Dreadmeran
05-04-2013, 05:30
RCDRIFTTR.com'daki konu ve blogun karisimidir.
Cocukluk hayallerimden biri olan RS13'ume sonunda kavustum. Sukrangunu'nden 1 gun once aldim araci. Aslinda araci almam biraz mesafe, biraz sans eseri oldu.
Bu aracta karar kilmam esnasindaki son iki haftada uc arac arasinda kalmistim. Biri Toyota ve TRD ile yakin alakasi olmayanlarin ele gecirmesinin neredeyse imkansiz oldugu 4AGZE'li bir AE85 idi (Amerika'da RHD AE86'lar disinda satisa giren neredeyse her Corolla GTS AE85 kasa kodunda), aracin bana cok uzak olmasi, sigortasinin cok daha pahaliya patlayacak olmasi gibi ve sonunda eski sahibine geri satilmasinin en iyisi oldugunun kararlastirilmis olmasi sebepleriyle liste disi oldu. Diger arac 2.0 swapli bir GC8 idi, temiz olmasi, kisin yaklasiyor olmasi, ucuz bir fiyat verilmis ve her tur isleminin yapili olmasi (yerel bir aracti) beni cezbetmisti ama; satici biraz kararsiz kaldigi icin sogudum. Sonunda Kasım'ın 20'sinde Kings Park, Smithtown'a dogru yola cikip ilk aracım olan '90 model bir 240SX SE'mi aldım.
Bu aracın üçüncü sahibiyim, ilk sahibinin yaptıklarından farklı olarak; beyazdan maviye boyanmış ve ön tampon değiştirilmiş haldeydi. Bununla beraber satan arkadasin bana soylemedigi ve aldiktan hemen sonra ogrendigim, T25 turbonun patlamis oldugu, atesleme cipinde sikinti olduguydu. Gerci 6500$ olan ilk fiyat, 5800$'e indigi icin cok soylenme hakkim yok sanirim. Beraberinde KA24E kompresörü, ikinci bir alternatör, ve yedek debriyaj (ACT 6 Puck Sprung Clutch) verdi.
Wideband sensörünün degismesi gerektigi ve el freni kablolarınin olmayisi kolay cozumlenebilecek seyler oldugu icin kafam rahatti, ki parcalari hemen temin ettim (FRSport sagolsun).
Bunlarla beraber aracın hatch sileceği kayıp, sürücü koltuğunda kapı tarafında ufak bir yırtık var, sol arka fendera taş geldiğinden dolayı ufak bir iz mevcuttu (duzeltildi), arka tampon ve hatchde hafif boya yıpranması vardi (tamponlar halledildi, hatch ayni durumda), sol arka wheel wellde çok az miktarda pas vardi (o da temizlendi).
Arac kaydi yapildiktan sonra eyalet degisikliginden dolayi muayene gerekmekteydi ama; alarmdan dolayi akunun bosalmasi ve benim aceleyle ve gece karanliginda yapilabilecek en embesilce hatayi yapmam sonucu zaten kotu durumda olan atesleme cipi oldu ve devaminda 1 Mart'a kadar arac yatti. Tabi yatti derken, arada yeni aku (Optima YellowTop'a gectim, NAPA islak tip akuydu) alindi ve bu sefer de akuyu takarken topraklama yaptirip 75A sigortayi patlattik. Sadece akuden kaynakli yapilan ufak dikkatsizlikler ciddi anlamda sinir bozucu oldu ama; arac su an calisir durumda, atesleme zamanlamasi duzeldi ve sadece muayaneyi beklemekte. Tabi bu eyalette nasil gecer, nereden gecer bilinmez derken yerel bir arkadas yardimiyla yerimizi de bulduk, hafta ici hayirlisiyla her seyi halledilmis olacak.
Gel gelelim aracın üstündekilere...
