PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Süpercharger... Nerde Hata Yapıyoruz?? Yardım..



ReSuL
17-06-2013, 10:32
Merhaba arkadaşlar... kendi halimizde başladığımız E30 3.18is süpercharger projedemizde sona yaklaşırken bi noktada tıkandık.. yurtduşından getirttiğim kit eaton m90 modeli.. aracın üzerine montajı gayet güzel bişekilde yapıldı kasnaklar giriş boruları çıkış boruları vs halloldu.. ilham kaynağım Downing Atlantanın m42 motor için hazırladığı kit.. buna göre SC setup ı şu şekilde:

hava filtresi / akışmetre / gaz kelebeği / Süpercharger / Emme manifoldu (intercooler kullanmadık

Tabi burda SC giriş ve çıkışını birbirine bağlayan bir de bypass valve var..

biz bu setup ı yaptık güvenli olsun die 13 cm çapında bi kasnakla marşa bastık.. bu arada krank çapı 11 cm bu anlamda maximum devirde SC 6500 devir bile dönmeyecek.. neyse bu boost olayı sonraki iş..

Şimdi burda tek nokta rölanti motoru... bu setup da rolanti motoru emme manifoldu ile akışmetreden hemen sonrasını gaz kelebeğinden öncesini birbirine bağlıyor.. ve sorun da burda başlıyor..

marşa bastık ama aracı gaz vermeden çalıştırmak mümkün olmadı.. araç çalışınca da AFR 22.0 lerde gaz verince anlık 16 lara düşüp çıkıyor ve gaz vermeyince araç stop ediyor.. ve hemen aklınızdaki soruya cevap veriyim evet araç fakirde ve yürütmedik 4-5 kez çalıştırdık baktık olmuyo olduğu gibi bıraktık..

Soru şu: arabanın rölantıda çalışmamasının sebebi olarak rölantı motorunun olması gereken yerlerden bağlanmadığını düşünüyorum.. zira bu bypass kapalı olduğunda araç atmosferik gibi çalışaması gerekir die biliyorum ve bu durumda normal bir şekilde çalışması gerekirdi die düşünüyorum.. biz hatayı nerde yapıyoruz????


ikinci olarak da bu setup deneyiminden yola çıkarak ne derece doğrudur tartışılır ama setup ı şöyle yapsaydık die düşündüm:

hava filtresi / akışmetre /süpercharger / gaz kelebeği / emme manifoldu..

bypass yine SC giriş ve çıkışını birbirine bağlayacak.. gaz kelebeği açık olmadıkça boost emmeye girmeyecek ve rölantı motoru aynı atmosferik de olduğu gibi emme ile akışmetreden hemen sonrayı birbirine bağlayacak rolantıda boost by pass sayesinde SC giriş ve çıkışında sirkülasyon halinde olacak... bu tamamen benim mantık yürüterek bulduğum bi setup.. illaki hesap edemediğim noktalar vardır ve onun için profosyonel yardım için buraya yazıyorum..

bu arada Downing atlanta SC kitinde artan havayı beslemesi için bi ayarlı benzin regülatörü kullanılıyor ve ben de sipariş verdim yolda.. maksimum 0,5 bar bi boost düşünüyorum.. ama asıl meselenin şu an için aracı çalışır vaziyette rölantıda durdurmak olduğunu düşünüyorum boost ve yakıt ayarlama işini ikinci plana bırakıyorum...

konuda uzman arkadaşlar yardımlarını esirgemezlerse sevinirim..

ghibli06
17-06-2013, 10:59
SC nin kayışını çıkartıp denediniz mi çalıştırmayı?

ReSuL
17-06-2013, 11:37
SC nin kayışını çıkartıp denediniz mi çalıştırmayı?

hayır denemedik ama bu bize neyi gösterir o durumda çalışırsa??

birde aracın hava girişi SC dan geçmesi gerekecek gönmediği halde nasıl hava geçecek??

ghibli06
17-06-2013, 12:35
aracın montaj fotoğrafını bir koyar mısınız kafam karıştı iyice :)

0M42
17-06-2013, 12:36
Bypass valf var s/c üzerinden geçmez motorun emdiği hava.Direk s/c nin emişinden çeker alır s/c pasiftir o süre zarfında.Rölanti motorunda bir sıkıntı olmasın ? Yada bağlantı hatasıdır diye düşünüyorum

İzlediğin setup olması gereken ikinci setup ta gaz kelebeğinin s/c den sonra olması emin değilim ama düzensizlik,sorun çıkarır gibime geliyor s/c konusunda tecrübeli kişilere mesaj atmalısın bence.

ReSuL
18-06-2013, 09:22
aracın montaj fotoğrafını bir koyar mısınız kafam karıştı iyice :)

montaj fotografı şu an mümkün değil aracı normal heline getirdiğimiz için ama bi çizim koyuyum neyi nasıl yaptığımıza dair..

http://i39.tinypic.com/2z9mmja.jpg

Emre D.
18-06-2013, 14:36
Sanki olması gereken Hava Filtresi/Akışmetre/Supercharger/Gaz Kelebeği/Emme manifoldu gibi geldi bana bypass valve de supercharger ile gaz kelebeğinden akışmetre ile hava filtresi arasında çekilmesi gerek gibi geldi. Tabi daha tecrübeli biri cevap verecektir. Turbocharger bu şekilde mantıken de supercharger da aynı olması lazım.

XSi
18-06-2013, 15:33
Sanki olması gereken Hava Filtresi/Akışmetre/Supercharger/Gaz Kelebeği/Emme manifoldu gibi geldi bana bypass valve de supercharger ile gaz kelebeğinden akışmetre ile hava filtresi arasında çekilmesi gerek gibi geldi. Tabi daha tecrübeli biri cevap verecektir. Turbocharger bu şekilde mantıken de supercharger da aynı olması lazım.

filtre ile akış metre arasından bypass valve ile hava emdirirsen beynin hiç ölçmediği miktarda hava içeri girmiş ve yanlış bir uygulama yapılmış olur. Turbodaki bypass valve farklı görev yapıyor bu valf.

ReSuL
18-06-2013, 16:01
Iyi de bizim yanlisimiz nerde?

XSi
18-06-2013, 18:09
Iyi de bizim yanlisimiz nerde?

cooper s ten yola çıkarsak:

gaz kelebeği elektronik, dolayısıyla rölanti valfi yok, gaz kelebeği elektronik açılıp kapanarak rölanti için gereken havayı kontrol ediyor..

yani rölanti kontrolü için gereken hava gaz keleğinden emme manifolduna doğrudan gitmiyor.. önce blowerdan sonra intercooler dan sonra emme manifolduna ve motora gidiyor.

rölanti valfinin bağlantısının gaz kelebeğinin öncesi ve gaz kelebeğinin hemen sonrası (blower öncesi) olacak şekilde güncellenirse, teorik olarak cooper S sistemine denk olacak.

1.24
18-06-2013, 22:18
cooper s ten yola çıkarsak:

gaz kelebeği elektronik, dolayısıyla rölanti valfi yok, gaz kelebeği elektronik açılıp kapanarak rölanti için gereken havayı kontrol ediyor..

yani rölanti kontrolü için gereken hava gaz keleğinden emme manifolduna doğrudan gitmiyor.. önce blowerdan sonra intercooler dan sonra emme manifolduna ve motora gidiyor.

rölanti valfinin bağlantısının gaz kelebeğinin öncesi ve gaz kelebeğinin hemen sonrası (blower öncesi) olacak şekilde güncellenirse, teorik olarak cooper S sistemine denk olacak.

aynen bence de öyle XSi , rölanti motorunu gaz kelebeğinin öncesi ve sonrası olarak bağlantı yapın.hatta ilk olarak rölanti motorunu hiç faaliyete geçirmeden çalıştırmayı deneyin.aracınız az yakıt aldığı için değil, fazla hava aldığı için fakire düşüyo gibi görünüyor.

1. ihtimal: motor soğukken,(yani sizin yaptığınız ilk çalıştırma) rölanti motoru açık olacağı için rölantiyi normalden yüksek tutmaya çalışacak, bununla beraber sc azda olsa hava üretebilir (boost saati ile kontrol edilmesi gerekiyor). sonuçta yakıt normal ancak fazla hava girmiş oluyor.

