Orijinalini görmek için tıklayınız : İstanbul Park Tüyoları
ghibli06
27-05-2013, 13:40
arkadaşlar eminim ki benim gibi ilk defa gelecek olanlar vardır, virajlar süreler, düzlükler, lastikler frenler kısacası deneyimleriniz çerçevesinde, piste girecek araçların dikkat etmesi gereken konuları burada paylaşırsak sevinirim...
Bende ilk defa geleceğim, 2 haziranda bakalım ne olucak..
özellikle sadece 5 tur atıp profesyonelleşen, gran turismocu arkadaşlarını yorumlarını bekliyoruz. başka türlü vakit geçmiyor.:)
öncelikle güzel ve faydalı konu.. böyle bir konu açtığın için teşekkür ederim.
ben otomatik araç ile piste çıktım. motor freni yapamadığım için 12. viraj ile 13. virajlarda frenaj çok önemli. çünkü yeterli hıza düşmediğiniz taktirde kendinizi viraj dışında bulabilirsiniz.
püf noktası virajlara içeriden girip dışarıya doğru çıkmaya çalışın. 12. virajda bunu yapmak sizi geçmek isteyen bir pilota zor anlar yaşatabilir o yüzden arkanızıda kontrol etmeniz gerekiyor. çünkü içeriden girerken aniden dışarıya kaçmanız gerekecek.
http://rookief1.files.wordpress.com/2011/04/800px-istanbul_park-svg.png
edit: gran turismocuyum ve 5 tur attım. güzel vakit geçirmeniz dileği ile...
Log tutan kimse varsa viraj giris cikis suratlerini merak ediyorum bende
bişeyi merak ediyorum, herhangi bir kaza anında para cezası durumları falan nasıl oluyor ?
Low-Rider
27-05-2013, 13:49
Log tutan kimse varsa viraj giris cikis suratlerini merak ediyorum bende
Bu yarışta tutucam inşallah ben
ben olsam ist. park f1 videoları izlerdim,, yarış çizgisini daha iyi görmek için
F1 videoları ile binek araç videoları arasında dağlar kadar fark var.
Her ikisininde çizgisi farklıdır.
onursumer
27-05-2013, 13:58
bende aşağı yukarı 5 tur attım ama yavaş donduğum için pistin şu virajı zor bu viraja şoyle girebiliriz diyemiyorum
sadece 12 viraja gelirken yokuş aşağı ve çok hızlı şekilde gelindiğinden durması zor oluyor 2. turdan sonra alıştım oraya :D
birde benim aracın frenleri çok çabuk pes ettiğinden dolayıda anlayamadım birşey :D kısmetse bu sefer picanto ile donucem :D
Day Walker
27-05-2013, 13:59
Murat abinin videosu vardı o belki biraz fikir verebilir.
ghibli06
27-05-2013, 13:59
F1 videoları çok belirleyici olmaz bence, sonuçta onların viraja giriş ve çıkış hızları çok farklı... binek otomobillerin ortalama limitlerini bilse yeterli, gerisi pilotaja kalmış...
mcy teşekkür ederim güzel bilgiler gelmiş, peki pist tamamen temiz mi yoksa tribün olmayan kısımlardan piste toz girişi var mı? kaputu korumak için bir şey yaptırmak gerekir mi önceden? benim aklımda en kötü ihtimal plastidiple burnunu kaplamak...
lastikler çok ısındığı zaman tutuş azalıyor diyen arkadaşlar vardı, virajda mı daha çok ısındı lastikler yoksa yüksek süratlerde düzlüklerde mi?
onursumer
27-05-2013, 14:03
ben hiç pislik taş gibi şeylere raslamadım pist dışına çıkan olursa anca piste taşır diye düşünüyorum
virajlar ve viraj oncesi sert fren lastikleri ısıtıyordur zaten 8 viraj ve 10,11. virajlar hızlı geçiliyor lastiklerin ısınmasında buyuk payı vardır son turda aracım normalden fazla kayıyordu ozellikle onden
mcy teşekkür ederim güzel bilgiler gelmiş, peki pist tamamen temiz mi yoksa tribün olmayan kısımlardan piste toz girişi var mı? kaputu korumak için bir şey yaptırmak gerekir mi önceden? benim aklımda en kötü ihtimal plastidiple burnunu kaplamak...
rica ederim.
4, 5 seans alan arkadaşlar çok daha iyi tecrübe etmişlerdir. bu konuya yazdıklarında çok faydalı bir konu alacağına eminim.
pist çok güzel sakın körfezle karşılaştırmayın. tertemiz bir pist. asfalt üzerinde gittiğiniz sürece aracınaza hiç bir şey olmaz. lastik arasına taş dahi girmez. o derece temiz bir pist.
ama bir kaza olur motor yağı akar o zaman asfaltın kaza olan noktasında kumla karşılaşabilirsiniz. kontrollü geçerseniz hiç bir şey olmaz.
Volkswagen etkinliginde passatimla piste girdim.lastiklere ve frenlere kiyamadigim icin yavas turladim virajlara sakin girdim.tavsiyem cikma lastik alin takilin cunku virajlara sert girdiginiz her an lastikler bayagi bir aşiniyor.onumde bir golfun yeni lastik olmasina ragmen parca koptu resmen:D
Virajlar bana sorarsaniz cok sikintisiz eger cok enetresan hareketler yapmazsaniz yoldan cikmak hatta spin atmak bile cok zor (dengeli araba icin konusuyorum) ultra guclu ugrastirabilir biraz
En buyuk sikinti yag basinci ve sicakligi kontrol etmekte fayda var surekli
Arka duzlukteki sag yukari donen viraj cok iyi 170-180 arasi giriliyor ama adrenalini yukseltiyor :)
Havalar sogusun sonbaharda cok daha bomba olacak pist bnce :)
Volkswagen etkinliginde passatimla piste girdim.lastiklere ve frenlere kiyamadigim icin yavas turladim virajlara sakin girdim.tavsiyem cikma lastik alin takilin cunku virajlara sert girdiginiz her an lastikler bayagi bir aşiniyor.onumde bir golfun yeni lastik olmasina ragmen parca koptu resmen:D
lastikten tasarruf edeyim derken canınızdan malınızdan olmayın. siz tedbirli ve sakin gitmiş olabilirsiniz ama başka bir pilot çıkma lastik ile allah ne verdiyse viraja girebilir :D ben cumartesi sıfır jant ve sıfır lastik taktım. pazarda yarışa girdim. hiç kafamda lastik jant derdi olmadan girdim çıktım virajlara ;)
Orasi oyle tabi para sorunu yoksa en guzeli o.onun disinda gidisati yavaslatmis oluyorsunuz.benim etkinlikte hiz pek olmadigi icin sorun yoktu ama ben simdi girsem pistte yavas kalirim ayip olur:D
Bu arada virajlar aslinda,keskin virajlar var genis oldugu icin alirim saniyorsunuz bi bakmissiniz disari savrulmussunuz:) keskinligi bazen hissedemiyorsun
Videolardan izlediğim kadarıyla 8.viraj (bir viraj içinde 3 nokta) vede yokuş yukarı sağ dönülen viraj'da iyi direksiyon zaman kazandırıyor epey. Videoları izlerken çok dikkatimi çekmişti.
