Orijinalini görmek için tıklayınız : Lastikler nasıl ısıtılır?
Bridgestone S001 lastiğe sahip bir aracım var. Lastikler ısınmadan ideal bir yol tutuşa sahip. Uzun yola çıkarken lastiklerin ne zaman tam olarak ısındığını kestiremiyorum. Bazen ısındığını düşünürek manevra yapıyorum saçma bir tepki veriyor araba. Sizin, özellikle FWD araçların lastiklerini ısıtmak için önereceğiniz bir tavsiye var mı? ısıtmak için F1 deki gibi direksiyon sallayarak serserilik yapmak istemiyorum yollarda :D
BlackEmperor
01-05-2013, 14:26
özel bişey yapmana gerek yok sadece sür ve bekle
herlastik kaba tabirle ortalama 120-130la 10dk gidilince ısınır.
bu şekilde test edebilirsin.
Lastik tercihin yanlış bence. Bridgestone sert, uzun ömürlü lastik.
Şehir içi, yağmur v.s için ideal değil benim gözümde. Denildiği gibi ısıtmak için de sadece sür.
Lastik tercihin yanlış bence. Bridgestone sert, uzun ömürlü lastik.
Şehir içi, yağmur v.s için ideal değil benim gözümde. Denildiği gibi ısıtmak için de sadece sür.
Berk s001 çok farklı bi model aslında tam ideal değil dediğin konularda ideal .yumuşak ve kısa ömürlü bi lastiktir :)
Aşındırmadan Lastik ısıtmanın en güzel yolu herkesinde dediği gibi belirli bi süre yüksek hızda yol katetmek ki zaten artık havalar ısındı çok daha kısa sürecek.
Farklı 2 Takım kullandım. 1 Takım da arkadaşımın aracında test ettim.
Dediğin gibi s001 farklıdır bilmiyorum. Ama benim gözümde genel kanı o oldu Bridgestone hakkında.
Arkadaş da ısınmasından şikayetçi olunca tipik Bridgestone'dur diye suçu attım ona.
F1 gibi yaparsan hemen soguyacaktır, o sekilde biraz ısıt patınaj cek cıkabildiğin kadar hıza çık o sekilde biraz git sonra hiç durmadan gazlamaya başla.
Yavaslayıp aylalım edersen tekrar soguyacaktır, ısınan lastik sürekli sıcak kalmaz.
Arabanın hızına göre belki daha düşük seri lastik secsen daha iyi tutunma elde ederdin.
Tr'deki en büyük yanlış 1,6 arabaya en iyi lastiği takayım çok tutsun olur.
re002 kullanırken bu konuda baya kafa yormuştum çünkü 65 bg clio için böyle bi lastik aşırı fazlaydı. 80 90 km gibi hızlarda ne kadar kullanırsam kullaniyim hiç tam performans alamamıştım
sadece 130 140 gibi hızlarda kullanınca daha etkili olduğunu gördüm ve 65 bg bi araba için bu hızlar şehir içinde pek mantklı hızlar değildi kaderime sahip çıktım ve 20 bin civarı kullandım :D
sonra pzero nero aldım oda hemen hemen aynı ama en azndan dahaa sessz ve daha konforlu :D
s001 re002 den yanlş htrlamıosam 1 tık daha üst bi lastik tahmnlerime göre onun ısınması daha zor olucaktır ki s001 kullanmak için 200bg üstü bi araca binmek lazım heralde
öncelikle cevaplar için teşekkürler fakat şöyle bir yanlış anlaşılma olmuş ben lastiğimden aşırı memnunum sadece ısınma süresini tam olarak kestiremiyorum
Ön lastikler için patinaj mantıklı tabiki ama arka lastiklere bir katkısı yok
Genelde viraj kasmayı severim. Bundan dolayı lastik sıcaklığı önemli rol oynuyor. 90 100 km hızlarda sert makaslara girme gibi durum söz konusu değil :)
Sormamdaki amacım sizin uyguladığınız bi yöntem varsa tavsiyelerinizi bekliyorum :)
Ozaman surekli tek cozum gazlamak, ama surekli sag viraj olan bir pistte bile lastik sicakliklari farkli olur,
Lastik sicakligini basıncını gosteren birsey kesin vardir en temizi onu alip tak ideal sicakligini belirle.
Drag icin çamaşır suyu ve kola duymustum ama denemedim.
günlük kullanım olan araçta lastik ısıtmanın farkını hissedebiliyor musunuz? Bu soru pist için sorulsaydı ona eyvallah derdim de hergün kullanacağınız aracın lastiklerini ısıtıyormusunuz böyle?
DetailEF
01-05-2013, 23:46
günlük kullanım olan araçta lastik ısıtmanın farkını hissedebiliyor musunuz? Bu soru pist için sorulsaydı ona eyvallah derdim de hergün kullanacağınız aracın lastiklerini ısıtıyormusunuz böyle?
