Orijinalini görmek için tıklayınız : CVC EK 1,6ies Ön tekerin dışta ve geride durması (Antalya)
Merhaba arkadaşlar.
Yaklaşık 3 haftalık bir dönemde 97 1,4 is'imi satıp, 2001 1,6 ies aldım.
Alırken çok fazla inceletmeye fırsatım olmadı. Araç hoşuma gitti. Duruşu, osu busu falan istediğim gibiydi.
//
Ancak aracı aldıktan 1-2 gün sonra farkettim ki, sağ ön teker 1-2 cm dışarda ve 3 cm kadar geride duruyor. Sağ ön çamurluğun değiştiği konusunda zaten aldığım adam bilgi vermişti. Ancak nasılsa bu ayrıntı gözümden kaçmış. 600 km yol yaptım, yol tutuşta bir sorun algılamadım ama yoldaki sert dalgalanmalarda teker çamurluğa sürtme yapıyor. (jantlar 17")
//
Internette yaptığım araştırmalarda genelde bu sorunun ya şaseden, ya da salıncaklardan, bağlantı kollarından vs, olabileceğini anladım.
//
1- Kendim bir rot balanscıya gittim. Kanala falan aldı aracı, şöyle bir baktı,
"Şasede gibi, ama tam göremiyorum, makineye çıkması lazım. 400TL'ye normal haline düzeltiriz dedi."
Pazar günü olması nedeniyle başka bir yere gösteremedim. Hafta içi kuzenimle 2-3 yere daha gönderdim aracı. Kuzen pek anlamadığı için ustalarla telefondan ben görüştüm.
2- Ustalardan birisi göremiyorum, şaseyle alakası yok gibi, ama olsa da bunun şasesiyle oynanmaz, tofaş deil bu, salıncaklardan falan ayarlanır, düzeltilir dedi. Ama kaportacıya, tornacıya falan girecek dedi. 250-300 TL gibi çıkarmış toplamda.
3- Diğer bir usta, (bunun anlattığı biraz tuhaf geldi açıkcası);
"Motorun bağlantı yerlerinden gevşetilip, bağlantılar 2-3 cm öne çekilecek tekrar sıkılacak, camberlerden de teker içeri alınacak dedi. Maliyet hk. birşey sormadım.
4- Başka bir usta da; (Bu direk kuzenime) 40 TL alır ölçülerini veririm sen gider düzelttirirsin demiş.
Şimdi bu konuda ne yapmalıyım sizce? :beuj:
Aracı gereksiz yere oynatmak istemiyorum. Antalya'da bu konuda, soyguncu olmayan, atıp tutmayan, işini temiz bir şekilde, sorunsuz ve fahiş fiyat çekmeden yapabilecek bir yer var mı bildiğiniz.
(Fahiş fiyattan kastım 250-400 gibi üstteki fiyatlar değil!)
Vakit ayırıp bu uzun yazıyı okuduğunuz için öncelikle teşekkür ederim. Yardımcı olan arkadaşlara da şimdiden minnetlerimi iletiyorum. Herkese iyi günler dilerim...
Jön Türk
30-03-2013, 09:42
Fotograf var mı ?
Merhaba sorununuza cevap olur mu bilemem ama şöyle bir hikayemi anlatayım size aynı sorun benim eski hondam da başıma gelmişti fakat ne bir kaza nede başka bir şey.Tek yaptığım şey öndeki araca vurmamak için çok iyi bir firenleme sonucu sağ ön tekerin yaklaşık 2 2.5 cm geriye gelmesiydi ve aracımın üzerinde 17'' lik jant vardı neyse velasılkelam bu durumu bir kaç gün sonra farkettim ve aracımı kendi ustama götürdüm bana aracın aparata girmesi gerektiğini ve salıncaktan kasmış olabileceğini söyledi. Bende aracı aparata soktum ve makine ile o hatayı düzelttiler bu olay yaklaşık 3 yıl evel olmuştu o zaman aracı aparata sokmaya 50 100 tl gibi bir para vermiştim.
Fotograf var mı ?
Şu anda yok ama. En kısa sürede eklemeye çalışırım.
Ama tam olarak nasıl bir fotoğraf çekmem lazım? Dıştan görünüşünü değil mi? Eğer öyleyse hemen bir örnek bulabilirim sanırım netten.
Netten bulabildiğim örnekleri aşağıya ekledim.
Örnekteki Tofaş Şahin'de olduğu gibi geride duruş söz konusu.
