PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 8p s3 haldex konusu



ümitech
21-04-2013, 23:36
Herkese slm
8p s3 lerde haldex iptal edilebiliyor mu ? Cevap evetse bunun için ciddi maliyetler gerekiyo mu ?
Bildiğim kadarıyla 8L s3 lerde iptal edilebilmekte..
Bilgi sahipleri fikirlerini yazarsa sevinirim..

Edit ; sorumun sebebi birgün s3 sahibi oldugumuZda araç patinaja düşücekken haldex devreye girmeden awd aracta sara sara gidebilme şansımız nedir diğer awd araçlar gibi ?(evo-subi)

ukku
21-04-2013, 23:56
Yağmurda ve biraz kaygan zeminde arka yana gelerek kalkış bile yapabilir.. Haldex bu, sağı solu belli olmaz :)

kıvancr
22-04-2013, 00:01
Yağmurda ve biraz kaygan zeminde arka yana gelerek kalkış bile yapabilir.. Haldex bu, sağı solu belli olmaz :)

S3 ün yağmurda 1. vitesi doldursam bile patinaj yaptgnı hiç hatırlamıyorm.
Asfaltta kullanımı çok iyi zorlandgnda kontrollü kayıyor. 4 çekere alışmayan için tam tersi dusunceler olabilir tabiki. Haldex iptalini hiç duymadm takipteyim. :)

ambinte
22-04-2013, 00:01
Bende merak ettim.
Takip

ümitech
22-04-2013, 00:04
S3 ün yağmurda 1. vitesi doldursam bile patinaj yaptgnı hiç hatırlamıyorm.
Asfaltta kullanımı çok iyi zorlandgnda kontrollü kayıyor. 4 çekere alışmayan için tam tersi dusunceler olabilir tabiki. Haldex iptalini hiç duymadm takipteyim. :)

Peki patinaj yapmadıgı esnada nasıl bi tepki veriyo ? Araba güçten düşüyomu yoksa patinajsız ok gibi fırlıyor musun ?

ümitech
22-04-2013, 00:05
S3 kullanıcıları yaşadıkları deneyimleri bize aktarırlarsa ışık tutmuş olurlar.

alicancalis
22-04-2013, 00:05
S3 ün yağmurda 1. vitesi doldursam bile patinaj yaptgnı hiç hatırlamıyorm.
Asfaltta kullanımı çok iyi zorlandgnda kontrollü kayıyor. 4 çekere alışmayan için tam tersi dusunceler olabilir tabiki. Haldex iptalini hiç duymadm takipteyim. :)

Aynen katılıyorum. Bende şimdiye kadar hiç patinaj yaşamadım. Bence görevini amaca uygun yapıyor. Ama belki arka diffransiyel kilit oranı değiştirilebilir. Amaç yanlamaksa tabii.

alicancalis
22-04-2013, 00:09
Peki patinaj yapmadıgı esnada nasıl bi tepki veriyo ? Araba güçten düşüyomu yoksa patinajsız ok gibi fırlıyor musun ?

8p deki haldex ön arka teker arası 15 derece dönme farkı olunca kitliyor diye biliyorum. Dolayısıyla bizim hissediceğimiz türden bir patinaj yaşamak için anca yerlerin yeni yağmış yağmur gibi ıslak olması gerekiyor. Ben açıkcası hiç doldurarak kaldırmadım. Ama 1. Viteste arkayı kaydırmak isterseniz dönerek kalktığınız göbeklerde mümkün oluyor.

ümitech
22-04-2013, 00:10
Aynen katılıyorum. Bende şimdiye kadar hiç patinaj yaşamadım. Bence görevini amaca uygun yapıyor. Ama belki arka diffransiyel kilit oranı değiştirilebilir. Amaç yanlamaksa tabii.

Amaç Yanlamak vs diil..
Bi s3 le diğer bi awd (subi-evo ) nin drag yapması hayal olmaktan öteye gecemio , burdan bu cıkıyo..
Haldex arabayı tutucaksa ve güç kaybı yaşatacaksa nerde kaldı awd olmak bunu çözmekte zorlanıyorum açıkçası :)

ümitech
22-04-2013, 00:12
Amaç Yanlamak vs diil..
Bi s3 le diğer bi awd (subi-evo ) nin drag yapması hayal olmaktan öteye gecemio , burdan bu cıkıyo..
Haldex arabayı tutucaksa ve güç kaybı yaşatacaksa nerde kaldı awd olmak bunu çözmekte zorlanıyorum açıkçası :)

Yoksa benmi yanılıyorum ???