Orasi oyle tabi para sorunu yoksa en guzeli o.onun disinda gidisati yavaslatmis oluyorsunuz.benim etkinlikte hiz pek olmadigi icin sorun yoktu ama ben simdi girsem pistte yavas kalirim ayip olur:D
Bu arada virajlar aslinda,keskin virajlar var genis oldugu icin alirim saniyorsunuz bi bakmissiniz disari savrulmussunuz:) keskinligi bazen hissedemiyorsun
evet virajlara katılıyorum. geniş yol olunca, genel pist alanıda geniş olunca viraj giriş süratinizi kestiremiyorsunuz. piste birden fazla çıkma lazım.. bir kaç seans alındıktan sonra bir günde de virajları öğreniriz. her etkinlikte limitleri zorlarız. :)
ghibli06
27-05-2013, 14:51
özellikle ilk deneyimi olanlar çok zorlamaz diye tahmin ediyorum zaten gerek de yok... etkinlikler devam ederse bir müddet sonra ezberleriz zaten pisti :)
Duzgun fren balatasi sart, zarar vermek istemiyorsaniz isindigini anladiginizda yarim tur pas gecin. Yag seviyesi ve yag kacaklarini iyi kontrol edin orada adrenalinden anlamazsiniz yuksek ihtimal. Guzel lastik is yapar ama normal lastiklerde yoldakinden fazla tutunacaktir.
Yag sicakligi, yag basinci kontrolu bazi araclar icin sart. Her hangi bir yag kacagi vb. icin kesin 1 litre yag bulundurun, aksilik o ya motor yag kapagi cikti mesela bende Yekta da yag varmis getirdi ekledik devam.
Lastik basinclariniz tur attikca yukselecek ve isiyla beraber sizi daha riskli bolgelere tasiyacaktir bunun icinde sogutmaniz gerekli. Tavsiye lazimsa 2 turda bir yarim tur pas gecin. Araclarimiz icin en onemli sey istanbul park ta bu bana kalirsa.
Virajlara gelince, herkesin ufak tefek yol arabalarina yakin videolar izleyip pistte yavas yavas hizlanmasini tavsiye ederim. Buradan kalkip orada sunu yap bunu yap demek bana gore yanlis. Bir kamera edinin, seans bitiminde video yu izleyin cok fazla sey fark edeceksiniz videoda.
Istanbul Park ta hizli gidebilmek icin bazi virajlarda kendinizi cidden korkutacak hizlarda girmeniz lazim onu da belirteyim. Bir arkadasimin soyledigi gibi " Eger kendi limitinde degilde otomobilinin limitinde gitmek istiyorsan kendini cok korkutman ve ondan biraz daha hizli gitmen lazim" : ) Cok begenmistim bu lafi ;)
bende geçen hafta ilk deneyimimi yaşadım normal asfaltla gerçekten alakası yok aşırı tutuş söz konusu bu sebeplede ön takıma cok fazla yuklenıyoruz ıster ıstemez. Frenler çok önemli duzluklerde guzel hızlara cıkıp frenajı sonuna kadar kullanırsanız balatalara yüklenmiş oluyoruz.(balataları yarım olanlar bile bence dıkkatlı davranmalı) lastikte çok önemli pistten sonra lastıklerimde gözle görulur ve hıssedilir erime oldu artık diş yok :) son olarakta baskı ben 2. turu tamamladıgımda baskı kokusu sardı her yerı 3. turu yavas sogutma turu gibi atmak zorunda kaldım. Ama herkese tavsıye ederım son derece keyıfli uç noktalarda bir sürüş yaşıyosunuz normal sokakta caddede gazlamayla zerre alakası yok ve transponder mutlaka alın ben almadım çok pişmanım :)
aracın yürüyeni gerçekten önemli. hele ki coiloverın tamamen pist için yapıldığını anlıyorsunuz. verdiğim her kuruşu hak etti. ve bunca zaman şehir içinde coilover kullandığım içinde pişman oldum. yazık etmişim coiloverlara.. :)
ghibli06
27-05-2013, 15:16
aracın yürüyeni gerçekten önemli. hele ki coiloverın tamamen pist için yapıldığını anlıyorsunuz. verdiğim her kuruşu hak etti. ve bunca zaman şehir içinde coilover kullandığım içinde pişman oldum. yazık etmişim coiloverlara.. :)
çok doğru bir tespit, coiloverların amacı zaten bu tarz kullanımlar, sekme derdi yok çukur derdi yok, yükseklik ve sertliği ayarlayıp yatma kalkma derdi olmadan gazlamak...
frenler 20 dakikada hemen bitiyo. padokta el freni ile durmak zorunda kaldik. piste ilk cikan gruplar daha dikkatli olmali yer tozlu oldugundan araclar kayiyor.
volume81
27-05-2013, 15:20
En tehlikelisi 11. viraj gibi gözüküyor izlediğim videolardan da tahmin ettiğim kadarıyla bir anlık hata yüksek hızlarda olduğu için büyük tehlikeler oluşturabilir :)
ghibli06
27-05-2013, 15:27
arkadaşlar ciddi anlamda piste gelmeden önce balatalarını kontrol ettiren oldu mu? yani durumu nasıldı?
aracımda e39 M5'in orj fren sistemi var 330 mm çaplı ve de balata olarak ferodo taktım yeni... bazı araçlar hiç sıkıntı yaşamamış bazı araçlar ise balataları bitirmiş, arkadaşımın 330ci si çekiciyle gitti mesela eve balata artık saca inmişti... bunun sebebi pist mi yoksa kullanım tarzı mı? TaGo diyor ki passat CC ile hiç sıkıntı yaşamadım, hatta pistin üzerine 2.000 km daha yaptı İzmir'e gidene kadar...
her şeyden önemlisi konsantre olunmalı tamamen, bir anlık dikkatsizlikle temas yaşayabilirsiniz.
en güzeli çıkınca ilk 1 2 tur temkinli olmak sanırım, olunabilirse tabi:D
Low-Rider
27-05-2013, 15:33
Buğra'nın telefonunu almak için bir arkadaş aramıştı beni aracını hatırlamıyorum ama balataları bitmiş çektirmek istiyordu galiba.
Benim balatalarında 4-5k ömrü var değiştiripte girsem yeni balatalar piç olucak bu sefer kararsızım :S
onursumer
27-05-2013, 15:34
En tehlikelisi 11. viraj gibi gözüküyor izlediğim videolardan da tahmin ettiğim kadarıyla bir anlık hata yüksek hızlarda olduğu için büyük tehlikeler oluşturabilir :)
11. viraj yokuş yukarı benim arac 1.4 olduğundan bildiğin yavaşlıyordum çıkışta tehlike falan kalmıyordu euheu :D
arkadaşlar ciddi anlamda piste gelmeden önce balatalarını kontrol ettiren oldu mu? yani durumu nasıldı?
aracımda e39 M5'in orj fren sistemi var 330 mm çaplı ve de balata olarak ferodo taktım yeni... bazı araçlar hiç sıkıntı yaşamamış bazı araçlar ise balataları bitirmiş, arkadaşımın 330ci si çekiciyle gitti mesela eve balata artık saca inmişti... bunun sebebi pist mi yoksa kullanım tarzı mı? TaGo diyor ki passat CC ile hiç sıkıntı yaşamadım, hatta pistin üzerine 2.000 km daha yaptı İzmir'e gidene kadar...
abi ben piste çıkmadan 2 gün once 4 disk 4 balata aldım
oyle çok sert gidemediğim halde lastiklerimin tutunmasıda iyi olduğundan frenlere çok yük bindi
20dk sonrası durum bu şekildeydi ama ne diskim nede balatam bitti :)
http://img850.imageshack.us/img850/6281/92092210151387664706360.jpg
Son organizasyonda 1saat döndüğüm için ufak tefek bilgiler verebilirim sanırım.Öncelikle aracınızı çok iyi hazırlamalısınız.Nedir bu hazırlıklar ön takımın sorunsuz olması(hızlı virajlarda kaza riskini azaltmak adına)disklerin fazla torna görmemiş olması balataların kesinlikle yeni olması(ben yeniyle çıktım şu an bitik hepsi arka dahil),fren hidroliğinin eski olmaması ve yüksek ısıya dayanıklı bir hidrolik olması ayrıca mümkünse fren hortumları çelik olursa beklenmedik anlarda büyük faydasını görürsünüz güvenlik için lazım bu.Burdan şu viraj bu viraj diyemeyeceğim aracınızı ve pilotajınızı en iyi siz bilirsiniz ama arka düzlükte 210 gördüm düzlüğün sonunda lastiğin faydasını anlatamam size.Kesinlikle 2turda 1tur dinlendirin toplam 6tur sığdırırsınız seansa ve aracı soğutma turundan sonra sokarsınız içeri çok faydalı olur bende otoparka girerken 5-10km hızla önümdekine çarpacaktım az daha fren tamamen iptal eğer dinlendirmezseniz.Normal yol lastikleri çok ama çok zorlanıyor arkadaşımın 0km conti sport 5leri önler çöp.Birde ne denir ona bilmiyorum kerb mi şikan mı o kenardaki şeyler pek haşır neşir olmayın onlarla lastik kesiyor üstüne tam çıkmazsanız.İlk seansta kesinlikle gaza gelmeyin gözünüze kestirdiğiniz bir araç varsa bile bırakın gitsin çünkü tanımadan gazlamak felaket demek ve ilk seansın sonunda anca tanımaya başlıyorsunuz viraj sayısı çok.Aracınızın sesini hareketlerini iyi gözlemleyin çok ağır şartları var anlamazsınız bi anda orası burası kırılıp bükülmesin.Birde siz kendinizi kollayın bazı arkadaşlar etrafa saygı göstermeyi bilmiyor.Kesinlikle iyi bir fren sistemi ve lastik en büyük dostunuz olacak.Şimdilik aklıma gelenler bunlar geldikçe yazarım.
Güzel konu olmuş. Bu sefer gelemiyorum ama birdaha olursa inşallah diyelim, te Ankara'dan gelmek düşündürüyor.
Neyse, ben ESP açık mı turluyorsunuz kapatıyor musunuz merak ettim? Yorumları alalım :)
ghibli06
27-05-2013, 15:45
Güzel konu olmuş. Bu sefer gelemiyorum ama birdaha olursa inşallah diyelim, te Ankara'dan gelmek düşündürüyor.
Neyse, ben ESP açık mı turluyorsunuz kapatıyor musunuz merak ettim? Yorumları alalım :)
ben yürütmeyi düşünmüyorum, Armağan'la (Armageddon) beraber 8 kişi toplamaya çalışıyoruz çekici için...
Valla bir izleyici olaraktan 14.viraja yanlayarak girmek ve düzlükte çatara patara geçerek tüm alkışı almak sizler için paha biçilemez olur
Biz z3 le 40ın üstünde tur attık hiç yoktan , akşam saatlerine doğru arka balatalar öldü -yaklaşık 8-9bin km civarında balatalar-. :) Ön balatalarda öyle abartı bir aşınma yoktu.
Balata tamamen bittiği için diskte değişti
http://i44.tinypic.com/2ynjvyc.jpg
Biz z3 le 40ın üstünde tur attık hiç yoktan , akşam saatlerine doğru arka balatalar öldü -yaklaşık 8-9bin km civarında balatalar-. :) Ön balatalarda öyle abartı bir aşınma yoktu.
Balata tamamen bittiği için diskte değişti
http://i44.tinypic.com/2ynjvyc.jpg
sizin araç otomatik dimi?
4. viraj için viraja erken girenler dikkatimi çekmişti, çok az daha geç girip daha başarılı bir apex çizgisi elde edilebilir diye düşünüyorum ben viraj çıkış hızı yükselir ki Murat abi o virajda farklı yöntemler deniyordu gördüğüm kadarıyla, videolarını izleyebilirsiniz.
8. virajda ise ilk 2 dönüşte içe kapanmadan çıkış öncesi düzlüğe en dış en iç şeklinde girilebilirse iyi bir çıkış hızı elde edilir ortalama 120km/h ile döner orayı herhangi bir araba zaten ama hedef 135-140 olmalı diye düşünüyorum süre kasmayı düşünenler için :)
benim ön lastikler tahmini %25 filan aşındı balatalarda %50 gibi. ortalama 6 turda..
frenler çok önemli bana göre 2 virajda çok hızlanıldığı için.
sınırları çok zorlamazsanız lastikler çok gitmez.
8 çok teknik bi viraj aracın mekanik yol tutuşu çok önemlı orada. arka düzlüğün oradaki virajda aynı şekilde
4. viraj için viraja erken girenler dikkatimi çekmişti, çok az daha geç girip daha başarılı bir apex çizgisi elde edilebilir diye düşünüyorum ben viraj çıkış hızı yükselir ki Murat abi o virajda farklı yöntemler deniyordu gördüğüm kadarıyla, videolarını izleyebilirsiniz.
8. virajda ise ilk 2 dönüşte içe kapanmadan çıkış öncesi düzlüğe en dış en iç şeklinde girilebilirse iyi bir çıkış hızı elde edilir ortalama 120km/h ile döner orayı herhangi bir araba zaten ama hedef 135-140 olmalı diye düşünüyorum süre kasmayı düşünenler için :)
aynen lewo güzel tespitler, katılıyorum.4tede farkli çizgiler mevcut.
8 i de 145le dönmüş olarak aracın mekanik yol tutuşu çok önemli e birde gözü kara olucan hız yüksek olduğu için.:)
Dip gaz , dip fren :D:D:D
bugramutlu
27-05-2013, 16:48
ilk defa çıkıcam pist koşullarında aracımın tepkileri ne olur kestiremiyorum ama aracımın sınırlarını bildiğim için zorlamadan keyif almaya bakıcam. virajları az çok f1 den de biliyorum. f1 2012 ve konsolla çok döndüm ama gerçeği eminim çok farklı olucaktır
aynen lewo güzel tespitler, katılıyorum.4tede farkli çizgiler mevcut.
8 i de 145le dönmüş olarak aracın mekanik yol tutuşu çok önemli e birde gözü kara olucan hız yüksek olduğu için.:)
8. virajda limite yakın girildiği zaman aracın şase rijitliğinin ön plana çıktığını herkes görebilir, dediğin gibi limiti çok yüksek aracın mekanik yol tutuşunu çok ön plana çıkaran bi viraj 8 abi :)
ben çıkmadım ama düşünüyorum bu org olmasa da yaz ortasında veya eylül gibi denk getirebilirsem herhangi bir organizasyonu :)
ilk defa çıkıcam pist koşullarında aracımın tepkileri ne olur kestiremiyorum ama aracımın sınırlarını bildiğim için zorlamadan keyif almaya bakıcam. virajları az çok f1 den de biliyorum. f1 2012 ve konsolla çok döndüm ama gerçeği eminim çok farklı olucaktır
aracın limitleri bildiğinin üzerinde çıkacak, emin olabilirsin o konuda.. yol asfaltı ile çok farklı tepkiler veriyor arabalar orda :D
Dip gaz , dip fren :D:D:D
Üç seans sonu çeyrek depo gaz no fren :D:D
bugramutlu
27-05-2013, 16:59
aracın limitleri bildiğinin üzerinde çıkacak, emin olabilirsin o konuda.. yol asfaltı ile çok farklı tepkiler veriyor arabalar orda :D
normalde de zaten cüssesinden beklenmiyecek bi yol tutuşu var. bazen şeytana uyduğum zamanlarda herhangi bir kopma yaşamadım hiç. latiklerim yeni 3000km olmamıştır. yürüyenimde sağlıklı bi balataları kontrol ettirmem ve genel kontrol yaptırmam lazım. bakalım neler yaşatıcak o gün bana kerata.
Arkadaslar Istanbul Park, korfez gibi degil. Normal araclar icin bir maraton . Bu yuzden dip fren yapmaniza gerek yok, cok isitmayin. Balatam bitti diyen arkadaslar var, ben daha once bu balatalarla 3 Izmit korfez yaptim, sonra 40 dakika Istanbul park yaptim, 1 senedir de araba gunluk kullaniliyor bitmedi ne balata ne disk.. Hic bir anormallik yok. Disk kanalli EBC, balata Yellow Stuff EBC.
Vitesleri yavas atin, debriyaji cok isitmayin dunya rekoru kirmiyoruz. Arabasini seven viraj yapsin cok isitmasin guzel sogutsun hic bir sorun cikmaz. Pist bu kadar kirici degil. Bir set pist lastiginiz olacak yeter.
sizin araç otomatik dimi?
araç otomatik. 4 ileri , yakıt ve performans düşmanı :D
Arkadaslar Istanbul Park, korfez gibi degil. Normal araclar icin bir maraton . Bu yuzden dip fren yapmaniza gerek yok, cok isitmayin. Balatam bitti diyen arkadaslar var, ben daha once bu balatalarla 3 Izmit korfez yaptim, sonra 40 dakika Istanbul park yaptim, 1 senedir de araba gunluk kullaniliyor bitmedi ne balata ne disk.. Hic bir anormallik yok. Disk kanalli EBC, balata Yellow Stuff EBC.
Vitesleri yavas atin, debriyaji cok isitmayin dunya rekoru kirmiyoruz. Arabasini seven viraj yapsin cok isitmasin guzel sogutsun hic bir sorun cikmaz. Pist bu kadar kirici degil. Bir set pist lastiginiz olacak yeter.
Bence sen kanallı diskin faydasını farketmeden çok görmüşsün.O soğuma kanalından dolayı balatanda daha az ısınmış ve performansını kaybedecek kadar yüksek ısıları görmediğinden hala sağlam haliyle bütün fren sistemin,daha az ısınıp hidroliğin falanda problem yaratmamış ama normal diskli araçların çoğunda kavrulma yaşandı.Bence pist ön takım falan için değil (araca göre değişir bu) asıl fren ve lastikler için çok kırıcı.Havalar serin olsa bu kadar yorucu olmazdı nispeten.
Birkaç güne bir video çeker eklerim, ideal çizgiyi gösterme adına.. *****, bizim iş yeri :D
Bence sen kanallı diskin faydasını farketmeden çok görmüşsün.O soğuma kanalından dolayı balatanda daha az ısınmış ve performansını kaybedecek kadar yüksek ısıları görmediğinden hala sağlam haliyle bütün fren sistemin,daha az ısınıp hidroliğin falanda problem yaratmamış ama normal diskli araçların çoğunda kavrulma yaşandı.Bence pist ön takım falan için değil (araca göre değişir bu) asıl fren ve lastikler için çok kırıcı.Havalar serin olsa bu kadar yorucu olmazdı nispeten.
Kanallilar cok bomba isler degil , dip fren hic kullanmadim. Bazi yerlerde araci cok rahat biraktim ve en onemlisi cok soguttum. Koku geldi mi 50km lere kadar dustum. Araci incitmek istemeyen yavaslasin problem olmaz.
On takimda en fazla rot balansiniz bozulur eger hali hazirda bir problem yoksa. Sokakta iyi bir cukura girmek pistten daha zararli..
Birkaç güne bir video çeker eklerim, ideal çizgiyi gösterme adına.. *****, bizim iş yeri :D
Bari ayın 2'sinden önce ekle de örnek ol, işe yarasın :D
bu arada ben piste çıkmadan önce kilometreyi sıfırlamıştım. padok alanında park ettikten sonra 33,2 olarak gözüküyordu dip not olarak konuda kalsın.
aracınızdaki aşınmaları bir seans olarak hesaplarsanız 33km boyunca aracınızın hiç durmadan aşınacağını hesaplayın.
Böyle bir konu açılması gerçekden faydalı olmuş çünkü çoğumuzun pist tecrübesi yok, neyin ne kadar aşındığı neye dikkat etmemiz gerektiğini öğrenmemiz iyi oluyor.
Benimde merak ettiğim bir konu ise 1 seansda ortalama ne kadar yakıt sarfiyatı yaptığınız.Giden arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.
15 lt / 100km yakıt ortalaması tuttursanız 5.5 lt gibi bir şey yapıyor 33 km de.. yarım depo civarı yakıtla çıkın derim ben :)
Böyle bir konu açılması gerçekden faydalı olmuş çünkü çoğumuzun pist tecrübesi yok, neyin ne kadar aşındığı neye dikkat etmemiz gerektiğini öğrenmemiz iyi oluyor.
Benimde merak ettiğim bir konu ise 1 seansda ortalama ne kadar yakıt sarfiyatı yaptığınız.Giden arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.
100km de ortalama 33litre civarıydı tüketimim.Ortalama 3dakikadan döndük desek nereden baksan 7tur civarı.5.3x7=...33km den saysak kolay hesap için 20dakikada 11litre etti :) yani 55TL temiz yakıt tabi araca ve kullanıma göre değişir
15 lt / 100km yakıt ortalaması tuttursanız 5.5 lt gibi bir şey yapıyor.. yarım depo civarı yakıtla çıkın derim ben :)
:eek: 15litre ortalama?? :D çok iyimser..
40lt, 2seans arti 320km yaptim.
:eek: 15litre ortalama?? :D çok iyimser..
gerçi sizinkiler hacim + aşırı beslemeli :D
30 lt desek yazdığım x 2, 10 lt civarı minimum tüketim olur pist üzerinde geçilecek mesafe sonrası tek seansta:)
Armageddon
27-05-2013, 19:40
http://rookief1.files.wordpress.com/2011/04/800px-istanbul_park-svg.png
Ben de çok fazla tur atmadım ama aklıma gelen birkaç noktayı paylaşayım. Öncelikle aracın gerçekten piste hazır olması gerek. "Balatam bitmek üzere pist sonrası değiştireyim"," lastikler kötü ama idare edeyim" gibi düşünceler çok tehlikeli... Sahil yolunda gezer gibi pistte dolanmayı düşünmüyorsanız aracı güzelce kontrol ettirmenizi öneriyorum.
İkinci olarak, tabi ki apexi tutturup dönmek isteyeceksinizdir ama örneğin 8. virajı oluşturan virajları dönerken öncelikle ilk iki virajı dıştan değil ortadan dönmeyi, sadece en sondaki virajda sağa doğru dışa açılmayı, böylece sola dönüşte içte kalmayı öneriyorum... Bunun dışında ben 11. virajı full throttle dönmeyi başardım Z3 2.8 otomatikle ama diğer araçların dönüp dönemeyeceklerini direksiyondakilerin deneyip görmesi gerekiyor :)
Son olarak da virajları nasıl dönerseniz dönün tabi ki nerede fren yapacağınız çok önemli ama asıl önemli olan viraj çıkışı nerede gaza basacağınız... Ben yine otomatik araçta bu konuda çok çektiğim için konunun önemini çok iyi biliyorum :) Gaza oturmanız gereken yerde oturmadığınız taktirde büyük zaman kaybınız olacaktır...
Biz z3 le 40ın üstünde tur attık hiç yoktan , akşam saatlerine doğru arka balatalar öldü -yaklaşık 8-9bin km civarında balatalar-. :) Ön balatalarda öyle abartı bir aşınma yoktu.
Balata tamamen bittiği için diskte değişti
http://i44.tinypic.com/2ynjvyc.jpg
Bu disk ve balatalara imzamı atabilirim heralde :D
onursumer
27-05-2013, 20:19
ben ortalama yarım depo benzin yakmışım
bakırkoyden gidiş pistte 20dk dolanma geri donuş 70tl civarı 160 km toplam yol :D
Low-Rider
27-05-2013, 21:51
start finish sonunda ki viraja kaç km hızla giriyorsunuz ?
Her aracin optimum cizgisi farklidir. Pistin fiziksel dogru cizgisi var,onu tutturmak onemli.
Her aracin her viraj giris-cikis hizlari farkli olucagi gibi her pilitun ayni aracda yine farklidir.
Fren ve gaza oturma noktalari aracin mekanik durumuna gore,pistin ogunku tutunmasina gore farklidir.
İst park in trik noktalari cok var. Benim ilk video ve son video cizgi-fren ve gaz noktalari farkli. Cunku sartlar farkliydi.
Low-Rider
27-05-2013, 22:03
Yahu zaten 458 yada ss'ler için sormadım aşağı yukarı binek otomobillerde belli olur merak ettiğim için sordum :)
Firat.M3
27-05-2013, 22:05
benim de baskıya ihtiyacım var. yarı bronz çakabilecek yer var mı istanbul'da ? ya da sıfır satan var mıdır e36 m3 için ? varsa alayım yoksa çakalım geçelim.
Firat.M3
27-05-2013, 22:06
Yahu zaten 458 yada ss'ler için sormadım aşağı yukarı binek otomobillerde belli olur merak ettiğim için sordum :)
çok havadar fazla salınımlı bir aracınız yoksa 90-110 gibi girersiniz s/f sonunda.
start finish sonunda ki viraja kaç km hızla giriyorsunuz ?
http://www.youtube.com/watch?v=oFf0bS_gqQU
watch?v=oFf0bS_gqQU
Ben 458 icin yazmadim ki,genel bilgi,her arac icin.
S/f duzlugun sonundaki viraja standart bir aracla 100 ile giremezsiniz ;)
Firat.M3
27-05-2013, 22:27
Ben 458 icin yazmadim ki,genel bilgi,her arac icin.
S/f duzlugun sonundaki viraja standart bir aracla 100 ile giremezsiniz ;)
standart bir focus hb 90 civarı girer diye düşünüyorum. veya mini.. yanılıyor muyum ? bi polo gti daha hızlı girer diye düşünmekteyim :D
Low-Rider
27-05-2013, 22:28
Ben 458 icin yazmadim ki,genel bilgi,her arac icin.
S/f duzlugun sonundaki viraja standart bir aracla 100 ile giremezsiniz ;)
Ben zaten kesin şu hızla girersiniz diye bir yorum beklemiyorum.Bir hız aralığı olur aşağı yukarı ona göre girilir bu binek araçta 80 olur spor araçta 90-110 olur vs, neyse aldım ben cevabımı diğer arkadaşlardan;)
Ayrıca sorum direk kişilere yöneltilmişti,kaç km hızla girilirdeğil kaç km hızla giriyorsunuz yani ben şu arabayla şu hızla girdim denmesi yeterliydi..
Cok iyi yol tutan Gti tarzi arac ile max 100 ancak cok iyi pilotaj,dogru fren vs...
Ancak 80-90 arasi guvenli sinir diyelim.
Fakat iki ayni arac,farkli surucu ile bile 10-20 km fark olur. Yada aracin durumu,pistin o gunku durumu,hatta lastik havasi bile....
Low-Rider
27-05-2013, 22:35
Cok iyi yol tutan Gti tarzi arac ile max 100 ancak cok iyi pilotaj,dogru fren vs...
Ancak 80-90 arasi guvenli sinir diyelim.
Fakat iki ayni arac,farkli surucu ile bile 10-20 km fark olur. Yada aracin durumu,pistin o gunku durumu,hatta lastik havasi bile....
Teşekkürler..
bugramutlu
27-05-2013, 23:43
yakıt cevapları iyi oldu demekki 10 litre bi seans için yeter bana :D
Güzel bir konu açmışsınız.
Çıkacağınız aracın ilk evvela fren balatalarına dikkat edin.Eğer performans tipi bir kit kullanmıyorsanız en azından race tipi balata takın derim.EBC nin blue yada orange serisini yada feredo nun 2500-3000 serisini kullanın yada daha iyi ısıya dayanıklı balata bulabilirseniz alın.Normal balatalar birkaç tur sonra çok ısısnıp yanmaya hatta kömürleşmeye başlıyor ve fren bitiyor.
Mümkünse amartisörleri coilover yada race tipi amartisör kullanın.viraj demiri kullanmanızı tevsiye ederim.lastikleriniz daha az aşınacak ve çok daha iyi yol tutuşu sağlayacaksınız.Normal amortisörler 1-2 tur sonra hamur gibi yumuşayacağından lastiklere virajlarda çok daha fazla yük binecektir.
Mümkünse fren hortumu ve dot 5 ve üstü fren yağı kullanın derim.Bunlar hem güvenliğiniz hemde keyfinizi artıracaktır.
Mümkünse en iyi lastiklerle çıkın hatta semi slic lastik alabiliyorsanız alın.lastiğe vereceğniz paraya üzülmeyin aracınıza vereceğiniz en küçük zararla lastiklerin bedavaya geleceğini unutmayın.
Soğutma sistemi çok önemli.mümkünse aracınıza şanzuman ve motor yağı radyotörleri taktırın.motora vereceğniz zarar bunlara vereceğiniz paranın yanında çok cüzzi olacaktır.
Eğer bunları yapamıyorsanız çok dikkatli ve temkinli kullanmanızı öneririm.çünkü normal araçlar track day ler için üretilmediğinden size sorun yaşatması kaçınılmazdır.
Benim disklerim kotu,balatalarim bitikti yarisa baslamadan once amac pisti tanimak oldugu icin degistirmedim 20 dk sonunda degilde pistten cikip eve geldigimizde bitmisti
Lastik havalarını normalden yüksek mi yoksa düşük mü basmak lazım?
hemen hemen her kez frenlerinden bahsetmiş. demek ki ilk önce frenlerinizi bir kontrol ettirin. imkanınız varsa @Dem-Er 'in dediği gibi geç ısınan balatalardan alın. daha sonra lastiklerinize baktırın gene imkanınız varsa sıfır yada sıfıra yakın lastiklerle çıkın. lastiklerin eriyecek gidecek bitecek diye düşünmeyin. piste çıkan aracın ekonomisi olmaz :D hem o lastikle öyle çar çöp olmuyor sadece 1 seansta 2 3 aylık ömrü gidiyor. :D hem sıfır lastikle pistten çıktıktan sonra da daha kaç defa piste gelebileceğinizi de hesaplamış oluyorsunuz. :) eğer hala imkanınız varsa bir coilover temin edin. emin olun pistin keyfini daha çok alacaksınız. o virajlardaki merkez kaç kuvvetini vücudunuzda hissediyorsunuz. koltuğa gömülüyorsunuz. hele ki kuvvetli bir aracınız varsa direkt G kuvvetini yersiniz. :)
bi kaç arkadaş dedi de kafamı kurcalıyor şimdi ya
arka lastikler bitiğe yakınlar benim... çok zorlamam diyorum kendimi de arabayı da ama, sıkıntı olur mu ki acaba ya, bulaşmasam mı lastik almadan bu mevzuya acaba?
bi kaç arkadaş dedi de kafamı kurcalıyor şimdi ya
arka lastikler bitiğe yakınlar benim... çok zorlamam diyorum kendimi de arabayı da ama, sıkıntı olur mu ki acaba ya, bulaşmasam mı lastik almadan bu mevzuya acaba?
zorlayıp zaman kasmayacaksan sıkıntı olmaz, hafif tempolu piyasa modu sıkıntı yaratmaz :D
mody'e katılıyorum süre kasmayacaksan sıkıntın olmaz.
yok valla öyle bie hedefim maksat piste çıkmak ufaktan yoklamak öyle:)
onursumer
28-05-2013, 10:10
Lastik havalarını normalden yüksek mi yoksa düşük mü basmak lazım?
normalin çok az altında basmak lazım zaten lastik ısınınca basınç normale yükseliyor
yok valla öyle bie hedefim maksat piste çıkmak ufaktan yoklamak öyle:)
abi valla bende oylesine donerim diye girmiştim ama pistın asfaltı okadar iyii ve keyifliki insan kendine pek hakim olamıyor :D
Lastik havanizi %10-15 dusurun fakat sogukken.Aracin Yol tutan lastigi daha fazla indirin. Mesela 997tt de arka-458 de on-M3 arka-rocco/golf on vs...
Disk balata tamam ama hidrolik yagi cok daha onemli. Ozel modlu ve yaris araclari haric 5.1 koymayin,cunku cok cabuk degismesi gerek,nemlenmeye yatkin ve sehir icinde hissi az. 4.1 srf sport yada racingler var,5.1 gubi slikon bazli degil ve 280 C ye kadar dayaniyor,2 yilda drgusmesine gerek yok. 5.1 lerin silikon olmayanlari daha az kaynama noktasina sahip. Eger 3 ayda bir degisirseniz 5.1 guzel.
Mutlaka rot ayari kontrol,araciniz musaade ediyorsa limitler dahilinde,pist icin kamber verebilirsiniz.
İsinma en buyuk dert,radyatorlerinizi(cooler) kontrol edin ve yikatin. Faydasini gorursunuz. Antrifizi kontrol edin.
Sert frenden ote,fren noktasini 1 tik one tasiyin,fren sistemi %30 daha az zorlanir,lastik daha az asinir,ilerliyen frenajlarda tutunma daha az azalir...
Tavsiye cok,mid yapmanin sonu yok ancak kucuk dikkatler buyuk fark yaratir...
Lastik havanizi %10-15 dusurun fakat sogukken.Aracin Yol tutan lastigi daha fazla indirin. Mesela 997tt de arka-458 de on-M3 arka-rocco/golf on vs...
Disk balata tamam ama hidrolik yagi cok daha onemli. Ozel modlu ve yaris araclari haric 5.1 koymayin,cunku cok cabuk degismesi gerek,nemlenmeye yatkin ve sehir icinde hissi az. 4.1 srf sport yada racingler var,5.1 gubi slikon bazli degil ve 280 C ye kadar dayaniyor,2 yilda drgusmesine gerek yok. 5.1 lerin silikon olmayanlari daha az kaynama noktasina sahip. Eger 3 ayda bir degisirseniz 5.1 guzel.
Mutlaka rot ayari kontrol,araciniz musaade ediyorsa limitler dahilinde,pist icin kamber verebilirsiniz.
İsinma en buyuk dert,radyatorlerinizi(cooler) kontrol edin ve yikatin. Faydasini gorursunuz. Antrifizi kontrol edin.
Sert frenden ote,fren noktasini 1 tik one tasiyin,fren sistemi %30 daha az zorlanir,lastik daha az asinir,ilerliyen frenajlarda tutunma daha az azalir...
Tavsiye cok,mid yapmanin sonu yok ancak kucuk dikkatler buyuk fark yaratir...
ben bu kısmı anlayamadım?
çekişin olduğu lastikten bahsetmiş murat abi.
initial-D
28-05-2013, 11:33
aslında lasiğe batırıp sıcaklığı ölçen alet varsa elimizde her lastiği iç orta ve dış sıcaklığı alınıp kamber ve lastik havası ona göre ayarlanabilir.
çekişin olduğu lastikten bahsetmiş murat abi.
458 önden çeker değil, 997de 4çeker;)
Tam olarak degil; bazi araclar pist uzerinde cekisin olmadigi lastige cok yuklenir,yani mekanik yol tutus hangi aksdaysa,oradaki lastige yuk binecegi icin isinmada articaktir.
Mesela 458 arkadan iter ama on lastikleri 3 pist gununde bitirebilir.
Aracinizin yol tutus agirligi neredeyse o lastigin havasi biraz daha fazla azaltin cunku daha fazla isinicak.
35 ise 31-30 yapin,sogukken....
VTec_king
28-05-2013, 11:40
şansıma ediyim type r satıldı c2 ilede piste girilmez başka bahara kaldı 4 type r giricektik fn2 olarak..
Gokinin 106ile 1tur atmistm pistte cok guzeldi:)
Serhat Y.
28-05-2013, 11:43
yok çekişten değilde farklı bişey demek istemiş bence yoksa 458 önden çekmiyor heralde onu herkes bilir. aracın sürüş karakteri gereği ön lastiklere fazla yük bindiriyor olabilir.
ghibli06
28-05-2013, 11:59
tamam lastik havalarını da biraz azaltacağız, onu da yazdım listeye...
meteor pazar için böyle gösteriyor ama umarım değişir
http://meteor.gov.tr/FTPDATA/analiz/harita/png/haritatahmingun5.png
bugramutlu
28-05-2013, 12:03
yağmur yağmaz inş. yağmurda benim yol tutuş sıfırın biraz üstünde :S
onursumer
28-05-2013, 12:06
yağmurun yağmasın organizasyonu çok etkileyeceğini sanmıyorum ben :) pist normal yol gibi değil zaten en kotu hali bile yoldan iyi tutuyor :D
aracın genel karakteri ağırlık dağılımı ile alakalı bahsedilen, pist koşulları genelde ön lastikleri daha çok zorlar.
Ben 4.1 ate hıdrolık kullandım, fren tepkımesı ciddi değişti.ama son pistten sonra tepkimesi azaldı ömürleri azaldı balataların ondan sanırım.
Bugrayla onu konusuyorduk,hava durumu fena,yagmur herseyi mahvedicek gibi gorunuyor,sansa bak aq!
bugramutlu
28-05-2013, 12:16
yağmurun yağmasın organizasyonu çok etkileyeceğini sanmıyorum ben :) pist normal yol gibi değil zaten en kotu hali bile yoldan iyi tutuyor :D
yol tutuyo olsa da 700kg ağırlık olunca kerata tutunamıyo :D
Pistin keyfine birsey olmaz.
Ben zaman kosmak isteyenler icin soyluyorum.
ghibli06
28-05-2013, 12:26
hava sıcaklığı 25 derecenin üzerinde, tüm gün yağmaz diye tahmin ediyorum...
Hava serin olsunda ne olursa olsun :D
bu arada iphone güneşlik diyor pazar için
bende tribünde oturacaklar için bir tüyo vereyim madem yarışmakla alakamız yok:) poşet alın yanınıza koltuklar hep çamır!:)
Antalyadan katılmayı düşünüyorum bu yarışa. Bi takım fren alıpmı geleyim ne diyorsunuz? Mutlaka zaman kasarım ama 1-2 tur ancak sonra zevkine gazlarım heralde
crazydog
28-05-2013, 14:55
pazar bende parçalı bulutlu gösteriyor yağmaz umarım ya
Yagmasin,zamanlar heba olmasin...
Yagmur yagdığında Süreler düşsede, sürüşü geliştiren güzel bir zemin olur. Keşke katılabilsem..
emirhan sph
28-05-2013, 17:54
Hayatimda yasadigim en buyuk keyifti benim icin :) En buyuk istegimdi piste cikmak yasadigim tecrubeleri azda olsa fikir olsun dige anlatiim :) Sure kasmak falan gibi bi derdim yoktu zaten guzel vakit gecirmek icin girdim piste. Yaptigim en buyuk hata 20dk boyunca araliksiz gazlamam oldu cunki vaktin nasi gectigini anlamadim :D
Pisti tanimadigim icin bazi virajlarda 2. vitese dusurdum araci ve tapagaz kalktigim zaman patinaj cekti ve tabiki on lastikler cop :D 17 lerin lastiklerine kiyamadigim ve bi iddam olmadigi icin 15 tenekelerle ve 65 yanak lastikle girdim. Arabada 65 yanak olmasina ragmen konilerle inanilmaz bi yol tutusu vardi polonun. tabi 3 tur sonrasinda lastikler cok isindi ve kafadan kaymaya basladi :)
Frenlerle alakli hic bi sorun yasamadim hic sisme falan olmadi ama pit alanina geldigimde dumanlar icindeydi araba :( Su an balatalarimda bi sknti yok hala kullaniorm 25 bn km dir ayni balatalar.
Piste gelince tertemiz bi piste sahibiz. Yolun genisligi cok guzel virajlarda en keyif aldigim viraj 11. virahdi tapa gaz hic durmadan girebiliyodum :) 8. virajda ise 2 kere dogru cizgiyi yakaladim ve dogru cizgiyi yakaladiginiz zaman gercekten cok guzel bi hizla devam edebiliosunuz :) Biraz korkutuyo ama korkmadan devam edebiliosunuz :)
17 lerle girdigimi dusunucek olursam gercekten keyif almak istiosaniz lastiklerinize kiyicaksiniz :) Frenleriniz herkezin dedigi gibi en onemli unsurlar :) Simdiden iyi eylenceler arkadaslar :)
initial-D
29-05-2013, 08:37
yağmur yok hava kapalı 20-25C arası
Yagmur diyosunuzda , yagmurdaki süreleride görseniz olmuyormu
Yagmur diyosunuzda , yagmurdaki süreleride görseniz olmuyormu
Daha kuruda suremiyoruz yagmur da ne yapalim :)
Onurcan ne yaptın lastiklere bakabildinmi?
Daha kuruda suremiyoruz yagmur da ne yapalim :)
Herkes şumi senna öyle deme kanka :)
Yokuş aşağı inerken vitesi boşa alırsanız az yakar bence
:D
Onurcan ne yaptın lastiklere bakabildinmi?
Hala araniyoruz...
Herkes şumi senna öyle deme kanka :)
Oyleymis kanka bende sasirdim biliyor musun... Ben vallahi kuruda bile hakkini verememisim arabanin yagmurda zaten dot korkusuyla i ih :)
Low-Rider
29-05-2013, 09:40
Herkes şumi senna öyle deme kanka :)
çizgi master oldu herkes bir anda çok enteresan yorumlar çıkıyor :D
bir tüyo daha vereyim...
"düzlükte geçiyor ama virajda yaklaşıyorum!" diyenlerden uzak durun:D
İstPark herkese 1 balata ve 1 set lastik masrafı çıkarıyor :D
İstPark herkese 1 balata ve 1 set lastik masrafı çıkarıyor :D
:icon_tup: kesinlikle katılıyorum piste gırmeden önce bu lastıklerle yazı geçırırım diye düşünüyordum pistten sonra lastık kalmadı stock+stock focus kendini m3 sanıyo :D
onursumer
29-05-2013, 11:01
bir tüyo daha vereyim...
"düzlükte geçiyor ama virajda yaklaşıyorum!" diyenlerden uzak durun:D
frenler tutmadığından o :D
bir tüyo daha vereyim...
"düzlükte geçiyor ama virajda yaklaşıyorum!" diyenlerden uzak durun:D
Yalan mi :D
Yalan mi :D
senin durumunun " düzlükte geçiyorum, virajda zaten geçiyorum hatta birde tur bindiriyorum!!" olması lazım:D:D
senin durumunun " düzlükte geçiyorum, virajda zaten geçiyorum hatta birde tur bindiriyorum!!" olması lazım:D:D
hahah sesli guldum : ) O senin asiri sakin gidisinle alakaliydi ya, zorlasan farkli olurdu ;)
hahah sesli guldum : ) O senin asiri sakin gidisinle alakaliydi ya, zorlasan farkli olurdu ;)
her gaza geldiğimde aklıma eşimin yüzü geldi kendimi frenledim... ankaraya dönünce lastik ve frenleri yenilemek için yapacağım yalakalıklar, atacağım taklalar ve maruz kalacağım aşağılayıcı muamele aklıma geldi. yapamadım...:D
ne çektim bee:D:D
[QUOTE=DjHellfireS;6850957]Hala araniyoruz...
Onurcan senin lastik Mutlu Rafi abide var sanırım
Konu basligi degisiyor:Tuyolar out bahaneler in :D
her gaza geldiğimde aklıma eşimin yüzü geldi kendimi frenledim... ankaraya dönünce lastik ve frenleri yenilemek için yapacağım yalakalıklar, atacağım taklalar ve maruz kalacağım aşağılayıcı muamele aklıma geldi. yapamadım...:D
ne çektim bee:D:D
hahaha : DDDD
[QUOTE=DjHellfireS;6850957]Hala araniyoruz...
Onurcan senin lastik Mutlu Rafi abide var sanırım
Onlardaki lastiklerin fiyatlari cok yuksek.. ebatlarimla alakali sikintilar da var..