Diğer örnekteki çizimdeki gibi de dışarda duruyor.
http://i.imgur.com/XbOwVc5.jpg
http://i.imgur.com/VMXpgRP.jpg
şaseci 400 liraya ne yapıyormuş anlamadım, şasecinin alacağı fiyat 25 30 liradır alır camber varsa düzeltir, teker dışardaysa düzeltir vs vs
400 neymiş öyle , tablalar aynı mı rotlar aynımı salıncaklar en önemlisi aynı mı marka vs olarak başka başka markalar olabiliryor sağlı sollu kontrol ettirin, biri uzun biri kısa olabilir usta eline mezroyu alıp ölçüyor belirli noktalardan
Jön Türk
30-03-2013, 23:26
Şu anda yok ama. En kısa sürede eklemeye çalışırım.
Ama tam olarak nasıl bir fotoğraf çekmem lazım? Dıştan görünüşünü değil mi? Eğer öyleyse hemen bir örnek bulabilirim sanırım netten.
Pazartesi eski sanayide tekelioğlu rot balans a gidip sorunun net cevabını alın çözüm içinde yer tarif edeceklerdir.Tekelioğlunda Ahmet abi ile görüşebilirsiniz.Açık adres Emin Vw karşısı 666 sokak olması lazım.
ben sana söyliyim bu iş alt salıncaktan çıkacak :D
aynen %90 durum belli :)
ben sana söyliyim bu iş alt salıncaktan çıkacak :D
Pazartesi eski sanayide tekelioğlu rot balans a gidip sorunun net cevabını alın çözüm içinde yer tarif edeceklerdir.Tekelioğlunda Ahmet abi ile görüşebilirsiniz.Açık adres Emin Vw karşısı 666 sokak olması lazım.
Yardım için teşekkürler. Sanırım benim ilk gittiğim yer tarif ettiğiniz 666 sokaktaydı. Ama başka bir Rot Balanscıydı. Tekelioğlu olmadığına eminim. Hayırlısıyla tarif ettiğiniz yere de bir uğrayayım ilk fırsatta.
aynen %90 durum belli :)
Peki bahsetiğiniz gibi alt salıncaktan çıkması daha olumlu bir durum mudur acaba?
Jön Türk
31-03-2013, 00:34
aynen %90 durum belli :)
Abi deepo ışıkta sıkmanı bekledim bugün yine yavaş kaldırdın :D
Yardım için teşekkürler. Sanırım benim ilk gittiğim yer tarif ettiğiniz 666 sokaktaydı. Ama başka bir Rot Balanscıydı. Tekelioğlu olmadığına eminim. Hayırlısıyla tarif ettiğiniz yere de bir uğrayayım ilk fırsatta.
Çözülür merak etmeyin
Çarşamba günü kuzenle aracımı göndereceğim tarif ettiğiniz yere. Hayırlısıyla düzelse bari, 15 gün sonra yaklaşık 1500 km yol yapmam lazım çünkü.
deeponun ilerisine zırt pırt radar koyuyorlar artık metro kavsagına. o risklere giremem zaten muayene bitti. :)
Abi deepo ışıkta sıkmanı bekledim bugün yine yavaş kaldırdın :D
Çözülür merak etmeyin
arabanın fotosunu görebilir miyiz? duruş değil de janttan alakalı dışarda duruyordur bence biraz et değeri tutmuyor olabilir,
onun haricinde geride durmasına sebep bence salıncak..
Yardımlarınız ve öneriler için teşekkürler. Aracı kuzenimle az önce yolladım tekrar sanayiye. Tekelioğlu'na gidecek direk. Ama geçen hafta girdiğim yerlerden birisi de orasıydı sanırım dedi. İlgilenmemişler hiç. Hayırlısı bakalım. Gelişmeleri paylaşırım.
Kuzenim Tekelioğlu Rot Balans'tan aradı. Açıkcası yine pek bir ilgilenmemişler. Ardından Ada Honda'ya danıştı durumu. Yeni Sanayi'de Tanrıverdi Rot balansa yönlendirdi. Az önce tekerin geride olma sorununu halletmişler orda. Dışta olması konusunda tekerin basışında ve duruşunda sorun olmadığını, çamurluğun orijinali ile değiştirilmediği ve yan sanayi parça olduğu için daha düz indiğini, orijinalinin daha şişkin olduğu için tekerin bu şekilde dışta göründüğünü anlatmışlar. Bu durumda ya çamurluk orj. ile değişecek, ya da mümkünse biraz şişirilecekmiş. Ama bu konuda kaportacı ile görüşülmesi daha uygun olur dediler. İlk aşamayı tamamladığımız için açıkcası biraz sevindim. Ama çamurlukla olan işlemler yeni bir süreç başlattı şimdi. Hayırlısı bakalım.
