PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Pist İçin fren seçimi



mehzent
20-05-2013, 17:29
Kaç kez pıste gırdım her seferınde frenlerde kesınlıkle sıkıntı oluyor..

Aracım s2000

Dısk olarak hem EBC hemde Stoptech denedım o ebc den cok daha kotuydu

Balatada Stoptech yıne oldukça kotuydu fakat ebc bıraz daha iş yapar vazıyette bana gore

Kırmızısını taktım yolda guzeldı pıstte ıkı turdan sonra kendını baya saldı

Sarısını taktım o normal yolda bıraz ısınana kadar kotu ısındıktan sonrada cok guzel tutuyordu fakat pıstte yıne ıstedığım performansı alamadım..

ve en sevmediğim ayrıntı pistten sonra dısklerım hep yamuldu fren yaptıgımda her zamn dısklerım dreksıyonu tıtretıyordu.

Kalıperlerım spoon onlardan yana sıkıntı yok ben dısk ve balata secımını pısttede benı uzmeyecek şekılde yapmak ıstıyorum, mesela İstanbul parka dısklerı tornada bıraz aldırıp balatalarımıda feredo taktım bunlar stoptechden bıraz ıyı fakat ebc den kotu cıktılar.

Herkes tecrubelerını paylaşırsa 2 Hazıran oncesı hem fıkır edınmış olur katılacak olanlar..

Dısklerım hep hava kanallıydı su an dısklerde oem e donsemmı dıye tereddut ıcındeyım?

G_TT_I
20-05-2013, 18:30
Varsa en üst seri pagid kullanabilirsin, sokak performansını unut, doğru ısıya gelene kadar içeriğinden dolayı cok ses yapar sesle beraber diskler doğru değilse aşınma fazla olacaktır.

Fren hortumları ve hidrolik zaten en iyi secim vardır diye düşünüyorum.

Araç s2000 ise ön arka set up nasıl olmalı hiç fikrim yok.

Serhat Y.
20-05-2013, 18:51
mugen çelik hortumlar, stoptech ön-arka diskler, sendeki spoon kaliperlerden son iki senedir sorunsuz kullanıyorum, stoptech ve cosworth balata kullandım ama en son ebc taktılar rengini bilmiyorum ama daha iyi oldu sanki Rauf tan öğrenmek lazım.

deeperblack
20-05-2013, 19:30
Spoonlar kaç kaliper ? 2 mi 4 mü ?

Burak Kasim
20-05-2013, 19:49
G_TT_I'a katiliyorum PAGID guzel pist kullanimi icin, Stoptech biraz daha sokak modeli ve memnun olmayan cok kullanici war tek degilsin.

Pistte sizinle gazlayan bazi 997 GT3 Cup araclarinin icinde Pagid kullanan war.

dragstar
20-05-2013, 20:53
feredo nun hangi serisi ?

senna
20-05-2013, 20:58
eğer pist döneceksen güzel fren kiti alsan uğraşmasan balata vs? ap racing falan?

997TT
20-05-2013, 21:13
Once yagı castrol srf sport yada muadılı ve celık hortumlar.
Sonra duzgun dısk,Pagid-Galfer-Brembo-Stoptech dıgerlerı pıstte yolda bırakır.
Yada duzgun bır kit....

fastchild
20-05-2013, 22:38
Madem konu fren sistemi

Big Brake kit araştırırken drilled ve slotted çeklinde iki terim görüyorum aradaki tek farkları diskin delikli veya hava kanallı olmasımı ??

Schumi
20-05-2013, 23:03
Marka olarak bakma olaya. Ferodo kullandın ama DS2000 gibi basit serisi mi yoksa DS2500 gibi spor serisini mi kullandın. Ferodo en üst serisi DS3000 ise yarışlar içindir. Ben DS2500 ile hiç sıkıntı çekmedim.

EBC asla aracıma takmayacağım bir balata markası.

Ben sana Carbon Lorraine önericem. En üst seri olan RC8 yerine RC6 önerim olucaktır. Disk ne marka kullanıyorsun bilmiyorum ama iyi bir frenlemede aracın tekerindeki kinetik enerji fren balatasının diske yaptığı fiziksel sürtünme kuvveti ile sönümlenir ve karşılığında ısı ortaya çıkar. Eğer balatan çok iyi ise sıcaklık artıcaktır ve diskin kalitesi yada üretim amacından dolayı eşik ısı değeri düşük kalırsa çarpılma yaşaman normal.

Ayrıca soğutma için bunun gibi birşeyi yapmanı şiddetle tavsiye ederim.

