Orijinalini görmek için tıklayınız : Mazda 121 BP swap
omer_yildir
04-04-2013, 22:17
Satsak mı satmasak mı derken satmamaya karar verip aracımın eksiklerini tamamlamaya başladım,
Önce specleri yazayım;
Bp 1840cc motor
Ms Ecu edis atşleme
Düz boru egzoz
Filtre
820kg full takılı
Swaptan sonra 235mm porselen yemek tabağı kadar olan ön diskler ufaklığı durduramıyordu. Ben de 257mm 323 Lantis diskleri 323 Lantis kaliperleri ve 323 lantis balataları uygulayarak başladım. Çıkma olarak çok zor bulduğum kaliperler ve diskler ufak bir torna işleminden sonra takıldı.
Artık daha büyük ve hava soğutmalı disklere sahibiz. Frenleri güçlendirmişken Dot4 yeni castrol hidroliği de aldım. Hidroliği değiştirince istediğim gibi olacağını düşünüyorum. Uygun arka kaliperleri de bulursam arkaları da daha sonra diske çevirmeyi planlıyorum.
En büyük eksik olan orjinal debraj balata ve baskısıda söküldü.Doğrudan balatacı Hasan ustaya gitti. Hasan usta 180mm olan balatayı ve çok zayıf baskıyı tamamen değiştiriyor. Balata çapını büyütüp baskıyı güçlü olanla değiştirecek. Tabiki bronzları da çakacak.
Debraj ve diğer parçaların resimleri yarın ekleyeceğim.
İyi akşamlar.
http://d1304.hizliresim.com/18/4/lsmw9.jpg
http://d1304.hizliresim.com/18/4/lsn74.jpg
Eski yeni bir arada
http://f1304.hizliresim.com/18/4/lsn9m.jpg
http://d1304.hizliresim.com/18/4/lsnct.jpg
Hele şükür yaaa zamanında Sinan a söyleye söyleye dilimde tüy bitti :D Kolay gelsin Ömer debriyaj sonrasını merakla bekliyorum :)
snan1910
05-04-2013, 00:17
Teşekkürler Burak abi,
Kısmet bu zamanaymış. Bizde nasıl bir değişim olcak merak ediyoruz.
Bir aksilik olmazsa haftaya hazır olur arabamız, eskiden denediğimiz,yeni deneyeceğimiz bize denk kim olursa bulabildiğimizle her zamanki gibi dostça denemeler yaparız inşallah :)
Bakalım ne kadar farkedicek :)
Maşallah , hep ilgimi çeken bir projeydi eski hali bile tatminkardı,yinede debriyaj sorununun halledilmesini dört gözle bekliyordum artık videolarını bekleriz :)
Orjinalde kaç hp/tork veriyor ve ne kadar devir ne çeviriyor bu araba. 8v mi 16v mi ? Orjinal egzoz manifoldu mu mevcut ?
tdipower
05-04-2013, 00:24
golfle deneriz sinan debriyajdan sonra epey hızlanacaktır kaçırırken bile güzel gidiyordu :)
snan1910
05-04-2013, 00:37
Aracın orjinali,
72HP, 85Nm torku olarak gözüküyor fabrika verilerinde.
16v.orjinali hatırladığım kadarıyla 6200 gibi birşey çeviriyordu.
Serdar golf çok hızlı takip ediyoruz sürekli, geçersin ama zevkine denenir neden denenmesin :)
Yok ben swapladığınız 1.8 makinanın orjinal verilerini sormuştum. :)
snan1910
05-04-2013, 00:56
:) o zaman şöyle söyleyeyim
Lantis fabrika verileri
Maksimum Motor Gücü 121 HP (90,2 kW)
Maksimum Güç Devri 7000 d/d
Maksimum Tork 156 N.m (115,1 lb.ft , 15,9 kg.m)
Maksimum Tork Devri 4500 d/d
Maksimum Güç Devrinde Tork 123,1 N.m (7000 d/d)
Güç / Ağırlık Oranı 104,3 HP/ton (77,8 W/kg)
Güç / Motor Hacmi Oranı 65,8 HP/litre (49 kW/litre)
Ayrıca manifolt orjinal, sadece filtre düz boru ms mevcut
CasabLanca
05-04-2013, 09:17
sonunda debriyaj takılıyor demek öğlen ben 2 rekatta şükür namazı kılayım :hehe:
snan1910
05-04-2013, 10:54
:) bunada şükür kasap
Asıl coiloverda double şükür xxl gerekiyor :D tek eksik o kaldı çünkü :)
omer_yildir
05-04-2013, 20:15
Yorumlara teşekkür ederim.
