve 1.4tsi. İkisinin de 140 ve 170lik versiyonları bulunmakta :o

ahmet3425
17-03-2013, 02:13
Mutu olayi guzel ozetlemis.

Asansu, sende kendince haklisin ama 90 bine aldigim arabayi 2 yil sonra 75 bine anca satarim belki daha dusuk. 125 bine aldigimi da dizel olmasi dolayisi ile hem daha kolay satarim hemde 110 bine falan gider.

2 araclada elden cikarirken zarardayiz. Senin bahsettigin konunun tam anlamiyla mantikli olabilmesi icin satin aldigimiz bir arabayi en az 10 sene kullanmamiz lazim.

Herkes o kadar sabirli degil tabi.

Misal ben bu yaz karadeniz turuna cikmak istiyorum bol bol gezicem insallah. Haliyle bana az yakan bir araba lazim ve de kafam da punto clio dizel tarzi araclar var yaz sonu da elden cikarmayi dusunuyorum.

Sence ben karadeniz turunu benzinli bir aracla yaparsam ne kadar yakit harcarim ? Dizel aracla ne kadar harcarim ?

Bu mantikla baktigimizda dizel herzaman daha avantajli lpg den bile :)

asansu94
17-03-2013, 02:15
örnek ?




.


yaptığım kıyaslamada dizel 177 beygir, benzinli 160 . ve yukarıdada yazdıgım gibi 0-100 dede 100-200 dede benzin daha hızlı.

asansu94
17-03-2013, 02:17
Mutu olayi guzel ozetlemis.

Asansu, sende kendince haklisin ama 90 bine aldigim arabayi 2 yil sonra 75 bine anca satarim belki daha dusuk. 125 bine aldigimi da dizel olmasi dolayisi ile hem daha kolay satarim hemde 110 bine falan gider.

2 araclada elden cikarirken zarardayiz. Senin bahsettigin konunun tam anlamiyla mantikli olabilmesi icin satin aldigimiz bir arabayi en az 10 sene kullanmamiz lazim.

Herkes o kadar sabirli degil tabi.

Misal ben bu yaz karadeniz turuna cikmak istiyorum bol bol gezicem insallah. Haliyle bana az yakan bir araba lazim ve de kafam da punto clio dizel tarzi araclar var yaz sonu da elden cikarmayi dusunuyorum.

Sence ben karadeniz turunu benzinli bir aracla yaparsam ne kadar yakit harcarim ? Dizel aracla ne kadar harcarim ?

Bu mantikla baktigimizda dizel herzaman daha avantajli lpg den bile :)


haklısınız sık araç değiştiren insanlar için durum öyle ben onu hesaba katmadım :) biz genelde araba satmadığımız için, 94 vectramız var ilk sahibiyiz hala duruyor:D

berkay_aydin
17-03-2013, 02:18
Anladım, tsi olduğu için yani, yoksa atmo olarak kıyaslanmaz bana göre, neyse zevk meselesi..

asansu94
17-03-2013, 02:21
Anladım, tsi olduğu için yani, yoksa atmo olarak kıyaslanmaz bana göre, neyse zevk meselesi..

atmo dizelleride gördük 90 ı geçmıyorlardı :)

berkay_aydin
17-03-2013, 02:24
atmo dizelleride gördük 90 ı geçmıyorlardı :)

Doğru haklısın.... Bir gün nasip olur binersin inşallah yüklü dizele, hepsinin zeki ayrı..

Aykut106
17-03-2013, 02:36
Sakin kullanımda yaptıgın hesapta mantıklı gelebilir.Bende öyle dusunuyorum ama gaza oturarak surdugunde anlık tuketimde, atıyorum dizel max 10 goruyorsa benzinli 20 lt ustlerini goruyor:) Yani aralık cok genis benzinlide.

asansu94
17-03-2013, 02:43
Sakin kullanımda yaptıgın hesapta mantıklı gelebilir.Bende öyle dusunuyorum ama gaza oturarak surdugunde anlık tuketimde, atıyorum dizel max 10 goruyorsa benzinli 20 lt ustlerini goruyor:) Yani aralık cok genis benzinlide.

kesinlikle öyle ama ben en düz mantıktan gittim basite indirgemek için. performanslı kullandıgımızdada 583 binde degilde 383 binde durum eşitlenir yani ben ona takılmıyorum :D

alihan_27
17-03-2013, 02:45
Atlanan bir durum var ki, oda ikinci el değeri.
Senden ricam ortalama piyasa fiyatlarıyla, aynı model yılı ve aynı donanıma sahip biri benzin, biri dizel iki aracın (passat, merc. e klasse, bmw 5 kasa vb. tutulan d sınıfları) ikinci el fiyatlarınıda kıyaslarsan daha iyi olur.

timucintt
17-03-2013, 02:46
Dizel istediği kadar torklu olsun istediği kadarda ekonomik olsun dizeli ben kamyonda traktörde bilirim otomobilde dizeli hiç bir zaman tercih etmem.... ekonomi ekonmi diyipte iyice zevkten olmamak lazım.... illa ekonomi arıyorsamda benzinli arabaya LPİ takar keyfime bakarım...

asansu94
17-03-2013, 02:54
Atlanan bir durum var ki, oda ikinci el değeri.
Senden ricam ortalama piyasa fiyatlarıyla, aynı model yılı ve aynı donanıma sahip biri benzin, biri dizel iki aracın (passat, merc. e klasse, bmw 5 kasa vb. tutulan d sınıfları) ikinci el fiyatlarınıda kıyaslarsan daha iyi olur.

ikinci elde kıyaslamak çok mümkün değil aynı kilometrede aynı donanıma sahip araç bulmak cidden zor. Doğuş oto kol dayamaya 650 lira fiyat farkı koyuyor ki, opsiyonel donanımlar bi hayli fazla .

Arda K.
17-03-2013, 02:58
ilk msjdada dendiği gibi 30-40 milyarlık araçlarda bu durum söz konusu değil dizelini alabilicek güçte olan insanların yapması gereken bir hesap bence gayet mantıklı

FaruKsvs
17-03-2013, 04:01
Kıyasladığınız iki aracın arasındaki hacim farkından dolayı fiyatlar arasındaki farkta epey açılıyor. 2.0tdi ile 1.4tsi ın alımındaki vergi farkları *****. Bunun yerine aynı hacimde dizel ve turbo benzinli iki sıfır araç örneği vereyim.

