Orijinalini görmek için tıklayınız : EK4 H22A dyno run sonucu ve önerileriniz ?
selamlar..
Bugün ateşleme problemimizi çözdük. Distribütöre giden kabloların birinin soketi çıkmış onu hallettik. Hazır elimiz değmişken dynoda biraz ayar yaptık. Dynodynamics üstünde 4. viteste stock map ile 166hp den başladık.. Aldığımız son değer 178hp.. Avans kulaklığımız olmadığından biraz daha safe olarak bıraktık ayarı.
Afr altlarda 14,2 4000rpm sonrası kesiciye kadar 13,8 - 13,2 ye doğru düzgün şekilde ilerliyor..
Fakat tekerlekte %20 gibi bir kaybımız var (tekerde yanlış hatırlamıyorsam 145-147hp gibi bir değer). Bu kaybı minimuma indirmek için neler yapılabilir ?
Aracın üstündekiler:
H22a motor + şanzuman (black top / stock fabrika verisi 200 hp),
Hasport dss level 3 swap aks,
Simota bigtube karbon filtre,
Walbro pompa yanılmıyorsam 255lph,
Stock enjektörler,
Stock headers,
Oem debriyaj,
Headersta ezik var ciddi anlamda, yenisine bakıyorum.. Yenisi ile değiştirince 3-5hp kazancım olur diye düşünüyorum
51mm orta borular + orta susturucu + yaklaşık 3 senelik honda crv stock son susturucu,
Hondata s300 ecu,
7200 devir dönüyorum.
Bu setupa göre aslında biraz daha iyi bir şeyler bekliyordum.. 185-190 gibi bir değer.. Ama buradanda baktığımda dynodynamicste, dynojet ya da benzerlerine göre %10-12 arasında değerlerin daha düşük çıktığı hakkında yorumlar gördüm..
Sizce düzgün bir headers takıldıktan sonra egzoz borularının ölçüsünü 51 den 60 a çekip orta susturucu kalmak koşuluyla sona freeflow bir susturucu ile avansı kulaklıkla dinleyip biraz daha net ayarla gelebileceğimiz nokta yine dynodynamics üstünde ne olur :soru:
Asıl can alıcı nokta olan yere verdiğimiz güçteki kaybı nasıl minimize edebiliriz?
VteC_MaNiaC
25-04-2013, 12:05
nellstar aslında olması gereken gibi çıkmış bence :) bu aşamadan sonra yapılacak iş düzgün egsoz sistemi ve belki bir ince conta... daha sonrasında yakıt ve kulaklıkla güzel bir ayar :) yada turbo spec :D
Fakat tekerlekte %20 gibi bir kaybımız var (tekerde yanlış hatırlamıyorsam 145-147hp gibi bir değer). Bu kaybı minimuma indirmek için neler yapılabilir ?
Asıl can alıcı nokta olan yere verdiğimiz güçteki kaybı nasıl minimize edebiliriz?
%20 kayıp olduğunu nasıl tespit ettiniz?
Bunu anlayabilmek için birde motorun volandaki gücünü ölçtürmeniz gerekir ki iki durum arasındaki farka bakarak aktarma kaybı budur denebilsin.
sadece aracı dynoda ölçümü ile %20 kayıp varmış denemez, zaten sizin ölçtüğünüz dynoda yere aktarılan gücü ölçüp, motor gücünü şu kadar kayıp vardır diyerekten hesaplatıyorsunuz..
Hangi dynoda ölçüm yapıldı?
dragon07
25-04-2013, 13:43
hafif volan
baskı balata
kilit
kısa şanzıman
headers
310cc enjektör
60lık düz boru ile 200ü zorlar gibime geliyor :)
nellstar aslında olması gereken gibi çıkmış bence :) bu aşamadan sonra yapılacak iş düzgün egsoz sistemi ve belki bir ince conta... daha sonrasında yakıt ve kulaklıkla güzel bir ayar :) yada turbo spec :D
cıx turboya girmem atmosferikciyim ben :)
%20 kayıp olduğunu nasıl tespit ettiniz?
