PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bir hondacının gözünden pejo... :D



mkaan61
13-05-2013, 00:36
Merhaba arkadaşlar.Sürekli forumlar Hondacı ve pejocuların tartışmalarına şahit oluyoruz.Ben bu zamana kadar sadece izledim hiç dahil olmadım bu tartışmalara fakat gönlüm hondadan yanaydı hep açıkcası.Bu zamana kadar 6 aracım oldu bunlar seatl leon mk1 golf 4, astra bertone,honca vtec sport, civic vti ve son olarak 206 gti.Şimdiye kadar hiç pejo marka bi araç alacağım aklıma gelmezdi fakat ekonomik durum ve honda fiyatlarının abartılı yükselmesi ve temiz ilk sahibi bi bayandan 206 gti buldum ve nette gördüğüm gün ucağa atayıp gti ı aldım geldim.Dediğim gibi asla 206 gti almayı düşünmedim.Açıkcası aklımda olan araç civic si idi hatta forumdada birkaç arkdaşla görüştüm fakat anlaşamadım fiyat konusunda.sonuç olarak belkide türkiyenin hiç redline girmemiş bir kaç 206 gti ından birini aldım.Şimdide bu araçları kendimce biraz karşılaştırıyım ve belki bu karşılaştırmanın bu araçlar arasında kalan arkadaşlara yararı olur diye düşnüyorum.Önceki arabam civic vti 97 hb kırmızı sağlam yürüyen stoc bi araçtı.Bu aracım ise 2001 model.Öncelikle araçları Dış örünüş olarak karşılaştırdığımda bence iki araçta gerçekten çok şık.İki araçta on üzerinden 8 puanı hakediyor.Konfor konusunda ise hondanın içi daha geniş olmasına rağmen biraz geride kalıyor pejoya göre.Bence pejonun en güzel yeri koltukları.Gerçekten çok şık ve rahat ayrıca sunrufda çok güzel fakat açık olduğunda çok rüzgar alıyor yüksek hızlarda gerçekten kopması an meselesi ben 120 km üzeri açmıyorum.(yapımında kesinlikle aerodinamik bir hata var)Yoltutuş olaraksa pejo vti ın çok biraz gerisinde gibi(aracımda yay yok standart halde).Açıkcası ben pejoya fazla yüklenmedim fakat araç yüksek hızlarda honda kadar güven vermiyor.Ama uzun yolda sakin sakin gidiyim dersen gayet iyi torkun avantajı ile hiç bayılma olmadan vites küçültmeye gerek kalmadan rahat rahat gidebiliyorsun.Babamın 2.0 tdi octavia sını amınsattı bana.Vti ise 90 km hız 5 viteste gitmek tam bi hafif meğillerde zulum oluyor uzun yollarda.Sürekli vites küçültüp hızlanmak gerekiyor.Denizli trabzon arasını aynı arçta ortalama aynı hızlarla 3 ay arayla test imkanı buldum.206 gti 2000 cc motor olmasına rağmen 27 kuruş yaktı km vti 33 ise kuruş yaktı.Bu sonuç beni şaşırttı açıkcası. Fren konusunda ise honda mühendisleri motor yaparken yorulmuş fren koymayı unutmuş sanki.Aracın gücüne göre frenleri çok zayıf .Şimdi ise benim için en önemli karşılaştırma konusu olan sürüş zevki ve performansına gelelim.Ben vti almadan öncede bir çok kez vti sürdüm gazladım vs.Zaten bu zevki aldıktan sonra vti aldım.Gerçekten çok zevkli bi araç.Vtec açtığında arcın sesindeki değişim ivmelenmesi 8000 devir üstü kesici gerçekten çok iyi.pejoda ise ne yazıkki bu bildiğin aile arabası gibi.Belki iki araç yanyana roling yapsa vti en fazla 5 boy geçer ama vti zevk konusunda 15 boy önde :).Benim gti da ne hava filtresi ne egzoz ne yay ne lastik hiçbirşey yok... belkide bununda etkisi var fakat bence ne olursa olsun vti çok ayrı bir araç.Son olarakta ben bu iki aracı fiyat olarak karşılaştırmak istedim.Şu an gerçek anlamda temiz bi vti en az 25.000 tl. temiz bi 206 ise 15-17 arası alınabilir.Fartk zaten burda ortaya çıkıyor.Bomboş kliması olmayan düzgün 1.4 is ler bile gti dan pahalı.Bunu düşünüce gti gerçekten parasını fazlasıyla hakediyor.Donanım ve konfor olarak hondanda çok önde.Vti ise tamamen fantazi aracı haline geldi benim gözümde.İlerde zengin olursam bitane daha alıcam kesinlikle:) Sonuç olarak bence bu araçları karşılaştırırken herkesin cebindeki paraya göre en iyisini almaya calıştığını bilmeliyizBu yüzden milletin arabasını kötülemenin bi mantığı olmadığını düşünüyorum.Pejo sahibi bir hondacının gözünde karşılaştırmam böyle umarım beğenirsiniz