Type X SR20DET Blacktop
Type X LSD
TOMEI Rocker Arm Stoppers
Type X replika ön tampon, Type X Spoiler, AIT etekler ve arka tampon
HKS SS Blow Off Valve, Hot Pipe, Cold Pipe, Intake
BLITZ Front Mount Intercooler
HKS Bottom Turbo Mount Ram Manifold
Elektronik fan
ISIS radyatör
GREDDY Yağ Yerdeğişim Kiti
Fidanza Aluminyum Volan
Spec Stage 1 Debriyaj/ACT Stage 2 Debriyaj
TEIN Master Drift Spec Coilover
TEIN Pillowball Mounts
MEGAN Ön ve Arka Gergi Çubukları
5 Lug donusum
Ön ve Arka Z32 frenler
RAYS 57C 17x5 jantlar
Megan Arka Üst ve Alt Kollar
VIPER 5901 Uzaktan Kumandalı Çift Yön Alarm
Short Shifter
AEM UEGO Wideband Göstergesi
Autometer Boost Göstergesi
Akü Bagaj Yerdeğişim Kiti
RAYBRIG HID Ön Farlar
Kazama Oil Catch Tank
NISMO Motor ve Şanzıman Mount
300ZX Yakıt Filtresi
Walbro 255 Yakıt Pompası
AIT Carbon-Fiber Kaput
ISIS Single GT Egzost
Blitz Yuksek Basinc Radyator Kapagi
Blitz Yag Kapagi
Blitz FATT+ Advance Turbo Zamanlayicisi
Circuit Sports Sogutucu Tasma Deposu
Kazama Agirlikli Vites Topuzu
Manual Boost Control
Yaza kadar iç, yaz esnasında dış restorasyon ve zımpara/boya planlıyorum, önümüzdeki seneye de yürür aksama el atılabilir.
http://1.bp.blogspot.com/-9M28zdPv1CA/UTQk_sY-2eI/AAAAAAAAAK8/mW4DtfnrgKQ/s1600/2013-03-01+15.12.52.jpg
http://2.bp.blogspot.com/-Jb9w15o0048/UTQklUgkFwI/AAAAAAAAAKw/X3FBPx9MKI4/s1600/photoqmm.jpg
http://1.bp.blogspot.com/-u6UlZqkDF1w/UTQklU3waCI/AAAAAAAAAKs/awQQbBXjyCY/s1600/photo.jpg
Cocukluk hayallerimden biri olan RS13'ume sonunda kavustum. Sukrangunu'nden 1 gun once aldim araci. Aslinda araci almam biraz mesafe, biraz sans eseri oldu.
Bu aracta karar kilmam esnasindaki son iki haftada uc arac arasinda kalmistim. Biri Toyota ve TRD ile yakin alakasi olmayanlarin ele gecirmesinin neredeyse imkansiz oldugu 4AGZE'li bir AE85 idi (Amerika'da RHD AE86'lar disinda satisa giren neredeyse her Corolla GTS AE85 kasa kodunda), aracin bana cok uzak olmasi, sigortasinin cok daha pahaliya patlayacak olmasi gibi ve sonunda eski sahibine geri satilmasinin en iyisi oldugunun kararlastirilmis olmasi sebepleriyle liste disi oldu. Diger arac 2.0 swapli bir GC8 idi, temiz olmasi, kisin yaklasiyor olmasi, ucuz bir fiyat verilmis ve her tur isleminin yapili olmasi (yerel bir aracti) beni cezbetmisti ama; satici biraz kararsiz kaldigi icin sogudum. Sonunda Kasım'ın 20'sinde Kings Park, Smithtown'a dogru yola cikip ilk aracım olan '90 model bir 240SX SE'mi aldım.
Bu aracın üçüncü sahibiyim, ilk sahibinin yaptıklarından farklı olarak; beyazdan maviye boyanmış ve ön tampon değiştirilmiş haldeydi. Bununla beraber satan arkadasin bana soylemedigi ve aldiktan hemen sonra ogrendigim, T25 turbonun patlamis oldugu, atesleme cipinde sikinti olduguydu. Gerci 6500$ olan ilk fiyat, 5800$'e indigi icin cok soylenme hakkim yok sanirim. Beraberinde KA24E kompresörü, ikinci bir alternatör, ve yedek debriyaj (ACT 6 Puck Sprung Clutch) verdi.