2. ihtimal: sc kasnağı büyük olsa bile (belki) çok fazla hava basıyor olabilir.

boosted_pug
18-06-2013, 22:25
Araçdan sc söküldü sanırım direk sıkıntısız olarak aracı çalıtırabildinizmi ?

ReSuL
19-06-2013, 07:19
süpercharger aracın üstünde ama aktif değil gaz kelebeği vs eski yerine getirdik ve atmosferik olarak çalıştırdık hiç bi sıkıntı olmadan...

şu atmosferik şimdilik arabayı çalıştırmak için:

http://i41.tinypic.com/n5sfwh.jpg

son resmi değil ama bi fikir vermesi açısından yaptığımız iş.. şarj dinamosunun yerine SC koyduk şarjı yukarı aldık..

http://i39.tinypic.com/2mcht0z.jpg

http://i41.tinypic.com/dtzme.jpg

http://i41.tinypic.com/de8i77.jpg

ReSuL
19-06-2013, 07:22
rölanti motorunu gaz kelebeğinin öncesi ve sonrası olarak bağlantı yapın.

şimdi bu ifadeyi biraz daha açmak gerekiyor gaz kelebeğinin sonrası tamam ama öncesi derken gaz kelebeğinin hemen öncesi mi yoksa gaz kelebeğinin öncesinde bulunan akışmetrenin öncesinden mi??? içeri giren havayı ölçen akışmetre için sanırım bu durum çok önemli...

XSi
19-06-2013, 08:02
Benim kastettiğim bağlantı:

http://img24.imageshack.us/img24/7618/8o34.jpg

ReSuL
19-06-2013, 08:18
[QUOTE=XSi;6890057]Benim kastettiğim bağlantı:[QUOTE]

şu an ilk deneyeceğim şekil sizin de çizimde yaptığınız gibi..

resimde uğraşmış emek harcamışsınız teşekkür ederim.. elinize sağlık..

inşallah biri çıkıp şimdi oldu hah tamam öyle der :D

XSi
19-06-2013, 08:44
şu an ilk deneyeceğim şekil sizin de çizimde yaptığınız gibi..

resimde uğraşmış emek harcamışsınız teşekkür ederim.. elinize sağlık..

inşallah biri çıkıp şimdi oldu hah tamam öyle der :D

rica ederim, paintte 2 çiziktirdim işte :)

yani aslında senin yaptığın bağlantıda teorik olarak normal geliyor bana.. ama pratikte sorunla karşılaşmışsın. cooper s ' in sistemi teorik olarak bu şekilde olduğundan denemekte fayda var.

Firat.M3
19-06-2013, 08:48
alakasız yerden olacak ama, beyin olarak ne kullanmayı düşünüyosunuz ?

mmustu
19-06-2013, 08:50
m42 lere program atılıyor diye hatırlıyorum

XSi
19-06-2013, 09:06
şu an ilk deneyeceğim şekil sizin de çizimde yaptığınız gibi..

resimde uğraşmış emek harcamışsınız teşekkür ederim.. elinize sağlık..

inşallah biri çıkıp şimdi oldu hah tamam öyle der :D

+ olarak birşey daha, muhtemelen defalarca düşünülüp kontrol edilmiştir ama bypass valfin yönü doğru mu?

bypass valfininin çıkıntısı superchargerın emişine doğru olacak, teorik olarak vakumu motordan değil superchargerın girişinden okuyacak.

birkaç resim daha :) bypass valfin çıkıntısı supercharger ın emişine doğru olmalı

http://img849.imageshack.us/img849/9513/sny3.jpg

http://imageshack.us/a/img515/1357/6gby.jpg

ReSuL
19-06-2013, 09:23
alakasız yerden olacak ama, beyin olarak ne kullanmayı düşünüyosunuz ?

ilham kaynağım downing atlanta da beyin yok sadece ayarlı yüksek basınçlı benzin regülatörü var bende beyin düşünmüyorum şimdilik.. benzin basıncını artıracaz ama zaten araçı benzinde kullanmıyoruz Sıralı sistem LPg de kullanıyoruz LPG sistemim ve yazılım istediğim gibi yakıtı artırmama izin veriyo.. 8 lik rekorlar büyük kafa LPg regülatörü var ve LPg beyninden girip Fuel map ı ayarlıyorum.. şimdilik plan bu.. bu işe yaramazsa ki yarayacağını düşünüyorum o zaman beyin yada yazılım olacak mecbur..

ReSuL
19-06-2013, 09:27
rica ederim, paintte 2 çiziktirdim işte :)

yani aslında senin yaptığın bağlantıda teorik olarak normal geliyor bana.. ama pratikte sorunla karşılaşmışsın. cooper s ' in sistemi teorik olarak bu şekilde olduğundan denemekte fayda var.

ewet teoik olarak aynı şey gibi gözüküyor ama rölantı motoru direk emmeye verince ister istemez SC da gönderiyo hava emmeye haliyle fazla geliyor.. eğer SC dan öncesine verirse rölantı motoru havayı gerekli hhava emmeye gidecek fazlası bypass dan sirkülasyon yapma şansı bulacak yada bir başka deyişle rölantı motorunun gönderdiği hava da SC by pass sirkülasyonuna dahil edilmiş olacak ve pratikte bu da fazla hava sorununu çözecek... yani sanırım çözecek :D

Firat.M3
19-06-2013, 09:39
obd1 'de atılıyor olması lazım evet.. fakat araç üstünde ayar nasıl olur onu bilmiyorum.

ReSuL
19-06-2013, 10:23
+ olarak birşey daha, muhtemelen defalarca düşünülüp kontrol edilmiştir ama bypass valfin yönü doğru mu?

bypass valfininin çıkıntısı superchargerın emişine doğru olacak, teorik olarak vakumu motordan değil superchargerın girişinden okuyacak.

birkaç resim daha :) bypass valfin çıkıntısı supercharger ın emişine doğru olmalı

valla bypass valfi baya bi hengameden geçti yerini ayarlamak için kestik doğradık tekrar kaynak filan yönü konusunda emin değilim ama bypass aktive olması çin gelen vakumun SC ın hemen önünden olması benim kafama yatmıyor orda az yada çok her zaman emiş var ve emiş oldukça by pass kelebeği açık... bu durumda bypassın aktif hale gelmesi için gereken vacum emme den olsa çalışma mantığı olarak daha mantıklı rölantıda emiş ver emme de bypass kelebeği açık ve emmeye hava basılmıyor gaza yüklenir yüklenmez emme deki emiş sıfıra iniyor ve anında bypass kapanıyor ve emmeye boost verilmeye başlıyor teoride mantıklı ama pratik de görecez.. bu konuyu daha önce de tartıştık bi topic açmıştım kesin bişey söylenmemişti bazı yorumlar vardı sadece..

gokhan035
19-06-2013, 10:27
Aracın rolanti valfinin normalde nerde durduğunu bilmediğim için o konuda yorum yapamıycam fakat benim kayış sisteminde ki hata gözüme çarptı, charger ın kasnağına kayış çok az temas ediyor, çok daha fazla sarması lazım, basınç basmaya başladığında muhtemelen kayış sıyırıcaktır ve basıncın düşmesine sebep olucaktır,

charger ın kayışının bağlı olduğu hemen altında ki kasnakla, charger kasnağının arasına gergi kasnağı konulması gerekiyor bence.

gokhan035
19-06-2013, 10:31
valla bypass valfi baya bi hengameden geçti yerini ayarlamak için kestik doğradık tekrar kaynak filan yönü konusunda emin değilim ama bypass aktive olması çin gelen vakumun SC ın hemen önünden olması benim kafama yatmıyor orda az yada çok her zaman emiş var ve emiş oldukça by pass kelebeği açık... bu durumda bypassın aktif hale gelmesi için gereken vacum emme den olsa çalışma mantığı olarak daha mantıklı rölantıda emiş ver emme de bypass kelebeği açık ve emmeye hava basılmıyor gaza yüklenir yüklenmez emme deki emiş sıfıra iniyor ve anında bypass kapanıyor ve emmeye boost verilmeye başlıyor teoride mantıklı ama pratik de görecez.. bu konuyu daha önce de tartıştık bi topic açmıştım kesin bişey söylenmemişti bazı yorumlar vardı sadece..


o konuda anlattığım sistemde ben kesin söylemiştim hala da söylüyorum, yorum değil :)

ReSuL
19-06-2013, 10:31
Aracın rolanti valfinin normalde nerde durduğunu bilmediğim için o konuda yorum yapamıycam fakat benim kayış sisteminde ki hata gözüme çarptı, charger ın kasnağına kayış çok az temas ediyor, çok daha fazla sarması lazım, basınç basmaya başladığında muhtemelen kayış sıyırıcaktır ve basıncın düşmesine sebep olucaktır,

charger ın kayışının bağlı olduğu hemen altında ki kasnakla, charger kasnağının arasına gergi kasnağı konulması gerekiyor bence.

bu kasnak asıl kasnağımız değil zaten.. sistemi çalıştırdığımızd kendi kasnağına geçerken fikirlerinizi göz önüne alacam ama katkınız için teşekkür ederim..