Brake Ducts (http://robrobinette.com/S2000BrakeDucts.htm)

http://robrobinette.com/images/S2000/BrakeDucts/Ducting3.jpg

Edit : Fren Hidrolik Yağını mutlaka kaliteli DOT5.1 olanları ile değiştir. Ama alıcağın yağa dikkat et. Bazı marka yağlar tüm fren sisteminin sökülüp yıkanıp takılmasını istiyor ilk kez DOT5.1 koyulacaksa. ABS pompası, borular ve kaliperler dahil. Bazıları ise sadece eski DOT4 yağı boşaltıp biraz bekleyip hemen DOT5.1 koyabileceğin tipte.

Y.Emre
20-05-2013, 23:06
Madem konu fren sistemi

Big Brake kit araştırırken drilled ve slotted çeklinde iki terim görüyorum aradaki tek farkları diskin delikli veya hava kanallı olmasımı ??

Görüntü olarak evet, Drill ingilizcede delmek demek, slot ta boşluk, yarık, yiv demek.

Özellik olarak drilled ve slotted diskler çeşitli farklılıklar taşıyorlar.

Ayrıca "hava kanallı disk" ile "yarıklı/oluklu/kanallı disk(hangisiyse artık)"i de birbirine karıştırdın sanıyorum.

Hava kanallı disk balataların bastığı yüzeylerin yekpare olmayıp arasında boşluk olmasıdır. (aslında birçok OEM diskte hava kanallıdır)
http://www.tekford.com.tr/backoffice/pictures/FIESTA-ON-DISK-AYNA-TAKIM-HAVA-KANALLI-2-ADET-19962001_11728_large.jpg

ReßeL
21-05-2013, 00:46
Diski bilemem de Ferodo kullaniyorum, cok memnunum.

pcvirus
21-05-2013, 01:19
wilwood tr de varmı acaba

G_TT_I
21-05-2013, 08:47
Uzeri cizgili olan disklerin hicbir olayi yok, eger disk capi büyükçe degilse delikli disk boşuna almayin.

Olay pistte zaman cikarmak iste 4-6-8-12:) neyse podlu fren kiti ve bence abs' yi iptal edin ;)

Mechanix
21-05-2013, 08:52
S14 de standart frenler sadece yarım tur dayanmıştı. Daha sonra XYZ 330mm disk , 6 Pod kaliper ve Ferodo balatalarla denedim. Çok ciddi fark vardı.

hfk
21-05-2013, 13:08
tarox disk ve ferodo ds racing balata kullanıyorum şu ana kadar sıkıntı yok, gerçi hiç pist yapmadım kısmetse haziran'da pist performansını göreceğim.

rsulam
21-05-2013, 13:16
tarox disk ve DS3000 öneririm çok iyi bir kombinasyon. DS3000 soğukta da tutuyor sadece biraz ötüyor ama okadarı da olsun.

Hakan Girginer
27-05-2013, 17:17
Hawk Blue balataları deneyin.

Yine Hawk'ın yaptığı xps 60 ya da 70 de var mesela.

Ama bunları günlük kullanım için düşünmeyin.

(Tanesi 18-20 dolardan çelik disk alıp pist gününün önceki akşamında yaklaşık 45 dakikada hepsini değiştirebilirsiniz. Disk ve balata takım olarak değiştiğinde çok kolay ve çabuk oluyor. Kendi evinizin önünde/garajınızda kriko ve bir adet sehpa ile halledilir.)

kickboxer
27-05-2013, 20:35
Öncelikle yağ kontrol edilmeli
Kullanılan yağ standart bir yağ ise her pistten sorna kesinlikle değiştirilmeli.
Kaynama yaşadıktan sonra nem tutup sistemin içinde korozyona yol açabilir.
Kaynama sıcaklığı yüksek olan fren hidrolikleri için
Şehir içi kullanıla bilirlik olarak
motul rbf600
ate super blue
tavsiye ederim bunlar pistten sonra kontrol edilmeli yada değiştirilmelidir.
Sadece pist kullanımı için
Motul rbf 660
castrol srf
Tavsiye ederim yalnız bu yağlar şehir içi kullanımına çok uygun değildir bir iki isinma soğuma sonrası nem tutma özellikleri çok fazladır buda sisteme zarar.
Fren hortumuda çok önemlidir.
Bu yazdıklarım tecrube ettiğim yağlar değildir.
Kendime yağ seçimi yaparken araştırdıklarım.

Hakan Girginer
31-05-2013, 04:52
Ayrıca soğutma için bunun gibi birşeyi yapmanı şiddetle tavsiye ederim.

http://robrobinette.com/images/S2000/BrakeDucts/Ducting3.jpg



Mesela bunun gibi bir şey mi?

http://img716.imageshack.us/img716/3607/20130531012635.jpg

Bugün yaptım da... ;)

zafa38
31-05-2013, 11:02
Fiyatı biraz uygun olsun performanslı olsun diyorsanız ATE öneririm fakat ist parkta 288 yerine 300 mm lik çapta kullanmanız daha geç ısınma açısından iyi olur. Benim fabrika çıkısı ate var cok cok memnunum...