Levent Y.
22-04-2013, 00:16
S3 ve Golf R da kullanılan Haldex sistemi gücü yüzde 90 ön - yüzde 10 arka şeklinde dağıtıyo, yani araba aslında daha çok önden çekermiş gibi gidiyo. Haldex Gen 4 sayesinde gücün yüzde 60 ı arkaya verilebiliyo, yakında alıcam, izlenimlerimi paylaşırım. Sarma konusuna gelince ben yağmurda bile launch yaptığımı bilirim araba hiç sarmıyodu lastikler iyi ısındığı zaman, zaten haldex den önce esp patinajı kesiyo esp yi kapıyınca genel olarak gaza yüklenirsen patinaja kalıyo, ama tabi 100 de 100 değil. ESP kapalı iken yüklenirsen gücü kesiceğini sanmıyorum ya da çok minimum bi seviyededir çünkü ciddi bi boyutta olsa illaki hissederdim.

Zero
22-04-2013, 00:35
Konu süper gidiyor.Takipteyim çok şey öğreneceğiz gibi.

elpadre
22-04-2013, 00:37
umıt ortagam benım tt de bozuktu haldex ılk calısmada devrede oluordu sonra devre dısı oluyordu patınaja dusuyordu :D

[RaCeR]
22-04-2013, 00:40
Haldex controller sayesinde güç dağılımını kontrol etmek mümkün diye biliyorum hatta 3 modu olması lazım race drag street diye

alicancalis
22-04-2013, 05:51
;6786833']Haldex controller sayesinde güç dağılımını kontrol etmek mümkün diye biliyorum hatta 3 modu olması lazım race drag street diye

Aynen öyle. Ancak race modunda bile torkun en fazla %50 sini arkaya iletiyor diye biliyorum.

svs
22-04-2013, 07:59
8L de olduğu gibi 8P de haldex iptal edilebiliyor yani aracı ön çeker olarak kullanabilirsin.
Hatta ilk kalkışta 4 çeker 100 den sonra önçeker olarakta kullanabilirsin :)

[RaCeR]
22-04-2013, 08:25
8L de olduğu gibi 8P de haldex iptal edilebiliyor yani aracı ön çeker olarak kullanabilirsin.
Hatta ilk kalkışta 4 çeker 100 den sonra önçeker olarakta kullanabilirsin :)

Nasıl yapılıyor peki o işlem?

svs
22-04-2013, 08:39
Haldex in soketini çıkarman yeterli.
Yada araç içine haldex e gelen sinyali kesmek için bir düğme yapıp ta kullanmakta mümkün.(budaha zahmetsiz)

[RaCeR]
22-04-2013, 08:41
Haldex in soketini çıkarman yeterli.
Yada araç içine haldex e gelen sinyali kesmek için bir düğme yapıp ta kullanmakta mümkün.(budaha zahmetsiz)

Teşekkürler.Bakımını daha yeni yaptırdım yagıydı filitresiydi :D beni bozar o iş de merakımdan sordum =)

svs
22-04-2013, 08:50
;6787031']Teşekkürler.Bakımını daha yeni yaptırdım yagıydı filitresiydi :D beni bozar o iş de merakımdan sordum =)
Sıkıntısız basit bir işlem.:)

M3CSL
22-04-2013, 09:05
8p s3te saglam doldurup kalktıgınızda onden arkaya guc aktarımı sırasında hafıf hıssedılen bekleme dısında arkalarada guc gıdıp 4 teker sararak kalktıgını bılıyorum.
Ama belli gucten sonra alt yapı yetersız gelebılır.

nemonomani
22-04-2013, 10:30
Aynen öyle. Ancak race modunda bile torkun en fazla %50 sini arkaya iletiyor diye biliyorum.