ReSuL
19-06-2013, 11:59
o konuda anlattığım sistemde ben kesin söylemiştim hala da söylüyorum, yorum değil :)

eyvallah.. senin söylediğin doğrultuda zaten SC giriş borusuna Sc hemen öncesine bypass a giden bi emiş borusu koydum.. sadece biz aracı çalıştıramayınca o iş ikinci plana itildi..

XSi
19-06-2013, 12:56
valla bypass valfi baya bi hengameden geçti yerini ayarlamak için kestik doğradık tekrar kaynak filan yönü konusunda emin değilim ama bypass aktive olması çin gelen vakumun SC ın hemen önünden olması benim kafama yatmıyor orda az yada çok her zaman emiş var ve emiş oldukça by pass kelebeği açık... bu durumda bypassın aktif hale gelmesi için gereken vacum emme den olsa çalışma mantığı olarak daha mantıklı rölantıda emiş ver emme de bypass kelebeği açık ve emmeye hava basılmıyor gaza yüklenir yüklenmez emme deki emiş sıfıra iniyor ve anında bypass kapanıyor ve emmeye boost verilmeye başlıyor teoride mantıklı ama pratik de görecez.. bu konuyu daha önce de tartıştık bi topic açmıştım kesin bişey söylenmemişti bazı yorumlar vardı sadece..

ben sana gene cooper s te böyle diycem ama :)

coopers te gaz kelebeğini ve supercharger ı birbirine bağlayan boru var, boru üstünde de bypass valve bağlantısı var ve bypass valve de intercooler ile emme manifoldunu birbirine bağlayan aluminyum parça üzerine monteli.

ve bypass valfin kırmızı oklarla işaretlediğim yönü, çizimde gaz kelebeği ile supercharger arasına doğru denk geliyor..

gaz kelebeği kapanınca, superchargerın dönüşü yeterli vakumu oluşturacak ve bypass valve açılacak. by pass valve açıldığı için superchargerın dönüşü ile üflediği hava bypass valve ile sürekli sirküle olacak..

ne zaman gaza basıp vakum azalınca (gaza basınca supercharger rahat hava emecek vakum azalacak), bypass valve kapanacak tüm hava motora hücum edecek ve basınç olacak..

sistemin teoriği bu, buna göre bypass valfin yönünü de mutlaka değiştirmelisin. Eğer böyle ise sorunu başka yerde aramalıyız.


not: cooper s bypass valve 6 psi vakumdan sonra kapanıyor.. gaz kelebeği kapalıysa vakum çoktur ve bypass valve açıktır, gaz kelebeğini tam açarsan vakum azalır, vakum azalınca (hala pozitif basınç oluşmadı!) by pass valve kapanır.

ReSuL
19-06-2013, 13:13
ben sana gene cooper s te böyle diycem ama :)

coopers te gaz kelebeğini ve supercharger ı birbirine bağlayan boru var, boru üstünde de bypass valve bağlantısı var ve bypass valve de intercooler ile emme manifoldunu birbirine bağlayan aluminyum parça üzerine monteli.

ve bypass valfin kırmızı oklarla işaretlediğim yönü, çizimde gaz kelebeği ile supercharger arasına doğru denk geliyor..

gaz kelebeği kapanınca, superchargerın dönüşü yeterli vakumu oluşturacak ve bypass valve açılacak. by pass valve açıldığı için superchargerın dönüşü ile üflediği hava bypass valve ile sürekli sirküle olacak..

ne zaman gaza basıp vakum azalınca (gaza basınca supercharger rahat hava emecek vakum azalacak), bypass valve kapanacak tüm hava motora hücum edecek ve basınç olacak..

sistemin teoriği bu, buna göre bypass valfin yönünü de mutlaka değiştirmelisin. Eğer böyle ise sorunu başka yerde aramalıyız.


not: cooper s bypass valve 6 psi vakumdan sonra kapanıyor.. gaz kelebeği kapalıysa vakum çoktur ve bypass valve açıktır, gaz kelebeğini tam açarsan vakum azalır, vakum azalınca (hala pozitif basınç oluşmadı!) by pass valve kapanır.

gayeet açıklayıcı olmuş.. gaz kelebeği kapalı olduğu için sistem kapalı devre olacak ve SC kapalı devre olduğu için vacum oluşacak... o konu süper oturdu..

ReSuL
19-06-2013, 13:22
şimdi orjinal downing atlanta kitinin bi kaç açıklatıcı resminin koyuyum sistemi çözmek için daha mantıklı ilerlemiş oluruz..

http://i44.tinypic.com/2uhbt3p.jpg

1 numara ile işaretlediğim yer buharlaşan yağ için koyulmuş yer.. her ne kadar bu motor üzerinde sol tarafta ise de e30 larda bu tahliye sağ tarafta ve akışmetre ise gaz kelebeği arasına giriyo atmosterik iken...

2 numara beyazla yazmaya çalıştığım yerde bir bu yağ buharı tahliyesine T atılmış ve bi ucu görüldüğü üzere SC ın hemen girişine gidiyor diğer uç ise rölantı motoruna gidiyor.. bu durumda ben yağ buharı tahliyesini aynı atmosferikte olduğu gibi takacam akışmetre ile gaz kelebeği arasına.. rölantı motorunu ise SC ın hemen girişine verecem burda olduğu gibi..

bu arada T atılan borunun SC hemen öncesine girdiği yere de 3 yazdım pek belli olmasa da..

4 yazdığım yerde ise rölantı motorunun diğer ucu var gaz kelebeği ile akışmetre arasında..

şimdi ikinci resim diğer taraftan çekilmiş...

http://i39.tinypic.com/245yluq.jpg



buda orjinal kitin sökük hali


http://i41.tinypic.com/353duzb.jpg

XSi
19-06-2013, 13:29
aşağıdaki resimde görebileceğin gibi, bypass valfi vakum hortumu emme manifoldundan değil, scharger emişinden alınıyor.

senin kullandığın cooper s bypass valfi ise, onun hortumu kendi üstünde, vakumu okuyacağı boşluk ta çıkıntılı tarafına açılıyor.

dolayısıyla bypass valfi çıkıntısı, gaz kelebeği ve supercharger arasına bağlanırsa, o kısımdaki vakumu görecek ve vakuma göre açılıp kapanacak.

http://img824.imageshack.us/img824/7730/mdkv.jpg

ReSuL
19-06-2013, 13:35
aşağıdaki resimde görebileceğin gibi, bypass valfi vakum hortumu emme manifoldundan değil, scharger emişinden alınıyor.

senin kullandığın cooper s bypass valfi ise, onun hortumu kendi üstünde, vakumu okuyacağı boşluk ta çıkıntılı tarafına açılıyor.

dolayısıyla bypass valfi çıkıntısı, gaz kelebeği ve supercharger arasına bağlanırsa, o kısımdaki vakumu görecek ve vakuma göre açılıp kapanacak.


benim kullandığım cooper ın by pass ı değil ama bu konuya tekrar başına geçtiğimde dikkat edecem açılacağa tarafa... ama dediğim gibi ben zaten öyle olacak şekilde yaptım setup ı..