Bunu anlayabilmek için birde motorun volandaki gücünü ölçtürmeniz gerekir ki iki durum arasındaki farka bakarak aktarma kaybı budur denebilsin.
sadece aracı dynoda ölçümü ile %20 kayıp varmış denemez, zaten sizin ölçtüğünüz dynoda yere aktarılan gücü ölçüp, motor gücünü şu kadar kayıp vardır diyerekten hesaplatıyorsunuz..
bildiğim kadarıyla dynodynamics te ilk yazdığım değer zaten volanda olan güç.. çünkü whp olarak geçen 145-147 gibi birşeydi.. bende dynodynamics in yalancısıyım :)
Hangi dynoda ölçüm yapıldı?
maslak gkm de dynodynamics te ölçtük
hafif volan
baskı balata
kilit
kısa şanzıman
headers
310cc enjektör
60lık düz boru ile 200ü zorlar gibime geliyor :)
enjektörler zaten 315 ya da 345 cc stock
lsd şanzuman stock final drive vs vs
bu durumda bana geriye oem debriyaj yerine st1 yada 2 bi debriyaj lazım...
gerçi debriyajım daha 10k falan olması lazım.. kısa dişli işine hiç girmek istemiyorum b16 ile 2 kere kırdım :ofk:
volanın ne gibi bir artısı olur acaba yere aktarılan güçte ?
dragon07
25-04-2013, 14:02
kısanın kırılması sizin suçunuzmu yoksa malzemelermi kırıldı :) tornacı delikleri iyi ayarlayamazsa kırılabilir ayna mahruti .
volanı hafifletirseniz motora binen yüküde hafifletmiş biz nebze rahatlatmış olursunuz.volanda bi aktarma organı böylelikle aktarmadan oluşan kaybı azaltmış olursunuz.gaz tepkimesi iyileşir biraz daha istekli olur devirlenme bunun yanında biraz tork düşebilir :)
hafif volan
baskı balata
kilit
kısa şanzıman
headers
310cc enjektör
60lık düz boru ile 200ü zorlar gibime geliyor :)
Hafif volan yere aktarılan gücü değiştirmez, daha atik şekilde devirlenme sağlar. Aynı şekilde baskı balata ve kilitte kayıpları azaltmaya yönelik değiştirilen parçalardır. Motor gücünü etkilemez sadece aktarmadan kaybı azaltır.
Ancak headers'e +1 ve yoksa düzgün bi egzost sistemi..
Edit: bir üstteki mesajınızda zaten sizde aynısını yazmışsınız :)
kısanın kırılması sizin suçunuzmu yoksa malzemelermi kırıldı :) tornacı delikleri iyi ayarlayamazsa kırılabilir ayna mahruti .
volanı hafifletirseniz motora binen yüküde hafifletmiş biz nebze rahatlatmış olursunuz.volanda bi aktarma organı böylelikle aktarmadan oluşan kaybı azaltmış olursunuz.gaz tepkimesi iyileşir biraz daha istekli olur devirlenme bunun yanında biraz tork düşebilir :)
şanzumanda hiç suçum yok daha 1 kere cırtlatmadan sakaryaya giderken otobanda su koyuverdi :D
5100 de vtec açıyorum, kesici 7200rpm sırf b16 yada k20 gibi devir çeviremediğim için aslına bakarsan üst devirlerdeki 3-5 hp için alt devirlerdeki torktan vazgeçemiyorum :) .. güç eğrisine baktığımızda 6700 - 7200 arası dümdüz yani ahabda böyle bi eğri : "6700 _-----_ 7200" :)
şimdi ilk etapta bi headers uydurmam lazım.. geçenlerde yine 2 parça 4-2-1 dc seramik vardı ama iç boru çapını ölçtüğümüzde daha üstündeki stock tan dar diye almadım bilmiyorum yanlış mı yaptım :)
Hafif volan yere aktarılan gücü değiştirmez, daha atik şekilde devirlenme sağlar. Aynı şekilde baskı balata ve kilitte kayıpları azaltmaya yönelik değiştirilen parçalardır. Motor gücünü etkilemez sadece aktarmadan kaybı azaltır.
Ancak headers'e +1 ve yoksa düzgün bi egzost sistemi..
Edit: bir üstteki mesajınızda zaten sizde aynısını yazmışsınız :)
bu durumda hafif volan ile devirlenme çabuklaşacağından tork eğrisinde gerçekleşecek birkaç nm kaybı telafi ederiz gibime geliyor :icon_tup:
dragon07
25-04-2013, 15:12
aynen öyle zaten h22 yeterince torklu bi makina kesinlikle takılmalı sizin aracınızda.
emre kardesim zaten soruda aktarma kaybını nasıl azaltabilirim ve extra olarak neler yapabilirim diye sorulmuş.hafif volanın ne işe yaradıgını gayet iyi bilirim :)
headersı bence istanbulda kendin yaptırmalısın(iskender,customgaragegibi ustalara) komple 60lık düz boru headers 63lük kaliteli bi sonla desteklersin.