kullandığınız kasanın ismini bilmiyorum ama önceki kasalarda sadece yüzde 50 sini arkaya aktara biliyorsunuz ama yeni güncel olan sizin kullandığınız kasalarda istenilen kısma istenildiği kadar gönderildiğini duydum şu videoda olan galiba eski kasanın haldexlisi

YnpNLt_o73o

ümitech
22-04-2013, 13:46
8L de olduğu gibi 8P de haldex iptal edilebiliyor yani aracı ön çeker olarak kullanabilirsin.
Hatta ilk kalkışta 4 çeker 100 den sonra önçeker olarakta kullanabilirsin :)

aslında sorumun amacı , 8p s3 te haldex iptal edilip drag vs yaptıgımızda veyahut 2 de alttan gaza oturdugumuzda evo-subi tarzı sara sara tek çekere düşmeden yürüyebiliyor muyuz ?

kıvancr
22-04-2013, 15:38
:soru:
Peki patinaj yapmadıgı esnada nasıl bi tepki veriyo ? Araba güçten düşüyomu yoksa patinajsız ok gibi fırlıyor musun ?

Daha önce subaru tecrubem olmuştu. 2003 wrx kullanmstm. Yenileri nasıl bilgim yok. Fakat 2003 wrx ten cok daha iyi ve kontrol edilebir yol tutuşu var.
Araç 2. vitestede 3 . kayabiliyor(yanlıyor) fakat 4 cekere alısık bırı cın soyluyorum. Çok rahat kontrol ediliyor.
1. vites doldurup kaldırdgmda herhangı bir guc dusmesi kesinlikle olmuyor. 4000dd kaldırdgmda çok ufak 3500 3700 arasna dusup birden fırlıyor.

Sararak kalktıgnda süre daha yuksek ckmazmı ? sadece yazılımlı araçta 0-100 4.5 4.7 civarı cıkıyor kadranda. Bence bu gucte araçtan daha iyisi olmaz.
300-340 hp civarındaki önden yada arkadan itişli bir araçtada veya subaruda daha iyisi olucagını sanmıyorum.
2. viteste alttan gaza oturup sara sara giden subi 550 600 hp üzeridir diye dusunuyorum. S3 tede o gucler olsa oda aynısını yapabilecektir.

ümitech
22-04-2013, 22:46
:soru:

Daha önce subaru tecrubem olmuştu. 2003 wrx kullanmstm. Yenileri nasıl bilgim yok. Fakat 2003 wrx ten cok daha iyi ve kontrol edilebir yol tutuşu var.
Araç 2. vitestede 3 . kayabiliyor(yanlıyor) fakat 4 cekere alısık bırı cın soyluyorum. Çok rahat kontrol ediliyor.
1. vites doldurup kaldırdgmda herhangı bir guc dusmesi kesinlikle olmuyor. 4000dd kaldırdgmda çok ufak 3500 3700 arasna dusup birden fırlıyor.

Sararak kalktıgnda süre daha yuksek ckmazmı ? sadece yazılımlı araçta 0-100 4.5 4.7 civarı cıkıyor kadranda. Bence bu gucte araçtan daha iyisi olmaz.
300-340 hp civarındaki önden yada arkadan itişli bir araçtada veya subaruda daha iyisi olucagını sanmıyorum.
2. viteste alttan gaza oturup sara sara giden subi 550 600 hp üzeridir diye dusunuyorum. S3 tede o gucler olsa oda aynısını yapabilecektir.

Acıklama için teşekkürler
Demek istediğim 2,3 veya daha üstü degil mesela 1. Viteste 30rlı bi s3 veya k04 full setup bi s3 gaza oturdugunuzda saramaz mı ? Hep haldex devreye girerde arabayı önemi atar ? Yada o esnada esp misali araba gaz mı keser ? O zaman insanlar nedens3 tercih eder diğer awd ler varken ?
Bunlar aklımda hep soru işareti ama henüz tam anlamıyla bi cvp alamadım :)

alicancalis
22-04-2013, 23:07
2010 senesinde Haldex AWD Club'a bu tip meraklarım yüzünden üye olmuştum.