187.500 (BMW 520d'nin "0" fiyatı)
-183.500 (BMW 520i'nin "0" fiyatı)
4000TL

520i 100 km'de şehir içi 9 litre katalog verisi 100 km'de 42TL (karma 7L 33TL)
520d 100 km'de şehir içi 6 litre katalog verisi 100 km'de 25TL(karma 5L 21TL)

Her 100km'de 17TL fark atıyor dizel. (Karma yakıtta 12TL)
4000TL yi ise 24000 km'de (karma 33000 km) amorti etmiş olursun. 520d'yi almama 2 yıl dolmadı henüz, 70bin km olmuş arabam.

Dipnot: Katalog verisi 6L olsada henüz şehiriçi 6L'yi göremedim. Kullanım tarzımdan kaynaklanıyor tabiki. Bu kullanım şeklini turbo benzinli motorda uygulasam zaten 7L-9L hayal olur. O nedenle karma yakıtın yanında şehiriçi yakıt hesabını da dikkate almak istedim, hatta bu rakamları çok iyimser gördüm diyebilirim.

Kısaca yapılan hesap doğru fakat aradaki fark markadan markaya modelden modele değişiklik gösterebilir. Önemli olan, herkesin seçtiği modeli almadan önce bu hesabı yapıp, yıllık km'sine oranlayarak buna göre artılarını eksilerini ortaya koyması ve mümkünse benzinliyi tercih etmesi.

fkocak
17-03-2013, 06:13
araba alirken herseyini dusunmek lazim eger ekonomiklik dusunuluyosa. Sifir aliniyosa yilda yapacaginiz km bakim fiyatlari farki tuketim farki vergi farki ikinci elde deger kaybi falan hepsi hesaba katilmali. Bu fark D sinifi araclarda ucuklasiyor ama C sinifinda daha yakin degerler cikiyor

Equinox
17-03-2013, 09:40
MTV farklarını da düşünmek lazım ama.

Şu anda nedir bilmiyorum ama CC lerin 1.4 tsi ve 2.0 tdi arasında uçurum vardı bi ara. Ve tsi nin 0-100 hızlanması daha iyiydi. Bence tsi almak daha mantıklı.

asansu94
17-03-2013, 10:59
Kıyasladığınız iki aracın arasındaki hacim farkından dolayı fiyatlar arasındaki farkta epey açılıyor. 2.0tdi ile 1.4tsi ın alımındaki vergi farkları *****. Bunun yerine aynı hacimde dizel ve turbo benzinli iki sıfır araç örneği vereyim.

187.500 (BMW 520d'nin "0" fiyatı)
-183.500 (BMW 520i'nin "0" fiyatı)
4000TL

520i 100 km'de şehir içi 9 litre katalog verisi 100 km'de 42TL (karma 7L 33TL)
520d 100 km'de şehir içi 6 litre katalog verisi 100 km'de 25TL(karma 5L 21TL)

Her 100km'de 17TL fark atıyor dizel. (Karma yakıtta 12TL)
4000TL yi ise 24000 km'de (karma 33000 km) amorti etmiş olursun. 520d'yi almama 2 yıl dolmadı henüz, 70bin km olmuş arabam.

Dipnot: Katalog verisi 6L olsada henüz şehiriçi 6L'yi göremedim. Kullanım tarzımdan kaynaklanıyor tabiki. Bu kullanım şeklini turbo benzinli motorda uygulasam zaten 7L-9L hayal olur. O nedenle karma yakıtın yanında şehiriçi yakıt hesabını da dikkate almak istedim, hatta bu rakamları çok iyimser gördüm diyebilirim.

Kısaca yapılan hesap doğru fakat aradaki fark markadan markaya modelden modele değişiklik gösterebilir. Önemli olan, herkesin seçtiği modeli almadan önce bu hesabı yapıp, yıllık km'sine oranlayarak buna göre artılarını eksilerini ortaya koyması ve mümkünse benzinliyi tercih etmesi.

Performansi yakin araclar sectim 2.0in vergisinden kaynaklandiginin bende farkindayim . F10da 520i ye de turbo motor koydular degilmi ?

SONE-R
17-03-2013, 11:02
dizel candır.. modlarsın, dibine kadar gazlarsın, rolling yaparsın yine de tüketim 6.5 lt'yi geçmez..
sıkıyorsa bu rakamları aynı kullanımda benzinli araçta görün.. :D

Jeandan-R
17-03-2013, 11:49
Bana çok zevksiz geliyor dizel araçlar. Devir tork bandı bi acayip, sesi zaten ayrı. Tek esprisi sadece az yakması.

cabrioleter
17-03-2013, 11:54
arada çok büyük bir vergi farkı var bu 1.
dizeli alan performans için değil ekonomi için alıyor bu 2.
aynı ötv dilimindeki araçlar içerisindeki fark 5-10bin tl den fazla olmuyor.

ha bu arada yurtdışında böyle farklarda yok hatta yeni nesil benzinliler dizellerden pahalı ama ülkemiz bi garip..

uerbas
17-03-2013, 11:57
kendi hesabıma göre sene de 12 bin km nin üstüne çıkarsan dizel tercih edilmeli ancak ozaman tölere edildiğini düşünüyorum şuan 25 bin km civarında yapıyorum ve memnunum seside beni gıcıklamıyor,
şuan kullandığım 16.arabam 9.dizel aracım sanırım bu biraz da piyasayı iyi araştırmaktan geçiyor ve sıfır araç benim gözümde en az 5-6 sene kullanmayacaksan her türlü zarardır

ceyhun737
17-03-2013, 12:04
Aynı durum mercedes te de var örnek olarak c180 ve c220 cdi yada c250 cdi ı örnek verebiliriz

asansu94
17-03-2013, 12:05
arada çok büyük bir vergi farkı var bu 1.
dizeli alan performans için değil ekonomi için alıyor bu 2.
aynı ötv dilimindeki araçlar içerisindeki fark 5-10bin tl den fazla olmuyor.

ha bu arada yurtdışında böyle farklarda yok hatta yeni nesil benzinliler dizellerden pahalı ama ülkemiz bi garip..

Boyle bi genelleme yapamassin dizeli ekonomi icin benzini performans icin . Performans icin almayan bir cok kisi var.sessiz calismasi motorun daha cabuk isinmasi dizele gore daha az masrafi olmasi gibi sebeplerden dolayi. Ayrica dizeli performans icin alanda var bi kac arkadas ilk sayfada yazmis benzin kadar yaksin yine dizel alirim diye.