ReSuL
19-06-2013, 13:36
arayan mevlasını bulurmuş... ahanda açık ve net bi resim...

http://i42.tinypic.com/34441sx.jpg

XSi
19-06-2013, 13:45
benim kullandığım cooper ın by pass ı değil ama bu konuya tekrar başına geçtiğimde dikkat edecem açılacağa tarafa... ama dediğim gibi ben zaten öyle olacak şekilde yaptım setup ı..

o zaman yönünde bir problem yok, kontrol edilecek nokta vakumu okuduğu konum.

ReSuL
20-06-2013, 07:17
o zaman yönünde bir problem yok, kontrol edilecek nokta vakumu okuduğu konum.

bugün zaman bulabilirsem düzeneği tekrar kuracam.. emeği geçen herkese teşekkür ederim..

XSi
20-06-2013, 10:25
Pontiac Grand Prix de kullanılan M90, entegre bypass valfi var, valfi çalıştıran hortum, superchargerın girişinden vakumu okuyor, aslında bu valf hiç basınç görmüyor, sadece vakum..

fikir olması açısından resmini ekliyorum

http://partsposted.com/images/supercharger/s1b%203.jpg

ReSuL
20-06-2013, 11:55
Pontiac Grand Prix de kullanılan M90, entegre bypass valfi var, valfi çalıştıran hortum, superchargerın girişinden vakumu okuyor, aslında bu valf hiç basınç görmüyor, sadece vakum..

fikir olması açısından resmini ekliyorum

http://partsposted.com/images/supercharger/s1b%203.jpg

adamın dibisin :D

XSi
20-06-2013, 12:04
adamın dibisin :D

estafirullah, sen bi yürüt arabanı hayırlısıyla,bende belki gaza gelip Vectra GT yi üfletirim :)

ReSuL
20-06-2013, 21:42
Olmadı arkadaşlar rölantı motorunu akışmetre ve gaz kelebeğinin arasıyla gaz kelebeğinin hemen sonrasına bağladım ancak bu sefer araç stop etmese de çok da düzgün durmadı rölantıda... Diğer ve asıl sorun ise araç çalışır çalışmaz By pass açmıyor kelebeği biraz gaz verince acıyor ve sonra araç çıldırıyo gazı gaz pedalından deviri ayarlayamıyoruz gazı bırakında bypass tekrar açılıyor ve bu sefer de borularda asırı emiş oluyor bu da sipoplardan yağ çekmesine sebep olurmuş yani sistem tamamiyle doğru olmasına rağmen teoride, pratikte olmadı

Şimdi ise ikinci setup denenecek yani gaz kelebeği yerinde duracak supercharger By pass sayesinde gaz kelebeği kapalıyken devir daim yapacak ancak By passı emme manifoldundan alacaz ki gaz kelebeği kapalı iken emme de emiş olacak ve By pass açılacak gaz kelebeğinden önceki hava devir daim edecek rölanti valfi ise aynı atmosferik gibi emmeyle akışmetre sonrasını birbirine bağlayacak bu durumda gaz kelebeği açılmadıkca araç atmosferik gaza basar basmaz süpercharger kapanan By pass sayesinde havayı basınclı bi şekilde emmeye gönderecek

ReSuL
20-06-2013, 21:48
Yani By bass ı aktife edecek vakum emmeden daha mantıklı gibi gözüktüğü için sadece öyle dedim ama yine de ilk deneyeceğim yer sc öncesinden almak olacak... Sistemi daha iyi tanıyan arkadaşların yorumlarına her zaman olduğu gibi açığım ilginize de bir kez daha teşekkür ederim

XSi
21-06-2013, 08:09
Olmadı arkadaşlar rölantı motorunu akışmetre ve gaz kelebeğinin arasıyla gaz kelebeğinin hemen sonrasına bağladım ancak bu sefer araç stop etmese de çok da düzgün durmadı rölantıda... Diğer ve asıl sorun ise araç çalışır çalışmaz By pass açmıyor kelebeği biraz gaz verince acıyor ve sonra araç çıldırıyo gazı gaz pedalından deviri ayarlayamıyoruz gazı bırakında bypass tekrar açılıyor ve bu sefer de borularda asırı emiş oluyor bu da sipoplardan yağ çekmesine sebep olurmuş yani sistem tamamiyle doğru olmasına rağmen teoride, pratikte olmadı


bu denemede bypass valfi hortumu emme manifolduna mı bağlıydı yoksa SC öncesine mi? beklenen durum araç motoru döner dönmez bypass valfin açılması

bypass valfi düzgün çalışıyormu görmek açısından, by pass valfinin hortumuna T bağlayıp çalışma durumunda vakum var mı varsa ne kadar ölçme imkanı var mı?

veya, fren havasını almak için pompalar var, vakum yapan ve üzerinde göstergesi olan, onları kullanıp valf test edilebilir.

aynı şekilde supercharger öncesine ve emme manifolduna gösterge bağlayıp kelebek kapalıyken vakum var mı, gaza basınca vakum azalıyormu, gibi birkaç deneme yapılabilir..

ReSuL
21-06-2013, 08:30
vakum var ancak ilk çalıştırmada yeterli değil.. hem sorun sadece o da değil çünkü elle açıyorum bypass ı yine çok düzenli rölantı yok.. hafif gaz verince aracı durduramıyoruz by pass kelebeği bi kapanıyo motor çıldırıyo doğal olarak gazı bırakıyoz bu seferde by pass kelebeği açılıyo emiş hortumu büzülüyo.. yani bu sistemde rölantı olayını by pass olayını çözsek bile SC da by pass kelebeği açık iken aşırı emiş olduğu için uzun vadede bu setup da emiş yapabileceği tek yer emme olduğundan siboplardan hava çekiyor ve siboplardan yağ vermeye başlar dendi..

artık bu setupla uğraşmanın bi anlamı yok.. gaz kelebeğinin yerini değiştirmeycem SC gaz kelebeğinden önce olacak ve gaz basınca kelebek açılınca havayı basmaya başlayacak...

evolander
21-06-2013, 08:33
Bende ilgiyle takipteyim umarım en kısa zamanda çözüme ulaşırsın.
Her yeni başlangıçta bu sefer sorun çözülücek diye umutlanır oldum inanki.
Keşke anladığım birşeyler olsada yardımcı olabilsem.
Şimdiden tebrikediyorum en kısa zamanda üflersin inşlh.

XSi
21-06-2013, 08:43
vakum var ancak ilk çalıştırmada yeterli değil.. hem sorun sadece o da değil çünkü elle açıyorum bypass ı yine çok düzenli rölantı yok.. hafif gaz verince aracı durduramıyoruz by pass kelebeği bi kapanıyo motor çıldırıyo doğal olarak gazı bırakıyoz bu seferde by pass kelebeği açılıyo emiş hortumu büzülüyo.. yani bu sistemde rölantı olayını by pass olayını çözsek bile SC da by pass kelebeği açık iken aşırı emiş olduğu için uzun vadede bu setup da emiş yapabileceği tek yer emme olduğundan siboplardan hava çekiyor ve siboplardan yağ vermeye başlar dendi..

artık bu setupla uğraşmanın bi anlamı yok.. gaz kelebeğinin yerini değiştirmeycem SC gaz kelebeğinden önce olacak ve gaz basınca kelebek açılınca havayı basmaya başlayacak...

şu anda bypass valfi hortumu nereye bağlı? supercharger ın emişine mi?

ReSuL
21-06-2013, 09:17
şu anda bypass valfi hortumu nereye bağlı? supercharger ın emişine mi?

ewet emişine bağlı... ama emmeye de bağladım değişen bişi yok.. bypass ı elle açtım değişmedi elle kapadım değişmedi.. olay bypass olayı değil yani...

ReSuL
21-06-2013, 09:31
olan bitenin videosu.. emiş tarafında gazı kesince büzülen hortuma dikkat...

View My Video (http://tinypic.com/r/2z9dz77/5)

ReSuL
21-06-2013, 10:26
Bende ilgiyle takipteyim umarım en kısa zamanda çözüme ulaşırsın.
Her yeni başlangıçta bu sefer sorun çözülücek diye umutlanır oldum inanki.
Keşke anladığım birşeyler olsada yardımcı olabilsem.
Şimdiden tebrikediyorum en kısa zamanda üflersin inşlh.