Oradan size birkaç alıntı.

http://m1304.hizliresim.com/18/r/mbzkl.png (http://bit.ly/c25MCx)

alicancalis
22-04-2013, 23:10
Bu da son enerasyon haldex ve teknik açıklamalar,
http://www.borgwarner.com/en/Haldex-AWD/products/Literature/BW%20TT%20Gen%20V%20NA.pdf
http://www.borgwarner.com/en/Haldex-AWD/products/Literature/Borg%20-%20Haldex%20GenV%20Sheet%20Europe%20PRINT%206-11.pdf

http://m1304.hizliresim.com/18/r/mbzpg.png (http://bit.ly/c25MCx)

alicancalis
22-04-2013, 23:13
Elimden geldiğince şifre ile girilen haldex sitesindeki bazı dökümanlarımeklemeye çalıştım. Daha fazla detay merak eden arkadaşlarda üye olup detayları inceleyebilir. Google a Haldex Awd Clud yazarsanız, kendi sitesine ulaşabilirsiniz.

kıvancr
22-04-2013, 23:53
Acıklama için teşekkürler
Demek istediğim 2,3 veya daha üstü degil mesela 1. Viteste 30rlı bi s3 veya k04 full setup bi s3 gaza oturdugunuzda saramaz mı ? Hep haldex devreye girerde arabayı önemi atar ? Yada o esnada esp misali araba gaz mı keser ? O zaman insanlar nedens3 tercih eder diğer awd ler varken ?
Bunlar aklımda hep soru işareti ama henüz tam anlamıyla bi cvp alamadım :)

Esp veya kesip bir süre bekledıkten sonra hızlanma gibi birşey sözkonusu değil.
Lc yaparken kesme yapsa zaten bu süreleri elde edemez.
S3 u birkere kullanmanı tavsiye ederim.
En başta tercih edilen yanı yol tutuş,kalkışta yola aktarım çok daha kolay kayıpsız. çok sapıkça araba kullansan bile yoldan çıkmıyor :)
S3 e ilk defa binenler genelde ağlamak istiyor:) Çunku kopucak denen yerde s3 asla kopmuyor.

Zero
23-04-2013, 00:36
Bende 2005 sti evo8 ve s3 arasinda gidip gelirken konuyu okudukca kafamda birseyler daha net yer etmeye basladi.Haldex i bilmedigim icin suphelerim vardi.Anladigim kadariyla s3 siz farketmeden hem kalkis hemde yol tutus icin gereken herseyi yapiyor?Ne bir kesme ne bir dengesiz tepki yani?

ambinte
23-04-2013, 09:51
Bu konuyu okudukça şunu anlıyorum: Arabama ne kadar yabancıyım :)

alicancalis
23-04-2013, 10:27
Linkini eklediğim dosyada detaylı açıklamalar mevcut. Linkde sorun çıkarsa 2. eklediğim sayfadaki pdf dosyalarına göz atın.

CrossWheelDrive-TechPaper.pdf - By Nitro PDF Software (http://www.pdfdownload.org/pdf2html/view_online.php?url=http%3A%2F%2Fwww.borgwarner.co m%2Fen%2FHaldex-AWD%2FAWDClub%2FDownloadsTech%2FCrossWheelDrive-TechPaper.pdf)

AWD Club (http://www.borgwarner.com/en/Haldex-AWD/AWDClub/Pages/Downloads.aspx)

G60
23-04-2013, 10:56
Arkaya aktarım geldiği anda güç kaybı yaşanıyor gibi düşünülmüş sanırım. Ben mi yanlış anladım?
İlk mesaja istinaden yazıyorum, yağmurda vs 4 teker sara sara gitmek mümkün merak edilen buysa. Güç varsa asfaltta da olur.

kıvancr
23-04-2013, 14:42
Arkaya aktarım geldiği anda güç kaybı yaşanıyor gibi düşünülmüş sanırım. Ben mi yanlış anladım?
İlk mesaja istinaden yazıyorum, yağmurda vs 4 teker sara sara gitmek mümkün merak edilen buysa. Güç varsa asfaltta da olur.

Karda,buzda mümkünde, yağmur diye bahsettiğiniz ya çamur ilk yağan yağmur.
Dizeldeki quattro sistemleri sanırım farklı.
320 hp ile patinaj yapamıyorsak yarı güçteki araçtada farklı olmaması lazım.