http://imageshack.us/a/img441/7064/20130416125737.jpg
http://imageshack.us/a/img547/7353/92124610151557792889449.jpg

Mpower
13-05-2013, 12:49
Açıkça söyleyim Honda nın bir kaç modeli ni v pejonun bir kaç modeli haricinde iki markayı da sevmem fakat peugeot gerçekten kalitesiz bir araç 207 ve 206 kullandım 206 çok yakıyordu 207 i almadan önce test ettim 2. el tiptronik vites öyle dandik bir şanzuman olamaz yani en rahat vites atışım bile o şanzumandan hızlıdır.Çabuk eskiyor bu araçlar 2007-2008 model peugeot ların amntisörlerinden gıcırdama sesleri geliyor yani diyeceğim o ki peugeot a para vermem 106 gti haricinde

sde30
13-05-2013, 12:55
Şu yazıyı yazarken nokta virgül satır başı falan kullansaydın ne güzel olurdu 3 satırdan sonrasını okuyamadım gözlerim yamıştı

Sercan K.
13-05-2013, 13:23
Şu yazıyı yazarken nokta virgül satır başı falan kullansaydın ne güzel olurdu 3 satırdan sonrasını okuyamadım gözlerim yamıştı

Katılıyorum gözlerimden yaş geldi :)

Ers
13-05-2013, 13:41
bende gözlerim neden yanıyo dedim , sonuna kadar okudum.

darkmoon
13-05-2013, 14:00
pegeout benim için 406 coupe pinin farina hatrına sevdasına, 407 sw fiyatı motoru ekonomikliliği doluluğu hatrına 306 cabrio ucuza dolu cabrio sevdası hatrına.. 207 lemans ile rc falan onlarda hoş tasarımı 207 nin cabriosuda hoşuma gidiyor 1.6 hdi motor ile mantıklı cabrio tercih diğer modellerinin hatrı yok bende :)

vanished
13-05-2013, 14:27
Tecrübelerimle sabit Pejo çok da kaliteli bir marka değil yani fransız arabalarında genel anlamıyla kalite ve güvensizlik sorunu var. Eskiden beri bu böyleydi şimdilerde citroen bayağı bir geliştirdi kendini şahsen takdir ediyorum özellikle ds serisi çok hoşuma gidiyor ama yine de bence çok yol kat etmesi lazım.

Şunu da belirteyim dikkat ettim burda bazı genç arkadaşlar herşeye performans olarak aracın yürürünü önemseyerek bakıyorlar ama olay salt bu değil. Bu elbette önem arz ediyor ama çok değil...

Japon arabaları kesinlikle 2 gömlek daha iyidir Fransızlardan. özellikle Toyota ve Honda. Bunun yanında Acura, Infiniti, Lexus her ne kadar ülkemize yabancı olsa da buram buram kalite kokan makinalar. Almanlarla rekabet edebilecek güce sahipler. Detaya inip, model bazında bakarsak daha iyidir diyebileceğimiz araçları da var.