çok teşekkür ederim iyi dilekler için.. ben de inan hah bu sefer sıkıntıyı buldum şimdi gidecem yapacam sıkıntısız çalışacak die gidiyom başına... olayın bir de sizin görmediğiniz tarafı var aslında.. ben öğretmenim ve bu işlerle yalnızca ben uğraşıyorum arabam her gün kullandığım için çalışmak zorunda ve her seferinde arabanın SC montajını yapıyorum olmuyo tekrar onu en azından günlük ihtiyacımı karşılayacak biçimde çalışır vaziyete getiriyorum ve bişey bulunca çözüme dair tekrar gidiyorum tekrar bi montaj serüveni başlıyor..

artık şu sorunu çözsem iyi olacak yoksa sök tak sök tak sıkılmak üzereyim.. :D

XSi
21-06-2013, 12:25
bu denemelerde araç LPG de mi çalışıyor?

ReSuL
21-06-2013, 13:11
ewet LPG de çalışıyor... LPG nin enjektör memeleri büyütüldü ve LPG de programdan artırıldı.. dikkat edilirse rölanti da AFR 22,0 olmasına rağmen gaz verir vermez 9 - 10 lara düşüyo sonra geri çıkıyor..

XSi
21-06-2013, 13:25
atmosferik halde LPG de sıkıntısız çalışıyordur kesin..

ben motor ilk çalıştığında kelebek kapalıyken bypass valve neden açılmıyor onu merak ediyorum.. bypass valve problem olmasın?

vakum pompası yok ise, atmosferik halde çalışan motorun vakumuna birşekilde bypass valfi bağlayıp düzgün çalıştığına emin olma imkanın var mı?

normalde gaz kelebeği kapalı olduğu zaman gaz kelebeği ile SC nin girişinde mutlaka vakum olması lazım, bu vakumda bypass valfi açıp normal şekilde aracın çalışması lazım..

setupı değiştirmeden önce bypass valfin düzgün çalıştığına emin olmak lazım bence..

bypass valf ilk çalışma esnasında açılmıyorsa bir terslik var gibi geliyor..

teori olarak, yırtık diyaframlı bypass valfinin yırtık diyaframından motor hava emip, fakire gidebilir, AFM hiç ölçmediği için bu havayı doğrudan fakir karışıma neden olacaktır!

aynısı vectrada başıma geldi, depo havalandırma hattındaki vakum kaçağı yüzünden, araba havalandırma valfini çalıştırdığı yarım yük konumunda karışım fakire gittiğinden, beyin karışımı zenginleştiriyordu, bu hatayı anlayıp, havalandırma valfini fişini çekip iptal edince, karışım düzeltme ortadan kalktı, yakıt %20 azaldı..

valfin testini şu şekilde yapabilirsin:

valfin hortumunu çıkarıp, bir parça ile tıka (hava ememesin), valfide elle açık konuma getir, wideband da karışım normale dönerse, bypass valf diyaframı yırtık ve kaçırıyor olma ihtimali yüksek.

0M42
21-06-2013, 13:38
Konuyu takip ediyorum, bende bypass valf de bir sıkıntı olabileceğini düşünüyorum sonuçta vakum ile çalışan bir çeşit diyaframdan ibaret.İçindeki diyaframın çatlağı deliği yırtığı vs. olur vakum tutmaz yada çok daha yüksek vakum değerlerinde açar.

Ama bunun kontrolü var XSİ nin anlattığı yönteme alternatif olarak bypass valf e giren küçük vakum hortumunun valf e giren tarafı değilde diğer ucunu em ve içeride oluşan vakumu kaçırmadan dilinle hortum deliğini tıka ve bir müddet bekle (15 - 20 sn) içeride oluşan vakum kendiliğinden kayboluyorsa bozuktur sorunda bundan kaynaklanıyordur.

http://j1306.hizliresim.com/1b/p/pf45m.jpg

0M42
21-06-2013, 13:58
Ayrıca bende bir şey sormak istiyorum bypass valf olmasa ne olur ?

XSi
21-06-2013, 14:02
Ayrıca bende bir şey sormak istiyorum bypass valf olmasa ne olur ?

SC sürekli dönüyor, gaz kelebeği kapanınca, vakum etkile zorlanacak motordan güç çalacaktır..

bypass valfi gaz kelebeği kapandığında SC dönerken herhangi bir dirençle karşılaşmamasını sağlıyor

0M42
21-06-2013, 14:06
............ :icon_tup:

ReSuL
24-06-2013, 07:14
atmosferik halde LPG de sıkıntısız çalışıyordur kesin..

ben motor ilk çalıştığında kelebek kapalıyken bypass valve neden açılmıyor onu merak ediyorum.. bypass valve problem olmasın?

vakum pompası yok ise, atmosferik halde çalışan motorun vakumuna birşekilde bypass valfi bağlayıp düzgün çalıştığına emin olma imkanın var mı?

normalde gaz kelebeği kapalı olduğu zaman gaz kelebeği ile SC nin girişinde mutlaka vakum olması lazım, bu vakumda bypass valfi açıp normal şekilde aracın çalışması lazım..

setupı değiştirmeden önce bypass valfin düzgün çalıştığına emin olmak lazım bence..

bypass valf ilk çalışma esnasında açılmıyorsa bir terslik var gibi geliyor..

teori olarak, yırtık diyaframlı bypass valfinin yırtık diyaframından motor hava emip, fakire gidebilir, AFM hiç ölçmediği için bu havayı doğrudan fakir karışıma neden olacaktır!

aynısı vectrada başıma geldi, depo havalandırma hattındaki vakum kaçağı yüzünden, araba havalandırma valfini çalıştırdığı yarım yük konumunda karışım fakire gittiğinden, beyin karışımı zenginleştiriyordu, bu hatayı anlayıp, havalandırma valfini fişini çekip iptal edince, karışım düzeltme ortadan kalktı, yakıt %20 azaldı..

valfin testini şu şekilde yapabilirsin:

valfin hortumunu çıkarıp, bir parça ile tıka (hava ememesin), valfide elle açık konuma getir, wideband da karışım normale dönerse, bypass valf diyaframı yırtık ve kaçırıyor olma ihtimali yüksek.

bu dedikleriniiz yapmıştım by pass çalışıyor by pass da hiç bi sıkıntı yok.. sadece yeterli emiş gelmiyordu SC öncesinden..

ReSuL
24-06-2013, 07:25
OM42 sana da katkılarından dolayı teşekkür ediyorum.. yeni gelişmeler şöyle:

cuma günü aracı gaz kelebeğinin yerini değiştirmeden SC devreye soktuk.. rölantı da haliyle hiç bi sıkıntı olmadı.. AFR vs çok iyi.. ancak ben 13 cm lik bi kasnak kullanmıştım ilk çalıştırmada güvenli olsun die.. o da 0 ın hafif üzerine çıkıyordu bypass kapandığında yani 0.1 bar bile değil..

neyse sonuç olarak artık aracı olmadı hadi hoop tekrar atmosferiğe dönder durumu ortadan kalkmıştı en azından SC devredeyken de kasnak büyük olduğu için atmosferik devam edebiliyorduk.. iyi bi gelişme..