M3CSL
23-04-2013, 15:14
evet virajlarda tatli yanlamalar gerceklesiyor ancak notr gazsiz girilen virajlarda ilk gaz tepkimesi aninda onden ceker oldugu icin arkaya aktarma sirasinda kafadan kayiyor arac,sportif suruste cok bekleniliyorsa direksion tepkiside cok hisli degil.
ama genel stabilite cok basarili.

G60
23-04-2013, 19:21
Karda,buzda mümkünde, yağmur diye bahsettiğiniz ya çamur ilk yağan yağmur.
Dizeldeki quattro sistemleri sanırım farklı.
320 hp ile patinaj yapamıyorsak yarı güçteki araçtada farklı olmaması lazım.

Dizeldeki farkli degil. Devir guc bandi bambaska oldugu icin tepkiler farkli ama :)
Cipli aracim 490nm civari torklu. eagle f1 asimetrik 2 lerle yagmurlu havada sert donuslerde 2.vites rahatlikla 4 tekere sarabiliyor. Eski s3 8l imde imkansizdi.M3CSL in dedigi de dogru bu arada.

kıvancr
24-04-2013, 11:52
Dizeldeki farkli degil. Devir guc bandi bambaska oldugu icin tepkiler farkli ama :)
Cipli aracim 490nm civari torklu. eagle f1 asimetrik 2 lerle yagmurlu havada sert donuslerde 2.vites rahatlikla 4 tekere sarabiliyor. Eski s3 8l imde imkansizdi.M3CSL in dedigi de dogru bu arada.
E350 Dizel 4 matic 265 hp+ yazılımlı birturlu viraj harici patinaja dusuremedik :) Devir bandı tabiki farklı fakat s3 un urettıgı torkta yazılımla 500 nm civarında guc zaten çok farklı. Virajda 3 unctu vitestede zorlamayla patinaja dusuyor hatta 2.0 atmosferik jip bile dusebilir.
Arkadaşın demek istediği virajda araç zorlandıgnda değil,kalkışta ilk 1. ve 2. vitesi patinajla sara sara bitirmesi böyle birşey s3 te 450 hp üzeri olmadığı ve zemin çok yumuşak olmadığı sürece mümkün değil.

Gko
24-04-2013, 12:25
ben şöyle bişey buldum ama :rolleyes:

E536rfAqchE

Revo 2.0 TFSI Stage 4 Development - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=E536rfAqchE)

kıvancr
24-04-2013, 12:41
ben şöyle bişey buldum ama :rolleyes:



Development - YouTube[/url]

Örnek gösterdiğin araç Stage 4 500 hp civarınca bir araçtır.:)
Buna rağmen esp çok devreye girip kesmemiş, devir saatinden anlaşılabiliyor.

G60
24-04-2013, 12:44
E350 Dizel 4 matic 265 hp+ yazılımlı birturlu viraj harici patinaja dusuremedik :) Devir bandı tabiki farklı fakat s3 un urettıgı torkta yazılımla 500 nm civarında guc zaten çok farklı. Virajda 3 unctu vitestede zorlamayla patinaja dusuyor hatta 2.0 atmosferik jip bile dusebilir.
Arkadaşın demek istediği virajda araç zorlandıgnda değil,kalkışta ilk 1. ve 2. vitesi patinajla sara sara bitirmesi böyle birşey s3 te 450 hp üzeri olmadığı ve zemin çok yumuşak olmadığı sürece mümkün değil.

Viraj apaciligi icin konustum ben. :D Dedigin gibi kalkista bir de iyi bir lastikle cok yuksek guc gerekiyor :))

Gko
25-04-2013, 12:55
Örnek gösterdiğin araç Stage 4 500 hp civarınca bir araçtır.:)
Buna rağmen esp çok devreye girip kesmemiş, devir saatinden anlaşılabiliyor.

ya koymamın amacı zaten 0 güçte bi araçta bile konuyu açan kişinin istedigi şeyi yapamadıgını göstermekti :D yani bunda yapıyo ama bilgim yok sadece videoyu koydm ben :D