Almanlar ise ayrı bir dünya Mercedes, BMW, Audi, VW, Porsche, Opel, Ford Almanya bu firmaların hiçbiri fransızlara zaten baş eğmez. Almanlar mühendislik, kalite ve sağlamlık konusunda çok iyiler. Fransızlar anca laf, ikinci dünya savaşında altı yıl dayanacağı söylenen maginot hattı fransa'yı altı hafta bile koruyamadı. 1940 da alman teknolojisi ve makinaları orda fransız teknolojisi ve makinalarını ezdi geçti. Bugün sanayi ve otomotivde yine ezer geçerler fransayı.

Bana katılan arkadaş da olur katılmayan da saygı duyarım.

darkmoon
13-05-2013, 16:25
her markanın dünyada bir üretim misyonu var bunu bilmek lazım..
fransız bir alman arabası üretme derdinde değil istese üretemezmi alman ayarında üretir
bugün fransız bmw mercedese motor veriyor..

psa yada renault grubu mercedes bmw ayarında araç üretir ama üretirse mercedes bmw maliyetlerinde çıkar ve o fiyatlarda onlarında satması gerekir o zamanda o sınıfa çıkması gerekir.. o sınıfda kemikleşmiş dinazor markalar var yer edinmesi çok zor.. kırk yıllık volvo jaguar gibi firmalar bile ucundan çırpınarak tutunuyor o sınıfda..

japonun misyonuda fransızla aynı değil amacı farklı.. bu gün fransızdaki ekonomiyi japon veremiyor fransızdaki dizel teknolojisi bırak japonu almanda yok o yüzden bmw pegoutdan mercedes renaultdan motor alıyor halk sınıfı araçları için..

japonunda misyonu belli az donanım ufak hacimli motor sorunsuz araç ne kadar az teknoloji o kadar az sorun.. fransız araçlarını gırtlağına kadar yerli yersiz gerekli gereksiz donanımlarla dolduruyor yeri geliyor bence çok saçma sapan donanımlarda koyuyor sırf göz boyamak için ama bu donanımların her biri araç yaşlandıkça karşılarına elektrik donanımı yada beyin arızası sensör arızası v.b gibi sorunlar olarak çıkıyor..

kısaca her aracın misyonu farklı sattığı kesim farklı hitap ettiği kesim farklı..

d segmentinde honda accord satıyor misal araç şahane donanım tasarım kalite on numara gel görki 95 bin tl lik bir rakamla ve 2.0 benzinli yakıt canavarı bir motorla şehir içi 11/11.5 yakıyor fabrika verisi zaten 10.4 ...

şimdi fransızda 1.5/1.6/1.9/2.0 ultra ekonomik dizel motorlar varken ve artık manuelden çok daha performanslı ve çok daha az yakan otomatik şanzımanları varken japon bir tık iyi üretmiş iki tık kaliteli üretmiş pek bir şey ifade ediceğini düşünmüyorum.. kaldıki fransızın d segmenti araçlarıda iyi tabi almanla kıyaslanmaz ama sessiz sürüşü keyifli az yakan ekonomik donanımlı dolu araçları.. mesela 406 2.0 hdi full donanımlı olanları on numara araçdı bana göre hem ekonomik hem full gırtlağına kadar o zamanın donanım teknolojisi ile dolu keza lagunalar bilhassa son jenerasyon fulleri cam tavanlı navili ıvır zıvır donanımlı edc şanzımanlı onlarda bence gayet güzeldi..


bana göre her zaman fransız motor ekonomisi ve donanımdan kazanır ama uzun vadede o donanım araba yaşlandıkça araç sahibinin karşısına sorunlar olarak geri gelir bunun örneği eski lagunalar safranelar 407 ler falan bir sürü örneklerde var..

Fatih
18-05-2013, 21:13
Okuması çok zor olmasına rağmen yazının tamamını okudum.
Çıkardığım sonuç; başlığı yazıda yansıtıyorsun.
206 gti yol tutuşta başarısız bir araç ama EK kasanın da ondan altta kalır yanı yok.
Yol tutuş konusunda biraz Hondacılığın ağır basmış.

Diğer konuda ise @darkmoon gerekli açıklamayı yapmış.
Premium markaların dışındaki markalar arasında bir fark yok.
Adım gibi eminim şuan Pejo BMW'nin 7 serisi ayarında bir aracı rahatlıkla yapabilir.
Fakat adı Pejo olduğu için satamaz.
Çünkü hedefledikleri müşteri kitlesi ve oluşturdukları marka imajları farklıdır.