Ben butun arabalarda bu boyle demedim zaten bahsettigim farklar genellikle turbo benzinde olusuyor

asansu94
17-03-2013, 12:07
Aynı durum mercedes te de var örnek olarak c180 ve c220 cdi yada c250 cdi ı örnek verebiliriz

:icon_tup::icon_tup:

ceyhun737
17-03-2013, 12:08
Ama fiyat farkı o kadar fazla ki c serisinde arabayı ömrün boyu binsen kapatamazsın:D

CLIORS
17-03-2013, 12:59
Satarken deger kaybini da matematiksel acikladik mi sorun cozulur

FaruKsvs
17-03-2013, 14:15
Performansi yakin araclar sectim 2.0in vergisinden kaynaklandiginin bende farkindayim . F10da 520i ye de turbo motor koydular degilmi ?
Evet. 520i'de artık turbo motor kullanıyor. İkiside 184hp. 0-100'leri arasında 0.1sn* fark var, 520i önde.

*(Katalog verisi)

kaanpoyrazoglu
17-03-2013, 14:37
100 küsür bin tl verip araç alırken ekonomiyi düşünmek bana pek mantıklı gelmiyor açıkcası :) Dizel araçların bakım ücreleri , benzinliden fazladır bunuda göz ardı etmemek lazım sanırım..Tercih meselesi , ben tercih etmem şahsen dizeli..

turkerrr
17-03-2013, 21:22
bu durum arabaya göre değişir ...

passat örneğinde benzinli kesinlikle avantajlı ....


benzinli passat cc mtv, kasko primi konularındaki avantajı artı olarak baştan eksik ödenen 35000 TL nin finansal avantajı ( aylık getirisi ) gibi avantajları var ...

berkay_aydin
17-03-2013, 21:26
dizel candır.. modlarsın, dibine kadar gazlarsın, rolling yaparsın yine de tüketim 6.5 lt'yi geçmez..
sıkıyorsa bu rakamları aynı kullanımda benzinli araçta görün.. :D

Bende bundan bahsetmeye çalışıyordum abi :D

Berkan
18-03-2013, 00:34
basit bir örnekle bende dahil oluyim

2012 fiyatından bahsediyorm şimdi nkdr zam geldi haberim yok ama

yeni 3.16 için sportline+techonlogy+comfort+sunroof 42-44 bin euro arasındayken

aynı araç 3.20d olunca 59-62bin € arasında geziyordu aradaki kabaca 20€luk farkı amorti etme olayını 2.000cc vergisini düşününce senede bayaa bi km yapmak lazımki amorti etsin(güç farkınıdan biraz feragat etmekte lazım olucak tabiki 136 vs 184 3.20benzinliden konusursak184hp oda 50-52binlerde geziyodu)

asansu94
18-03-2013, 01:21
basit bir örnekle bende dahil oluyim

2012 fiyatından bahsediyorm şimdi nkdr zam geldi haberim yok ama

yeni 3.16 için sportline+techonlogy+comfort+sunroof 42-44 bin euro arasındayken

aynı araç 3.20d olunca 59-62bin € arasında geziyordu aradaki kabaca 20€luk farkı amorti etme olayını 2.000cc vergisini düşününce senede bayaa bi km yapmak lazımki amorti etsin(güç farkınıdan biraz feragat etmekte lazım olucak tabiki 136 vs 184 3.20benzinliden konusursak184hp oda 50-52binlerde geziyodu)

318i ilede bu kiyasi yapabiliriz 170 hp olan performans olarak kafa tutabilir 320d ye

cabrioleter
18-03-2013, 02:53
3.20i ile 3.20d kuruşu kuruşuna aynı fiyat şu anda..
BMW Fiyat Listesi (http://www.bmw.com.tr/tr/en/general/price_list/indexb.html)

aynı ötv dilimine bakın daha sağlıklı karşılaştırma yaparsınız..

onurgoyunc
18-03-2013, 08:37
ayni hacim diliminde araclara bakarsaniz yapacaginiz karsilastirma daha mantikli olur. mesela 1.6tdi ile 1.4 tsi highline arasinda 4700tl fark var.

sahsen ayni hacim diliminde dizel ve benzinli motoru olan aracta dizeli tercih ederim

asansu94
18-03-2013, 11:23
Ayni otv diliminde olunca performanslarini kiyaslamak komik oluyor.benim burda benzinli araba propagandasi yapmak gibi bi niyetim yok.Sadece daha ucuza yakin performanslara sahip olabiliyorsun bunu gostermek

onur_S
18-03-2013, 14:09
3.20i ile 3.20d kuruşu kuruşuna aynı fiyat şu anda..
BMW Fiyat Listesi (http://www.bmw.com.tr/tr/en/general/price_list/indexb.html)

aynı ötv dilimine bakın daha sağlıklı karşılaştırma yaparsınız..

2.elleri ne düzeyde ?

facia
18-03-2013, 14:44
Ben de 2006dan beri dizel kullanan biri olarak yeni arabayı benzinli alıyorum.

Dizel 6 litre yakıyor, benzinli 1.4 turbo arabalar 7 litre yakıyor zaten...

Pompada da çok az fark var, o traktör gibi sesi çekmeye hiç gerek yok artık.

Bence gaza gelip bu hareketi yapma :) biz şirketten 2 kişi golf 7 aldık o 1.4 122hp tsi aldı ben 1.6tdi iki araçda dsg ... evlerimiz nerdeyse aynı güzergah ortalama hızım 19.2 km/h ortalama tüketimim 6.9lt/100km , arkadaşın aracıysa ortalama hızı 23km/h ortalama tüketimi 10.2lt/100 km çok yoğun trafik verisi bunlar ayrıca ben 6.9 yakarken hiç az yaksın diye kasmıyorken arkadaşım 10.2lt ye düşürmek için uğraşıyor... Haaa şunu diyorsan eyvallah... Ben mesai saatinde kullanmıyorm zaten hep ceveyollarını kullanıyorm sabit hızlarda seyrediyorum. O zaman hesap tutabilir 1-2 lt oynar aralarında belkide oynamaz...

cagri-35
18-03-2013, 14:55
Ben de 2006dan beri dizel kullanan biri olarak yeni arabayı benzinli alıyorum.

Dizel 6 litre yakıyor, benzinli 1.4 turbo arabalar 7 litre yakıyor zaten...

Pompada da çok az fark var, o traktör gibi sesi çekmeye hiç gerek yok artık.

Şehir içinde istanbulda 7 litre yakamazsın ımkanı yok.

6 lıtre yakan dızel orta sıkısıklıkta trafıkte yakıyordur tahmınlerıme göre. O pozısyonda en az 8 bucuk 9 lıtre yakar. Ben ızmırde 1.4 t astra kullanıyorum karma kullanımda 8 lıtre yakıyorum ama ıstanbulda kullanan arkadasım 9 un altına ınmedı tuketımım dıyor mesela.

HaKo
18-03-2013, 14:58
verilen passat örneği çok doğru , hatta çoğu araçta da bu yazılanlar geçerli,

bazı arkadaşlar 2. el piyasası demiş , ucuz alınan araç tabiki daha ucuza satılacak, pahalı olanda daha pahalıya. Benzinli araç satmak zor o konuda haklısınız ama mantelite bu olduğu için satışı zor.