Volan, baskı balata takıp 200bg elde edersiniz gibi olmuştu mesaj o yüzden cevaplama gereği duydum, o ara sizde bi mesaj daha atıp aynısını yazmışsınız zaten. Çirkin görüntü olmasın diye de yazdıklarımı geri silmedim
aynen öyle zaten h22 yeterince torklu bi makina kesinlikle takılmalı sizin aracınızda.
emre kardesim zaten soruda aktarma kaybını nasıl azaltabilirim ve extra olarak neler yapabilirim diye sorulmuş.hafif volanın ne işe yaradıgını gayet iyi bilirim :)
headersı bence istanbulda kendin yaptırmalısın(iskender,customgaragegibi ustalara) komple 60lık düz boru headers 63lük kaliteli bi sonla desteklersin.
Aslında gönlümden bu geçiyor:
http://i6.photobucket.com/albums/y236/zuptidi/Prelude/Bisimoto%20Header%20Exhaust/DSC01797.jpg
ama çok ciddi paralar dönüyor bisimoto için :D dediğin gibi iskender yada custom dan yarım alabilirim.. hem custom olursa biraz daha farklı şekilde en azından karter le aradaki mesafeyi ayarlıyıp sürtme riskinide ortadan kaldırmış olurum..
dd de ise normal karşılayabilirim ben :)
efe'nin dedikleri ile 200 üstü dd de alınır :) aktarılan güce etki için bir de traction bar temin etmenizi öneririm ben de, daha stabil olur gibi geliyor düşününce.
Şimdi 2.2 hacimli araçta siz 51'lik egzoz boruları mı kullanıyorsunuz. Orjinal egzoz manifoldu çıkışı kaç. Eğer manifold almaya gücünüz yetmiyorsa orjinal manifoldunuz nasıl bilmiyorum ama collector kısmında değişiklik yapılarak yada komple yeni bir collector yapılarak (ne tarz header var üstünde bilmiyorum) çıkışını mininmum 63'lük hale getirip düz borunuzu ona göre ayarlıyın. Ben çıkan gücü düşük buldum açıkçası. Ama headerdaki ezik size 5 hp kaybettirmez sanıyorum. Komple egzoz ile alakalı bir sorununuz olabilir.
bildiğim kadarıyla dynodynamics te ilk yazdığım değer zaten volanda olan güç.. çünkü whp olarak geçen 145-147 gibi birşeydi.. bende dynodynamics in yalancısıyım :)
bu dinamometrede kaybı ölçemezsin, sadece bir kayıp öngörüsü yapılarak, tekerlek torkuna/gücüne göre motor torku/gücü hesaplanır.
çok kafanıza takmayın %20 ifadesini
Şimdi 2.2 hacimli araçta siz 51'lik egzoz boruları mı kullanıyorsunuz. Orjinal egzoz manifoldu çıkışı kaç. Eğer manifold almaya gücünüz yetmiyorsa orjinal manifoldunuz nasıl bilmiyorum ama collector kısmında değişiklik yapılarak yada komple yeni bir collector yapılarak (ne tarz header var üstünde bilmiyorum) çıkışını mininmum 63'lük hale getirip düz borunuzu ona göre ayarlıyın. Ben çıkan gücü düşük buldum açıkçası. Ama headerdaki ezik size 5 hp kaybettirmez sanıyorum. Komple egzoz ile alakalı bir sorununuz olabilir.
aslında gözünün yaşına bakmam dediğin gibi yaparım da bu aralar 4 ay sonrası için bebek bekliyoruz fazla açılmıyım diyorum :)
üstündeki manifold 4-2-1 stock döküm.. 2" iç çapı var stock manifoldun.. bu arada arabayı lifte alınca dikkat ettim orta susturucuya kadar 60mm, orta susturucu 60mm devamı 51mm olarak saçmasapan bi egzoz sistemim var şu an ne zaman saçmaladım bu şekilde valla hatırlamıyorum :soru: manifoldun ezik halinin fotosunu birazdan koyarım.. bence 5 ten fazla görütür gibi :icon13:
Manifold döküm ise ezik yerine kırık yada çatlak olması lazım. Döküm malzeme ezilecek kadar esnek olmaması gerekiyor.