Cumartesi akşama doğru müsait oldum ve gittim elimdeki 8cm kasnağı bağladım ve çalıştırdım.. zaten artık rölantı problemi vs yok.. kaç bar basacağı merak konusuydu.. LPG den yüksek milisaniyelerde gazı açtık aracı fakire de düşmüyordu.. gaz verdik by pass kapandı ve hooop basınç 0,4-0,5 lerde tam istediğimiz gibi..

bir deneme yapıyım dedim.. yola çıktım bi asıldım araç süper olmuş yok böyle bi zevk.. tam ikiye çektim gaz bitti :D neyse gaz almaya gitti baktım araba rölantıda alıp vermeye başladı tabi gazda gidiyor tekrar tüpe aldım deponun dibini sıyıralım die :D neyse gaz aldım bi yaklaşık 100 metre daha gittim rölantı da alıp verme kalmadı.. bi daha neyelim dedim baktım basınç gitmiş.. sıfırın üstüne çıkmıyor.. ve bu arada garip bi ses de geliyor hafiften.. neyse akşam olduğu için tekrar söküp bakamadım..

tahminim şu an setup a bi blow off gerekiyor çünkü gaz kelebeği kapandığında by pass görevine başlamadan önce gaz kelebeğinin orda bi saniyelik bi basınç oluyo gözle görebiliyorsun.. bunu blow off halleder.. basınç kaybının sebebi de inşallah hortumlardan vs biri patlamıştır inşallah.. ikinci tahmin gelen sese paralel olarak SC da bişey olmuştur belki diyorum ama SC kolay kolay bozulacak bişey değil.. bakalım en kısa zamanda sökünce bakacaz..

ama şunu söyleyebilirim SC ayrı bi keyif... :D

XSi
24-06-2013, 08:10
OM42 sana da katkılarından dolayı teşekkür ediyorum.. yeni gelişmeler şöyle:

cuma günü aracı gaz kelebeğinin yerini değiştirmeden SC devreye soktuk.. rölantı da haliyle hiç bi sıkıntı olmadı.. AFR vs çok iyi.. ancak ben 13 cm lik bi kasnak kullanmıştım ilk çalıştırmada güvenli olsun die.. o da 0 ın hafif üzerine çıkıyordu bypass kapandığında yani 0.1 bar bile değil..

neyse sonuç olarak artık aracı olmadı hadi hoop tekrar atmosferiğe dönder durumu ortadan kalkmıştı en azından SC devredeyken de kasnak büyük olduğu için atmosferik devam edebiliyorduk.. iyi bi gelişme..

Cumartesi akşama doğru müsait oldum ve gittim elimdeki 8cm kasnağı bağladım ve çalıştırdım.. zaten artık rölantı problemi vs yok.. kaç bar basacağı merak konusuydu.. LPG den yüksek milisaniyelerde gazı açtık aracı fakire de düşmüyordu.. gaz verdik by pass kapandı ve hooop basınç 0,4-0,5 lerde tam istediğimiz gibi..

bir deneme yapıyım dedim.. yola çıktım bi asıldım araç süper olmuş yok böyle bi zevk.. tam ikiye çektim gaz bitti :D neyse gaz almaya gitti baktım araba rölantıda alıp vermeye başladı tabi gazda gidiyor tekrar tüpe aldım deponun dibini sıyıralım die :D neyse gaz aldım bi yaklaşık 100 metre daha gittim rölantı da alıp verme kalmadı.. bi daha neyelim dedim baktım basınç gitmiş.. sıfırın üstüne çıkmıyor.. ve bu arada garip bi ses de geliyor hafiften.. neyse akşam olduğu için tekrar söküp bakamadım..

tahminim şu an setup a bi blow off gerekiyor çünkü gaz kelebeği kapandığında by pass görevine başlamadan önce gaz kelebeğinin orda bi saniyelik bi basınç oluyo gözle görebiliyorsun.. bunu blow off halleder.. basınç kaybının sebebi de inşallah hortumlardan vs biri patlamıştır inşallah.. ikinci tahmin gelen sese paralel olarak SC da bişey olmuştur belki diyorum ama SC kolay kolay bozulacak bişey değil.. bakalım en kısa zamanda sökünce bakacaz..

ama şunu söyleyebilirim SC ayrı bi keyif... :D

çok sevindim sistemin çalışmasına.. hayırlı olsun, güle güle kullan inşallah..

ReSuL
24-06-2013, 08:27
çok sevindim sistemin çalışmasına.. hayırlı olsun, güle güle kullan inşallah..

çok teşekkür ederim.. bi de su basınç sıkıntısını çözelim bakalım inşallah.. sistem çalıştıktan sonra çok büyük bi sorun değil gibi geliyo ama açınca belli olacak..

ReSuL
25-06-2013, 07:37
ewet dün itibariyle basınç problemi de çözüldü sorun bizim alelade taktığımız kasnaktan kaynaklanmış kasnak kendisi döyüro SC ı döndürmüyormuş... o kasnağın bastığı 0,5 şimdilik beni korkuttuğu için biraz büyüğünü taktım zira yakıtı ayarlamak şu an regülatör vs elime gelmediği için zor olacaktı bu kasnak şu an 0,2 bar basıyo vs burdaki yakıtı bi şekilde ayarlayabiliyorum ne rölanti sorunu var ne bişey.. yani araç 0,2 barda yürüyo sıkıntısız..

naapsam şimdi bi project cars'da topc mi açsam ki :D

ReSuL
26-06-2013, 07:21
arkadaşlar araç LPg de yüürüyo bilindiği üzere ama ne kadar açarsam açıyım LPg yi 4000 devirden sonra araç fakire düşüyo.. her viteste 4000 e kadar sorun yok... sebep ne olabilir??

ghibli06
26-06-2013, 10:12
gayet basit, standart ECU desteklemiyor...

ReSuL
26-06-2013, 10:19
ewet ama bunun sebebi milisaniyenin mi artırılması gerektiği yoksa 4000 devirden sonraki yakıt miktarının mı artırılması?? çünkü ben 4000 devir sonrası LPG miktarını artırdım hatta bypass kapatmadığı durumda araç 9-10 AFR lere bile düşüyo ama boost gelince 4000 e kadar iyi yürüyo araç 4000 der demez AFR 22 de çakılıyor...

birde bu durumu enjektör ve benzin regülatörü ile çözmek mümkün müdür??

ghibli06
26-06-2013, 10:30
mümkün değil, stand alone lara o nedenle bu kadar para veriyoruz işte, sadece yakıt değil ki ateşlemenin de ayarlanması gerekli devir ve yakıta göre, ayrıca rölanti AFR sinin çok zengin olması ya da düşük devirlerde o kadar zengin olması da motor için sağlıklı değil, yağın özelliğini bile bozar, pistonlara zarar verir ama 4.000 den sonra 22 AFR direk motoru kırar aman diyeyim...

en azından belli basınca kadar destekleyecek bir yazılım yazdırmalısınız stand alone almayacaksanız...

ReSuL
26-06-2013, 10:54
şu anda 400odevir üstüne hiç çıkıyorum diyebilirim anlık çıkıyorsada en fazla bi iki saniye.. konunun başlangıcında downing atlanta kitden bahstmiştim adamlar bu sorunu regülatör ve enjektör ile çözmüşler yani kit ile birlikte yazılım gelmiyor.. bu olayın espirisi nedir o zaman?? onlar nasıl çözdü aceba işi??

birde enjektör seçimi bu durumda nasıl yapılmalı?? bizim hedefimiz 0,5 bar..

ghibli06
26-06-2013, 11:00
Hocam tamamen kara düzen olur, AFR'en 9 dan başlar atıyorum 5500 de 13 olur aracı benzine boğarsan (tamamen sallıyorum), önemli olan benzini daha da açmak değil, benzini gerektiğinde açmaktır...

ReSuL
26-06-2013, 12:02
Hocam tamamen kara düzen olur, AFR'en 9 dan başlar atıyorum 5500 de 13 olur aracı benzine boğarsan (tamamen sallıyorum), önemli olan benzini daha da açmak değil, benzini gerektiğinde açmaktır...

yorumlarınız sisin içinde ilerleyen araç gibi gözümün önünü aydınlatıyor.. :D

şimdi benim öğrenmek istediğim başka bişey de benim aracım normalde atmosferik olduğu için manifold basıncını ölçen bi sensörüm yok.. SC sonrasında manifoldda bi basınç oluştu ancak bu basınç kesin şu devirden sonra geliyor diye bişey de yok bypass dan dolayı.. bazen 2000 devirde artıyo manifold masıncı bazen 3000 devirde.. bu durumu nasıl yönetmek lazım??? yani yeni bir beyin ya da standart ECU da yazılımla bu nasıl çözülür???

ghibli06
26-06-2013, 12:44
aracına bir stand alone bağlarsan, sıcaklık ve basınç sensörleri de kutuda geliyor... biz 86 model BMW M535 e Vipec44 bağladık, eski araçları bile biranda ne kadar sağlıklı hale getirdiğini gördük ayar sonrası...

shkodra
26-06-2013, 13:54
Sayın ghibli06 (Adınızı bilmediğim için böyle hitab ediyorum kusura bakmayın) stand alone ve Vipec44 nedir..