Şahsen ben senede maksimum 30bin km yol yapıyorum ve asla gidip boşu boşuna dizel araca 20-30 bin tl fazla vermem.

Mutu
18-03-2013, 15:03
verilen passat örneği çok doğru , hatta çoğu araçta da bu yazılanlar geçerli,

bazı arkadaşlar 2. el piyasası demiş , ucuz alınan araç tabiki daha ucuza satılacak, pahalı olanda daha pahalıya. Benzinli araç satmak zor o konuda haklısınız ama mantelite bu olduğu için satışı zor.

Şahsen ben senede maksimum 30bin km yol yapıyorum ve asla gidip boşu boşuna dizel araca 20-30 bin tl fazla vermem.


Ben yazdığım bölüme açıklık getireyim. Örneğin 2 benzer, fakat yakıt türü farkı araca 20bin fazla verdin diyelim. Yakıt farkını hesaplarken 20bini çıkarmaya çalışmak saçma dedim. Nedenini ise 2 aracı 2.elde satarken aynı paraya satmayacaksın diye belirttim. :icon_tup:

asansu94
18-03-2013, 23:35
Ben yazdığım bölüme açıklık getireyim. Örneğin 2 benzer, fakat yakıt türü farkı araca 20bin fazla verdin diyelim. Yakıt farkını hesaplarken 20bini çıkarmaya çalışmak saçma dedim. Nedenini ise 2 aracı 2.elde satarken aynı paraya satmayacaksın diye belirttim. :icon_tup:

arabaya binmek için değilde satmak için alıyormusuz gibi oluyor bu mantıklada sanki

ef186
19-03-2013, 00:52
Sakin kullanımda yaptıgın hesapta mantıklı gelebilir.Bende öyle dusunuyorum ama gaza oturarak surdugunde anlık tuketimde, atıyorum dizel max 10 goruyorsa benzinli 20 lt ustlerini goruyor:) Yani aralık cok genis benzinlide.

olay burda kopuyor fabrika verileri yaniliyor .

Sirkete kiraladigim 2012 firsta dizel atagimi cekmeden hatta uzerinde tepinerek 6.8 litre ortalama tuttururken bugun denedigim ekonomik ayak modunda 4.6 litre ortalama yakiyor. Daha onceki kucuk sinif polo benzinli otomatik ise ayak cekmeden saka gibi ama 14 litrenin altina dusmuyor ortalama sakin uzun yolda 8 litre altiba dusmuyordu. dizelin torku sayesinde isin rengi degisiyor biraz ozellikle ayda 4000 km kullanirsaniz ozaman demek istedigimi anlarsiniz.

turci
19-03-2013, 01:31
konunun başlıkta yazılan gibi moda ile alakalı olmadığını belirtmek isterim,
arada ki fiyat farkının da Türkiye'ye özgü olmadığı bilinmeli.

diğer yandan bilinçli bir kullanıcının moda olduğu için değil de, hangisinin kullanım amacınına uygun olacağını hesaplayarak adım atacağını varsayıyorum.
benzinli araç keyifli olabilir,zevk verebilir,traktör gibi ses çıkarabilir ki günümüz dizelleri de eskisinden daha sessiz,
gel gelelim ay sonunda yapılan hesap bunların göz ardı edilmesine neden oluyor.

kısaca günde 10km yapan birisinin dizel kullanması saçmalık ise, 100km yapan birisinin benzin kullanması da o kadar saçma.

burada dizel ile benzinli aracın fiyat farkını konuşmak pek birşey ifade etmiyor, gerçekte kişinin neye ihtiyacı olduğunu kesin olarak bilmesi önemli olan.

kağıt üzerinde ki tüketim verileride pek birşey ifade etmiyor,
Mercedes Servisi'nde yetkiliye aynı şeyi ben de sordum.
verileri tutturamıyorum dediğimde, o çok zor yanıtını almıştım.

ilkay325i
19-03-2013, 01:41
Benzinli iyidir yaa. Bende sizin yaptığınız hesabın aynısını yapıp dizel arabamı satmıştım :)

Aktaş61
21-03-2013, 23:04
dizel alırken niye amorti etme hesabı yapılırkı anlamış değilim? dizeli satarken benzinli fiyatınamı satıoruz sanki?dizel de hem zarar oranı daha düşük hem de daha çabuk elden çıkıyor araç.

ayrıca arabaya 100bin lira para veren adam yakıtı düşünmicek demek saçma olur. boşu boşuna yakıtı fazladan para vermek garip? tabi herşey zevk meselesi kimsenin zevkine bişe diyemeyizç

63owen63
21-03-2013, 23:12
125 bin tl lik araba alacagına 90 bin tl lik araba alıp, kalan 35 bin tl'yi benzin e ayıran var mı ki ? Zannedersin ki o fark parayı herkes yakıta ayırıyor..
Millet cebinde ne kadar para varsa okadar binebiliyor..Çikolata-çokomel ilişkisi.. Sürdürülebilirlikten bir haber bir mantık bu..

darkmoon
21-03-2013, 23:20
dünyada niye gemiler trenler ağır taşıtlar kepçeler otobüsler dizelle çalışıyor.. olay benzin dizel arasındaki fiyat farkı olsa tıpkı gemilerde yapdıkları gibi benzinide vergisini kaldırırlar insanlar gemisine trenine ucuza benzin almayıda bilir ama olay yakıt farkı değil olay dizel ile çok km yapma olayı artı tork faktörü eskiden dizel motoru binek araçlarda ufak hacimde yapamıyorlardı 90 lıların ortalarında ufak hacimlere inince dizel motor haliyle insanlarda ufak hacimli dizellere ulaşabilir oldu.. üstüne dizel üstündeki teknoloji çok gelişdi 90 lılardaki 2.0 dizel motor ile 2010 model 2.0 dizel motorun yakışı arasında nerdeyse yarı yarıya fark var..