Ben agresif kullanacaksam biraz slalom yapıyorum, zaten gece çıkıyorum çoğu zaman, eğer gündüz çıkıyorsam evime 5 dk uzaklıkta otoban var, otobanda 150-160 yapıp otobandan çıktığımda zaten ısınmış oluyor :)
Ben yapılan slalomların,gazlamaların pek faydası olacağını hiç zannetmiyorum açıkcası böyle şeyler daha prof şeyler için. Normal kullanın yahu arabanızı :D
Pist için konuşulacaksa ona birşey demem tabi. Yoksa harcadığınız benzine yazık
Standart lastıkler cok zor ısınır,ozellıkle Brıd gıbı sert hamurlu lastıkler dahada zor.
Yapıcagınız slalom yada 160 a cıkıp ınmenın pek faydası yok.Lastık 40-50 derece yı gecmelı ıc sıcaklıgı optımuma ulassın.
Oyuzden uzun sure ısınmıyacagını bıldıgınız ıcın,normal yolunuza devam edın ;)
DetailEF
01-05-2013, 23:57
Ben yapılan slalomların,gazlamaların pek faydası olacağını hiç zannetmiyorum açıkcası böyle şeyler daha prof şeyler için. Normal kullanın yahu arabanızı :D
Pist için konuşulacaksa ona birşey demem tabi. Yoksa harcadığınız benzine yazık
Ben bu kadar parayı normal kullanmak için mi harcadım :)
Standart lastıkler cok zor ısınır,ozellıkle Brıd gıbı sert hamurlu lastıkler dahada zor.
Yapıcagınız slalom yada 160 a cıkıp ınmenın pek faydası yok.Lastık 40-50 derece yı gecmelı ıc sıcaklıgı optımuma ulassın.
Oyuzden uzun sure ısınmıyacagını bıldıgınız ıcın,normal yolunuza devam edın ;)
Abi biliyorsun İzmir asfaltını, 126 bis'in bile yanlayabildiği yerler var :D Benim kullandığım lastik yol lastiği değil zaten :) Evet belki deneyimleriniz var fakat arabam 1000 kilo, şu an bir çok yeni araçtan daha hafif, bir arkadan itişli araca göre hafif olduğu için herşeyi daha net anlayabiliyorum, nerede tutup nerede tutmadığını ne yaparsam tuttuğunu gayet net biliyorum :)
günlük kullanım olan araçta lastik ısıtmanın farkını hissedebiliyor musunuz? Bu soru pist için sorulsaydı ona eyvallah derdim de hergün kullanacağınız aracın lastiklerini ısıtıyormusunuz böyle?
performans a yönelik bi lastik kullanıyorsan önce soğukken sonrada sıcakken aynı yolda ve aynı zamanlarda dene farkı kesin anlarsın. he tabi ısıtmak için ekstra çaba harcamıyorum ama ısınan lastiğin her türlü dha iyi olduğuna eminim :D zaten ortalama bi lastiğin kuru havada 8 ile 20 derece arasındaki tutunmasıda farklıdır
S001 için kaçınılmaz bir durum lastik ısıtma. Yüksek performans olduğu için yüksek hızlarda yüksek performans veriyor yüksek sıcaklıkta :D İstanbulda yaşanlar bilir şile yolunu gerçekten zevkli bir yol şileye doğru son virajları çok keyifli başka örnek vermek gerekirse körfezden karamürsele doğruda güzel asfalt ve virajlar var. S virajını saymıyorum bile :)
Her şeyi geçicek olursam pist için konuşalım farketmez herhangi bi taktiği varmıdır? F1 deki lastik battaniyeleri gibi değilde doğal yoldan ısıtma şeklinde
performans a yönelik bi lastik kullanıyorsan önce soğukken sonrada sıcakken aynı yolda ve aynı zamanlarda dene farkı kesin anlarsın. he tabi ısıtmak için ekstra çaba harcamıyorum ama ısınan lastiğin her türlü dha iyi olduğuna eminim :D zaten ortalama bi lastiğin kuru havada 8 ile 20 derece arasındaki tutunmasıda farklıdır
günlük 1.6 atmosferik araba kullanıyorum yani performanstan pek bir beklentim yok, kullandığım lastik te 4 mevsim. Isınan lastik her türlü daha iyi diye birşey yoktur.Çok sıcak lastik yol tutmaz.
Düzenli olarak hergün kullanılan bir araçta bu tür şeylerin pek bir önemi yok.
günlük 1.6 atmosferik araba kullanıyorum yani performanstan pek bir beklentim yok, kullandığım lastik te 4 mevsim. Isınan lastik her türlü daha iyi diye birşey yoktur.Çok sıcak lastik yol tutmaz.