Wideband sensörünün degismesi gerektigi ve el freni kablolarınin olmayisi kolay cozumlenebilecek seyler oldugu icin kafam rahatti, ki parcalari hemen temin ettim (FRSport sagolsun).
Bunlarla beraber aracın hatch sileceği kayıp, sürücü koltuğunda kapı tarafında ufak bir yırtık var, sol arka fendera taş geldiğinden dolayı ufak bir iz mevcuttu (duzeltildi), arka tampon ve hatchde hafif boya yıpranması vardi (tamponlar halledildi, hatch ayni durumda), sol arka wheel wellde çok az miktarda pas vardi (o da temizlendi).
Arac kaydi yapildiktan sonra eyalet degisikliginden dolayi muayene gerekmekteydi ama; alarmdan dolayi akunun bosalmasi ve benim aceleyle ve gece karanliginda yapilabilecek en embesilce hatayi yapmam sonucu zaten kotu durumda olan atesleme cipi oldu ve devaminda 1 Mart'a kadar arac yatti. Tabi yatti derken, arada yeni aku (Optima YellowTop'a gectim, NAPA islak tip akuydu) alindi ve bu sefer de akuyu takarken topraklama yaptirip 75A sigortayi patlattik. Sadece akuden kaynakli yapilan ufak dikkatsizlikler ciddi anlamda sinir bozucu oldu ama; arac su an calisir durumda, atesleme zamanlamasi duzeldi ve sadece muayaneyi beklemekte. Tabi bu eyalette nasil gecer, nereden gecer bilinmez derken yerel bir arkadas yardimiyla yerimizi de bulduk, hafta ici hayirlisiyla her seyi halledilmis olacak.
Gel gelelim aracın üstündekilere...
Type X SR20DET Blacktop
Type X LSD
TOMEI Rocker Arm Stoppers
Type X replika ön tampon, Type X Spoiler, AIT etekler ve arka tampon
HKS SS Blow Off Valve, Hot Pipe, Cold Pipe, Intake
BLITZ Front Mount Intercooler
HKS Bottom Turbo Mount Ram Manifold
Elektronik fan
ISIS radyatör
GREDDY Yağ Yerdeğişim Kiti
Fidanza Aluminyum Volan
Spec Stage 1 Debriyaj/ACT Stage 2 Debriyaj
TEIN Master Drift Spec Coilover
TEIN Pillowball Mounts
MEGAN Ön ve Arka Gergi Çubukları
5 Lug donusum
Ön ve Arka Z32 frenler
RAYS 57C 17x5 jantlar
Megan Arka Üst ve Alt Kollar
VIPER 5901 Uzaktan Kumandalı Çift Yön Alarm
Short Shifter
AEM UEGO Wideband Göstergesi
Autometer Boost Göstergesi
Akü Bagaj Yerdeğişim Kiti
RAYBRIG HID Ön Farlar
Kazama Oil Catch Tank
NISMO Motor ve Şanzıman Mount
300ZX Yakıt Filtresi
Walbro 255 Yakıt Pompası
AIT Carbon-Fiber Kaput
ISIS Single GT Egzost
Blitz Yuksek Basinc Radyator Kapagi
Blitz Yag Kapagi
Blitz FATT+ Advance Turbo Zamanlayicisi
Circuit Sports Sogutucu Tasma Deposu
Kazama Agirlikli Vites Topuzu
Manual Boost Control
Yaza kadar iç, yaz esnasında dış restorasyon ve zımpara/boya planlıyorum, önümüzdeki seneye de yürür aksama el atılabilir.
http://1.bp.blogspot.com/-9M28zdPv1CA/UTQk_sY-2eI/AAAAAAAAAK8/mW4DtfnrgKQ/s1600/2013-03-01+15.12.52.jpg
http://2.bp.blogspot.com/-Jb9w15o0048/UTQklUgkFwI/AAAAAAAAAKw/X3FBPx9MKI4/s1600/photoqmm.jpg
http://1.bp.blogspot.com/-u6UlZqkDF1w/UTQklU3waCI/AAAAAAAAAKs/awQQbBXjyCY/s1600/photo.jpg