Berkan
21-03-2013, 23:33
dizel alırken niye amorti etme hesabı yapılırkı anlamış değilim? dizeli satarken benzinli fiyatınamı satıoruz sanki?dizel de hem zarar oranı daha düşük hem de daha çabuk elden çıkıyor araç.

ayrıca arabaya 100bin lira para veren adam yakıtı düşünmicek demek saçma olur. boşu boşuna yakıtı fazladan para vermek garip? tabi herşey zevk meselesi kimsenin zevkine bişe diyemeyizç

satışını düşünüyosun eyvallah

peki bunun alışını napıcaz yada bakım masrafının fazla oluşunu :soru:

yanlıs anlasılmasın dizel karsıtı degilim ama senede 10-20bin km için dizel almak gereksiz geliyor

Aktaş61
22-03-2013, 00:06
satışını düşünüyosun eyvallah

peki bunun alışını napıcaz yada bakım masrafının fazla oluşunu :soru:

yanlıs anlasılmasın dizel karsıtı degilim ama senede 10-20bin km için dizel almak gereksiz geliyor

bütçeme göre alışveriş yaparım atıyorum; 30bin lira benzinli leona vereceğime gider dizel corsaya veririm gibi ama daha rahat gezerim gezerken düşünmem.

bakım masraflarıda öle pek bi fark yok taş çatlasın 100 lira fark var dizelle benzin arasında o da 15bin km de bir.

tercihleri bütçeler belirler.bende 2009dan beri dizel arabaya biniyorum çok kâr ettim bugüne kadar

asansu94
22-03-2013, 03:33
bütçeme göre alışveriş yaparım atıyorum; 30bin lira benzinli leona vereceğime gider dizel corsaya veririm gibi ama daha rahat gezerim gezerken düşünmem.

bakım masraflarıda öle pek bi fark yok taş çatlasın 100 lira fark var dizelle benzin arasında o da 15bin km de bir.

tercihleri bütçeler belirler.bende 2009dan beri dizel arabaya biniyorum çok kâr ettim bugüne kadar

Dizele binmek icin sinif dusurmen gerekiyo iste sikintida burda , ama 30bin liraya bende corsaya binerdim acikcasi . Yuksek meblalara cikinca isler degisiyo ama . Bide neye gore kar ettiniz abicim onu anlamadim

asansu94
22-03-2013, 03:39
konunun başlıkta yazılan gibi moda ile alakalı olmadığını belirtmek isterim.

Baslikta mubalağa yaptim ,moda oldugu icin alan bende gormedim.Ama duz mantik dizel ucuza gelir diye bilincsiz alan cok var.

SONE-R
22-03-2013, 07:40
dizel baya bi masraflıymış ya.. sağolsun konuyu açan arkadaş bana gerçekleri gösterdi.
hemen dizel arabamı bugün satıp, benzinli araba alıyorum.. :D :D

asansu94
22-03-2013, 08:05
dizel baya bi masraflıymış ya.. sağolsun konuyu açan arkadaş bana gerçekleri gösterdi.
hemen dizel arabamı bugün satıp, benzinli araba alıyorum.. :D :D

Dalga gecicek bisey yok bi fikir ortaya koydum kabul etmek zorunda degilsiniz herkesin fikri kendine.Bahsettigim olayla yaptiginiz eylemi bagdastiramadim , kimseye benzinli arac alin daha masrafsif oluyor demedim yazdiklarimi ya eksik okumussunuz yada yanlis anlamissiniz,saygilar.

SONE-R
22-03-2013, 08:07
fikirlerinde yanılıyorsun arkadaşım.. saygılar..

asansu94
22-03-2013, 08:11
fikirlerinde yanılıyorsun arkadaşım.. saygılar..

Boyle soylemeniz daha guzel olurdu , yanilabilirim tabiki buda sizin fikriniz

onursumer
22-03-2013, 08:25
dizel araç moda değilde mecburiyet başka bişey değil yani :D

devil_berk22
22-03-2013, 09:57
Sene olmus 2013 arabayla gezmek luks ise benzinli aracla gezmek super luks 1.3 ile 1.6 dizel araclar en makuludur. Suan 1.6 lpgsiz benzlinli aracla geziyorum vallahi biktim benzin parasindan.

Aktaş61
22-03-2013, 22:04
Dizele binmek icin sinif dusurmen gerekiyo iste sikintida burda , ama 30bin liraya bende corsaya binerdim acikcasi . Yuksek meblalara cikinca isler degisiyo ama . Bide neye gore kar ettiniz abicim onu anlamadim

sınıf düşürüyorum ama gaza basarken düşünmüyorum. 2009dan bu yana 3 farklı dizel aracımda toplamda 60 bin km yol yaptım benzine oranla yapılan kârı sen düşün.
ayrıca ilk dizel aracım 2007 astra H 1.3 dizel enjoyu 25bine aldım sonra kaza yaptım pert oldu kaskodan 26 lira aldım piyasası artmıştı 27-28 olmuştu. sonra yine 2007 model astra H 1.3 dizel cosmo aldım 28.500a 30.500a sattım ve araçları satılığa çıkarttığımda beklemeden sattım hemen nakite çevirebilmiştim bu da çok önemli. kuzenim 2009da sıfır aldığı 10-15bin kmlerdeki benzinli astrasını 2-3 ay bekledi satamadı sonra fiyat düşüre düşüre 3-4 lira altına anca sattı

ceyhun737
22-03-2013, 23:38
Zaten arkadaşımız km çok yapmayanlardan bahsetti konunun başında da belirtti ve lüks segmentteki araçlardan bahsetti gerçi jetta passat lüks segment sayılıyor o da ayrı bir durum

Alper_
22-03-2013, 23:45
100 km ortalamam 5-6 lt civarı arada gazlıyorum :)

TT992
23-03-2013, 00:12
yeni modanın küçük hacimli benzinli araçlar olması lazımdı. artık millet mazottan kısılanın dizelin bakımının yediğini anlamış çoğu kişi bundan yanıyor aslında 3 4 yıl önceki ilgide şu günlerde yok dizele

dj_batukaan
23-03-2013, 00:21
genelde ikinci elde satılırken benzinli ile aynı fiyatamı satıyoruz ki denmiş ama canım ülkemde neden 150 - 200 bini bulmuş dizeller için Motoru bitmiştir. alınmaz bu deniyor ?

artı Bu işin bide bakım ayağı var dizeli bakımsız bırakırsan vay senin haline ama benzinlide iş bu kadar vahim değil... dizelin bakım masrafının da agır olması cabası

ancak Dizel - Benzin farkı kiminde ekonomi iken kiminde zevk meselesi gerçek olan tek şey ise yılda 80 100 bin km yapmıyorsanız benzinli her zaman candır.... :)
dizel aracımda var benzinli aracımda 2 litre benzinlide ş. içi 45 - 50 kr. ( otomotik vites ) yakıyorken 1,5 dizelde 28 - 30 kuruş yakıyorum sebebini bilmiyorum ama benzinli daha cazip geliyor :)

cagri-35
23-03-2013, 00:23
O ilginn olmayisi tamamen pompadaki fiyat ile ustune birde bayilerin sirf dizel diye koyduklari ekstra bedellerdir yoksa bakimda ne fark var dizel corsam vardi astram vardi ekstradan bi mazot filtresi deisiodum oda 30000de bir. Ondanda ne olucakki

tool
23-03-2013, 08:20
Dalga gecicek bisey yok bi fikir ortaya koydum kabul etmek zorunda degilsiniz herkesin fikri kendine.Bahsettigim olayla yaptiginiz eylemi bagdastiramadim , kimseye benzinli arac alin daha masrafsif oluyor demedim yazdiklarimi ya eksik okumussunuz yada yanlis anlamissiniz,saygilar.