Düzenli olarak hergün kullanılan bir araçta bu tür şeylerin pek bir önemi yok.
performans derken lastiği kast ettim yani orjinal lastiği 82 h yada 82 t bi araca 91 w lastik takarsanız düzenli olarak hergün kullanılan bir araçta bu tür şeylerin önemi çok olur benimde demek istediğim o zaten yoksa aracın orjinal üstünde gelen lastiğinde bunlar pek önemli olmayabilir ona yorum yapamıcam denemedim çünkü
Şehir içinde lastik ısıtıp ne yapacaksınız yahu :) Çok viraj kasıp ralli aracındaki gibi kullanmak istiyorsan çıkarsın bi piste.. Time trial yapar gazını stresini atar tertemiz olursun :)
Şehir içinde lastik ısıtıp ne yapacaksınız yahu :) Çok viraj kasıp ralli aracındaki gibi kullanmak istiyorsan çıkarsın bi piste.. Time trial yapar gazını stresini atar tertemiz olursun :)
Oyle demeyin cok farkediyor.Benim yokohamalar sogukken conti sport 3 lerden falan bayagi az tutuyor semi slick demek hemen yapisir demek degil mesela.2-3 sardir 2-3 sardir yapiyorum birkac sefer kendine geliyor ve sonra tempo bozmassanizda sicak kaliyor.Virajli orman yolu benim evimin yolu soguksa lastik bikac virajda go kart mantigi cok suratli degil ama sert giriyorum viraja arkadanda 3-4 kere biraktimi kendini basliyor arkalarda tutunmaya.He degermi derseniz anca ani bir durumda kacamazsaniz bir tehlikeden farki cikar ortaya.Bide onleri iyi isitirsan arka tam isinmasa bile arac koptugunda kontra ver yuklen seni cizgiye geri getiriyor arkanin isinmasi cok muhim olmuyor.Tabi trafikte sardirarak isitmak mi yoksa sag sol direksiyon sallamak mi daha serserice dersen bence sardir,daha ilimli bakar insanlar :D
DetailEF
02-05-2013, 04:49
Oyle demeyin cok farkediyor.Benim yokohamalar sogukken conti sport 3 lerden falan bayagi az tutuyor semi slick demek hemen yapisir demek degil mesela.2-3 sardir 2-3 sardir yapiyorum birkac sefer kendine geliyor ve sonra tempo bozmassanizda sicak kaliyor.Virajli orman yolu benim evimin yolu soguksa lastik bikac virajda go kart mantigi cok suratli degil ama sert giriyorum viraja arkadanda 3-4 kere biraktimi kendini basliyor arkalarda tutunmaya.He degermi derseniz anca ani bir durumda kacamazsaniz bir tehlikeden farki cikar ortaya.Bide onleri iyi isitirsan arka tam isinmasa bile arac koptugunda kontra ver yuklen seni cizgiye geri getiriyor arkanin isinmasi cok muhim olmuyor.Tabi trafikte sardirarak isitmak mi yoksa sag sol direksiyon sallamak mi daha serserice dersen bence sardir,daha ilimli bakar insanlar :D
Şükür beni anlayan biri çıktı :D
Pist başka yolda hiç sert viraj görünce gaza geleniniz olmuyor mu yaa? bazen ben sert virajlar görünce kafamda kask elimde eldiven varmış gibi hissediyorum :D :D
Ben genelde lastik ısıtmak için ilk virajlara çok sert olmamak koşuluyla şerit değiştirmeden girerim zaten lastiklerden çok hafif bi sürtünme sesi gelir fazla kaçarsa da hafif kontrayla topluyorum
Tabi şöyle bir durum var virajlı yol uzaksa arabayı çalıştırdığınız an ısıtmaya gerek yok viraja gidene kadar tekrar soğumuş oluyor :)
Hemen ısıtsan ne olacak piste çık lafları başlamış. Türkiye'de Buğra organizasyon yapmadan önce yüzde kaç ihtimaldi piste çıkmak. Son kaç senedir var bu şans. 25 senedir bu ülkede GTI sınıf araç satılıyor. Süs olsun diyemi alınıyor bunlar. Gazlıyacak tabi herkes virajda kasıcak.
Lastik ısıtmak çok farkeder. Hemde 1.4 - 100 hp bir aracın fabrikasyon lastiği bile ısınınca fark eder. Aşırı ısınan lastik tutmaz ama çok güçlü bir araç dışında lastiği yolda aşırı ısıtamazsınız kolay kolay.
Hemen ısıtsan ne olacak piste çık lafları başlamış. Türkiye'de Buğra organizasyon yapmadan önce yüzde kaç ihtimaldi piste çıkmak. Son kaç senedir var bu şans. 25 senedir bu ülkede GTI sınıf araç satılıyor. Süs olsun diyemi alınıyor bunlar. Gazlıyacak tabi herkes virajda kasıcak.