FATİH
18-05-2013, 22:57
honda hiçbir zaman yol tutuş konusunda lafı edilecek araçlar üretmedi. hele peugeot'la o konuda boy ölçüşemez. 206 gti bırakın vti'dan kötü yol tutmayı; güncel tüm honda'lara kafa tutacak kadar sağlam yere basan bi araçtır. bunun dışında peugeot da hiçbir zaman honda kadar sorunsuz, kafa ağrıtmayan, verimli ve zevkli motorlara sahip araçlar üretmedi. (dizelleri hariç)

mkaan61
19-05-2013, 11:08
Okuması çok zor olmasına rağmen yazının tamamını okudum.
Çıkardığım sonuç; başlığı yazıda yansıtıyorsun.
206 gti yol tutuşta başarısız bir araç ama EK kasanın da ondan altta kalır yanı yok.
Yol tutuş konusunda biraz Hondacılığın ağır basmış.

Diğer konuda ise @darkmoon gerekli açıklamayı yapmış.
Premium markaların dışındaki markalar arasında bir fark yok.
Adım gibi eminim şuan Pejo BMW'nin 7 serisi ayarında bir aracı rahatlıkla yapabilir.
Fakat adı Pejo olduğu için satamaz.
Çünkü hedefledikleri müşteri kitlesi ve oluşturdukları marka imajları farklıdır.

ben kendi aracım için yorum yaptım kendi aracımda 185 65 15 lastikler var.Orjinal ebatı 185 55 15.Araç tamamen standart yay vs yok.Araba gerçekten vti kadar güven vermiyor virajlarda.Şuda var vti ın da yol tutuşunu pek beğendiğim söylenemez, fakat pug un şu anki durumundan daha iyi olduğu kesin

FATİH
19-05-2013, 16:26
vti da yol tutar oldu ya... yakında kalitede a3'ü ezer. :)

vanished
20-05-2013, 09:52
Ben şu an pejo nu 7 serisi ayarında bir araba yapabileceğine ihtimal dahi vermem. Hitap ettiği sınıf farklı olabilir o ayrı bir mevzu ama olayı bu kadar basitleştirmemek lazım bence...

1978 yılında BMW 7 serisinde ABS yi standart sunarken, 1984 te TC ve 1995'te ESP sunarken herhalde istese pejo da yapardı diyemeyiz değil mi. Bu "know how" dur firmalarda. Geçen gün 640d nin donanım listesini inceledim inanın pejonun tasavvur edemeyeceği özellikler var.

Demek istediğiniz şu ise elbetteki kendini kasıp çok özellikli bir prototip üretir yüksek maliyetle (zaten çoğu firma reklam amacıyla böyle uygulamalar yapıyor) fakat bunu seri üretime vermek yani kaliteyi müşteriye helal olsun verdiğim paraya dedirtecek şekilde sunmak her babayiğidin harcı değildir.

1.8 turbo
20-05-2013, 10:13
bende 206xs var 110 luk motor modıfıyelı ılıde draglarda 1. lık falan almıstım. fazlasıyla tanırım 206 yı. fıyatına gore ıyı arabadır. sızın araba acılen yay ıstıyor ayrıca lastık yanakları 55 yapıp, kule gergısı takarsanız yol tutusun barız arttıgını gorursunuz.
motor olarak cok hırcın agrasıf bır motor degıldır ama torku surus zevkı yakıtı tatmın eder. hayırlı ugurlu olsun.

HaKo
20-05-2013, 10:15
yazıyı imla kurallarına göre yazar paragraflarına ayırırsan okunur belki.

lucky Jackal
20-05-2013, 10:35
okuyamadım

darkmoon
20-05-2013, 11:08
Ben şu an pejo nu 7 serisi ayarında bir araba yapabileceğine ihtimal dahi vermem. Hitap ettiği sınıf farklı olabilir o ayrı bir mevzu ama olayı bu kadar basitleştirmemek lazım bence...