sen eksik anlattigin kisim arabanin ekonomik omuruyle alakali;
bunu isin icine katmadigin icin yaniliyorsun...

asansu94
25-03-2013, 23:14
sen eksik anlattigin kisim arabanin ekonomik omuruyle alakali;
bunu isin icine katmadigin icin yaniliyorsun...

ekonomik ömrü derken ? 2. el piyasasından mı bahsedıyorsunuz

darkmoon
25-03-2013, 23:34
ekonomik ömrü derken ? 2. el piyasasından mı bahsedıyorsunuz

üreticiler araç üretirken ekonomik ömür biçerler zaten bu bazı markaların kullanım kitapçığındada yazar arabalara ortalama verilen ömürde 10-15 yıl arasıdır.. artık o yaşdan sonra metal yorgunluğu ve arabanın bazı parçalarının ömürünü vadesini bitimesinden dolayı her an sorun çıkartabiliceği ihtimali olduğundan ekonomik açıdan vadesini doldurduğunu düşünürler firmalar.. gerçi bunlar büyütülücek şeyler değil bana göre firmalar hem yeni araç satabilmek hemde eski araçlardaki sorumluluklarını üstünden atabilmek için bence bu tip şeyleri söylüyorlar neticede 40-50 yaşında tıkır tıkır çalışan araçlar var sorunsuz..

MCN21
25-03-2013, 23:44
ne olursa olsun abi , üst sınıf icin belki degisir ama alt sınıfta 5-10 bin tl fazla verip kafa rahat gezmek denen bisi var 25.000-40.000 km de filan amorti eder kendini , benim icin 1 yıl ...diger üst sınıflar icinde adam bastan veririm , pompada rahat ederim diyor , niye 4-5 günde bir pompaya ugrasın , 7-8 gün binmek varken :D veya uzun yola cıktıgında hic durmadan devam edebilir ...

Alper_
25-03-2013, 23:50
bugün uzun yol şehir içi karışık 100 km yaptım, fazla yakmasın diye aşırı şekilde de kasmadım..sadece gaza dikkatli bastım ve 4 lt yaktı..17 lira :D

bakım giderlerinin yüksekliğine katılmıyorum..rutin bakımlarda değişen parçalar var bu benzinlide de aynı..30.000 de bir mazot filtresi değişiyor hepsi bu.

efe_
25-03-2013, 23:54
Ben de 2006dan beri dizel kullanan biri olarak yeni arabayı benzinli alıyorum.

Dizel 6 litre yakıyor, benzinli 1.4 turbo arabalar 7 litre yakıyor zaten...

Pompada da çok az fark var, o traktör gibi sesi çekmeye hiç gerek yok artık.

Kağıt üstünde öyle duruyor olabilir ama trafiğe karışınca dizel gibi olmuyor maalsef benzinli araçlar

MCN21
25-03-2013, 23:58
birde uzun yolda sciroccoyla ankara istanbul yaptıgımda 1 depodan fazla yaktıgım oluyordu , 1.6 dizelde 3 ceyregi gecemedim daha ,litre/ fiyat farkından bahsetmiyorum

asansu94
26-03-2013, 00:10
üreticiler araç üretirken ekonomik ömür biçerler zaten bu bazı markaların kullanım kitapçığındada yazar arabalara ortalama verilen ömürde 10-15 yıl arasıdır.. artık o yaşdan sonra metal yorgunluğu ve arabanın bazı parçalarının ömürünü vadesini bitimesinden dolayı her an sorun çıkartabiliceği ihtimali olduğundan ekonomik açıdan vadesini doldurduğunu düşünürler firmalar.. gerçi bunlar büyütülücek şeyler değil bana göre firmalar hem yeni araç satabilmek hemde eski araçlardaki sorumluluklarını üstünden atabilmek için bence bu tip şeyleri söylüyorlar neticede 40-50 yaşında tıkır tıkır çalışan araçlar var sorunsuz..

Anladim.Ekonomik omur olarak benzinli daha uzun zaten değilmi ?

Mertİ.
26-03-2013, 00:35
önceden turbo benzinli çok az araba vardı atmosferikler fazla yakardı şimdi dizel gibi turbolular çoğaldı. birde çok az yaktıklarını iddaa eden çok var 6 sene öncede 20kr yakan adam hala 20kr yakıyor(genelleme yaptım).

Mr.K
26-03-2013, 01:02
Valla türkiyede iş değişir,istanbulda dizelde kullansan benzinlide kullansan trafiğe düştüğün an ortalama zaten fırlıyo.
Stabil gitmeyi becerebilen insanlar(mesela ben:D:hehe:) ekonomi benzinlede dizellede yapar.
en son trafikte 9küsür lt gösteriydu c220 ama normal yakıtım (karma 5.5-6.5) arasıydı.
daha ist trafiğine girmedim suan 2.5benzinli aracım var kaba ortalamam 8lt,yani trafikte 12-12.5lt max

e gene aynı oldu : ) değişmedi bişey : ) uzun yolda c220 4.8yakıyo (yanlıs hatırlamıyosam,bayadır kullanmadım) z4 6.6lt ortalama tutturdum en son..

e gene aynı hesaba geldi :D (araç alım fiyatlarından ziyade tüketime dikkat çekmek istedim)

bu durumda dizelle ortalamamı alırsak 9.1+6/2=7.5lt yakıyorum
bu durumda benzinle ortalamamı alırsak 12.5+8/2=10lt yakıyorum

yani kısacası güncel fiyatlar ile benzin ile 47.5TL dizel ile 32lira

15lira/yada(50km) için ince hesaplara gerek yok ki zaten bişekilde gerek ekonomi yaparak bu durumu ileri çekmek mümkün,yada trafiğe kalıp eksiye düşmekte mümkün ama ortalama 50km az kısacası.(arada uçurum bi fark yok)
yılda 30-35K yapmadan dizel almak zaten mantıksız :) gerek sıfır fiyatı açısından,gerekse 2.elde ileriye donuk dusunerek ; enjektör,turbo,vs masraflarından dolayı bla bla bla.