Lastik ısıtmak çok farkeder. Hemde 1.4 - 100 hp bir aracın fabrikasyon lastiği bile ısınınca fark eder. Aşırı ısınan lastik tutmaz ama çok güçlü bir araç dışında lastiği yolda aşırı ısıtamazsınız kolay kolay.
Kesinlikle katiliyorum.Yol tutus iyilestirme ve lastik sayesinde kimbilir kac defa hayatimiz kurtulmustur belkide farkinda bile olmadan.Lastik ideal isisina ulastimi maksimum performansini verir ama fazla isindimi bu sefer tekrar tutunmamaya baslar.Kullanim amacina uygun lastik almak her zaman daha uygun olacaktir.Dendigi gibi 1.4 100 hp aracta sport seri bir lastik takmak tutusu iyilestirmek yerine aksine ideal isiya ulasamayacagi icin negatif etki yaratacaktir.
Hemen ısıtsan ne olacak piste çık lafları başlamış. Türkiye'de Buğra organizasyon yapmadan önce yüzde kaç ihtimaldi piste çıkmak. Son kaç senedir var bu şans. 25 senedir bu ülkede GTI sınıf araç satılıyor. Süs olsun diyemi alınıyor bunlar. Gazlıyacak tabi herkes virajda kasıcak.
Lastik ısıtmak çok farkeder. Hemde 1.4 - 100 hp bir aracın fabrikasyon lastiği bile ısınınca fark eder. Aşırı ısınan lastik tutmaz ama çok güçlü bir araç dışında lastiği yolda aşırı ısıtamazsınız kolay kolay.
sonunda beni anlayan birisi çıktığına sevindim :icon_tup:
Kesinlikle katiliyorum.Yol tutus iyilestirme ve lastik sayesinde kimbilir kac defa hayatimiz kurtulmustur belkide farkinda bile olmadan.Lastik ideal isisina ulastimi maksimum performansini verir ama fazla isindimi bu sefer tekrar tutunmamaya baslar.Kullanim amacina uygun lastik almak her zaman daha uygun olacaktir.Dendigi gibi 1.4 100 hp aracta sport seri bir lastik takmak tutusu iyilestirmek yerine aksine ideal isiya ulasamayacagi icin negatif etki yaratacaktir.
Aynısını düşünüyorum bende fakat 1.4 100HP araca yüksek performans negatif etki olarak düşünmüyorum. Sonuçta sport lastiklerin düşük ebatlı düşük tabanlı lastikleride var yani 215/40/17 veya 205/55/16 ölçülerinde de aynı lastiğin üretimi var. Bu lastiklerde düşük hızlarda gayet ideal ısınır bence
Ama şöyle derseniz dediğinze katılırım 1.4 100HP araca dünyanın en yumuşak, çabuk ısınan ve 255/40/19 ölçülerinde X marka lastiği takarsanız ısınması mümkün değil
2. viraj vakasına gerek yok bence :D :D gel coil takalım press yayla viraj kasma kanka;)
2. viraj vakasına gerek yok bence :D :D gel coil takalım press yayla viraj kasma kanka;)
coilden önce custom kule gergisi :D coile de sıra gelicek. Yaylarımdan memnunum gerçi bir tek frenlemede sıkıntı oluyor biliyosun maltepe sahil night :D
sonunda beni anlayan birisi çıktığına sevindim :icon_tup:
Aynısını düşünüyorum bende fakat 1.4 100HP araca yüksek performans negatif etki olarak düşünmüyorum. Sonuçta sport lastiklerin düşük ebatlı düşük tabanlı lastikleride var yani 215/40/17 veya 205/55/16 ölçülerinde de aynı lastiğin üretimi var. Bu lastiklerde düşük hızlarda gayet ideal ısınır bence
Ama şöyle derseniz dediğinze katılırım 1.4 100HP araca dünyanın en yumuşak, çabuk ısınan ve 255/40/19 ölçülerinde X marka lastiği takarsanız ısınması mümkün değil
Ebatlara takilma dusuk ebatlarda lastik kullanan cok kuvvetli araclarda olabilir ayni sekilde cok zayif araclarda ayni olcuyu kullanabilir.Mesela benim su an kullandigim semi slick lastiklerimi 150 hp alti ve 1300 kilo ustu bir aracta (rakamlar afaki ornek vermek acisindan) tam performansiyla kullanamazsin.Ne ben oyle bir aracin orjinal lastigiyle tutunabilirim(fazla isinacagi icin) ne de o benim lastigimle tutunabilir(isitamayacagi icin).Ben bu durumu pistte ogrendim kendi gozlemlerimle ve yasayarak,normal yolda anlayamiyorsunuz asfaltla sicak lastik iliskisinin ince dengesini.Aciklayabilmisimdir umarim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.