Burak abi ancak fırsat bulup elimizi attık. Coilover hariç bütün eksikleri tamamlıyoruz. Daha sonrada kule gergisi arka gergi ve alt çapraz gergilere sıra gelicek. Onlardan sonrada stok motora 0.5-0.7 arası basınçla turbolayıp projeyi bitireceğiz.
Serdarım senin golf masallah çok hızlı. Şu anda sana tutunsak yeterde artar bile,
Frkn teşekkür ederim yorumun için ben de hep farklı piyasada yapılmayan araçları yapmak istediğimden dolayı Mazda 121 seçmiştim. İşallah bir kadran videosu çekeceğim.
Schumi,
Aslında 1.8 makine pre-cat motor yani katalizörsüz ve Bp serisindeki en agresif egzantriklerine sahip. Ancak motoru toplarken 9.8 olan sıkıştırmayı ben 9.2 ye düşürdüm. İlerde stok motora turbo düşünüyorum. Dynoda 138hp 180nm civarı ölçtük.
Kasap bitince bayağı hızlanacağız. Haftaya ***** yer yaparız :)
kolay gelsin allah utandirmasin.. da su resim boyutlarini bi ayarlarsaniz iyi olur
omer_yildir
05-04-2013, 20:35
Bugün debrajı Hasan ustadan teslim aldım. Beklediğimden çok çok iyi yapmış. Freze göbeğini chevroletten kullanmış. Balata için CNC de plate kestirmiş. Üzerlerine toplamda 8 adet Austurya malı bronzları perçinlemiş. Daha sonra uygun sertlikte baskıyı seçip 121 in volanına göre ayarlamış. Yaklaşık 300hp ye kadar sorunsuzca kullanabileceğimizi söyledi.
Baskı büyüdüğünden dolayı şanzıman kovanına sığmadı ancak birazcık taşlama ufak ayar ile kovana sığdırabildik. Böylece balata 180mm den 220mm büyüdü. Ayrıca baskıda çok güçlendi.
http://c1304.hizliresim.com/18/5/lthcq.jpg
http://c1304.hizliresim.com/18/5/lthf1.jpg
http://b1304.hizliresim.com/18/5/lthju.jpg
http://b1304.hizliresim.com/18/5/lthlk.jpg
omer_yildir
05-04-2013, 20:52
Ben de boş durmadım tabiki bugün,
121 için modifiye parçaları çok az olduğundan dolayı polyurethane motor kulakları bulamadım. Ankarada bir firma ile görüştüm. İstediğimiz durometerde yapabileceğini söyledi ancak uçuk bir fiyat isteyince vaz geçtim,
Kulakları söktük,herhangi bir yırtılma ya da defermasyon yoktu. Bende komple içlerini cam slikonu ile doldurdum. Sonuçta cam slikonuda donduğunda polyurethane oluyor. Bakalım nasıl olacak kurumaya bıraktım. 2 gün içinde kuruyacağını umuyorum.
http://b1304.hizliresim.com/18/5/ltj5j.jpg
http://f1304.hizliresim.com/18/5/ltj6v.jpg
omer_yildir
25-09-2013, 22:18
Evet, Askerden geldim. Konu yarım kalmıstı. Su radyatörü de büyütüldü. Araç şu anda kullanıma hazır. Arada çıkartıp turluyoruz.
Sırada ateşleme sistemi var. Edis olduğundan dolayı distiribütörden kurtulmuştuk. Ama msd bobin almam gerekli. Aynı zaman da buji kablolarını da değiştireceğim.
Mikrop_Ali
26-09-2013, 16:16
ömer abi hoşgeldin konuyu yeni gördüm son değişiklerden sonra çok iyi oldu yumurtaya maaşallah :)
hızlı gecelere bekliyoruz :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.