inventor
03-05-2013, 11:48
Bence hp az çıkmış benim eg ye koyduğum motor yazılımla küsüratı saymazsak 190 hp verdi bendede ilk 51 lik krom düz boru sonda s2000 susturucu vardı aracı sıkıyordu sonra 60lık krom düz boru buddy clup son susturucu koydum direk farketti orjinal egzos manifoldu d serisi 4-2-1 modelinde döküm olmayan dış çapı38mm olan bir manifolt resimleri proje car bölümünde benim konuda var bakabilirsiniz
Bence hp az çıkmış benim eg ye koyduğum motor yazılımla küsüratı saymazsak 190 hp verdi bendede ilk 51 lik krom düz boru sonda s2000 susturucu vardı aracı sıkıyordu sonra 60lık krom düz boru buddy clup son susturucu koydum direk farketti orjinal egzos manifoldu d serisi 4-2-1 modelinde döküm olmayan dış çapı38mm olan bir manifolt resimleri proje car bölümünde benim konuda var bakabilirsiniz
190 ı nerede ölçtünüz ? dyno dynamics mi ? eğer öyleyse eg nin maşallahı var :icon_tup:
edit: şimdi baktım konudaki dyno ya.. bi ara gidip bende farklı bi dynoya çıkmak istiyorum şu egzoz ıvır zıvır işlerini halletmeden önce aslında bakalım
inventor
03-05-2013, 23:27
bence başka yerdede ölçtürün ve direk egzos borularını ve egzosu değiştirin farkı görürsünüz ben yazılımdan önce değiştirdiğim halde farkı hissettim
evet başka yerde tekrar çıkmayı düşünüyorum aslında.. hatta önce egzuzları halletmeden çıkmak istiyorum.. en azından hem 2 dyno arasındaki farkı görmüş oluruz forum olarak hem de düzeltmelerden sonra yeni değerleri görürüz... bu arada konu dışı ama sakarya da hiç tanıdığın honda ustası var mı abi?
Eyup Duygun
04-05-2013, 10:45
Bence hp az çıkmış benim eg ye koyduğum motor yazılımla küsüratı saymazsak 190 hp verdi bendede ilk 51 lik krom düz boru sonda s2000 susturucu vardı aracı sıkıyordu sonra 60lık krom düz boru buddy clup son susturucu koydum direk farketti orjinal egzos manifoldu d serisi 4-2-1 modelinde döküm olmayan dış çapı38mm olan bir manifolt resimleri proje car bölümünde benim konuda var bakabilirsiniz
Hp az cıkmıs ? neye gore az cıkmıs ?
178 hp DD de olan arac baska dynoda sizin aracınızdan fazla rakam cıkartır.
Hp az cıkmıs ? neye gore az cıkmıs ?
178 hp DD de olan arac baska dynoda sizin aracınızdan fazla rakam cıkartır.
bakalım çıkıp görücez :)
inventor
09-05-2013, 15:11
Hp az cıkmıs ? neye gore az cıkmıs ?
178 hp DD de olan arac baska dynoda sizin aracınızdan fazla rakam cıkartır.
Orjinal verisi kimi yerde 182 kimilerinde 187hp yazıyor onları baz alırsak bence az çıkmış
inventor
09-05-2013, 15:13
evet başka yerde tekrar çıkmayı düşünüyorum aslında.. hatta önce egzuzları halletmeden çıkmak istiyorum.. en azından hem 2 dyno arasındaki farkı görmüş oluruz forum olarak hem de düzeltmelerden sonra yeni değerleri görürüz... bu arada konu dışı ama sakarya da hiç tanıdığın honda ustası var mı abi?
Malesef sakaryada tanıdık honda ustası yok
Bence 60lık işçiliği güzel bir ara boru ve freeflow son susturucu artış kazandıracaktır. Sonda kullanıdığınız susturucu oem olduğu için aracı sıktığını düşünüyorum.
Orjinal verisi kimi yerde 182 kimilerinde 187hp yazıyor onları baz alırsak bence az çıkmış
ben 200 yazanı bilirim black top usdm :D
::ZaFeR::
09-05-2013, 18:28
evet başka yerde tekrar çıkmayı düşünüyorum aslında.. hatta önce egzuzları halletmeden çıkmak istiyorum.. en azından hem 2 dyno arasındaki farkı görmüş oluruz forum olarak hem de düzeltmelerden sonra yeni değerleri görürüz... bu arada konu dışı ama sakarya da hiç tanıdığın honda ustası var mı abi?
Honda sinan ismini duydum ama hiç gitmedim açıkcası.
Sakarya Özel Honda Servisi Sinan - Honda - Sakarya Honda (http://www.hondasinan.com/)
inventor
10-05-2013, 22:30
ben 200 yazanı bilirim black top usdm :D
serdar onlar h22a - h22a4 - h22a7 larda var benim motor h22a5 182-187 yazan gördüm ama gerçeği hangisi bilemiyorum araştırmadımda çok önemli değil benim için
Honda sinan ismini duydum ama hiç gitmedim açıkcası.
Sakarya Özel Honda Servisi Sinan - Honda - Sakarya Honda (http://www.hondasinan.com/)
sinan abi on numaradır gerek işçilik gerek insanlık olarak :icon_tup:
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.