Resul kardeşim..Turbocharge veya Supercharge fark etmez

1- Blowoff takman gerekir.. gerektiği kadar basıncı içerde tutup fazlasını dışarı verip motora zarar gelmesin ve dengeli çalışma bozulmasın diye.. Yani BYPASS işini bu yapıcak..

2- MAP Sensor takman gerekir.. manifold basıncını ölçmeli ve buna göre benzin hava karışımını ayarlamalı yani senin ayarlar ile oynayarak yapmak istediğini yapacak olan şey ..
Turbo motorlarda Kesinlikle :Rolanti AFR : 14.00 Tam gaz AFR : 12.00 olmalı..
Kolay gelsin..

ghibli06
26-06-2013, 14:08
Sayın ghibli06 (Adınızı bilmediğim için böyle hitab ediyorum kusura bakmayın) stand alone ve Vipec44 nedir..

Resul kardeşim..Turbocharge veya Supercharge fark etmez

1- Blowoff takman gerekir.. gerektiği kadar basıncı içerde tutup fazlasını dışarı verip motora zarar gelmesin ve dengeli çalışma bozulmasın diye.. Yani BYPASS işini bu yapıcak..

2- MAP Sensor takman gerekir.. manifold basıncını ölçmeli ve buna göre benzin hava karışımını ayarlamalı yani senin ayarlar ile oynayarak yapmak istediğini yapacak olan şey ..
Turbo motorlarda Kesinlikle :Rolanti AFR : 14.00 Tam gaz AFR : 12.00 olmalı..
Kolay gelsin..

sayın Metin Bey;

stand alone dediğimiz işletim sistemleri kısmında bir hayli detaylı anlatılıyor, harici beyin işte ayarlanabilen, Vipec de markalardan biri...

arkadaşımızın sıkıntısını BOV çözmez ne yazık ki, ayrıca kendiniz demişsiniz MAP sensörü takılmalı diye de tek başına MAP sensörü neyi ayarlayacak?

gurcell
26-06-2013, 14:21
Resul en kötüsü piggyback ecu ile işi çözersin. Ankara'daysan bilirsin, İlker Yılmaz (Yılmaz Tork Konvertor) 'de TSI piggyback ecu olmalı, onu takıp ayarlattırabilirsin. İlker abi montaj konusunda da yardımcı olur.

TSI olmaz ise greddy e-manage ile de sürebilirsin.

Fakat Bülent abinin de dediği gibi en doğrusu standalone ecu yapmak. Ya da senin ecu'nun yeniden programlanması lazım.

shkodra
26-06-2013, 15:48
Map Sensör elbette tek başına bir şeye yaramaz. Beyine proglamamak lazım..Açıkçası bu arabanın beyinini bilemiyorum..

Bence ayarlı benzin basınç regülatörü bu sorunu tek başına çözebilir.. Regülatörün üstüne bağlı bir hortum ile manifolda bağlı manifold basıncı artınca benzin basıncınıda artırıyor veya düşüyor.
Üniversal Benzin Basınç Regülatörü diye satılıyor. Ebayda var..

ReSuL
27-06-2013, 07:22
arkadaşlar değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.. öncelikle aracımda bosch motronic 1.7 ECU var bu OBD I ben daha önce bi ebayden chip aldım yani bildiğim kadarıyla beyin chip sayesinde yeniden programlanabiliyor.. şu an beyin vs düşünmüyorum maddiyattan dolayı.. onun için uygun bi yazılım yapacak arkadaşa ihtiyacım var ancak yine de daha önce de dediğim gibi aracın atmosferik halinde MAP (manifold basıncını ölçüyo sanırım) yok bu durumda yeniden yazılım yapılırken bu manifolddaki basıncı nasıl ölçüp ona göre yazılım yapılacak açıkcası eksik bilgilerimden dolayı soru işaretleri var kafamda...


shkodra: bypass SC da olmazsa olmaz yani blow off u onun yerine takmayacağım yanlış anlaşılmasın gaz kelebeğinin yerini değiştirmediğim için SC gaz kelebeğinden önce ve ben gaz kelebeğini kapattığımda SC ın o devirde bastığı hava gaz kelebeği ie SC arasında anlık bi basınç oluşturuyo by pass açana kadar sadece ordaki basıncı boşaltmak için düşündüm...

Bir diğer sıkıntı ise ben kayserideyim.. bütün bu setup ı montajı her bişeyi ben kandim yaptım burda ayarlı benzin regülatörü siparişi de verdim yurt dışından yolda ne zaman gelecek bilmiyorum ama o gelene kadar zaten takılan büyük kasnakla 0,1-0,2 bar basınçla aracı 4000 devir üzerine çıkmadan yürütüyorum.. ben de bu olayı benzin regülatörünün en azından kısa vadede çözeceğini düşünüyorum ama uzun vadede iyi bi yazılım gerekli biliyorum.. yazılım işini kayseride çözebilecek miyim onu henüz bilmiyorum bu iş uzaktan yapılabilir mi onu da bilmiyorum..

ReSuL
28-06-2013, 07:23
dün LPG bitip benzinde gitmek zorunda kalınca gördüm ki benzinde bi sıkıntı yok araç stok ekipmanlarıyla 0,2 barı hiç bi sıkıntı olmadan destekliyor.. sıkıntının LPG de olduğunu görünce akşam biraz uğraştık şu an LPG de de bi sıkıntı yok fakire düşmüyor.. muhtemelen ayarlı regülatörüm gelince 0,5 de de bi sıkıntı olmaz inşallah..

shkodra
28-06-2013, 08:28
dün LPG bitip benzinde gitmek zorunda kalınca gördüm ki benzinde bi sıkıntı yok araç stok ekipmanlarıyla 0,2 barı hiç bi sıkıntı olmadan destekliyor.. sıkıntının LPG de olduğunu görünce akşam biraz uğraştık şu an LPG de de bi sıkıntı yok fakire düşmüyor.. muhtemelen ayarlı regülatörüm gelince 0,5 de de bi sıkıntı olmaz inşallah..

LPG Sistemlerinden hiç anlamam nasıl çalışır bilmem fakat ayarlı regülatör işini görecektir diye düşünüyorum.
Eğer denemek için ayarlı regülatör istersen bende fazla var alabilirsin veya satabilirim fark etmez.

ReSuL
28-06-2013, 09:14
LPG Sistemlerinden hiç anlamam nasıl çalışır bilmem fakat ayarlı regülatör işini görecektir diye düşünüyorum.
Eğer denemek için ayarlı regülatör istersen bende fazla var alabilirsin veya satabilirim fark etmez.

ben de bu işin regülatörle çözüleceğini düşünüyorum yurt dışından sipariş ettik gelecek die bekliyoz 3 hafta oldu.. biraz daha bekleyim gelmezse ulaşırım size..

ReSuL
01-07-2013, 14:20
arkadaşlar haftasonu erciyese çıktım indim gittim gezdim şu anki basınçla hiçbir sıkıntı yok çok şükür şimdi bi intercoolar koymayı düşünüyorum yaklaşık olarak iki far arasında 50-55 cm bi boşluk var yükseklik 10-12 cm kadar ama derinlik biraz sıkıntılı.. hemen orda klimanın eşşek gibi bi fanı var.. ince intercoolar var mıdır bildiğiniz...??

muratakdag
01-07-2013, 22:22
selam kardesım bastan beri konuyu takıp edıyorum ınsallah emegınız karsılıgını alırsınız Şu beyın ısıne bende taktım ama arastırmalarıma gore 0,5 bara kadar beyın gerektırmıyor.Avrupada bır çok ornegı var.

ReSuL
02-07-2013, 07:31
selam kardesım bastan beri konuyu takıp edıyorum ınsallah emegınız karsılıgını alırsınız Şu beyın ısıne bende taktım ama arastırmalarıma gore 0,5 bara kadar beyın gerektırmıyor.Avrupada bır çok ornegı var.

teşekkür ederim ilgin için.. daha önce de belirttiğim gibi ilham kaynağım downing atlanta kit de sadece regülatör var.. olurda regülatör kurtarmazsa durumu enjektör büyüterek olay çözülür düşüncesindeyim..


de ince intercooler hakkında bi bilgisi olan yok mu???