Kağıt üstünde öyle duruyor olabilir ama trafiğe karışınca dizel gibi olmuyor maalsef benzinli araçlar

niye dizeller trafiğe girince ortalaması artmıyo mu :o ?

darkmoon
26-03-2013, 19:05
Anladim.Ekonomik omur olarak benzinli daha uzun zaten değilmi ?

uzun vadede benzinlinin derdi tasası daha az tabiki :)

FATİH
26-03-2013, 19:13
birçok otomobille tüketimi inanılmaz seviyelere düşürebilirsiniz ama 2.5'lik x-type'la asla. 2.5 v6, otomatik şanzıman ve 4x4 üçlü kombo yapıyo kullanıcıya. yakıyo da yakıyo, yakıyo da yakıyo...

dizel otomobil tercih etmem şahsen fakat sırf sesi için edebilirim. :D mesela cdi'ların sesi gerçekten çok hoş. bazen rölantide bekleyen mercedes'lere usulca sokulup şıkır şıkır çalışan dizelleriyle kulaklarıma ziyafet veririm.

darkmoon
26-03-2013, 19:25
birçok otomobille tüketimi inanılmaz seviyelere düşürebilirsiniz ama 2.5'lik x-type'la asla. 2.5 v6, otomatik şanzıman ve 4x4 üçlü kombo yapıyo kullanıcıya. yakıyo da yakıyo, yakıyo da yakıyo...

dizel otomobil tercih etmem şahsen fakat sırf sesi için edebilirim. :D mesela cdi'ların sesi gerçekten çok hoş. bazen rölantide bekleyen mercedes'lere usulca sokulup şıkır şıkır çalışan dizelleriyle kulaklarıma ziyafet veririm.

bizim sitede volvo s60 dizel var yeni kasa modelini bilmiyorum ama en fazla 1-2 yaşında falandır araç bildiğin traktör gibi çalışıyor yok böyle bir ses şaka etmiyorum 2000 model dizel araçlardan çıkan ses gibi gürültülü çalışıyor yakıştıramadım volvoya ve şok oldum..

FATİH
26-03-2013, 20:25
vallaa volvo'yu bilmem de dediğim gibi mercedes'ler gerçekten hoş sese sahip dizel olarak. bi de vw'lerin tdi'ları traktör gibi çalışıyo, özellikle polo'lar. ha konu dizel sesi değil ama laf olsun bizimkisi işte. :D

konuya parmak basacak olursak, premium markaların modelleri hariç vw'lerin benzinli ve manuelleri ile dizel ve otomatikleri arasındaki fark gerçekten uçurum. yani yuh dedirtecek cinsten. 6-7.000 lira otomatik ya da dizel farkı olur mu birader? adam Allah'tan korkar. dizelin silindirleri altından mı be mübarek...

turbo16
26-03-2013, 21:25
arkadaş elma ile armut misali bir aritmetik yapmış bazı doğruları var yok değil ama cok değişken şeyler ortalam km kullanan kişi bunlar devreye giridğinde işler değişebilir

heleki fabrika verileri ile cıkıyorsan baştan yanılırsın;)
onun için sahalarda kullanarak daha iyi anlarsın ama hesap o kadar korkunç olamaz
hele sert kullanımlarda benzinli rezil olur bu örnekte:)

Emre Akçay
26-03-2013, 21:29
Vallahi bende dizele geçeli 1 sene oldu acayip memnunum. Bu saatten sonra benzinli arabayı sadece egsoz sesi dinleyeyim diye alırım heralde.

Mr.K
26-03-2013, 21:32
arkadaş elma ile armut misali bir aritmetik yapmış bazı doğruları var yok değil ama cok değişken şeyler ortalam km kullanan kişi bunlar devreye giridğinde işler değişebilir

heleki fabrika verileri ile cıkıyorsan baştan yanılırsın;)
onun için sahalarda kullanarak daha iyi anlarsın ama hesap o kadar korkunç olamaz
hele sert kullanımlarda benzinli rezil olur bu örnekte:)

yanlış anlamayın üstlerde kendi postum olduğu için üzerime alınıyorum,yani bana yazdınız sandım.şayet öyle ise konustuklarım fabrıka degerleri değil..

gazladıgım zaman max 11lt goruyorum zaten..

İbrahim33
26-03-2013, 21:42
Dizelin rahatlığı bambaşka , istediğin gibi gazla 7.5 -8 litreyi geçemezsin 1.6 dizel arabada.Ama benzinli arabada gaza basmadan evvel 2 kere düşünürsün.***** dünyadaki en pahalı akaryakıtı kullanan birkaç ülkeden biriyiz.

turbo16
26-03-2013, 21:57
yanlış anlamayın üstlerde kendi postum olduğu için üzerime alınıyorum,yani bana yazdınız sandım.şayet öyle ise konustuklarım fabrıka degerleri değil..

gazladıgım zaman max 11lt goruyorum zaten..

yok konuyu açan arkadaşa hitaben yazdım

senin yazdıkların doğru da sende bu örnek üzerinden yürümüşün ama bu senin kullanımın biraz gaza gelirsen litreler cok değisir ama fikir olarak aynı parelelik üstündeyiz

dip not:dizeller ortalama artar tabiki ama abarmaz 6lt atıyorum 8-9 lt cıkar
ama benzinlilerde 6lt ortalama zorlanırsa 16-18lt cıkarılabilinir hayvan kullanımla:)

misery1903
26-03-2013, 22:38
yok konuyu açan arkadaşa hitaben yazdım
dip not:dizeller ortalama artar tabiki ama abarmaz 6lt atıyorum 8-9 lt cıkar
ama benzinlilerde 6lt ortalama zorlanırsa 16-18lt cıkarılabilinir hayvan kullanımla:)

Yani atarlı/devirli/hayvan kullanım sevenler dizel alırlarsa toplam tüketimde ekonomi yapmış oluyorlar :D

Dizelin sevilmesinin ve seçilmesinin en büyük sebeplerinden biri bu bence. Tek problem çoğunluğun dizelde dikkat edilmesi gerekenlere dikkat etmemesi. Sonra niye Tr'de dizele güven olmuyor. Olmaz tabi 20-30 binde turboyu harcayanlarımız varken.

cgnozdmr
26-03-2013, 22:49
2 ay kadar olucak dizele geçeli,düşünmüyorum gaza basarken ilerleyen zamanlarda bana ne gösterir bilmiyorum henüz bakım falan yapmadım fakat halimden memnunum şu anda.Benzinli arabamın sadece egzoz sesini özledim :)

Firat.M3
26-03-2013, 23:56
hiç bir benzinli araç beni mersinden istanbula sürekli 170+ km'lerde 7.1 lt ortalamayla götüremez.. yakamaz. dizeli tercih etmemin en büyük sebebi uzun yolda yüksek hızlardaki düşük yakıt tüketimidir. 160 ile sabit klima açık giderken de 5.6 lt yakıyorum. o traktör sesli dizeller de tarihe karışalı çok oldu..

bu arada aracım e60 520d yazılımlı.