1978 yılında BMW 7 serisinde ABS yi standart sunarken, 1984 te TC ve 1995'te ESP sunarken herhalde istese pejo da yapardı diyemeyiz değil mi. Bu "know how" dur firmalarda. Geçen gün 640d nin donanım listesini inceledim inanın pejonun tasavvur edemeyeceği özellikler var.

Demek istediğiniz şu ise elbetteki kendini kasıp çok özellikli bir prototip üretir yüksek maliyetle (zaten çoğu firma reklam amacıyla böyle uygulamalar yapıyor) fakat bunu seri üretime vermek yani kaliteyi müşteriye helal olsun verdiğim paraya dedirtecek şekilde sunmak her babayiğidin harcı değildir.

yapdığınız kıyaslama yanlış bence .. en başda bmw 7 serisi zaten F segmenti bir araç..
bir kere şunu sormak lazım pegeout F segmenti araç ürettimi hiç..
benim bildiğim pegeoutnun en fazla ürettiği E segmenti..

o yıllarda pegeout ile bmw nin ürettiği b,c segmenti araçları kıyaslamak lazımki donanımlarıda kafa kafayadır büyük ihtimal..
o yıllarda nasıl bmw e21 kasaya abs tc yada esp koymamışsa pegeoutda o yıllarda ürettiği araçlarına bunları koymamışdır yada o koymuşda diğeride koymuşdur...
bu tür kıyaslamalar pegeoutnun know how nın düşük olduğu anlamına gelmez...

o yıllar belki pegeoutda F segmenti araç üretmeye kalksa dediğiniz donanımların hepsini aracına koyardı..

Kaldıki pegeout hakkında ne kadar bilginiz var bilmiyorum ama pegeoutnun 90 yılında ürettiği E segmenti olan 605 inde olan donanım o zamanın E34 kasa bmw sindeki donanımla aynıdır başa başdır..
buda pegeoutnun mühendislik bilgisinin yansıması niteliğinde bir şeydir..
çift airbag klima elektrikli koltuklar koltuk ısıtma abs v.b 95 yada 96 da kasa makyaj yedikden sonra digital klima çift taraflı, şifreli çalıştırma,esp,6'lı cd çalar ki bahsettiğimiz yıllar 95-96 yani türkiyede hala kaset olduğu yıllar eklendi araca..

2001 de ürettiği 607 lerdeki donanımı saymıyorum bile sadece genel donanımları geçdim 12 airbagmiş,abs,esp,yağmur far sensörleri, hız sabitleyici, elden direksiyon ön arka elektrikli koltuklarmış,kolktuk kafalıklarına kadar elektrikli,4 koltuk ısıtma, elektrikli amortisör sistemine kadar aracı yükseltip alçatabiliyorsunuz isterseniz araç kendi yapıyor ve aklıma gelmeyen daha bir sürü donanım.. araçda her bir donanım var bu araç E segmenti bir araç F değil dikkatinizi çekerim 2001 yılında üretilen 607 ile o yıllarda üretilen e39 ları donanım açısından yan yana getirirseniz bir birlerine denk hatta 607 nin donanım açısından daha üstün olduğunu görebilirsiniz..

607 de kullanılan 204 beygirlik 2.7 hdi motorunda nerdeyse 1800 kiloluk o hacimdeki bir aracı 6 ileri otomatik şanzımanla 11.5 gibi şehir içi yakıt değerleri bence çok iyi o zamanlardaki 2000 li yıllarda üretilen 5.30d lerin daha hafif yaklaşık 1600kg civarında olduğunu düşünürsek motor hacminin daha yüksek ama beygirinin daha düşük olduğuda hesaba katarsak 184 beygirdi ilk nesiller sonra 193 beyigre çıkardılar ancak 2003 son üretilen 5.30d lerde 231 beygir gibi rakamlara çıkabildiler 2.7 hdi motorun mühendisliğininde o yıllarda bile bmw ile gayet başa edebilir hatta bence daha iyi olduğunu görebilirsiniz..