LeKLeK
04-07-2013, 20:52
resul kayserıde mı? yasıyosun eger oyleyse yardımım dokunabılır

LeKLeK
04-07-2013, 20:53
ınce bı ıntercooler var ıhtıyacın varsa kayserı yenı sanayıde cıkma benım akrabamda gıder bakarız ıhtıyacın varsa

ReSuL
05-07-2013, 09:19
pm attım..

intercooler düşündüğümüz yere olmayacak gibi.. biz de tampondan dışarı çıkaracaz boruları.. disk havalandırmalarından.. şimdi ne çeşit bi intercooler ne kadar verimli onunla ilgili bilgiye ihtiyacım var... 5x12x50 ebatlarına yakın uzun olduğu sürece hangi arabada kulanıldığı önemli değil...


asıl aklımdaki soru: nazı intercooler ların peteklerinin arasındaki birbirine eklenmiş Z misali giden yapılar kimisinde seyrek kimisinde sık.. hangisi daha iyi soğutma sağlıyor??? konuyu takip eden arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim..

LeKLeK
06-07-2013, 20:36
resul blos tıpı lpg mıkserı senın ısını cozecektır dıye dusunuyorum emıse baglıyosun araca gıren hava ve yakıt karısımını bu parca duzenlıyo satılıklarda ben bı konu acmıstım bı bak ıncele sorununu okuyarak tam olarak anlamadım ama pat cat anladıgım kadarıyla bu parca lpg ısını cozecektır eger kafana yatar olabılır dersen benım arabam kaportada motoru ındırdım benım mıkserı takıp deneme sansın var dener bı bakarsın

ReSuL
08-07-2013, 07:17
:D benim LPG ile bi sıkıntım yok ve araçım enjeksiyonlu... ama merak ettim gene de bakacam bu lpg mikseri nasıl bişeymiş..

ReSuL
26-07-2013, 09:13
arkadaşlar son gelişmeleri paylaşıyım :D siteme intercooler ı da entegre ettim şu an itibariyle hiç bi sıkıntı olmadan araç 0,1 bar da yürüyo... bir müddet böyle binip sonrasında basınç artıracam..

urukain
26-07-2013, 10:07
resimleri bekliyoruz :)

merruse
01-08-2013, 21:23
4bin devirden sonraki sorun için mutlaka ECU almalısınız diye bir ilişkilendirme yok. Anladığım kadarı ile aracın kendi ECU sunu zaten programlatabiliyorsunuz. Çok büyük bir ihtimaller MAF sensörünüzün üst limitini geçtiğiniz için değer okuyamıyordur. Daha büyük flow u destekleyen aynı tip MAF sensörü takıp ECU nuzun MAF ile ilgili kısmını scale ettirirseniz devir ile ilgili sıkıntınız kalmaz. Ondan olup olmadığını anlamanın en kolay yolu da MAF ın sinyal ucuna log tutabilen bir cihaz bağlayıp 4bin devirden sonraki voltajın değerini ölçmek. 5V un üstüne çıkıyorsa voltaj MAF ı büyütmeniz ya da sökülebilen bir tip ise sensörün probunu söküp daha geniş çaplı bir borunun içine monte ederek ECU nuzda MAF ı tekrar scale ettirmeniz lazım. Tabi eğer voltaj tipi MAF kullanıyorsa..

ReSuL
02-08-2013, 09:11
4bin devirden sonraki sorun için mutlaka ECU almalısınız diye bir ilişkilendirme yok. Anladığım kadarı ile aracın kendi ECU sunu zaten programlatabiliyorsunuz. Çok büyük bir ihtimaller MAF sensörünüzün üst limitini geçtiğiniz için değer okuyamıyordur. Daha büyük flow u destekleyen aynı tip MAF sensörü takıp ECU nuzun MAF ile ilgili kısmını scale ettirirseniz devir ile ilgili sıkıntınız kalmaz. Ondan olup olmadığını anlamanın en kolay yolu da MAF ın sinyal ucuna log tutabilen bir cihaz bağlayıp 4bin devirden sonraki voltajın değerini ölçmek. 5V un üstüne çıkıyorsa voltaj MAF ı büyütmeniz ya da sökülebilen bir tip ise sensörün probunu söküp daha geniş çaplı bir borunun içine monte ederek ECU nuzda MAF ı tekrar scale ettirmeniz lazım. Tabi eğer voltaj tipi MAF kullanıyorsa..

ilginiz için teşekkür ederim.. biz o olayı çözdük ve sıkıntı aslında çok kolay tahmin edilemeyeceek bizden kaynaklı bi sıkıntıymış.. şimdi biz arabada 3500-4000 devirden sonra daha çok yakıta ihtiyacımız var die sadece bu devir ve üstünün yakıntını LPG de artırdık.. hal böyle olunca araba bu devirlere gelince çok fazla yakıt gönderiyo bunu oksijen sensörü yardımıyla anlayan ECU yakıtı azaltmak için enjektörleri kapatıyormuş.. LPG bitip benzinde gitmek zorunda kalınca anladık sonra LPG yi normal ayarına getirdik sorun halloldu... :D

Not: bu bilgiyi birilerinin ihtiyacı olur die detaylı paylaşıyorum..

evolander
02-08-2013, 09:37
merak ettim şimdi cooler ile nasıl durdu is
resim paylaşırsanız sevinirim.

TaYFuN
02-08-2013, 11:31
konuyu baştan beri takip ediyorum son halinden fotolar ve kamera görüntüsü paylaşırsanız memnun olurum gidişini merak ediyorum !

ReSuL
04-08-2013, 20:05
konuyu baştan beri takip ediyorum son halinden fotolar ve kamera görüntüsü paylaşırsanız memnun olurum gidişini merak ediyorum !

ilginiz icin coook tesekkur ederim arkadaslar aracin bi stop etme sikintisivar bosa atinca stop ediyor elimdeki fotolari project cars da paylasacam yakinbi zamanda bana biraz daha musade edin su kucuk sikintilarimi halledene kadar... ama bi kac tane bonus foto cekip koyacam buraya

ReSuL
06-08-2013, 20:24
Aceleye geldi ama simdilik bi foto

http://i43.tinypic.com/1zlqjrk.jpg

ReSuL
04-09-2013, 09:25
uzun bi aradan sonra tekrar merhaba arkadaşlar.. aracın işleri neredeyse bitti.. kasnak küçülttük 0,5 bara yükselttik regülatörü taktık yeni gelen blow off u da bugün yarın monte ettik mi hemen hemen her işimiz bitmiş oluyo.. araç gerçekten keyifli oldu..

şimdi bilgili arkadaşlar için bi sorum var:

aracı sabah ilk çalıştırdığımızda ya da uzun bi aradan sonra ilk kez çalıştırdığımızda AFR 22,4 de sabit kalıyor bir müddet bekleyip yaklaşık 1,5-2 dakika kadar sonra (bu süre neredeyse arabanın 30-35 dereceye kadar ısınması demek oluyo çünkü o arada LPG ye geçiyo) normal e binmeye başlıyo.. ama bu normale binme 10,5-11 AFR lerden başlayarak rölantide 14 lere doğru kademeli olarak çıkıyor..

AFR nin 22.4 den 19-18-17 gibi değil de 10-11-12 tarafından 14.6 lara doğru gelmesi araba soğukken aşırı zenginde kaldığını gösteriyo.. çünkü daha önceki mesajlardan da hatırlanacağı üzere yakıtı aşırı artırınca enjektörleri kapatıyordu beyin.. sadece araç soğukken yaşadığımız bu sorun sanırım open loop ve close loop ile alakalı bi durum.. bu durumu ortadan kaldırmak için ben akışmetre ayarını bugün sabah ypmaya çalıştım..tabi emin olmak için bi kaç gün takip etmek ince ayarları tekrar tekrar yapmak gerekiyo ama beni konuyla ilgili daha detaylı bilgilendirecek arkadaşlara minnettar olurum..

yardımlarınız için şimdiden teşekkürler..

ReSuL
05-09-2013, 12:02
sanırım bu sorunu akışmetre ayarı çözdüm gibi.. bi kaç gün izleyip bakmam lazım..