MUTLU RAFİ
03-04-2013, 16:30
Bende Tanrıverdi'yi önericektim. Doğru adrese gitmişsiniz.
Aracin fotosu yokmu insanlar bi foto istedi
Aracin fotosu yokmu insanlar bi foto istedi
Şuan için mevcut bir foto olmadığı için ekleyemedim. Çeker çekmez, fotoğraf eklemeye çalışacağım.
Aracı dün kuzenimden aldım. Lastik öne doğru yani yerine gelmiş. 5 dakikalık bir ayarlama ile almışlar yerine. Şuan sağ ve sol eşit hizada duruyor. Ama dışa çıkıklık hala belirgin seviyede. Zaten onunla ilgili bir işlem yapılmamış. Ben bu sorunun çamurluktan kaynaklandığını düşünmüyorum açıkcası. Yalnız kafamı kurcalayan konu; aktarma parçalarının (aks vs.) zaten standart bir uzunluğu yok mu? Yani dışa doğru çıkık durumdayken bu parçaların boyu nasıl yeterli geliyor.
Diğer konu yapılan işlem sonrası direksiyon ciddi anlamda sertleşmiş. Aks mili, sağ aks körüğü ve hatırlayamadığım ismi evde yazılı bir parça daha var, değişmesi gerekiyor demişler. Bir de direksiyon kutusuna da baktırın demişler. Ama işlemden önce bu şekilde sert değildi direksiyon. Aracımı seviyorum ama böyle şeyler çıktıkça soğuyorum git gide :(
Bu tip durumlarda forumlarda söylendiği şekliyle konuyu hortlatmak olacak ama bu,
Mağdurum resmen...
Maalesef tekerin dışta durma sorunu hala çözülmedi. :(
Bir rot balansçıya gittim en son. İyice inceledi. Bir kaportacı getirdi baktırdı, olmadı başka bir kaportacıya falan götürdü. Aracın sağ önden kaza yaptığını; toplanırken açısını düzgün ayarlamadan montajlandığını, yapacak bir şey olmadığını anlattılar. Bu şekliyle aracın yere basışı düzgün ama arabanın şasesi ile karoserinin eşit yöne bakmadığını söylediler. Rot balansçı çözüm olarak ismini tam hatırlayamadığım (aks mili olabilir) bir parçanın uç kısmından kısaltılarak tekerin içe alınabileceğini söyledi. İşinin biraz uzun olacağını ve 350-400TL gibi bir rakama halledeceğini söyledi. Ancak ben kesme, kısaltma olayı nedeniyle biraz çekimserim bu konuda. Sonuçta hayati önem taşıyan bir parçada kesme vs. pek mantıklı gelmedi bana. Hem de normal olan aracın yere basış şekli de sanki anormal hale gelebilir diye düşünüyorum.
Bu işin bir çözümü yok mu? Ben de aldığım gibi uğraşmadan satmam mı lazım aracımı?
Yok mu Antalya'da bu işlerde gerçekten iyi biri?
Not: Foto çekemiyorum. Çünkü; hafta içi servis ile işe gidip geliyorum. Karanlıkta foto çekmem anlamsız olur. Ama bu pazar foto mak. unutmazsam çeker eklerim foto. Hatta kanal bulabilirsem alt kısmı da ayrıntılı çekerim.
President
21-08-2013, 22:03
Kardeşim nacizane fikir vermeye çalışayım. Senin işini şasici çözecek. Ne araçlar düzeltiliyor görsen şaşarsın seninki mi düzelmeyecek? Aks kesmeyle falan uydurma işlemlerle çözüm bulamazsın. Aracın sol önden ya da alttan darbeli olabilir çok mühim değil. Şasici güzelce ölçüsünü alıp pompa vurarak ölçüsüne getiriyor. Yürüyende değişmesi gereken varsa zaten çıkar onları da değiştirirsin. Rot balansçıların tanıdığı şasiciler vardır aslında kaportacının yapacağı iş değil o. Ankara da olsan bildiğim bir yer var ama Antalyayı bilemiyorum.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.