Benim burda anlatmaya çalışdığım marka kıyaslaması yada üstünlüğü değil altını çizerim bmw nin mühendislik bilgisi üstün olabilir ama psa grubuda dünyanın en büyük gruplarından biridir ve teknolojiside bmw den aşağı kalmaz.. zaten zayıf yada bmw den aşağı kalır bir teknolojisi olsa bmw gider psa grubundan motor alırmı güvenipde kendi araçlarında kullanırmı kendi marka değerini o motora kefil yaparmı..

bu arada bende fazla fransıza sıcak bakan biri değilim ama yiğidi öldürsende hakkınıda vermek lazım. :)

biz nedense marka kıyaslaması yaparken genelde at gözlüklerinden bakıyoruz bunu sizin için demedim genel anlamda dedim pegeout dedinmi adam sokak da gördüğü 205 106 307 den ibaret sanıyor pegeoutyu bilmiyor bile bir pegeoutnun 607 si olduğunu yani bu başka markalarada yayıla bilir aynı fikir yapısı..

eser
20-05-2013, 11:39
Peugeot ile honda kiyaslanirlen mercedes bmw nerden cikti :)

Peugeot kullaniyorum ama asla fanatikligim yok butcem neyi el verirse o araci kullanirim.

1.honda yol tutmaz (oem amortisor ile)
2.honda durmaz (oem frenler ile)

Test ettigin araba sadece bir kac ulkede gti diye gecen bir araba fransa ve ingiltereye gore asil gercek (206) gti rc dir.Gti,xsi diye gecer.

Edit:Yeni aracin hayirli olsun

darkmoon
20-05-2013, 12:11
her marka her markayla kıyaslanır bir marka bir şeyleri üretmiyorsa o üretemiyceğinden değildir sattığı kesmin o şeyi mali açıdan karşılayamıycağındandır.. kısaca arz talep meselesi..

Daha düne kadar burun kıvırttığımız tata bile gitti jaguarı landroverı aldı.. Bugün yolda gödüğümüz ayıla bayıla bakdığımız son model landroverlarların sahibi Tata..Atrıca tata Mdi teknolojisi üzerine basınçlı hava ile çalışan motorlar üstünde yoğun bir arge veriyor tata sanırım dünyada bu teknolojiyede yatırım yapan tek firma.. Cherry gitti volvoyu aldı volvo mühendisliğinden ve teknolojisinden faydalanabilmek için.. Hyundai zaten aldı başını gitti amerikada en çok satan ilk on markadan biri..

2012 de amerikada hyundai en çok satan altıncı marka kia yedinci marka oldu.. ilk beşide Ford
chevrolet,toyota,honda,nissan paylaşdı amerikada.. vw mercedes bmw çok alt sıralardalar.. group satışlarında ise company olarak yani şirket olarak hyundai-kia buna genesisin satış rakamlarınıda eklersek sanırım ilk beşe girer..

cMg
20-05-2013, 13:17
Peugeot ile honda kiyaslanirlen mercedes bmw nerden cikti :)

Peugeot kullaniyorum ama asla fanatikligim yok butcem neyi el verirse o araci kullanirim.

1.honda yol tutmaz (oem amortisor ile)
2.honda durmaz (oem frenler ile)

Test ettigin araba sadece bir kac ulkede gti diye gecen bir araba fransa ve ingiltereye gore asil gercek (206) gti rc dir.Gti,xsi diye gecer.

Edit:Yeni aracin hayirli olsun

206 GTİ ve GTİ 180 diye geçer,

UmutRıza
20-05-2013, 14:12
Test ettigin araba sadece bir kac ulkede gti diye gecen bir araba fransa ve ingiltereye gore asil gercek (206) gti rc dir.Gti,xsi diye gecer.

206 GTI dünyanın her yerinde 206 GTI diye satıldı. 206 RC ise İngiltere ve Güney Afrika gibi bazı ülkelerde 206 GTI 180 diye satıldı.

Edit : Yazan Schumi. :)

gsi_club
20-05-2013, 22:09
o paralara alinacak en güzel arabayi almissiniz.yaklasik 2 sene bindim çokta menundum.hem modifiye açisindan suan en ragbet gören bir araç hemde görsellik bakimindan önü her zaman açik olan bir araçtir.hondayla kiyaslamak bence yanlis olur.