PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : megane cabrio 1.6 egsoz



skyhigh
11-05-2013, 16:51
selam arkadslar bi arkadaşımın megane cabrio 1.6 16v aracı var bu araca nasıl bi egsoz sistemi yapabiliriz bizim aklımızdan geçen 51mm düz boru+otto 60mm girişli son susturcu

mehmetRS
11-05-2013, 20:25
cliolarda ki k4m kodlu motor var onlarda sanırım.. boru çapını değiştirmeden düz yapabilirsiniz, geri basıncı çok düşürmek yaramıyor o motora..

skyhigh
11-05-2013, 20:28
doğrudur k4m motor var peki sona otto 60 mm girişli bi susturucu koysak alt devirleri öldürürmü?

mehmetRS
11-05-2013, 20:32
son susturucuyu bile değiştirseniz alt devirleri bir nebze kaybediyorsunuz zaten. kaldı ki siz, cat'ı ve ortayı sökmeyide düşünüyorsunuz. Boru çapını değiştirmediğiniz takdirde, sizi üzecek bir fark olmayacaktır ama yinede orjinal hali gibi, her viteste tıpa gaz yaptığınızda hızlanmayı hissedişiniz olmayacaktır. Birde neden bu tarz birşey istiyorunuz o da var, yanlıs anlamayın, ihtiyaç nedir, ihtiyaç sadece sesmi? performansmı? yoksa ikisidemi?

skyhigh
11-05-2013, 20:36
amaç ses ve görüntü araç küçük bi şehirde kullanılacağı için polisle bi sıkıntı olmıcak ses açısından arkadaşımın özellikle istediği şey s2000 gibi son susturuyu arkadan yan çıkarmak eski aracımdan kalan otto spec egsz var ondan sordum 60mm otto araca büyük gelirmi diye

mehmetRS
11-05-2013, 20:37
Megane 1 ise araba, o kasaların arka egzost tarafı biraz darcana, sığdırabilirseniz clio rs 172 lik orjinal egzostunu bulup takabilirsiniz, Cat'ı söküp, ortayada direk geçişli bir susturucu takarak, hem cızırtısız, hem sessiz, ama ilk haline göre uzunda daha rahat ilerleyen bir araca sahip olabilirsiniz..Sanırım. En azından clio 1.6 16V aracımda zamanında mutlu oldugum bir yöntemdi

mehmetRS
11-05-2013, 20:38
amaç ses ve görüntü araç küçük bi şehirde kullanılacağı için polisle bi sıkıntı olmıcak ses açısından arkadaşımın özellikle istediği şey s2000 gibi son susturuyu arkadan yan çıkarmak eski aracımdan kalan otto spec egsz var ondan sordum 60mm otto araca büyük gelirmi diye

Amac ses ve görüntüyse, çektirin baştan sonra 63 lük boruyu, sonada herhangi bir susturucu takın gitsin :) Alt devirleri felan unutun ama :)

skyhigh
11-05-2013, 20:39
araç mmakyajlı model 2001 kasa yani 51mm düz boru+otto son susturucu yapmayalım mı?

mehmetRS
11-05-2013, 20:41
araç mmakyajlı model 2001 kasa yani 51mm düz boru+otto son susturucu yapmayalım mı?

amaç ses ve görüntüyse, yapın tabi, 51 63.. farketmez çap :) ama hali hazırda onun boruları sanırım 48mm yada 51 mm olması lazım, 51 mm ise orta ve katalitikten kalan yerleri de tamamlarsınız 50 ile, sonada otto 63 lük.. biraz cızırtılı, böyle katı meyve sıkacağına kola kutusunu atmışsınız gibi, "gimme blood" tarzı bir ses çıkaracaktır ama :) ses se, en güzeli o ses bence :)

skyhigh
11-05-2013, 20:43
aynen :D teşekkür ederim deniycez

mehmetRS
11-05-2013, 20:45
aynen :D teşekkür ederim deniycez

deneyin, mutlu olursunuz ses konusunda, iki tane clio 1.6 16v aracım oldu, sizin megane ile aynı motora sahip.. borunun kıvrımları felan farklıdır tabi, bir nebze etkilemesse ( ki işin fiziğinden hiç anlamam bilemiyorum yani ) alacağınız ses tarif ettiğim sestir :) cızırtı gürültü hepsi bir arada bir ses işte, uzun yolda giderken içeri uğultu verebilir ama, orta susturucu olmadıgı için, rahatsız edebilir.

skyhigh
11-05-2013, 20:48
büyük ihtimal uzun yolda kulakları sağır eder eski aracım saxo vts idi 51mm düz+otto ile 2 saatte bi mola vermem gerekiyodu yoksa kafa patlatıo :) peki son susturucuyu 51 girişli kullansak 60 a göre bi farklılık yaratırmı

mehmetRS
11-05-2013, 20:57
aman aman hissedilir bir farkı olacağını sanmıyorum ben sadece sondaki 51 ile 60 ın farkının..

skyhigh
11-05-2013, 20:59
saxo vtsde 60 ile 51 çok farkediyordu ondan bu kadar detaylı soruyorum :)

mehmetRS
11-05-2013, 21:02
saxo vtsde 60 ile 51 çok farkediyordu ondan bu kadar detaylı soruyorum :)

ses olarak mı soruyorsunuz? ses olarak denemedim, ben güçten bahsediyorum. Güçden bahsediyorsanız, farkı sürüştemi hissettiniz, yoksa bir ölçüm yapılarakmı bu kanıya vardınız?

skyhigh
11-05-2013, 21:08
alt devirler bariz ölçüde geriye gidiuyordu vtsdeki o patlama yok oluyordu 3bin devirden sonra anca kendine geliyordu fakat benim aracım stocktu normalde stock vtslere 48 lik boru çekiliomuş bnmki 51 di ve ottoda 60mm olduu için 3bin devire gelene kadar arabayı sanki bişey tutuyor gibi oluyordu buda örnek fotohttp://i41.tinypic.com/2wexugn.jpg

mehmetRS
11-05-2013, 21:17
megane da orjinal boru ölçüsüne sadık kalarak yapabilirsiniz o zaman, en azından kafanız rahat olur

skyhigh
11-05-2013, 21:22
teşekkür ederim

mehmetRS
11-05-2013, 21:31
rica ederim