PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Garrett vs precision vs turbodirect



dorukky
24-05-2013, 08:44
Bazen aynı boyutlarda aynı flow ratelere sahip turbolar arasında kalıyoruz ve hangisinin daha iyi haritaya sahip olduğunu araştırıyoruz.Chris Kambouris tarafından yapılan bu testte 2 turbo markası ve 1 compressor wheel markasını aynı basınçlarda ve aynı setupta olan bir araçta karşılaştırarak ; MAX hp ratio ve MAX flow değerlerini göreceğiz.

-----TEST YAPILACAK ARAÇ VE ÖZELLİKLERİ----------------------------
Engine:- Nissan Skyline RB26 DETT
ECU:- Haltech Platinum xxxx
Manifold:- Equal length manifold T3 flange
Fuel:- 95 octane pump fuel
Turbo1:- Precision 6262 turbocharger AR63 T/housing
Turbo2:- Garrett GT3076R 700382-12 – AR63 T/housing with std Cast 60-1 compressor wheel 409535-1
Turbo3:- Garrett GT3076R 700382-12 AR63 T/housing with TurboDirect Billett 60-1 compressor wheel

-----TEST YAPILACAK 3 TURBONUN ÖZELLİKLERİ------------------------


Precision 6262:-

Turbine wheel Inducer 72mm
Turbine wheel exducer 62mm
Compressor wheel inducer 62mm
Compressor wheel Exducer 82mm

Garrett GT3076R HYBRID:-
Turbine Wheel Inducer 60mm
Turbine Wheel Exducer 55mm
Compressor wheel Inducer (60-1 CAST) 59mm Genuine Garrett Part# is 409535-1
Compressor wheel Exducer (60-1 CAST) 76mm Genuine Garrett Part# is 409535-1

Garrett GT3076R HYBRID BILLETT:-
Turbine wheel Inducer 60mm
Turbine Wheel Exducer 55mm
Compressor wheel Inducer 59mm – this is not a Garrett Wheel, its designed exclusively by TurboDirect
Compressor Wheel Exducer 76mm – this is not a Garrett Wheel, its designed exclusively by TurboDirect

http://n1305.hizliresim.com/19/s/ndhkc.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://p1305.hizliresim.com/19/s/ndhkm.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://p1305.hizliresim.com/19/s/ndhku.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://p1305.hizliresim.com/19/s/ndhkx.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://r1305.hizliresim.com/19/s/ndhl1.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

REDRUN1:PRECİSİON
BLUERUN2:GARRETT GT3076
GREENRUN3:GARRETT GT3076R WİTH TURBODİRECT
http://p1305.hizliresim.com/19/s/ndhl5.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Evet yukarda gördüğümüz 3 farklı turbonun , 3 farklı eğrisinde gt3076r a göre daha büyük olan precision6262 nin 1.2 bar basınçta garrette göre daha düşük güç çıkardığını gördük.Daha sonra gt3076r ın housingini turbodirect markasınınkiyle değiştirerek en yüksek gücü çıkardığını gördük.

Sonuç olarak boyut olarak daha büyük görünen turboların aslında her zaman en fazla güç üreten turbo olmadığını görmüş olduk.

AEAlmas
08-06-2013, 17:14
Gt si böyle gtx i daha iyi insan gibi olmayacak desene makina :D

dorukky
13-06-2013, 12:32
gtx de çift spool time gibi bi olay var reis bildiğim kadarıyla 2bin devir arası bidaha spool yapıyo. 3 binde doluyo mesela 5 bınde bıdaha dolu çelik yapıyo

EEE
13-06-2013, 14:08
6262 nın 2 bar basınclıyla
3076 nın 2 bar basıncı daha net sonuc verır buyuk turbo dusuk basınclarda verımısz olabılır

dorukky
13-06-2013, 15:59
6262 nın 2 bar basınclıyla
3076 nın 2 bar basıncı daha net sonuc verır buyuk turbo dusuk basınclarda verımısz olabılırEvet bant arasında 6262 düz devam eden eğriye sahip 3076 da düşüş oluyo ama 1-2 bar arasında bilyalı 3076 6262 ye gore daha iyi benım gorusum

fatiii
13-06-2013, 16:14
Bence yaniliyosunuz 6262 nin o basinclarda pek bir verimi olmaz ikisinede 1.9 2 bar basin cikan gucu burda paylasin gorelim.arada ciddi fark olacaktir.

Kisacasi gorusunuz 1.5 bara kadar belki dogru olabilir oda belki fakat 1.5 bar uzerinde 6262 gt30 u cok ezer bir sc6262 kullanicisi olarak benim gorusumde bu sekilde.

sana soyle anlatiyim sc6262 nin 1.35 basinciyla 1.8 basinci arasinda daglar tepeler var tecrubeyle sabittir


çıkardığın sonuç tamamiyle yanlış diyorum bende

dorukky
13-06-2013, 22:32
6262 yuksek basınclarda daha ıyı bı grafık cıkarabılır siz yüksek basınclar kullandıysanız dogrudur.Zaten ben dediğin gibi 1.9 2 bar civarını savunmadım 1 1.5 bar civarı 3076 nın egrısı daha stabıl

fatiii
13-06-2013, 22:43
Evet bant arasında 6262 düz devam eden eğriye sahip 3076 da düşüş oluyo ama 1-2 bar arasında bilyalı 3076 6262 ye gore daha iyi benım gorusum


6262 yuksek basınclarda daha ıyı bı grafık cıkarabılır siz yüksek basınclar kullandıysanız dogrudur.Zaten ben dediğin gibi 1.9 2 bar civarını savunmadım 1 1.5 bar civarı 3076 nın egrısı daha stabıl

bu yazıya ithafen yazmıştım aslında..

düşük basınc basacaksanız zaten 6262 takmanıza gerek yok hem daha zevksız olur hemde daha gereksız..

RCkid
14-06-2013, 07:21
T3 / t60-1 le 30 psi bastim sc6265 le 22 psi basiyorum
Sc6265 22psi ile arabam cok daha guclu

EEE
14-06-2013, 08:36
gt30 la 6262 karşılaştırılması yanlış
gtx35 le 6262 eğrilerini kıyasla daha doğru olur
sen 6 sılındır makınayla
4 sılındır makına kıyaslıyor gıbısın alakasız olcude turbolar ıkısı

dorukky
14-06-2013, 23:00
gt30 la 6262 karşılaştırılması yanlış
gtx35 le 6262 eğrilerini kıyasla daha doğru olur
sen 6 sılındır makınayla
4 sılındır makına kıyaslıyor gıbısın alakasız olcude turbolar ıkısı
20 psi a kadar gt30 6262 den daha verımlı ılerısınde 6262 daha ıyı tabıkı ben 6262 nın dusuk basınclarda gt30 dan verımsız oldugunu savunuyorum ve arastırırsan yapılan denemelere bakarsan gt30 lu araclar sc62 lılerı gecıyor aynı specler.

AEAlmas
15-06-2013, 21:40
GTX :D
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/p480x480/1002807_10151685412264040_209069544_n.jpg

dorukky
16-06-2013, 03:27
boss man style (: