PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : TSI Twincharger da P2006 Hata kodu



rcbrs
15-06-2013, 00:32
TSI Twincharger motorlarda hava emiş hattında ; 3000 devire kadar havanın önce kompresöre gelmesi için kapanan ,3000 devirden sonra da kompresör hattını bypass için açılan havanın direk turboya gelmesini sağlayan bîr klape var.
P2006hata koduyla klape kapalı kalıyor uyarısı alıyorum.

VW servisi direk olarak klapenin(regulator veya kelebek) komple değişmesi lazım teşhisi koydu.

Bu hatayla karşılaşan arkadaşlar varsa problemi nasıl çözdünüz?

audilover
15-06-2013, 00:51
Degisim malesef temizleme vs ise yaramiyor..

Fiyati servisde 600 lira ..

penguinhakan
15-06-2013, 01:08
Araba arıza ısığı yakıyor mu ? Birde hata loglarında arıza bırakıyor olması lazım ve korumaya alır.
Bu şekilde ise 3000 deviri geçirtmez , turbo geleceği devirde ve keser.

Eğer sorunlar bunlar ise değişmesi şart.

rcbrs
15-06-2013, 09:41
Degisim malesef temizleme vs ise yaramiyor..

Fiyati servisde 600 lira ..

Tşkler bilgi için

rcbrs
15-06-2013, 09:58
Komple değişmemesini temenni ediyorum

rcbrs
15-06-2013, 10:00
Araba arıza ısığı yakıyor mu ? Birde hata loglarında arıza bırakıyor olması lazım ve korumaya alır.
Bu şekilde ise 3000 deviri geçirtmez , turbo geleceği devirde ve keser.

Eğer sorunlar bunlar ise değişmesi şart.

Şöyle oluyor

1-Işık yanması ile farkına varma
2-Bosch KTS ile diagnoz
P2006 :emme borusu hava hareket klapesi B1.klape kapanıyor.

P0562: besleme gerilimi.sinyal çok düşük

P2015: emme manifoldu konum sensörü.sinyal uyumsuz

3- silme

4- ışık sönüyor.

5-tekrar diagnoz
P2006 yı hala görüyoruz

Fakat motor kendini koruma moduna almıyor.her devire çıkıyorum.tahminim hata her zAman değil bazen anlık oluyor

penguinhakan
15-06-2013, 18:40
Peki aracınız bu arıza olurken performans kaybı yaşıyor musunuz ?

rcbrs
15-06-2013, 19:26
Peki aracınız bu arıza olurken performans kaybı yaşıyor musunuz ?

Olunca düşüş hissetmiyorum
Sürekli ve yüksek devirde olsa hissederdim sanırım veya dediğiniz gibi korumaya alırdı kompresörü.

penguinhakan
15-06-2013, 19:48
Olunca düşüş hissetmiyorum
Sürekli ve yüksek devirde olsa hissederdim sanırım veya dediğiniz gibi korumaya alırdı kompresörü.

o zaman değiştirmeyin ne diyim :)

rcbrs
16-06-2013, 06:57
o zaman değiştirmeyin ne diyim :)

Müdahale şart bunu min maliyetle yapmak için yazdım buraya yoksa değiştirmek zaten çantadaki çözüm.

rcbrs
13-07-2013, 17:30
VDO marka klapeyle ( VW etiketsiz aynı parça servise göre daha ucuz) değiştirdim. problem şimdilik gözükmüyor

penguinhakan
13-07-2013, 20:35
Ne kadara aldınız peki ben 330 tl ye almıştım

rcbrs
14-07-2013, 03:00
Ne kadara aldınız peki ben 330 tl ye almıştım

Parça fiyatı 375 idi

Oz`
14-07-2013, 09:08
kırılıyor olabilir çünkü plastik anlık hatalarda olsa sakat bence değiştirin

Tunacan
14-07-2013, 09:58
Bu regulatorun kodu j808 sanırım. Bende hafta içi değiştirdim. Fakat sorunumu hala cozebilmiş değilim. Kilometrede 9lt yakıyor aracım. Ayrıca 3000 devir civarında aracım sanki boğuluyor ve gaz yemiyor. Fakat vites ufaltırsanız sorun ortadan kalkıyor. Aracımda s3 cooler, yazılım ve forge dv var. Aracım dsg li 160 lık rocco...

audilover
14-07-2013, 10:22
Aracinizin 3000 devirdeki bogulmasiyla bu sorunun alakasi pek olmayabilir.Orijinal yazilimda denediginizde sorun varmi?Yazilimsal bir sorunda olabilir ama once teshisi dogru koymak lazim.

Tunacan
14-07-2013, 10:24
Yazılım ilk yapıldığında boyle bir sorunum yoktu. 1000 km dir böyle bir sorun çıktı. Arıza kodu da almıyoruz. Nasıl çözeceğiz bilmiyorum.

audilover
14-07-2013, 10:33
Log alirsaniz ariza yoksa bile sorunun kaynagini bulabilirsiniz.
3000 devirlerde boguluyorsa araciniz misfire oluyorda olabilir Veya afr cok zengindir bir cok sebebi olur en guzeli yazilimcinizla yardimlasarak cozmenizdir.

Tunacan
14-07-2013, 10:37
Afr zengin olduğunu Quattro bekir usta söyledi log alarak. Kendi tunerim ise herseyin normal olduğunu belirtiyor. Hem afr durduk yere nasıl bozulabilir?
Bu arada bobin ve bujileri de yeni ve orjinalleriyle değiştirdim. Değişen bir olmadı.

audilover
14-07-2013, 11:01
O zaman orijinal yazilima donup sorun olup olmadina bakabilirsiniz.Baska uzakdan aklima bir sey gelmedi.Kolay gelsin.

Tunacan
14-07-2013, 11:06
Tesekkurler...

rcbrs
14-07-2013, 11:19
kırılıyor olabilir çünkü plastik anlık hatalarda olsa sakat bence değiştirin

Aynen,plastik parça kırılması ve hava hattında dolaşması riski
Ayrıca
3000 devirin üzerinde kapalı kalması durumunda korumaya almazsa motor kompresörün de gitme ihtimali olabilir.



Bu regulatorun kodu j808 sanırım. Bende hafta içi değiştirdim. Fakat sorunumu hala cozebilmiş değilim. Kilometrede 9lt yakıyor aracım. Ayrıca 3000 devir civarında aracım sanki boğuluyor ve gaz yemiyor. Fakat vites ufaltırsanız sorun ortadan kalkıyor. Aracımda s3 cooler, yazılım ve forge dv var. Aracım dsg li 160 lık rocco...

03C 128 063 A VW kodu VDO muadilinin nosunu bilmiyorum.
Fakat bununla ilişkili sıkıntıda P2006 DTC veriyor.