Mertİ.
27-03-2013, 02:10
hiç bir benzinli araç beni mersinden istanbula sürekli 170+ km'lerde 7.1 lt ortalamayla götüremez.. yakamaz. dizeli tercih etmemin en büyük sebebi uzun yolda yüksek hızlardaki düşük yakıt tüketimidir. 160 ile sabit klima açık giderken de 5.6 lt yakıyorum. o traktör sesli dizeller de tarihe karışalı çok oldu..

bu arada aracım e60 520d yazılımlı.

170+ larda uzun yolda 7.1 çok iyi ben 800 km yolda 170+ gidince 10 litre ortalama yapıyorum kullanma şekliylede alakalıdır tabi.

Firat.M3
27-03-2013, 02:48
170+ larda uzun yolda 7.1 çok iyi ben 800 km yolda 170+ gidince 10 litre ortalama yapıyorum kullanma şekliylede alakalıdır tabi.

10 lt çok gibi yahu. ben 230 sabit giderken 11 lt gösteriyor anlıkta. araç xdrive falan mı sizin ?

Mertİ.
27-03-2013, 02:59
10 lt çok gibi yahu. ben 230 sabit giderken 11 lt gösteriyor anlıkta. araç xdrive falan mı sizin ?

evet xdrive ama kalkış ve yokuş haricinde 4 çeker olucağını sanmıyorum ama mesela audi var 2.0tdi a6 quattro değil önden çekişli aynı rampayı çıkarken ana yolda onun anlık verisi 14 ü geçmiyor bmw de 20 de oluyor. uzun yola gittiğimde araba 2000 km ydi ama düşse düşse 9.5 e düşer bu ara şehir içinde gaza nerdeyse yarım basmıyorum 9.5 ortalama trafiğede nadir giriyorum. kullanımla alakalı tahminimce.

edit: o 10 litreye aydın otobanın katkısı olabilir biraz çünkü 230 240 ortalama gittim ama öylede 10 litreye çıkmaz gerçi uzun yoldan sonra.(istanbul bodrum karadan)

Firat.M3
27-03-2013, 03:00
doğrudur. ben şehir içinde 8 ortalama ile geziyorum. 7.1 ortalamayı ölçerken mersinden çıkarken sıfırlayarak çıkmıştım. İstanbul trafiği de aşikar tabi. çok yakması normal orada. uzunda fazla geldi ama bana.

Mertİ.
27-03-2013, 03:03
doğrudur. ben şehir içinde 8 ortalama ile geziyorum. 7.1 ortalamayı ölçerken mersinden çıkarken sıfırlayarak çıkmıştım. İstanbul trafiği de aşikar tabi. çok yakması normal orada. uzunda fazla geldi ama bana.

yinede benzinliden çok daha iyidir :)

Firat.M3
27-03-2013, 03:12
yinede benzinliden çok daha iyidir :)

illaki.. benzin biraz daha insaflı olsa direk bir e63 alacam da.. sabrediyoruz işte -)

Mertİ.
27-03-2013, 03:20
illaki.. benzin biraz daha insaflı olsa direk bir e63 alacam da.. sabrediyoruz işte -)

550d iyidir :D

blumenberg
27-03-2013, 03:56
tespit benim için de ne yazıkki yanlış :) benim gibi ayağını gazdan çekmeyen hız düşkünü kullanıcılar için diesel elbetteki daha avantajlı, kaldı ki ben yılda 15 bin kim yapmışım 2 sene boyunca.. şehir dışında 5 lt ortalama gören ben şehir içi 335d'in yaktığı kadar yani 10.5 lt yakıyorum.. benim altıma benzinli verirseniz düşünün halimi.. :)

ayrıca ankara-abant arasını +200'lerde 1.5 saat boyunca çekmeden tapagaz full depo ile 720km gidebilen ben, şehir içi 550-600km'yi zor görüyorum.. o yüzden şehir içi varyasyonları çok farklı.. öyle kolay hesaplanabilecek birşey değil..

diesel tork avantajı da sunuyor tüm bunların yanında.. ayrıca traktör sesinin çirkinliğine de katılmıyorum, denildiği gibi eskide kaldı.. alıştım artık ya da bilemiyorum :)

FaruKsvs
27-03-2013, 10:21
Şehir içinde kafama göre kullanarak yakıt umursamadan ortalama 8 litre yakıyorum. İstanbul için farklı olur elbette. İlk 8000 km ye kadar çok farklı tepkiler ve değerler yakaladım. Uzun yolda 10 litre yakmasına xdrive olmasının ve henüz 2000 km de olmasının etkisi var bence. Biraz daha yol yaptıkça motor normal değerlere ulaşsada yüksek hızlarda xdrive ın yakıta çok etkisi oluyor maalesef.

toolqa
27-03-2013, 16:47
335 d candır(:

ToNy
27-03-2013, 16:55
Tespite katılmıyorum,
Arkadaşlar bahsetmiş ama bende söylemek isterim ki,

Dizeli 100 e aldıysan satarken 90 a,
Benzinliyi 80 e aldıysan satarsan 70 e satarsın... (Örnek olarak)

Bence benzinli araç ile dizeli karşılaştıracaksan,
bakım maliyetleri,
vergisel durumları,
ve arıza halinde çıkarabileceği masraflar, olarak incelemelisin...
O zaman anlarız dizel mi uygun benzinli mi...

turkerrr
27-03-2013, 17:08
Tespite katılmıyorum,
Arkadaşlar bahsetmiş ama bende söylemek isterim ki,

Dizeli 100 e aldıysan satarken 90 a,
Benzinliyi 80 e aldıysan satarsan 70 e satarsın... (Örnek olarak)

Bence benzinli araç ile dizeli karşılaştıracaksan,
bakım maliyetleri,
vergisel durumları,
ve arıza halinde çıkarabileceği masraflar, olarak incelemelisin...
O zaman anlarız dizel mi uygun benzinli mi...


dizeli ile benzinlisi arasında muadil güçlerde ki motorlar fiyat farkı belirgin olmayan araçlarda dizel avantajlı ... bmw 320i vs 320d vb durumlar ...


fakat 1.4 tsi 160 lık passat yerine 20-30 bin TL fark verip 170 lik 2.0 tdi almak mantıksız bence ...

vergisi kaskosu bakımı 1.4 daha uygun olur ...

30 bin TL nin aylık getirisi de yaklaşık 180-200 TL bu rakam yakıt farkını karşılar sanırım ...