Onlardaki lastiklerin fiyatlari cok yuksek.. ebatlarimla alakali sikintilar da var..
aslında yağmur olursa sana yarar, yağmur slick i değilmiydi senin lastiklerin :D
aslında yağmur olursa sana yarar, yağmur slick i değilmiydi senin lastiklerin :D
Lastikten geriye birsey kalmadi ki :D
her gaza geldiğimde aklıma eşimin yüzü geldi kendimi frenledim... ankaraya dönünce lastik ve frenleri yenilemek için yapacağım yalakalıklar, atacağım taklalar ve maruz kalacağım aşağılayıcı muamele aklıma geldi. yapamadım...:D
ne çektim bee:D:D
senin yüzü aklına gelmiş bro.ben kafamı sağa çevirince gördüm o ifadeyi.
kask vardı gerçi ama gözler yetti :D
Bu piste sağanak yağmurda çıkmak istiyorum. Böyle sileceklerin zor yetiştiği şekilde yağanlardan.
Şuayb abi senin moktan asfaltta sağanak yağmurda neler yapabildiğini izlemiştim.Eminim dediğin koşullarda pilotajınla epey şeyler yaparsın.
Şuayb abi muayene işini halledebildin mi?
Video upload ediyorum beyler, az sabır :)
Volvo V40 1.6 150 hp. Tamamen standart, test arabası zira :)
Zamanı 2.46.251 ölçtük.
Frenlere abanmadık, çok tur çıkarsın diye. Limit fren gidilse 1.5-2 saniye daha gelebilir.
Hey maşallah statıon stock arabayla süper süre.
Bu piste sağanak yağmurda çıkmak istiyorum. Böyle sileceklerin zor yetiştiği şekilde yağanlardan.
Dostum sana her yer İstanbul Park... :)
ghibli06
30-05-2013, 12:28
pazar hava güneşli göstermeye başladı METEO :) baskılara dayanamadı sanırım :D
pazar hava güneşli göstermeye başladı METEO :) baskılara dayanamadı sanırım :D
ahhahaa iyiydi:D:D umarım hava güzel olurda herkes tadını çıkartır pistin. arada kaynamasın bir daha yazayım yanınıza gazete yada poşet gibi şetler alın. karşı tribünde çok rahat esiyor püfür püfür. sadece koltuklar tozlu.
cumartsi ve ptesi yağmur var, pazar yağmur bile yağmaktan korktu bu kadar baskıya:)
yağmurla şaka olmaz. Pazar günü şu an için yağışlı, özellikle öğleden önce için konuşuyorum.
valla evet, sabah baktığımda ctesi ve ptesi yağmur gösteriyordu, yine pazara dönmüş...
ghibli06
30-05-2013, 13:56
yine yağışa döndü, herkes olumlu düşünürse durum değişir :D
ghibli06
30-05-2013, 17:19
o değil de, cumartesi sabit, pazartesi sabit ama pazar gittikçe kapatıyor :) paralel evrenden veri mi alıyorlardır nedir :)
AlperMusa
30-05-2013, 19:29
Cxxvv1hmKWY
GKfYLVKRva4
Az biraz bilgi verir sizlere.
bazi virajlara erken içe girdim arkadan biri içten gelip beni soldan götürmesin diye :)
O dışta kalırsa en azından direk pist dışına çıkar diye düşünerek.
Çarpmasındansa süre kaybederim daha iyi.
Zaten maksat muhabbet eğlenceydi pistte.
İlk 5-6 dakikaları atlayın arkadaşlar :) erken bastım düğmeye.
Video upload ediyorum beyler, az sabır :)
Volvo V40 1.6 150 hp. Tamamen standart, test arabası zira :)
Zamanı 2.46.251 ölçtük.
Frenlere abanmadık, çok tur çıkarsın diye. Limit fren gidilse 1.5-2 saniye daha gelebilir.
Bahsi geçen video, buyursunlar :)
http://www.techturkey.com/forum/videolar/156701-volvo-v40-t3-istanbul-park-246251-a.html
Polo GTi lısını da isteriz, tam tur olmasa da :D
Bu arada müzikli olsaymış daha iyi süre gelirmiş :D
ghibli06
19-06-2013, 11:18
evet 2,5 hafta sonra yeni bir etkinlik var, kısmet olursa yine oradayız, pistten hemen sonra iş gezilerim başladığı için adam gibi yorum yazamadım, madem yeni pist zamanı geliyor, tecrübelere devam...
kendi görüş açımdan İstanbulPark, organizasyon ve de araçlar:
1- İstanbul dışından gelen katılımcılar için sabah 8'de toplantı demek bizim 7:45 gibi orada olmamız demek, gece 4 gibi yola çıkmak zorunda kaldık, bu konuda biraz anlayış bekliyorum açıkçası yetkililerden, benim seansım 10:30'du ama diğer arkadaşlarıma uymak durumundaydım...
2- bir dahaki etkinliğe kesinlikle çekiciyle gitmek gerek, bu sefer 7-8 araç oluruz gibi görünüyor, yolda pompanın rölesi arıza yaptı, Allah'tan servis ekibiyle beraber geliyorduk ama yine de tam basmayan bir pompayla girmek zorunda kaldım piste... emin olun yolda harcadığınız para ve de aldığınız riske değmez yürütmek...
3- tamirci mekaniker farketmez, en kötüsü sanayiden ustanızı yanınıza alın derim, pist öncesi ufak da olsa bir sorundan piste girememek can sıkıcı olur...
4- benim seans tamamen suyun içinde geçti neredeyse, özellikle virajlarda yavaşladım riske atmayı gerektirecek bir şey yok sonuçta... yağmurda özellikle arkadan itişli turbolar sorun yaşıyor, mesela start-finish düzlüğüne doldurarak çıkmak gerekiyor ki ivme yakalansın, yağmurda bu neredeyse imkansız çünkü basınç geldiği anda araba kayma eğilimine giriyor, sadece düzlüklerde ve hızlı virajlarda tam gaz gidebildim
5- frenler çok önemli, aracımda zaten doğuştan spor bir sistem olduğu için en ufak sorun yaşamadım, ama standart araçlar için iyi bir balata-disk-hidrolik seçimi şart...
6- yağmurda bile asfalt çok iyi tutuyor, ama gaza gelip de kuru zemin gibi kullanmaya kalkmak intihar gibi, çünkü aracın kaymasını hissetmek zorlaşıyor yağışta bu da kontrolü zayıflatıyor...
7- ben samimi olarak organizasyona sormak istiyorum, 2 Haziran etkinliğinde kaç kişi kara listeye girdi? start finish deki porsche görgüsüzlüğü, marka vermeyim bilen biliyor, drift merakı olan bazıları yüzünden tehlikeli anlar yaşandı, hem de yağışta...
8- organizasyon 10 üzerinden 10 numaraydı, parayı havale etmemizden başlayıp, kayıt işlemleri, teknik kontrol, pist, pist sonrası çok iyi organize edilmişti, emeği geçen herkese Ankara'dan saygılarımı ve teşekkürlerimi sunuyorum
7 Temmuzda inşallah kuru zeminde görüşürüz
Low-Rider
19-06-2013, 12:43
40 araçlık seansın fazla olduğunu düşünenler intercity'e mail atarak durumu anlatsın lütfen, buradan bağırarak çağırarak olmaz.
Ben düzgün bir şekilde mail attım ve güzel bir geri dönüş aldım ama 1 kişiyle olacak şey değil, ne kadar çok kişi yazarsa durumun ciddiyeti o zaman anlaşılır.
ghibli06
19-06-2013, 12:46
ben geri dönüş mailinde yorumlar kısmında belirttim, 30 araç ideal dedim...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.